hoi, kom ik me ook eindelijk hier melden! veel tijd over hebik nog niet echt, het ids echt even wennen zeg. vandaag spelen de kraamtranen op. ik kom denk ik een beetje uit de roes en alles is zo overwelkdigend! hoop snel weer actief mee te doen hier!
Succes rach met het tranen laten. Is niet leuk he?... Ik vond het ook veel overweldigender dan verwacht! Ik heb alles vantevoren veel te rooskleurig ingezien. Het kindje zou natuurlijk alleen huilen als het honger had of gepoept en anders kon ik het vast wel héél goed troosten. Jaja.... en dan komen de krampjes.... en dan blijkt dat je kindje niet tegen prikkels kan... en soms is ze te moe voor haar flesje leeg te drinken..... soms is ze juist te moe om te gaan slapen... en soms is de liefde voor haar ook gewoon te overweldigend.... Ik vond die ene zin zo mooi en nu snap ik hem pas echt. "het krijgen van een kind is alsof er een stukje van je hart opeens buiten je lichaam leeft" Of zoiets..... en dan heb je nog de hormonen, het ene moment baal ik van het bezoek en het volgende moment voel ik me weer helemaal alleen... zucht. Ik zal blij zijn als ik een beetje gewend ben aan ons kleine wondertje en dit nieuwe leven!
zeker een mooie zin....en volgens mij is er ook een liedje van...van claudia de breij...als je jou hart hoort dan hoor je die van mij... http://www.youtube.com/watch?v=vvpBfhoLofs
MSRoxy, goed en herkenbaar geschreven! Gelukkig was ik al door goede vrienden gewaarschuwd dat de eerste paar weken echt geen roze wolk zijn, maar juist (lood)zwaar. Maar toch hoop je stiekem........ En idd prachtige zin van Claudia de Breij! Onze boy is nu 1 week oud; een 1e mijlpaatje. Hij doet het supergoed en is op 10 gram na al op zijn geboortegewicht. Mama = trots . Met mezelf gaat het iets beter. Ik heb een paar zware dagen erop zitten, met de nodige kraamtranen en zo. Even nergens zin in, behalve in naar mijn kleintje kijken. De zware zwangerschap, de stress en zorgen van de laatste weken, de zware bevalling en de keizersnede moeten allemaal een plekje krijgen. En dus vloeien de tranen soms rijkelijk . Symbolisch: toen ik zwanger raakte woog ik 52 kilo en nu 53...... Ik was 10 kilo aangekomen en ben er nu al 9 kwijt (1 week na de bevalling!). Ik ben gewoon mager geworden, behalve op mijn buik. Daar zit minimaal 3 kilo kwab. Zucht. Maar, wat ik hiermee wil zeggen is dat mijn lijf echt klaar was met de zwangerschap. Mijn lijf was leeg en op. Natuurlijk heeft het suikerdieet ook niet geholpen aan het aankomen in kilo's, maar het feit dat ik zo weinig ben aangekomen, zegt ook wel wat........ Maar, ik ben blij dat ik vandaag geen tranen heb laten vloeien en weer eens kon lachen. En spannend: de baby slaapt vannacht voor het eerst alleen op zijn kamertje. Eng, maar wel beter voor onze nachtrust. Zo, ik ga nog even naar hem kijken en dan een uurtje slapen tot aan de laatste voeding.......
hier vandaag een rotdag achter de rug! ik verging echt van de pijn, als ze aan het eten was zat ik gewoon te janken van de pijn! het zit nu in beide borsten, de één nog erger dan de ander. dus ik mijn gyn proberen te contacteren maar nu was die net op verlof! ik zag het dus echt niet meer zitten en wilde flesvoeding gaan halen en stoppen met de borstvoeding. gelukkig belde toen een lieve vriendin me net op om te vragen hoe het ging, ze heeft me terug wat moed in gesproken en ben verder gaan zoeken naar een oplossing. heb dan uiteindelijk contact opgenomen met het ziekenhuis en die hebben me doorverbonden met de gyn van dienst. die ging alles voor me uitzoeken en me vandaag zeker nog terugbellen, toen die dat om een uur of acht vanavond nog niet had gebeld was ik weer al mijn moed aan het verliezen. uiteindelijk om half tien vanavond belde hij me terug, nu moet ik dringend met die medicatie beginnen, hij wilde liefst nog vanavond maar ik geraakte niet meer in het ziekenhuis want mijn man is werken. dus nu mag ik morgen het voorschrift gaan uithalen en dan zou het over enkele dagen beter moeten zijn! laten we hopen want er zijn vandaag heel wat traantjes gevloeid sorry voor mijn ego bericht, morgen reageer ik uitgebreider
Nou na anderhalf uur ofzo, was de foto eindelijk gelukt ze vertikte het alleen om te gaan slapen, dus het is er 1 met de oogjes open. ze worden vandaag bezorgd als het goed is, dus zal em dan ff showen Imd supergaaf bord! Echt heel erg leuk! Zeker veel complimentjes gehad? Eenwondertje welkom hier mag ik je nog pb-en voor de naam? Zow wat een verhaal van je moeder, knap dat je er wat van hebt gezegd. Ja moet soms ook ff kijken of ze nog ademt hihihi Ja Minius jullie moeten ook snel gezellig meekletsen hoor Sylvie jaa idd als ik Jason nu verschoon, hij had altijd kleine billetjes, maar die zijn nu gigantisch joh Wat vervelend joh die pijn in je borsten, had nog nooit van inwendige spruw ggehoord, zal dat eens googlen. Mirjanne tjeempie wat een je-nekharen-vliegen-ervan-omhoog-verhaal over je schoonouders, bah! Dat ze daarover kunnen mokken zeg! Wees blij dat je kleinzoon gezond en wel terw wereld is gekomen! En dat over je dochtertje...schandalig! Scheelt dan wel dat ze verder lief zijn voor de kids, want anders.... :-# (schoon)ouders heb geen ouders, maar mijn schoonouders zijn ok! Niet opdringerig, maar toch geïnteresseerd. Ze zijn heel lief! Lynn betere nacht gehad dit keer? Had jij nog zo'n babyschommel gekocht? Heb er 1 besteld, de fisher price sterrenhemel, hoop dat ie snel komt Gelukkig heeft Julian geen reflux. Msroxy en had je te vroeg gejuicht? Of is ze lekker rustig nu? Zwaar is dat hè, als ze zo onrustig zijn. Coto zow jouw meisje doet het 's nachts goed zeg! *jaloers* hahaha Rach lekker laten gaan die tranen, dat lucht op verder alles goed met jullie? Amom heb je alweer internet? Oja Elize der andere oortje is gister (in 1 keer, in een paar seconden) goedgekeurd Ze zit wel heel erg onder de pukkeltjes ineens, jullie beebs ook? Weet dat dat normaal is, maar staat zo zielig en niet zo mooi Ow ze is wakker, doei doei!
zo dames heb de lijst bijgewerkt van geboren, willen jullie hem even nakijken en aanvullen aub (als er dingen ontbreken) Zo heb toch pijn in mijn ene borst! ik heb natuurlijk stuwing gehad en rechts (vanaf mij gezien) is al helemaal goed op een klein bobbeltje nog na en links is helemaal warm en die schijf doet zo zeer en heb het idee dat het erger is geworden sinds gisteren (ook dom was gisteren bij de dokter) ik moet eens kijken hoelang je hier last van "mag" hebben.. Ik heb nog geen echte kraamtranen gehad hier word het meer verspreid en uitgevoerd aan het einde van de middag (als ik moe ben en dean bv dwars is haha) dus zo hier en dan een nervous breakdown zeg maar als het dan weer eruit is gaat het weer. Wel altijd rot dat niemand je verteld dat dat eigenlijk dood normaal is met een tweede kind erbij, ik sprak gisteren mijn huisarts (mijn HB was trouwens 6,9 alweer wat supergoed was want had 5,2 voor de bevalling en bijna 1 liter bloed verloren) dus ik klaag niet wat dat betreft en moest van mijn VK een gesprek aanvragen met een arts (of psycholoog) ivm postnatale depressie e.d. ik heb nu met mijn huisarts afspraken gemaakt (en ons mam haalt vandaag vit B6 druppels) hij vond het ook een beetje onzin natuurlijk moet je het wel in de gaten houden ,maar je moet iemand niet bang maken. Toen sprak ik dus in de wachtkamer twee andere moeders met meerdere kids en de assistente en vertelde gewoon eerlijk dat ik einde van de middag wel eens dacht van AAAARGGGHH waarom wilde ik er ook alweer 2, of waar ben ik aan begonnen, en hun gaven toe dat ook heel vaak gehad te hebben en soms nog steeds hebben en met tranen in hun ogen hun mama belde om te komen helpen (die ene vrouw zei zelfs dat haar eigen dochter haar oma een keer had opgebeld omdat het niet zo goed ging met mama haha omdat ze aan het huilen was van moeheid) dan voel je je toch opeens een stuk normaler want bij mij is het vaak van korte duur en als ik eenmaal effe gejankt heb vaak over.. gek he dat niemand die dingen aan je verteld (schaamte ofzo??) Ik dacht eerst dat van 0 naar 1 kindje moeilijk was en qua onzekerheden is dat ook wel zo, ik weet nu meer dingen en vertrouw meer op mezelf en dat maakt de verzorging voor Miley veel makkelijker (heb ik geen kind aan vaak) maar van 1 naar 2 vind ik toch zwaarder hoor, bij de eerste kan je nog lekker naar bedje toe of bv lekker lang onder de douche of in bad je hebt veel meer rust momenten en momenten voor jezelf (bij een normale gezonde baby die een normale hoeveelheid huilt natuurlijk) als ik nu terugkijk hoe het bij Dean was had ik het toen echt relax (terwijl ik toen het megaveel vond) het is gewoon allemaal vreselijk wennen. Nu de kraamverzorgers weg zijn heb ik wel weer MIJN eigen schema en ritme en dat scheelt al wel dag en nacht hoor.. en pak nu gewoon kleine momentjes voor mezelf. Ik las iets over een babyschommel echt ideaal ding dus bij huilen e.d. kan je daar echt je voordeel mee doen.. Zometeen om 10 uur komt Miley weer, echt waar ik zeg je dat meisje heeft een goede klok in haar maagje... is wel makkelijk qua planning.. maar als ik haar vastheb en knuffel kan je makkelijk een uurtje uitstellen als dat beter uitkomt. Ze knuffelt enorm graag moet ik soms nog wel even aan wennen maar geniet er wel van natuurlijk! Hier heeft ons meiske nog geen enkel pukkeltje, vlekje, droog velleke of iets dergelijks die is echt helemaal gaaf geblven schijnt apart te zijn bij meisjes vanwege de hormonen?? Ze is al wel een beetje "ongesteld" geweest en verloor veel afscheiding de eerste paar dagen, was echt apart om te zien hoe zoiets meteen werkt he?
goedemorgen..... Imd....ja ik hoor ook vaak dat mensen de overgang van 1 naar 2 moeilijker vinden... pientje ik ben wel benieuwd naar de foto... hier gaat alles weer goed....met julian en mij...hi jheeft het niet meer gedaan..en is weer een voorbeeldige baby...slaapt weer lekker en huilt alleen voor zijn voeding....en schijnbaar heb ik een zeer rustige baby....ik heb een nichtje gekregen die mijn moeder gisteren heeft vast gehouden...nou die zwaaide met haar armen op en neer niet normaal...en daar zat een geluid op kwa huilen...en het cb zei dat het geen kind is om intebakeren hahah... even iets anders....ben na 2 jaar weer eens op de weegschaal gaan staan...werd ik niet echt blij van...maar goed...nu heb ik motivatie om rustig af tevallen want ik geef bv....er moet 20 kilo af!!!!grrrr....ik zou spontaan weer willen gaan roken...dat heeft me de vorige keer ook zo goed geholpen...toen ben ik van 86 naar de 59 kilo gegaan....in 3 maanden...hopelijk gaat de bv mij ook een beetj ehelpen....en ik ga flink met jul wandelen!!!!! dus hoop eind juni te kunnen zeggen dat er al flink wat af is.....en over 8 maanden alles!!! dan gaan we naar cp en dan wil ik mijn bikni aan!!!
@ Msroxy, en hoe is het gegaan hoop dat het echt beter gaat. Zal heel hard voor jullie duimen. @ Lynn, Vanisha is ook erg rustig en huilt ook zelden. Wij heben gewoon erg geluk. Al maak ik me soms wel zorgen als ze te rustig is. @ kilo's, pfff hier moet er ook nog een aantal kilo af maar vooral moet het teveel aan vel weg gaan. Moet denk nog een kilo of 7 kwijt. Ze zeggen dat de bv daarbij ook helpt dus ben benieuwd.
ik moet ook nog heel wat kilo's kwijt. Wil er uiteindelijk ook graag nog zo'n 20 kwijt raken. Was al wat te zwaar voordat ik zwanger werd en wil nu graag weer terug naar mijn oude vertrouwde gewicht. Idd door de borstvoeding val je als het goed is ook af en over een maand of 2 wil ik ook weer actief gaan sporten, om het een extra zetje te geven. Hoop echt dat het allemaal gaat lukken maar heb nog absoluut geen haast, eerst nog veel genieten van kleintje en rustig aan doen. Sporten kan altijd nog, toch?!
qua kilo's ik ben nu na een week 10 kilo kwijt en weeg echt exact 100! kilo nu (110 aan het einde van mijn zwangerschap en ben met 111 zwanger geworden) (bij dean woog ik aan het begin 95 en aan het einde 125 kilo en bleef toen steeds op 115 hangen) dus verwacht er geen mega kilo's meer af (ja pas na een paar maanden ofzo) ik zou het liefst nog een paar kilo's kwijtraken zodat ik even zwaar weeg waar ik begon met dean en een relatie kreeg met Martin zeg maar (dan is alles weer als vannouds qua lichaams gewicht (de rest flabbert dan nog wel rond he hahahaha) ik merk dat de buik wat losser word nu en meer een flapje vormt als een paar dagen na de bevalling maar goed KOMT GOED zeggen ze... ga er niets extreems voorlopig aandoen gewoon normaal is al gek genoeg. Nou ik ga maar effe douchen voordat ze straks aan komen kloppen en Miley komt zo weer.. Ik verloor na een paar dagen al amper bloed meer maar is wel weer heftig terug nu ik weer wat meer moet doen, heb gewoon weer kraamverband om vandaag, dus is best heavy.. baal best een beetje van want dacht dat ik deze keer mazzel had en bijna niet vloeide.. grrrrrrr.. Oja nog iets irritants er komen dus TOCH gewoon mensen aankakken he.. en precies in de tijd dat de kids slapen en ik dus effe mijn rust (lees; ik moet mezelf even herpakken hihi) momentje.. ik hoef niet perse te liggen maar een filmpje kijken of gewoon even niets doen is dan heerlijk vooral even mijn hoofd leegmaken vind ik dan lekker.. en vaak douche ik dan lekker even lang... maar helaas pindakaas net belde ze dat ze uit het buitenland rechtstreeks hierheen langsreden want ze moesten de sleutels van ons huis toch langsbrengen... en morgen komen ze ook "toevallig" langs maar ze zouden het kort houden en dan bij mijn ouders wat eten. (goed dat waren de mensen die vorige keer na 3-4 maanden met maatje 50 aan kwamen zetten dus hoop nu deze keer ook op maat 50 haha) die heb ik echt te weinig gewoon. Het is elke keer weer een gezoek in de kledingkast, vanmorgen ook dacht pak een romper dat arme kind verzuipt erin en was een maatje 50/56 dus niet groot ofzo.. leggings van LIEF gebruik ik nu als broekjes al het andere is veel te breed. maatje 50 past dan qua breedte (ook nog niet altijd zelfs) maar die is dan vaak wat te kort.. Nog iemand leuke winkel ideeen of merken die lang en smal uitvallen? dean had altijd een lekkere buik en billen waarop het bleef hangen die had alleen te korte benen (zo heb je altijd wat met die kleintjes)
Ik was er 8 aangekomen en ben er 9 kwijt nu, weeg nu 52, scheelt wel dat ik klein ben. En heb nog wel een kwabje daar hangen kan daar niet wakker van liggen. oja het kaartje die grote ronde watermerk in het midden staat er in het echt natuurlijk niet hier kan je em groter zien
kwabje? hier echt 'n peertje dat aan de voorkant bungelt nou ja, jammer hoor, kan er niet wakker van liggen. ms roxy wat omschrijf je dat mooi zeg. zo voel ik me ook! sorry dames, ujk heb geen tijd omdie lange verhalen te lezen, zou we willen maar dan kan ik geen bv meer geven piente, wat een mooi kaartje zeg. heel bjizonder! AMOM HEEFT NOG GEEN INTERNET HELAAS (oops sorry ik tik met 1 hand) ik kreeg wel een sms van haar. het gaat goed ook met zoon maar ze heeft wel erg veel last van kraamtranen.
wow pientje!!!! ik ben net wezen wegen bij het cb.....jeaj....hij weegt 4000gram......dus julian is dus in 6 weken van 2550 gram naar 4000 gram dus komt hij gewoon gemiddeld 300 gram aan....en hij was natuurlijk ook afgevallen in het begin!!!! super kind....
Hee hallo meiden! Mag ik ook hier mee schrijven? Ik ben alleen eigenlijk geen april mama, maar een maart mama... Ik heb namelijk in het begin bij de 'april zwangeren' meegeschreven en later alleen gelezen, dus ik heb een beetje het idee dat ik jullie al 'ken' (alleen jullie mij waarschijnlijk niet meer ) Ik was 1 april uitgerekend, maar zoonlief kon niet meer wachten en besloot 3 weken eerder te komen. (Raphaël staat trouwens wel op de geboren lijst van IMD )
Hallo, Hier weer een rustige nacht gehad. Alleen het inslapen om 12 uur wil nog niet gelijk lukken, dat MOET bij papa! Na de nacht voeding om 5 uur kan ze het wel alleen. Daarna kwam ze om 8 uur! Maar ik was nog zo moe dat papa daarna met haar naar beneden is gegaan en ik nog 1.5 uur geslapen heb! Ideaal zon man, hij is zo lief en trots voor ons. O ik zal ook even het kraamkado spammen! Een meisje, een hartje en een rammetje (sterrebeeld) lief he? @Een wondertje : Gewoon uithuilen hoor! Het was ook niet niks voor jou! @Sylvie : Wat onwijs vervelend dat je zon pijn hebt. Ik hoop dat de medicijnen helpen? @Pientje : Gelukkig is oortje nu wel goed! Toch een geruststelling toch! O en een heel mooi kaartje zeg! @Imd : Ja tuurlijk is het zwaar 2 kleintjes! Volgens mij is het een soort taboe, waar moeders niet over mogen klagen en alleen maar moeten genieten waaaah. Huil gewoon lekker hoor! Hier ook goeie klok : 8, 11, 2, 5, 8, 10,12 en dan dus 5 uur s nachts al 3 dagen achter elkaar mag zo blijven! Ben alleen wel 45 min bezig met borst 1 geven, verschonen, borst 2 . @Bloed : Ja hier ook ineens weer veel meer. Ik dacht eerst dat ik ongesteld was geworden, maar dat is een beetje te vroeg! @Lynn : Maak je niet te gek over dat gewicht he? Gewoon gezond eten en veel wandelen! Roken lijkt me niet de juiste manier!!!! @Magic wings : Tuurlijk!