April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    He bah, dat meen je niet. Hoop voor je dat het snel ophoudt.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Kim: ik zit ook wel erg in dubio hoor. Ik heb vanmiddag m'n laatste 2 gesprekken (totaal 5 gesprekken gehad! lucky you dat het één dag is en dan weet je het..). En ik voel me wel bezwaard en een beetje oneerlijk om het niet te zeggen. Ik wil natuurlijk geen valse start maken, dat ze het mij kwalijk gaan nemen of zo. Maar ik wil ook mijn kansen niet beperken. Dilemma dus.

3. Kim22

Kim22 Lid

15 okt 2007
    38
    0
    0
    aah niet lekker, hoop voor je dat het steeds minder word.

4. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Geen idee waar het aan ligt, mijn maag ligt weer een beetje overhoop.. :(

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    het is de bedoeling om kinderverhalen te gaan schrijven en die hopelijk ooit in de winkel terug te vinden

6. Kim22

Kim22 Lid

15 okt 2007
    38
    0
    0
    5 :confused:

dat heb ik ook aan de ene kant denk ik, ik gooi me eigen ruiten in maar aan de andere kant ben ik bang dat ik op langer termijn me ruiten ingooi, in de luchtvaart geven ze flexcontracten en als ze je niet meer willen roepen ze je gewoon niet meer op.

ik ben bang dat ik op voorhand al het vertrouwen beschadig, maar ook ben ik weer bang dat ze denken ooooooo zwanger, die is in de tijd dat ze hier werkt zwak ziek en misselijk.

las je al zover bent en zoveel gesprekken moet hebben zou ik het ook denk ik pas zeggen wanneer ze laten merken dat je wss aangenoemn word.
    ik denk dat ze bij mij het gevoel krijgen dat ik ze belazerd heb als ik t niet vertel, als ik in hu schoenen sta zou ik t willen weten al heb ik geen recht om het te weten, maargoed ik zou er anders op reageren, ik zou denken die meid gaat er wel voor ondanks ze zwanger is, dus dat zegt ook wel wat over hoe graag ze t wil etc etc.

jammer dat je niet in hun hoofd kan kijken :p

7. Kim22

Kim22 Lid

15 okt 2007
    38
    0
    0
    dat is een mooi streven :D

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    dat vind ik zelf ook wel...
    en als het niet lukt om ze in de winkels te krijgen heb ik altijd nog leuke verhalen om aan mn eigen kids te vertelllen :D

9. Kim22

Kim22 Lid

15 okt 2007
    38
    0
    0
    Zo is het maar net!

en die misschien later wel aan hun kindjes ;)

10. Bri

Bri Niet meer actief

@Kim: ik wou dat ik je kon helpen (en mezelf ook) met deze afweging. Uiteindelijk moeten we maar gewoon doen waar we ons goed bij voelen.

Je hebt een beetje pech: een kennis van mij is personeelsmanager bij KLM, dus ik had haar wel willen vragen hoe zij daar mee om zou gaan, maar die is nu zelf met zwangerschapsverlof! En haar privé gegevens heb ik niet, dus ik kan haar niet bereiken.

Wat volgens mij in elk geval belangrijk is, is om goed aan te geven hoe je het zelf ziet (als je het vertelt). Dus: ik vind het belangrijk om open en eerlijk te zijn, of ik hecht heel veel waarde aan vertrouwen, dus vertel ik je iets wat ik helemaal niet hoef te vertellen. Maar het voelt beter om ook hierover open en eerlijk te zijn. Wat misschien voor je gevoel nog uitmaakt, is hoe lang je nog aan het werk kunt voor je verlof ingaat.

Sterkte met je afweging en hoe dan ook: veel succes met je sollicitatie!

11. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Oke. Leuk zeg en idd een goed boek voor je eigen kids is altijd leuk. Hoop natuurlijk voor je dat het in de winkels komt. Kun je snel verhalen bedenken? Hoe gaat zo'n cursus precies? Succes in ieder geval.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    precies, en dat vind ik ook een heeel mooi streven!

13. Kim22

Kim22 Lid

15 okt 2007
    38
    0
    0
    dat is zo, ik hoop dat ik een beslissing maak waarvan ik later denk, ik heb er vrede mee..

je zegt t goed, als ik t vertel ga ik aangeven dat ik het op basis van wederzijds vertrouwen vertel, omdat ik open en eerlijk wil zijn.
    ook dat ik zelf oplossingen wil bedenken ivm me verlof, misschien onbetaald verlof en daarna weer lekker aan de slag, zodat ik laat zien dat ik graag wil en bereid ben om mee te denken.

jij ook succes, ik hoop hier gauw te lezen dat je bent aangenomen, ik duim voor ons!

14. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Bri en Kim: succes. Laten jullie het ons gauw weten?

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    je leert met die cursus, het correct opschrijven, onderwerpen die wel en niet gebruikt mogen worden bij bepaalde leeftijden enzo, hoe het in zn werk gaat bij een drukker etc etc
    maar dames ik ga een paar wasjes draaien.
    check straks wel weer.
    doeiii

16. Kim22

Kim22 Lid

15 okt 2007
    38
    0
    0
    morgen horen jullie het, leuk dat jullie zo meeleven :D

17. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Heb afgesproken met een vriendin, dus ga zo naar haar toe. Gezellig, is alweer een poosje geleden namelijk.

Leuke dag allemaal.

18. Kim22

Kim22 Lid

15 okt 2007
    38
    0
    0
    veel plezier!

19. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Dolphin gefeliciteerd met je verjaardag!

Cristel spannend! Ben benieuwd! Top dat alles er weer goed uit zag!

Buddy gefeliciteerd met je 14 weken!

Kim, spannend je sollicitatie. Ik ben ook druk bezig met solliciteren (had een nieuwe baan en tijdens de proeftijd ben ik ontslagen omdat er allemaal financiele problemen waren). Ik heb hetzelfde als jou, het is een heel vervelend idee dat je weet dat je zwangerschap zo in je nadeel speelt. Officieel mogen ze je er niet om afwijzen, maar ja, dan gooien ze het wel over een andere boeg. Had ik vorige week, gesprek ging super maar daarna was het toch dat andere kandidaten beter in het profiel paste (ik voldeed aan elk punt). Maar ja, gelukkig zijn niet alle werkgevers zo, dus gewoon doorzetten! Ik ben er ook eerlijk in, tijdens mijn proeftijd van die laatste baan heb ik niks gezegd en dat bezorgde heel veel stress. Nu ga ik het eerst stil houden, maar dan voor ik iets teken het wel te vertellen. Maar dat is in jouw situatie inderdaad wel lastig. Oh en Kim je werkgever betaald je zwangerschapsverlof niet he, dat gaat via de ziektewet/UWV. Dus daar hebben ze geen kosten aan. Succes alvast!

Bri voor jouw ook spannend! Hoop voor je dat je aangenomen wordt!

Hier vanochtend helaas weer overgegeven :(. Ga maar ff proberen iets te eten, is wel weer tijd.

20. 8samantha8

8samantha8 Bekend lid

13 apr 2007
    768
    0
    0
    stein
    heey allemaal
    ik ben de laatste tijd erg druk dus ben niet veel meer op het forum
    soms kom ik nog welles koekeloeren
    maar heb het zo druk
    verder gaat alles goed