April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    @msroxy wij gebruiken ook nutrilon forte want Ayden wou nog steed omn 2,5 a 3 uur eten nu wij die nutrilon forte gebruiken laat hij er meestal 4 uur tussen en soms 4,5 en dan een enkele keer 3,5 maar ik vond dat ik pas resultaat na 1 week zag.
    hoeveel drinkt jou dochtertje nu??
    Ayden drinkt meestal 5 x 135 en 1 x 165 en weegt 5200 gr.

@egbimi lekker dat je nog effe vrij bent maar het gaat toch wel snel he?? ik kan me ook niet voorstellen dat ik al 15 weken thuis ben!! zo snel gaat het!

@jodie vervelend dat je nog niet helemaal de oude weer bent.

@Rach84 ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent duim voor je

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    En zo heeft iedereen zijn eigen dingentjes en zorgen...
    En nu begint het pas, de kleintjes zijn nog maar zo jong.

Moet je nagaan als ze 16 zijn.... ;)

3. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Denk ik bij jou ook weleens Danielle hoor :)

Dat is al heel goed hoor dat Tim het dan wel kan! Dan oefent hij ook hoor,.....

Senne is weer aan het gillen, ga hem in de babybjorn doen.....ik vind hem zo zielig,....

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Pientje: ik ben idd trots :)

@Adopteren: ik snap ook niet dat het zoveel geld kost en zoveel moeite. Ik ken iemand die heeft een kind geadopteerd uit Sri-Lanka. Ze komen dan thuis controleren of je wel een wasbakje in de wc hebt.
    UHHH kijk eens hoe die mensen het daar hebben. Die wassen zich in een rivier :rolleyes:

@Jessie: ik knuffel Fenna tussen de voeding door, na het verschonen. Ze is meestal ook ingestort na het drinken.

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Zo ben eindelijk bijgelezen.

Vanochtend naar het cb. Ze was bijna een kilo aangekomen, weegt nu 5400 gram en was bijna 59 cm (dus 5 cm gegroeid). Gaat echt hard zo, ik had verwacht dat ze rond de 5000 gram nu zou zijn.

Prikjes was even gillen maar vooralsnog heeft ze nergens last van.

Haar hoofd kan ze ook nog niet optillen maar ik leg haar ook eigenlijk nooit op haar buik, alleen als ze op mijn borst ligt maar dan valt ze in slaap. Maar even oefenen dus. Voorkeurshouding was nog aanwezig zeiden ze maar nu aan de andere kant! Het is ook nooit goed. Ik vind het wel prima zo, ze draait allebei de kanten goed op, het was niet stijf ofzo.

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Lynn: ik kan mijn hoofd er wel bijhouden hoor. Als ik Scofield zie...... :D

7. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Geef hem maar een flinke knuffel, hij zit waarschijnlijk "gewoon" met zichzelf in de knoop...?
    Ik hoop tenminste voor je dat het dat is, ben erg benieuwd wat er uitkomt bij de HA!

8. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    @danielle je moet het niet zo op jezelf betrekken want inderdaad want inderdaad wat lynn zegt niet ieder kind is het zelfde. vandaag op het cb kont Ayden zijn hoofdje ook niet omhoog houden en dat was wel normaal zei die mevrouw gewoon wat meer oefenen zei ze.

9. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    ja das een lekkere vent....en zo kijk ik ook grey's die mc reamy...mmmmm ben onder tussen aaan het voeden dus typpen gaat even niet zo gemakkelijk

10. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16

Even met hem rondgelopen, huilen...nu slaapt hij op mijn schoot..blij dat ik toch niet de fles heb gegeven anders was hij te moe om te drinken achteraf...

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @lynn: ik leg Fenna altijd op een kussen als ik achter de laptop zit, ideaal.

12. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    jeetje, wat een k*tdag! En Danielle, ik voel me ook vaak een k*tmoeder.. Ik weet gewoon echt niet wat ik aan moet met d'r de helft van de tijd. Als ze gewoon lekker eet en slaapt wel, maar zogauw ze dat niet doet sta ik bij d'r bedje te twijfelen... oppakken, laten liggen en troosten, niet troosten. Ze is gewoon helemaal niet happy en het voelt echt alsof het mijn schuld is. Vriendjelief moet het dan meestal ook wel een beetje ontgelden na zo'n dag.....

13. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Dat had ik vorige week met Tim ook, sliep alleen op mijn borst.
    Heb er toen maar aan overgegeven, en heb hem lekker bij me gehouden.
    Ben blij dat ik dat gedaan heb, want hij slaapt nu weer gewoon prima in zijn eigen bedje de hele dag.
    Denk namelijk dat ze dan gewoon geborgenheid en knuffels willen hebben op zo'n moment.

14. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    charisma, ik weet niet precies hoeveel nienke weegt. Ik denk zo'n 5500 gram. Ik moet straks effe de weegschaal van mijn schoonmoeder halen.. Maar ze drinkt dus 5x 180-200cc.

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ja inderdaad, want soms hoor je dat je het weer voor de kleintjes "verpest" als je ze onder het huilen uit bed haalt.
    Dat ze dan net bezig waren om in slaap te vallen.
    Ik pak Tim wel eigenlijk altijt. Ik voelde me gewoon niet lekker als hij zo lag te huilen in bed.
    En dan deed ik beneden de radio uit, en ging ik lekker rustig op de bank liggen met hem op mijn borst.
    Vaak viel hij na 2 minuten in slaap.. Hij blij en ik blij, wat wil je nog meer? ;)

16. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Tim drinkt dit ook, en is +/- 5700 gram

17. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    Julian die weegt 5350 gram afgelopen vrijdag....maar van de kinderarts moet ik wel een maand van zijn leeftijd eraf halen....julian groeit ongv 190 grm per week.....alleen het verschil is....ik weet niet wat julian drinkt wat veel rust mee brengt alleen ik vind het wegen altijd spannend...

en over het huilen.....ik weet als julian huilt dat erdan iets is....hij huilt zichzelf nooit inslaap....ik denk dat je vooral voor je eigengevoel moet gaan....!!!!

18. Charisma83

Charisma83 Actief lid

25 okt 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    @danielle ja ze zeggen inderdaad dat je hun slaap dan verpest maar ik doe dat ook als Ayden hult in bed dan haal ik hem erook uit en laat hem bij mij slapen en andere dagen dan ligt hij heel lief in bed te brabbelen en valt dan zelf lekker in slaap in zn eigen bed. ik denk inderdaad dat ze dan gewoon effe lekker bij je willen zijn.

veel prikjes vandaag hier hopen dat de kleintjes er niet teveel last van krijgen.

19. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    @IMD, miley is echt een schatje!
    @danielle, wij hebben verkleiner er nog in zitten maar hadden het er dit weekend ook over dat het richting beetje krap gaat. Maar hebben zonder geprobeerd en dan is het veel te groot, dus nog ff met verkleiner.
    @jessie, leuke foto idd. Die pop die in de hoek staat hebben wij met bruine haren in haar bedje staan :p
    En die foto met Elmo :D
    @Jodie, ik wist niet dat je ook spruw konden hebben bij fv. Weer wat geleerd, dat zou dan wel de oorzaak kunnen zijn toch van het weinige drinken?
    @Rach, wat een prachtige dochter heb je toch!
    @Charisma, moet idd bekennen dat ik niet meer weet wie je bent maar idd gezellig mee kletsen!
    Hoop dat Ayden goed door de prikjes heen komt.
    @Msroxy, fijn dat ze uiteindelijk toch slaapt, hoop dat ze dat nog een tijdje volhoudt.:)
    @Leuk Bianca dat jij ook die afdrukken doet. Krijgen we nog een foto te zien van het eindresultaat als je het hebt gedaan?
    Ik zit nog steeds op het chelseashirt voor papa te wachten via marktplaats. Ben een beetje bang dat ik het niet krijg, dat ik het bij een niet zo eerlijk iemand heb gekocht, maar we wachten nog even af.
    @Danielle, vervelend dat je je nog steeds niet helemaal 100 % voelt, vervelend dat je weet dat je dan ook weer bijna moet gaan werken.
    @Msroxy, oh lees dat ze alweer wakker is. Jammer!
    @Sniffy, ook al zo'n leuke foto! :) Hoop dat het zo blijft dat ze weinig last van de prikjes heeft.
    @Danielle, jezelf geen slechte moeder vinden!!! Ik heb al een keertje eerder geschreven dat ik je een super moeder vindt en dat ben je ook echt! Je had toch ook zelf al opgemerkt dat je dacht dat Tim zijn hoofdje niet goed genoeg omhoog doet, dus je was er al alert op. Dat is toch heel goed. En het ene kindje doet nu eenmaal iets sneller dan het andere. Ik weet zeker dat hij zo ineens zijn hoofd heel goed omhoog doet en als hij het eenmaal goed kan is het ineens helemaal goed. Kleine meisje deed hem hier ook ineens heel ver omhoog, en nu doet ze dat soms nog steeds en de andere keer een beetje.
    Ik moest van cb 5 x 30 tot 60 sec. oefenen. Mag ook vaker, steeds kort aanbieden, elke keer oefent hij dan toch iets. Ook in de boertjeshouding helpt, dan traint hij ook zijn nekspieren als hij zijn hoofdje beetje omhoog houdt.
    5 minuten vind ik wel erg lang hoor, zeker omdat je schrijft dat hij snel gaat huilen, dan vindt hij het straks helemaal niet leuk. Ze zeiden tegen mij dat het leuk moet blijven, dan doen ze het eerder.
    Misschien heb je hier iets aan. Hele dikke knuffel!
    @Pientje, ben benieuwd hoe dat Rapley gaat. Houdt je ons op de hoogte?
    Hoe was het opdragen van Elize?
    @Kipkip, zo lekker gegroeid zeg! Hoop dat het zo blijft dat ze weinig last heeft van de prikjes.
    @Msroxy, ook jij bent helemaal geen slechte moeder! Jij bent een topmoeder! Die twijfels herken ik ook helemaal, volgens mij is het moederschap ook vol met twijfels, we hebben tenslotte geen handleiding! En aldoende leren we met zijn allen! Dikke knuffel!

Nou papa is weer thuis en ze ligt nu lekker bij papa in zijn armen te slapen. Heerlijk toch! in haar bedje zou ze nu waarschijnlijk liggen huilen en bij papa niet, dus waarom dan huilen = nergens voor nodig!:)
    Ik zal maar eens gaan koken, wat een rolverdeling, zij slapen en ik sloven ;):)

20. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    Leonie...gaat jou man meer thuis werken...

oja had ik al verteld dat mijn mobiel de wasmachine niet heeft overleeft......we (man en ik ) voor de wasmachine te kijken tot het deurtje open ging en zagen mijn mobiel nog werken voor het raampje.....alleen begon hij te knipperen en zodra het deurtje openging was hij uit en kapot.....zielige ik....en domme ik....

Deel Deze Pagina