April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    Zooo..en dan nu reageren op jullie J
    Egbimi – leuk geworden zeg die voetjes in het gips! Was het lastig om te doen of viel het mee? Ik heb zelf zo’n verpakking cadeau gekregen, dus heb het al klaar liggen. Zit even te twijfelen om het vandaag alleen te doen of morgen vriendin even te laten helpen (komt morgenochtend op de koffie). Jij tips?
    En wat leuk dat Mitchell zichzelf al optrekt!
    Lynnmvjulian – hoop dat je je snel wat fitter voelt!
    Jodie – hoe gaat het nu? Werpt de rust en regelmaat z’n vruchten al af?
    J
    wwjc – wat een leuke foto van Wybe op schoot zeg!! Wat een sterk kereltje! (heb de rest van je foto’s ook meteen even bekeken, wat een prachtig kereltje zeg! Trouwens de W&P mobiel heb ik via de site van intertoys besteld, koste daar maar € 19,95 en de verzendkosten slechts € 2,95. Voor 13 uur bestellen, morgen al in huis! J Oh en Wybe drinkt s nachts dus ook niet zo heel lang? Nog wel langer dan ons mannetje, want die valt vaak na 7 minuten alweer in slaap
    Leonie
    – fijn dat je chelseashirt zo mooi geworden is. Papa vindt het vast super!
    Rach – ik vind het ook lastig met huilen hoor. Het jengelhuiltje om in slaap te komen is overduidelijk, dus dan laat ik hem liggen…maar anders…ben ik ook snel geneigd om hem lekker bij me te pakken. In het ‘oei, ik groei boek’ staat ook dat baby’s op deze leeftijd nog gemaakt zijn om vast te pakken, te aaien en te knuffelen…dussss
    J. Ons mannetje slaapt ook nog niet door hoor (ja afgelopen nacht wel, zie mijn eerdere bericht!) maar meestal nog een voeding ergens tussen 02:30 en 04:00, maar dat gaat tegenwoordig mooi snel….ik verschoon hem niet meer ’s nachts (baby dry en hij heeft nooit meer een poepbroek ’s nachts), dus uit de wieg, in bed, aanleggen, ca 7 minuten drinken, boertje en weer in de wieg!
    Coto500 – witte lange mouwen rompers kun je krijgen bij de V&D! 2 voor 5 euro
    J
    Ik zit trouwens nu te denken om toch maar es op tijd te gaan voeden, kijken of dat een beetje werkt…oh ik lees net bericht van wwjc dat jullie dat ook geprobeerd hebben, maar dus niet werkte?
    Oh er word er ééntje wakker volgens mij, dus ga even kijken…tot later!

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik lees iets over de lelijkste foto (haha heb ik genoeg heb er zo snel 2 gevonden)

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en nog 1
    ;)

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    we hebben lekker geslapen het was weer een normale nacht tot half 9 geslapen en toen om 9 uur pas de fles gegeven want dean die moest net aangekleed worden dus moest ze even wachten...

Ik ga vanmiddag even lekker naar de kapper en nieuwe sokken halen (op een vreemde wijze raken die altijd kwijt, dean heeft alleen maar eenlingen en miley heeft te grote voeten (die heeft qua lengte nu sokken van 80-86 aan haha miss bigfoot (iets van 9 cm zijn ze nu)

kan ik effe met de nieuwe auto rijden (doodeng vind ik het, het is namelijk automaat en ben dat niet gewend!) ik ben steeds bang dat ik per ongeluk het verkeerde pedaal pak ofzo....

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @imd: die laatste is juist schattig.

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ja niet ineens denken dat je de koppeling moet intrappen want dan zit je met je neus tegen de vooruit ;)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik heb mijn linkervoet ook helemaal weg gezet (dus niet vlak erbij zeg maar) het moet gewoon even wennen en dan van nature gaan zeg maar haha

Ja maareh lief van lelijkheid heb je ook he (qua foto's)

die laatste was 1 dag na de bevalling, beetje gezwollen en net gewassen en met sudocreme besmeert...

8. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    goedemorgen

@Danielle
    leuk he dat ze dat doen en idd dan wil Mitchell ook gaan staan,maar dat vind ik ook niet zo n fijn idee
    en idd zo traint hij zijn nekje ook hij wil toch wel iets zien dus moet zijn hoofdje omhoog

@Est
    het klinkt wel gezellig en bijzonder idd
    en je hebt een druk weekend voor de boeg zo te lezen

@Coto
    lastig is dat he als ze moeilijk drinken
    ik hoop dat jou nacht beter is geweest als die van mij:)
    en wat een leuk idee ik zal ook eens kijken naar een foto

@Kipkip
    ik vind deze foto wel schattig

@Wwjc
    ook alweer zo n fijne nacht dus
    en moeilijk he als ze niks willen en toch huilen
    en idd toch wel een goed idee denk ik dan om hem in te bakeren
    hier helpt het normaal wel heel goed (als hij zich niet loswurmt)
    ik ben benieuwd
    Wybe staat er idd heel charmant op :D

@Jessie
    heerlijk zeg dat ze zo goed heeft geslapen
    en idd ze staat er fraai op:D,die bekkies die ze soms kunnen trekken he
    ik lig hier soms echt in een deuk

@Sniffy
    heerlijk geslapen dus
    nou hier weer een drama nacht:$
    en idd ook goed gelukt die foto;)
    en die 2e is helemaal het einde:D

@pientje
    leuk he die geluidjes en lachjes en idd dan wil je het nog een x horen en dan doen ze het niet

@Indy
    zo jij hebt een heel vrolijk bericht geplaatst zoals ik het lees word ik er zelfs vrolijk van
    super hoor en idd daar knap je van op he
    en ik vond het wel goed te doen hoor
    ik heb Mitchell in zijn wippertje gezet en toen was hij druk aan het spelen en werd toen moe en toen heb ik mijn kans gepakt:Den toen ging het goed,maar als het niet goed lukt,want hij trok ook 1 x zijn teentjes in toen ben ik er met een beetje water over gegaan en heb het weer glad gemaakt en toen weer opnieuw
    dus het is wel makkelijk weer glad te maken succes het lukt je vast

@Imd
    Miley weet ook wel hoe ze mooi op de foto moet:D
    en lekker even naar de kapper
    en ook weer een goede nacht gehad dus heerlijk weer
    hier ook vaak de sokken kwijt tenminste 1 van de 2
    en ik vind het ook altij spannend om weer in een ander auto te rijden
    ik vraag dan vaak aan mijn vriend welke is wat ook weer
    en dan kijkt hij mij aan van ben je dom ofzo:D
    succes het komt vast wel goed

hier weer een beroerde nacht gehad
    om half 2 een gekrijs uit Mitchell zijn kamertje nou we schrokken allebei heel erg zo hard
    hij was niet stil te krijgen dus ik heb hem maar even opgepakt en geknuffeld en na een poosje was het goed wat het nou geweest is joost mag het weten echt zo zielig (hij had zich niet losgewurmt dit x)
    toen tegen 3 uur weer jammeren dus hup speen erin toen ging dat zo een paar x en toen tegen 4 uur ja hoor hij was weer los
    dus hup opnieuw inwikkelen en toen sliep hij tot 6 uur,want hij was weer los dus maar even laten liggen (hij was nog wel stil,maar heel druk met zijn handjes)toen om half 7 toen begon hij te jammeren dus toen de fles gegeven
    dus het was weer een leuke nacht
    hij is nu weer op het kdv tot na de middag en dan kan ik hem weer halen
    dus mama heeft Mitchell weg gebracht en toen weer lekker mijn bedje in gegaan tot 10 uur dus ik ben nu wel weer iets meer uitgerust dan papa
    dus die moet vanavond maar op tijd gaan slapen
    ik zal ook even een foto plaatsen

erg leuk idee zeg

9. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    #2609 wwjc19, 18 jun 2009
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
    Indy, wat fijn joh! Ik word er hier ook vrolijk van. :D

Imd, die eerste is inderdaad wel erg hoor! ;)
    Kijk je uit met de auto...?!
    Ik koop trouwens daarom nooit maar 1 paar sokken, maar altijd minimaal 2 paar dezelfde. Want er gaat er altijd 1 kapot of kwijt. (Manlief heeft zelfs ehm 15 paar dezelfde. :) )

Egbimi, en dat was de eerste foto zowat die we van hem hebben. Ik schrok me rot! Inmiddels ben ik erachter dat hij in het echt gewoon veel mooier is dan op foto's. ;)
    Jammer dat jij ook zo'n slechte nacht hebt gehad. Gelukkig vanmorgen even tukje kunnen doen. Kun je er weer tegenaan?
    Lastig hè, als je niet weet wat er is. Zeker als ze dan ineens zo hartverscheurend huilen... :(
    Vanavond weer een nieuwe nacht.... moet toch eens goedkomen? :)
    Op de foto ziet het er idd uit of hij het erg moeilijk heeft. ;)

Heb trouwens net foto gemaakt van een ondeugd aan mijn borst. (Ook een filmpje van hoe hij moeilijk doet, maar dat kan ik hier niet kwijt...)

10. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    #2610 zeppie, 18 jun 2009
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
    Krijg het even niet alles gelezen loool.
    Ik was maandag met Enya naar het cb geweest Nu is ze zwaar aan het worden ( eerst was ze te licht ) We was nu 54 cm en 4665gr En mag nu niet omhoog gaan met de voeding ( tot 150)
    We moeten met haar woensdag naar het ziekenhuis voor een echo te laten maken van haar heupjes.
    Ze heeft vandaag voor het eerst zo lang geslapen aan een stuk 2145 tot 745. Toen gedronken en toen is ze weer verder gaan slapen.
    Ben aan het wachten ze zouden vandaag onze nieuwe matras en de lattenbodems brengen ben eens benieuwd hoe dat slaapt vannacht.

Gr Mara

11. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    ff een ego bericht.....ben net bij de dok geweest:

ik heb waarschijnlijk een veel te langzaam werkende schildklier....daar word ik nu op geprikt en krijg maandag de uitslag..ik heb net even googeld...en jeetje wat herken ik veel dingen...de vermoeidheid, de diaree, de krampen in mijn benen....het gewichts toename....ik val geen gram af....ook al eet ik gezond beweeg ik elke dag....haaruitval, duizeligheid, hoofdpijnen, slecht geheugen, moeilijk consenteren en langzame hartslag.....dus ben benieuwd....en dan maar kijken of ik die medicijnen wel mag nemen met borstvoeding.....

12. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    @Rach, kleine meisje krijgt hier tussen 11 en 12 haar laatste voeding.
    Man en ik gaan meestal rond 11 uur naar boven en kijken dan nog een serie samen, meestal word ze dan wakker. Als ze om 12 uur nog niet wakker is maak ik haar wakker. Ze drinkt dan zo’n minuut of 10-12 en slaapt dan lekker de nacht door.

Ik voed op verzoek maar dochtertje maakt er eigenlijk voeden op schema van aangezien ze om de 4 uur komt. Soms keertje extra maar meestal strak ritme. Ze drinkt dan 10-15 minuten. Hoeveel minuten drinken jullie kindjes per keer met bv?
    Ze komt wel goed aan, maar ik heb het gevoel dat ze steeds zo kort drinkt.

@Wwjc, ik heb hem toen dacht ik voor 20 euro gekocht. Heb het even op internet opgezocht normaal is hij 29,95 euro, nu bij een paar winkels afgeprijsd naar 19.95 euro
    @Jessie, mooie foto zeg!
    @IMD, zal zo nog eens kijken op die site, al heb ik al een leuk cadeautje kan kijken nooit kwaad, toch?
    @eefje, misschien dat ik die neusspray ook eens moet proberen dan gaat het kolven bij mij misschien ook beter.
    @danielle, wat leuk dat Tim ook al steeds rechtop wil zitten. Hier wil kleine meisje ook wel graag staan maar had ook gehoord dat dat nog niet goed is voor de heupjes, die zijn daar nog niet klaar voor of zo dus doe het nog maar niet. Nog tijd genoeg voor, toch?! J
    @Sushi, lekker onder de zonnebank.
    @Est, leuk dat Derek leuk was. (beetje gekke zin maar je snapt vast wat ik bedoel) Alvast gefeliciteerd met al die verjaardagen!
    @babygym, zal haar dit weekend ook eens erop/onder leggen.
    Kijken wat ze doet.
    @Kipkip, ze kijkt wel scheel maar toch blijft ze schattig J
    @Wwjc, jammer dat Wybe weer zo vroeg kwam en je hem daarna eigenlijk ook niet echt rustig krijgt. Kleine meisje hier wordt ze het meest rustig in de boertjeshouding, zeg maar, dan kan ze rond kijken en vind het dan wel prima.
    @jessie, fijn dat Rosan goed heeft geslapen en tv kijken samen is altijd leuk!
    Oh ja, op doe foto kijkt ze inderdaad wel erg moeilijk J
    @Sniffy, als ze nog niet poept en ze heeft er wel last van kun je haar ook een theelepeltje olijfolie geven, ze kan daar wel wat extra kramp van krijgen maar gaat er wel snel van poepen. Heb het 1 keertje bij dochtertje gedaan aangezien ze er zo’n last van had. Even door de krampjes heen bijten zal ik maar zeggen maar daarna wel opluchten bij haar en bij mij!
    Toch probeert Fenna er zo charmant als mogelijk op te staan met haar armpje nog bij haar hoofdje J

@Pientje, wat leuk dat Elize haar eerste schaterlachje al heeft gehad!
    @ Wwjc, wybe is het er op de foto niet helemaal mee eens.
    Maar Jessie wint tot nu toe nog wel vind ik.
    @Indy, wat fijn dat hij door heeft geslapen! En ja op die manier ben je blij met een sprongetje!

Nou ben bijna aan het einde maar kleine meisje wordt wakker dus ga haar weer voeden.
    Na trouwens gisteravond weer heel de avond gehuild te hebben met soms een hazenslaapje tussendoor :)heeft ze geslapen van 00.00 – 8.00 uur. Heerlijk!:D

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @lynn: das wel balen zeg. Je weet nu wel wat er ws aan de hand is.

Er heeft er hier eindelijk één gepoept :) . Het had alleen kleur van het schilderpalet van Bob Ross, oker yellow :D

14. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    O, ik zie al “hele lelijke” foto’s voorbij komen…haha, die zijn veel leuker!!
    Stom he, dat je die meestal delete?
    Ik moet zo echt zoeken….hoewel als ze straks wil eten….aaaah wel een beetje gemeen…nee eerst lelijke foto, dan eten….
    @Indy lekker he zo’n nachtje! Hier ook weer 0845!!! EN een grote glimlach toen ik de kamer inliep…YES…gebeurt niet zo vaak…meestal huilt ze gelijk als ze wakker wordt!
    @egbimi : wat een gedoe he, dattie zo onrustig wordt alstie losligt? Moeten z’n armen echt vast? Want een lange slaapzak, die je instopt is misschien wel handig? Of anders een grote maat en dan naai je de armen dicht en het hoofdgat een beetje? Of mag dat helemaal niet? Anders het CB bellen?
    @wwjc : dat mag niet he, zulke mooie foto’s! Nee hij kijkt echt heel ondeugend! Wel heel lief!

nou, ik heb geen recentere...vandaag effe maken

15. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Leonie: zo ligt ze nog heel vaak, zeker tijdens het voeden.

Ze is vandaag trouwens een beetje van de boze soort pffff.

normaal gesproken drinkt ze 15 min aan de ene kant en 10 aan de andere. Maar ze heeft vandaag steeds maar 15 min aan één kant gedronken. Daarna wil ze niet meer. De boze bever!

16. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Zeppie, het is toch wat. ;? Dan weer te licht, dan weer te zwaar... Maar ik geloof dat het normaal is dat baby's beetje schommelen toch?

Lyn, wat vervelend zeg! Hoop dat je idd medicijnen kunt krijgen die samen gaan met bv. Komt het door de zwangerschap ineens?

Leonie, boertjeshouding vind meneer hier ook het fijnst, idd dat hij lekker rond kan kijken. Maar zo vroeg is hij volgens mij zelf ook nog niet helemaal wakker en gaat dan zijn gezicht helemaal in mijn pyjama wrijven....
    Fijn dat je meisje tussen 0-8 zo goed geslapen heeft! :)

Sniffy, volgens mij zit het in de lucht, want normaal (pfff bestaat dat wel?) drinkt/dronk hij 10 min per borst. Vandaag ook maar iets van 3-5 min. en begint dan te "siepelen".

Bedankt voor de info over het W&P mobiel. Ik krijg nog een prenatalbon van 20 euro en ik moet van de week ook nog naar de babydump. Dus kijk wel even waar ik hem ga halen. (op de site van prenatal staat hij niet nl.)

Wybe heeft nu heel erg dat hij erg op zijn hand zit te sabbelen en hij kwijlt ook veel. Hebben die van jullie dat ook? (Ik dacht dat dat pas kwam al er tandjes kwamen)

17. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Zo hele reactie geschreven naar LYN, ineens ZP onderhoud!
    Lyn, het is vervelend een te traag werkende schildklier, maar niet dramatisch hoor. Ik heb zelf denk ik al 5 jaar een te traag werkende schildklier (was eerst te snel, daarna te heftig behandeld met radio-actieve jodium dus nu voor altijd te traag). De schildklier maakt een hormoon aan T4 en deze regelt de thermostaat van je lichaam, inderdaad ook je spijsvertering. Dit hormoon ga je bijslikken in de vorm van medicijnen. Dus is een lichaamseigen stof, je kan dus gewoon borstvoeding geven (doe ik ook ) en ook straks weer zwanger worden (je wordt dan alleen extra in de gaten gehouden, elke maand bloedprikken en meer medicijnen slikken). Je zal straks dan naar een internist moeten waarschijnlijk en die gaat je “instellen” dus kijken wat voor jou de juiste hoeveelheid medicijnen zijn, want dat is voor iedereen anders..dat kan wel even duren (bij mij een half jaar) Maar zodra je met de medicijnen gaat beginnen voel je je al beter na een weekje. Ik moest alleen niet te snel omhoog want dan werd ik heel duizelig…
    O, en lees niet teveel drama verhalen op internet, want alle normale verhalen van instellen staan daar niet op natuurlijk! Nou sterkte en we horen het wel…je mag me ook PB-en natuurlijk!

18. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    o coto...das al een hele opluchting dat ik dan gewoon borstvoeding kan geven en dat het te verhelpen is....kom ik dan ook weer op een normaal gewicht? want dat is ook schrikbeeld...ik probeer elke dag lange wandelingen alleen ik val geen gram af...kom ook niet bij.....maar eet normaal en niet veel.....en heel erg bedankt voor je info...ben ik heel blij mee....en nee ik zal niet meer gaan zoeken.!!!

als ik vragen heb vraag ik ze aan jou!!!

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @wwjc: hier ook gekwijl hoor.

20. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Lynn, wel "fijn" dat er wat uitgekomen is, dat je nu weet waarom!!
    Ik hoop dat het al met al "meevalt", en je met medicijnen de boel weer op rit kan krijgen!!

@WWJC; ja, dat kwijlen en sabbelen op zijn vuistje doet Tim hier ook heel erg. Geen idee waarom?

Hier ben ik strontchagrijnig.
    1) Ik moet vanavond naar mijn werk om even bij te kletsen, bleeeeeeeeeeghh.
    2) ben zelf nog zooooooooooo moe
    3) na al die weken heb ik nog steeds niet echt het idee dat ik het ritme van Tim snap. Net nu ik denk dat ik het gevonden heb wordt het weer anders... Zucht.
    4) ik maak me zorgen of Tim wel genoeg ontwikkeld, en of ik hem wel genoeg stimuleer.
    Soms ligt hij wakker in zijn bedje, en dan vraag ik me af; moet ik hem er niet uithalen, speeltjes laten zien enzo?
    Maar soms denk ik ook dat het goed voor hem is om hem dan juist lekker rustig in zijn bed te leggen.

echt waar; van mijn kant; een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele diepe zucht....!!!

Deel Deze Pagina