Da's ook de reden waarom ik bijna nooit meer op de bank zit... dan moet je zo'n end omhoog komen en dat wordt inmiddels wel een beetje zwaar. Toch maar op een wat hogere stoel dus. (nog een tip van m'n fysio: bij pijn in je stuitje kun je twee handdoekjes of een deken o.i.d. oprollen en in v-vorm neerleggen. als je daarop gaat zitten met je stuitje boven de open kant van de v (dus de punt naar voren) krijg je daar veel minder druk op.)
Zaterdag ben ik 39 weken op weg ja.... maar het gekke is (of misschien is dat wel heel normaal) dat ik er inmiddels wat rustiger over word. Toen ik gisteren in bad lag en de kleine lekker aan het bewegen was dacht ik ineens: je mag wel komen, kleintje, het is goed zo. Misschien een teken dat het ook niet meer zo lang zal duren?
Jaaaa, ik wil een paaskindje... Het schijnt dat de kans heel groot is dat het gaat sneeuwen tijdens de pasen. Ook bijzonder, toch?
't valt weer effe stil hier.... ik denk dat ik maar 's ga lunchen (hmmm lekker eten, boterham met witte chocoladepasta!)
Goedemiddag dames.. Der is weer lekker gekletst gister en vandaag zie ik wel. Gezellig hoor. Ik ben gister op controle geweest bij de tandarts, en tegen mijn verwachting in, kon ik zo weer weg.. Niks geen gaatjes ofzo.. Nou en dat na 4 mnd overgeven.. Valt me echt mee.. En het was echt niet zo dat ik als ik 8 keer per dag boven de wc hing, dat ik dan ook 8 keer per dag mijn tanden poetse. Ik hield het bij meteen mijn mond spoelen en een pepermuntje, en als ik dan weer boven kwam ging ik wel poetsen.. Maar blijkbaar toch goed gegaan allemaal. Gelukkig.. Gistermiddag bij mnijn schoonmoeder geweest, die had wat problemen met de pc, of we "even" wilden helpen.. Nou we waren er om kwart over 1, en we gingen er om kwart over zes weer weg.. Ik was kapot.. Mijn ribben en rug deden zeer, omdat ik daar toch niet lekker kan zitten, niet zoals ik dat hierthuis gewend ben.. We konden daar blijven eten, maar dat zag ik echt niet meer zitten.. En ik wilde naar huis, ik had geen zin in gezeik.. Komt mijn schoonmoeder gister met het verhaal op de proppen dat het al een hele tijd, sinds september al niet lekker draait tussen mijn schoonvader en haar.. En dat ze daar zo mee zit, en of wij een keer met mijn schoonvader wilde praten, want als er visite is doet hij zo anders als wanneer ze samen zijn..Maar ja.. Wij merken dat niet.. Ik heb aangegeven, dat ik dat zo aan het eind van mijn zwangerschap niet zie zitten, en dat ze dat samen op moeten lossen. Ik ga me niet mengen in hun echtelijke ruzies.. En ik wil dat van mijn man nu ook niet hebben.. Ik wil genieten van de laatste weken zwangerschap, en straks van mijn kraamtijd, zonder de sores van een anders.. OF ben ik nu te hard.. In haar ogen doet mijn schoonmoeder natuurlijk niks fout, en ligt het allemaal aan mijn schoonvader, maar ik ben van mening, waar twee kijven, hebben 2 schuld.. Ik kan zo al wat punten geven hoor, waarin zij ook zou kunnen veranderen, waardoor het voor mijn schoonvader ook al makkelijker en leuker wordt, maar daar zal ik verder niet over uitwijden.. Maar ja.. Als gevolg, dat ik dus gister niet in slaap kon komen, omdat het toch wat spanning meebrengt, heb tot half een vannacht iedere keer harde buiken gehad. Heb heel slecht geslapen, ook doordat ik nu heel erg meeneem in mijn dromen wat ik overdag meekrijg. Dus ook dat gesodemieter bij mijn schoonouders, en dat kan ik er niet bijhebben nu.. Maar goed.. Tot zover even het beklag over mijn schoonouders, met name mijn schoonmoeder, een schat maar ze kan zo zeiken soms. En dan nu het volgende punt.. Mijn werkgever: Ik heb een beetje de balen van de laksheid van mijn uitzendbureau.. Ik heb ze in januari al gemeld, optijd mijn zwangerschapsverlof aan te vragen, omdat ik weet dat het UWV niet al te snel werkt.. Toen zeiden ze ja komt goed... Een paar weken geleden, ik geloof 4 of 5 weken alweer, had ik weer mijn consulente van het uitzendbureau aan de telefoon, en heb ze gevraagd hoe het zit met de aan vraag van mijn verlof.. Ja ik zou van het uitzendbureau formulieren toegestuurd krijgen, die moet ik dan invullen, en dan zouden hun het doorsturen naar het UWV.. Ja ok prima.. Maar ik hoorde maar niks, niet van het uitzendbureau, niet van het UWV.. En ik weet, doordat ik zelf op de klantentelefoon van het UWV zit normaalgesproken, dat ik ook bericht hoor te krijgen van het UWV over de ingang van mijn verlof, en ik moet een zwangerschapsverklaring opsturen. Maar ik had nog altijd niks gehoord.. Dus ik heb vanmorgen zelf de UWV telefoon gebeld, leuk krijg je een collega aan de telefoon, en wat blijkt. Nog niks aangevraagd voor mij.. Dus ik ben lichtelijk pissig nu.. En heb het uitzendbureau gebeld, en die gaan het uitzoeken.. Aangezien ik nu al ruim 1 week met verlof ben, officieel gezien dan.. Kijk, het uitzendbureau moet mij doorbetalen omdat ik een contract heb, maar het gaat om het administratieve stukje, dat moet kloppen.. Stel nou dat ik over een paar maanden toch een WW uitkering nodig heb van het UWV, en er ontbreekt een stuk in mijn gegevens, kan ik of langer wachten op mijn uitkering, of ik kan er helemaal naar fluiten.. En daar heb ik geen trek in.. Ok, tis een heel verhaal.. En het lijkt wel een grote klaagzang, sorry daarvoor.. Maar verder gaat het goed hoor.. hihi..
Weer even niet hier geweest. Ik kreeg geen melding meer van nieuwe berichten. Het is teveel om bij te lezen.. Maandag bij de VK geweest. Inmiddels 15 kilo zwaarder. Gaat hard! Bloeddruk nog wel perfect! Er zijn verder geen baby;s meer geboren hier toch?
ja bri en corina, jullie gaan wel hard op weg naar de 40 weken! * gna, gna * @ ingrid wat een verhaal zeg! kan me voorstellen dat je je nu helemaal niet bezig wilt houden met de relatieproblemen van je schoonouders en de administratieve rompslomp bij het UWV...sterkte ermee! nu het toch lucht-je-hart-dag is, zal ik ook even.... Ik heb vanaf het begin - op mijn eigen verzoek - mijn APK-tjes in het ziekenhuis. Een van de gynaecologen zei al bij de 12-weken-APK ongeveer dat het dan wel de bedoeling was dat ik in het ziekenhuis zou bevallen. Nou wilde ik dat sowieso, dus dat vond ik geen probleem. Daarna volgde het verhaal met de voorliggende placenta en stuitligging waardoor ik misschien wel met een keizersnee zou moeten bevallen, in het ziekenhuis dus. Gelukkig was het uiteindelijk toch goed gekomen (placenta weggetrokken, en kindje gedraaid) dus ik mag normaal bevallen. Nou hebben we vorige week een rondleiding gehad in de verloskamer, en die vrouw deed er zo "gezellig" over terwijl het gewoon een ongezellige steriele ziekenhuiskamer was. Ik weet ook niet wat ik ervan verwachtte hoor, maar ineens zag ik het helemaal niet meer zitten om in zo'n hok te moeten bevallen.... Nou moet ik volgende week voor een intake naar een "gewone" VK, daar moest ik me aanmelden in verband met de nacontroles. Dus ik zit er serieus over te twijfelen om met haar te overleggen of ik toch voor een thuisbevalling mag gaan. Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is......dan zal het ziekenhuis me waarschijnlijk voor die laatste paar weken (of dagen, of uren) over moeten dragen aan die VK. Zou ik nu dan toch eindelijk last krijgen van mijn hormoontjes? Of gewoon pre-bevallings-stress?
Hey meiden hier weer een berichtje van mij.. Ik voel me zwaar k*t. Gister is me moeder langs geweest en had er totaal geen zin in.. zat me ook echt druk te maken. Nu is ze geweest en alles doet me zo pijn.. weet niet waar het vandaan komt Heb gister ook echt samen met me vriend onwijs zitten janken om alles.. Ben ook totaal futloos en ga nu weer even naar bed toe. Sorry voor dit ego berichtje maar ik ga straks wel lezen.. kan me ook niet zo goed concenteren alles gaat echt langs me heen.
yeeeeeeeeaaaaaahhhhh 37 weken!!! simone en nikita ook gefeliciteerd! echt een mijlpaal, ik heb er nu al zooon zin in en ik zie dat t vandaag nationale lucht je hart dag is, terwijl ik nou net helemaal niets heb om over te klagen...kleine is weer superdruk, soms best pijnlijk maar ik geniet er nog steeds zo van..al vind ik t nu ook wel goed als ze buiten druk komt doen even kijken wat ik onthouden heb... Simone sterkte met de verhuizing ik snap je wel hoor wij zijn net klaar en ik vond t VERSCHRIKKELIJK , en jij bent ook nog is hoogzwanger en straks al een kleintje. Gewoon even aan je zelf denken hoor! missc succes met je fotoshoot! als ik trouwens ga zitten op mn bed dan mis ik nog een halve meter ofzo mijn voeten komen echt niet opde vloer 4cats ik heb ook een tijd die pijn in mijn bil gehad, ook links had het geluk vooral snachts, werd dan wel wakker van de pijn. tis vanzelf weer overgegaan gelukkig. sterkte! Bri , voor jou vanaf vandaag ECHT aftellen (10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 ) Ingrid jeetje wat een gedoe, ik herken t wel hoor, mijn schoonouders hadden ook problemen , zijn inmiddels gescheiden maar tot die tijd moesten we heeeel lang al die verhalen aanhoren. ik heb nu me nu in mn zwangerschap ook heel erg afgesloten van andermans problemen, is helemaal niet egoistisch hoor mielenl ik begrijp je twijfel wel hoor, ik roep altijd al heel hard dat ik echt in t ziekenhuis wil bevallen, toen ik ging kijken kon ik mezelf daar ook helemaal niet zien liggen. maar de angst dat er iets mis gaat of wat dan ook is bij mij groter dus voor mij wordt het sowieso het ziekenhuis, plus dat ze hier geen thuisbevallingen doen, dus ik heb die keuze ook niet.zou er gewoon nog eens goed overna denken voordat je een beslissing maakt. je zou wel met je vk kunnen overleggen of het eventueel mag, vaak mag je gewoon op t moment zelf beslissen wat je wil. esjuh wat erg dat je je zo rot voelt ik snap je (helaas) wel hoor, het blijft gewoon klote allemaal... en af en toe lekker janken kan helemaal geen kwaad. Doe je wel rustig aan?
nou ik ben er al weer uit.. wordt gek van dat draaien En ja ik doe ook rustig aan hoor.. moet toch aan mezelf en de kleine blijven denken wij zijn het belangrijkste. En janken ja dat lucht nu echt lekker op. voor ik het vergeet (wat met de rest wat ik heb gelezen al is gebeurd) Iedereen met de mijlpaal GEFELICITEERD .. Het gaat echt spannend worden hier.
Goedemiddag meiden, Ingrid: Wat een gedoe zeg. Ik ken het ook, was met mijn ex-schoonouders (om maar even zo te zeggen ook). Gewoon lekker aan jezelf denken nu, dat is belangrijker dan naar hun verhaal te luisteren. Je kan toch niks doen om het voor hun op te lossen, dus probeer het gewoon te laten gaan. Esjuh: Vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk wordt het snel beter. @bri: jij bent al een heel eind op weg zeg. Spannend! Ik ben een beetje gesloopt (alweer). Heb geen energie om ook maar iets te doen, wordt nogsteeds gek van dat heen en weer gereis. Vandaag was ik beetje onrustig omdat ik nog zoveel moest doen, en ja, Jamelia reageerde daarop. Ze werd heel druk en wou d'r fles niet drinken Maar ze hadden ook de sprietjes afgebouwd naar 0.1, dus kan best zijn dat het daar aan lag, dat het gewoon te snel gaat nu. Vanavond mag papa voor het eerst de fles geven, ben benieuwd of hij zich ermee redt. Heb trouwens ook even een hyves voor ons meisje aangemaakt. Voor de geinteresseerden: http://princess-jamelia.hyves.nl/ Liefs
mielenl: dat had ik nou ook toen ik de verloskamer zag... gewoon overleggen en doen wat je gevoel je zegt! angel: dat wordt wel een heel bijzonder moment voor je vriend... zo'n flesje geven is echt een mooie ervaring! maak je wel even een foto? esjuh: knuffel voor jou, ik weet niet hoe het voelt maar kan me er wel wat bij voorstellen... laat maar komen die tranen! sab (en de andere 37-weken-dames): gefeliciteerd! die mijlpaal is binnen! en dat we maar allemaal een voorspoedige bevalling mogen hebben en straks een lief èn gezond baby'tje! marleen: vanmorgen zat ik op 17 kilo... het gaat wel hard zo op het laatst (1 a 1,5 kilo per week erbij ) maar gelukkig: geen vochtophopingen of zo.
Ik typ dus net een hele bladzijde vol, druk ergens op: tekst weg! Ik ga het vanavond weer opnieuw proberen....
meiden hier nog steeds (oefen?) weeen, ze zijn best pijnlijk. Maar nog erg onregelmatig, word er gek van. Liever gelijk goed, dan dat gerommel van onder. En ondertussen gaat kleine uk tekeer.