April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    mooi armbandje hoor coto! Wat fijn dat er al zo'n regelmaat in de voedingen zit. Hier nog helemaal niet hoor..

magickwings: ik ken je nog wel hoor! Welkom terug!

Nou, hier gaat het stiekum al best een poos heel goed. Ze slaapt nu voortaan prima in haar eigen wiegje. Soms ligt ze nog wat te mopperen, maar ze valt nu al snel in slaap telkens. Ik let nu goed op de prikkels en daardoor heeft ze veel minder van die maaiende armpjes. Ik hoeft haar niet eens in te bakeren. Echt fijn dat ze van het cb de tijd voor ons hebben genomen. Ik lees vaak negatieve dingen erover, maar in deze dames heb ik best wel vertrouwen hoor! Ze hebben ook al gisteren en vandaag gebeld om te vragen hoe het gaat.

Jodie, hoe gaat het met jullie?

pientje: Héél mooi kaartje!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja ik ben maar 10-15 minuten bezig met verschonen, flesje klaarmaken en geven het is dat ik lang moet blijven zitten na het flesje daar gaat de meeste tijd inzitten omdat ze anders alles weer eruit gooit als ik dat niet had was het een dikke 5 minuten om alles te doen dus scheelt een hoop tijd vergeleken met 45 minuten poehee vind echt knap hoor, ik zou dat echt niet kunnen qua lijf..

Wel apart dat jij ook weer begonnen bent zal wel zijn omdat we nu opeens toch weer meer dingen doen enzo (meer je buik aanspannen, toch wat meer tillen, lopen e.d. als in het begin) ach het is niet anders het was alleen een tegenvallen :p

Aan alle uiteindelijk maart mama's jullie zijn net zo welkom hoor, we hebben toch heel de tijd gezellig gekletst!? een baby laat zich niet in een maand proppen hahaha maar je vormt nu toch een groepje vandaar dat ik alle maart mama's ook gewoon op de lijst heb staan natuurlijk...

Mooi kraamkado trouwens coto! erg lief!

Over afvallen met roken, das mijn zusje ook 1 keer flink gelukt en de tweede keer dacht ze dat weer te doen en lukte het niet en toen had ze twee "problemen" roken EN gewicht (en met stoppen kwam ze dus meer aan.. dus het KAN zijn dat het niet weer werkt, gewoon gezond eten, lekker wandelen, goed drinken is al een heel goed begin en valt goed vol te houden.. (en niet vergeten te zondigen zo nu en dan want DAT is OOK gezond en hoort erbij)

Wat een mooi kaartje Pientje wij hebben ook nog getwijfeld aan zoiets vond die zooooo schattig!!!

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    lachen hier, krijg net een pakje per post van een leverancier / klant van ons (we leveren soms AAN hun en soms leveren hun aan ONS. Een rood joggingpakje met capuchonnetje met heirop "little devil" met twee hoorntjes op het cappuchonnetje, ze hebben duidelijk verstand van mijn type kids hahahahaha het is nog te groot maar zal het eens op de foto zetten.. ik lag helemaal dubbel bij het uitpakken :p

Hebben jullie trouwens al bijnaampjes voor je kleintje? Ik noem Miley vaak mijn aapie want ze heeft van die leuke ronde kraaloogjes en soms lijkt ze dan net een klein chimpanseetje, ik weet niet echt politiek correct maar ZOOOOOO schattig, ook hoe ze helemaal in elkaar kan liggen, toevallig heb ik ook een mini monkey draagzak PAST PERFECT, zij ligt er super in alleen mama vertrouwd die zak voor geen meter haha

4. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hoi,
    @Imd : Kan jij mijn gegevens in de geboortetabel aanvullen? Ik was 39 wkn en 6 dagen. En Djemi is om 05:09 geboren...thanx
    Ik probeerde je te PB maar daar snapte ik niks van???

5. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Nu ik dan permissie heb om mee te schrijven ( ;) ) zal ik dat meteen maar even doen dan.

Met Raphaël gaat het op zich wel goed.
    Hij groeit echt als een kanon! Hij was bij de geboorte 3260 gram en 5 weken later (eergisteren op het CB) was hij 4480 gram en 6 cm langer :confused:
    En dat op de BV, haha!
    Hij wordt dus vast een flink ventje. Wel grappig, dat ben ik namelijk helemaal niet gewend.
    Dianthe was (en is) echt een kleine krielkip. Bij haar was het iedere keer weer 'fingers crossed' of ze wel genoeg gegroeid was bij een bezoek aan het cb.

Hij heeft ook wel eten als hobby hoor. Hij komt nog steeds om de 3 a 3.5 uur, 's avonds wil hij graag wat eerder eten zodat er 's nachts iets meer tijd tussen twee voedingen kan (1x 4 a 5 uur, daarna weer stipt 3!)
    En aangezien ik ook wel 45 minuten over een voeding doe, gaat er best veel tijd in zitten zeg maar... Maar ik ben heel blij dat de bv zo lekker loopt en dat heerlijke koppie dat me dan met die grote ogen aan ligt te kijken...'*smelt*

Hij heeft alleen wel heel veel buikpijn, naar mijn gevoel niet 'normaal'
    Omdat hij ook al een serieuze voorkeurshouding naar rechts heeft, laat ik hem even nakijken door de osteopaat. Ook doordat hij met bevallen meer gelanceerd is dan geboren..
    Donderdag heb ik een afspraak, ik hoop echt dat ze daar iets voor hem kunnen doen, want het breekt mijn hart als ik hem weer zo hoor kreunen en zie worstelen.

En Dianthe is zoooo lief voor hem! Aaien en kusjes geven (nog steeds)
    Ook haar pop heet nu Raphael, haha! Die is ze ook steeds aan het troosten.
    'Kom maar lieffie' zegt ze dan tegen haar pop, of (ook heel hilarisch, hier hoor ik dus echt mezelf): "Ach meisje toch" :D Tegen een jongetjes pop dus he? :)
    Ze staat ook regelmatig onder aan de trap naar boven te roepen: Raphaeeeheeeel! Kom je??

Oh, mannetje heeft weer honger (of buikpijn) dus ik ga hem even pakken en zelf ook even eten.
    Ik reageer later op jullie!

6. ms roxy, fijn dat ze bij het cb de tijd voor je hebben genomen. je hoort idd vaak negatieve dingen erover.

Vandaag iemand gekomen voor het hielprikje: ZIELIG :( ik durfde niet te kijken hoor.

Ik zit steeds te dubben met temperaturen, hebben jullie dat ook?
    de ene keer is het warm buiten, de andere keer weer koud. ik word helemaal zenuwachtig van dan wel een kruik, dan niet, dan wel een mutsje op etc!

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hey dames, ik meld me ook even hier. :)
    met ons alles goed. kleine Sander doet het prima! ook hier druk met voeden, verschonen, voeden, verschonen... maar we genieten tussendoor wel hoor!
    krampjes komen hier ook wel voor, heel hardverscheurend zielig. meer dan tegen je aan houden en mee rondlopen lijkt niet te helpen. hebben al Cinababy geprobeerd (deed niks) en zijn nu aan de Infacol. weet nog niet of dat helpt; zijn pas net begonnen.
    met mij gata het wel, al fluit mijn lijf me gelijk terug als ik teveel doe: dan heb ik de hele avond en nacht een zeurende pijn aan mijn wond... bah, baal ik van, maarja: zal eraan moeten wennen dat ik even niet teveel kan en mag nu.
    vriendlief is alweer aan het werk, dus mijn mama helpt me wat overdag. is heeeeel fijn, want ik kan echt nog niet alles zelf nu: zo'n keizersnee hakt er best in.
    hoop dat het met jullie allemaal goed is! veel sterkte met alles, en een fijn weekeind gewenst.
    ik weet niet of er een afsprakenlijst bijgehouden wordt, maar wij moeten 28-4 voor het eerst naar het consultatiebureau. gehoortest en hielprik allebei al gehad, en allebei goed.
    doeggieee!!

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Hier sliep mevrouw gewoon verder tijdens de prik ik merk dat kids heel erg reageren hoe hun ouders reageren (niet zozeer met de hielprik maar bv verdere entingen, ouders die heel bang zijn hebben vaak krijsers en ouders die heel relaxed zijn en het de normaalste zaak van de wereld vinden reageren vaak veel minder heftig. Ik heb altijd zoiets van; hoezo bijzonder is de normaalste zaak van de wereld en dean reageert dan amper.. vaak huilen ze bij de hielprik trouwens meer omdat hun voetje word vastgehouden en ze dat niet leuk vinden :) (ze hebben al echt een eigen willetje hoor bij de geboorte)

Qua tempen jij hebt ook een aardig meisje en in principe als ze nu al een paar dagen stabiel is heeft ze geen kruik meer nodig (das dan niet meer zo afhankelijk van het weer buiten JA OF HET MOET VRIEZEN OFZO haha) als ze nog veel wisselt (meer als 0,5 graden) dan is het nog wel waard om te checken maar vaak hebben grotere kindjes hier niet zo'n last van, echter ik heb ook wel problemen met als het opeens zo warm is hoor v.d. week was opeens een romper zonder mouwen, shirtje met lange mouwen en broekje te heet, zat ze te zweten! weird.. die lief kleding is heel dik katoen ofzo want ik had een dunner katoen ding aangetrokken en het was goed.. blijft toch een beetje proberen (het ene kind is sneller warm dan de ander) en je gevoel volgen en durven te vertrouwen en eens een foutje maken qua inschatting hoort erbij en heeft niet meteen hele drastische gevolgen hoor.. je merkt het snel genoeg, goed aan het nekje voelen.

Ik moet nog even SPAMMEN

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    OJA ze komt trouwens goed aan ze woog nu vandaag weer haar geboortegewicht, maar dat was wel na haar voeding..

10. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Even kort: wij hebben net te horen gekregen dat uit de hielprik op 1 van de geteste ziekten een "dubieuze waarde" is gekomen. Ze hebben net met spoed een tweede test afgenomen en na het weekend krijgen we de uitslag. Ik ben helemaal kapot en overstuur. Wie van jullie heeft hier ook ervaringen mee, zelf of in de naaste omgeving?

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    he gadver daar zou ik ook helemaal van slag af zijn een vriendin van mij heeft dit gehad zou over taaislijmziekte gaan alles bleek gewoon goed achteraf..

Echter een andere vriendin van mij kwam zo achter een stofwisselingsziekte wat op zich wel "lastig" was maar niet levensbedreigend zij heeft alleen maanden om de 3 uur eten moeten geven. Dat was wel zwaar natuurlijk zeker omdat ze al een meid had rondlopen en op den duur wil je toch wel eens gaan doorslapen maar zoals ze zelf zei ik ben hier heeeeeel blij mee als je bedenkt wat ze allemaal kunnen hebben.. wat ik ook wel snap van haar..

12. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Hoi,

Zo, daar ben ik ook weer even. Wat vervelend een dubieuze uitslag van het hielprikje. Ik begreep dat de uitslag wel drie maanden kan duren?? Ik moet in elk geval een envelop met een nummer 3 maanden bewaren.

Gisteren is bij ons het CB langs geweest. Ze hebben daan gewogen en in 1 week tijd is hij van 3100 gram naar 3540 gram gegaan. Dat gaat een beetje snel zei ze... Ze horen 200 a 250 gram per week te groeien.. oeps... We gaan nu over naar 6 voedingen. Tenminste dat gaan we proberen. Vanavond om 11 uur geven we hem de fles en dan normaal kreeg hij om 2 uur weer, maar die doen we nu niet en dan moeten we wachten tot hij vanzelf komt. Ben heel benieuwd.

Vandaag Daan op mijn werk wezen showen. Muffins met blauwe muisjes getrakteerd. Mijn schoonmoeder heeft zich suf staan bakken gisteren :D

Vraagje aan de dames die bevallen zijn op natuurlijke wijze: hebben jullie ook nog zo'n last als jullie lang lopen of staan van jullie onderkant? Ik moet dan echt gaan zitten anders heb ik het idee dat mijn doos tussen mijn enkels hangt :oops: Ik doe wel bekkenbodemoefeningen, maar hoe lang gaat dit duren?? Komt dat misschien doordat ik 1 uur en 7 minuten heb liggen persen? Verder voel ik mij prima, maar dat is wel lastig, wil zo graag lekker ver wandelen met Daan en winkelen, maar dit belemmerd dat wel een beetje.

13. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Het nare is dat de symptomen die bij de betreffende ziekte horen, voor een deel echt overeenkomen met onze baby en mijn zwangerschap. Zoals minder leven voelen in de buik, groeiachterstand, weinig huilen, veel en diep slapen enz. Ik heb dus echt goed de angst erin. En het vervelende is dat als het deze ziekte is, binnen 2 weken met behandeling van medicijnen moet worden gestart, omdat anders blijvende schade aan de hersenen ontstaat (gehandicapt raken dus). Het is dus echt stressen hier en de kraamtranen vloeien rijkelijk.

14. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Jeetje een wondertje... wat een naar bericht.
    Ik kan me zo voorstellen dat je nu erg in de stress zit en dat de tranen erg hoog zitten.
    Het is al erg genoeg zonder die "hormonenlast" erbij...

Ik heb er zelf geen ervaring mee en ik ken ook niemand die een dubieze uitslag heeft gekregen. Ik ga wel heel hard voor jullie duimen en hopen dat er gewoon niets aan de hand is en jullie een kerngezond kindje hebben gekregen.
    Veel succes met het doorkomen van het weekend, lekker knuffen met je kleintje voor een beetje afleiding!

15. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Jeetje eenwondertje, ik moet er niet aan denken... Zou er ook echt van ondersteboven zijn! Ik heb wel al eens op dit forum gelezen over een uitslag van taaislijmziekte die niet goed was, maar achteraf was er niets aan de hand. Ik hoop voor jullie dat dat bij jullie ook zo is..

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    he gadverdamme ja dan ga je nog meer twijfelen maar wees positief meid... er staat nog niets vast en de dingen die je opnoemt (behalve groeiachterstand) had ik bij dean ook allemaal (daar kon je ook een bom naast zijn bed af laten gaan, huilde eigenlijk nooit, was ook rustig in de buik enzo.. probeer je op het positieve te richten dat heeft je beebje ook nodig maar snap wel dat je dit zo voelt (zou zelf precies hetzelfde hebben) ik hoop dat ze snel wat meer weten ! ik duim met je mee. DIKKE KNUFFEL!!!

hielprik is hier als je binnen 3 weken niets hoort GOED NIEUWS zeg maar. (misschien moet je het wel 3 maanden bewaren hebben ze hier niets van gezegd)

17. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    @Mo Nou, Daan heeft er zin in met groeien! :D
    Misschien slaapt hij nu wel de hele nacht door, dat zou wel lekker zijn toch?
    En betreffende het onderkantjes gevoel: Ik heb een week of drie ook het gevoel gehad dat mijn binnenvoering eruit kwam zetten met lopen :( Vanaf toen ging het beter. Ik heb er nu alleen nog een beetje last van als ik heel veel gedaan heb.

@Lynn Julian ook al zo goed gegroeid. Knap hoor, vooral voor zo'n kleintje!
    Jij geeft ook BV toch?

@ Coto Wat een mooi kraamkado. Mooi symbolisch ook zeg. Had je dat van je man gekregen?

@Msroxy Wat een goede CB dames bij jou zeg. Dat ze zelfs nog twee keer nagebeld hebben vind ik wel heel erg netjes. Dat doen ze hier echt niet hoor, ik ben helemaal niet te spreken over de CB arts die Raph eergisteren gezien heeft. Ik gaf aan dat hij alleen maar met zijn gezichtje naar rechts wil liggen en als ik zijn hoofdje draai dat hij dan gaat huilen. Zegt ze: nou ja, ik zie nog geen afplatting, dus het gaat nu nog goed... :( Daar gaat het toch niet om, of zie ik dat nou verkeerd? Vond het maar een vreemde reactie, lekker makkelijk ervan maken op zo'n manier..
    Fijn in ieder geval ook dat jullie meisje het nu zo goed doet! :thumup:

@ IMD Aapie, haha! Ik vind het wel schattig hoor. En politiek incorrect... daar trek jij je niet zoveel van aan toch? :)
    Ik noem Raph vaak mijn kuikentje (om even in de paas sferen te blijven, haha) Hij kan echt een soort -o-mondje maken en me met van die heel grote ogen aankijken. Dan vind ik hem net een jong vogeltje, hihi!
    Wat een supergaaf geboorte bord trouwens.
    En de drukte met twee kindjes is inderdaad heel anders dan met 1.
    Ik moet wel zeggen dat het me erg meevalt tot nu toe...
    Eerlijk is eerlijk, ik heb er wel tegenop gezien om het helemaal alleen te moeten doen. Het duurt met een tweede kindje wat langer voordat je hele gezin weer met zijn allen in hetzelfde ritme draait. Maar het ritme komt hoe dan ook, en dat maakt het weer een stukje makkelijker!
    Hier had ik Raph laatst even op ons bed geparkeerd omdat Dianthe wakker werd en een nieuwe luier nodig had. Raph had honger, dus die liet nogal van zich horen. Ik had bedacht om Dianthe ook op ons bed te verschonen, dus die legde ik ernaast.
    Ze kijkt naar haar huilende broertje.... en begint heel hard mee te doen! Zat ik met twee heel hard huilende kids. Achteraf moest ik er eigenlijk wel om lachen, op het moment zelf was het minder handig. :)

@ Sylvie Ik heb bewondering voor je dat je zo doorzet met de bv ondanks alle pijn. Wat een doorzetter ben jij zeg! Laat je het niet ten koste van jezelf gaan?
    Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan en je gauw weer onbezorgd kan voeden, want dit lijkt me echt hel.. Sterkte ermee!

18. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Oh ja: Pientje, prachtig kaartje hebben jullie zeg!

19. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Zo, 'stiekem' even gelezen hoe het jullie vergaat met de kids!

Pientje, wat een enorm mooi kaartje!! Wauwie.....
    IMD, ik zit net (al je )stuk(ken) te lezen...(wat kan jij kletsen, haha), maar het valt je dus best pittig, de overgang van 1 naar 2? Ik ben daar idd wel een beetje 'bang' voor. Je zal zien dat de kids een ander slaapritme hebben en bijtanken zit er dan overdag gewoon niet in, terwijl je dat bij een eerste wel makkelijk kunt.
    Bij Tim heb ik nooit kraamtranen gehad, maar ik kan me nu voorstellen dat je af en toe zo moe bent dat je niet anders kunt als janken. Maargoed, ik hoop dat je je draai snel vindt?

Een wondertje, wat schrikken zeg! Ik duim voor een goed uitslag!

En voor de rest van de meiden, toi toi toi! Volgens mij doen jullie het harstikke goed als kersverse moeders!!

20. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Eenwondertje, wat ongelooflijk schrikken zeg! Je weet dat het kan gebeuren maar toch ben je daar helemaal niet mee bezig.
    Hoop dat het weekend snel voor jullie voorbij gaat en je maandag goed nieuws krijgt. En mocht het niet het gewenste resultaat zijn dat jullie snel met de juiste medicatie kunnen beginnen waardoor jullie mannetje er niets aan over houdt.
    Maar voordat het zover is, ga ik eerst heel hard duimen en hopen voor jullie dat er maandag alsnog een goede uitslag uit komt.
    Dikke knuffel!

Mo, ik heb dat ook als ik even heb gelopen. Zei vandaag nog tegen mijn man dat ik het gevoel had dat mijn baarmoeder ergens op mijn knieen hing. :oops:
    Ik kan dus ook niet lang lopen, sowieso niet doordat ik nog steeds veel te laag hb heb en daar erg moe en duizelig van ben. Maar de momenten dat ik even blokje om ga, heb ik ook meteen last van onder. Heel vervelend.
    Heb ook lang moeten persen, misschien heeft dat er idd mee te maken.

Magickwings, lekkere reactie idd van die cb arts. Als je afplatting ziet ben je al te laat en dat Raphael gaat huilen geeft toch al genoeg aan dat het niet lekker voelt voor hem.
    Goed dat je langs osteopaat gaat, hoop dat die je verder kan helpen.

IMD, wat een schattige foto's van Miley.

Jodie, hoe gaat het nu met Senne?

Sylvie, en bij jou met de bv en dan vooral de pijn in je borsten?

Hier rustig dagje gehad. Vanochtend broer op visite gehad, heel gezellig zitten ouwe hoeren met zijn 2-en. Kunne echt zo gezellig kletsen met zijn 2-tjes over van alles en nog wat.
    's middags even met man naar bank geweest en naar 1 winkel. Leuk om dan reacties van onbekende mensen te krijgen over je kindje. Was echt trots!

Deel Deze Pagina