April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Dat weet ik eigenlijk niet... Ik heb net een telefonische intake gedaan, maar we hebben het verder niet over uren gehad.

2. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    was ook aan het kijken voor de kraamzorg, maar denk dat ik het beter kan aanvragen als ik verhuisd ben ofniet?

anders moet ik alles omzetten, adres, naam verloskundige enz enz enz

verwacht wel over ongeveer een maand te verhuizen ben ik dan nog op tijd ofniet?

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    zijn er nog meer mensen trouwens die bij trias zitten?

ik zit bij trias en mijn vriend bij zilveren kruis, lees nu net dit op de site van het trias:

Als u en uw partner niet alle twee bij ons verzekerd zijn, informeer dan van tevoren hoe het bij ons zit met de zorgkosten voor uw baby. Wacht niet tot na de bevalling, u kunt dan voor onverwachtse kosten komen te staan.

wat is dat nou weer voor iets raars? betaal 130 euro per maand :( weet iemand hoe dat precies zit?

4. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ja moet ik ook nog regelen, maar Vk zei dat het nog iets te vroeg was voor me. Ik meld me later aan na de 12 wkn.

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik ben ook bij Trias en mijn vriend bij Achmea. Ik heb daar dus net over gebeld. De telefoniste had er nog nooit van gehoord en zei dat de verzekering op mijn naam staat dus dat het geen probleem moet zijn. De kraamzorg hoort bij de vrouw zei zij. Dus zal wel goed zijn lijkt me..

6. adriana82

adriana82 Bekend lid

10 aug 2007
    978
    0
    0
    Noord Holland
    Wat een gek verhaal zeg!
    En Sab, ik ga ook verhuizen, maar heb dus kraamzorg aangevraagd in de regio waar ik ga wonen. Zij weten dat ik nu ergens anders woon en dat ik dus ga verhuizen. Ook heb ik al een verloskundige in die regio gebeld en kan daar gelijk terecht in de week na mijn verhuizing voor kennismaking. Vind het wel jammer dat ik niet mijn hele zwangerschap bij deze vk blijf. Het is een hele lieve vrouw.. Maar ja... Is niet anders!

Even over eten! Ik heb met mijn vriend en een vriend van ons afgesproken in een pannekoekenhuis te gaan eten! Lekker.. Nu al zin in! Dus mijn vriend heeft een dagje vrij van het lijnen!

7. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    wat raar dat ze dan zoiets op de site zetten:S ging ook niet alleen over kraamhulp maar ook over de zorg van de kleine straks, maar neem aan dat ik die gewoon bij mij kan bijschrijven en dat dit geen probleem moet zijn.

en adriana, ik ga echt best ver weg verhuizen dus weet nog helemaal niet waar daar alles zit zegmaar. vind het ook heel jammer want heb nu ook een superlieve vk. maar wacht wel even af heb net gelezen dat ik tot de 5e maand heb ;)

8. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, ik vind het ook wel vreemd hoor... En inderdaad het stukje wat op de site gaat dat gaan niet over de kraamzorg maar over de kosten van de baby... Nu weet ik het ook niet meer! Ik ga er maar gewoon vanuit dat het goedkomt met die kosten (hoop ik...)

9. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Heeeeeeeeeeeee

Sangirl: mooi van je echo. Geweldig.

Astrid: veel succes.

Cristel: kalm aan doen hoor.

Ben net thuis van het werk. Maar heb echt een au buik. Kan het niet precies beschrijven. Ben natuurlijk gelijk bang, maar ja heb het ook erg duk gehad de afgelopen week. :cry: Weten jullie hier iets meer van? Of hebben jullie dit ook gehad?

10. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Ben weer terug van de echo. En het is toch echt waar: IK BEN ZWANGER :) . Binnen 2 seconden zag ik dat kleine frummeltje al op het scherm en wist ik dat het toch echt was. Tot nu toe was ik wel misselijk en o.k. de test was positief, maar het was nog niet echt voor mij. Ik zal straks proberen de foto's in te scannen. Ben eigenlijks 1 dag eerder uitgerekend, maar ik laat gewoon de 20 april staan, maakt niet veel uit.
    Krijg nu ook echt de neiging om meteen alles te regelen, kraamzorg, kinderdagverblijf e.d. Morgen maar even wat telefoontjes plegen.

Ga zo meteen spagetti carbonara klaarmaken, hoop dat ik het ook lust. ;) Morgen eten we lekker pannenkoeken.

11. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Fijn zeg Astrid dat de echo goed was. Weet ik waar jullie vanavond de hele ijd naar kijken. En dat is gen film. ;)

12. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    hahaha een heuse pannenkoeken-manie onder de april-mama's!

wij eten lekker kibbeling vanavond!

@ cristel, naar dat je zo'n last van je rug hebt, ik hoop dat de dokter je er mee kan helpen!

13. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    zo, ik heb nu ook de echo foto's van gisteren in mijn album gezet!

14. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Sh*t. Vraag net m'n man of hij de foto's in wil scannen, kan dat niet. Hij heeft vandaag net een nieuwe computer gekocht en de scanner moet nog overgezet worden, dus dat zal even moeten wachten. Zodra het kan, zet ik ze in m'n album.

15. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    astrid gefeliciteerd met de goede echo!

en mielenl ook een superecho!(heb even gespiekt)

16. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ben nu ook pannekoeken aan het bakken ahah en wa sik al aan het doen vorodta ik het allemaal las wat grappig. strax hopelijk naar de dok.. mn man is nu ook thuis

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    zo dames ik ben er ook weer.
    eet vanavond pannekoeken (he wat een verassing)
    vriend is op karwei gestuurd en komt pas laat terug vanavond dus mag lekker eten wat ik wil :D

even een vraagje he...hoeveel echo's krijg je standaard tijdens een zwangerschap?
    lijkt mij namelijk dat ik tog niet nog 10 weken
    moet wachten op de 20 weken echo aangezien het nog steeds mis kan gaan?

18. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    geen idee ik weet wel dat ik er nu al 2 heb gehad met foto ervan en 1tje gewoon snel.. verder krijg ik er over 3 weken weer 1 en mnet 20 weken dan 8 weken later volgens mij geen idee maar ja wioon niet in nl

19. adriana82

adriana82 Bekend lid

10 aug 2007
    978
    0
    0
    Noord Holland
    Volgens mij is het standaard om 1 echo te krijgen in het begin (bij 12 weken ongeveer) en 1 bij 20 weken...
    Als je er meer wilt, zijn dat pretecho's en dien je die zelf te betalen.

Ik heb er 1 bij 7 weken gehad ivm bloeding en krijg er nu nog 2. 1 bij 12 weken en 1 bij 20 weken.
    Zelf heb ik er 1 ingepland bij 17 weken voor geslachtsbepaling en wil er ook nog 1 bij 25 weken (zo'n mooie 3d)

20. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik moet nu ook gewoon wachten op de 20 weken echo...

denk wel dat ik zelf een pretecho laat doen rond de 16/17 weken.

Deel Deze Pagina