April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Sab ik heb al tegen mijn vriend gezet dat er na de bevalling gewoon heel veel op zijn schouders zal komen. Dat hij ff niet op mij moet rekenen :D. Ik heb wel een voorgevoel dat er na de bevalling heel veel emotie uit moet bij mij. Juist omdat ik al de hele zwangerschap het gevoel heb dat ik me er niks bij voor kan stellen. Dus ik denk dat er wel heel wat tranen gaan komen, voel die brok eigenlijk al zitten maar kan er nog niet bij zeg maar.

2. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Veel plezier Corina.

Ik heb ook zin in verlof. Nog ffies gelukkig. Hoef deze week en volgende week maar 2 dagen, dus valt ook wel weer mee. :)

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ladi ik heb dat ook hoor, heb er heeel veel zin in , maar kan me er ook helemaal niets bij voorstellen. komt ook zoveel bij kijken allemaal. ben ook heel benieuwd of je kindje gelijk ''eigen'' voelt als t er is, of die band er meteen is zegmaar. en of het snel went allemaal de dagelijkse verzorging en t ritme. tis allemaal afwachten , en inderdaad de tranen zullen wel flink gaan komen ;)

4. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Fem, voor jou je verlof dus ook al in zicht! Lekker!

Ladi, jezelf niet te druk maken he, ik kan er ook wat van, maar ja, wie weet valt het allemaal reuze mee.

5. nou dat was een kort gesprekje! haha
    stelde echt nix voor hier.
    Maar ja het is allemaal al bekend natuurlijk.

6. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Op zich zie ik het allemaal wel redelijk zitten hoor. Maar ben tegenwoordig wel echt 24 uur per dag in mijn hoofd er mee bezig. Heb een hele lijst van wat er nog allemaal moet gebeuren, maar daar heb ik mijn lief bij nodig dus dat kan dan pas in het weekend enzo. Heerlijk dat gepieker. Volgens mij ook 1 van de redenen dat ik 's avonds niet in slaap kan vallen :D.

7. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Ik maak me vooral druk of ik straks nog kan doen wat ik nu ook doe, vooral met mijn paard... Maar ja dat hangt van zoveel dingen af, ik zie het wel, maar soms neemt de onzekerheid de overhand en dan is het wel eens moeilijk...

8. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    ik ga weer ff verder met enveloppen schrijven.

Misschien tot straks en anders tot morgen na het werk

9. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Nu ik verlof heb, ben ik wel bang dat ik meer ga piekeren en onzeker ga worden, omdat ik minder afleiding heb... Dan ga ik me maar op het nesteldrangen storten denk ik, gewoon radio hard aan en gaan!

10. BoGi

BoGi Actief lid

2 sep 2007
    148
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Friesland
    Hallo meiden!

Ik kan jullie echt niet meer bijhouden hoor.
    Heb helaas geen tijd om elke dag even te kijken en als ik dan even wil bijlezen zijn jullie alweer zo'n 75 pagina's verder :( .
    Ik kan dus helaas niet overal op reageren.

Wel had ik ergens gelezen dat Kelly bevallen is van een zoontje DAMO.
    Kelly & Jeroen vanharte gefeliciteerd met jullie zoon.

Het gaat maar snel met alle april mama's ;)

Ik had nu even tijd om e.e.a. te lezen, (maar 75 pagina's is me tevel) want heb vanmiddag lekker vrij omdat ik weer naar de VK moet.

Morgen intake van de kraamzorg... ben benieuwd naar het "horrorboekje"

Ben momenteel mijn nieuwe collegaatje aan het inwerken die straks mijn werk overneetm wanneer ik met verlof ga. Ze pikt het gelukkig allemaal lekker snel op.

Iedereen met een weekje erbij: FELI! :D

En voor een ieder die ik vergeten ben: Solly :oops:

Ik wil erg mijn best doen om op iedereen te reageren, maar helaas, lukt niet altijd. Mijn excuses hiervoor.

Op de vraag: "hoe lang proberen voordat zwanger? : gelukkig maar 1 maandje, was erg snel gelukt. Manlief helemaal trots, want hij is er nu stellig van overtuigd dat hij superzaad heeft ;)

Op de vraag over de naam: Wij zijn er eindelijk uit. 2 namen, waarvan de 2e vernoemd volgens de officiële regel.

Groetjes!

11. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ja t gepieker komt inderdaad als je even niets te doen hebt ;)
    heb vanochtend mn enveloppen geschreven, dus alles is nu echt wel klaar. vriend is nu de klossen halen , straks meteen onder t bed zetten.

ik ga er maar vanuit dat een hoop dingen allemaal ''vanzelf'' gaan als t zover is.

simone dat heb je echt snel gedaan zeg! hier was ze bijna een uur binnen, maar volgens mij vond ze t stiekem gewoon leuk om al die babyspulletjes te kijken :)

hebben jullie trouwens wel / geen bezwaar tegen stagiares bij de bevalling, en stagiares in je kraamtijd?
    ik wil ze zelf niet bij de bevalling hebben, maar daarna vind ik t niet zo erg, ze moeten het tenslotte ook leren he.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nou, ik heb een riem en een vest voor hem besteld..
    hopelijk vindtie et wat hahahaha

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hier ook gezegd, geen stagaires bij de bevalling

14. ik heb oo gezegd dat ik een stagiere niet erg vind, maar niet op mn kamer tijdens de bevalling...
    is mn kamer echt te klein voor.
    Hier krijg ik 45u....
    en ze adviseren dan als de kraamzorg weg is dat je niet alleen bent, dus stel ze blijft dag 1 tot 3u en corne is er pas half 5 dat er dan iemand hier moet zijn....
    Valt nie mee als er niemand van je fam op dorp woont! Maar dat zien we allemaal wel!

15. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Sab laat je niet gek maken door dat horrorboekje hoor. Alhoewel het bij mij drama was.... maar iedere bevalling is anders he, niet vergeten hoor. Ik wil er wel wat over vertellen of je er blij van wordt is een tweede.

Ik had een knip gehad en veel hechtingen inwendig als uitwendig. Er is er 1 gaan ontsteken en toen kon ik met mijn kont in een sodabadje. Ook had ik last van aambeien omdat ik 100 min :confused: geperst had. Die vond ik nog wel het ergste, heb er 3 maanden pijn van gehad, ik kon er wel om huilen. Naweeen heb ik niet gehad gelukkig. Bij de tweede heb je er meer last van. Voor de rest was het 1 grote bloeduitstorting van onder. Ik kon niet op mijn rug liggen door de pijn. Ik heb ongeveer 2 weken gevloeit dat viel mij wel weer mee. Op het laatst is het alleen bruinige rommel. En het stinkt behoorlijk. Last van kraamtranen heb ik niet gehad en de borstvoeding ging gelijk prima.
    Dionne was zo zoet, echt een makkelijke baby, aanleggen, drinken, slapen. De eerste paar maanden had ik nog geen eens het idee dat er wat was verandert. Ze sliep zoveel.
    Alhoewel het voor mij een pijnlijke ervaring was na de bevalling zit ik er niet tegenop. Je moet het zien als een momentopname. Dat is eigenlijk met alles zo in het begin. Je nachtrust weg, geen tijd voor jezelf, poepluiers,lekkende borsten; het is niet leuk maar het duurt zo kort. Voor je het weet zitten ze op school. Ik kan niet wachten dat ik het weer mag meemaken en neem de ongemakken voor lief.

16. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    trouwens nog 5 pagina's en dan hebben we voorlopig de mi mamma's ingehaald. en dat met zo'n klein clubje.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ieuw karin....moest je dat nou echt vertellen?

18. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    simone dat zei ze hier inderdaad ook, gelukkig dat mijn vriend na de bevalling 2 weken vrij is, anders had ik ook een probleem. woont helemaal niemand hier in de buurt.

karin dat klinkt pas echt als een horror verhaal :confused: hoop het niet zo extreem mee te maken, maar geloof helemaal wat je zegt hoor, dat zon hummeltje het allemaal waard is :D werd alleen even met mn neus op de ''feiten'' gedrukt toen ik dat boekje zo las.

19. hier heb ik helemaal nergens last van gehad met/na mn bevalling.
    Heb 40 min geperst en toen is Esmee geboen, niet ingesheurd of geknipt, geen hechtingen.
    Voelde me super goed daarna en iedereen die savonds nog ff kwam kijken had ook zoiets van: en jij bent net bevallen...zo fit was ik...
    Heb wel last gehad van stuwing een dag of 3 en vloeien deed ik ook maar een weekje, en daarvan maar 4 dagen heel erg.
    De nachten gingen heel goed, esmee werd 1 keer wakker rond 3u en sliep daarna weer door tot 7u half 8. En na 1 maand sliep ze de nachten helemaal door...

Dus ja...het verschilt over en bij iedereen.
    Ik hoop dat deze bevalling ook een beetje voorspoedig gaat, maar hou er wel rekening mee dat het ook anders kan zijn.
    Al gaat t vaak bij n 2e makkelijker als bij n 1e(zeggen ze)

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hihih we kunnen wel goed kletsen he :D

Deel Deze Pagina