esjuh fijn dat jouw echo ook goed was! Gaaf he om dat hartje te zien kloppen! ik zat er ook wel een beetje over in dat het er misschien meer dan 1 was.....van harte welkom natuurlijk, maar ben toch wel een beetje opgelucht... tessa mijn man zit voor zijn werk in het buitenland dus hij kon helaas niet met me mee, vandaar dat mijn vriendin mee was. ik zag trouwens net ineens dat ons beebje een klein coureurtje is....het lijkt net of hij een helm op heeft
ik heb nooit alcohol gedronken dus daar heb ik geen problemen mee. maar ik ben gewoon van light dranken te drinken en nu was ik net aan het opzoeken of dit kwaad kan tijdens de zwangerschap ook over zoetjes enzo en kwam dit tegen. Aspartaam verstoort de ontwikkeling van de foetus door een abortus of veroorzaakt geboorte defecten. Wanneer een kind levend wordt geboren heeft aspartaam het DNA van de baby ernstig beschadigd, waar de volgende generatie de gevolgen van zal ondervinden De abortus veroorzakende eigenschappen van aspartaam zijn inherent aan z'n structuur. Tijdens de stofwisseling van aspartaam komt er methylalcohol, phenylalanine en asparaginezuur vrij. De op zich zelf staande phenyalalanine en asparaginezuur zijn een zenuwgif, methylalcohol breekt af in formaline en mierenzuur. Methylalcohol/formaline vergiftiging veroorzaakt een grote hoeveelheid degeneratieve ziekten en functionele afwijkingen Naast het gevaar van de aanval van het immuunsysteem van de moeder, wordt de foetus direct beschadigd door aspartaam. Het is goed te vergelijken met het foetale alcohol syndroom: levenslange misvorming, handicaps en verminderde scherpzinnigheid bij kinderen die alcohol misbruik van de moeder overleven. Zelfs matig alcohol gebruik door de moeder beschadigd de foetus en zijn toekomst. Methylalcohol is 50 maal zo krachtig en giftig als ehtylalcohol (sterke drank). Formaline is 5000 maal zo krachtig. In de samengestelde aspartaam molecule zijn deze neurotoxinen ongeveer 20.000 maal zo krachtig als sterke drank. Door de extreme giftifheid van aspartaam kunnen zelfs minime hoeveelheden het zenuwstelsel van de foetus en de daarmee verbonden structuren beschadigen. Hierbij moeten we denken aan de ogen en het gehoor. Alle weefsels worden op dezelfde manier beschadigd. Methylalcohol/formaline is het sterkste organische bestanddeel in het levende organisme en een polymeriserende stof, die weefsel onherstelbaar verandert. Van zo'n vergiftiging is geen ontsnappen mogelijk. Door de alcoholdehydrogenase van methylalcohol wordt het omgezet in formaline, waarvan 75% in het cytoplasma en 25% in het mytochondrium aangetroffen wordt. dus ik schrok wel even en ga dus zeker overschakelen naar water.
ik heb nog een tip voor de misselijken onder ons: Gember capsules bij de drogist moeten helpen, heb ze zelf nog niet geprobeerd maar is een tip van een verloskundige.
Mielen: Super! Ik krijg maandag mn 1e echo. Dan ben ik waarschijnlijk 6 weken (of 7). Hoop ook het hartje te zien. Tessa: omdat ze kunnen zien hoe ver je bent. En in mijn geval ook om te kijken of het wel goed is (ivm dagenlang bruinverlies) Luna: Ik heb ook geen last van grote boobs ?. Jammer, want er mag best iets bij haha. nou, misschien komt het nog. Heb wel sinds kort erg gevoelige tepels. Adriana: Heb ook helemaal geen zin om te werken. Heb het nu ook net erg druk en ik ben zo warrig...het kost me zoveel energie. als ik thuiskom moet ik eerst even bijkomen. Nikita: anderhalve week voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was heb ik best veel gedronken. Maar nu ik het weet drink ik nix meer. Komend weekend mysteryland, voor het eerst een feestje nuchter hahah. Ben benieuwd
oeps...geen zoetjes meer voor mij! en geen lightdrankjes. Jeetje, had ik nix over gelezen. Hoop niet dat ik al schade aangericht heb
Wat fijn esjuh, dat jij nu ook gerust bent! Genieten nu he?! Super dat je de 10e weer mag! Dank je wel polly voor je antwoord, dacht al zoiets. Lastig Rachelle dat je zo moe bent. Ik werk ook in zorg met wisseldiensten, is wel extra zwaar inderdaad. Hier begint het genieten steeds meer te komen, vanavond ineens een paar keer een warm gevoel van binnen heerlijk Miele, hopelijk doet hij die helm wel nog voor de bevalling af! Haha! Super fijn dat je vriendin mee kon, komt je man wel snel weer terug, lijkt me raar zonder man in deze fase Jeetje dat light verhaal is idd wel schokkend, maar ik denk dat het wel erg overdreven wordt. Als het echt zo super schadelijk was geweest dan hoor je dat toch ook wel van de HA/VK? Of ben ik nou te nuchter hierin, er staat tegenwoordig ook zoveel op het www Zometeen ga ik met een vriendin naar een terras, kunnen we mooi daar uitkijken op de finish van de zeilwedstrijd van onze mannetjes. Heerlijk! Morgen is hubbie ook vrij, quality time en zaterdag ook samen, helemaal raar voor ons doen, gezien mijn weekenden werken. Ik merk trouwens dat ik vreselijk op de zaken vooruit loop, namen/kinderwagens/kaartjes/hoe doen we het met werken/kdv, spookt de hele dag door mijn hoofd. Hebben jullie dat ook, ik wil het nog helemaal niet
hey ben al lang niet meer geweest mn dochtertje had namelijk zaterdag een soort tia gehad.. ze trilde onegveer 1 min en daarna was ze zon 5-10 min buiten bewust zijn.. de ambulance was er gelukkig snel in de ambulance kwam ze weer een beetje bij.. thuis had ik wel al 2 reacties gehad toen de hulpverleners er aren.. nu is alles weer goed dus ik ben weer helemaal blijh ook mocht ze na een paar uur weer mee nar huis. en het schijnt dat het wel vaker bij babys voor komt... maargoed dat is dus waarom ik er niet was... verder is alles goed heb dus wel in de stress gezeten maar alle si goed nu...heb wel pijn aan de zijkanten van mn buik maarja dat is aan het groeien verder wat meer misselijk maar nog niet overgeven
ja je weet natuurlijk niet of het waar is of hoeveel ervan waar is. maar nadat ik het gelezen heb neem ik toch wel liever het zekere voor het onzekere.
Cristel, wat zal jij geschrokken zijn! Pff, gelukkig gaat alles goed, logisch dat je hoofd even niet hiernaar stond.
haha..heb vandaag voor het eerst over namen nagedacht. zat in een boekje te bladeren en zag een leuke meisjesnaam...en heb het meteen opgeschreven in mn schriftje. Sta ook geregelt stil bij het toekomstige kinderkamertje (wat nu nog een kattenkamer is) en zit het in mn hoofd al in te richten. Grappig toch. Vind best dat het al mag hoor, dat maakt het ook zo leuk. Lekker dromen....
Is ook zo hoor, ik zal er ook voortaan bij stil staan. Ik weet dat een jaar geleden deze discussie er ook was. Light fris was kankerverwekkend? Meen ik... Maar het gaat ook om de hoeveelheden die je tot je neemt. Nou ja, er zal ergens wel een kern van waarheid in zitten, ook al kan die ver weg zijn. Maar goed dat we er alles aan doen om ons kindje te beschermen...
@ christel jee dat is schrikken! Ik begon me idd al af te vragen waar je was....blij dat het goed afgelopen is! @ tessa mijn man is gelukkig meestal maar een of twee nachtjes weg. Hij is vanmorgen vertrokken en komt morgen avond of misschien zaterdag weer thuis. Dus lekker 1 of 2 nachtjes dwars in bed liggen @polly ik hoop dat jouw echo net zo mooi wordt als die van mij!
Met het kinderkamertje heb ik dat nog helemaal niet. Alles is al mooi in lichte natuurtinten behangen en we gaan voor april alles met laminaat doen boven. Verder gaan we niets klussen. Commode moeten we nog even schilderen trouwens, wieg hebben we al, waar hubbie in heeft gelegen. Die moet opnieuw bekleed worden, hmmm, dus wel al meer mee bezig dus dan ik net zit te verkondigen... Gelukkig maar miele dat je man er snel weer is, even diagonaal in bed liggen is leuk, maar ik ga hem toch altijd snel missen hoor! Tot morgen allemaal, ga lekker naar het terras!
cristel1986 Jeetje wat is dat eng. Weten ze nu wel waar het door komt, die TIA? En heeft het kans op herhaling? Ik zou geen minuut meer gerust zijn, ik moet er niet aan denken zeg. Je gaat toch direct van het ergste uit.
Mielenl en Esjuh, fijn dat de echo goed was en het hartje klopte! Op naar de volgende echo! Cristel, dat was wel ff schrikken zeker met je dochertje Sab, balen dat je de wc steeds van binnen moet bekijken. Schijnt dat pepermuntolie ook helpt en gember druppels of tabletten. Hier wel steeds erg misselijk, maar gleukkig niet overgeven. Het blijft steeds bij vreselijk kokhalzen. En alles stinkt...! Niets ruikt lekker, zelfs de was stinkt en de wc verfrisser ook Vanmiddag weer heerlijk 2 uurtjes bij geslapen. En 's avonds hoef ik ook maar te gaan liggen en val al in slaap. Moet er wel een paar keer uit om te plassen. Oh, wat duurt het toch lang voor het 4 september! Ben op het moment weer mega onzeker. Vandaag nog wat pruimen gehaald, want ben nu al 2 dagen niet meer fatsoenlijk naar de wc geweest ,voor de grote boodschap. Heb ook tussen de middag een kiwi op, dus hopelijk gaat het snel wat beter werken.
47 april 2008 mama`s 2 april 2008 cristel1986 - 21 jaar - Long beach - 2e kindje corina - 25 jaar - Zeeland - 1e kindje frumpje - 33 jaar - zuid holland - 1e kindje 4 april 2008 campie- 35 jaar - Wieringerwerf - 2e kindje Miky- 24 jaar - Groningen - 2e kindje 5 april 2008 angels - 27 jaar - zuid holland - 1e kindje 8 april 2008 Ally-30 jaar-Zuid Holland - 2e kindje 9 april 2008 Sab85-22 jaar- Zuid Holland - 1e kindje 10 april 2008 nikita23 - 24 jaar - noord-holland - 1e kindje 12 april 2008 mariaatje - 26 jaar - Zuid-Holland - 1e kindje H25 - 25 jaar - Gelderland - 1e kindje Jes1- 27 jaar - Drenthe - 1e kindje 13 april 2008 kellox - 24 jaar - Gelderland - 1e kindje vicky - 26 jaar - enschede - 2e kindje 14 april 2008 Mielenl- 34 jaar - Noord-Brabant - 1e kindje Gerdiendejong- 24 jaar - Overijsel - 2e kindje Illy- 31 jaar - Noord-Brabant - 1e kindje 15 april 2008 Esjuh- 21 jaar - Delft - 1e kindje 4catsandagirll- 32 jaar - Zuid Holland - 2e kindje sangirl- 27 jaar - Amsterdam - 3e kindje 16 april 2008 pechvogel- 32 jaar - Noord Brabant - 3e kindje wuppie 01- 25 jaar - Noord Holland - 1e kindje 17 april 2008 adriana82- 24 jaar - leiden - 1e kindje fay26- ? jaar - ? - 1e kindje Tatty Teddy- 26 jaar - zuid-holland - 1e kindje Eunice1976- 30 jaar - het zuiden - 2e kindje 18 april 2008 rachelle6686- 21 jaar - Gemert - 1e kindje Fantasy- 30 jaar - Zwolle - 1e kindje 19 april 2008 joko- 31 jaar - Maastricht - ?e kindje emmetje- 29 jaar - Utrecht - 1e kindje 20 april 2008 loveable- 25 jaar - ? - ?e kindje AstridvD- 36 jaar -Leusden - 2e kindje 21 april 2008 mamaelle- 25 jaar - Groningen - 3e kindje 22 april 2008 foreverfriend- 31 jaar - ? - ?e kindje suzy28 - 28 jaar - Zoetermeer - 1e kindje sjouk- 21 jaar - Hoogezand - 2e kindje Mimi2005- 31 jaar - Amersfoort - 2e kindje polly- 31 jaar - ? - ?e kindje 23 april 2008 Jon- ? jaar - ? - ? kindje Dandy- 30 jaar - IJsselmuiden - 2e kindje Luna73- 33 jaar - Zwolle - 3e kindje 24 april 2008 Liza84- 23 jaar - ? - 1e kindje 25 april 2008 Kim81- ? jaar - ? - 1e kindje 27 april 2008 Karin29- 30 jaar - Brabant - 2e kindje jorntenfemmigje- 25 jaar - Harlingen - ?e kindje 28 april 2008 Tessa1981- 26 jaar - Noord-Holland - 1e kindje 29 april 2008 Talia- 22 jaar - Dilsen, Belgie - 2e kindje ? april 2008 oOMissCOo- 20 jaar - Achterhoek - 1e kindje Fleerpje- 27 jaar - ? - ?e kindje kaley - 43 jaar - friesland - 3 april - ? - miskraam Denise85 - 22 jaar - Amersfoort- 13 april 2008 - 1e kindje - miskraam mammieloves- 18 jaar - Gelderland - 15 april 2008 - 1e kindje - miskraam Agenda Augustus 27 - mariaatje 1e echo 27 - polly 1e echo 29 - Eunice1976 1e echo 29 - campie 1e afspraak VK 30 - Tatty Teddy 1e echo 30 - vicky 1e echo + intake gynaecoloog 30 - oOMissCOo intake VK 31 - adriana1982 intake VK September 3 - sangirl intake VK 3 - kellox ochtend: echo gynaecoloog 3 - kellox middag: intake VK 4 - Corina 1e echo 4 - Rachelle 1e echo en intake VK 4 - H25 intake VK 5 - sab85 1e echo 6 - suzy28 intake VK 6 - 4catsandagirl intake VK 7 - mielenl 2e echo 7 - jes1 1e echo 9 - cristel1986 gynaecoloog 10 - Esjuh 1e echo 10 - Nikita23 intake VK 13 - Karin29 1e echo 14 - Talia intake VK 18 - H25 1e echo 18 - Nikita23 1e echo 18 - emmetje intake VK 19 - Tessa1981 intake VK 24 - Corina controle VK
4catsandagirl: uhm dit gaat gepaard met koorst ze ha ook al koorts en had er wat voor gegeven maar de doctoren zeiden dat het soms opeens binnen 5 min heel hoog wordt en dan krijg je dat.. het heeft 51% kans op herhaling.. vadnaar dat als ze koorst heeft ik gelijk medicijnen moet geven.. deze zijn wat sterker als normale heb ik gekregen.. maar na hun 7e jaar groeien ze daar gewoon overheen.. mar hoop dat het niet nogmaals gebeurd want was hartstikke eng... en ik heb 9 sept week een echo corina het is zoo 9 sept echt waar en dat naar de wc gaan daar had ik ook moeite mee.. laata duurde het uren voordat ik kon ja zorry voor details.. babykamer geen idee wat ik wil. ligt eraan welk geslacht het wordt maar we moeten eerst verhuizen vraagje aan de dames.. mag je yakult drinken? dat helpt bij mij namelijk altijd maar weet niet of je dta nog mag drinken?
@ christel hebben ze gezegd dat het een tia was?het lijkt mij eerder op een koortstuip.Dan krijgen ze in korte tijd zo'n koorts dat het lichaam het niet aan kan en dat je dan een stuip krijgt.Dat moet ook heel eng lijken.