April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hahaha Mielenl ik ken dat gevoel HEEL ERG GOED :evil:
    Tessa: Fijn dat je je weer iets lekkerder voelt!

MissC: Van harte!

En ikzelf: YAHOOOOO 16 WEKEN!

Gister voor het eerst meegedaan met zwangerschapszwemmen. Ze beginnen hier met 16 weken en ik moet zeggen: voor mijn heup was het ook wel lekker. Vanmiddag 15:00 gynaecoloog. Ben benieuwd. Enerzijds hoop ik een klein beetje op een ks, omdat ik dan zeker weet dat er niets mis kan gaan met mijn heup tijdens de bevalling, anderzijds zou ik heel erg graag een onderwaterbevalling willen hebben. We shall see...

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    je banner staat nog niet op 16 weken nikita :(
    maar wel GEFELICITEERD!

hmm onder water bevallen dat lijkt me ook heeeerlijk...maarja ik wil thuis en we hebben hier gewoon niet de ruimte om zo'n bad op te zetten :(

maar wat heb je precies aan je heup dan?

3. Kim22

Kim22 Lid

15 okt 2007
    38
    0
    0
    poeh ik heb heel wat pagina´s bij te lezen :eek:

ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat!

ik heb donderdag me tweede laatste sollicitatiegesprek, ik hoop dat ie goed zal gaan.

ik lees weer even verder, moet nog 12 pagina´s bijlezen :)

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    He bah, ik had de datum van de echo in mijn hoofd, maar inderdaad, volgens de berekeningen morgen pas 16 weken bah bah bah ;)

Ik heb nadat ik vorig jaar met een quad de sloot in gereden was mijn heup (doormidden) gebroken. Een vaak voorkomend iets is dat de hoofdtoevoer van bloed naar je heupkop ook doormidden is. Dit kun je niet zien op MRI's en CT-scans oid. Er gaat maar één bloedvat naar je heupkop en als die doormidden is sterft je heupkop af (avasculaire heupkopnecrose). Hier kom je pas een half jaar (en ik een jaar) na trauma achter. Hier kun je in de meeste gevallen niets meer aan doen. In mijn geval krijg ik, wanneer ik daadwerkelijk pijn krijg (want dat heb ik nagenoeg niet) een kunstheup, maar dat kan nog wel jaren duren. Tot die tijd moet ik met krukken lopen. Ik loop er nu twee jaar mee, ik heb het zelf niet eens meer door. De reden dat het mogelijk een ks wordt is omdat ze niet duidelijk kunnen zien of de breuk wel of niet goed genezen is. De buitenkant van het bot ziet er vrij goed uit, maar de gestagneerde bloedtoevoer zorgt er ook voor dat de breuk mogelijk niet goed geheeld is. En omdat ik een sterke kinderwens heb, en het nog wel tien jaar zou kunnen duren voordat ik dat kunstgeval krijg (ze plaasten hem zo laat mogelijk omdat ze op mijn leeftijd gemiddeld maar 9 jaar meegaan en je ze niet onbeperkt kunt vervangen) hebben we besloten niet alles wat we hadden gepland voor ons leven tien jaar in de wacht te zetten...

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    he wat vervelend zeg :(
    en dat na zo'n klungelig ongelukje :(
    maar heb respect voor je keuze om toch voor een kindje te gaan en niet alles in de wacht te zetten!

6. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Hier gaat het wat minder. Erg last van mijn keel, kennelijk een koudje opgelopen, dus de hele nacht niet geslapen, omdat ik automatisch constant moest slikken. :rolleyes:
    Met hoesten zit het ook helemaal vast en een hele rauwe keel...bah..eindelijk iets van mijn misselijkheid af krijg ik dit weer.. :cry:
    Mijn mannetje had al een heerlijk warme trui van zichzelf neergelegd, zodat ik die aan mocht, lief he.. :D

7. Bri

Bri Niet meer actief

dolphin, die rauwe keel heb ik sinds gisteren ook. naar gevoel... heb vanmorgen al een boel honingdropjes gegeten maar moet daar nu echt mee ophouden. ben inderdaad ook blij een beetje van die misselijkheid af te zijn, dus dan moet ik me niet ziek gaan eten aan drop!

kim22: gefeliciteerd dat je naar de tweede ronde bent voor je sollicitatie. heeeeeeel veel succes donderdag!

8. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ja Bri, beter is een pepermuntje ofzo, drop is slecht voor de hoge bloeddruk. Ik kan ook bijna niet praten, zo zeer doet het..
    Ik ga ook zeker ff niet naar buiten, anders loop ik het nog meer op..
    Sterkte meis, hopelijk is het bij jou ook snel over..

9. Bri

Bri Niet meer actief

ach, bloeddruk hoef ik me (nog) geen zorgen over te maken: ik zit nu op 110/55...

10. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    beterschap meiden! mijn man kwam gisteren ziek thuis uit zijn werk....schijnt dat er wel iets heerst hoor!

11. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    hahaha die schoonmoeder van mij zal wel blij met me zijn......blijkt dat mijn zwager ook liever chinees heeft dus ze is toch overstag gegaan :)

12. Bri

Bri Niet meer actief

goed zo miele! zo ingewikkeld hoeft het dus niet te zijn, voor je schoonmoeder. als ze gewoon luistert naar wat iedereen het liefste eet, komt het allemaal wel goed. eet smakelijk!

13. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Jeetje Nikita das niet niks na zo'n ongeluk. Heb wel bewondering voor je!
    Heb je er nu ook last van of dat niet? Is wel fijn dat je straks al weet of het een ks word of een gewone bevalling. Kan je er rekening mee houden.

Allereerst mijn excuses voor mijn weinige aanwezigheid. :(
    Heb weinig puf om nog achter de pc te kruipen, terwijl ik voor mijn vakantie er iedere dag te vinden was. Lig op het moment liever voor de tv op de bank te hangen.l En evt. een tukje te doen :oops:

Hoe is het voor de rest met iedereen? Lees steeds wel mee, maar reageer erg weinig.

Kom net terug van de verloskundige. Alles was weer goed.
    Bloedruk netjes, gewicht nog een kilo onder het begin gewicht. Dus dat is nog netjes. En de kleine liet zich weer goed horen. HEt hartje hoorde mega duidelijk, minder snel als de vorige keer. Nu zijn het 140 slagen per minuut zei ze. Vorige keer heel wat meer, was echt een sneltreintje.

Heb alleen ontzettend veel last van hoofdpijn steeds, paracetemol helpt niet echt :( Ze zei dat het puur door de hormonen komt. Had het idd met m'n ongi ook regelmatig.
    Ook ontzettend veel last van brandend maagzuur, al een aantal weken. Begint tussen de middag na het eten, en heb ik de rest van de dag :cry:
    Das echt klote man! Voordeel; ik snoep bijna niet ;)
    Renines hielpen niet. Heb vorige week een of ander anijdrankje bij Etos gekocht; gaviscon geloof ik. Dat helpt wel wat beter.
    Heb nu van de verloskundige iets mee gekregen om te proberen, is op kruiden basis.

Had voor mijn zwangerschap al veel last van mijn rug en bekken. Ga relgematig naar de osteopaat hiervoor. Net voordat ik wist dat ik zwanger was, had ik het ook weer zo erg.
    Nu moet ik weer heel goed opletten, want de pijn begint weer :cry:
    Vanochtend gestofzuigt en badkamer gepoetst, was gewoon genoeg. Nu moet ik eingelijk alles beneden nog doen, maar ja.... dat stellen we maar uit. Hoop dat ik snel terecht kan bij de osteopaat!

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    corina, fijn dat alles goed was bij de vk.
    wegen ze jou elke keer?
    mij alleen de 1e keer :(

vind het trouwens wel vreemd dat jullie overdag zo moe zijn...
    ik ben sochtends niet uit bed te branden maar verder nergens last van.

en mij vertelde ze trouwens ook niet hoeveel slagen p/m enzo :(
    begin me echt af te vragen of mijn vk wel een goeie is..

15. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Hallo allemaal,

Bij mij mijn VK hoef je je ook niet te wegen.
    Maar ze heeft wel een weegschaal staan,je mag als je wil.

Miss coo,ik voel vandaag dus helemaal niks tot nu toe :x ,ben ook een beetje druk geweest ,schoonmaken,was echt nodig.

Ik heb geen last meer van misselijkheid,joepi.
    Alleen ik proef heel veel dingen anders,wat ik voor mijn zwangerschap heel lekker vond ,smaakt nu niet meer.
    Rijst ben ik gek op,nasi en zo,dat hoeft niet meer.
    Mac hoeft ook niet.
    Aan de ene kant wel beter ,heb geen eetaanvallen :thumup:

groetjes

Ally

16. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Corine balen dat je zo ziekjes bent. maagzuur heb ik met vlagen maar het valt mee neem wel bijna iedere avond warme melk met een blokje anijs wordt ik lekker rozig van.
    die hoofdpijn kan ook van je rugpijn komen (loop zelf bij de giropractor).
    Hoop dat je snel terecht kan.\

MissOo Mij hebben ze geen een keer gewogen alleen het gewicht gevraagd .de laatste keer wilde ik wegen omdat mijne kapot is hebben ze er geen eens een :confused:

Bij mij heeft ze ook niet de snelheid van de slagen gezegd.

Bij mij gaat alles wel goed lees bijna alles mee maar reageer niet altijd.

ben vorige week woensdag naar de Vk geweest om het hartje te luisteren kon ze het eerst nog niet vinden :confused:
    Ze begon al over ziekenhuis maar na wat extra gel kon ze het hartje vinden poe wat een opluchting was dat zeg.

Vandaag 15 weken alweer Joepie wat gaat het hard

17. adriana82

adriana82 Bekend lid

10 aug 2007
    978
    0
    0
    Noord Holland
    Hier nog iemand die zo vaak mogelijk meeleest, maar zelf niet zo vaak meer meekletst. Maar ben er nog steeds hoor!

Wuppie, gefeliciteerd met je 15 weken! Gaat zeker snel he!?

Ik word elke keer gewogen bij de VK. Lijkt mij logisch toch? Als er grote veranderingen in je gewicht zijn, kan dat duiden op iets wat niet helemaal goed is toch?

Ik ben ook nog steeds wel veel moe. Ben inderdaad ook niet uit bed te branden, maar ook overdag kan het me ineens overvallen...

Maagzuur heb ik ook last van. Vooral als ik iets teveel heb gegeten. En het blijft dan ook! Duurt echt de hele dag of avond.. Probeer er nu dus op te letten dat ik niet meer in 1 keer zoveel eet.
    Heb overigens ook vaak hoofdpijn.. Wat een straf is dat zeg!

18. Bri

Bri Niet meer actief

wuppie, gefeliciteerd met je 15 weken. gelukkig kon ze het hartje wel vinden, anders was je vast heeeeeeel ongerust naar het ziekenhuis gegaan. mooi dat dit je bespaard is gebleven.

missC: ik ben niet gewogen bij de VK, ze vroeg er de eerste keer wel naar maar nu zelfs dat niet. Ik hou het zelf wel bij, ben nu ongeveer anderhalve kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. Alleen de bloeddruk neemt ze wel steeds op en bij het hartje zei ze alleen dat het mooi regelmatig was en dat het zo snel hoort te zijn. maar hoeveel slagen p/m? geen idee!

corina: geeft toch niks dat je niet meer zo vaak op het forum bent. het is gezellig als je d'r bent, maar als je te moe bent of niet lekker moet je je niet schuldig gaan voelen naar ons toe hoor!
    je merkt sowieso wel dat er wat minder animo voor is, er worden minder pagina's bijgeproduceerd dan een paar weken geleden.

nikita: heftig ongeluk, vooral heftige gevolgen. ik hoop voor je dat het nog heel lang duurt voor je een kunstheup moet en dat je onbezorgd kunt genieten van je zwangerschap (en daarna van je baby).

19. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    hey adriana, ik moest nog aan je denken vandaag, heb je hier lang niet meer gezien! Zo te lezen nog steeds last van kwaaltjes, hopelijk gaan die snel over.

Morgen moet ik voor de 2e x naar de vk, vriendlief gaat mee, gaan we voor het eerst het hartje horen, leuk! Voor de rest zal er niets zoveel bijz zijn denk ik.

20. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Ja ik word iedere keer bij de verloskundige gewogen.
    Vind het wel prettig om te weten ook, maar kijk thuis ook 1x in de week.

Thanks Bri! :thumup:
    De eerste weken was ik er erg veel, nu niet meer zo en voel me dan beetje schuldig.

Ally, bij mij gaat macaroni/ spaghetti er niet meer zo goed in. De rest lust is alles nog of kan beter zeggen weer, want de eerste weken kreeg ik bijna niets weg :(
    Heb ook niet echt eetaanvallen. Wel soms ineens mega zin in een zakfriet ofzo.. :oops:

Cynthia, ik ben er 's ochtends al vrij vroeg uit, half 6 en als ik dan tegen 1 uur thuis bent, ben ik behoorlijk moe. De ene keer ga ik ff slapen andere keer weer niet. Soms lig ik de hele avond op de bank te maffen.
    Merk echt dat ik meer slaap nodig heb. Wil er alleen nog niet altijd aan toe geven ;) Maar overvalt me ook weleens.

Deel Deze Pagina