April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Coto: Super schattig joh ! Echt heel erg leuk ! Waar had je die ook alweer besteld ?
    Spekkie: Lekker zeg dat je mannetjes zo lekker groeien ! En een druk maar leuk weekend voor de boeg ! Ik ken het maar wel erg gezellig allemaal !

2. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    Sniffy – dat doe ik idd ook, zo’n zacht broekje (meestal heeft ‘ie die al aan, maar als ie zn spijkerbroekje aan heeft, ruil ik het wel even voor een makkelijk broekje). Hoe was het gisteravond?
    Wat ontlasting betreft, het kan bij BV voorkomen dat ze een tijdje helemaal geen ontlasting hebben (ik kijk er naar uit!), maar als ze er last van heeft….dan is ’t natuurlijk minder!
    Danielle – jij doet ‘em dan een rompertje en een truitje aan en dan in zn slaapzakje? En doe je dan nog een lakentje of dekentje over? Moet het misschien toch eens gaan proberen…wie weet slaapt ie zomaar ineens een nacht door dan (zei ze hoopvol J). En ja, een wendag is misschien toch wel verstandig….maar moet er gewoon even niet aan denken om een hele dag (of dagdeel) alleen thuis te zijn, lijkt me zo raar! Mama moet zich er maar even over heen zetten J
    Jantsjuh – eigen kamer ben ik nog niet aan toe J heeft met name te maken met de borstvoeding hoor, ik hoor ‘em nu smakken of sabbelen op zn handje en dan pluk ik hem zo uit de wieg, even aanleggen en daarna kan ik hem zo weer terug leggen.
    Egbimi – ja zucht…je hebt gelijk over die wendag…. Jij hebt het ook ‘overleefd’ toch? ;) Hoe heeft Mitchell geslapen vannacht? Oh, lees net dat het niet zo goed ging L Kan je niet helpen aan tips, want ons ventje slaapt altijd vrij rustig.
    Leonie – je klinkt weer lekker vrolijk en opgewekt, fijn!
    Lynnmvjulian – wat lekker zeg dat Julian met 9 weken al door sliep! En wat een lekker ritme hebben jullie al te pakken….hier totaal nog niets te bekennen van vaste tijden..helaas. Heeft Julian dit ritme zelf ontwikkeld of ben je op vaste tijden gaan voeden? En hij slaapt dan van 19:30 tot volgende ochtend 7 uur?! Jemig, wat lekker zeg!
    Rach – bij mij zit er dus ook nog geen regelmaat in qua tijden, alhoewel de laatste voeding meestal wel ergens tussen 21:30 en 22:30 is, maar afgelopen zondag bijvoorbeeld om 20:40…dus tsja een echt ritme zit er nog niet in…
    Wwjc – hihi, ja idd nu nog nadenken over Vaderdag cadeau (ik ben meestal van het uitstellen J), maar goed, het naambordje kan ik dus doorstrepen…dat scheelt weer twijfelen. Dan ga ik toch maar proberen om z’n voetjes in het gips te krijgen! Fijn trouwens dat je weer lekker meekletst, je klinkt weer een stuk beter, fijn!
    Zeppie – hoezo een echo van haar beentjes? Reageerde ze goed op de spuitjes?
    Coto500 – fijn dat Djemi zo goed reageert op de infacol! Goed spul he?
    Een wondertje – sorry, maar moest even lachen om je verhaal dat je flesje gemaakt en dat hij intussen in slaap gevallen was…niet leuk! Maar moest er wel even om lachen J
    slapen - ik merk dat ons ventje 's nachts nog wel komt voor een voeding, maar dan niet zoveel drinkt (BV) soms maar 5 of 6 minuutjes, valt daarna weer snel in slaap. Herkennen jullie dit? en hij heeft soms 's nachts/vroege ochtend dat ie klaarwakker is, maar niet wil drinken....iemand tips? ik ga toch echt 's nachts niet met hem spelen hoor, dat gebeurt overdag! :)

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @indy, gisteren alleen even op de koffie geweest. Ik ga zo even voor een slaapzakje kijken. ze ligt nl vaak boven de dekens.

4. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Oh verrek, ik vergeet het er helemaal bij te zetten, maar de mannen slapen door! Van 11:00 tot 7:00, jeuj! Eigenlijk doen ze dat ook zonder die fles van 11:00, maar ik wil ze nog even op die 5 voedingen houden omdat anders de flessen te groot worden.

5. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam

http://www.simplycolors.nl/

En dan vaderdag kado….duurt 5 werkdagen dus voor vaderdag heb je dat niet meer…maar ze hebben vanalles!

Zo, tijdens de voeding net weer een flinke poepbroek…hihi..ik vind het zo grappig om te zien….moeilijk kijken…rood aanlopen….pppppfffoooeeeeppppp…tralalaa, niks aan de hand lekker verder drinken!!!
    Daarna in bed gelegd, gaan stofzuigen op de gang en trap..huiskamer…het is nu stil…hihi…van herrie gaat ze slapen!

6. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Zo. lekker spekkie!
    Djemi SLIEP ook door sinds 1 maand...TOT afgelopen maandag, ineens komt ze om 5 uur!! en vanmorgen om 6 uur...
    Ik denk dat ze meer voeding nodig heeft, maar ze drinkt gewoon geen grotere flessen dan 120ml...
    Dus nog 6 a 7 flessen.:(...

7. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Indy; idd; doe alles uit, behalve zijn romper.
    En dan een pyamashirtje, en zijn slaapzakje. Hij ligt onder een lakentje en een dekentje.

8. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    pfff, nog steeds geen tijd gehad om bij te lezen.. Gisteren een dagje weggeweest. Met vriendinnen naar Derek Ogilvie.. Ben om 13.30 weggegaan en was pas om 1.30 thuis.. Heb maar 1 x naar huis gebeld. Nu moet ik even wat aan het huishouden doen en straks naar de tandarts, dus nog geen tijd..

Thalina: klote nieuws van je moeder, heel veel sterkte..
    eenwondertje: ben blij dat het met jou moeder goed is afgelopen
    Wat een dubbel nieuws zeg...

Ga stofzuigen en de vaatwasser uitruimen, dan maar Tjeerd wakker maken voor flesje, want hij moet mee, heb geen oppas en ben maar 10 min bezig daar..

9. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Coto
    wat een leuk jurkje zeg
    nou die moet papa toch geweldig vinden:D
    en ook al zo n fijne nacht papa s ook;)

@Spekkie
    wat fijn dat de medicijnen goed hun werk doen
    en ze groeien goed zo te lezen
    fijn hoor
    en gefeliciteerd alvast met je oudste
    leuk een dagje efteling
    en heerlijk zeg dat ze doorslapen dat scheelt toch best veel

heb net Mitchell wat langer opgehouden als normaal
    ik ga eens kijken of hij overdag wat meer wakker kan/wil zijn zodat hij snachts wat rustiger slaapt
    en ik ga hem nu niet meer wakker maken voor de fles we zien vanavond wel hoe laat de laatste is
    ik heb nl het idee dat als we hem laten liggen hij goed slaapt en als we hem om 22.30/23.00 wakker maken hij dan onrustig word
    we proberen het gewoon ik zeg al tegen mijn vriend beter 1x eruti voor de fles dan 3x voor dat stomme inwikkelen

net hebben we het vaderdagkado gemaakt leuk om te doen en goed gelukt
    ik heb zijn voetjes gedaan ik wilde eerst een handje en een voetje doen,maar op het kdv hebben ze ook iets met zijn handje gedaan
    die was helemaal geel gisteren:D
    er komt zo een vriendin op visite
    gezellig

10. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    HIJ SLAAPT. Ik heb hem uitgebreid in bad gedaan, met olie gemasseerd, geknuffeld enz. Daarna in zijn ledikantje gelegd. Ik ondertussen de bende opruimen en met mijn geluiden om zich heen is hij in slaap gevallen........ Hij slaapt al een uur! Ik laat hem vandaag zelf verder het ritme bepalen, ik bied hem standaard 5x165 aan en ik zie het wel. Bij de laatste fles mix ik de voeding met voeding voor hongerige baby's en dan eens zien wat er vannacht gebeurt. En omdat hij nu wat onvoorspelbaar is, heb ik de collega's gevraagd bij mij thuis te komen om te vergaderen (beneden), heeft hij geen last van en ik ben in de buurt. Collega's vonden dat prima (zijn er maar 3), dus ik ben benieuwd.....

Indy/slaapzakje: hier ook een badstof slaapzakje. Ideaal. Rompertje met lange mouwen eronder en dan het slaapzakje aan. Alleen een lakentje erover heen, maar dat is ook omdat het op zijn kamertje best wel warm is. Soms een rompertje met korte mouwen en dan een shirtje met lange mouwen erover heen en dan het slaapzakje..... Meneer woelt zichzelf ook vaak los en boven de dekens, dus ik vind dit super! Oh ja, ik doe dit alleen 's avonds/'s nachts. Overdag gewoon een makkelijk broekje aan. Zo weet hij misschien ook beter wat het verschil is tussen dag en nacht.....

@Simplycolors: mijn shirtje voor vaderdag komt als het goed is ook vandaag binnen. Ik ben benieuwd!

11. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    ha meiden!

Heb geprobeerd laatste 2 pagina's bij te lezen maar echte reactie lukt niet.
    Kleine meisje bijna constant aan het huilen en wil steeds drinken, een regeldag of sprongetje. Allebei lastig!
    Probeer het later nog een keertje!

12. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    dit is hem geworden
    nu aan de andere kant nog een mooie foto

13. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Egbimi: ik had gisteravond ook hetzelfde. Dat wakker maken voor de laatste fles is echt niet fijn. Het lijkt wel of hij juist daar onrustiger van wordt. Dus, heb ik hem laten liggen en dan maar nachtvoeding om 03.00. Was dus ook geen succes. Ik zie wel wat het schema vandaag word en bepaal dan wat ik vanavond doe met de late fles. Maar idd, beter geen fles dan 3x inwikkelen. Word je ook niet vrolijk van.

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Waar kopen jullie die gipsdingen, vind het erg leuk!

Echt mooi Bianca! (ik blijf trouwens maar steeds Bianca schrijven ipv egbimi, hoop dat je dat niet erg vind maar is automatisme! Hihi)

15. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Echt heel leuk!
    Daar gaat papa wel van genieten ;)

16. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Heb net een Woezel en Pip baby-gym gekocht..zoo cute!
    En heb de neusspray (voor BV..kolven) vandaag gehaald..kijken of ik daarmee wat meer af kan kolven..
    Meneer slaapt nog..:) vanmorgen kwart voor 9 laatste fles gehad..:(..10 uur sliep hij ..en nu nog.......pomptiedomptiedom...

Zal zo even bijlezen..

17. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    dames ik heb gelezen....maar ik ben zo moe.....jullie zullen wel denken waarvan..als julian van 21:00 uur tot 7:00 uur slaapt...alleen ben ik zo moe en ik weet niet waarvan.....heb een afsrpaak bij de dokter gemaakt en kan pas maandag komen......ik snap er echt niets van...vanmorgen tot 10 uur geslapen en nu zou ik alweer kunnen slapen...heb er al een wandeling opzitten...ik d8 misschien dat ik moe was van het binnen zitten maar dat is het ook niet :(

18. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Egbimi; wat ontzettend mooi!!! Ik ga vanmiddag de stad eens in om een naambordje te halen voor papa!

19. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Lynn; Verstandig dat je een afspraak bij de HA hebt gemaakt, miss heb je een laag HB gehalte?
    maar ook hier; moe, moe en nog eens moe....
    Erg fijn dus dat ik aankomende maandag weer moet werken....
    Kan wel huilen bij de gedachte alleen al...

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Egbimi: mooi geworden hoor die voetjes, goed gelukt.

@lynn: idd misschien is je HB te laag

@Eefje: lekker hoor dat ie nog slaapt. Lukt het kolven niet tussen de voedingen door of als het tijd is voor voeden.

Deel Deze Pagina