mirjanne, had isabelle die reflux al meteen? of pas toen ze een paar weken ofzo was? Want met Nienke was er niets aan de hand, maar sinds een paar dagen spuugt ze dus zo. En meestal al bijna meteen na het eten vóórdat ze dus plat in bed ligt. Ik vind het echt rot, want vandaag heeft ze dus ook veel gehuild en slecht geslapen. En ik weet dan niet of ik de fles moet geven of juist niet. Het lijkt me dat ze na het spugen weer sneller honger hebben toch?
Msroxy vervelend dat spugen. Als het zo door blijft gaan, kan je misschien johannesbroodpitmeel gebruiken. Eenwondertje dat klinkt idd een stuk hoopvoller, we duimen door [-o< Gister een superleuk kraamcadeautje gehad, een heel leuk setje van Lief! Errug girly
Imd, wat leuk dat je de foto aan je man liet zien. hoe spreek je Miley uit dan? ik dacht 'Milie' maar begrijp ik uit Smiley Miley dat het Mijlie is? Eenwondertje, sorry ik heb helemaal over je verhaal heengelezen, behalve je laatste stuk. Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! gelukkig klinkt het nu wat hoopvoller. snap dat je er veel verdriet van hebt, ik hoop dat alles goed komt! KNUF! Kilo's: voor de zs: 53 kilo, met 40 weken 66 kilo en nu zit ik op 56 kilo. Maakt me verder niks uit hoor. vind het prima zo even een vraag aan BV mama's: ik voed ongeveer om de 3 uur. maar als ze moet huilen voed ik tussendoor ook nog. ik houd nu een beetje aan (voorbeeld) rechts gevoed, en de tussendoortjes blijven ook rechts. en dan begin ik na ongeveer 3 uur aan links. Ze wil als toetje geen links meer, want ze heeft aanrechts genoeg. is dit goed zo? msroxy, zielig he at spugen. hier vannacht een hele golf over mijn borst, buik en vloer. maar het zal wel opluchten, denk ik maar. ik maak me geen zorgen als ze wat teruggeeft, want dat kleine maagje moet natuurlijk nog helemaal wennen aan dat drinken. Als ze te veel teruggeeft en te vaak en haar poep en plasluiers worden minder dan zou ik even aan de bel trekken bij de verloskundige of anders CB? Magickwings: de buren uitnodigen die je niet kent!? wel wegwezen dus! als mijnschoonmoeder dat zou doen zou ik haar dat echt wel laten weten, ik vind dat echt respectloos hoor! bedankt voor de complimenren over haar kuiltje. wij hebben die allebei niet dus weet niet van wie ze die heeft! pientje, klinkt als een leuk kraam kao (foto???)
snel een berichtje van mij want zag dat er aantal vroegen hoe het met me ging (heel lief trouwens, bedankt!) het gaat al wat beter maar de pijn is er echt nog wel. de ene borst nog steeds erger dan de andere, ondertss zie je het ook uitwendig op mijn tepel en in Laure haar mondje. ik heb het dus goed te pakken. hoop dat de medicatie snel zijn werk doet!! sorry geen tijd voor op iedereen te reageren, zoontje word wakker en de papa is werken tot vanavond laat. hoop dat alles goed gaat met iedereen!
@sylvie..sterkte! @Rach.. ik kan je niet helpen met tips, ik voed namelijk bewust echt niet tussendoor, tenzij de hongersignalen overduidelijk zijn, ivm overvoeden..ook bij krampjes, boertjes e.d. gaan ze zitten happen, dus t is vaak wat uitpluizen.. ik heb aardige krampkinderen, dus ik kijk hier erg voor uit, overvoeden...ging ik de mist mee in bij Belle destijds.. die leek niet te verzadigen..wist ik veel dat t krampjes en reflux waren.. @msroxy, Isabelle was de eerste 2 weken een heel rustig meisje, en van de een op de andere dag begon ze toen met krampjes en met spugen... kan dus heel goed.. hou het ff kort, tikt niet zo makkelijk met 1 hand (ben aant voeden)
oh ja, msroxy.. ik kreeg toen de tip om gewoon te wachten tot de volgende voeding, desnoods half uurtje eerder. niet meteen weer een voeding geven.. maar ik gaf bv, dus hoe dat met fv zit, durf ik niet te zeggen
Zo alles bijgelezen, maar kan zo moeilijk onthouden...... #-o ff denken. Eenwondertje; Wat schrikken! Veel sterkte en ik ga voor jullie duimen dat het meevalt.... Mirjanne; Jullie mannetje ook al zo'n krampjes....hier ook, tenminste ik denk dat dat het was, Senne heeft 3 uren gekrijst. Lijkt me idd voor Isabella ook erg wennen dat ineens de aandacht verdeeld moet worden. Trouwens wat een achterlijk stel schoonouders heb je, hoe durven ze! Magicwings; Ook bij jullie zoveel krampjes, niet leuk. Ik kan dan ook wel meehuilen hoor.... Lynn: Hm leuk tijdstip om wakker te zijn heeft Julian uitgezocht, zo te lezen is hij overdag voldoende wakker......Gaat hij dan huilen? Rach: Wat een scheetje!!!! Sylvie: Fijn wat van je te horen, sterkte met opknappen, neem er de tijd voor hoor! Lijkt me erg pijnlijk. IMD: Hoe ging het met het bezoek? Wat je moeder (of was het schoonmoeder) geregeld had? Pientje: Leuk he kraamkadoos..nou ja niet alles is leuk trouwens, hebben jullie hier ook wel wat gehad wat je vreselijk vond???? Ik wel en dan maar je gezicht in de plooi houden haha. Ik kreeg gister over de post een kadootje van een ex-collega. Ze heeft van ons geboortekaartje een schoentje gemaakt, op de onderkant het gedeelte Dolbij zijn wij met de geboorte van onze zoon Senne en onze namen, op het hakje het gedichtje: voor de wereld ben jij o zo klein, maar voor ons ben jij de wereld, op de bovenkant (de neus zeg maar) het muisje van de voorkant. Zo leuk. Hij zit in een doorzichtig ei, aan een lint, Ik was helemaal emo (ook ik wordt een watje) Kilos: Ik was 65 kilo voor de zw.schap, vrij licht bij een lengte van 1.80....Ik was 18 kilo gegroeid en na de bevalling 8 er af (ongeloofelijk vond ik dat!) Weeg nu 75. Op zich hoeft niet alles er af, vind 70 kilo wel een mooi gewicht, maar ga nu niet lijnen, denk er wel wat om qua snoepen....maar nu nog geen zin om daaraan te denken. Leonie: Lekker bbq, nu heb ik honger haha. Msroxy: Wat zielig en vervelend dat spugen zeg. Het CB zei tegen mij dat ik spugen enz. in de gaten moest houden ivm eventueel ontwikkelen van reflux, dus het kan zich later ontwikkelen. Hoe gaat het nu verder met Nienke? En het slapen? Nou ja hier gaat het nog hetzelfde. Morgen naar de osteopaat, ben erg benieuwd. Ik wil nu ook johannesbroodpitmeel door de laatste voeding doen, voor een meer verzadigd gevoel....kun je dat gewoon bij de drogist kopen??? Het CB begeleid hier ook heel goed, belt ook steeds om te vragen hoe het gaat. Gister dus veel gehuild (krijsen), zal een samenloop van alles zijn, onrust, krampjes, prikkels, niet lekker in zijn vel zitten.....Moet wel zeggen dat de krampjes verminderd zijn nu ik die andere flessen met luchtfilter gebruik en de infacol. Senne boert nu ook af en toe. Ik heb wat een terugval lichamelijk..kon al een aardig blokje om maar ineens protesteerd mijn lijf. We waren vanmorgen aan het wandelen, maar kreeg zo'n buikpijn pffff en mijn benen wouden niet meer.....Misschien toch teveel van het goede geweest en was ik was te enthousiast... Manlief moet morgen weer werken, het was druk.....anders zou hij nog vrij zijn. Dus moet ook alleen naar de osteopaat. Dat was dus huilen toen ik dat hoorde haha,. Ik kan teleurstellingen nog niet zo goed verwerken geloof ik. Vanaf morgen dus alleen. Hij is de afgelopen maanden fantastisch geweest, veel vrij gehad om mij te helpen toen ik plat moest enz. enz. enz. Ik werd er best wel afhankelijk van dus moet nu weer omschakelen. Ga het maar positief tegemoet want het is wel weer Back to real life, lekker het normale....denk dat dat straks goed bevalt, even over de drempel heen...
*****inbraak***** Hoi mama's!!! Even een inbraak, vandaag 40weken.....dus uitgeteld. Maar nog geen teken van.....Hoop gauw te mogen bevallen en hier mee te mogen kletsen!!!! In het bevallingsforum is t nogal rustig op t moment.... ***uitbraak***
Rach: lijkt me prima zo dat voeden. Ik voed wel beide borsten dus ik begin altijd met degene die zij als laatste heeft gekregen omdat ze die meestal niet helemaal opdrinkt., maar in jouw geval waar ze maar 1 borst neemt zou ik het tussendoortje daar ook uit halen en dan bij de vogende voeding de andere borst geven. Lees veel spugertjes en krampbabies. Onze zoon heeft ook zo vreseljk kramp gehad....pffff echt heel zielig. Hoop dat onze dochter er minder last van heeft.....tot nu toe gaat het wel redelijk, maar goed, ze is nog geen 2 weken oud.... Lynn: geen tips om zijn ritme te veranderen helaas.....Dat is nu op deze leeftijd denk ik iets dat zichzelf nog een beetje moet reguleren... Pientje: ik kreeg gisteren per post ook super leuk cadeautje van Lief! Een roze badpakje met "Plons" erop! Had jij nog een tip om beter te laten boeren? Heb jij Infacol gebruikt?
ME2; Ik gebruik infacol, en hier lijkt het te werken, Senne boert ook niet. Nu wel, maar niet elke keer hoor. Wel heb ik het idee dat de lucht meer afgevoerd wordt....Een aanrader. Lynn gebruikt het ook.
@Rach je spreekt het uit als de zangered Miley Cyrus (dus Smiley zonder de "s" idd) #Jodie ; ja geweldig bezoek (lees met sarcasme..) ze zouden dan rond 4 uur komen op den duur werd het half 6 ik heb ze op 6 uur weggestuurd want miley moest eten en dean ook en daarna moet dean in bad enzo dus had gewoon geen tijd meer.. Vandaag was mijn moeder jarig dus weer een vermoeiende dag want Miley had lopen spoken met krampjes pffff het is echt raak de laatste paar dagen en alle dingen die bij Dean werkte werken bij haar dus niet (lekker als je denkt wat kennis in huis te hebben HAHAHAHA) ik ben echt kapot en heb vandaag ook niet echt lekker bij kunenn komen.. morgen gaat Dean naar het KDV ik hoop dat wat bij te kunnen slapen, ze heeft het vaak vanaf 9-10 uur savonds tot 2-3 uur snachts en het enige wat een beetje werkt is de "aapjeshouding" op je borst het beste maarja op den duur werkt ie ook niet meer en dan is ze echt ontroostbaar.. gelukkig is Martin rond deze tijden wel thuis en helpt hij me enorm.. die straalt echt zo'n rust uit.. Nu heb ik met omneo het spugen echt een stuk verminderd (soms nog een mondje maar dat vind ik nou niet echt noemenswaardig) dan doe ik 2 schepjes gewone en 1 schepje omneo met 90 cc water maar ik heb het idee dat de krampjes erger zijn (maar kan natuurlijk ook even tijdelijk zijn??) het is zo'n ander kindje als dean (wat natuurlijk goed en okay is) ik had ook al verwacht dat het erger zou zijn als bij Dean want dean was gewoon perfect dat KON niet beter (heb het dan over huilen ed. onze Miley is natuurlijk ook perfect maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) maar Miley is echt het andere uiterste tot nu toe en vind dat echt supervermoeiend als ik nu een keer goed kon slapen heb ik weer reserve maar loop een beetje op mijn tandvlees op het moment.. maar goed we houden een doel voor ogen dat het vaak alleen maar zo erg is de eerste paar weken.. en dat het dan weer makkelijker word (en nee niet zeggen dat het anders kan zijn, weet ik zelf ook maar moet mezelf dat even wijsmaken anders houd ik het niet vol voor mijn gevoel) Cinnababy heb ik trouwens al geprobeerd ik lees hier veel over infacol was dah? en hoe werkt het? nog andere ideeen?
Infacol zorgt dat de lucht afgevoerd wordt...Maakt van kleine gasbelletjes grote, die makkelijker door de baby kunnen worden afgevoerd. Helpt vastzittende lucht af te voeren. IMD ik had met cinababy dat Senne niet meer poepte, Lynn had dat geloof ik ook met Julian, zij gaf me toen deze tip...
Oja en ik heb nu andere flessen, welke gebruik jij? Ik had met de avent dat Senne enorm veel lucht naar binnen zoog, komt ook mede door zijn enorme gulzigheid.... Ik heb nu de Born free flessen, zelfde soort als bv dr. Brown en dat scheelt al wel met de krampjes. IMD vanaf wanneer gaf jij Dean johannesbroodpitmeel?
Hallo allemaal, Ik meld me ook even aan bij de april mama's. Ik ben 13 april 2009 bevallen van een zoon!! Zijn naam is Justin. (Uitspreken op z'n hollands ).
Hi meiden, Ik heb nu geloof ik de paril mama's 2009 gevonden... Wist niet dat er een ander forum was geopend.. Onze Bo is nu 6 dagen oud. Ze is dus geboren op 14 april om 03:02. Haar gewicht was toen 3645 gram en lengte 48 cm. Mijn bevalling duurde in totaal maar 3 uur en 15 min. Ongelofelijk snel! Ik kreeg om 11.45 mijn eerste wee. We lagen net op bed. Ik dacht zal het nu toch echt gaan gebeuren. Ik bleef rustig liggen,... maar zer kwamen meteen al om de 5 min. en hielden 1 minuut aan. Maar ze waren nog prima weg te zuchten. Om 0:100 ben ik uit bed gegaan,.. hubby gewoon lekker laten slapen. Beneden in de woonkamer nog even een buikfoto gemaakt. De weeen werden wel steeds pittiger,... maar nog goed te doen. Om 02:00 hubbie wakker gemaakt en die zei meteen we moeten de VK bellen,.. ik nog; nou moeten we dat nu al doen??? Hij: JA!!!! De Vk was er na 15 min. al en teon had ik al 5 cm ontsltuitinng!!! Dus meteen mijn ouders gebeld, die zouden naar het ziekenhuis komen. Ik ging met de VK mee in de auto en hubbie haalde onze zoon uit bed. Bij het ziekenhuis aangekomen ging ik met mijn moeder en vk naar de verloskamer. Daar aangekomen had ik meteen al persdrang. Maar hubbie was er nog niet. Mijn moeder naar de gaan gegaan en daar kwam hij gelukkig net aan gelopen. Toen kon ik gaan persen (was niet echt nodig want mijn lichaam deed het allemaal zelf) Na 8 min. zei de vk pak haar maar aan,... en toen was ze er onze BO!!!!! Jammer genoeg kwam de placenta niet meteen en na een uur sjorren en duwen op mijn buik en een liter bloed verlies veder kwam die gelukkig toch... Na het wassen mocht ik even bijkomen op de kraamafdeling,.. maar daar mocht ik om haLf 12 in de ochtend alweer naar huis. Bo is nu 6 dagen... het is echt een schatje. Maar het is best pittig. Overdag slaapt ze veel ,.. maar 's nac hts heeft ze zo haar wakkere momentjes. De BV gaat goed. Al vergt het veel van mijn lichaam. Ben al mijn kilos'al kwijt. We gaan haar straks in bed doen,.. in de hoop dat ze dan moe is en 's nachts beter gaat slapen.... Dat was het even voor nu... Ga morgen hier bij lezen...
haha goede vraag weet niet meer precies, ik weet dat ik met CB had afgesproken dus daar moet ik dan al geweest zijn.. Ik had Avent (dat was de enige die werkte bij Dean) daar heb ik steeds dat ze "loslaat" tommee tippee was helemaal een ramp (had ik hoge verwachtingen van) en nu difrax die pakt ze goed en drinkt ze normaal en rustig uit.. die van born free kan ik nog proberen.. Ik ga die infacol ook halen morgen, cinnababy werkte bij Dean super dus dacht test die uit maar het is echt helemaal uitproberen met dit meisje.. dus dit ga ik morgen testen.... toch makkelijk he zo'n forum... moeders helpen moeders
Heyyy, heb jullie eindelijk gevonden Nog niet alles bijgelezen, maar hoop dat alles goed met jullie gaat! Mijn prioriteiten liggen niet bij de pc, maar ik hoop hier zo nu en dan toch lekker mee te kletsen
Echt héél lief dat je toch nog (met één hand nog wel) de tijd neemt om mij even te helpen , terwijl je zelf toch ook genoeg aan je kop hebt met twee kinders! Fijn om te horen, want ik was steeds zo aan het twijfelen. Ik neem aan dat dit met flesvoeding wel gewoon hetzelfde is en ze lijkt het ook wel vol te houden. Alleen vannacht weer bijna alles uitgespuugd en vandaag volgens mij veel honger gehad, want ze heeft véél gehuild. Maar van reflux willen ze ook steeds drinken om de smaak weg te spoelen, dus ik ga morgen toch maar eens even bellen naar het cb. Zowieso iedereen bedankt voor het meeleven! IMD: succes vanavond! Ik leef echt met je mee hoor. Krampjes (klinkt véél te onschuldig) worden echt onderschat... Jodie: gelukkig zie je al wat verbetering, maar ik heb hoge verwachtingen van jullie bezoekje aan de osteopaat morgen! Laat je weten hoe het ging? Het verschil zal je trouwens wel later pas merken natuurlijk...
ik zag een nieuw iemand op het forum WELKOM julian spreek je ook op zijn hollands uit....!!! veel mensen vragen het wel trouwens hoe je het uit spreekt! imd..ik d8 ook dat je miley uit sprak zoals rach zei....over de krampjes...hier helpt de inflacol heel goed...cinebaby legt de darmpjes van julian een beetje plat...wij gebruiken voor de afgekolvde melk ook difrax sylvie...ach meis wat vervelend dat het nog niet weg is...lijkt me zeer pijnlijk en ik denk dat ik het al opgegeven had met zoveel pijn.... rach...ik doe ook 1 borst leeg laten drinken en 1 borst als toetje...en julian krijgt net zoals marjanne zei eigenlijk niets tussen door...ja z'n speen want hij heeft dan of krampjes of een boer dwars en dan gaat hij ook happende bewegingen maken me 2 leuk cadeautjes over de post! hier een rustig dagje....julian is op dit moment wakker...joepie...dus heb hogeverwachtingen......hij krijgt ook vannacht de fles...heb afgekolft... snachts ben ik niet zo wakker en weet ik niet zo goed of hij genoeg op heeft....dus heb nu 100ml is dat genoeg denken jullie?
Lynn, die infacol he....twijfelde jij ook zo bij de hoeveelheid in het volle pipetje???? Msroxy, ik laat morgen zo snel mogelijk weten hoe het is gegaan! Echt het CB even bellen over het spugen hoor! Tegen mij zei ze een mondje teruggeven is niet erg..... Mienime welkom! IMD ik heb ook veel aan dit forum, niet alleen de tips maar ook je onzekere of moedeloze momenten uiten.... Ik hoop dat je morgen bij kan slapen!!! Dat uitgezoek vergt ook veel energie vind ik... Senne drinkt zo snel, die doet net of hij een week overgeslagen is....hij drinkt trouwens met heel gespannen armpjes en handjes en knijpt zichzelf in zijn gezichtje...of in mijn hand, hebben jullie babys dit ook? Of zou het gulzigheid zijn... Lynn: Joepie dat ie wakker is! Ik hoop op een goede nacht voor jullie! Hebben jullie ook weleens dat als je nachts wakker wordt omdat je kindje wil eten dat je even denkt van Shittt ik sliep zo lekker...Ik voel me dan wel schuldig....maar ik moet zo wennen aan de gebroken nachten. Heb veel slaap nodig...