April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Rosan had ook last van krampen en Friso tegen darmkrampjes icm BarLeDuc ipv kraanwater en druppels SabSimplex helpt hier goed! Weet niet welk van de 3 nou het beste resultaat geeft maar blijf deze combi gewoon doorgebruiken.....!
    Ik ben officemanager bij een bouwbedrijf en hoef pas 17-8 weer te werken....heb de vakantie lekker achter mijn verlof aan!
    Ik hoor allemaal geluidjes via babyfoon, denk dat ze zo wel een keer wakker wordt. Vind het best lastig. Eigenlijk wil ik rond 22uur wel naar bed, maar als ze dan rond 23uur voor de fles komt moet ik weer wakker worden en mijn warme bedje uit!

2. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hier ook pas 4 aug beginnen!

3. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    WOW, schrijf ik gister nog dat ze nog niet doorsliep. Heeft ze gister om 23.15 het laatste flesje gehad en vanochtend pas om 6.15 uur! Nou had ze gister tot 23.00 ook haast niet geslapen maar toch...het begin is er!

Zo er zijn een aantal die pas in aug. beginnen met werken, dat klinkt nog heel ver weg. Ik begin 1 juli maar we gaan in sept nog wel op vakantie dus daar kan ik al weer naar uitkijken. Ben benieuwd hoe dat is met een baby op vakantie.

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hoi dames,

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je nog heel erg lang ergens mee zit?

Ik zit er zo mee dat ik als allereerste mijn schoonmoeder aan mijn bed had staan met de geboorte van Tim, en dat mijn eigen lieve moeder er zo zielig achter stond te kijken.
    Mijn moeder is niet zo van op de voorgrond te treden, maar o, wat hadden wij dat graag allebei anders gewild.
    Helaas had mijn schoonmoeder dus niet het fatsoen om mijn moeder eerst te laten gaan, en mijn moeder en ik zijn daar allebei nog heel erg verdrietig over.
    Ze heeft een uniek moment tussen moeder en dochter verpest voor mijn gevoel, en ik zit daar nog heel erg mee.

Ik weet gewoon niet wat ik met die gevoelens moet doen.
    Ik heb toen wel heel duidelijk al vrij snel geroepen om mijn moeder.
    Dat mijn moeder bij me moest komen... Maar toch, het voelt erg k*t.

Ik merk aan mijzelf dat ik hier nog best wel heel erg mee zit, maar ik kan er helaas helemaal niets mee!!
    Alleen als les voor de eventuele volgende keer; mijn ouders komen als eerste naar het ziekenhuis!!
    Dit gebeurd ons noooooooooooooooit meer, want zowel mijn moeder als ik zijn hier nog erg verdrietig over.
    Jammer is dat toch....

5. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Het wordt steeds gekker..
    Ok gister niet in 1 keer in slaap gevallen…leg je haar in het donker in de stilte…niet slapen maar huilen…Even bij je nemen…weer in bed….douchen en herrie maken…slapen om 2330!
    En dan wakker worden om 0900! En lekker 165cc gedronken…Nu erg wakker en vrolijk in de box…ze probeerde net met geluid te lachen…of het was toeval…hihi
    @Kipkip : YES, heel goed…zo begint het! Lekker hoor!
    @Danielle : wat vervelend dat jij en je moeder zich zo voelen onder de situatie…maar het is wel dat jullie dat beide voelen, en dat je het er over gehad hebt tenminste…zo weet je in ieder geval dat het voor jullie allebei zo had moeten zijn….helaas kan je de gebeurtenis niet meer terugdraaien….inderdaad zijn dat dingen waar je van te voren over na moet denken en meestal niet doet.. (ik had een schoonzus als eerste, omdat stiefzoon bij haar was)…ik hoop dat je je er een beetje overheen kan zetten…bij de volgende dus inderdaad beter regelen…:).

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Danielle, wat vervelend. Die schoonmoeders ook... helaas kun je het niet meer ongedaan maken.

Hebben jullie ook dat je je soms zo in de maling genomen voelt door die kleine smurf. Gisteravond wilde ze dus niet slapen (pas na de fles van 23.15 uur) en dan ligt ze in bed hard te huilen en dan ga je er naar toe en dan is het meteen stil en krijg je de liefste glimlach van de hele wereld!

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Danielle balen dat julie dat zo voelen, volgende keer idd anders doen dan, jammer dat je daar dan pas achteraf achter komt hè, dat heb ik met bepaalde dingen ook gehad.
    Maarja heeft natuurlijk 2 kanten, schoonmoeder is ook een trotse oma en staat daar waarschijnlijk dan niet bij stil.
    Denk niet dat ik er wat van zou zeggen tegen haar, want dat kan best kwetsend zijn. Maar weet verder natuurlijk niet hoe de onderlinge banden zijn tussen schoonmoeder en haar zoon en tussen jou en je schoonmoeder.

Rach succes met de prikjes. Heeft ze weer zo goed geslapen? Hier weer wat minder :p

Kipkip ik voel me dan niet in de maling genomen, maar is ons moppie gewoon blij dat ze der mama ziet, voel me dan juist beetje speciaal :) jah ben een softy hihi
    Hmm dus gaat ze stiekem toch ineens doorslapen ;)

Lynn hahaha wat een kereltje ook, wel goede tip van de tv en op de buik, hier ook geen grote fan van dat kunstje ;) dan maar geen mommy-of-the-year-award :p

Jodie oh lekker vermoeiend zo'n dag! Vandaag maar proberen mee te tukken...als hij gaat slapen dan. Vind hem zo'n leuk koppie hebben, kan me voorstellen dat zijn lachjes een hoop goed maken! :D

8. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    goedenmorgen

@danielle1982: vervelend zeg dat je je moeder er niet als eerste bij had. Mijn moeder is ook mijn alles en was ook heel blij dat ze erbij wilde zijn.. heb ik toen heel veel aan gehad.
    wel goed dat jullie er goed over praten

ik kan jammer genoeg niet over het fenomeen schoonmoeders mee praten (is 4 jaar geleden overleden)

@coto500 zo wat een heerlijke nacht zeg!!!

hier ook een lekkere nacht weer ondanks dat ie bijna de hele dag geslapen had door de prikjes.. was ik wel bang dat ie de nacht niet goed zou doen
    12 uur gegeven 5:30 en 8:45
    was wel leuk had hem na de nachtvoeding gelijk weer in bed gelegd.. en ging even naar de wc.. hoor ik daar een paar gillen..
    en maar lachen..
    ik heb nog een kwartier naar hem zitten kijken.. en maar lachen en gilletjes geven.. zelfs mijn man werd er wakker van en moest lachen.

die is vandaag thuis.. hij is gister op zijn werk uitgegleden en heeft nu veel last van zijn knie.

9. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    @Kipkip, kleine meisje kan dat hier ook heel goed daan lachen als je er bent. Die ondeugden van ons!
    @ Coto, jeetje wat een uitslapertje!
    @ danielle, vervelend dat je dat nog zo voelt. Wel fijn dat je het er met je moeder over hebt gehad. Heb je het ook met je schoonmoeder over gehad? Wat vond je vriend ervan?
    Knuffel!

Kleine meisje heeft geslapen van 11.45- 07.30. Echt lekker hoor.
    Nu ligt ze weer te pitten, heb haar na eerste gaapje in bed gelegd zoals we gister hadden besproken. Eerst wat pruttelen en daarna viel ze in slaap. :)
    Ben nu aan het wachten op monteur. Tv is weer keer kapot, valt steeds uit als we tv aan het kijken zijn. Is paar maanden geleden ook al voor zelfde klacht gemaakt. Maar krijgen nu nog geen nieuwe omdat hun protocol is na 3x klacht pas omruilen. GRRRRRRRRR!

10. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Ze ligt nu dus in de box te slapen???
    Ik heb lekker kunnen duochen, toen werd ze wakker. Lekker in badje geweest...
    Nu ligt ze rustig op haar eten te wachten?

11. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Coto: ik geloof dat er geen logica in baby's zit..... En kan mijn mannetje niet bij jouw Djemi op les over wat goed doorslapen betekent?!

Want (met dank aan de prikjes maandag?) slaapt meneer ineens niet meer de nacht door?! Hij kwam vannacht om 03.00 uur voor voeding (net als de nacht ervoor). Ik denk, dan maar een klein flesje. Geen goed idee, hij brulde om 03.30 de hele buurt bij elkaar: MEEEEEEEEEEEEER. Vandaag dus maar hetzelfde beleid als vorige week: weer opnieuw beginnen ter voorbereiding op het overslaan van de nachtvoeding. Dus, ik ga vandaag en morgen overdag wat extra geven (bijv. extra flesje van 100 cc om 19.00) en dan de laatste fles rond 22.30. Moet wel zeggen dat hij gisteravond om 21.00 is gevoed, om 22.00 uur sliep en dus om 03.00 kwam. Hij heeft die 6 uur er wel tussen zitten. Moet alleen even opgeschoven worden....... Hij kan overdag niet zo goed de 4 uur ertussen halen, da's het probleem. Ik puzzel wel weer wat......

@Thalina: dus MJ heeft gisteren lekker veel geslapen na de prikjes maandag? Mijn manneke ook. Hij sliep ook vannacht goed, kwam dus alleen een keer extra voor voeding. Hij is vandaag ook nog niet echt veel wakker. MJ wel?

@Leonie: hmmm, ik zou denk ik maar een extra klacht "verzinnen" of de tv een handje helpen richting de andere wereld ;)?

@Danielle: wat jammer dat het zo is gelopen direct na jouw bevalling. Ik weet ook niet of ik het met je schoonmoeder zou bespreken. Zij was natuurlijk ook de trotse oma (zoals Pientje beschreef) en is misschien in haar enthousiasme aan jouw gevoelens voorbij gegaan? Wat vindt jouw man ervan? Of gedraagt zij zich vaker zo?

@Pientje: alweer in het trotse bezit van billendoekjes ;)?

Hier vanochtend al belachelijk veel gedaan. Uurtje gewerkt, mannetje in bad gedaan, 3 wasjes gedraaid, bed en wieg verschoond, stof gezogen, vaatwasser leeg gehaald en opgeruimd :$. Hijg, puf. Voel me dus weer beter dan gisteren. Het was echt de ovulatie. Dat belooft wat voor de menstruatie......

12. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    @eenwondertje: nou nee echt slapen doet ie nog niet maar hij is altijd wakker van 9-12 met een hazeknip er tussen door.. dus dan is ie ook altijd beneden.. hij heeft nu net gekregen en zit nu bij mijn man op schoot uit te buiken en zal hem zo op bed leggen als ie moe word.

zag vannochtend dat ik nog vakantie geld had gekregen.. dus heb even asociaal duur gekocht voor mijn mannetje
    hij moet er toch mooi uitzien he op de trouwerij van mijn broer

https://www.kleertjes.com/foto_window.php?id=27089&foto=voor
    met een witte blouse eronder
    https://www.kleertjes.com/foto_window.php?id=27157&foto=voor
    dit broekje

https://www.kleertjes.com/foto_window.php?id=26985&foto=voor
    maar dan in het bruin
    https://www.kleertjes.com/foto_window.php?id=26961&foto=voor
    met dit shirtje erop

en nog een spijkerbroekje wie hij nu al aan kan
    even gezondigd maar ja :p

13. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Het vele slapen is geloof ik hier ook voorbij. Ik had mijn bericht net nog niet getypt of hij was weer wakker........ Hij is jengelig. Hij heeft om 09.45 uur nog gegeten. Zo toch maar weer voeden, want ik zie hele vuistjes en duimen naar binnen gaan.

En leuke kleertjes, vooral die blauwe spijkerbroek!

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Thalina, wat een leuke kleertjes!En soms zondigen mag!

Eenwondertje, ik denk dat tv het volgende week weer niet doet :) Tenzij ze hem nu al om willen ruilen :)

15. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    hoi hoi

@Jodie
    wat naar dat je gisteren zo n nare dag had
    ik hoop dat je vannacht goed geslapen hebt
    hoe is het vandaag ??
    @Est
    o ok dat had ik dus niet goed gelezen
    wel fijn dat ze op het cb zo met je meedenken qua prikjes nu
    en ik hoop dat de andere voeding goed helpt
    @Minius
    de tijd gaat snel he
    wat heerlijk dat je nog zoveel uren hebt staan
    @kipkip
    zo ook een heerlijke nacht dus
    schrok je vanmorgen niet dat ze zo laat kwam???
    @Danielle
    jeetje nee dat is niet leuk en wat naar dat je je zo voelt en je moeder ook
    ik snap best dat je schoonmoeder ook een trotse oma is,maar ze had wel even kunnen wachten tot je moeder er bij was geweest
    moeder/dochterband is toch anders als schoondochter/schoonmoeder
    bij ons liep mijn schoonvader net langs (en wij liggen elkaar totaal niet)die woont hier nl om de hoek en die hield de boel al in de gaten
    dus die was op het bankje gaan zitten naast ons huis en hij had bedacht dat ik wel eens bevallen kon zijn,want alles zat dicht en er stonden vreemde auto s in de straat dus kwam hij maar even kijken
    maar mijn vriend heeft hem weg gestuurd zo van Bianca is net bevallen dus kom vanmiddag of vanavond maar weer
    ik had al gezegd ik wil dat mijn ouders als eerste de kleine zien
    en gelukkig is het zo gegaan en daar ben ik wel blij mee
    dus bij een eventuele volgende zou ik dat toch ook zo doen als ik jou was,want dat jij en je moeder zo verdrietig daar om zijn is niet leuk
    @Coto
    heerlijk nacht dus weer
    en leuk he dat ze probeert te lachen met geluid
    dat doet Mitchell ook wel eens en dan zie je hem schrikken van zichzelf zo grappig
    en ze word wat geduldiger lijkt het of niet ???
    @Thalina
    ook lekker dat hij ondanks de prikjes toch zo lekker heeft geslapen
    en heerlijk zeg dat hij zo vrolijk was vannacht
    en wat naar dat je man zo n last van zijn knie heeft niks ernstigs toch???
    en wat een mooie kleertjes echt heel leuk
    @Leonie
    ook lekker geslapen dus
    en wat fijn zeg dat het goed gaat na het eerste gaapje te slapen leggen
    heerlijk he dat je zulke dingen steeds beter door krijgt ik vind dat echt zo leuk hoe we onze kindjes steeds beter leren kennen
    en wat naar van je tv zeg ik hoop dat ie nu wel goed is
    @Eenwondertje wat vervelend dat de kleine man nu weer s nachts komt
    dat is niet leuk natuurlijk als je gewend bent om je nachtrust weer te krijgen
    en ik denk dat je het zo weer goed hebt met de nachtvoeding
    je weet al precies hoe je het de vorige x hebt gedaan en toen hielp het ook
    en je bent ook al lekker druk geweest dus
    en fijn dat het je ovulatie was(niet dat het zo n pijn deed natuurlijk;)) en geen blaasontsteking

Mitchell heeft weer goed geslapen
    om 22.15 de laatste fles om 23.45 weer naar bed
    geslapen tot 06.45 dus weer een goede nacht gehad
    en daarna slaapt hij ook altijd goed want dan leg ik hem om 08.00 weer op bed en ben ik ook nog even terug gegaan tot half 10 toen de was gedaan ophnagen,vouwen,strijken en toen sliep hij tot 11.00 toen de fles gegeven en daarna in badje gedaan en om 12.00 weer naar bed waar hij nu lekker ligt te slapen
    en mama net heeft gegeten en even achter de pc zit
    en zometeen even de laatste was ophangen en dan alles even bijwerken in huis
    zodat voor vrijdag alles aan kant is

16. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Jessie: Fenna geniet nu ook meer van haar badje. Ze vindt douchen echt heerlijk (zie mijn fotoalbum) Ze is dan helemaal ontspannen.

@Werken: ik moet 13 juli weer werken, werk in een verpleeghuis. Ik ga dan totaal 6 nachten per maand = 2 per week en een weekend werken.

17. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    @egbimi
    nou hij loopt al een tijd met die knie.. vaak met voetbal heeft ie er last van.. maar stoppen ho maar
    mannen he!!!!
    volgens mij gaat hij zolang door tot ie de knie niet meer kan gebruiken:x

en wat slaapt je mannetje goed zeg!! heb je ook nog eens tijd voor je zelf heerlijk!

@werken.. eigenlijk moest ik in de week van 6 juli weer beginnen met werken maar dan 2 weken later hebben we 3 weken bouwvak dus heb gevraagd of ik die 2 weken ook vrij mocht en dat mocht dus heb 5 weken extra vakantie heerlijk!!
    en misschien dat we dan een weekje centerparcs boeken of zo

hier ook iemand die douchen geweldig vind!! hij is dan zo een plump pudding:D

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Thalina: idd Fenna hangt helemaal slap als ze onder de douche staat. zo lief, ze krijgt dan ook een ander gezichtje, hele grote ogen.

19. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Ze heeft ook nog een uurtje in bed geslapen…
    Heb ik “lekker” kunnen strijken…Ze ligt nu in de box…ik denk te poepen…
    ZE LIGT OP HAAR ZIJ :$??? Heb ik haar niet neergelegd…:(.
    @Eenwondertje : Regeldagen? Hihi het is zo onvoorspelbaar…voor mij als “controfreak” zeer moeilijk….ik wil gewoon een schema! Maar zoals vandaag….slapen tot 0900 (wellekker natuurlijk)..eten…om half 12 huilen om eten…valt op de helft in slaap….in bed…uurtje slapen….kwart voor 1…weer huilen om eten…drinkt de andere helft zeg maar….nu in de box…slapen/jengelen….wanneer komt ze dan weer?
    Wat zo jammer is, dat ik niet zo goed weet wanneer ze een hele fles drinkt…ik vind het ZO jammer als ik mamamelk moet weggooien…
    Maar goed anders wordt het zo saai…
    @Thalina : Echt heel gaaf die kleertjes! Heb ook even op de site gekeken…verleidelijk!

Ik wil voor vaderdag een T-shirt met leuke tekst geven aan papa…weet iemand een goeie site?

@egbimi : Nou, dat dacht ik ook, dat ze wat geduldiger werd….ze had dus gewoon nog niet zo’n honger….maar het was warme mamamelk dus ze moest wel drinken hihi..
    Jouw planning klinkt goed! Ik hoop dat je mannetje zich er ook aan houdt hihi..

ZE LIGT WEER OP HAAR RUG..:$…?! Te slapen trouwens…ik laat haar lekker liggen onder een dekentje….Kan ik even eten…:D

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Whaaaaaaa, jullie gaan veel te snel....
    (Of ik heb gewoon te weinig tijd om bij te lezen ;) )
    Echt waar, ik ga proberen tijd te maken. Schiet alleen nog niet op.
    Gister naar vk geweest voor mijn controle en naar cb voor Wybe. Meneer is nu 56,9 cm lang en weegt 4970 gram !!!
    En mama mag weer wat dingen gaan doen, maar langzaamaan opbouwen en niet teveel willen. Sommigen doen er nu eenmaal wat langer over. (blijkbaar ben ik er 1 van :( )

Deel Deze Pagina