ik heb trouwens nog een mooie link misschien dat jullie hem al kennen http://www.pbs.org/wgbh/nova/miracle/me ... _q_03.html
Hoi, Ik heb vanmorgen voor het eerst getest en had gelijk een dikke mooie streep. Kon er echt niet meer omheen. Ik heb wel gewacht tot ik vijf dagen overtijd was dus misschien lag het daaraan. Morgenochtend wil ik de tweede test doen en als die weer positief is ga ik de huisarts bellen. Kan iemand mij vertellen hoe het verder in z'n werk gaat? Naar de huisarts en dan? Wij zijn de eersten bij mijn ouders en bij mijn schoonouders die zwanger zijn en ook van de vrienden zijn we de eersten dus ik heb echt geen flauw idee. Geen voorbeeld zeg maar. Liefs H25
hoi h25, ik heb eerst de huisarts gebeld, en de assistente vertelde me dat het niet nodig was om langs tekomen, je mag gelijk de vk bellen, ik ben toch even langs de ha geweest gewoon voor wat vragen en ik heb een lijstje meegekregen met telefoonnummers(vk, kraamzorg, enz) en informatie van mvm. je mag dus zelf weten of je langs je huisarts gaat of gelijk de vk gaat bellen. de vk kan je het beste zo vroeg mogelijk bellen , want in veel plaatsen is het zo druk dat het wel even duurt voordat je je eerste afspraak hebt. succes iig
oh en voor zover ik weet krijg je eerst rond 8 weken een intake gesprek(ik al met 6 weken) met allerlei vragen over erfelijke ziektes in je familie, eerdere zwangerschappen, gezondheid werk enz. en dan rond 10-12 weken je eerste echo. volgens mij moet je daarna een keer in de 4 weken langs komen. hoop dat ik het goed zeg want ik wist er eerst net zoveel van als jij
hihihi die test kun je jezelf wel besparen hoor, als die streep vandaag al zo duidelijk was. Ik vind het wel heel knap van je dat je zo lang kon wachten met testen....heb je al veel symptomen? waarschijnlijk zal je huisarts wel het e.e.a. uitleggen, en doorverwijzen naar een verloskundige. Verder weet ik het ook niet want het is ook mijn eerste.
Ik had met 3 weken en 4 dagen al een hele duidelijke test. Heb daarna ook niet meer getest. Heb wel af en toe wel de neiging om het te doen. Maar heb zoiets van, zolang ik niet ongi bent. Zal het wel goed zitten. Vandaag lekker lui geweest. Vanochtend om 9 uur wakker, lekker beetje liggen knuffelen tot 10 uur. En vanmiddag weer liggen slapen van 2 uur tot half 5. Zal het nodig gehad hebben Daarnet weer ff flink misselijk geweest met het koken. Gelukkig deed manlief het, maar die baklucht vind ik zo vreselijk. Als ik eenmaal aan het eten ben, gaat het wel weer. Tenminste dat vind ik. Manlief vind dat ik met lange tanden zit te eten
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ga morgen wel de huisarts bellen dan hoor ik het wel. Over syptomen, tja...... opgezwollen zware buik, af en toe duizelig, last van mijn onderrug, veel moe, veel plassen en dorst. Gelukkig nog niet echt misselijk maar wel wat naar na het avondeten. Wachten met testen heb ik expres gedaan (ik hoopte dat ik het vol kom houden). Had nog maar 1 normale cyclus gehad na mijn laaste pilbloeding. Netjes een cyclus van 32 dagen. Ik zou dinsdag ongi moeten worden maar de ongi bleef dus uit. Ik dacht nou als ik zaterdag nog niet ongi ben ga ik testen ophalen en zondag testen. Ik was hier zo vastberaden in dat het me gelukkig is gelukt en jullie zien het resultaat. Een echt dikke streep. Mijn ventje had het bij het zien van de testen wel moeilijker. Hij vond dat ik eigenlijk gelijk moest testen. Hoezo ongeduldig De tweede test hoef ik in pricipe niet de doen maar mijn ventje en ik zijn gewoon nieuwschierig en ik heb toch nog een test liggen dus ach waarom niet. Liefs H25
dat dacht ikdus eerst ook vandaar dat ik ook naar de ha ging...maar voelde echt onzinnig toen in daar zat want ze heeft me niets verteld of gevraagd uit zichzelf alleen mijn vragen beantwoord, alleen ik had op het moment zelf niet zoveel vragen omdat ik ervan uitging dat ze me gewoon wat info zou geven. het zal misschien wat verschillen per ha, maar ik zou zelf een volgende keer meteen de vk bellen.
Er is inderdaad geen verwijzing van de huisarts nodig. Ik ben afgelopen week gewoon de verloskundige praktijk binnen gelopen en heb een afspraak gemaakt. Mijn eerste afspraak is op 3 september. Ze gaan dan een intake gesprek doen en je allerlei vragen stellen over erfelijke ziektes, vorige zwangerschappen/abortussen/miskramen, medicatie die je slikt, enz. Verder wat je wel en niet mag eten en of je foliumzuur slikt. Daarna wordt er ook een bloedtest gedaan (als het niet uitkomt dan op een andere dag). Verder wegen ze je ook en nemen de bloeddruk (dit is op elke afspraak). Vervolgens een echo afspraak voor rond de 11 weken zwangerschap. Er wordt ook een aanvraag gedaan voor kraamzorg. Hierna is het telkens om de 4 weken op controle en vanaf maand 6 moet je vaker. Elke verloskundige praktijk zal wel een beetje verschillen, bij de mijn wegen ze je bijvoorbeeld terwijl dat bij andere praktijken niet gedaan wordt, bij anderen moet je weer urine meenemen om te laten testen op suiker, maar bij de mijne weer niet, bij ons wordt kraamzorg via de vk aangevraagd (moet je ook snel bij zijn) en bij anderen weer niet......ben zo langzamerhand een beetje expert aan het worden op het gebied van vk bezoeken enz.....heb net het hele traject achter de rug omdat Angelina in februarie van dit jaar geboren is.....alles is dus nog vers.....heb de vorige keer toen ik 6 weken zwanger was mijn baby ingeschreven op de crèche voor als ik weer zou gaan werken.....moet wel meteen gedaan worden want hier in Amsterdam is er een superlange wachtlijst......toen ze geboren was hadden we meteen plek, alleen heb ik besloten om niet meer te gaan werken voorlopig. Nemen jullie trouwens vitamines voor zwangeren? Ik gebruik altijd 'Vitaal Zwanger' van Kruidvat merk, is heel compleet en bevat alles wat je nodig hebt tijdens zwanger zijn en wanneer je borstvoeding geeft. Gravitamon is ook een goeie maar kost 3x zo duur.
Ik gebruik "MULTI zwanger zijn" van de Etos. Hiervoor gebruikte ik "MULTI zwanger worden" van de Etos. Hier zitten net weer andere vitamines in die je nodig hebt als je wel zwanger wilt worden, maar het nog niet bent. De dosis foliumzuur is gelijk van deze twee, namelijk 400 Mcg. Hebben jullie ook zo'n last van jullie ontlasting? bij mij is het normaal al drama, maar nu Dit wordt wat als ik straks 36 weken zwanger ben.... Ik denk dat ik maar een megavoorraad Yakult, Actimel, Vivit enzo ga halen.
neem aan dat je met ''last'' bedoelt dat het niet wil? ik kan erover meepraten heb er al sinds 2 weken last van pffff ik drink me nu suf aan de actimel, moet zeggen dat het wel iets helpt, maar het is nog niet wat het moet zijn d8 echt dat ik de enige was hoorde er niemand over
ha iedereen gefeliciteerd voor alle "nieuwe"aanstaande mama s. Ik wordt echt gek van me zelf voel helemaal niks meer niet misselijk geen hoofdpijn meer en geen zere borsten (dat had ik eigenlijk ook al niet) Nu heb ik vanmorgen wel weer een zwangerschapstest gedaan en deze was veel duidelijker dan de vorige dan zal het toch wel goed zijn? Ik heb ook helemaal niet gevoel dat ik zwanger ben dit had ik bij Anne wel. Heb gisteren van mijn moeder al een heel lief klein babypakje gekregen we hebben het mijn ouders al verteld omdat mij moeder hier heel regelmatig komt en de plaspotten van mvm staan hier alweer klaar op de gang dus ze zal het toch zien. hebben meer van jullie het goede nieuws al met iemand gedeeld? groetjes gerdien
ja...ik ken het ook.....heb het niet steeds gelukkig maar komt wel vaker voor de afgelopen 2 weken......heel irritant......je darmen worden helemaal lui......wat sinaasappelsap wil weleens helpen.....