Ik word echt helemaal vrolijk van die lelijke foto's! zit met een glimlach! Ik ga lekker even de stad in, nog een vaderdagkadootje kopen...voor mijn man dus.. Shit ik moet ook nog iets voor mijn eigen vader...
morgen ga ik het vaderdagcadeautje maken (voetafdruk). Ik heb nu een ander gipssetje, eerst de voetjes in gel drukken en dan daar gips in gieten.
Wat een heerlijke foto's komen er voorbij. Super. Ik zal er straks 1 in mijn foto-album plaatsen. Niet heel erg lelijk, maar hij kijkt een beetje debiel...... Verder las ik een boel en ben ik ook een boel vergeten. Maar, wat me is bijgebleven: @WWJC: Wauw, Wybe kan al zitten?! Die van mij dus echt niet he, maar ja, zijn hoofd is in verhouding ook erg groot en dus zwaar (laten we het daar maar op houden). En wat betreft vuistjes en duimpjes sabbelen: dat hoort echt bij deze fase. Gebeurt hier ook. Ik doe de speen erin, draai me om, hoor plop, speen is eruit en de vuist of de duim gaat erin. Volgens Oei ik Groei, heel normaal....... @Danielle: geen zorgen maken meid. Mijn mannetje kan alleen maar brabbelen en geluidjes maken. Baby-gym vindt 'ie eng (?!) en rechtop zitten vindt hij ook nog niet echt nodig. Hij ligt wel graag onder de Woezel en Pip mobiel en sinds gisteren hebben we ook een Nijntje mobiel (gekregen); vindt hij ook super. Hij komt soms met zijn hoofdje op zijn buik overeind en dat is het. Ieder kindje ontwikkelt zijn eigen specifieke dingen en de een is sneller met dit en de ander met dat. En dat vele babbelen en kletsen wat hij doet; dat zal hij wel van mij hebben . Tja, en dat je er als een berg tegenop ziet om maandag weer te beginnen, kan ik me heel goed voorstellen. Is ook niet leuk. Sterkte! @Zeppie: ik vind het onzin, te zwaar?! Mijn kereltje was met 8 weken 54 cm. en 4700 gram en ik moest gewoon FV op verzoek blijven doen (was toen 720/750 cc per dag). Kindjes schommelen nu eenmaal en maken met name rond week 7/8 een groeispurt door. Het CB is voor advies en meer niet. Enneuh, denk aan wat Jantsuh schreef: mijn kind is geen wandelend schema! En zo is het precies. Natuurlijk moet je je kind niet overvoeren, maar het moet ook geen honger lijden, toch? @Lynn: het is niet fijn om te horen dat je misschien een te traag werkende schildklier hebt. Aan de andere kant, als het dat is, dan is het wel goed te behandelen als ik dat zo bij Coto lees. Hoe an ook, leuk is het niet. Hier slaapt meneer voor geen meter de nachten door. Hij komt niet verder dan van 21.00-03.00 of van 23.00-05.00 (1 nacht uitgezonderd). Oftewel; 6 uur ertussen, maximaal. Ook met voeding voor hongerige baby's. We hebben nu besloten om hem niet meer wakker te maken om 23.00 uur voor de laatste fles (want 05.00 is ook echt beroerd als de wekker weer op 06.30/07.00 staat) en gewoon rond 20.00/21.00 uur de laatste fles en dan maar zien. Er moet toch oooooooooit een moment komen dat hij gaat doorslapen. TOCH?!?! Gelukkig was hij gisteren en vandaag best wel gezellig (na ons pannenkoeken-uitje van dinsdag), dus dat scheelt. Verder ben ik vandaag ongesteld geworden?! Vorige week zondag/maandag ovulatie (weet ik 100% zeker) en nu dus al ongesteld. Ik heb er niet eens super veel last van. Ik had wel last van PMS de afgelopen dagen (gezien de grote hoeveelheden chocola die in mijn buik zijn verdwenen ) en ik was zo heel erg moe met veel hoofdpijn. Dat is dus nu verklaarbaar........ En ik had vandaag de laatste controle bij de gyn. Stelde niets voor. Wond geneest goed; alleen wat scheef en wel wat slordig gezet (wist ik al). Mijn kleine buikje zal er dus helaas wel overheen ploppen (en volgens haar lag dat dus aan de manier waarop de snee was gezet). Tja, door een muts die ook over het oortje van mijn manneke had heen gesneden...... En ik ga nu een debiele foto van mijn kereltje plaatsen (in mijn album).
Zoooo gevecht weer gewonnen! Er lag er eentje boven te jammeren, dus mama uiteindelijk maar kijken. Luier gecontroleerd ja dus, een poepluier en aangezien meneer dat niet prettig vindt, wordt ie dus wakker lachen op de commode, geluidjes maken helemaal goed wel weer in zn oogjes wrijven, dus toch maar weer terug in de wieg nee niet goed mama! Op de arm, ook niet goed, ik wil mee naar beneden onderweg stil en met grote ogen om zich heen kijken ..beneden in de kinderwagen .nee wil ik ook niet! Behalve als je even wiebelt mama..zo ja nee toch ook niet leuk! Op schoot even stil dan krijsen! Mama wiebelen met de benen, nog een beetje met horten en stoten huilen (moet ik altijd lachen als ie dat doet), stil ..oh nee, ik was aan het huilen dus weer krijsen mama intussen goed naar hem kijken wat er nu aan de hand is .gewoon moe, dus huppakee in de kinderwagen, speen erin (nee wil ik niet!), heeeeel strak instoppen, speen er opnieuw in en ..stil! pfff . Gelukkig heb ik afgelopen nacht goed geslapen en ik kan wat meer hebben J Nu schaaltje yoghurt met verse aarbeiden (jammie!) en weer verder kletsen met jullie! Leonie hihi, die poepluier ..wel herkenbaar hoor! En helemaal die grote smile erbij dan kun je toch niet boos zijn, ook al zitten je handen eronder J Blauw hoofdje kwam doordat hij klem heeft gezeten in geboortekanaal mama moest tijdens de persweeën alsnog naar het ziekenhuis, dus dat is vast niet bevorderlijk geweest voor hem. Ik schrok wel toen ik hem zo zag liggen hoor! Maar nu is hij het mooiste kereltje van de wereld althans als ie niet zn onderkin laat zien oh en filmen vergeten wij ook steeds net als fotos (schaam). We hebben ook nog steeds geen foto van ons drietjes bedenk ik me net! coto500 oh shit ja, eigen vader natuurlijk ook nog! Goed dat je het zegt, ik was zo druk bezig met cadeau bedenken voor mn vriend dat ik mn eigen papa helemaal vergeet! sniffy - hihi, jij ook al gipssetje? Wat voor een heb jij dan? Ik zal die van mij es openmaken en kijken hoe het eigenlijk werkt!
Foto geplaatst in album. Alleen, ik dacht dat ik hem alleen aan de "vrienden" kon laten zien, maar de keuze is of openbaar of contacten (vrienden dus niet). Zucht, ga ik jullie wel tot contact bombarderen. Maar, hij staat nu even een dagje in het openbare album....... Hij is niet echt lelijk, maar hij oogt ook niet heel erg intelligent .
@Leonie: leuk hé dat ze dan zo onschuldig kunnen kijken. Fenna produceerde eerst ook tijdens het drinken. Als ze bij het tussendoor verschonen nog niks had gedaan liet ik de luier mooi zitten. Want dan kwam het daarna. Nu is er dus geen peil meer op te trekken. @eenwondertje: wat!! had ze in zijn oor gesneden. Lekker dan!
@Indy: ik had vorige week al voetafdrukken gemaakt voor mijn moeder. Dat was met alleen gips in een blik. Nu heb ik er één met een gel die moet je klaar maken. En dan daarna gips klaarmaken en erin gieten.
Hahaha Danielle ik zit ook al aan de chips....i love chip en denk dat ik verslaafd ben hahaha. Senne besloot ook vanacht weer te willen drinken, dus de week doorslapen was puur verwennerij voor ons......Hij heeft tijdens de 2 ochtendflessen ook weer flink gehuild, vind het zo zielig. Het CB heeft nog niet terug gebeld, dus bel straks gewoon nog een keertje. Weet niet meer wie het vroeg of de rust en regelmaat al werkte, dit pasten wij altijd al toe, met succes. Konden ook steeds vaker dingen ondernemen, maar merk dat als hij zo aan het regelen of springen is dat ik het daarna weer even extra moet aanscherpen (meer rust). Hij lag lekker boven in zijn bedje te slapen, en weer na een uur krijsen (net als bij jullie he Coto?) Laten huilen, maar hij werd toen wel heel hysterisch, getroosd, terug in bed. 3 kwartier slapen, weer krijsen. Niet stil te krijgen, in de kinderwagen en wandelen, in 2 minuten sliep hij.....Hij ligt nu buiten in de kinderwagen, slaapt nog lekker, laat hem ook maar ff slapen. Moet eigenlijk half3/kwart voor3 een fles, maar zie het wel, ben blij dat hij de rust even heeft gevonden zeg pfffff. Werken: 7 juli weer. Zou de eerste 2 weken alleen halve dagen doen, dan kon ik het mooi opbouwen. Kreeg ik mijn rooster tot 15 aug. en echt superlief, heb alleen maar halve dagen gekregen, op 2 dagen na, dan werk ik van 7.30 tot 16.00. Verder of tot 12.15 of tot 12.45 (vanaf 7.30) en avonds van 16.30-23.00 of van 17.00-23.00. Het bedrijf waar vriend werkt gaat vanaf 15 aug, tijdelijk in deeltijd WW, omdat ze niet zoveel werk hebben maar geen mensen willen ontslaan....hij werkt dan 20 uur per week, dus hoop dat we dat een beetje goed kunnen inplannen dat als ik bv een hele dag werk dat hij dan vrij is en Senne dus minder vaak naar de oppas hoeft. Dus we zien de voordelen er maar van in. Tot de 15e moet hij nog 10 vak.dagen opmaken en dus kan hij zowieso vanaf dat ik werk totdat het bedrijf de deeltijd WW in gaat 2 dagen per week vrij nemen, en waarschijnlijk wel alle dagdiensten dat ik werk (raar maar waar maar dat zijn precies 10 dagdiensten die ik heb haha). Dus mannetje kan ook volop genieten van zijn zoon, en mama vind het heel fijn dat Senne niet zo vaak weg hoeft...
@jodie: ik ben ook verslaafd aan chips. 20 jaar geleden heb ik mijn arm verbrand aan een kaars. Ik lag toen in het ziekenhuis. De plastisch chirurg had toen beloofd dat wanneer ik flink was geweest en hem niet zou uit lachen om zijn bril die hij toen op had (zo'n soort vergrotende bril) tijdens het verwijderen van de hechtingen, dan zou ik een zak chips krijgen. Ik heb hem natuurlijk wel uitgelachen maar kreeg toch mijn zak chips
Zo, ben ik weer. Lekker bij zus wezen theedrinken. Was weer gezellig! Was wel een eindje wandelen, maar vind dat wel fijn hoor. Kom dan lekker moe maar voldaan terug, net of ik ben wezen sporten zeg maar. Rosan heeft de fles gehad toen we terug waren, daarna heb k geluncht en nu ff hier bijbeppen. @Danielle: Als Rosan tegen mijn opgetrokken knieen aanligt en ik houd haar handjes vast gaat ze ook zo naar voren met nekje en lichaampje. Wil steeds rechtop. Maar Tim wil dus al staan! Die is er snel bij Balen dat je naar je werk moet vanavond. Is het bijkletsen voor je eigen plezier of moet je bijpraten over werk? @Est; Ik vind die Derek ook wel geloofwaardig, kan me niet voorstellen dat het allemaal gespeeld/nep is. En veel plezier met alle verjaardagen! @WWJC bij Babydump was de mobiel ook 19,95. (in aanbieding) Maar misschien staat er ook wel op marktplaats? En als je bij Prenatal kan halen met bon is helemaal ideaal natuurlijk. Is Wybe alleen onrustig als hij bij jou ligt als ie echt honger heeft? Of ook na de voeding? Rosan ligt ook maar altijd kort bij me en jengelt al snel dat ze naar bedje wil. Soms heb ik wel het idee dat ze alleen maar eet en slaapt en dat ze t leren/spelen vergeet. maar komt vast nog wel. En wat een leuke foto van Wybe heb je geplaatst! Kijkt echt zo recht de camera in, de wijsneus. Rosan sabbelt ook al even op haar handjes en kwijlt ook steeds meer. Duimpje zuigen doet ze ook sinds een week. Maar dat kon ze direct toen ze geboren was al! @Pientje, wat leuk dat Elize al echt schaterlacht! Rosan lacht wel af en toe maar het is allemaal nog zonder geluid. Soms denk ik wel eens dat het net lijkt op een hond die blaft maar er komt geen geluid uit (vraag me niet waar ik de vergelijking weghaal ) @Indy: Wat heerlijk zon langslaper! En dan ook nog een gulle glimlach toe, jouw dag kan niet meer stuk Hoe kwam jullie kindje aan zon enorm blauw hoofdje? Hij is zeker heel mooi opgedroogd! Knapperd hoor! @IMD ik vind jouw 2e foto niet onder de categorie lelijk vallen hoor! Veel plezier bij de kapper! @Egbimi, dus een onrustige nacht!Balen hoor. Gelukkig heb je nog even bijgeslapen. Ik vind jouw foto van Mitchll eigenlijk best schattig! @Zeppie, was Enya teveel gegroeid doordat ze teveel voeding kreeg dan? drinkt ze de flesjes makkelijk leeg?? Rosan krijgt al een tijdje flessen van 120+4scheppen=135. Sinds 2 weken bied ik haar fles aan van 150 (x5=750ml per dag). Meestal gaat deze schoon op, alleen sochtends de 1e fles drinkt ze vaak maar 100. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze groeit. Moet 29-6 weer naar buro (ook de 1e spuitjes...brrr) @Lynn, das wel even schrikken van dat nieuws! Gelukkig heeft Coto al wat geruststellends kunnen vertellen. EN idd ga geen spookverhalen lezen op internet..... @Leonie, weet niet of ik zo blij moet zijn met dit zinnetje van jou Maar Jessie wint tot nu toe nog wel vind ik. Haha. Maar het is ook geen charmante foto van Rosan. Moet je nagaan net geboren en dan al zo boos kijken! @Jodie: Dus Senne drinkt nog steeds niet goed, wat sneu! En moeilijk voor jou! Dat is wel even schrikken dat dat bedrijf van manlief deeltijd-ww aanvraagt. Maar voor jullie gelukn bij een ongeluk, kan ie mooi genieten van Senne! Chips: Dames jullie hadden het over chips....Ik zit druk te kauwen in koekjes van Bolletje en die heten Chips bij de koffie hahaha. Eigenlijk zijn ze heel vies, wafeltjes deels met chocola (van die ijscohoorn-wafel is het) Maar bij gebrek aan wat lekkerders kon deze er mee door (uit kerstpakket en moet op anders gaat over datum, zonde toch ) Babygym: Ik denk dat Rosan dat ook al wel erg leuk zal vinden. Heb in wandelwagen ook klein beestje gehangen en daar slaat ze de hele tijd tegenaan!
Ik laat Fenna ook wel eens staan op de commode of op mijn benen. Ze blijft dan heel even recht op maar daarna is het echt Foxie Foxtrot met haar elastieke benen
ooh ik ben zo verrast, blij, overdonderd eeuh wat heb je nog meer voor woorden....? Ik had ons jochie op de bank gelegd..en ik lette ff niet...floeps op z'n zij...en toen keek ik dus wel..en floeps op zn buik HALLLOOOOWW! je bent 2 maanden oud jochie! Deze heeft het niet fijn bij ons denk ik, die wil met 2 jaar al uit huis zo nu ga ik ff bijlezen, maar was zo verrast, moest het ff melden. Tot zo
Nou het wil nog niet echt met jullie lelijkste foto competitie hihi (als het aan mij ligt) ik vind ze schattig!! Pientje leuk he die schaterlachjes. ik doe ook alles om ze weer te krijgen, gelukkg is hij heel kietelig. Indy WAT FIJN ZEG! zo'n lekkere nacht! Rach Laatste voeding verschilt hier heel erg...ik geef geen "voedingen" in die zin...hij drinkt eigenlijk de hele dag door, denk dat hij tussen 22:00 en 23:00 laatste keer drinkt wanneer wij ook gaan slapen. IMD idd zeg, waar blijven toch al die eenling sokken heb er hier ook een hele mand vol van. Durf ze niet weg te doen want dan zul je net zien dat je ze vind. Egbimi Oh ja, dat is zo'n ramp als ze krijsen en je weet echt niet wat het kan zijn ik uhil dan zlef bijna mee Jammer van je nacht maar je hebt het iig een beetje kunnen inhalen wwjc leuke foto van Wybe aan je borst! Ik herken het, hij sabbelt iets meer aan z;n handen en er komt me toch een kwijl...snap het ook niet Lynn Kan me voorstellen dat dat ff schrikken is als je dat hoort. Wel een voordeel dat je nu weet wat het waarschijnlijk is. Danielle, je bent vast en zeker een goede moeder alleen al dat je je er zorgen om maakt bewijst dat!! Volg vooral je gevoel, dan komt het echt wel goed! En van fouten maken leer je weer. sterkte meis! Zeppie applausje voor Enya, wat goed zeg! Leonie ik heb nooit lange voedingen, bij beide kids nooit gehad. Hij komt soms meerdere keren per uit voor 5 minuten. Ze hebben ook nog maar kleine maagjes. Ik drink m'n thee ook in slokjes en niet in een keer weg Lekker zeg dat ze ook zo'n goeie nacht heeft gehad! Sniffy whahaha okergeel Oh ik zie dat de foto's al wat minder charmant worden hihi Ik krijg geen foto's erin...jammer
Vraagje (beetje onsmakelijk) aan de dames die al ongesteld zijn geweest: hadden jullie ook heel donker bloed, bijna zwart?! Ik ben vannacht ongesteld geworden, minder heftig dan vroeger en verlies net zoveel bloed als anders. Maar wat eruit komt, is bijna zwart .
Gelukkig ben ik niet de enige met kwijlend kind. Danielle, wat anderen ook zeggen, volg je gevoel. Sommige kinderen hebben het nodig dat je iets aanbied omdat ze zich anders vervelen. Anderen hebben juist wat meer rust nodig en doen het allemaal zelf. Doe waar jij je goed bij voelt of waarvan je ziet dat Tim zich goed bij voelt! Dat van het ritme herken ik. Als ik denk dat ik op een bepaalde manier moet reageren dat hij dan niet meer huilt en lekker in zijn vel zit, dan gooit hij het helemaal om en helpt het niet meer. Zo moet ik continu zoeken naar andere dingen. En voor een onzeker iemand zoals ik (en met mij meerde) is dat erg lastig! Even knuffeltje voor jou.......... Lyn, hier dus hetzelfde. Borst is niet interessant genoeg. (Drinkt zowieso heel slecht vandaag.....) Indy, ik heb het boek ook, zal het nog eens een keer inkijken. Blijkbaar is er vorige keer niet veel blijven hangen... Ik zal ook eens proberen in etappes te geven. Nu doe ik borst 1, boeren en dan borst 2. Lief smurfje trouwens! Met alle heren is het dus gelukkig toch goedgekomen. (de mijne ook) Hier trouwens ook niets-doe-dag. Afgelopen en komende dagen nog druk genoeg. Dus even een rustpuntje. Ook voor mama. Zeker met zo 1 die om 5 uur wakker is. Ik heb nog niet geslapen, maar we zijn naar de markt geweest (meneer al slapend in de wandelwagen) en daarna heb ik toen hij sliep tv gekeken. Nu heb ik eigenlijk wel slaap, maar zul je zien dat hij zo wakker is. Nou ja, dadelijk hem maar even voeden en als hij dan weer gaat slapen, dan ook maar tukje doen. Heb trouwens al de hele dag honger alsof ik ongesteld moet worden. (Grappig, lees net dat jullie het erover hebben........ ) En heb overal bultjes, word gek van de jeuk! Leonie, ik heb net filmpje op hyves gezet. Ik heb er nu een stuk of 5. (Moeten er nog opgezet worden) Vind het wel leuk, maar denk er idd te weinig aan. Hoe voelt dat trouwens, poepvanger zijn? Eenwondertje, idd, Wybe maakt dus nog geen geluidjes. Ligt alleen te hijgen als hij "speelt". Ik vind de foto wel grappig trouwens. Ziet er bijna uit of hij volwassen is. Ongi...... Hoop dat het bij mij nog ff wegblijft. Kan het missen als kiespijn! Jodie ook 7 juli weer beginnen? Ik ook. Ik hoop ook te kunnen regelen om niet meteen hele dagen te hoeven werken. Dat ga ik morgen met mijn leidinggevende bespreken. Hoop dat dat kan. Ze laat me dan ook de kolfruimte zien die ze in een week in elkaar geflanst hebben. Blijkbaar was ik de eerst voor wie ze die nodig hebben. Jessie, volgens mij is hij meestal onrustig bij mij. Alleen vandaag 2x dat hij met speen in zijn mond even lekker bij me kon liggen, waarvan 1 keer voor de voeding. Vaak wordt hij wakker, verschoon ik hem en dan voeden. Daarna gaat hij spelen als hij erg wakker is of naar bed als hij in slaap valt. Soms dut ie dan maar 5 min en is dan wakker. Als hij dan huilt, haal ik hem eruit en leg hem in de box. En weer in bed als hij daar huilt. Tot 2 dg geleden werkte dat goed. Nu huilt hij tussendoor ook en slaapt niet meer tot de volgende voeding. (Hoewel hij er over 10 min 3 uur tussen heeft zitten en dus waarschijnlijk wel wil als hij wakker is.) Amom, dat is snel idd! Nu al op zijn buik draaien! Ik vond Wybe al snel, die draait zich al op zijn zij. Ik heb trouwens zo'n leuk rompertje gekocht (ja die had ik nog niet genoeg 8)) Is de bedoeling voor volgende week als we met 8 vrienden een weekendje weg gaan.... Lijkt me duidelijk toch?
dames weet iemand raad voor het volgende; Ik gebruik een tepelhoedje voor het voeden, ik kan niet zonder omdat mijn tepels vlak zijn. Fenna kan ze niet goed pakken en wordt dan ook echt woest als ik het zonder probeer. Sinds vandaag wil ze dus niet gelijk bij mij drinken. Als ik haar aanleg wordt ze gelijk boos en huilt dan heel hard en slaat met haar armpjes. Ik moet eerst een flesje met een beetje water geven. Die pakt ze gelijk. Dan haal ik het flesje er uit en geef snel mijn tepel. Dan drinkt ze wel gewoon. Ze krijgt maar 1 keer per dag een flesje, alleen 's avonds.
Sniffy Al eens geprobeerd om de andere borst te geven (Die niet aan de beurt is) ? Hier ook een jochie die niet laltijd de borst wil die het volst zit.... misschien moeite waard om eens te proberen?
Ze ligt nu net aan de borst te drinken die 'aan de beurt' is. Ze drinkt ook maar 15 min. i.p.v. totaal 25 die ze normaal doet. Ze wil dan echt niet meer en is dan moe? Zou het bij het sprongetje horen?