Ik zag jullie bericht over prenatale diagnostiek. Ik laat dus alles doen. Behalve de nekplooimeting. Die is niet betrouwbaar. En waarom, omdat ik al twee kinderen verloren ben aan ernstige afwijkingen en ja onze jongste zoon had ook down. Een kind moet niet hoeven te lijden. En een downkindje is niet alleen heel lief, maar heeft vaak heel veel medische problemen. Van buitenaf ziet het er allemaal lief en leuk uit, maar de werkelijkheid is heel anders. Het is echt vreselijk om je kind zo te zien vechten en dan het niet zien halen. Onze kinderen hadden niets erfelijks en allebei iets anders. Het ziekenhuis heeft tegen ons gezegd dat er geen reden is om niet weer zwanger te worden. Ik vind het egoistisch om geen onderzoeken te laten doen. Ik wil graag een kind, maar niet ten koste van het kind. Als het weer fout zou zijn, zouden wij het weg laten halen. Voor het kind en niet voor ons zelf. Voor mezelf zou ik het houden, maar dat is dus niet eerlijk. Het is moeilijk, maar daarover staat onze beslissing al vast. Overigens was bij ons de combinatietest (incl nekplooimeting) prima vorige keer, terwijl het dus echt foute boel was. Ook bij de 20 weken echo was ook alles ok. Voor mij nu dus een vruchtwaterpunctie. Dat is het enige wat zekerheid geeft. Dus nee, niet alle ernstige en levensbedreigende afwijkingen komen uit een echo. En nee, down valt echt niet mee (uitzonderingen natuurlijk daar gelaten). Groeten, Pechvogel
Omdat er direct toen het druppeltje urine op de test viel een hele dikke streep te zien kwam. Net zo dik en donker als de controle streep. Zij had dat nog niet eerder gezien bij 5 weken... Ik denk zelf eerlijk gezegd niet dat ik verder ben. Ja misschien een paar dagen, maar echt niet langer. Ik heb wel een opgezette buik, maar dat zijn echt mijn darmen. Nog een reden waarom ik niet denk dat ik verder ben, is omdat ik overduidelijk een innestelingsbloeding heb gehad een aantal dagen voor NOD, dus kan volgens mij echt niet zomaar een paar weken verder zijn.. DIE VROUW IS GEWOON GEK! Hhahahahaha nee hoor.. Misschien maakt mijn lichaam gewoon veel hcg aan, dat kan toch ook?
ik vidn het n iet egoistisch asl je zoiets niet doet want het heeft tenslotte ook een kasn op miskraam.. als je het wel doet dus voor mensen die het niet doen vind ik niks egostschi aan.. mn mans tante heeft down syndroom maar is echt wel gelukkig.. dus dat het kind ongelukkig zou zijn is niet in altijd waar... ligt eraan hoe erg het is.. ik doe geen vruchtwatre punctie als het niet nodig is wact erst de bloed test af
ooh op zon manier ja dta ha dik ook horo adriana.. ik had een test met 4 weken en 5 dagen ook gelijk zo
Thanks adriana! Wist eigenlijk wel dat je gewoon kan sporten, maar wou t ff zeker weten haha! Ik ga nu met een gerust hart lekker trainen! Meiden een hele fijne avond! En als ik nog fut heb kom ik vnv nog ff een kijkje nemen! En anders morgen weer!
ik mag niet meer sporten mag bijna niks meer.. maar ja.. is ook alleen bij mij hoor vanwege operatie...
@ pechvogel ik vind niet dat je anderen moet veroordelen om zo`n keuze. Ik wil liever geen punctie omdat je daardoor een kleine kans op een miskraam hebt. Ik ben gewoon doodsbang dat ik misschien een jaar verder ben voordat ik weer zwanger ben. Ik begrijp dat jij het vanwege jouw ervaring het wel laat doen, maar respecteer het ook dat iemand anders dat niet doet. @christel wat heerlijk moet dat geweest zijn om dat hartje te horen kloppen! fijn dat je weer "terug" bent en rust lekker uit van het verjaardagsfeest!
hoi meiden, lekker aan de klets weer zeg. Ben supermisselijk en viel net bijna flauw, pffff. Maar ik was bezig met mijn dochter naar bed brengen dus kon me net vermannen. Nu gaat het wel weer. Ik ben gewoon super vermoeit en stap straks lekker mijn bedje in. Lees morgen alles wel weer bij! fijne avond nog
Pechvogel, ik begrijp jou standpunt heel erg goed! Maar zie hetzelf niet zo zitten He Cristel alles goed? We hebben je gemist! Fijn dat je het hartje al gehoord heb. Ik moet nog ff wachten
heey adriana ik was ook vergeten te melden wanneer ik uitgeteld ben zoals het nu is is het 18 april en is het eerste kindje! maar heb 3 sept mijn eerste echo dus weet dan meer. maar ik heb een vraagje ik heb kleine krampjes in mijn buik/lies ik las dat dit banden pijn kon zijn maar kan dit al met 4 en een halve week? groetjes Rachelle
@4cats weltrusten luister maar goed naar je lichaam! @ rachelle ik weet niet of het bandenpijn is, maar ik voel dat ook zo nu en dan!
Ja ik ook. Lijken soms net ongisteekjes. Weet ook niet of dat bandenpijn is. Is voor mij de eerste, dus bij alles wat ik voel ben ik alert
Ik heb er vandaag de verloskundige over gebeld, had inderdaad ook krampjes in mijn lies en in mijn buik. Zoals ik het omschreef was het volgens haar bandenpijn....
Tjonge meiden. Jullie zijn niet bij te houden. Hellaas heb ik een werkweek van vier dagen en kan ik overdag niet echt meekletsen. Probeer op mijn werk in de pauze af en toe een berichtje te plaatsen maar dan moeten er natuurlijk geen andere collega's in de buurt zijn. Vandaag met m'n vaste collega gewerkt en die zat me wel af en toe vreemd aan te kijken. Ik werk in een kinderdagverblijf en draai samen met mijn collega een 0-4 jarigen groep. Best intensief werk met veel bukken, tillen en sjouwen. Nu ben ik de laatste paar dagen steeds vaker duizelig en zo dus vandaag ook een paar keer. Zeg ik wow sh*t en pak ik iets vast kijkt me collega me aan alsof ze zeggen wil.... waar heb jij last van. Zeg ik maar snel te snel opgestaan. Ze moest eens weten zeg. Over de nekplooimeting. Ik zou het nog niet weten eigenlijk. Mijn man wil wel weten of het kind gezond is. Hoe we dat te weten willen komen weten we nog niet. Misschien maar de normale onderzoeken afwachten. Sproten doe ik drie uren in de week. Ik weet dat ik twee uren bbb (borst billen buik) gewoon kan blijven doen maar mijn zelfverdedegingsles...... het gaat er behoorlijk lomp aan toe. Zal het morgen eens aan de huisarts vragen. Heb een afspraak gemaakt voor wat informatie over medicatie en mijn buiklitteken. Die krampjes en pijntjes voel ik ook regelmatig. Als ik dan over de 'zere' plekken wrijf gaat het over dus zal er allemaal wel bij horen. Liefs H25
28 april 2008 mama`s cristel1986 - 21 jaar - Long beach - 2 april 2008 - 2e kindje corina - 25 jaar - Zeeland - 2 april 2008 1e kindje frumpje - 33 jaar - zuid holland - 2 april 2008 - 1e kindje kaley - 43 jaar -friesland - 3 april - ? - miskraam campie- 35 jaar - Wieringerwerf - 4 april 2008 - 2e kindje angels - 27 jaar - zuid holland - 5 april 2008 - 1e kindje Ally-30 jaar-Zuid Holland - 8 april 2008 - 2e kindje Sab85-22 jaar-Zuid Holland - 9 april 2008 - 1e kindje nikita23 - 24 jaar - noord-holland - 10 april 2008 - 1e kindje mariaatje - 26 jaar - Zuid-Holland - 12 april 2008 - 1e kindje H25 - 25 jaar - Gelderland - 12 april 2008 - 1e kindje Jes1- 27 jaar - Drenthe - 12 april 2008 - 1e kindje kellox - 24 jaar - Gelderland - 13 april 2008 - 1e kindje vicky - 26 jaar - enschede - 13 april 2008 - 2e kindje Denise85 - 22 jaar - Amersfoort- 13 april 2008 - 1e kindje Mielenl- 34 jaar - Noord-Brabant - 14½ april 2008 - 1e kindje Gerdiendejong- 24 jaar - Overijsel - 14 april 2008 - 2e kindje Illy- 31 jaar - Noord-Brabant - 14 april 2008 - 1e kindje Esjuh- 21 jaar - delft- 15 april 2008 - 1e kindje 4catsandagirll- 32 jaar - Zuid Holland - 15 april 2008 - 2e kindje sangirl- 27 jaar - Amsterdam - 15 april 2008 - 3e kindje mammieloves- 18 jaar - Gelderland - 15 april 2008 - 1e kindje - miskraam pechvogel- 32 jaar - Noord Brabant - 16 april 2008 - 3e kindje wuppie 01- 25 jaar - Noord Holland - 16 april 2008 - 1e kindje adriana82- 24 jaar - leiden - 17 april 2008 - 1e kindje fay26- ? jaar - ? - 17 april 2008 - 1e kindje oOMissCOo- 20 jaar - Achterhoek - ? april 2008 - 1e kindje Eunice1976- 30 jaar - het zuiden - ? april 2008 - 2e kindje Tatty Teddy- 26 jaar - zuid-holland - 17 april 2008 - 1e kindje rachelle6686- 21 jaar - Gemert - 18 april 2008 - 1e kindje
@ rachelle, ik heb je gegevens aangevuld... En inderdaad, mij werd ook verteld dat het bandenpijn is. In het begin van je zwangerschap hangt je baarmoeder in feite aan je banden en later nemen je bekken dat werk over. Dan leunt je baarmoeder op je bekken...
Hi, Misschien nog een kleine toelichting. Ik heb in mijn vorige zwangerschappen dus geen punctie gedaan. Precies om de reden dat ik bang was voor een miskraam. Wat ik wil zeggen, is dat als je in de risicogroep valt (door leeftijd of voorkomen van ziektes in familie) vind ik dat je er niet om heen kunt. Ik begrijp heel goed dat je het risico van een punctie te groot vindt en dat je het dan niet doet. Ik hoor helaas bij een risicogroep. Bij mij is de kans te groot om er niet iets mee te doen. Onder de 36 krijg je zelfs geen punctie als er geen aanleiding voor is. Gelukkig mag iedereen hierin haar eigen keuze in maken. Ik zeg ook niet dat down kindjes niet gelukkig zijn. Zeker wel. Ik heb veel meer moeite met de medische problemen die deze kinderen voor hun kiezen krijgen. Denk daarbij aan hartafwijkingen, longproblemen, darmproblemen, allergieen etc. etc. Een kindje pijn zien hebben, is het ergste om te zien.