April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Zo, ben ik eindelijk..
    Helaas vanmorgen weer om 5 uur….maar daarna sliep ze wel gelukkig weer in…tot 0945, dus dan is het ook helemaal niet erg!
    Daarna aankleden en visite van mijn werk…
    Dus nu pas tijd voor forum…
    @eefje : lekker nachtje dus weer!
    @Rach : Ja, inderdaad moet je dankbaar zijn voor de dierbaren die we nog hebben…ik ben ook heel blij dat mijn ouders er nog zijn en dat het contact heel goed is…als ik soms hoor dat mensen ruzie hebben met ouders of ze niet meer zien, waardeer ik dat extra..
    @egbimi : hihi, dan misschien maar beter, geen chocola/vet!
    Misschien had hij het toch te warm in de badcape? Wij hebben dat de eerste weken ook gedaan, maar op een gegeven moment niet meer, vanwege de warmte…ja, jammer he als ze ’s nachts weer komen? Ik denk hier ook aan regelen…overdag drinkt ze steeds maar 100-120 en dus haalt ze de nacht niet meer..ik probeer overdag meer te geven, maar als ze vol zit, doet ze haar mond dicht! Wel grappig dat hij op het kdv wel in de zak slaapt? Is het daar koeler?
    @pientje : haha, had je wel het idee dat je lang geslapen had!
    @msroxy : ja, het is echt moeilijk he, ze daar aan andere overlaten . Maar daar komt het heus wel goed hoor! JA, dat naambordje heb ik ook gedaan! Leuk he?
    @Jantsjuh: sterkte met de prikjes!
    @sushi : ik heb speciaa; een fotoboek gekocht ervoor en alle kaarten ingeplakt!
    @eenwondertje : Tjee, jij ook al zo’n verschrikkelijk bericht! Heel veel sterkte de komende tijd! Ik kan me voorstellen dat je even een beetje labiel bent nu! O, ik lees GOED bericht, jee fijn meid!
    @Lynn : Lekker dat het zo goed geregeld is met die gastouder. Jammer dat je je eigen kind niet “voor” kan laten gaan op je KDV!
    @Thalina : volgens de richtlijn van het CB die ik gehad heb mogen ze vanaf 2 maanden 5*130-180=650-900 ml. Dus bij 7 voedingen 90-130ml. Maar dit is flesvoeding! BV mogen ze wel meer als ze willen….
    @leonie : Ja stoer he, dat je ze zo leert kennen!
    @Amom : Gewoon een blauwe doos dus??!!

Tm 246 rest volgt, even bij meisje kijken

2. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Zo, eens even kijken hoe lang ik de tijd krijg.... Denk maar 10 minuutjes, want dan moeten we naar het kdv voor intakegesprek. En meneer ligt nog in zijn wandelwagen te slapen.
    Hij heeft al 2 regeldagen. Huilt veel, spuugt veel en drinkt erg onrustig. Zo ken ik hem helemaal niet!
    Ik had ook drukke dagen ervoor, dus misschien is hij dat allemaal nog aan het verwerken.

We hebben nu wel de box op zijn plek staan en ik heb een berg kleertjes (van hier tot Tokio!) van zolder gehaald mt 62/68. Ik geloof dat ik zoveel rompertjes heb, dat hij elke dag een schone aankan en tegen de tijd dat hij eruit groeit, de rompers pas op zijn. :p
    Gelukkig is het zomer en zal hij vaker alleen een romper aanhebben dan shirts. (Hoewel die er ook voldoende bij zaten.)

Weet niet meer wie dat was die ook zo'n last had van de rug, maar ik ben vandaag bij de therapeut geweest, maar die kon niets voor me doen. Dat komt omdat je tot 3 mnd erna nog "last" hebt van de verweking en dan doen ze meer kwaad dan goed. Wel zou hij een andere therapeut morgen bellen (manueel) of die wat voor me zou kunnen betekenen. Dus ik ben benieuwd, maar ik zal het wel laten weten.

Verder is het kdv beetje vaag. Ze hadden vorige week al gebeld voor afspraak. Vandaag om 15.00 hebben we die. Belden ze gister ook weer op. Dit was iemand anders en die zei dat Wybe bij hen op de groep kwam en dat ze belden om een afspraak voor intake te maken. :( Het blijkt dat zij nog niet doorgekregen hadden dat Wybe niet 1 dag bij hen komt, maar dat hij 2 dg naar de verticale groep gaat. Dus ik ben benieuwd of het vandaag allemaal WEL geregeld is, want zoals ik hun begreep zou hij 1 dag verticale groep hebben en 1 dag babygroep. (En hij zit ook al 1 dag op een ander kdv omdat deze op di nog geen plek had. :( )

Maar goed. Ik ga eens mijn schoenen aantrekken enzo en dan naar het kdv wandelen. Duim maar voor me dat het droog blijft!
    Als ik straks nog tijd heb zal ik even op jullie de afgelopen 2 dagen reageren.

3. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

goedemiddag,

wat goed die positieve verhalen over het KDV. en vooral fijn voor je eigen gevoel!

@eenwondertje; wat schrikken meid, gelukkig dat het allemaal goed bleek te te zijn.

@weer; jullie moeten in friesland gaan wonen, loop hier rond in een hempje! :p :D

over regels nog even, ik lieg altijd tegen het CB. vantevoren heb ik boekjes en schema's gekregen, ik lees ze even door en doe net alsof Naomi het volgens schema doet :p ;) Als ze meer drinkt hoeven ze niet te weten, dat ze zo nu en dan al een fruithapje krijgt ook niet. het is mijn kind en en niet een wandelend schema! :D

gegroeid; 4 weken terug > 4924. vandaag > 5870
    centimeters gaan niet zo snel van 55 naar 56. maar goed ik ben ook maar 1.63.
    Prikjes gingen goed! eerste prikje niet gehuild, tweede was even krijsen. heb haar even laten uithuilen, toen opgepakt en verteld dat we de kleertjes weer aan gingen doen, en tegen de tijd dat ik haar in de maxi cosi legde, sliep ze al. :D Thuis zonet wel even preventief een zetpilletje gegeven. 170cc gedronken en ze ligt nu alweer te pitten.

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hier drinkt Tim steeds moeilijker omdat hij telkens tussendoor gaat lachen! hahaha, is wel erg grappig, maar niet handig...

@Een wondertje; wat ontzettend fijn nieuws! Ben heel erg blij voor jullie!

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Jessie: had jij het t-shirtje van simplycolors besteld? Ik had daar nml een jurkje besteld maar deze heb ik ook nog niet binnen. Hoop wel dat die deze week nog komt.

wwjc: vervelend dat de fysio niks kon doen. Ik heb idd ook last van mijn rug, al heb ik wel het idee dat het minder wordt. Ik hoop voor ons dat het geen blijvende klacht wordt, voorheen namelijk nooit last van mijn rug. Vervelend dat Wybe zo onrustig is. Hopen dat vandaag zijn laatste regeldag is.

jantsjuh: ook al zo goed gegroeid (in de breedte, haha) Nou ja scheelt weer, past ze in ieder geval maat 56 nog wat langer.

Ik vind het zo zonde van al die kleertjes die ze maar een paar keer aanhebben en dan niet meer passen. Zou er bijna een 2e kindje voor willen (moet het alleen wel weer een meisje worden...)

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Nieuw jurkje!

7. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Zo, was wakker, ligt nu in de box, naar Nijntje mobiel te kijken….wordt GEK van dat melodietje…zijn er ook mobielen zonder geluid??? Of met koptelefoontje??
    @kipkip : Echt leuk , die geluidjes! Hier nog niet gesignaleerd helaas…wel wat geluidjes maar niet echt bewust…O ik hoor wel allemaal scheten uit de box!
    @egbimi : Klinkt wel heel leuk daar op het KDV…altijd leuk die complimenten…en dat ze dus hem al een vaderdagkadootje laten maken….super!
    @Thalina : Roken |: Ik rookte heel weinig (4-5 perdag) en ben gestopt toen ik zwanger was….en man is gestopt na alle ellende met dat plekje op zijn tong….
    @Mupkuh : Hoe gaat het verder ?
    @sniffy : Fijn dat je meisje geen bijwerkingen heeft van de prikjes…jammer van het dan dus niet doorslapen..

Ik ga toch even wandelen...doei

8. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    wwjc, welk kdv gaat ze naartoe? Ik heb ook in ehv gewerkt. Bij Korein... Ik hoop dat je een fijn kennismakingsgesprek hebt gehad. Het is een best grote organisatie dus dat loopt dan wat dat betreft weleens lang elkaar heen ja. Maar het belangrijkste is dat er goed voor de kindjes gezorgd wordt toch?

9. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Allemaal erg bedankt voor jullie lieve en meelevende reacties! Kon ik wel even gebruiken....... Ik ben, na het goede nieuws, zoveel blijer nu :D!

Beetje stomme vraag: heel af en toe schiet het nekje van mijn manneke naar achteren, bijvoorbeeld bij het boeren. Hij kan hem al redelijk goed zelf overeind houden, maar soms valt hij toch weg en ben ik net te laat :). Kan dit eigenlijk kwaad? En ben ik de enige bij wie dit af en toe gebeurt *schaam*?

Coto: ik kan Woezel en Pip melodie dromen........ Neurie het zelfs in mijn slaap :p.

10. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Jodie

hoe is het gegaan bij de ha????
    je moest er vandaag toch om 14.40 zijn
    ik hoop dat je iets wijzer bent en het beter met Senne gaat

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hier valt het nekje ook weleens een beetje hoor, als ze op de buik liggen gaat het ook weleens eens als zo'n ding wat achter in je kan gezet worden (zo'n bobbelhoofdje) hahaha dean deed dat ook en zijn hoofd zit er nog steeds op :p

Dean is trouwens ziek, ze belde van het KDV op dat hij lekker maar naar bedje moest gewoon thuis want hij had over de 39 graden en vond niets leuk behalve knuffelen dus ben hem meteen gaan halen, en heb hem in bed gestopt (wel even getest of ie ECHT niets wilde eten (wat zij zeiden) en idd hij at niets zelfs geen worstje ZIJN FAVORIET!) toen heb ik hem na een uurtje uit bed gehaald omdat hij wakker was en lekker kort filmpje met hem gekeken op de bank en toen poepte hij zijn broek vol en zat alles onder (inclusief mijn bank, broek en handen, ach als je eigen kindje dat doet is het niet vies vind ik, LEKKER IS ANDERS natuurlijk) dus lekker in bad en naar bedje en daarna alles schoongemaakt.. arm ding.. hij kreeg nu ook vlekkies in zijn nekje dus word een leuk weekje ben ik bang :(

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @kipkip: wat een lief jurkje!

@coto: leuk hè die mobiels, wij hebben er één van playgro. Ook zo'n melodietje wat je hoofd niet meer uit gaat.

De strijk is weer gedaan :)

13. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Sniffy
    fijn zeg dat Fenna geen last van de prikjes heeft gehad
    en ja jammer dat ze dan ook niet meer slaapt als normaal;)
    @Jessie
    het is ook wel fijn dat het zo goed gaat,want het gaat wel om je kindje
    en het zal bij jullie ook vast wel goed gaan
    en gezellig zeg zo met je moeder en leuk dat Rosan zo op je moeder reageert
    en is toch heel leuk een foto voor vaderdag
    @Coto
    dat zou best wel kunnen hoor dat hij het warm had
    het was op zijn kamertje ook wel warm en ik weet niet of het op het kdv koeler is ze hebben dara wel van die luiken voor het raam
    maar hoe wikkel jij Djemi nu in dan ????
    en leuk he zo n mobiel;)hier een mobiel met meerdere deuntjes dus als ik de 1 zat ben zet ik hem op een andere:D
    lekker even wandelen
    @Wwjc
    komt vast goed met het kdv
    alleen wel jammer dat hij op 2 verschillende zit he
    wij hebben het hier pas 5 weken geleden bedacht dat hij daar wel heen kon en hij zit er nu al
    en hier zei ze ook al de dinsdag en donderdag zijn echt favoriet op het moment
    ik hoop dat Wybe snel weer goed drinkt
    @Jantsjuh
    geef jij Naomi al fruithapje????
    en het is idd geen wandelend schema ,maar een kindje
    goed gegroeid zeg en fijn dat ze nu lekker slaapt en ook weinig last van de prikjes heeft gehad
    @Danielle
    dat is wel grappig ,maar idd niet handig
    het is wel een mooi mannetje zeg
    @Kipkip
    zonde he van die kleertjes het gaat ook zo hard
    mijn vriend zag van de week al die kleertjes in de kist liggen en vroeg al wat ga je daar mee doen
    het ziet er allemaal nog als nieuw uit
    en wat een mooie foto het jurkje staat haar goed zeg
    @All
    wat gaan jullie met de kleertjes doen???
    bewaren jullie alles???
    @Eenwondertje
    hier gebeurt het ook wel eens hoor
    ik weet niet of het heel erg is het is mijn vriend 1x gebeurt toen Mitchell een paar dagen was hij heeft de hele avond naar boven gelopen om te zien of alles wel goed was
    en toen zei de kraamhulp al het kan geen kwaad als het maar niet heel hard gaat
    dus het zal wel meevallen

Mitchell dus opgehaald en gelijk naar bed gebracht waar hij dus heeft geslapen van half 1 tot half 3
    toen de fles gegeven en hij viel tijdens de fles in slaap
    ik heb hem een poosje op schoot laten slapen en net in zijn bedje gelegd zonder inbakeren of zak en hij slaapt(ik weet niet voor hoe lang hoor)
    hij is zo moe ik dacht als ik hem eerst moet uitkleden en dan inwikkelen is hij zo weer wakker
    dus maar zo en eens zien wat hij doet

14. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Imd
    ach gos het arme kind
    nou je hebt hem al lekker in bad gedaan en in bed
    hopen dat het meevalt,maar het zal misschien iets van waterpokken ofzo zijn????
    geef Dean maar een dikke knuff(al kent hij me niet;))

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Oja we kregen EINDELIJK de lijst terug van het huis wat we willen gaan bouwen maar dat gaat denk ik niet door, er kwam nog een bedragje bij (NAMELIJK 100.000,- !!!) ach het is ook maar kleingeld tsssss niet normaal.. nu moet ik mijn vader nog even het duidelijk maken dat dat echt niet gaat.. ik ga mij niet in de schulden steken voor een huis/loods dan maar een minder huis hoor, ik moet wel nog fatsoenlijk kunnen leven (en ik kan elk moment uitvallen, je kan mijn ziekte nu eenmaal niet inplannen ik kan morgen opstaan en amper meer wat kunnen, je kan er niets van zeggen) dus wil ik mij niet compleet tot in mijn hoofdpuntje in hypotheken..

Dus gaan we maar weer opzoek naar een ander leuk (kleiner en betaalbaarder) huisje..

WEL leuk vanavond komt de auto!!! spannend, ik ben zo'n muts ik kon het niet aanzien dat die ander wegging (ik zie altijd oogjes in een auto en dan zie ik hem zielig kijken) net of ik hem dump ofzo ... dus mijn man heeft hem leeggehaald en heb me snel omgedraaid na een lief klopje (erg he, kan gewoon janken HOEZO HORMONEN??)

16. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Elize is niet blij :(
    volgens mijn doen der beentjes pijn, 1tje is ook rood en beetje dik :( had gehoopt op een extra slapend kind.
    iemand nog tips?

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    lief dankjewel hij is gek op knuffels dus komt helemaal goed, wat dat betreft krijg ik nog werk met hem hij houd van iedereen :D

Wat betreft rode beentje, stijf, PCM, lauw badje met fietsende beweging maken wil wel helpen, GEEN ijs of koude dingen in elk geval..

18. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    #2498 Jessie81, 16 jun 2009
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
    Van het strijken is hier nog niet veel gekomen. Ik vrolijk naar boven, de radio aan, strijkbout aan.........Begint Rosan wakker te worden, duimpje in de mond. Ik denk gezellig! Maar helaas....mevrouw had HONGER!!! Dus mee naar beneden voor een lekker flesje melk. Ze ligt nu weer in bed, maar kan de slaap nog niet zo vatten geloof ik. Ik ga maar eens eten maken, mannetje komt zo thuis en die moet vanavond nog weer weg dus op tijd eten.
    Hier ook de Woezel en Pip mobiel. Hartstikke leuk ding, maar idd dat melodietje. Ik neurie het de hele dag door haha.
    Nu snap ik ook waarom dat ding in de aanbieding was :D
    @Egbimi: Ik bewaar alleen de "leuke" kleertjes. Heb zo veel gekregen van mijn 2 zussen, bijna alles bewaard en in kast gelegd maar gebruik de helft niet.....Heb toch wel mn voorkeur voor wat haar leuk staat en trek dus geen dingen aan die ik minder vind.....Verwend he! Maar goed, als je de keus hebt....... Ik doe de kleertjes die ik niet meer wil bewaren naar de kledingbak. Kan ze ook op marktplaats zetten, maar dat geleur met die kleertjes......

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @IMD: ik heb dat ook hoor, dat ik spullen soms zielig vind hahahaha. Ik ben dus niet de enige :D Ik heb dat voor al met knuffels en idd een auto die je al een tijdje hebt

@Egbimi: Fenna heeft heel veel kleertjes van haar nichtje. Als ik ze niet meer zou gebruiken omdat de volgende een jongen wordt of er kan geen volgende komen dan bewaar ik een paar dingen zoals de eerste kleertjes. De rest geef ik weg of zet ik op MP. Dat weet ik nog niet.

20. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    zoooo...net even iets van 30 pagina's bij zitten lezen!
    Thalina – wat een verschrikkelijk nieuws van je moeder zeg, sterkte!
    Rach – leuk dat jullie voor een 2de gaan! Ik hoop voor jullie dat het snel raak is! En goed te horen dat je meisje het iets ‘beter’ doet ’s nachts, kunnen je wallen een beetje weer opdrogen ;)
    Pientje – hier ook nog geen doorslapen hoor! (zou dat toch aan BV liggen?). Soms gooit ie er een nachtje tegenaan waarin ie doorslaapt (fijn!), maar vaak toch ’s nachts nog wel een voeding.
    Sushi – succes met de hakken vrijdag..hihi
    Egbimi – moet vast raar zijn om zo alleen thuis te zijn! Wel fijn dat ie lekker slaapt op het KDV.
    IMD – hahaha die opmerking over dat je nog geen 18-jarige hebt gezien die z’n hoofd niet rechtop kan houden, moest erg lachen! Veel plezier met de nieuwe auto trouwens!
    Een wondertje – pfff…krijg even kippenvel als ik je bericht lees…zomaar even een dikke knuf voor jou! Oh, lees nu net dat je goed bericht hebt gehad, geweldig!!
    Lynnmvjulian – jij geeft ook BV he? Wanneer ging Julian zo’n beetje doorslapen? En had jij een beetje regelmaat met de BV?
    Leonie – wat fijn te horen dat het zo goed gaat bij/met je! En lekker hè als je die kleine meid steeds beter leert kennen?!
    Amom – goed te horen dat het al wat beter gaat! En anders wel naar de huisarts he?! (eehhh….ik moet zelf eigenlijk ook heen, maar stel het telkens uit….)
    Onzekere moeders – niemand hier is een K..moeder! Ben ik heilig van overtuigd! Een K..moeder zou niet op een forum om tips etc. vragen, die zou de kleine gewoon aan z’n lot over laten en dat doet hier niemand. We doen allemaal ons uiterste best om het zo goed mogelijk te doen, toch?!
    Vaderdag – ik heb het Veronica magazine besteld met op de omslag een foto van onze kleine kanjer, wordt as zaterdag bezorgd, ben erg benieuwd! En ik ga denk ik nog afdruk van de voetjes in gips maken…lijkt me ook leuk. Naambordje is trouwens ook een leuk idee! eehh...nog even over nadenken dus 8)
    Slapen – trekken jullie ’s nachts de kleine al een pyjama aan? en gebruiken jullie een slaap/trappelzakje? De kleine gaat bij ons nog gewoon in z’n kleertjes naar bed en ligt nog onder dekentje/lakentje. Wat zou een reden kunnen zijn om over te stappen naar slaap/trappelzak? (hoe noem je nou eigenlijk zo’n ding??)
    Ik zit zelf heel erg te twijfelen of ik m’n kleine ventje een dagje wegbreng om te ‘oefenen’ (althans….mama dan) bij de gastouder. Pfff…dat lijkt me zoooo raar, om dan alleen thuis te zijn. Gelukkig heb ik nog even de tijd, hoef 3 aug. pas weer te beginnen. Maar wat is jullie advies/mening? Wel of niet van tevoren een dagje oefenen?

Deel Deze Pagina