April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Ben erg benieuwd of zij tips en adviezen heeft, laat je t nog wel even weten?
    Wat een lieve foto!!!!:)

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik gebruik de JBPM puur voor het spugen anders gaat alles er weer meteen uit.

@eefje je kan me mailen (adres staat er ook bij ander PM me maar voor het adres) probeer in een beetje groter formaat dan kan ik zelf aanpassen.

Rapley; ben ik geen voorstander van, de helft gaat er langs, ik vind het een knoeiboel, soms stikken ze half (alhoewel babies goede kokhalsreflexen hebben en het vaak goed gaat is niet echt relax) maar daarnaast vind ik het niet erg netjes, behalve brood en frietjes enzo word bij ons thuis met bestek gegeten hoe klein ze ook zijn, dean eet met zijn vork of lepel en ja tuurlijk gaat dat niet altijd goed maar om met zijn handen in zijn eten te laten knoeien/purren vind ik niets en vind het niet zo erg om even wat tijd erin te moeten stoppen om zijn (of haar) eten zelf te geven het is ook een leuk momentje..

Ik merk trouwens bij MIley ook minder van de sprongetjes als bij Dean (maar daar zag ik het ook altijd pas achteraf haha) zo van OJA dat zou het weleens geweest kunnen zijn :p

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @thalina; misschien moet je juist even niet weggaan dat is voor die hele jonge kindjes nog echt niet goed en erg onrustig, ik zou als ik niet weg MOET niet weggaan of een van de twee dat jullie kindjes thuis kan blijven in zijn eigen omgeving, rust, regelmaat even toepassen zeg maar, kijken hoe die daar op reageert..

4. Amom22

Amom22 Niet meer actief

he hoi!

Rapley, hier niet...Oudste was supergefrustreerd omdat hij het maar niet binnen kon krijgen...of stikte er steeds in ( ja het komt wel weer omhoog, maar niet fijn als je honger hebt en je niks binnenkrijgt omdat je steeds verstikt)
    Ik begin trouwens niet perse met 4 of met 6 maanden. Mijn oudste had bij 4 maanden vette honger en zat alles uit mn mond te kijken. We hebben hem toen wat groentehapjes gegeven, wat echt super ging! Maar toen zijn we naar een dietist gegaan en die zei dat we direct moesten stoppen, zou ook beter zijn met zn allerien. Hij heeft 2 maanden lang honger gehad waarna hij met 6 maanden heel veel moeite had met eten...hij was er met 4 maanden ook gewoon echt aan toe, hij was ook een grote baby. De jongste is nog groter dus ik hou er rekening mee dat we weer "vroeg" beginnen....ik laat het open.

Pientje: het was een ramp hihi...M'n man had als eerst een gesprek gehad met iemand en die zei: oh jullie zijn precies wat we zoeken! Daarna met een ander: Neeh absoluut niet! Wacht eerst maar tot jullie eigen gezin compleet is (hihi) . M;n man had nog uitgelegd dat we graag een groot gezin wouden maar dat we niet alleen kids perse van "onszelf" willen...mocht niet baten! Toen is mn man teleurgesteld weggegaan DOM!!! We krijgen dus steed hele gemengde reacties...dus we gaan toch de papieren maar invulllen...en bij verschillende agencies...je weet maar nooit! stomme lui (hihi) ze aderteren dat ze maar niemand kunnen vinden voor gehandicapte kids, maar onder tussen zitten ze vet moeilijk te doen!!! Alsof zo'n kind beter af is als het van pleeggezin naar pkeeggezin gaat dan bij ons PUH! :p

IMD Mooi bakkie hoor!! zeker veel ruimte!

5. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    amom, ik denk dat zo'n kindje ook véél beter af is bij een fijn adoptiegezin. Van het één naar het andere pleeggezin gesleept worden is volgens mij vrij funest voor een kindje zijn ontwikkeling en veiligheid enzo...

thalina, wat een drama daar! Heb je al eens geprobeerd om hem minder prikkels te geven en een keer proberen om hem verschoond, gevoed en geknuffeld wakker in bedje te leggen en dan om de tien minuten even te troosten? Nienke wilde in het begin ook nergens slapen. Zelfs niet op schoot ofzo... We hebben haar toen dus een keer laten huilen, met om de tien minuten even troosten tot ze rustig was en nu slaapt ze altijd meteen. Soms moet ze nog even mopperen...

Ze wordt trouwens overdag wel altijd na een uur weer wakker (doodmoe) en is dan niet makkelijk meer in slaap te krijgen. Ik denk dat ze echt aan die nutrilon forte moet... Elke keer dat we omhoog zijn gegaan met de voeding ging het een paar dagen goed, maar nu kunnen we niet meer omhoog en is het weer zover... Dadelijk even naar de kruidvat!

6. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    hoi hoi

@Imd
    super bedankt hij is echt heel erg mooi geworden nu even kijken of ik hem er bij heb staan
    dikke knuff
    lekker he dat Miley zo n vast schema heeft
    en wat zielig voor je oma zeg

@Est
    zo he dat gaat goed met de voeding dus
    Tjeerd lust het wel
    @Kipkip
    fijn dat het goed gaat met de jbpm
    en wat lijken ze dan idd alweer groot he vergeleken bij die kleintjes
    succes vandaag op het cb ik hoop dat de kleine meid er geen last van heeft
    @Eenwondertje
    fijn he dat zoeken naar een regelmaat,maar wel lekker dat je al wel een beetje weet hoe de dag verloopt
    en morgen dus naar het kdv komt vast wel goed en een lekker etentje
    @Jodie
    hoe is de nacht gegaan ???en drinkt Senne nu wel goed???
    anders gewoon even bellen idd
    @Coto
    niet zo n goede nacht dus gehad
    naar he dat die kleintjes elke x het schema omgooien
    en zeker als je een controlfreak bent is dat niet goed,mar het komt wel weer goed;)
    en al bij de tandarts geweest??
    @Msroxy
    Nienke lust het wel zo te lezen en idd anders voor hongerige babys proberen
    wij doen daar 1 schepje van door de voeding bij Mitchell
    @Jantsjuh
    ik heb ook gelezen dat als ze in een sprong zitten dat ze dan wel eens minder kunnen drinken dus misschien heeft ze daar last van
    en je schoonmoeder had dus pech nou gelijk hebje
    lekker op bed leggen ze hebben nhun rust nog wel nodig
    en idd werk zoeken met een kleine lijkt mij ook niet handig,maar het komt vast wel goed
    @Pientje
    bedankt grappig he die badslippers die had papa in het zkh gezien en kon ze niet laten liggen
    en jullie hebben een heelrijk meisje zeg en die profielfoto zo lekker wijs
    wat is rapleyen????
    @Sushi
    dan zal Esmee idd wel in haar sprong zitten
    hier brabbelt Mitchell ook steeds meer zo leuk allemaal
    en jeetje sommige mensen die zou je idd een schop geven
    maar toch geslaagd voor iets leuks
    @Eefje
    zo heerlijke nacht dus
    @Jessie
    heerlijk dat Rosan dsn toch nog lekker heeft geslapen vannacht
    en ja als je graag een bedrag spaart en het lukt niet met 3 dan moet je dagen werken
    ga je dat ook doen dan ???
    @Thalina
    jeetje wat naar zeg
    ik kan me voorstellen dat het je even zwaar valt
    ik hoop voor je dat het snel weer goed gaat
    Mitchell heeft dat in week3/4 gehad ik dacht dat ik gek werd en heb zelfs wel even gedacht is dit het nou
    dikke knuff voor jou het komt wel weer goed
    en goed dat je de lactatiedeskundige belt die hebben vast wel tips voor je
    en wat een mooie foto staat hem goed dat broekje
    @Amom
    wat naar dat het gesprek niet goed ging
    en idd wel adverteren en dan zo moeilijk doen als er mensen komen die willen helpen
    ik hoop voor jullie dat et toch wat word

zo ben vandaag bij de ha geweest
    nu is er idd iets geknapt,maar daar kunnen ze niks aan doen
    ze zei al dat het heel snel gehecht was en dat het geen mooi liteken gaat worden het zit niet tegen elkaar aan,maar over elkaar heen
    stomme arts ook
    hij deed vrijdag al zo gehaast ,maar goed niks meer an te doen

we zijn ook naar het kdv geweest en MItchell is daar nu voor het wennen
    het voelde voor ons wel goed aan
    en die meiden waren gelijk weg van hem dus dat is al goed:D
    en ze hebben daar ook een schommelstoel dus toen wij van de rondleiding en het gesprek terug kwamen toen lag meneertje daar heerlijk in
    lekker van zich af te kijken helemaal de koning te rijk
    ze bellen ons als hij uitgeslapen is ben benieuwd hoe het gegaan is

7. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Nou, ze heeft dus nog geslapen tot 11 uur!
    Gelukkig wel een fles BV daarna opgedronken…
    @EEfje : Lekker nachtje!!! En houden zo, dat je niks van een sprongetje merkt! O, kan je beter niet hardop zeggen trouwens!
    @Jessie : Ja, zielig he als ze krampjes hebben voor het poepen! Ik vind het zo grappig als ze zo druk aan het zetten zijn! Als het maar niet te lang duurt voor ze! Gister had Djemi 2 poepluiers, heerlijk, wat kan je daar blij mee zijn! Helaas niet net als Rosan lang geslapen!
    Ja scheelt veel he? Ik ga 70% werken uiteindelijk en dan nog kinderopvang!! We gaan nu nog wel eens op een terrasje zitten zaterdagmiddag maar dat zal er wel niet meer zoveel van komen! Nou ja in de tuin is ook fijn!
    @Thalina : O jee, ook een sprongetje? Raar he dat een aantal kindjes niet meer wil drinken? Uit een fles is wel makkelijker voor ze, hoeven ze minder “te werken”, maar dat zal het toch niet zijn? En dat ze altijd lief zijn als je ergens anders bent is ook raar….aan de ene kant heel fijn (anders zit je met een huilend kind) aan de andere kant ook wel weer frappant…Ik denk ook dat de maxi-cosi een hele fijne lichaamsstand is, Djemi slaapt ook altijd daarin zo…en in bed/box/kinderwagen duurt het langer…autorijden is ook heel goed!
    Sterkte ermee!
    O, die foto! Hij lacht echt wel zo van…”dat heb ik voor elkaar”!!!
    @AMOM : Ik heb daar diep respect voor hoor, dat je een adoptiekindje wil….wel raar dat het zo’n moeite kost om het te regelen….wel goed natuurlijk dat ze een screening doen, maar wel raar dat ze voor jou willen beslissen wanneer je er klaar voor bent!
    @egbimi : Lekker dan, dat je een haastklus was….je was toch ook laat ingepland? Zit het op een vervelende plek, of kan het “onder de bikini”?
    Wel heel fijn, dat het zo goed voelde op het KDV! Is wel heel belangrijk!

8. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Het is niet dat we nu niet kunnen sparen hoor als ik 3 dagen ga werken. Ik wil nu liever 3 ipv 4 dagen werken omdat ik lekker wil genieten van onze kleine meid. Straks als ze naar peuterzaal/school gaan kan ik misschien wel weer iets meer uren gaan werken (vind werken namelijk wel heel erg leuk!!! en heb ook uitdaging nodig)

Wat balen zeg van die hechting! En toch niet leuk om te horen dat de arts t niet mooi heeft gehecht, helemaal belachelijk dat je zelf ook al het gevoel had dat ie te gehaast was!! Knuff voor jou! ;)

Lekker dat Mitchell t zo naar zn zin heeft bij KDV en dat je er zelf ook zon goed gevoel over hebt!

Gister nog "discussie" met manlief gehad. Ik gaf aan dat ik er nog best wel moeite mee had om iemand op te laten passen. Ze is nog zo klein en ze voelt echt nog als "van mij"! Natuurlijk is ze altijd van mij, maar ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, net alsof ik nog zwanger ben en ze nog in mn buik zit zeg maar..... (klinkt allemaal heel emotioneel misschien, zo is het niet bedoeld maar zo voel ik het gewoon :D ) Hij zegt dan wordt het wel lastig als je nooit iemand op wilt laten passen..... Tssss zo bedoel ik het toch helemaal niet. Moet er nu gewoon nog even niet aan denken. Gelukkig hebben we pas over 2 en halve week de verjaardag waar we samen heen willen en wanneer dus iemand op Rosan zou moeten passen ;)

9. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Pfff nou iemand vroeg hoe het ging, nou niet goed. Gister om half 12 nog zo'n 80 cc gegeven, toen viel hij in diepe slaap. Om 3.30 wakker, krijsen krijsen krijsen. Doe het nooit maar heb hem bij me genomen (zittend in bed) want er was echt wat....maar wat......Om half7 voeding, daarna op bedje, even jengelen en toen slapen, tot............8.15, weer krijsen, en niet meer geslapen. Later nog wel liggen spelen. Kwart over 10 flesje, 135 cc, op zich ging dit heel goed. Daarna lachen, spelen en op bed. Kwartier gehuild en toen viel hij in slaap, na 3 kwartier werd hij wakker.....krijsend......he hem zo'n 15 a 20 minuten laten huilen....niks hielp....op de arm niet stil te krijgen. Heb hem om 12.00 nog maar wat drinken gegeven je moet toch wat verzinnen, dronk 40 cc. Even knuffelen hij was weer rustig. Nu krijst hij alles bij elkaar.
    Morgen om 14.40 een afspraak bij de HA.......

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Goedemiddag,

Zo heb eerst even een half uur bijgelezen.

@Coto: ik gebruik ook een tepelhoedje en vind dat Fenna daar goed mee drinkt.

@Minius: Fenna kan ook zo goed boeren en scheten laten. Dan zegt mijn man; was jij dat :$ :x ;).
    Leuk hé die snottebellen. Ik zit ook altijd te punniken. We noemen Fenna ook af en toe NEL SNOTTEBEL :D .

@IMD: mooie auto, lekker ruim! Wij hebben ook een station, een Renault Megane, rijdt heeeeeeeeeeeeeeerlijk.

@Leonie: wat zielig dat je meisje ziek was. Hopelijk gaat het beter. Je zou het graag van ze over willen nemen.

@Rach: leuk dat jullie al weer voor een 2e gaan, zelf zou ik er nog niet aan moeten denken. Het mag ook nog niet i.v.m. de KS.

@Danielle: Fenna gaat naar bed als ze onrustig wordt of na 2 x gapen. Ze ligt dan in bed nog wel te jengelen maar ze valt vanzelf in slaap.

@Pampers: hier ook maat je 3 van new baby. 2 was echt te klein aan het worden, had te weinig ruimte aan de voorkant.

@Lyn: wij zijn ook weer begonnen met Prison Break te kijken. We hebben alles gedownload. We zijn nu bij het stuk dat Scofield Scylla aan het stelen is.

@Egbimi: fijn dat je weer thuis bent.
    Hopelijk bevalt het verder goed op het KDV.

@Kleertjes: Al ligt Fenna in het zuurstokroze zijn er nog mensen die hij zeggen :x .

Zaterdag vierde mijn moeder haar verjaardag en ze kreeg de voetafdrukken van Fenna. Ze vond het zoooooo mooi :).

Ik was afgelopen week 2 x wezen sporten en zaterdag 2 uur gewandeld, naar de stad en terug. Kwam mijn zus met de mededeling dat je maar 1 uur mag sporten/bewegen per week ander loopt je borstvoeding terug :$ :( . Nou daaaaaaaaaaaag goed voornemen om te bewegen. :(

Vanmorgen ging ik Fenna in bad doen. Ik was net klaar met afdrogen spuugt ze over haar buik en in haar nek. Ik weer schoongemaakt, deed ze het nog een keer. En daarna weer toen ze net schoon was :(. Daarna kreeg ik een glimlach en een 'eeeeeuuuuhhh' ;):D Dat maakt het dan weer goed.

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Fenna heeft trouwens vannacht van 21.00u tot 4.15u geslapen :) . Normaal gesproken geef ik om 23.00u nog een flesje maar ik was in slaap gevallen. Moet toch maar een wekker zetten vanavond.

Vanmiddag trouwens naar het CB voor de prikjes :(

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Even spammen!!!!

13. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Net als Thalina ben ik ook ff te moe om op iedereen te reageren......ik weet echt niet wat ik nog meer voor hem kan doen...hij blijft huilen.....ik ga het nog een kwartier proberen en anders haal ik hem er toch uit en ga ik wandelen....

14. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

ooo sniffy wat een cutie pie! pracht wijfie!
    valt mij op dat wij allemaal zulke knappe kinderen hebben ;)

jeee heerlijk zo'n forum, heb net de infacol weer tevoorschijn gehaald, en samen met een medium speen heeft mevrouw net 170cc gedronken, zonder jengelen. nu zit ze lekker voor jimjam in de wipper. echt super dat je zo tenminste ervaringen kunt uitwisselen!

15. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Jantsjuh :D

16. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    idd, hier geen lelijke baby's

17. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Jessie
    ik snap wel wat je bedoelt
    ik had het vandaag ook zo n raar gevoel dat iemand anders nu over mijn kindje gaat zeg maar
    ik weet alles van mijn kindje en straks is er nog iemand die hem ook kent ja kan het niet goed uitleggen,maar mijn vriend reageert dan net als die van jou hoor
    mannen zijn daar toch makkelijker in
    en idd balen van die hechting,maar ja niks meer aan te doen en ik hoop maar dat hij van binnen wel alles goed heeft gedaan

@Jodie
    wat naar zeg dat het met Senne niet goed gaat
    hij kan in zijn sprongetje zitten ,maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn
    en je merkt als moeder zelf wel of het huilen van pijn of een sprongetje is
    goed dat je morgen een afspraak hebt
    beter het zekere voor het onzekere
    dikke knuff

@Sniffy
    leuk dat je moeder de voetafdrukken mooi vind
    het zag er ook heel mooi uit
    en idd zo n glimlach maakt alles wel weer goed dan he

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Egbimi: Ze was er echt ontroerd van, dat zag ik aan haar. Ik had de letters met een roze potlood duidelijker gemaakt.

Mooie banner heb je trouwens.

19. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    jaaaaaaaaaaah mijn banner staat er
    ik ben er echt blij mee
    bedankt Imd

het kdv belde net en we kunnen Mitchell weer ophalen
    hij heeft netjes de fles leeggedronken en een uurtje geslapen en dan mochten we hem weer ophalen
    nou mijn vriend staat gelijk op om te gaan :D
    stoere vent he

20. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Jodie; Kl#te is dat hé... Je wordt er ook helemaal kriebelig van heb ik altijd. Je wilt zo graag helpen, maar je weet niet meer wat te doen.
    Miss wil hij alleen maar even lekker bij je zijn?..

@Egbimi; mooi banner! leuk!

Ben vanmorgen naar de fysio geweest, viel me wel een beetje tegen.
    Kreeg wel wat tips, maar die wist ik allemaal al wel.
    Hij heeft gelukkig niets aan zijn nekje, het is "gewoon" puur een voorkeurshouding.
    Hij is (zoals ik al wel dacht) wel wat te slap in zijn nekje voor zijn leeftijd.
    Hij hoort al wel zijn hoofd op te tillen als hij op zijn buik ligt, dus daar moeten we goed mee oefenen!

Deel Deze Pagina