BIANCA: Sterke jongen heb je..maar vervelend voor mama!! Soms wringt Sam zijn armpjes er ook onder vandaan..meestal slaapt hij dan verder met zn armpjes boven zn hoofdje..maar soms houdt hij zich inderdaad wakker door te 'maaien'..Ik heb hem ingewikkeld in een wikkeldeken..denk hetzelfde principe als jij met de bad-cape..maar in die deken zit wat rek dus kan het makkelijk wat strakker..Deken komt van de H*ma dus geen paco-doek..
Ff toch nog reageren op wat voor gister geschreven is.... Rach, leuk dat jullie alweer gaan voor een tweede. Ik moet er echt nog niet aan denken, maar ik snap jullie keuze. Heel veel succes! Ik hoop dat het deze keer dan niet zo lang duurt. Wij hebben besloten om er ongeveer 4 jaar tussen te hebben, zodat Wybe naar school gaat en ik dan gewoon alle tijd heb voor de tweede. Bovendien is het fijn als Wybe zich dan zelf al kan redden. Omdat het bij ons ook niet van een leiden dakje ging, beginnen wij als Wybe ongeveer 3 is. Ik ben trouwens lichamelijk en vooral geestelijk nog niet bekomen van deze zwangerschap en bevalling. En het is al heel wat dat ik durf te denken over nieuwe zwangerschap, want het is allemaal zo tegen gevallen dat ik eigenlijk niet meer durf/wil. Jessie, heb jij ook babykamer Turijn? Bekend bedje zag ik nl voorbij komen op de foto. Leuk hoe ze soms onbewust zo'n houding aan weten te nemen hè. Die verkleiner in de maxi-cosi, wanneer mag je die eruit halen? Is dat niet bedoeld voor zolang ze hoofd nog niet recht kunnen houden? (Of een groot genoeg hoofd hebben voor tussen de steunen?) Hier vind ik hem nl ook te klein daardoor. Maar ben bang dat hij anders zo met zijn hoofd gaat lopen (eh liggen) "zwabberen". Ow wat herkenbaar! En ik word er ook moe van! En ook dat ik dan niet weet wat ik moet doen als hij huilt. Daar word ik dan gewoon labiel van. Ik voel me ook altijd k.. omdat hij dan ook niet rustig bij mij wil liggen, maar dan gewoon blijft huilen. Ik voel me dan zo ongelukkig dat hij niet lekker bij mama rustig wil worden. (Bij papa doet hij dat vaak wel nl.) En als papa dan thuiskomt krijgt hij meteen kind in zijn armen geschoven. Lyn, sorry, maar heb toch lol over het mobiel-wasmachine verhaal! Ow jeej, frutsel (zo noem ik Wybe vaak) wordt wakker en wil waarschijnlijk eten.... Tot later!
over die verkleiner ik vind dat ze erger zwabberen door die verkleiner als zonder, het zit veel fijner zonder dus we hebben hem allang eruit gehaald (ik denk nog geen 2 weken erin gehad)
Goedemorgen, Wat een goede nacht weer. Nadat ze eerst een paar nachten om 5 uur wakker werd en ik een paar keer haar de speen moest geven sliep ze dan wel weer verder tot half 7/7 uur. Maar vannacht werd ze ook niet meer om 5 uur wakker maar heb ik haar maar om 7.10 uur wakker gemaakt. Anders kom ik toch een beetje in de knoei om 5 flessen binnen te krijgen. Gisteravond om half 12 haar laatste flesje. Ze krijgt de smaak van het ritme te pakken... wwjc: ik twijfel ook over die verkleiner maar ik had hem er even uit gehaald maar dan vond ik het nog wel erg breed. Ik oefen trouwens nu iedere dag even met haar op haar buik leggen maar daar wordt ze nog niet echt enthousiast van en het hoofd optillen doet ze al helemaal niet. Helaas, zal vanzelf wel een keer komen.
Kipkip: Fijn zeg dat je zo'n goede nacht hebt gehad ! Foto's keizersnede: Ik wilde geen foto van de keizersnede zelf, heb wel foto's dat mijn vriend haar vast heeft er ik haar voor het eerst zie. Verkleinder MC: Zit hier ook gewoon nog erin, geen idee wanneer dat er uit mag.... als ze haar hoofdje goed onder controlle heeft denk ik... Jantsjuh: Hoop dat je meisje zich beter voelt vandaag. Leuke vaderdagkado's voorbij zien komen ! Pff ben nog beetje moe, mevrouw werd uurtje eerder wakker dan normaal voor de voeding... om 6 uur... Maar even een paar bakken koffie en dan hopen dat ik beetje wakker word... Vanmiddag contract tekenen, ben benieuwd ! Morgen lekker tut dagje, om 12.00 uur manicurebehandeling, 's avonds naar vriendin die mijn haar gaat verven en knippen. Nu al zin in ! Vrijdag komen mijn ouders Esmee ophalen dus kan mama lekker naar de kapper om haar haar in model te brengen ( kan ik zelf dus echt niet ) hihihi weten jullie door wie... ( nee natuurlijk niet ) door Claire van de Gouden Kooi ! Die heeft hier een kapsalon geopend en doet daar ook make-up bij ! Ben benieuwd, wel leuk begreep dat zij ook zwanger is en vandaag of morgen moet bevallen.... als ze dat maar niet doet terwijl mijn haar half in de krul zit
Hier is er een mannetje dat heeft besloten dat slapen (overdag) niet meer nodig is?! Gisteren werd hij wakker om 13.30 uur en is tot 22.00 uur wakker geweest! Wat een gedoe. Kwam bij dat we om 18.00 uur voor het eerst "uit eten gingen" in een pannenkoekenhuisje voor de verjaardag van mijn zwager. Ik wilde eigenlijk al niet gaan, want 's avonds is hij al niet de leukste en om hem dan ook nog extra prikkels te geven...... Maar ja, toch gegaan. Erge spijt....... want, hij had gisteren overdag niet geslapen, toen dus uit eten (heeft hij een half uurtje gedommeld in de kinderwagen) en toen weer naar huis. Fles gegeven rond 21.00 uur en hij wilde weer niet slapen (logish, al die prikkels van het restaurant). Dus, om 22.00 uur bij ons op bed genomen op het waskussen en hij sliep vrijwel onmiddellijk . Eigenlijk moest ik hem wakker maken om 00.00 uur voor de laatste fles (ook al veeeeeel te laat), maar ik heb hem rond 23.00 uur opgetild en in zijn wiegje naast ons bed gelegd (ik was zelf te moe om hem naar het ledikant in zijn eigen kamer te brengen) en ik heb hem dus laten pitten. Ik dacht, ritme is nu toch al ver te zoeken. Laat hem eerst maar slapen....... Kwam hij dus rond 02.00. Ik fles maken. Kom terug, slaapt hij weer :x. Ik weer terug naar bed, kwam hij weer om 03.00 uur. Weer fles gemaakt, had hij niet genoeg aan, klein flesje bijgemaakt en gemengd met voeding voor hongerige baby's. Daarna bleef hij jengelen; de prikkels moesten er nog uit. Rond 04.30 viel hij weer in slaap (nu wel in zijn eigen ledikant) en om 07.30 weer gevoed (wilde hij slechts 100cc hebben ipv 165??). Daarna was hij weer zo moe, maar wilde hij weer niet slapen. Dus, hij ligt sinds 09.00 uur te pitten op het waskussen in ons bed 8). En dus is ook het ritme vandaag nu al weg, want dit is normaal toch echt de tijd dat hij wakkr is. ZUCHT. Conclusie: * Neem kind 's avonds niet mee uit eten, zeker als het overdag al weinig heeft geslapen. * Meneer zit nu overduidelijk in zijn sprongetje. Hij trekt snel een pruillipje, is snel geprikkeld en moet veel aandacht/knuffels hebben. En als hij (in)slaapt, schrikt hij ook vaak wakker, best wel overstuur, aai over zijn gezichtje en hij slaapt weer. Ik las het gisteren geloof ik ook bij Leonie: ons kereltje kan zichzelf ook niet in slaap jengelen. Dan wordt het van kwaad tot erger. Hij is normaal ook geen lastige slaper, maar als hij moeilijk inslaapt, dan blijf ik ook bij hem hoor. Dan slaapt hij meestal zo in....... En ik baal, want ik moet vanmiddag werken en ik ben zoooooo moe. Daar heb ik sowieso de laatste week/twee weken last van. Ik ben ineens zoveel moe en ook sneller moe. Heb ik misschien na de bevalling te snel teveel gedaan? Ik voelde me rond week 4-6 na de bevalling super en nu dus niet. En dan die gebroken nachten...... Pfffffff........ ik voel me even echt brak en ben blij dat ik morgen controle heb in het z'huis. Even bespreken en nu op zoek naar ESPRESSO!!!!
Hmm ZP bij jullie ook traag? Nadat ik gister om 15.15 een zetpil had gegeven was ze weer de vrolijkheid zelve en heeft ze niet meer gehuild, ook niet extra geslapen haha en geen verhoging gehad, dus de "schade" viel mee gelukkig Egbimi bij de etos en dacht hema kan je van die speciale veiligheidsspelden kopen voor baby's, misschien kan je zo de hydrofiel vastmaken zodat hij zich niet los kan wurmen? HEMA - baby - verzorging - luierspelden Leonie wij doen niet aan vaderdag in de zin van cadeaus voor elkaar kopen, we vinden het leuker als de kids zelf wat maken en geven, waar vaderdag dus om gaat. Maar toen Jen nog zo klein was kochten wij ook cadeautjes hoor, maar sinds ze zelf wat maakt niet meer. MC verkleiner, 1 keer eruit gehaald maar weer terug gedaan, vond toch teveel ruimte om der heen, als we een botsing zouden maken, dan zou haar hoofdje teveel heen en weer shaken, lijkt me niet echt goed. We hebben ook nog best een klein en fijn poppie
@Wwjc nou idd dat is wel lastig,maar ik zou het dan ook wel proberen als hij echt niet goed slaapt maar zit Wybe niet in zijn 7-9 weken sprong zo klinkt het wel nl en bij ons op het kdv mag het wel lekker alles weer aan kant dus heerlijk hoor @Kipkip heerlijk zeg dat ze zo goed heeft geslapen en niet tussendoor wakker is geworden heerlijk zeg en nog fijner dat ze een ritme krijgt @Eefje ja hij is idd sterk en echt niet leuk voor mama maar overdag doet hij het minder s nachts is hij vaker drukker maar die doeken heb je van de hema ,maar hoe heten die dan dan zal ik die anders ook eens proberen @Sushi heerlijk zeg een tutdagje nou heerlijk genieten dus en wat leuk dat zij dat doet en idd maar hopen dat ze niet bevalt dan spannend contract tekenen @Eenwondertje naar he dat die kleintjes zelf beslissen wanneer ze gnoeg slaap hebben en wat naar dat het zo ging gisteren maar dat heb ik hier net zo hoor als we s avonds weg gaan met MItchell is hij zijn hele ritme kwijt en dan wil hij ook niet goed slapen dus wij doen dat idd ook niet meer en ik snap wel dat je moe bent en dan moet je ook nog werken veel sterkte vanmiddag ik ga even iemand de fles geven tot laters
Goedemorgen, @Jantsjuh: lekker toch dat ze al van een fruithap geniet. We hebben Fenna ook al aan een appel, banaan en een aardbei laten likken. Ze vond het heerlijk. @WWJC: fijn dat je even kon uitslapen, alleen balen van je hoofdpijn. @Zeppie: het is ook nooit goed bij het CB. Misschien heeft ze wel een groeispurt gemaakt?! @Foto's KS: de verpleegkundige heeft ook een hoop foto's gemaakt. Ook foto's van toen de kinderarts bezig was. Dat heb ik natuurlijk niet meegekregen. @Coto: wat goed dat Djemi geen krampjes meer heeft. @Egbimi: balen hoor dat het inbakeren niet meer gaat zo als het hoort. Ik hoop dat je een andere oplossing kunt vinden. @Kipkip: fijn dat ze nu ritme heeft. En het hoofdje optillen komt vanzelf wel. @Sushi: heerlijk zo'n tutdag. En idd maar hopen dat ze nog niet bevalt. @pientje: Wij hebben de MC verkleiner er ook nog inzitten. Fenna is ook fijntjes en als ze in slaap is gevallen ligt ze er lekker tegen aan met d'r hoofdje. @eenwondertje: goeie tip wat betreft het weggaan als je kindje heel de dag al wakker is. Fenna heeft gisteren om 22.45u een flesje gehad en heeft daarna tot 3.45u geslapen. Ik hoorde dat ze nog half sliep dus ik het speentje erin gedaan en daarna heeft ze tot 5.15u geslapen . Merk nu wel aan mijzelf dat ik te veel heb geslapen . Ach ja dat went wel weer . Fenna heeft trouwens al anderhalve dag geen ontlasting gehad. De dagen daarvoor werd het ook minder vaak. Voorheen had ze zo'n 4 poepluiers per dag (niet helemaal vol hoor). Ze krijgt BV. Weet iemand of dit erg is of dat ik iets kan doen?! Ik merk wel dat het haar dwars zit.
Hallo, Helaas een slechte nacht qua slaap Maar nu niet helemaal alleen Djemi dr schuld Van half 3 tot 4 had mannetje last van kriebelhoest!!! Dus elke keer hoesten, en als je dacht ja het is over kuch, kuch .pppffff. En om 0600 kwam meisje voor eten/luier gaaap en daarna wilde ze niet slapen, even bij me genomen ze werd rustig..0700..in bed .tja toen moest mannetje er bijna uit .maar even gezellig gemaakt om 0800 ik weer gaan slapen, om 0915 meisje weer wakker ppppffff .0930 helemaal in paniek huilen ik beetje schelden, ik ga eten maken .heb ze een hele volle poepluier waahhh vandaar onrustig .daarna eten gegeven helemaal blij! Ze zat net bij me beentjes vooruit ziet ze haar voetjes! Helemaal gebiologeerd ernaar kijken, en met handje pakken! En lachen! Jeee, ze wordt echt groot! En het wordt steeds leuker! @egbimi : hier helaas geen ervaring met inbakeren verder .Djemi heeft in slaapzakje geslapen vannacht onder lakentje ging wel ok.. Ze slaapt altijd met haar armpjes naast haar hoofd, dus die moeten vrij zijn.. @wwjc : Irritant he, als ze na de nachtvoeding niet snappen dat ze verder moeten slapen! Mijn kraamzorg zei dat mama is voor de melk bij BV en papa is voor de troost. Dus bij jou ruikt hij melk, maar dat wil hij dan dus niet klonk wel logisch vond ik en in het begin klopte dat wel nu we allebei flesjes geven, kan ik ook troosten.. @kipkip : komt vanzelf dat nekkie, hier vanmorgen voor het eerst echt lang omhoog, terwijl ze op mijn buik lag! @sushi : wat grappig, claire vd GK! Maar zal zij dan wel werken? @wondertje : Go With The Flow relax 8)..is het enige wat je kan doen afwachten en zelf ook rustig aan doen heb ik gemerkt En inderdaad het lijken wel hink-stap-sprongen die die kleintjes van ons doen Ik hoop dat je een beetje wakker kan worden en kan werken . @Pientje : Heel fijn dat je kleine verder geen last heeft gehad!
Helemaal mee eens eenwondertje! Maar wel jammer dat het geen gezellig avondje is geworden met het etentje.....! Mijn schoonouders hadden ook het geniale idee om te gaan bbqen met zn allen, op een zaterdag savonds om 7uur!!! Leuk, lekker meegedacht dat wij een BABY hebben....en mn schoonzusje een dochtertje van 2, dan ga je toch lekker smiddags bbqen??? Idd als Rosan overdag niet of weinig slaapt zie ik het ook helemaal niet zitten om dan savonds weer op pad te gaan. Wij lekker bbqen buiten en zij binnen liggen in de wandelwagen zeker. Ik was best pissed off. Gelukkig belde mn schoonvader de volgende dag toevallig of het een andere dag kon. Ik zeg ja en dan wel smiddags graag!!! Haha. Ben normaal niet zon zeikerd, maar dit vond ik echt een beetje dom van hen. En dat pruillipje.......dat deed Rosan net ook haha. Ze lag in bed en trok echt zon lipje...mama.....neem me weer mee ajb.....hihi. Niks ervan zegt mama je moet slapen (boze mama he ) Vanmorgen op nacontrole geweest bij gyn. Mijn zus heeft op Rosan gepast. Ik denk als ik Rosan meeneem is ze weer de hele dag van slag (hebben meer kindjes daar last van? lijkt wel of zij overgevoelig is voor prikkels.....Ze heeft dan echt bijna een hele dag nodig om bij te komen). Mijn zus vond het erg leuk om op te passen en ze deed ook zo leuk met rosan (ze was wakker geworden om 9uur en had ze haar lekker uit bed gehaald en de fles gedaan , ze had wel echt honger want bijna hele fles leeg gedronken) De nacontrole stelde trouwens weinig voor vond ik. Ze heeft wat vraagjes gesteld (ook over ks en ik weer brullen dat ik zo jammer vind dat het niet natuurlijk gelukt is........) en de wond bekeken. Nou alles was prima dus ik stond met 5 min weer buiten. @WWJC we hebben idd babykamer Turijn, jij ook? Ben er echt superblij mee! De kraamverzorgster was ook vol lof over de commode, lekker hoog en veel ruimte!! Voor de rest niet veel onthouden wat ik bijgelezen heb, heb mn hoofd er niet helemaal naar staan. Ga lekker naar buiten het zonnetje opzoeken!!!
Coto: Leuk hè dat ze hun beentjes en armpjes gaan ontdekken ! Ik had Claire zelf aan te telefoon toen ik een afspraak maakte en ze zei zelf dat ze er in principe gewoon is mits ze niet bevallen is Veel vrouwen met een eigen zaak zoals nagelstylist/kapper etc werken gewoon door volgens mij Hoop dat je vanavond beter kan slapen ! Eenwondertje: Je hebt gelijk hoor, als je mannetje daar zon last van heeft gewoon lekker thuis blijven de volgende keer. Dat wakker schrikken heeft Esmee ook, alsof ze eng droomt of zo . Jessie: Is ook geen handige tijd voor een bbq zeg met kindjes . En je bent zeker geen zeikerd hoor, je hebt groot gelijk ! Ik probeer de bezoekjes ook echt te plannen om de voedingen heen en als die tijd de ander niet uitkomt dan houdt het op . Jammer dan maar Esmee gaat dan lekker voor !
Moet wel zeggen dat Esmee niet zo erg gevoelig is voor prikkels, heb haar meegenomen naar Schiphol 2 weken geleden om een vriendin op te halen die 2 maanden naar New York was geweest en ze vond het prachtig ! Alleen maar om haar heen kijken met die grote ogen en 's avonds gewoon lekker slapen.... Heb juist meer het idee dat zij moe wordt van een "druk" dagje....
@prikkels: Een paar weken terug waren we op de verjaardag van mijn zus. Ze lag boven te slapen in de MC en ze moest eigenlijk eten maar ze sliep dus nog. Ik heb haar een half uur later er toch uit gehaald omdat ze anders ook te lang in de MC zat. Het was dus heel druk op de verjaardag maar ze sliep gewoon door en is daarna ook rustig geweest.
Hier 1 die zich snel verveeld en juist prikkels nodig heeft. ik heb trouwens een babyfoon die een muziekje speelt en die kan ik beneden aanzetten. Werkt heel goed als ze 's avonds een beetje moeilijk in slaap komt. Is ze meteen stil en daarna valt ze in slaap. Beneden in de box valt ze ook altijd in slaap met de muziek van de mobiel. Nu maar hopen dat ze op het kdv ook een muziekje hebben anders ben ik bang dat ze daar niet slaapt.
Aaah wat lieeeffff!!! Ik loop ook al de hele ochtend naar de brievenbus om te kijken of de post er is., maar hier helaas nog niet :x WEl goed voor de lijn overig dat gesjouw
Sjonge, ik probeer het bij te lezen (en te houden) maar het lukt me niet echt, geloof ik (ik moet ook nog erg wennen aan het nieuwe forum, stiekum). Hier is het iig ook vrij hectisch nu. De mannen hebben wel een aardig ritme, maar de afgelopen twee dagen is het flink jengelen/krijsen, niet gauw tevreden en vooral niet zoveel willen slapen. Bluh! Af en toe hol ik echt 6 keer in een half uur de trap op en af, maar goed Sprongetjes noemen ze dat? Nja, ik heb een hekel aan die term, eerlijk gezegd (inclusief het boek). Kinderen groeien niet volgens een boekje, maar da's mijn mening Maar het zal daar wel op neer komen. Verder ook sinds een paar dagen gestopt met de refluxmedicijnen, en tot nu toe gaat het redelijk. Ik ben echt heeeel erg benieuwd hoe het blijft gaan, de komende tijd. Volgende week weer naar de kinderarts. Verder zitten allebei de mannen alweer dik over de 5 kilo (als het inmiddels geen 6 is ) en kan ik de eerste maatjes 62 alweer opruimen Het past gewoon niet meer, de mouwtjes zijn te kort en soms krijg ik het niet eens meer uit, als ze een romper een goeie dag aangehad hebben... Dat belooft nog wat Nou, tot zover mijn egoberichtje Morgen naar de Efteling voor de verjaardag van de oudste, dit weekend is ook mijn man nog jarig en hebben we het kinderfeestje van de oudste en dan ook nog vaderdag. En dan is de week nu nog relatief rustig...