April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hmm vocht vasthouden...volgens mij doe ik dat nog steeds niet.
    lijkt me echt geen pretje als ik jullie zo hoor...

2. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Ben ik weer.
    Paps was alleen thuis, dus gesprek duurde niet lang. Paps is niet zo´n kletser over de tel. :)

Emmetje: wij hebben ook een half ronde trap, maar de vk wil het zekere voor het onzekere, dus toch beneden. Ik vind het wel jammer, maar alles wat beter is doen we natuurlijk voor beeb.

3. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Ik ga nog even een knutselwerkje bedenken voor morgen voor de kids. Oant straks.

4. fleerpje

fleerpje Actief lid

26 jun 2007
    309
    0
    0
    Ik ga even mijn paardje voeren, tis nu droog!

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    pff was et hier maar eens droog, dan kon de hond naar buiten.
    die loopt de hele tijd te jammeren maar als ze 1 stap buiten zet weet ze niet hoe snel ze weer binnen moet komen...
    beestje houdt niet van regen :)

6. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    nog iemand zin om een kleuter te leasen? Ik word helemaal gek van Dionne, wat een dwarspit vandaag zeg. Ik ben zelf ook al niet zo fit...pffffffff kids! Ze heeft nu straf en it op dr kamer, gezellig hoor.

7. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Emmetje, nee zo erg is het bij mij gelukkig nog niet!
    Ja gaat opschieten he! :D

Fleerpje, das idd geen pretje, vocht vast houden! Doet echt pijn!
    Schoenen, pantoffels, slippers kan ze niet meer aan!
    Loop af en toe op slippers van m'n man, 4 maten te groot. En dat doet ook zeer. Zeker als ik ze af doe, voelt een poos als een blauwe plek.

8. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Huh regent het ook bij jullie?
    Hier is het al heel de dag droog. Heeft wel vannacht erg veel geregend

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Esjuh: Navelstreng gaat niet zo veel geks meer doen inderdaad, maar als de vliezen breken en de kleine gaat indalen door de beginnende weeen(gebeurd wel vaker pas tijdens de bevalling en de bevalling schijnt er niet langer van te duren) kan de navelstreng eerder een stukje indalen dan het hoofdje zeg maar. en dan komt het dus klem te zitten tussen bekken en hoofd en wordt het daardoor afgekneld met alle gevolgen van dien. Vandaar het advies om direct te gaan liggen zodra je in de gelegenheid bent en dus ook niet meer op te staan. Dat is dus zeg maar het risico aan een kindje dat nog niet ingedaald is. Het gebeurd dan vrijwel altijd daarna maar het moet wel onder begeleiding van de vk gebeuren. En het mag dus niet staand maar liggend met de beginnende weeen.

Fleerpje: Mooi buikie!

Jullie ook allemaal een wenteltrap? Hier ook! De wentel-aprilmama's ;)

Emmetje: Lekker dat de meeste punten opgelost zijn en de rest van de punten hoogstwaarschijnlijk wel opgelost zullen worden binnen drie weken. En ook wel een geruststelling dat je nog in je oude huis gaat bevallen lijkt me. Ik zou nu niet graag meer willen verhuizen :)

Simone: Niet normaal inderdaad he, die wind! Hoop maar dat Esmee lekker wil gaan slapen.

MissC: Fijn dat je wondjes al aan het indrogen zijn. Scheelt weer een hoop ergernis.

Hebben jullie, en dan met name de dames waar de baby's nog niet ingedaald zijn, ook zo'n last van je ademhaling? Ben altijd wel asmatisch geweest maar dat is het niet. Het is een soort en met gevoel van je ademhaling niet onder controle krijgen met het buiten adem raken als gevolg.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    jep, het waait en regent hier als een gek.

euhm karin, dionne mag je vandaag lekker houden hoor ;)

11. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Hey meiden, idd wat een storm!

Hier nog steeds aan de kwakkel, ben ziekig... Slecht geslapen. Wel nog naar mijn werk geweest, voor mijn laatste 'dagje', behalve koffie gedronken en wat dingen afgerond, niets gedaan. Nu lekker thuis op de bank, met koppie thee... Maar mijn verlof is dus een feit.

Er is niet veel blijven hangen in mijn wattenhoofd, hoop wel dat het zaterdag beter is, want dan komt er 20 a 30 man onze verjaardagen vieren... Maar vanaf nu weer tijd om mee te kletsen hoor!

Ik heb deze via MP gekocht http://link.marktplaats.nl/153014501 , vriendlief wilde er graag één, leuk voor zijn verjaardag.

12. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    ohh oke.. bedankt voor de uitleg. .zat me toch alleen maar meer zorgen te maken..

En idd ben snel buiten adem. Als ik te snel naar me werk loop en daar de trap op ga ben ik blij als ik achter me bureau zit om uit te puffen.. ben gelukkig altijd de eerste dus niemand die het ziet ;)

13. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Ik ben nu ook snel buiten adem, maar dat komt ook door mijn griepje/verkoudheid, over het algemeen gaat het wel...

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    tessa, iedereen is aan et kwakkelen vandaag geloof ik hahaha
    hoort er zo bij he zo aan het eind van de zwangerschap.
    fijn dat je nu weer tijd voor ons hebt ;)

15. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Ben ook erg snel buiten adem.
    Zelfs met het praten, moet ik steeds hapen naar adem.
    Al is het wel iets minder, dan een paar weken geleden!

Tessa, leuk zo'n drager. Mooie prijs ook!

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hier trouwens veel moeite met ademen als ik lig..

17. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Zo knutsel geregeld. :)

Hier af en toe buiten adem, niet extreem of zo.
    Ben wel in eens weer onwijs moe.

Mooi hoor Tessa de buikdrager.

18. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    jeetje ik moest echt een hoop bijlezen :confused:

allereerst simone en nikita ook gefeliciteerd met jullie

36 weken!!

hier vanochtend de intake van de kraamzorg gehad, hele aardige vrouw en der mond viel open van al die babykleertjes hier haha mn schoonmoeder was bezig alles te strijken dus alles lag in de huiskamer :)

ze had dan ook niets aan te merken op de spullen en babykamer, en kon niets bedenken wat we nog moesten halen ;)

krijg 47 uur zorg, dat is het maximale als je flesvoeding geeft , en de urenverdeling bespreek je verder met je kraamhulp.
    dus was allemaal wel duidelijk enzo, komt nu echt dichtbij :confused:

ondertussen is mijn schoonmoeder weer naar huis, ze heeft echt ALLES gestreken...na alle kleertjes was ze het nog niet zat en heeft ze ook nog het beddengoed staan doen :D ben er wel superblij mee, scheelt mij een hoop werk.

over indalen..hier is ze ook niet ingedaald , je ziet ook echt dat mijn buik nog heel hoog zit. daardoor ook regelmatig buiten adem, de trap op voelt alsof je een marathon hebt gelopen :confused:

hou nog helemaal geen vocht vast, en zit er ook niet zo op te wachten ;) ben blij dat ik mijn normale schoenen allemaal aankan.

over de namen: ze krijgt 2 namen, de 2e naam is vernoemd naar de oma van mijn vriend, we hebben er wel een ''moderne'' versie van gemaakt. zijn maar 2 mensen die de naam weten, en dat zijn allebei april mama's ;)

nou heb toch aardig wat onthouden van die 20 pagina's , voor mijn doen dan he ;)

19. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    heb net heel dat boekje gelezen wat ik van de kraamzorg kreeg, wat er allemaal met je gebeurd na de bevalling enzo...krijg ik het toch wel benauwd van hoor, lijkt zo heftig :confused:

over het vloeien, je hechtingen, over je emoties en je hormonen enzo dat je in een dip kan komen en hoelang het wel niet duurt voordat je weer de oude bent en voordat je gewend bent enz enz enz

maken jullie je daar ook wel is druk om?

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    sab...ik ben trots op je ;)

hahahaha die vrouw die moest zeker haar kin van de grond rapen toen ze al die kleertjes zag :)

weet iemand trouwens hoe het zit met maten voor een riem?

Deel Deze Pagina