April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hoe denken jullie eigenlijk over alcoholgebruik tijdens de zwangerschap?

2. adriana82

adriana82 Bekend lid

10 aug 2007
    978
    0
    0
    Noord Holland
    Ik drink geen druppel alcohol. Hoor vaak dat een glaasje geen kwaad kan, maar als ik het dan toch moet laten staan, kan ik dat ene glaasje ook wel laten staan. En jij?

3. rachelle6686

11 aug 2007
    31
    0
    0
    verzorgende IG
    noord-brabant
    hallo ben ik weer ben al lang niet meer geweest geen internet :(

heb veel bij moeten lezen.

ik drink ook echt geen druppel alcohol.

ben veel te bang dat er daardoor iets mis gaat
    bij mijn vorige zwangerschap had ik me dus helemaal zat gedronken (wist toen niet dat ik zwanger was) had hier heel erg veel spijt toen ik hoorde dat iki zwanger was en 2 weken daarna een miskraam kreeg.

dus voor mij echt geen alcohol!

4. adriana82

adriana82 Bekend lid

10 aug 2007
    978
    0
    0
    Noord Holland
    O rachelle, ik kan me voorstellen dat de schrik er daardoor nog meer in zit!
    Ik heb wel gedronken na de bevruchting, dacht echt deze maand dat het niet raak was. Heb niet veel gedronken, maar wel iets. Dat was waarschijnlijk 3 dagen na mijn eisprong.
    Daarna geen druppel meer... Vind het ook echt helemaal niet erg!
    Dus het word een oud en nieuw met jip en janneke champagne! Hihihi!

5. rachelle6686

11 aug 2007
    31
    0
    0
    verzorgende IG
    noord-brabant
    ja haha bij mij ook!

nou mielenl schiet maar eens op ja met die echo! ben ook echt benieuwtik krijg mijn echo met de 7 en een halve week vind het echt heel spannend gelukkig nog maar anderhalve week wachten

morgen al weer 6 weken! :D

6. adriana82

adriana82 Bekend lid

10 aug 2007
    978
    0
    0
    Noord Holland
    Ook al lekker snel! Ik weet nog niet wanneer ik mijn echo heb, heb volgende week bij 7 weken en 6 dagen mijn intake bij de vk...

7. rachelle6686

11 aug 2007
    31
    0
    0
    verzorgende IG
    noord-brabant
    ik heb ook meteen de intake na de echo maar ik kreeg hem zo vroeg al omdat ik de vorige keer een miskraam heb gehad

8. adriana82

adriana82 Bekend lid

10 aug 2007
    978
    0
    0
    Noord Holland
    Ja begrijpelijk! Een vriendin van mij, die zei: Je moet gewoon zeggen dat je denkt al 12 weken te zijn, dan krijg je em ook gelijk. Maar ja, heb gelijk al aan de telefoon gezegd dat ik mijn laatste menstruatie op 777 had. Dus ja... Misschien dat ik zelf naar zo'n echobureau ga als ik nog heel lang op mijn echo moet wachten. Wil toch wel graag het hartje zien kloppen..

9. adriana82

adriana82 Bekend lid

10 aug 2007
    978
    0
    0
    Noord Holland
    Meiden, mijn werkdag zit erop! Fijne avond.. Ga vanavond lekker vroeg slapen. We hebben volgens mij twee echo's tegoed, dus ben benieuwd! Zie ze hopelijk morgen!
    x

10. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Vandaag met mijn beste vriendin op stap geweest, lekker shoppe! Zij en haar vriend weten als enigste van ons zwanger zijn. Lekker naar de prenatal geweest en een uberschattig rompertje gekocht met : papa is de aller aller aller liefste! Erop en hartjes. Zo schattig! Die heb ik onder zijn kussen gelegd, ben benieuwd vanavond…
    Het was verder ook erg gezellig, heerlijk over kids gekletst… Haar kindje (1,5 maand) is zo’n scheet. Lacht al uitgebreid, maakt echt contact enzo. Ik wil ook… Ach nog 9,5 maanden geduld, dan ben ik misschien ook zover.

Wie weet kunnen we het nog een keer organiseren een meeting, lijkt me wel wat! Eerst een keer met allemaal ongeveer even dikke buiken en later misschien nog een keer met ongeveer even oude baby’s! Zal een gezellige boel worden! Vind beide wel leuk!

Jorntenfemmigje: Ik heb met 8 weken een afspraak met de VK. Ik dacht ook dat ik haar niet meteen hoefde te bellen. Maar toch maar gedaan, mocht ik in de tussentijd vragen hebben, dan heb ik haar alvast een keer gesproken. En ze stellen toch alvast al wat vragen.
    Ik ben niet extreem moe gelukkig, maar wat niet is kan nog komen…

Astrid: Jouw afspraak is wel laat met 12 weken… Bij ons doen ze met 8/9. Vervelend dat je misselijk bent, hopelijk gaat dat snel weer weg!

Nikita: Ik ga er gewoon op hopen dat ik niet misselijk wordt in ieder geval niet met onze vakantie. Ik kijk er zo naar uit, heb nog nooit gevlogen! Gefeliciteerd met je zeven weken, pfoe wat kruipt de tijd zeg! De verslaving komt me ook bekend voor!

Balen Sab, dat je nog steeds de wc van binnen moet bekijken, ook niets aan, sterkte! Niet meteen van het ergste uitgaan he?! Dikke knuffel!

Adriana, zo zo een echte lolo ferrari in ons midden, mag ik een handtekening?! Sterkte met je misselijk zijn en je werk!

4cats, hopelijk helpen je oordruppels nu eindelijk!

Super esjuh, dat je vanmiddag al op echo mocht! Ben benieuwd!

Miele, jouw vent houd er leuke gewoontes op na, hoe ruikt dat zwanger zijn? Hoe ging je echo!

Mijn (.)(.) veranderen wel wat maar nog niet echt aanzienlijk… Ik heb op mijn 18e een borstverkleining ondergaan, ben benieuwd hoe ze er na mijn zwangerschap uit zien… Ze lijken wel iets voller en zijn wel gevoeliger soms wat lichte steekjes.

Ik kan overal nog tegen, geen last van vieze luchten of smaken…

Mijn vriend doet ook wel eens lekker overdreven, schattig, tsja zij moeten ook hun weg erin vinden.

Alcohol gewoon echt niet tijdens de zwangerschap, hoezo nikita?
    Ik heb ook na de bevruchting nog wel gedronken, niet super veel. Maar ik had ook echt niet verwacht binnen 2 weken zwanger te zijn met mijn cyclus.

Ben benieuwd naar de echo’s, spannend en leuk!

11. rachelle6686

11 aug 2007
    31
    0
    0
    verzorgende IG
    noord-brabant
    tessa leuk he die rompertjes! ik had ze van de allerliefste papa en de allerliefste mama van mijn schoonouders gekregen!

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Voor mij ook geen druppel alcohol! Ik ben sinds een paar dagen een hele discussie aan het voeren (zullen mijn hormonen wel zijn). Ze hebben onderzocht dat een enkel glaasje wel degelijk kwaad kan, en ik heb ervoor gekozen om dat risico niet te nemen....

13. Illy

Illy Lid

22 feb 2007
    93
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ga ook zeker geen slok alcohol drinken hoor! Wel heb ik me een week na de eisprong helemaal klem gezopen, maarja...
    Vandaag had ik mijn tweede echo en het zag er goed uit en we hebben zelfs het hartje zien kloppen. Ik krijg nu elke week een echo, dit i.v.m. een miskraam en een BBZ. Wat een luxe!

14. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    ik lees zo even bij hoor, maar wil eerst even melden dat de echo heeeeeeeel gaaf was. het hartje klopt en alles zag er prima uit. zoals ik zelf al verwacht had, ben ik waarschijnlijk iets minder ver (scheelt maar een dag of 3) maar ze kon het nog niet met zekerheid zeggen dus ik laat het nog even zo tot de volgende echo over twee weken. was nog even spannend want het lukte niet om een foto te printen (stonden we met 3 vrouwen om dat technische apparaat heen :) ) maar uiteindelijk lukte het toch! De foto staat in mijn album, het is niet heel goed te zien maar het is dat onderste vlekje onder die 2 witte streepjes :D

WIEIEIEIEIEIEIE ik ben zoooooo blij!

15. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    super mielenl! Mooi gezicht hoor die eerste keer! Nu is het voor het echie hè! Je kan je bijna niet voorstellen/ geloven dat er wat in je groeit maar als je een echo heb gehad ga je het pas echt geloven.

16. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Jeetje Miele wat fijn! Gefeliciteerd hoor! Je ziet het duidelijk, jullie kindje...

Illy, dat is wel leuk zeg, elke week echo.. Mag ik niet een keer stiekem voor je in de plaats? hihi! Even alle gekheid op een stokje, fijn dat alles goed was!

Rachelle, ze zijn echt te lief inderdaad, ben benieuwd hoe hij reageert, ik kan dat soort dingen moeilijk voor me houden...

Nikita, anderen nemen dat risico dus wel? en drinken dus wel alcohol?

Mr. tessa is te zeilen, dus heb het rijk alleen, wel lekker. Ben wel moe omdat ik steeds zo vroeg wakker ben...

Enne is iedereen hier al een beetje met namen bezig?

17. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ 4cats ja nu voelt het wel veel echter.....was gewoon nerveus dat er misschien toch niets te zien was! Toen we weer buiten stonden zijn we als eerste naar een babywinkel gevlogen (mijn vriendin moest nog een matrasje halen, dus we hadden een excuus). Ik heb zelf nog steeds niets gekocht.....wilde eigenlijk ook iets hebben met pappa is de liefste erop ofzo, maar heb niets kunnen vinden :(

@ nikita mijn huisarts zei ook dat ik alcohol mocht maar niet meer dan 1 of 2 glazen. maar ik doe het gewoon helemaal niet, heb er geen moeite mee om het te laten staan dus waarom zou ik? ik heb mijn laatste roseetjes 3 of 4 dagen na de bevruchting gedronken....en die waren LEKKER! daar zal ik dus een flinke tijd op moeten teren :D

18. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Miele, de prenatal heeft echt super schattige rompertjes met papa is de aller aller aller liefste!
    Of een stoerdere met papa's kanjer.
    Ging je partner trouwens niet mee met de echo?

Hmm, dus als ik mensen nog even goed voor de gek moet houden, kan ik altijd nog een glaasje rosé pakken. En dan na een paar slokjes de boel verruilen voor aardbeienlimo...

19. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    Mielenl: wat een gave echo... lijk wel een beetje op die van mij :D :D Ik heb alleen helaas geen foto ervan dat lukte echt niet.. Maar ook hartactie gezien :D Ohh kan me geluk niet op.. de vk vond het wel raar en kon het gevoel wat ik had in me buik niet plaatsen maar ja iedereen beleeft het natuurlijk anders..

De afspraak van 10 sept blijft gewoon staan en krijg dan hopelijk weer een hele mooie echo en een foto ;)

Ik ga de rest nog even bij lezen en lekker naar bed.. tot morgen dames..

20. rachelle6686

11 aug 2007
    31
    0
    0
    verzorgende IG
    noord-brabant
    mielenl wat een leuk echo! lijkt me echt fijn om te zien dat je kindje echt in je buik groeit!

ohh wat ben ik steeds moe zeg valt me wel tegen vooral met mijn werk werk in de zorg en moet vaak om 7 uur beginnen en kan dan bijna mijn bed niet uit komen! slaap bijna de hele dag.

en mijn vriend maar zeggen wat fijn om zwanger te zijn kan je teminste gaan slapen waneer je wil.!

Deel Deze Pagina