April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @jantsjuh: fijn dat je het een plekje heb kunnen geven. Ik heb rond de 4e en 5e dag 'stiekem' zitten huilen, als ik alleen was ;) . Hihi vond het maar raar. Had echt zo'n gevoel van, is dit het nou? Maar dat gevoel was vrij snel weer weg hoor en kon ik lekker gaan genieten.

2. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Hier hebben de kraamtranen ook rijkelijk gevloeid hoor...Heb echt een potje liggen brullen vanwege het feit dat de bevalling alsnog in een ks geeindigd was......De nacht daarop vanwege de bv die niet op gang wilde komen/niet lukte.......
    Idd toen ik thuis was uit zhuis begonnen ze me toch een potje te lekken. En echt tot vorige week aan toe nog regelmatig natte shirts.....Dan voel je je wel beetje schuldig ja.
    Maar heb het ook wel een plekje kunnen geven ook al denk ik er soms nog met vochtige ogen aan terug....!
    Ik denk zelf ook dat het bij de 2e allemaal anders zal gaan betreffende de bv. Dan hoop ik dat ik wat rustiger zal zijn zelf en dan weet je dat het wel op gang KAN komen.

3. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

heel herkenbaar allemaal, ik heb eerst ook echt gehad van jeetje dit is niet wat ik ervan verwacht had. maar had ook een goede kraamzorg, die vrouw had echt haar op de tanden :$, maar dat had ik juist heel erg nodig.
    en inderdaad jessie, ik weet zeker dat ik het met een tweede ook anders ga doen qau bv. wil er dan ook echt voor gaan.

4. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    #2164 Indy1973, 12 jun 2009
    Laatst bewerkt: 12 jun 2009
    sniffy – idd zielig dat lipje! Fijn dat het herkenbaar is ;) Heb je Fenna al achter behang geplakt? hihi
    lynnmvjulian – fijn dat het oogje bij jullie snel over was! Hoe lang en hoe vaak heb je het moeten masseren voor het over was?
    Danielle1982 – idd beter om niet alles te weten ;) goed om te horen dat ik niet de enige ben die zo ‘mutserig’ is..hihi
    Coto500 – wanneer moet jij weer beginnen met werken en je kindje ‘weg’ brengen? Wedden dat we dan weer gaan huilen?! En heb je de infacol al geprobeerd? Wij gebruiken het al een tijdje en bevalt goed! We dachten gisteren weer es een dag zonder te proberen, maar weer krijsen geblazen van de krampjes, dus vandaag toch meer weer gebruiken
    Leonie27 – gaat ’t bij jou de goede kant op? Hoop het voor je!
    Wwjc – goed te horen dat het bij jou beter begint te gaan en dat je langzaam kunt gaan genieten. Erg fijn voor je! En ik heb dat ook met kolven, één borst gaat heel makkelijk (de linker en daar bijna overproductie) en de andere is een probleemborst, grrr…! Na kolven ook altijd harde plekken, die met masseren wel weer overgaan, maar toch… Ik heb trouwens een electrische kolf (enkele), bevalt goed!
    Bianca – sterkte en tot snel weer!
    Pientje – nee nog niet naar HA geweest, probeer eerst maar weer es een tijdje te masseren. Kijken of dat helpt.
    Sushi – heb je haar nog een paracetamolletje gegeven of was dat niet nodig? Onze ventje is 25 juni aan de beurt voor de eerste prikjes…ben erg benieuwd!
    Loeka – dat heb ik ook met de BV! dat ons ventje niet lang drinkt maar wel gulzig – snel. Ik denk hetzelfde als jij…zolang hij niet klaagt, zal ’t wel goed zijn! Wat dat oogje betreft…het is niet rood, alleen maar ‘smerig’ en na het slapen dus vastgeplakt door alle ‘rommel’. Is dat dan toch het traanbuisje? En hoe lang/vaak heb jij gemasseerd voordat het over was? En alleen het ooghoekje masseren?
    Ik vind het nu trouwens ook veeeeel leuker en makkelijker dan de eerste weken. Als hij nu eens krijst, kan ik het veel beter ‘handelen’ dan de eerste weken.
    Jij gaat kolven op het werk? Knap hoor! Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, twijfel nog een beetje…maar neig toch ook naar kolven op werk….

pfff...ik had gisteren niet moeten zeggen dat het zo goed ging...regeldagje vandaag?? wel slapen, maar heel onrustig en meteen krijsen bij wakker worden! doet ie normaal nooit.... wil ook niet slapen als ik hem neerleg en als ik hem oppak wordt ie langzaam rustig en valt op schouder in slaap....leg ik hem weer neer....brullen!!
    Pas om 12 uur ontbeten...pff...dan zegt hubbie altijd, eerst voor jezelf zorgen! maar ik kan dat niet...als hij zo hartverscheurend huilt, dan zet ik mezelf even op plaats 2....
    er wordt weer iemand krijsend wakker, dus ben er weer vandoor!

EDIT - ligt met ogen dicht te krijsen, slaapt dan weer verder, begint dan weer te krijsen....hmmm...oppakken of toch niet?? eehhh...ja toch maar!

5. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    haha, hier hebben we een nestje mereltjes in de heg. Die pa en ma hebben het pas druk! Al twee weken de hele dag op en neer vliegen met eten. Nu hadden we de poezen maar binnengehouden, voor als ze uit het nest zouden vallen, maar vandaag had ik ze toch maar eventjes buiten gelaten terwijl ik erbij zat. Waren die pa en ma allemaal zenuwachtig aan het doen met die pieren in hun bekjes terwijl ze er eerst niets om gaven dat de poezen op het gras lagen. Zat er gewoon een mereltje in het hoekje van de tuin braaf te wachten met die poezen erbij... Haha, ze hebben helemaal niets gedaan met dat beestje, lagen er gewoon een beetje naar te kijken. Wat een schatjes he? heb ze toch maar even binnen gedaan en pa en ma merel gingen meteen dat jong voeren.

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    hahaha ik was gewoon bij mijn positieve ;) .

Ik kreeg een injectie met pijnstilling in mijn been. Die hebben ze alleen niet goed gezet. Deed verdomde zeer en ik heb er nu nog last van met het rekken van mijn spieren na het sporten.

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Indy: nee ze zit nog niet achter het behang ;) . Maar tot nu toe is ze lief :) .

Ennuh, welkom bij de springbabies :D .

8. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Even ego en dan ga ik bijlezen:

Vanmorgen naar het buro geweest....nou ik maak me dus niet meer druk over dat Senne te weinig drinkt (kom op 700/750cc uit meestal)..
    8mei was hij: 5150 gram en 57,5 cm, hoofd 38.6 (hij was 6 wkn en 2 dagen)

Vandaag was hij met 11 wkn en 2 dagen: 61 cm en............6250 gram hahahaha pffffff hoofd 40.8.

Toen ik thuis kwam was het tijd voor een voeding, maar hij was zo moe, dronk 70 cc. Heb hem op bed gebracht, uurtje later huilt hij, nog een keer 50 gegeven en hij ligt nog steeds te slapen (vanaf 11.45).
    Verder waren we goed en positief bezig met zijn voorkeurshouding enzo, en ook de rust&regelmaat.

Trotse mama (mem ben ik he ik ben fries hihi) gaat nu bijlezen!
    Jeetjemina wat groeit hij als kool, ongeloofelijk!

9. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Oja en ondankt het huilen overdag, slaapt onze kleine stoere man al 5 dagen door tot gemiddeld 6.45, heb dan de laatste fles rond 22.00, soms half 11, soms 21.45...Zelfs een keer tot 7.15!

Enne hij is heel stoer, want bij de eerste prik was het even een klein kikje, de tweede even huilen bij het inspuiten van de vloeistof, misschien 15 sec. en dat was het.

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Jodie, hij is zeker gegroeid. Fijn hoor, weet je zeker dat het goed gaat.

Ben benieuwd hoeveel Fenna is gegroeid. Heb wel het idee dat ze een stuk langer is geworden.

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hihi ze ligt nu in de box op haar buikje, met haar 'dikke' billen omhoog.

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik wou dat ik nog van die slanke billen had :D ;)

13. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Lekker he die babybilletjes!

Over werken: heb er al weken nachtmerries van. Opas en omas passen op hier, en soms twijfel ik of ik er goed aan doe. Komt de opa en oma band niet in gevaar, het mogen geen opvoeders worden, en ze staan heel dichtbij dus lastig om dingen te zeggen wat je niet leuk vind, al trek ik mijn mond wel open hoor, heb net als Msroxy van alles in mijn hoofd waarvan ik de helft los zou moeten laten, nou ja alles op zijn tijd. Verder vind ik het heel moeilijk dat ze ook van hem houden en een band met hem opbouwen, ook dat probeer ik wat los te laten en gaat steeds beter hoor, maar vind het gewoon erg moeilijk. Is ook niet persoonlijk naar hun toe ofzo.
    Vriend en ik hebben wel afgesproken mocht ik er echt doodongelukkig van worden dan zoeken we een andere oplossing....
    Ik moet 7juli weer werken....

Senne wordt wakker, tot straks!

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Sushi: ik heb van de Hema maat 68/72 en past prima. Ik had er ook nog eentje in mt 60 maar daar is ze uitgegroeid. Ik stop haar met blote beentjes en voetjes erin en dan nog wel een lakentje en dekentje erover. Ik heb niet het idee dat het te warm voor haar is, het slaapzakje is ook niet zo dik.

msroxy:ze gaat zodirect 2 dagen naar het kdv en 1 1/2 dag naar oma's. Ik had in het begin geen problemen om haar te moeten wegbrengen maar nu ik haar zelf wat beter begrijp (eindelijk na 6 weken) vind ik het wel lastiger dat ik haar zodirect naar vreemden ga brengen.

Borstvoeding: heb ik eigenlijk totaal geen spijt van dat ik na 2 dagen gestopt ben. Ik vind flesvoeding maar al te makkelijk :). Maar inderdaad petje af voor de borstvoeders!!!

Jantsjuh: wat een moppie trouwens die Naomi!

Net zat ik in de auto met haar in de maxicosi en ze begon toch te krijsen. Ik dacht nog, zie je wel, komt toch door die jbpm door de voeding, ga ik meteen mee stoppen. Ik had er al helemaal spijt van. Kom ik thuis en haal ik haar uit de maxicosi, zie ik dat haar voet helemaal dubbelzat...* schaam*:):):):):):)
    Toen voelde ik me even helemaal schuldig...heb 10x sorry moppie gezegd. Ik hoop maar dat ze me vergeeft. Haar voetje staat gelukkig niet raar ofzo.

P.S. mijn moeder had haar in de maxicosi gezet:x

15. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Kipkip ik doe 2 kleine schepjes jbpm door de voeding (150+5)
    Hier niet het idee dat hij er kramp van krijgt. OOOOzielig dat voetje! Kan gebeuren, maar niet leuk, vooral niet omdat een ander het gedaan heeft....

16. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    Sniffy – goed te horen dat Fenna nu weer lief is! Is vast grappig om te zien hoe ze in de box ligt J
    Jodie – lekker zeg dat Senne zo goed groeit! Gaat hard allemaal he? Ik heb onlangs met tranen in mn ogen maatje 50/56 aan de kant gelegd. Ben trots hoor dat ie ’t zo goed doet op mama’s melk, maar toch…. ;)
    Kipkip – oohh zielig dat voetje, maar kan gebeuren! Gelukkig zijn alle ledematen van die kleintjes nog redelijk flexibel J Ze vergeeft het je vast wel!

Heb de kleine man net weer gevoed en daarna even met hem gespeeld en gelukkig konden er toch nog heel veel lachjes vanaf vandaag! Vooral zachtjes drukken op zijn neusje en ‘toet toet’ roepen vind ie geweldig J Nu net te slapen gelegd, boven in de wieg….en… (afkloppen!!) hij lijkt zowaar rustig te zijn..ssssttt….
    Trouwens, zijn hoofdhuidje is heel droog, lijkt wel wat te gaan schilferen….is dat normaal en wat kan ik er eventueel aan doen? Zalf in zn haartjes smeren lijkt me niet een goede optie…

en hebben de borstvoeders onder ons er ook 'last' van dat de kleine meteen na de voeding een dikke poepluier produceert? (misschien de flesvoeders ook wel overigens...) en zo enorm dun, bijna water met een kleurtje...soms denk ik wel, ik kan net zo goed die melk rechtstreeks in de luier gooien, is een stuk sneller :D
    Ik moet hem tegenwoordig bijna zowel vóór als ná de voeding een schone luier doen (ja meneer accepteert geen vieze luier aan zn poezelige kontje...hihi)

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Indy, ik verschoon Fenna tussendoor, dus eerst drinken dan verschonen en dan weer drinken. Als ze nog geen ontlasting heeft gehad bij het verschonen laat ik de luier mooi zitten. Want ik kan er donder op zeggen dat het 2 tellen later gebeurt wanneer ze weer aan het drinken is. Daarna verschoon ik haar.

Ze heeft trouwens steeds minder vaak poepluiers. in plaat daarvan komt er in één keer veel.

Ze was net weer een beetje van de boze soort maar ze ligt nu in haar bedje. Kan ik even gaan stofzuigen, als Fenna dat goed vindt ;)

18. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    sniffy - deden wij eerst ook, tussendoor verschonen maar meneer ging dan zo enorm spugen... Dus nu uit bed halen, schone luier, dan voeden, spelen...en als ie dan in de box ligt of onder de babygym dan hóór ik het gewoon pruttelen in zn broek en moet ik snel zijn, want anders...zit alles er onder!

grr....er begint weer iemand te jengelen...oh nee, toch weer stil....nee, toch niet (make up your mind boy!:p) ....even wachten nog maar of het doorzet voordat ik hem weer uit de wieg pluk...

19. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Hier alles goed. Twee drukke dagen gehad. Vanochtend naar de afsluitende bijeenkomst van de zwangerschapsgym geweest. Zo leuk al die baby's bij elkaar. Maar, mijn manneke was echt de mooiste :D.

Verder een onrustige nacht gehad. Hij kwam toch weer om 03.00 voor voeding. BAAL. Gerekt tot 04.00 uur, maar toen ging het echt niet meer :(. Ik merk dat ik er zelf steeds slechter tegen kan, ook omdat ik weet dat ik binnenkort weer aan het werk moet. Ik las iets over KDV. Wij hebben KDV vanaf half augustus (2 dagen). Voor de 2 weken dat ik eind juni moet werken (daarna zomervakantie), heb ik oppas via de oma's. Manlief en ik werken nu fulltime. Vanaf half augustus werkt hij 4 dagen en ik 3 dagen. Na een jaar waarschijnlijk allebei 4 dagen.

En ik heb echt geen zin om weer te beginnen, maar dat heeft vooral met mijn werk te maken. Natuurlijk vind ik het niet leuk om mijn manneke straks naar het KDV te brengen, maar zoals Sushi al eerder schreef, het lijkt me ook goed voor zijn ontwikkeling (en de mijne ;)) en dat hij leert spelen met andere kindjes. Maar, mijn werk brengt een boel reisafstand, lange werkdagen en veel verantwoordelijkheden met zich mee en dat voelt niet goed. Maar, het is helaas even niet anders. Een andere baan in mijn werk is niet zo gevonden en tijdelijk stoppen met werken is financieel niet haalbaar, dus even doorzetten.

@Jodie: fijn weer wat van je te lezen. Is Senne ondertussen al een beetje "uitgesprongen" of nog niet? Hij slaapt iig wel de nachten door *jaloers*.

@Slaapzak: ik heb een badstoffen van de Hema in 56/62. Hier leg ik hem in in een rompertje met lange mouwen en geen dekentje (wel een lakentje). Evt. doe ik nog een shirtje over het rompertje heen. Als het warmer wordt, dan heb ik een dunner slaapzakje.

20. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hello,
    Lekker een uur gewandeld naar de ETOS (infacol,nieuwe fles, FV eten en nog meer)…lekker in de tuin…Nu effe kolven…
    @jantsju : infacol zit erin…
    @MSroxy : Hier 3 dagen KDV..di, wo, do. Maandag ik altijd vrij en vrijdag om de week samen met man afwisselen..lief hoor die merels…ja die werken zich helemaal de….Maar na 2 weken vliegen die kleintjes al uit ofzo!
    @Loeka : Op een gegeven moment lag Djemi zo’n beetje de hele dag! En ze bleef maar huilen en was ook in 1.5 week niks aangekomen. Dus ging ik kolven om te kijken wat ik had….veel te weinig dus… Iom lactatiedeskundige 7xpd kolven maar ik heb gewoon te weinig….het werd niet meer. Nou ja zo gaat het ook wel aardig…ik stop wel einde vd maand. Dan gaan we op vakantie en dat wordt dan zo’n gedoe…en daarna weer werken…
    Eigen paspoort of bij 1 van jullie erin…
    Kolf van marktplaats : de lactatiedeskundige waarschuwde mij hiervoor. Als de vorige eigenaresse een candida (schimmel/spruw) heeft gehad, kunnen sommige kolven ook besmet zijn….omdat de melk in de pomp kan komen…zij raadde alleen de medela traveler of de in style….daar kan het nooit in de pomp komen…Maar die kost best veel…
    @indy : ik mag 4 aug weer werken…..
    En hoe snel werkt dat infacol? Tijdens die voeding net een enorme poepluier, kwam aan de achterkant van de luier eruit!!! Maar dat is vast toeval! Hihi
    Hier trouwens 1 a 2x pd een poepluier…wel vaak geproduceerd tijdens een voeding…
    Pppfff wat een gedoe he zo’n regeldag/sprongetje…
    @Jodie : Zo, echt goed gegroeid! Zie je wel dat je het goed doet!!!
    @kipkip : Aaah dat voetje, en ik moest wel lachen eigenlijk..:)…maar het is wel zielig….

Kleine meid is vandaag jengelig als je niet in de buurt bent….als ze mij ziet is het goed….
    Sprongetje??? Ze is volgens mij al een km ver gesprongen..:D…

Deel Deze Pagina