April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Even een vraagje.... ik voel m'n kindje al sinds een week of 2, 3. Beetje geborrel, kan het niet echt goed omschrijven. Maar sinds gisteren voel ik ook nog iets heel anders, alsof m'n hele onderbuik strak trekt. Het doet geen pijn, maar ik vind het erg onprettig en ik maak me een beetje zorgen hierover.
    Zijn dat nou harde buiken? Of zijn het gewoon m'n darmen, waar ik ook veel last van heb (verstopping, ondanks laxeermiddel)?

2. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe

ja zijn harde buiken, als je iets rustiger aan doet dan trekt het wel weer weg. Heeft met je baarmoeder te maken. Verder geen zorgen hoor, hoort er ook weer bij..

3. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Ik doe ook graag mee met het kaartje en de bloemen.

Hier alles ook goed.
    Bri ik heb dat gevoel dus ook en dacht wat zal het zijn, maar dat zijn dus harde buiken wist ik ook niet. Ik voel me baby ook en de laatste 2 dagen heel goed echt heel bijzonder om te voelen.

4. Bri

Bri Niet meer actief

dolphin, dank je wel. ik wist niet vanaf wanneer je harde buiken kunt krijgen...
    nóg rustiger aan doen wordt moeilijk; ik voelde het gistermiddag terwijl ik op de bank naar schaatsen zat te kijken (veel rustiger dan dat wordt het echt niet, of ik moet gaan slapen).

5. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    ik had daar volgens mij gisteren ook last van......zaterdag wel mijn benen uit mijn lijf gelopen de hele dag dus niet echt verwonderlijk.

Ik heb ook wel ns een raar gevoel als ik voorover buk. Dan lijkt het wel dat ik mijn baarmoeder heel goed voel ofzo....weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.

Hoe vaak voelen jullie je kindje al? Meerdere keren per dag, of een keer in de zoveel dagen? Ik heb het idee dat ik m wel vaker zou kunnen voelen maar ik let er niet altijd op.....Ik dacht vrijdag keessie te voelen, kleine plopjes boven mijn lies zeg maar. Als het dan weg was dan wreef ik even over dat plekje en dan voelde ik het weer! Daarna dus niks meer gevoeld.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Hoe vaak ik de peanut voel, is heel verschillend. Sommige dagen voel ik het echt meerdere keren en langere tijd achter elkaar (laatst nog in de sportschool, bij het infietsen) en andere dagen voel ik het maar heel kort. Het wordt nu wel vaker, vorige week had ik ook nog wel dagen dat ik het helemaal niet voelde. Ik zit nu achter m'n computer en af en toe voel ik weer zo'n 'trillinkje'... gezellig, daar ben je! denk ik dan.

Voorover bukken voelt inderdaad niet meer 'zoals vroeger'... Hoewel ik m'n buik nog heel bescheiden vind, begin ik hem nu echt wel te voelen. Het zou natuurlijk goed kunnen dat die harde buiken van zondag het gevolg waren van een middagje stad in op zaterdag. Volgende keer wat vaker pauzeren.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vroeg me namelijk af of die harde buiken kwaad kunnen, om die nu al te hebben, maar volgens dit artikel beginnen die normaliter in de 4e maand, al voelt niet iedereen ze dan al. Mooi zo, ik ga nu ècht stoppen me zorgen te maken en genieten van alle tekenen dat m'n kindje aan het groeien is!

8. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey..

over de bbay voelen dat doe ik al vanaf 14 weken ongeveer.. kleine plopjes dat is wel over gegaan naar wat beter gevoel bij 16 weken en u snd gisteren tenminste toen pas getest haha kan je het al van buitan af voelen.. de beeb draait zich ook welles om.. nu issie ook weer druk bezig.. soms is het de hele dag stil en dan savonds gaat het tekeer :( hahaha

verder hier alles goed

doet bij jullie savonds ook echt alles pijn? zelfs je kleine teen ;) nou hier wel voel me dan net 80 maarja hoort er ook bij

9. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    ben benieuwd hoor......de gyn zei wel dat de placenta aan de achterkant ligt dus dat is wel gunstig.....maar ik zit nu echt te wachten op het moment dat ik keessie goed kan voelen :D

cristel, ik voelde me zaterdag avond ook een bejaarde, pijn in mijn rug, benen, alles! Normaal gesproken gaat het prima maar ik heb wel een kantoorbaan en geen dochtertje van ruim een jaar ;)

is de lucht alweer een beetje opgeklaard bij jou cristel? Ik las dat de branden geblust waren, nou nog een beetje regen en dan moet het vast een stuk beter gaan.....alleen.....it never rains in california.....hmmmmm misschien even een regendansje doen of wat authentieke hollandse regen jouw kant op sturen? ;)

10. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    nou zeg......de aprilmama topic staat de hele tijd maar onderaan de lijst......misschien moeten we het weer eens over eten hebben.

Bij ons wordt het vanavond zuurkool met kippebillen mmmmmm nu al trek :)

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Snijbonen met aardappelen, en man een stukkie vlees erbij...
    Heb al in geen jaren snijbonen gegeten...

12. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    hoihoi, hier snijbonen

Ik ben weer heel de dag misselijk, bah. Ik dacht dat het nu wel een beetje over zou zijn. Naja,....

pfff dionne is me druk zeg, volgens mij is er storm op komst, ze loopt hier in haar blote billen, zwaaiend met haar onderbroek te lachen en te kleppen. Nu is ze weer zogenaamd aan het huilen met een bibbelip. Ze kan echt bij het toneel.
    Ga maar even orde brengen hier!

13. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hihi Karin, leuk he zo'n kleine 'grote' meid! :)

Ik voel trouwens de beeb nog niet geloof ik :(
    Anderen met 16+ weken ook niet?

O ja hier wordt het spinazie, aardappels en denk kaassouflé's. mjammie

14. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    hoe is het met jou kelly? Niet meer flauwgevallen of duizelig geweest?
    Lijkt me heel naar iets flauwvallen. Heb het ooit 1 keer meegemaakt maar toen had ik iets te veel gedronken ( en het was geen water ;) ) dat was in mijn wilde jaren. En ik weet er ook niet veel meer van af, van dat flauwvallen, ik was denk iets te veel gedrogeerd.

Ik voel de baby ook nog niet hoor, mijn placenta ligt aan de voorkant, kan nog wel even duren dus.

15. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Hier nog zo een die nog niks voelt. Ik wacht geduldig af.

Vandaag aardappels met witte bonen in tomatensaus en sausijcenworstjes gegeten. Was er wel weer snel vol van maar het smaakte heerlijk.

16. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    wat stil weer hier............. :rolleyes:

even muziekje erbij

:({|=

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hey dames, ook maar weer een berichtje van mij.
    heb vanmiddag weer gewerkt en bij paps en mams aangeschoven, nu weer trug van 2 uurtjes heerlijk badderen.
    zit aan mn beker warme melk en daarna ga ik maar eens heeeerlijk slapen.
    heb trouwens wel wat navraag gedaan bij sensire of zij voor een week of 20 en na de bevalling me aan zouden nemen als alfa hulp. wil ons budget iets vergroten, nu met de auto erbij en de kleine op komst word het wel wat krap...
    pff ik wist dat een auto duur was, maar zo duur :confused:

18. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Hallo allemaal,

Karin,wat een mooie echo van de kleine en zo duidelijk :)

Ik voel de baby altijd in de ochtend , van die plopjes.

Volgende week naar de VK ,verheug me er echt op ,want mijn dochtertje gaat voor het eerst,ze maakt zich een beetje zorgen over als de baby plast en poept waar dat allemaal blijft.
    Nu geeft ze ook elke dag een kusje op me buik,zij heeft het elke keer over haar broertje,weet niet waarom.

Nog 3 weekjes dan weten we wat het wordt. ;)

Ally

19. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Ik heb mezelf ook opgegeven voor zw.gym,begint pas ook in januari,vindt dat eigenlijk te laat ,zit je met een dikke buik daar en dan is het 13 wkn,stel nou voor dat ik in de 36 ste week beval.

Ally

20. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hallo allemaal,

Nou het ging hier inderdaad harder toen de helft nog een tomatensoep / saucijzenbroodjes / toffee-fetish had! Heb vanavond turks brood op met tomaat en mozarella en basilicum, had echt geeen zin in koken!

Ben morgen 16 weken dacht ik maar voel ook nog niets hoor, als ik erop ga letten voel ik ook alleen mijn eigen hart kloppen eigenlijk, niets wat beeb zou kunnen zijn...

Een forum-/hyveskennis (hoe noem je dat) gaat ook bijna bevallen, vind het zo spannend! Moet ook om de paar uur haar hyves checken om te kijken of er nieuws is maar voorlopig typt ze nog vrolijk zelf terug :D

@ Ally, benieuwd of je dochtertje gelijk heeft!

@ oOMissCOo, balen he dat die dingen zo duur zijn he... als je trouwens niet heel veel kilometers gaat maken zou je ook greenwheels kunnen overwegen, misschien is dat voor de time being een optie?

@ Mielenl, noem je hem / haar Keessie? Ruig :thumup:

Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina