April 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Corina, Jul 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Weten j.llie al wat voor geboortekaartje je wilt?
    Wij nog niet, ben er wel aan .it wat t gedichtje erin gaat worden!

2. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

Aug 13, 2007
    592
    0
    0
    Geboortekaartjes is hier nog ver van ons bed show.
    Al houd ik wel mijn ogen open voor leuke gedichtjes enzo. Ook adressenlijst is in de maak, als iets me te binnen schiet schrijf ik het meteen op. Zoals nu dat ik er wel 1tje naar de huisarts stuur.

Mijn vriend heeft vandaag hout besteld om ledikant van te maken, kunnen we morgen ophalen. We zijn nog druk met de beebkamer bezig....

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Bri: Lactulosesiroop is bij mij het toverwoord. Ik ben ook zo iemand die op een gegeven moment helemaal open ligt, met alle aambeien van dien. Ik heb voor de zekerheid kleine klisma's in huis, van microlax, omdat ik een keer zo verstopt was dat ik grijs ging zien en mijn man me kostte wat het kost naar het ziekenhuis wilde brengen (was geloof ik tussen de 12 en 16 weken zwanger waardoor hij dacht dat daar iets mis mee was). Toen heeft hij de huisartsenpost gebeld ipv me naar het zh te brengen en bleek ik gewoon vreselijk verstopt te zitten. Dat overkomt me niet meer. De huisarts heeft me verzekerd dat die siroop geen kwaad kan tijdens de zwangerschap, dus gebruik het iedere dag zeker een keer. En het werkt!

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Tessa, gaat hij het bed zelf maken? Wat leuk!

Wij zijn ook nog helemaal niet bezig met geboortekaartjes, ben dit jaar wel voor het eerst kerstkaarten aan het versturen, en daarmee dus een lijst aan het maken voor de geboortekaartjes.

5. wij zijn dan denk vroeg bezig met rondkijken voor t kaartje...
    maar ja heb t ook r.k aan t eind vd zwangerschap met de verh.is enzo!

Manlief is th.s d.s gaan we ff kijken voor laarzen!
    tot later dames!

xx

6. BoGi

BoGi Actief lid

Sep 2, 2007
    148
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Friesland
    hhmmm... aambeien, was al bang dat ik de enigste was die daar last van had.
    Die siroop kan je dat ook gewoon bij de drogist krijgen?
    Ik heb namelijk helemaal niets gekregen van ome dokter... :(
    Lijkt me wel makkelijk nl.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Babykamertjes.... we zijn wel aan het kijken, maar ik vind het wel moeilijk. We willen een heel eenvoudige, rustige kamer (wit bedje, witte commode, geen frutsels of tierelantijntjes). Zelf maken (nikita, toch?) is wel een heel gaaf idee - dan wordt het precies wat je wilt. Ik vind het ook wel zonde om heel veel geld uit te geven aan deze meubeltjes, dus ben overal op zoek naar de juiste aanbieding. Geldt ook voor de box.
    Wat voor box nemen jullie? En waar koop je 'm?

Geboortekaartjes zijn we nog niet mee bezig. We weten de namen nog niet eens... Misschien wil m'n vriend het kaartje zelf ontwerpen: hij ontwerpt namelijk best vaak drukwerk (posters, flyers, spandoeken, verhuiskaartjes) en dat doet hij heeeeel mooi, vind ik.

Ik ga nu maar 's achter m'n computer vandaan. Genoeg voor vandaag. Fijn weekend dus alvast en .... morgen 24 weken!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Nog een berichtje dan...
    BoGi, je kunt lactulose zonder recept krijgen. Het is er ook onder de namen Duphalac, Hexal, Lactulose en Legendal. Volgens de bijsluiter kan het (voor zo ver bekend) zonder problemen gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Dit heb ik net even gegoogle'd. Ik gebruik het spul zelf nog niet, maar Nikita is er erg tevreden over!

9. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    wij hebben een bopita box gekocht, de rocco met lade...best prijzig maar was een mooie stevige box en ook precies in de kleur van onze meubels, dus staat leuk in de kamer ;) heb hem trouwens bij baby dump gekocht.

kamertje hebben wij ook al, gewoon van de leen bakker kostte in totaal 290 euro,vond het ook zonde om er veel aan uit te geven, koop er liever kleertjes en andere spulletjes voor.

zo ik heb net een hele badset besteld van bebe-jou, met zon thermo badje, dat was het enige wat we nog moesten kopen nu hebben we echt alles :D

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

nou had weer een hoop bij te lezen en tja ik ga elke keer terug naar mijn laatste berichtje en dan lees ik verder en hopen dat ik niemand vergeet dus doe erg mijn best iedereen toch te antwoorden

oOMissCOo aaaaaaaahhhhhhh wat zielig voor je hamstertje kan je er niet eentje bij kopen dan is hij niet meer zolang alleen

hahaha tessa ik zeg niets bij nader inzien denk ik zelfs niets gezien te hebben of misschien toch ach je zal het na de bevalling horen haha spannennnddd

en tja ik ga het toch vragen dat met die 6e vakjes daar zit ik nu ook in de 6e maand vond dat zoo grappig het gebeurde bij mij precies met 22 weken en 2 dagen hahaha

geboortekaartjes nou daar zeg je wat heb ik dus nog helemaal niet bij stil gestaan wie moet je die allemaal sturen bedoel alleen je familie of ook je vrienden en de buren haha wij hebben nog nooit een geboortekaartje gehad ging altijd door de telefoon meestal kreeg ik dan de kaartjes van iedereen en zodoende wist ik gelijk wie ik vergeten wat handig hoor

hey bogi aambeien deze zwangerschap is de eerste keer dat ik daar last van heb vervelend he

nou ik heb vandaag letterlijk en figuurlijk niets gedaan had er gewoon geen zin in dus heb ik lekker lui gedaan vandaag

groetjes nathalie ;)

11. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

Sep 27, 2006
    2,510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    hoi meiden.

De 20 weken was zo super! Alles is goed en het kindje ligt op gemiddelde grootte. Geweldig om het zo te zien zeg, het was naar vruchtwater aan het happen. En lekker aan het disco-en!

En het wordt een meisje!
    Had ik het wederom goed! Dionne is helemaal blij ermee en wij natuurlijk ook.

Ben weer weg; heb zo een etentje! doeiii

12. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    gefeliciteerd met je meis 4cats!

ben ook weer thuis, werk zit er weer op.
    dalijk naar de bank, en dan een cadeautje halen, eten douchen en naar een verjaardag. en daar waarschijnlijk hondekapot et bed in...pfff wat een dag.

nou ik ga ff lekker bankhangen, nu het nog kan.
    fijn weekend iedereen!

liefs

13. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    Hier ook nog niet echt bezig met geboortekaartjes. Zal wel januari worden denk ik. Kan ik gelijk een adressenlijst aanmaken, n.a.v. de gekregen kerstkaarten ;)

Mmmm.... aambeien! Det klinkt bekend :oops:
    Heb er eigenlijk altijd al last van en nu dus helemaal.
    Ik probeer zoveel mogelijk te drinken, granen te eten en fruit ook belangrijk. Heb het nu wel redelijk onder controle vind ik.

4catsandagirl, gefeliciteerd met je 2e meisje! Leuk hoor!

voor de rest heb ik een zware week achter de rug. Net als zoveel anderen van de aprilmama's. Ben ik niethelemaal in orde :(
    Ben sinds maandag al behoorlijk verkouden en lijkt nog niet over over te gaan. Word alleen maar erger. Heb het ook mega benauwd, alles zit dicht.
    Bah...... je word er zo moe van!
    Iemand nog tips voor me?
    Ook heb ik al een aantal dagen last van vervelend steken rechts onderin.
    Weet niet wat het is, maar voelt niet prettig. Misschien bandenpijn?

14. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    4cats gefeliciteerd met je meisje en de goede echo! ;)

heb je foto's meegekregen?

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

4catsandagirl van harte gefeliciteerd met je mooie echo en hoe leuk weer een meisje goh we houden het echt spannend die tussenstand :) :)

hey corina beterschap inderdaad lijkt het wel of de aprilmama's uitverkoren zijn om ziek te worden :cry: :cry:

nou voor de rest weet niet hoelang ik hier nog te vinden ben maar nog heel even dan gaan we eten en dan ga ik me bezig houden met me favoriete bezigheid bankhangen :) :) :)

groetjes nathalie ;)

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    4Cats: Yeah! Weer een gezonde kanjer in het april-kamp! Fijn hoor! En leuk voor Dionne, een zusje!

Bri: Nee Tessa maakt het ledikantje zelf, als ik het goed begrepen heb. Mijn man en ik hebben twee linkerhanden (en voeten) dus dat wordt niks. Ons babykamertje is al helemaal geinstalleerd. We hebben er eentje van marktplaats gehaald, nieuwprijs was 1500 euro, wij hebben er 325 voor betaald. Het is zo'n kamertje met van die schattige ruitjes (raampjes) in de deurtjes. Ik wil, net als Sab gewoon geen groot vermogen uitgeven wanneer het niet nodig is. Ik bedoel: Het is allemaal al duur genoeg, en hoeft van mij niet perse heel duur te worden. Daarbij wilden we nog andere dingen opknappen in het huis, dus hebben een dure nieuwe bank gekocht, een nieuwe woonkamerdeur, een nieuwe kleed voor op de vloer, een nieuwe tv kast, en de nieuwe eetkamertafel moeten we nog uitzoeken. Het was allemaal niet meer naar onze zin.

Corina: Hier weinig tips voor je meid. Sorry. Ik heb van alles in huis gehaald: floradix, occilosum oid, zit volop aan de zwangerschapsvitamines en ga zo maar door, maar kan mezelf er ook niet overheen tillen. Veel beterschap!

Bogi, ja dat kun je gewoon bij de apotheek halen. Maar via je huisarts wordt het vergoed. Nu in de zwangerschap wil ik dit soort dingen niet op eigen initiatief halen, misschien vind de huisarts het wel helemaal geen goed idee oid. Bij de apotheek kunnen ze je overigens ook heel goed adviseren, wanneer je het zonder recept haalt. Voordeel bij de huisarts is dat je een megaverpakking kunt krijgen, ik kreeg een literfles en heb hem hard nodig!

17. LaDi

LaDi Fanatiek lid

4catsandagirl, fijn om te horen dat jou echo ook helemaal goed is gegaan! En een meisje wat leuk! Een zusje voor Dionne :D.

Vervelend Corina dat je ook al zo ziekig bent!

Girls met aambeien sterkte, lijkt me heel vervelend!

Box moeten wij ook nog uitzoeken, wil het liefst een witte en een waar ik wieltjes onder kan zetten. Wij zijn trouwens ook nog helemaal niet met geboortekaartjes bezig. Dit weekend zal ik er niet veel zijn, want wordt erg druk. Morgen Sinterklaas met familie, moeten we 3 uur rijden (helemaal in groningen) heen en weer 3 uur terug. Zie er een beetje tegen op (vooral de ochtend ivm misselijkheid). En zondag komen mijn ouders naar Amsterdam en gaan we ze eens iets anders van Amsterdam laten zien (kennen alleen de kalverstraat en dat kan mijn vriend als echte amsterdammer niet accepteren :D).

18. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    Kreeg vandaag wel een tip van een klant, die is jaren apothekersassistent geweest, dus die zal het vast wel weten ;)
    Stomen met kamilile schijnt erg goed te zijn. DAt mag ook gewoon als je zwanger bent. Het werkt nl. goed tegen ontstekingen, het verzacht e.d.
    Dus dat heb ik vanmiddag dan maar gelijk gekocht. En neusdruppels mag je ook niet allemaal, je kunt dan het beste voor baby en kind pakken. Is geloof ik een soort van zoutoplossing.
    Voor de rest blijf ik gewoon alles proberen, wil er toch wel zo snel mogelijk van af. Je word er zo moe van.
    Heb ook een hele week weer 's ochtends boven de wc pot gehangen :(

19. kili

kili Niet meer actief

Hoi allemaal,

tjonge weer veel gekletst zeg.

@corina, ik was ook verkouden, ik heb gestoomd met dampo en s;nachts een ui versnipperd naast je bed zetten werkt bij mij ook prima !

4cats: gefeliciteerd met je goede echo en wat leuk een meisje !

Hier is het verder prima, voor het eerst positiekleding gekocht. Tip: mochten er nog mensen dingen nodig hebben, deze week bij miss etam stickertjes plakken met 15 % korting ( zitten tussen de folders die je normaal krijgt) en in de winkel zelf ook al korting van 30 %, en die stickers van 15 % met je erbij plakken, ik had dus 20 euro voordeel op een broek en een shirtje en een ondershirtje. Was wel fijn.

Iedereen verder een fijn weekend en voor de zieken beterschap !

Liefs,

Kili

20. Cars

Cars Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    3,207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    He he, het is weekend. De kids waren super druk. Ff bijkomen dus.

Tessa: wat een onwijs mooie foto's en super filmpje. Je zult wel helemaal verliefd zijn. :D

4Cats: gefeliciteerd dat jullie een meisje krijgen en mooi dat alles goed is.

Ik heb ook zo'n zin in die 20 weken echo. Nog maar drie nachtjes slapen. :D

Vorige week heb ik idd de vk gevraagd naar dat troebele urine. Ze zei dat er dan afscheiding bij zit. Wanneer het heel erg wordt of geel/groen is, dan moet ik de huisarts bellen. Het is niks ernstigs, alleen een schimmel. wat natuurlijk wel erg vervelend kan zijn, maar niet schadelijk.

M'n mannetje heeft vergadering. Ik hoop dat hij op tijd terug is. Zo saai alleen. Volgende week is hij ook 1 nachtje weg. Gelukkig maar 1 nachtje.

De kleine is de laatste dagen wat rustiger. Wel elke dag aanwezig, maar rustig. Maar ja, mama heeft het ook druk genoeg. ;)

Share This Page