April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    die inflacol wij geven ook gewoon een pipetje en netzoals op de verpakking staat...
    en over het slapen ja...dat heb ik vooral om 3 uur snachts...dan denk ik: LAAT ME AUB 1 KEERTJE SLAPEN.......maar dan geef ik toch braaf mijn menneke eten....hihi

fijne avond iedereen!!!

2. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Zo even een momentje rust hier. Was lekker druk hier vanavond om Rhune en Laure allebei in bad te stoppen en voor eten te zorgen zo heel alleen (man was werken tot net). Rhune was wel wat jaloers toen zijn zusje moest eten want mama was net fijn met hem aan het spelen. Na een beetje moeilijk doen heb ik hem uiteindelijk in bed gekregen en Laure na ook een huiluurtje van krampjes in slaap gekregen, dus nu lekker languit op de bank eindelijk eens wat reageren op jullie.
    @eenwondertje: ik duim echt voor je dat alles goed is met jullie kleintje. Goed voor jezelf blijven zorgen hoor !!
    @mo1977: wat doet jullie mannetje het goed! Laure komt ook 300 gram per week bij dus eigenlijk ook te veel?! Hier ook pijn benede als ik teveel heb gedaan of te lang heb rechtgestaan. Maar dat is meer aan mijn knip.
    @magickwings: in de dag gaat het best om te voeden met die pijn alleen s”nachts vind ik het echt heel erg, dan ben je moe en kan je moeilijker tegen pijn denk ik want vind het dan altijd pijnlijker. Er zit nu gelukkig echt beterschap in, de pijn houd minder lang aan na het voeden. (ik zie dat je dochtertje bijna even oud is als mijn zoontje, is ze ook zo blij en trots op haar broertje? )
    @wannaBmum: wat vervelend dat ze je niet goed hebben verder geholpen op het cb! Misschien omdat Ruben niet zo zwaar was bij de geboorte dat hij nu meer bijkomt?
    @me2: klinkt zalig jullie nacht :D
    @coto: Laure drinkt hier ook om de drie uur s”nachts hoor, soms zelfs om de 2uur30 en krijst dan ook het hele huis bij elkaar! Heel vermoeiend want ben telkens bijna een uur bezig.
    @rach: wat een schattige foto !
    @msroxy: ik hoop dat het spugen maar tijdelijk was?
    @lynn: hoe doe je dat met borstvoeding zo een schema? Lukt me echt niet hoor, ze komt telkens anders, vooral tegen de avond aan en s”nachts. Slaapt hij s”nachts op dezelfde plaats als door de dag? Hier hielp dat bij Rhune om hem dag en nacht te laten onderscheiden.
    Mijn meisje drinkt s”nachts rond de 110ml maar ze is wel nog wat jonger dus weet niet of het voldoende is voor julian.
    @rach: ik voed telkens aan beide kanten maar denk zoals jij het doet heel goed is hoor.
    @jodie: ben benieuwd hoe het morgen gaat gaan bij de osteopaat, hopelijk worden jullie goed verder geholpen. Hier ook mijn lichaam dat me terug roept, voel me doodop en heb echt terug felle last van mijn knip. Vandaag zo goed mogelijk geprobeerd om te rusten. Hier ook traantje gelaten toen mijn man voor het eerst weer ging werken :oops:
    Laure drinkt echt super schattig, ligt zalig tegen me aan, de oogjes draaien alle kanten uit en ofwel neemt ze mijn vinger vast ofwel dat kleine handje zo plat op mijn borst, is een grappig zicht dan. Denkt wel dat zo verkrampt drinken uit gulzigheid is, misschien even vermelden volgende keer als je op controle moet? Ik heb het s”nachts ook moeilijk om uit bed te komen hoor en denk dan ook van neeee niet weer!
    @esmeralda: welkom en gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!
    @shopaholic: wat een snelle bevalling! Weet nog goed dat we allebei zo hoopte dat we een dochtertje gingen krijgen na onze zoon en nu zijn ze er gewoon al enkele weken, vind jij het soms ook nog zo ongeloofwaardig?

Zo he he een lekker lang bericht geworden. Hopelijk iedereen een goeie nacht vandaag!!! Hoop het voor mezelf ook :D

3. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Ik kom me hier ook effe melden, wist niet eens dat er een April-mama's topic was :)
    Nou ja, niet helemaal helder hier, zal vast door het slaapgebrek komen :evil:

Nog even weinig inbreng hier, maar ik ga even wat bijlezen en nog genieten van de stilte hier, voordat beide mannen zich weer melden. (En het voornemen was om zelf ook op bed te gaan liggen maar kon het niet laten nog even wat te forummen).

Dus bij deze: hoi! :whistle:

4. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    hey een HELE goedemorgen....

Julian heeft om half 10 de laatste borst gekregen is om half 3 gekomen heeft in 11 min 100 ml naar binnen gewerkt met de difrax fles...en heeft alles binnen gehouden geboert alleen had even wat krampjes en is om 4 uur weer gaan slapen...tot ja wel half 8 dus heeft eigenlijk 5 uur tussen de fles gelaten en de voeding ervoor ook!!! dus jul krijgt snachts voortaan een flesje...nu ligt hij even uit te buiken op mijn buik...en dan kunnen we lekker gaan spelen....dus het scheelt ook dat hij voor de laatste voeding wakker is....oe wat ben ik wakker vandaag....

sylvie...julian heeft niet echt een vast schema maar wel in deze grote lijnen...dus misschien trapt hij eraf en toe in maar ook vaak dat hij iets eerder of later komt.
    we hadden op internet opgezocht
    hoeveel hij nu zou moeten krijgen bij 4 kilo....

spekkie nou beter laat komen hier dan nooit!!!! en zijn je mannen ook al zoveel aangekomen in de tussen tijd???

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Iedere keer als ik achter de computer kruip begint er eentje te jengelen, vandaar dat het even duurde, maar hier toch mijn bevallingsverhaal.

Ik denk dat ik niet mag klagen over de bevalling (desondanks a hell of a job). 14-04 om half 1 ’s nachts begonnen de weeën, om half 6 naar het ziekenhuis en daar had ik al 8/9 cm ontsluiting. Het persen duurde wel erg lang, ik had erg pijnlijke rugweeën. Maar om half 9 ’s ochtends is ze dan toch geboren, nadat eindelijk na een uur ook de placenta kwam en ik wat kleine hechtingen had gekregen waren we om half 1 weer thuis met de nieuwe wereldburger.

Voel me goed, en vandaag mag ik eindelijk met de kleine naar buiten. Kraamhulp is eigenlijk een beetje overbodig, ga haar niet mijn eten en drinken laten verzorgen terwijl ik zelf in de keuken sta. En bovendien hebben we hulp in de huishouding. Maar goed, ze is er ook alleen maar halve dagen en morgen voor het laatst.

Gezellig dat we hier verder praten. Als de kraamhulp weg is zullen er nog wel vragen zijn en dan is dit forum altijd handig voor advies en geruststelling. Tot later, dochterlief krijgt nu eerst een hielprik.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nou vannacht ging redelijk we hebben heel de avond met haar gezeten, ik klim vandaag onze zolder op om mijn baby bjorn draagzak te zoeken (minimonkey had ik ook maar kan ik te weinig mee doen als ik haar "omheb" en dit is echt een van de weinige dingen die helpt en vandaag dan even boodschappies halen.

Ik had vanmorgen een poepexplosie, ik had haar een beetje geholpen met de thermometer want ze werd weer helemaal rood en die benen gingen zowat naar haar nek dat hielp super dus daarna op mijn borstkast gelegd en toen kwam er nog een lading meer uit dat zal wel hebben opgelucht denk ik zo.. ze keek me aan zo van AAAHHH i'm in heaven..

Gisteravond is Martin met haar in bad geweest voor de eerste keer zal zo even foto's erin zetten zo cute ze genoot echt.. dat kleine badje vind ze niets maar het grote bad wel hoor..

Vanmiddag Dean naar het KDV brengen en dan na kleine boodschappies doen lekker even rustig aan doen... als het goed is komen ze woensdag van het CB...

Ik heb haar trouwens vanmorgen gewogen en ze woog 3950 gram... was wel VOOR de voeding (dat scheelt bijna exaxt het aantal cc's aan grammen)

Ik ga even foto's online zetten heb ook van mijn oma enzo gisteren genomen was erg lastig want mijn oma is echt er slecht aan toe (dat zie je dan ook wel) maar ben toch blij met deze foto's (juist daarom)

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou hier komt even wat SPAM werk

Deze vond ik hier voor op het forum wel erg gepast!

Dit zijn de 4 generaties meiden allemaal in April geboren

Alle meiden in onze familie (staat mijn zusje ook bij)

Mijn vader met zijn kleindochter helemaal trots (zij moet er voornamelijk van gapen haha)

En lekker aan het genieten in bad:

8. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    He meiden,

kwam even kijken of Wondertje al een uitslag heeft gehoord van de hielprik!? Ik duim voor jullie, laat je het ons zo snel mogelijk weten?

Hier weer een onrustige nacht gehad. Ruben klokt zijn fles in 6 minuten naar binnen en blijft dan zoeken naar de speen. Klaarwakker en prima tevreden als je hem maar vasthoud en op je vinger laat sabbelen, maar als je hem neerlegt, huilen huilen huilen. Nu is hij ook al sinds de voeding van 9 uur aan het huilen. Weet niet meer wat ik ermee moet. Heb hem nu maar even neergelegd om te zien f hij zich in slaap huilt, maar ben nu al 20 minuten naar zijn gehuil aan het luisteren (gaat door merg en been) Weet het echt niet meer. Heb het CB gebeld, die belle vanmiddag terug. Weet niet of het nou teveel zuigdrang is (omdat hij de fles te snel drinkt, maar er zit al de kleinste speen op) of krampjes (maar als je hem vasthebt is het meteen over) Of trootst zoeken, of dat hij ingebakerd zou moeten worden. Ik hoop echt dat ze bij het CB wat tips hebben, want met een half uurtje tot een uurtje rust tussen de voedingen, trekt mama het echt niet meer!

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Imd: wat een schatje is Miley! Die foto in het bad, aaaahhhh!

10. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Wannabmum, wat vermoeiend zeg voor jou en voor Ruben! Ik kan je helaas geen tips geven die je nu even zouden kunnen helpen tot CB heeft gebeld, zo volleerd ben ik nog niet.
    Hoop dat ze je goed kunnen helpen want dit is inderdaad slopend voor je.

Kwam ook kijken voor nieuws van eenwondertje, maar is er idd nog niet. Blijf gewoon duimen!

IMD, wat een schattige foto's!

Gezellig dat er steeds meer mama's bij komen kletsen!

Oh ja, voor diegene die inflacol gebruiken. Gebruiken jullie die voor elke voeding en hoe lang gaan jullie daar mee door? Dan bedoel ik blijf je het nu geven omdat het werkt of stop je er na een week/ dagen weer mee om te kijken hoe het nu gaat.
    Ben zo blij dat ik die tips die ik hier lees, heb ik ook echt wat aan met ons meisje.

11. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Wij zijn vandaag voor het eerst saampjes, wel wennen hoor!

Nou vanmorgen dus naar de osteopaat. Eerst even een intake, zodat hij wist wat
    de problemen waren. Daarna op de behandeltafel.
    Hij heeft eerst het buikje gevoelt, deze was gespannen. Daarna is hij met het nekje
    en achterhoofd bezig geweest, en idd zoals hij over de telefoon al zei het is priciesiewerk, want je ziet amper wat hij doet.
    Hij heeft op een nep-schedeltje laten zien waar het probleem zit. Helemaal onderaan de schedel zitten twee rondingen (weet niet goed hoe ik het uit moet leggen) deze vallen in de eerste wervels. Dit is iets verschoven en daar heeft hij last van.....tijdens de behandeling ging Senne zijn hoofdje eindelijk eens naar links! Verder loopt daar ook weer een zenuw die wat met de darmpjes te maken kan hebben.....de osteopaat zei dat het wel moeilijk uit te leggen is, het is voor hun ook vooral gevoelswerk, maar moest het niet te zweverig opvatten.
    We houden zijn ontlasting enzo nu ook goed in de gaten, want het stinkt behoorlijk, ook de scheetjes...
    Hij dacht dat een stuk of 3 behandelingen wel voldoende waren, maar dat is dus even afwachten. We hopen dat het daarmee opgelost is en Senne wat beter in zijn vel zit. Kijk dat hij krampjes is, of een pittig mannetje dat is nu eenmaal zo, maar dit is iets wat je kan verhelpen en zal vast wat schelen toch? Ik kon het idd vergelijken met als je zelf een stijve nek hebt, dan ga je je ook verhouden en de zere kant vermijden....

Wat apart is is dat Senne ineens lang deed over zijn flesje en nu als een blok slaapt zonder huilen, daar ga ik gebruik van maken en ook even lekker slapen....

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    schud de hand ben al "bezig" vanf een uur of 6-7 vanmorgen....soms een kleine pauze van 15 minuten...het enige wat helpt is op haar buikje op mijn buik pfffff ik snap echt precies wat je bedoeld,....

he jodie supergoed man!!! ik hoop dat het rust brengt!

13. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Hi Dames,

Ik kom mij hier ook aanmelden...eindelijk even wat tijd :)
    Fantastische kraamhulp hier en Tycho doet het ook goed. Alleen vannacht was erg onrustig. Hij wilde niet slapen continu aan de borst...nu ligt hij heerlijk te slapen in zijn wiegje en zal zo wel weer komen voor eten :)

14. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Ooooh, welkom in Nederland. Wij wonen op de grens tussen Overijssel en Gelderland en ze hebben het bloed van onze babyboy naar Gelderland gestuurd en daar doen ze geen testen op zaterdag :evil: . In Overijssel wel (en dan hadden we nu meer geweten). Hoe dan ook, uitslag dus morgenvroeg pas! Had ook geen vriendelijke en meewerkende mevrouw aan de telefoon, maar daar had ik lak aan. Ik was niet zo aardig tegen haar :rolleyes: . Uiteindelijk heeft ze wel voor mij naar het lab gebeld en morgen dus de uitslag. Zo niet, dan gaat gaat mijn huisarts zich ermee bemoeien. Dat is echt een fantastische vrouw!

Zucht, het is echt zwaar en ik ben zo labiel als een deur. Ik probeer het positief te bekijken, maar de wetenschap dat maar bij 350 kinderen (0,19 %) de hielprik voor deze ziekte een 2e keer moet (en dat bij 100 kinderen het direct mis is) en wij daar precies tussen zitten. Bah. Ik trek het nog net, maar daar is het ook mee gezegd. Ik zit ondertussen aan de Valdispert e.d. Ik heb al gebeden, kaarsjes gebrand en alles wat ik kan verzinnen. Mijn ouders zijn nu onderweg, even wat afleiding. Ondertussen drinkt hij goed, plast en poept hij als geen ander en is het echt een makkelijk kind (behalve 's avonds/'s nachts). Ik probeer echt van hem te genieten, maar die donkere wolk he?

15. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Nou eenwondertje, daar ben je dan ook lekker klaar mee...

Jodie: Toch al fijn dat je nu weet wat het probleem waarschijnlijk is he? En dat hij jullie ook kan helpen ermee! Nu nog even afwachten hoe het allemaal uitpakt!

Hier een baggernacht gehad. Gisteren ook al een slechte dag, maar ze eet nu veel te slecht! Dus ze is óf ziek of er is iets anders aan de hand. Gisteren om 8 uur 80 cc gedronken ( de helft er weer uitgespuugd) De voeding van 11 uur wilde ze niet.. om 12 uur nog steeds niet... om 2 uur wekker gezet en geprobeerd. 50 cc gedronken. Om 5 uur begon ze te huilen. weer 50 cc gedronken, maar bijna alles weer uitgespuugd.. Om 8 uur 50 cc gedronken en om 10 uur weer geprobeerd, maar 80 gedronken en weer flink gespuugd... Ik weet het ook niet meer hoor. Maar ze ziet er ook opeens nogal ziekjes uit, kringetjes onder haar oogjes en ze kijkt zó zielig. Ik heb het cb maar gebeld en als het goed is belt ze vandaag nog terug. Ik denk dat we aan de hypo-allergeen moeten. Maar we zullen wel zien!

16. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    @spekkie: wat fijn om wat van je te horen!! Hoe gaat het met je mannetjes en de grote broer? En met jezelf natuurlijk?
    @lynn: wat goed zeg dat die zo flink heeft geslapen vannacht!!! Hier niet het geval geweest :( denk last van krampjes maar ben op geweest van 3u20 tot 5u30!
    @kipkip: wat een snelle bevalling! Hoe was de hielprik?
    @wannaBmum: wat zielig dat Ruben zo moet huilen! Hier helpt soms ook alleen om haar even aan te leggen. Venkeldrupjes lijken hier ook te werken.
    @jodie: fijn dat het zo goed is meegevallen bij de osteopaat en dat hij nu zo zalig slaapt! Welterusten ;)
    @eenwondertje: wat erg dat je nog niets weet vandaag!!!! Meid veel sterkte hoop voor je dat je morgen goed nieuws krijgt!
    @msroxy: klinkt inderdaad of ze ziek is, weet je ondertss al meer?

Hier blijven we ook een beetje aan de sukkel! Had sinds gisteren dus terug enorme pijn aan mijn knip. Gisterenavond was dit echt niet meer normaal dus vanmorgen dadelijk even de kraamhulp gebeld. Die dadelijk langsgekomen en ze denkt dat ik een abces heb dus moet zo snel mogelijk contact opnemen met mijn gyn. Borsten gaat gelukkig steeds wat beter en beter! Ons meisje weegt nu al 3kg950!!

17. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    ach dames ik heb het wel met jullie te doen hoor...ik heb dan echt niet te klagen met julian....maar goed k zal het maar niet te hard roepen....en genieten van de momenten...

hier lekker een uur gewandelt...voor de kilo's, lekker hoor zo'n weertje...en net nog even in het zonnetje gezeten....

over die inflacol...wij hebben ook momenten dat we het niet gebruiken...want de krampjes van jul zijn bijna over....hoop ik voor hem....

dames sterkte...mijn mannetje wil nu eten haha...doeg!!!

18. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Hey meiden!

Hier alles goed eigenlijk. Ja, stikdruk. En ik heb ook echt momenten dat ik er vet door heen zit, vooral als ze in de avond veel aan het spoken zijn en niet tevreden te krijgen zijn. Er wordt hier iig regelmatig geregeld, en dat is wel erg vermoeiend met twee kindjes. Maar vooralsnog gaat het goed met de bv, al had ik een paar dagen terug wel een behoorlijke dip op bepaalde tijdstippen. Veel zuigen maar weinig drinken en een super trage tsr. Maar wordt aan gewerkt ;) Maar de mannen groeien goed! Ze zitten nu allebei over de 3 kg heen, gemiddeld groeien ze een dikke 200 gr per week. De een heeft wel een voorkeurshouding, maar dat proberen we zo goed mogelijk te corrigeren. Komt wel goed.

Jodie, wat goed dat die osteopaat zoveel verlichting kan brengen!
    Eenwondertje, jemig wat naar! Hopelijk weet je morgen idd meer...
    IMD, wat een lekker toetje, die Miley! En zo'n bos met haar :confused:
    MsRoxy, gadver wat vervelend dat ze zoveel spuugt en niet zo lekker drinkt :( Hopelijk kan het cb je wat meer vertellen.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ze is eindelijk stil sinds een uurtje of 12 ongeveer, ik heb even geslapen (meteen gebruik van maken) mijn moeder heeft dean weggebracht en haalt even infacol voor me.. nu moest ik haar zelfs wakker maken voor haar voeding (zat inmiddels bijna 5 uur tussen en is belangrijk dat het even regelmatig blijft qua eten / darmactie e.d. dus toch maar wakker gemaakt, flesje gegeven en verrek ze slaapt weer verder....pffff even krachten sparen om haar moeder vanavond weer wakker te houden natuurlijk haha

Ik lag wel helemaal dubbel vannacht om mijn man die was zo grappig aan het doen vannacht, hij was Miley na aan het doen (meisjesstem aan de telefoon) dus hij zegt over de foon; "missie geslaagd, missie geslaagd, mama en papa uit slaap gehouden" gniffel, gniffel (ja ik weet het niveau daalt qua intellect maar dat krijg je snachts om 3-4 uur ergens..) was even geleden dat ik zo heb dubbel gelegen...

ik ben nu idols aan het kijken ben sinds vanmorgen echt mega aan het hoesten (gisteren eergisteren ook al maar nu ook pijn op mijn borst erbij enzo) lekker zo'n 0,0 weerstandje.. effe genoeg slaap een paar dagen en het zal wel weer overwaaien maar helaas pindakaas, dus nu maar goed vitamientjes innemen en alles rust pakken die te pakken valt..

20. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Namen jullie na de bevalling ook floradix?
    Dit was op aanraden van de VK en kraam.....Zit vol met ijzer
    en B-vitamines. Mijn HB was vorige week alweer 7.6, netjes dus!
    Neem het nu om de dag, het werkt goed....

Lekker dat Miley even slaapt IMD, zou leuk zijn als ze dat vanacht ook deed.....

Spekkie, knap hoor hoe je het doet met 2 babys en dan nog een klein mannetje erbij lopen, logisch dat je er wel eens doorheen zit.

Msroxy, klinkt niet goed. Heeft het buro al teruggebeld?

Eenwondertje, ik duim nog steeds heel hard voor jullie!

Wannabmum, wat zielig dat Ruben zoveel krampjes heeft, ook heel herkenbaar. Ik heb het idee dat met de infacol en de andere flessen het wel wat beter wordt...

Ik ga mijn mannetje de fles geven en dan even wandelen....denk ik....

Deel Deze Pagina