Minius, gezellig dat je al even om de hoek komt kijken. De koffie, thee, fris, koekjes, snoepjes, beschuitjes etc. staan allemaal al klaar voor jullie. We wachten met smart op jullie, kunnen we weer met zijn allen hier kletsen!
ff snel, want hopelijk mag ik zo voeden (boobiealarm!) @Pientje.. wat een schattig kaartje!! @Een wondertje.. jeetje meis, wat schrikken.. heel veel sterkte! Om welke ziekte gaat het? Hopelijk is het gewoon een goede uitslag.. @IMD.. ik vind het juist makkelijker, van 1 naar 2. Heb het gevoel dat ik Quinten er gewoon ff bij doe . Maar goed, Isabelle was ook een echte officiele huilbaby, dus alle valkuilen van destijds kan ik nu sowieso voorkomen. Verder is Quinten gewoon een heel makkelijk ventje, gewoon niet te vergelijken. Ik wist niet dat die prille babytijd echt léuk kon zijn. Ben zonet wezen zingen (zing in een klein groepje). Moest Quinten even showen.. dus ik kwam daar binnen, sjonge, net vliegen op een hoop stront.. hihi.. wel leuk hoor. Vervolgens het mannetje naast de piano geparkeerd en even mee gaan zingen tot de pauze (een uurtje).. Kennelijk vond ie het heerlijk, ik heb hem het hele uur niet gehoord. Nu nog steeds niet trouwens, al wordt het wel tijd voor een voeding onderhand.. @De 'meest verse' moeders die zich hier gevoegd hebben.. Gezellig dat jullie er weer zijn! Merk wel dat ik rustiger aan moet gaan doen. Ik ben niet moe of zo, maar helaas, ook hier begon ik net weer flink te vloeien.. jakkes. Nou ja, van het weekend maar even pas op de plaats.. Ook voor Quinten, dit waren wel weer even genoeg prikkels, nu mag hij weer twee daagjes thuis in alle rust doorbrengen
ikkan trouwens ook slecht staan of lopen maar goed hier is t verzakt dus logisch er "hangt" hier wat en geen prettig gevoel...
Wondertje: wat een stress zeg! Kan me voorstellen dat je daar behoorlijk van streek van bent. Jullie krijgen ook wel heel veel voor de kiezen! Sterkte, ik denk aan je! Wij zijn gister met Ruben naar het CB geweest. Hij was flink aangekomen, een pond in 10 dagen! Van 2580 naar 3050 gram! Gaat ook wel een beetje snel. De arts hielp ons niet veel verder, bij al mijn vragen op over voeding zei ze "tja, lastig hoor!" ze vond wel dat hij misschien iets teveel dronk (en zeker te snel) maar behalve een andere speen (en hij heeft al een newborn 1 speen) had ze geen idee. Ze zei alleen dat hij niet te snel mocht aankomen omdat hij dan later sneller suikerziekte en op overgewi ht kan krijgen. Nou ja, ga volgende week wel een keer naar het weeguurtje en dan vraag ik het wel aan de verpleegkundige.
fijn het het CB is zo behulpzaam soms (NOT!) ja als je echt het teveel voeding vind kan forte some een hulpmiddel zijn (dat heeft meer voedingswaarde zonder dat het kwaad kan zeg maar) dus je kan er minder van geven voor hetzelfde effect zeg maar. Verschillende flesjes uitproberen is zoiezo iets wat je vaak doet, een fles vinden die langzaam gaat zeg maar. Wat ik bij Dean ook wel deed is een beetje johannes broodpitmeel dat maakte het wat dikker (resultaat iets langer bezig en meer vulling) je moet toch een beetje experimenteren soms voor het gewenste resultaat. wat ze soms ook wel doen is bv 10-20 cc meer water erbij doen met het gelijke aantal scheppen hielp hier voor geen meter en begon ie meer van te spugen dus snel laten varen hihi.. succes met het proberen, zorg wel voor rust hierin, dus dagje proberen niet steeds alles afwisselen want dan word zijn maagje gek (kan ik me zoiets bij voorstellen) Ik heb weer een lekkere spuger hier, aan de ene kant minder erg als dean (geen 2-3 shirtjes per dag, tenminste NOG NIET maar het word iets erger) maar qua kracht wel veel meer het zat vanmorgen tegen de muur!! en op de grond lag dus een klein plasje, krijg ik echt de kriebels van... dus ga vandaag even andere voeding halen (CORRECTIE; Martin is nu boodschappen doen en haalt het haha) even kijken of dat wat beter gaat want dit is ook niets.. Ik heb trouwens gewoon maatje 50 moeten bijhalen (weer correctie: LATEN halen door mijn moeder ) want ze past echt niets qua buikje en billen zakt hier alles af.. kijk een kwestie van een beetje omslaan is niet erg maar zag er niet uit, dus even wat goede broekjes die ik kan aantrekken en wat maillotjes gehaald kan ik weer effe vooruit komende week in elk geval. Vanmiddag komt er dus TOCH kraamvisite GRRRR Martin ging zowat over de rooie en heeft nu ruzie met ons mam, die liep dus gisteravond weer boos de deur uit, altijd zo'n hekel aan om in the middle te zitten.. vanmorgen was ie wel wat afgekoeld en zou hij zo even met mijn ma praten. Ons mam had namelijk die mensen aan de telefoon gehad omdat ze bij HAAR langskomen en gezegd dat ze wel even hier konden komen kijken MAAR wilde vandaag eigenlijk naar mijn oma toe om Miley te laten zien (vond ik al een hele trip eigenlijk) das nu verschoven naar morgen dan maken we meteen een foto van 4 generaties meiden geboren in april. zo vermoeiend allemaal helemaal geen zin in die drama...
Eenwondertje: wat een rotnieuws...hoop echt dat het enkel een dubieuze uitslag is en er geoon helemaal niets aan de hand is! Veel sterkte! Fee is een uitermate zoet meisje en slaapt gewoon van 12-5 en van 5-9!! Maar 1 nachtvoeing dus!! Ze klustert wel erg in de avond, maar dat heb ik er graag voor over want voel me gewoon fit!!! Dat was bij Jp wel anders! Ook was ze goed aangekomen dus de borstvoeding doet het ook dit eker weer prima! Heb ook helemaal gen kraamtranen gehad! Heb wel een vraagje over boeren. Ik krijg haar zo moeilijk geboerd en ze heeft er echt last van! Volgens mij had Pienstje dit ook....Hebben jullie nog tips om haar te laten beoren???
Meiden.. Ik kom gauw weer meekletsen..Best druk met 3 kleintjes.. En ben nog niet hesteld van de knip.. Sam doet het heel goed..is rustig en tevreden..En zit alweer ruim boven zn geboortegewicht. Ik lees gauw bij.. Dikke knuf
Hallo, Hier ineens een zeer krijsend kind vannacht om 3 uur heel hongerig?? En om kwart voor 7 weer! En beide keren heel lang gevoed? Toen om 10 uur en nu is het 1 uur en valt ze in slaap??? Raar kind dus @Een wondertje : Ik snap dat je schrikt, maar misschien is de test mislukt? Maak je niet te druk, want je weet nog niet wat er preciesaan de hand is! Stap voor stap! Ik hoop voor je dat het meevalt Sterkte ermee! @Mo1977 : Ik heb inderdaad ook nog steeds een rotgevoel daar beneden. Inderdaad aan het einde van de dag nog erger en alsof er wat valt .Maar ik heb maar 16 min geperst? @Magicwings : Ja van mijn mannetje gekregen, lief he? @Bijnaam : Varkentje omdat ze zo kan knorren als ze huilt hihi moet wel gelijk sorry zeggen tegen haar van mijn man hihi @Me2 : Lekker he zon ritme, hopen dat dat zo blijft! Verder ga ik even kijken bij mn meisje .ze moet toch eten inmiddels .
Imd, mag ik jou benoemen tot 'forum mama of the year?' wat ben jij al weer lekker opgeknpt dat je zo actief kan meecshrijven! ik had met dit weer graag een blokje omgegaan met ons meisje, maar helaas gaat het lopen met hechtingen nog niet echt lekker. misschien morgen. Oeh.. even spammen, als ze een stuiplachje heeft dan heeft ze een kuiltje in dr wang, zoo lief!
het scheelt als ik eenmaal begin met typen... ik zou zo een boek kunnen schrijven haha en ik me maar een slechte mama voelen omdat ik soms denk WAAAHHHHH hoe moet ik dat doen? ik merk dat omdat ik veel alleen thuiszit dit echt wel even nodig heb om mijn hoofd leeg te maken (even paar minuutjes voor mezelf zeg maar) Ja Rach ik ga ook nog geen megablok om hoor, ik had deze keer maar 2 hechtingen dus daarvan geen last maar nog snel moe, en snel buiten adem enzo.. MAAR ECHT WAAR ; ik liet net deze foto aan mijn man zien en hij vond hem UBERCUTE!! dat kuiltje heeft Miley ook (van mij natuurlijk haha) en ze doet haar naam echt eer aan (Smiley Miley) die "lacht" echt zo vaak... helaas nog niet bewust maar denk maar zo ze zijn in elk geval tevree op dat moment want zo kijken ze wel.. vind het zo'n superleuk gezicht als ze "lachen" straks als ze het bewust gaan doen en je komt haar kamer op en ze lacht naar je ; wedden dat je spontaan weer heel je keel vol hebt staan...? ps ; lief lakensetje die heb ik ook, zo enorm lief! OJA OJA OJA VERGEET iets heeeeeeeel belangrijks ik weeg 99 kilo sinds vanmorgen! EINDELIJK weer onder de 100 sinds een hele lange tijd.. was dah lekker zeg, alleen ik ben net een hangbuikzwijntje als ik voorover buk (beetje zelfspot moet kunnen) maar goed daar kunnen we wel aan werken straks... ben zooooo blij kan je je niet voorstellen.. (dan ben ik 11 kilo kwijt sinds 8-4)
Zo lekker zeg IMD... Ik ben wel 10 kg kwijt sinds bevalling maar ik "moet" nog 10kg! Ik heb trouwens helemaal niet veel meer honger nu, dat had ik wel verwacht door BV. Wel meer dorst trouwens...Nou ja Ik ga na de zomer wel weer Sonja Bakkeren..hihi, ben daar 2 jaar geleden ook 14 kg mee afgevallen...ik woog toen nog meer dan nu bedenk ik me nu!!! Dus het komt goed toch? Ik moet wel zeggen dat als ik in de spiegel kijk ik echt het figuur van mijn moeder heb gekregen...bredere heupen en een ronde buik! waaaahhhhh
Tjee Eenwondertje wat schrikken zeg! Nu maar hopen dat het vals alarm is. Om welke aandoening zou het dan gaan? Wanneer weet je meer? Sterkte met afwachten! Rach wat een lieve foto zeg! Lekker bol koppie! dat lakentje hebben wij ook Vervelend dat je zo'n last hebt van hechtingen, ben stiekem wel erg blij dat ik die niet heb. hmm ben de rest alweer vergeten, moet ook gauw verder met opruimen, straks visite.
Lieve meiden, Heel erg bedankt voor jullie lieve en warme woorden. Na de eerste schrik van gisteren, ben ik een beetje aan het bijkomen en zijn de ergste tranen voorbij en probeer ik het allemaal wat nuchterder te bekijken. Waar het omgaat (in het kort): Bij onze baby is bij de hielprik een dubieuze waarde gevonden bij een aangeboren schildklierziekte die als deze niet op tijd wordt behandeld, leidt tot een zware verstandelijke en motorische handicap. Een dubieuze waarde betekent dat 1 van de waarden in zijn bloed niet goed was en nader onderzoek vergt om het een en ander uit te sluiten cq. te bevestigen. Vandaar een 2e hielprik (meer bloed). En dan nu van de positieve kant benaderd: er waren 3 uitslagen mogelijk, te weten: positief, dubieus en afwijkend. In dat laatste geval heb je een ernstige vorm van deze aandoening en hadden we vandaag al in een AMC gezeten. Dat is het dus niet! Dubieus is ook niet fijn, maar betekent dat er of niets aan de hand is [-o< of dat er sprake is van een mildere vorm die goed behandelbaar is met bijv. levenslang medicijnen slikken, zodat onze boy een normaal leven kan leiden en ook zich normaal kan ontwikkelen. Daarnaast is het zo dat in ca. 80% van de gevallen die een 2e hielprik krijgen er alsnog NIETS aan de hand is [-o< [-o<. Van de ca. 20% die wel naar het ziekenhuis moeten, blijkt bij vervolgonderzoek dat bij ca. 2/3 van die 20% toch ook niets aan de hand is..... Pffff, kunnen jullie het nog volgen? Al met al zijn het dus steeds allerlei stappen die moeten worden gezet, in een razendsnel tempo. Want, als er wel sprake is van deze ziekte, dan moet uiterlijk 21 dagen na de bevalling met de behandeling worden gestart, om op die manier onze boy zo goed mogelijk te behandelen. Het worden dus 2 spannende weken!!! En dan, oh ironie: ik woog bij de start van de zwangerschap 52 kilo, van de week nog 53 kilo en nu nog maar 51 kilo . Ik ben echt mager geworden door dat suikerdieet en nu nog eens de stress. Echt, ik ben een skinny latje met mijn 1.60. 'T is dat ik nog een buikkwabje heb, want anders zou niemand geloven dat ik vorige week ben bevalen van de mooiste babyboy ter wereld!!!
Ok een wondertje, dat klinkt inderdaad een stuk hoopgevender... Ik heb zelf ook een schildklierafwijking. Tenminste 6 jaar geleden ineens veel te snel van de een op de andere dag. Medicijnen om hem te remmen daar was ik allergies voor, dus een radio-actieve jodiumslok om een gedeelte weg te stralen. Helaas iets te veel, dus nu werkt hij voor altijd te langzaam. Ik moet dus altijd medicijnen slikken hiervoor maar verder merk je er niks van....dus...Nou ik hoop voor jou dat er gewoon niks aan de hand is!
Eenwondertje, dat klinkt al ene stuk hoopvoller. gelukkig! Maar kan me helemaal voorstellen dat de schrik er toch goed in zit. Ik blijf voor jullie duimen hoor! Wij net gezellig spontaan bbq aangestoken. Hadden nog wat vlees liggen, salade en stokbrood erbij en heerlijk gezellig gegeten. Ik hou echt van dit lekkere zonnige weer! Ben helemaal blij!
Hier begint ze opeens veel te spugen. Meteen na het flesje, komt de helft er weer uit en dan begint ze meteen weer te krijsen.. Het is ook helemaal zuur, dus dat doet natuurlijk pijn he? Ik word er een beetje moedeloos van hoor.. Het ene probleem is opgelost en twee dagen later komt het volgende probleem alweer.. zucht.. Iemand tips?
Dat klinkt inderdaad al een stuk hoopgevender, een wondertje. Maakt het wachten op de uitslag natuurlijk niet minder vervelend, maar de kans dat het helemaal mis is, is dus niet zo heel erg groot als ik het goed begrijp. Maar ik blijf gewoon duimen voor een goede uitslag maandag! Raph is gisteren en vandaag heel erg zielig.... Hij heeft echt veel last van zijn buikje, hij gilde het echt uit gisterenavond. Ik kan gewoon met hem meehuilen, zo zielig vind ik het... Dianthe heeft ook wel eens krampjes gehad, maar bij lange na niet zo erg als Raphaël. Ik heb natuurlijk ook geen oog dichtgedaan, dus ik ben kapot... Hij ligt nu even lekker bij papa in zijn armen te slapen en Dianthe leest 10 boekjes tegelijktijd, dus even een forum momentje voor mama Ik hoop dat hij vannacht wel een beetje slaapt, hij is zelf ook doodmoe. @ Rach Wat een scheetje!! @ IMD Lekker is dat he, dat andere mensen bepalen wanneer de visite bij jou komt. Mijn schoonmoeder heeft er ook zo'n handje van. Nodigt gewoon haar buren (die ik dus helemaal niet ken!!) uit om naar haar kleinzoon te komen kijken, bij mij thuis dus... Tja, wat zeg je op zo'n moment? Wegwezen jullie? Kan ik ook weer niet over mijn hart verkrijgen. Maar mooi niet dat ze de kleine beet mogen houden, hahaha!
Wat heerlijk Leonie, bbq-en!! Daar heb ik nou ook wel zin in ( na mijn taco's haha!) Van mij mag het ook altijd wel zulk weer zijn, ben altijd meteen zo vrolijk dan
hallo dames, eenwondertje...ik ga heel hard voor je duimen dat het goed komt...en dat je een goede uitslag krijgt..... leonie...lekker bbq...hier nog niet eens aangedacht....misschien volgende week!!! rach.....wat een schetig meisje heb je....ik weet niet of jul een kuiltje heeft...hij heeft nog niet echt wangen...hahah....ik zelf heb wel een kuiltje!!! hier alles goed....julian is een beetje verdrietig geweest totdat hij moest spugen en sinds dien is ie weer zichzelf...heerlijk rustig...wij zijn misschien vanmorgen iets te snel geweest met hem neer leggen en dat zat vast niet lekker dus ik ga voort echgt goed uitbuiken wat doen jullie aan kindjes met een iets verkeerd ritme....julian zijn ritme is nu: 7:00 borst en slapen 10:00 borst spelen slapen 13:00 borst spelen slapen 16:30 borst de hele tijd wakker 18:30 badje 19:00 borst en dan een blok in slaap 23:00 borst slapen O4:00 borst wakker!!!!!!! vooral die van 4 uur snachts is niet zo'n goed plan....alleen heb hem net geprobeert wakker te houden maar hij valt als een blok in slaap.......!!!! en we zien de bui al weer hangen
@Lynn.. hmm.. vervelend, dat ie 's nachts om 4 uur wakker is.. Ik zou niet weten hoe je dat nu al kunt veranderen.. Inderdaad, overdag meer wakker houden, maar als ik het zo zie is hij al vrij wakker overdag.. Heb even geen tips, sorry.. @Eenwondertje.. het klinkt idd al iets positiever, ik blijf duimen dat de dubieuze uitslag toch nog goed uitvalt! En zo niet, dan ben je er in ieder geval vlot bij en kun je meteen beginnen met behandelen.. @Rach.. wat een schatje!! En dat kuiltje.. hier ook één met zo'n kuiltje.. zooo schattig.. @Leonie.. lekker zeg, BBQ.. ik werd ook uitgenodigd vanavond bij vrienden.. Ehm.. hallo.. ik ben 2 weken terug bevallen, sorry, maar dan ga ik niet met twee kinderen slepen waarvan de één niet in haar hum is en de andere vandaag eigenlijk ook niet echt. Eric (man) was beetje teleurgesteld, dus die heb ik er maar naartoe gestuurd.. Vond ik anders ook zo sneu, die heeft ook zijn ontspanning nodig.. @Msroxy.. hopen dat dat spugen even éénmalig was?? Flink veel rechtop houden na een voeding, en anders een handdoekje onder het matrasje. Gelukkig valt het met spugen hier nog heel erg mee. Isabelle had echt reflux, dus dat was (herkenbaar IMD) elke dag 3 a 4 shirtjes.. Quinten geeft tot nu toe hooguit een mondje terug.. wat een verschil.. Verder hier vandaag een beetje een dipdagje.. Quinten was vannacht tussen 2 en 5 aan het spoken met darmkrampjes, en dat voel je dan meteen, als je je nachtje niet lekker maakt... Dus vandaag is even alles een beetje teveel.. Isabelle was ook niet te genieten, maar ik vind haar af en toe ook zo zielig (ik moet uitkijken met mijn tere moederhartje).. Als ze even op haar plaats wordt gezet, kan ze zo beteuterd en verdrietig kijken.. kan ik niet tegen nu hoor.. Tsja, ze moet wel luisteren, maar het liefst geef ik dat meisje dan een dikke knuffel (krijgt ze verder wel een heleboel).. Maar ja, ze was vandaag echt even flink baldadig, bah. Ze heeft het ook niet makkelijk, haar hele leventje ligt overhoop.. Dus dat werkt ook niet mee op mijn humeur. Nou ja, hopen op een rustig nachtje, en morgen weer een nieuwe dag..