@ angel4life bij ons was het precies omgekeerd: man wilde het wel weten, ik niet. We hebben het er nog een keer uitgebreid over gehad. Wij kwamen tot de conclusie dat hij het gewoon leuk vond om alvast te weten, maar niet om gelijk het kamertje meisjesachtig of jongensachtig in te richten. En hij wilde het ook wel geheim houden voor de buitenwereld......en aangezien ik nogal een flapuit ben, hebben we toen toch besloten om het een verrassing te houden. Ik zou er persoonlijk niet tegen kunnen als mijn man het wel zou weten en ik niet..... Succes met je beslissing in elk geval @ missC hoe gaat het met de huizenjacht? kijken jullie nu ook naar koophuizen of alleen huur? @ simone lekker joh, nog even lekker naar de zon in januari! Mocht ik er tegen die tijd niet aan denken, heel veel plezier!
Bij ons was het simpel: we willen het allebei niet weten. Ik zou het ook niet kunnen hoor, als de een het wel weet en de ander niet, volgens mij werkt dat niet. Kapotte lippen: ik vind Blistex (liefst uit een blikje) wel fijn, maar het allerbeste vind ik Carmex, dit kun je alleen niet heel makkelijk krijgen in Nederland. Misschien kan Cristel wat inslaan, ik ken het namelijk uit Amerika (al heb ik inmiddels ook een winkel in Amsterdam gevonden die het verkoopt). Verder heb ik het op vakantie in Australie en Noorwegen ook gevonden, dus als je nog naar het buitenland gaat: kijk bij de drogist of apotheek naar een klein rond blikje met een geel dekseltje, met daarop Carmex. Babykamer: ben ik ook nog niet zo mee bezig, vooral omdat er niet veel hoeft. Er ligt een heel mooie parketvloer (zebrano-hout, dat heeft allemaal strepen van licht- tot heel donkerbruin), de muren hebben we heel netjes geschilderd (3 muren wit, 1 muur hemelsblauw) en we hebben een goede kledingkast daar staan. Gaat dus eigenlijk alleen nog om een beetje inrichten: het is nu onze logeerkamer annex was- en strijkkamer. Veel te groot als babykamer, dus misschien ga ik een kamerscherm plaatsen. M'n nichtje komt van het weekend kijken om advies te geven, zij richt winkels en etalages in voor haar werk en kan ook prima huizen inrichten. Heeft ze op de meubelvakschool geleerd.
angel4life: rare dromen krijg je waarschijnlijk toch wel hoor! dat doen zwangere vrouwen nogal vaak, heel heftig en heel vreemd dromen over het kindje. Mijn zus droomde dat ze een heeeeeeeel harig kindje ging krijgen, een soort aapje. (was niet zo, haar dochtertje was een heel schattig, roze babietje met alleen maar wat haar op d'r koppie)
Tsja het gekke is, dat ik me echt helemaal niet druk maak om het geslacht. Het maakt me echt niets uit, ik zou het allebei te gek vinden. Ik maak me meer druk om of het wel gezond is (klinkt wel heel cliché maar goed), en helaas kunnen ze dat niet met 100% zekerheid zien op de echo. Wat voor rare dromen heb je dan als ik vragen mag?
Weet wel dat het erbij hoort, alleen ik droom steeds over een kindje dat wordt geboren op de wc en dat geen geslacht heeft. Misschien dat dat verdwijnt zodra het geslacht bekend is.
Misschien droom je daar inderdaad over omdat die vraag (wat is het?) je zo bezig houdt. Maar ik wil maar zeggen: zodra je dat weet, komt er wel weer iets anders waar je je druk om maakt. Het is ook zooooo spannend allemaal!
ja klopt, soms is het leuke spanning en soms is het beangstigend ( vooral als je wakker wordt na zo'n rare droom).
@ bri handig zo'n nichtje wij zijn al wel bezig met de babykamer, omdat we alle babyspullen van mijn schoonzusje hebben overgenomen. Als de babykamer klaar is, kunnen we die spullen gaan uitzoeken en bekijken wat we nog zelf bij moeten kopen. Plus omdat we volgende maand de woonkamer nog gaan verbouwen (plavuizen en vloerverwarming, YESSSS) dus dan hebben we ws even geen tijd om met de babykamer bezig te zijn.
Ja klopt, dan krijgen we van die rare dingen over hoe het kindje eruit zal zien en alles... Mijn geduld begint ook beetje op te raken, 20 weken klinkt nog zo lang...
Ja dat is bij iedereen anders. Me vriend had liever dat het gister al geboren zou worden, maargoed, als het maar gezond is dan moeten we nog maar even geduld hebben.
Jeetje, Ik moest heel wat bijlezen zeg! Mag ik even mijn hart luchten hier? Ben vandaag lekker vrij, maar gister kwaad naar huis gegaan van mijn werk. Er is een college (stom miepje) die ineens begint te zeuren dat ze niet met me wil werken omdat ze ruzie heeft met mijn man. (Hij moet nog geld van dat rijkeluiskind hebben en zij verrekt te betalen) En er was juist besloten dat ik intern van functie en werkplek zou veranderen i.v.m. de zwangerschap en als gevolg daarvan het minder werken.(Op hetzelfde kantoor als waar zij werkt) Nu begonnen ze op mijn werk te dreigen dat dit probleem opgelost moet worden anders waren er consequenties..... voor mij. Zoals ik het opvat: mijn baan staat op de tocht. En dat terwijl ik het er enorm naar mijn zin heb. Kan dat kind wel wat aandoen op het moment en heb totaal geen zin om morgen weer te werken. Ah das lekker even het hart te luchten hier. Wanneer iemand weer iets aan die lijst gaat aanpassen, wil diegene dan mijn afspraken erin zetten? 5 december: verloskundige 11 december: GUO (uitgebreide 20 weken echo) 17 december: pretecho Ik weet het, ze zitten dicht opelkaar, maar goed. Lekker veel controle die maand )
Dat heb ik nou ook! Het gaat allemaal ineens zo snel, voor m'n gevoel. Over 3 maanden ga ik al met zwangerschapsverlof, ook dat vind ik heel erg snel al. Het betekent dat ik sommige projecten nu al niet meer kan doen, omdat die veel langer gaan doorlopen.
BoGi, dat klinkt niet goed! Wat heeft jouw functioneren nou te maken met wat je collega en je partner met elkaar te regelen hebben? Ik vind het al bizar dat zij het aan elkaar koppelt, maar dat je baas daarin meegaat is echt schandalig! Ik snap goed dat je hier boos over bent. Lukt het om er bij je baas op terug te komen? Uiteindelijk gaat hij/zij hierover en niet die ene collega. Laat hem/haar maar eens uitleggen welk verband er dan ligt tussen dit geschil tussen je collega en je partner, en jouw werk. Uiteindelijk zal je baas toch ook inzien dat dit een beetje vreemd is.... mocht je er samen niet uitkomen, kun je misschien iemand van P&O inschakelen?
hier hetzelfde gevoel! vooral met het willen verhuizen..er komt ineens zo'n druk achter, zo'n haast! kheb de tijd wel nodig
Ja het gaat idd wel erg hard allemaal, maar ik moet zeggen dat ik er erg naar uit kijk...maar komt mss ook wel omdat ik dan van die pijn af ben als t goed is. maar aan de andere kant als ik kijk naar de verhuis hebben we nog zoveel te doen.... dus heb ook mn tijd ngo wel nodig... as dinsdag als we de echo gehad hebben probeert corné de rest vd dag vrij te nemen zodat we nog ff op pad kunnen om behang enzo uit te zoeken.... mss al wel vroeg maar voor t zelfde geld gaat t met mij achteruit met mn rug en kan ik nog minder...wil toch wel mee alles uitzoeken!
Ja zo denk ik er ook over, maar ze willen niet dat er een conflict is tussen collega's op het werk. En zij zegt dat ze niet meer met mij kan werken...? Ik persoonlijk vind het ook belachelijk. Bovendien, met mij hebben ze nog nooit problemen gehad, maar met haar wel. Als ze slim zijn geven ze haar een schop ipv mij hiermee lastig te vallen. Er moet nu een gesprek komen tussen haar en mijn man om dit uit de wereld te helpen. Was gister ook heel kwaad dat ze mij zo overstuur maken in deze toestand. Stress is niet goed voor de baby, leuk dat ze daar ook even aan dachten... Ik weet wel dat ze mij weg wil hebben aangezien ik nogal eens klaag over al die domme fouten die ze maakt. Iemand van P&O hebben we niet echt, is het bedrijf te klein voor. Alleen de directeur en nog iemand willen nu bemiddelen in het gesprek tussen haar en mijn man.. Moet maar zien wat hieruit komt, maar de motivatie om te werken is op het moment even ver te zoeken. Fijn dat ik hier even mag zeuren hahaha.
Ja zo denk ik er ook over, maar ze willen niet dat er een conflict is tussen collega's op het werk. En zij zegt dat ze niet meer met mij kan werken...? Ik persoonlijk vind het ook belachelijk. Bovendien, met mij hebben ze nog nooit problemen gehad, maar met haar wel. Als ze slim zijn geven ze haar een schop ipv mij hiermee lastig te vallen. Er moet nu een gesprek komen tussen haar en mijn man om dit uit de wereld te helpen. Was gister ook heel kwaad dat ze mij zo overstuur maken in deze toestand. Stress is niet goed voor de baby, leuk dat ze daar ook even aan dachten... Ik weet wel dat ze mij weg wil hebben aangezien ik nogal eens klaag over al die domme fouten die ze maakt. Iemand van P&O hebben we niet echt, is het bedrijf te klein voor. Alleen de directeur en nog iemand willen nu bemiddelen in het gesprek tussen haar en mijn man.. Moet maar zien wat hieruit komt, maar de motivatie om te werken is op het moment even ver te zoeken. Fijn dat ik hier even mag zeuren hahaha.