April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    #2821 Isademi, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
    wow das idd een hoop geld! das hier toch wel 25 euro per week.. wat een toppie opa!

Dean ging pas met 1 jaar naar het KDV (en maar 2 ochtenden) eigenlijk puur om te spelen en omdat ik het wel saai vond op kantoor je moet toch vaak nee zeggen en das ook niet altijd leuk voor zo'n ukkie.. miley wil ik er voorlopig ook niet naartoe doen, is niet nodig die eerste paar maandjes wil ik echt niets missen zou ik echt doodzonde vinden. Dan werk ik zelf maar wat harder. We zien wel wanneer Miley er aan toe is voor hetzelfde geld vind ie er niets aan op kantoor ja dan gaat ze eerder, en als ze het goed doet hoeft ze van mij niet.

Graag gedaan meid blij dat je hem leuk vind..

OJA wij hebben gisteren vaderdag gevierd bij mijn schoonmoeder die was afgelopen donderdag jarig dus moesten we toch heen, en ja even touren met onze nieuwe auto was erg leuk, ik ben al helemaal aan de automaat gewend alleen parkeren met een toch weer grotere auto is nog even wennen (maarja dat kon ik al niet voorheen hoor hahahaha hoe ik mijn rijbewijs heb gehaald is alleen omdat ik niet hoefde te parkeren *ligt dubbel hier* )

nog een OJA momentje; de vrouw van de felicitas belde vorige week wanneer ik de afspraak wilde maken dus ik vroeg aan haar of het niet beleefder was om te vragen OF ik wel een afspraak WIL maken, JIJ hebt de doos aangevraagd zei ze beledigd, nope dat heb ik niet, ik heb ook geen doos ontvangen of opgehaald omdat er altijd zoveel troep bijzit (en komt) dus had ik express niet gedaan, dus zij nog een beetje meer beledigd "we kunnen het wel kort houden qua bezoekje" (omdat ik zei dat ik het te druk had ervoor) toen ze ik dat ik het ook kort kon houden want we gaan helemaal geen afspraak inplannen :p volgens mij sta ik nu op the "bith of the year award" lijst van felicitas ze was echt gewoon boos joh... hihi laat ik dat nu net grappig vinden, als zij gewoon aardig was gebleven had ik het niet zo bont gemaakt maar juist als ze op hun kast gaan zitten vind ik dat wel grappig (okay ik weet niet lief maar vond het wel even leuk!)

Ik word trouwens gek van de fase waar Dean nu in zit, de ik gil als een meisje fase als ik niet krijg wat ik wil.. (doet gewoon pijn aan mijn oren soms) gisteren ook in de auto en tegen mijn leuning aantrappen OEI OEI je zou hem achter het behang plakken (als we die hadden!) nog tips van de moeders van oudere kindjes tegen dit gillen, wij doen nu het gillen negeren en het gewone praten stimuleren dus vragen hem echt wat ie bedoeld en/of wat ie wil zeg maar...

2. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Est
    nou idd dat is wel een goeie als Mitchell hem nou kapot maakt dan moeten we wel :Dgoed idee
    en fijn he dat de je man dan de oplossing heeft
    als ik hier ook zie hoe goed mijn vriend Mitchell al kent dat vind ik geweldig
    en wat een fijne sponsor het is allemaal toch best prijzig idd heerlijk hoor en leuk dat Tjeerd zo gezellig naar je lacht
    @Jessie
    wat fijn dat Rosan zo goed geslapen heeft in haar bak
    zo kun je toch lekker weg
    en fijn he die bonnen het scheelt toch 10 euro
    en goed van je dat je collectant word
    en ja papa vond de kadootjes erg mooi hij was er hel blij mee
    en nee wij willen geen megagezin heeeeeeeeel misschien gaan we ooit proberen voor een 2e,dus dan kan het wel zou ook wat zijn idd mijn hele arm vol met namen:D
    en mooie foto hoor van een mooi meisje
    @Wwjc
    leuk dat papa de kado s leuk vond
    en over de airco ik zou anders eens op marktplaats kijken voor een goede 2 handse daar hebben wij ook nog gekeken
    en het scheelt idd wel veel die bonnen
    en wat fijn dat Wybe het zo goed heeft gedaan gisteren en vannacht
    en dat druk zijn in zijn slaap dat uurtje dat heeft Mitchell ook en die word dan wakker van zichzelf vandaar dat wij hem inbakeren
    en het komt vast wel goed met Wybe op het kdv en wat je zegt je bent thuis dus als ze iets willen weten bellen ze wel
    en het is idd wel even spannend de 1e x ,maar idd gewoon iets voor jezelf gaan doen en dan is de tijd zo voorbij
    @Coto
    zo Djemi slaapt wel goed he heerlijk hoor
    en ook fijn dat papa blij was met de kado s
    en leuk dat je helemaal voor het roze gaat :D
    en ook fijn dat Djemi zo voorbeeldig was bij de visite
    en leuke foto en mooi dat jurkje staat Djemi goed
    @Thalina
    dat is ook vervelend zeg je wilt toch graag iets duidelijkheid hebben
    ik hoop voor jullie dat het alllemaal op korte termijn gaat gebeuren en dat je moeder snel weer herstelt
    veel sterkte samen
    en Mitchell doet ook zo n 20/30 min over de fles,maar dan heb ik het wel over 180+6=200
    @Zeppie
    nee wij hebben nog geen eetstoel aangeschaft
    dat gaan we hier pas doen als Mitchell zelf kan zitten
    de kamer staat hier al helemaal vol nl box,kinderwagen,schommelstoel,wipstoel dus nu even geen ruimte:D
    en wat jammer dat je van dat naambordje niks meer hebt gehoord
    maar papa was hier vast al heel blij mee
    @Jodie
    wat naar dat Senne nog zo n last heeft met drinken
    ik hoop dat Senne er snel vanaf is
    krijgt hij nu medicijnen dan ???
    en de puck a baby mini gaat goed dus hoeveel weegt Senne nu dan ???
    en is hij ook zo druk dan ,want Mitchell is nog steeds heel druk in de puck a baby dan word hij nog wakker van zichzelf,maar misschien was hij idd te groot
    en mooi hoor dat vaderdagskado mooie foto ook van Senne
    @Mo
    fijn dat je weekje weg zo goed bevallen is
    en Daan slaapt ook al heerlijk door zeg
    kom jij dan nog wel op 5 flessen uit ???
    @Eefje
    nee we hebben de airco nog niet geprobeerd
    wel even bij die mensen thuis en toen deed hij het hartstikke goed
    mijn vriend wil hem deze week wel gaan gebruiken,want het word deze week idd erg warm
    wij hebben hem ook via marktplaats gekocht en ook net als jij ook bijna niet gebruikt het plastci zit nog over de toetsen en het kastje
    ik vind zo al duur zat zeg
    fijn dat Sam zo lekker slaapt
    en idd je eigen dingetje is ook heel belangrijk om te hebben
    dus ik snap het wel ik vind het ook heerlijk om eens alleen weg te zijn
    dan gaat de radio in de auto ook weer keihard aan en dan bleer ik zelf ook weer lekker mee als MItchell in de auto zit dan doe ik dat niet het arme kind:Ddaar kan ik al van genieten
    dus helemaal niet egoistisch voelt mama zich lekker dan voelen de kinderen zich ook fijn die voelen dat toch allemaal wel aan
    dus lekker je eigen ding op zijn tijd doen
    en je hebt idd mooie kinderen ik snap dat je verliefd op ze bent
    en mooie banner ook zeg
    @Danielle
    ja dat zou idd die sprong kunnen zijn die kan al met 11 weken beginnen
    ze hebben best veel sprongetjes he
    ze krijgen er rond 15 weken weer 1 en die duurt wel heel lang ik zie er nu naar uit;)
    fijn dat je de schouders eronder zet en niet bij de pakken neer gaat zitten
    en succes vandaag bij het consultatieburo
    ik hoop dat Tim geen last van de prikjes heeft
    @Leonie
    wat naar dat je zo n hoofdijn hebt en last van migraine
    heeft dat nog allemaal met die bloeding te maken???
    ik hoop dat je je snel weer beter voelt

gisteren naar de opa s geweest
    we hadden voor hun een doosje bonbons/drop met de tekst voor de allerliefste opa en een doosje sigaren/pakje shag
    ik vond het wel goed zo
    ze vonden het ook erg leuk en vooral lekker

Mitchell de laatste fles om 22.00uur en om 7 uur sliep hij nog,maar we hebben hem wel wakker gemaakt,want hij moet er ook om die tijd uit als hij naar het kdv moet
    dus toch proberen een beetje dat rimte erin te houden
    hij had de fles op en heb hem om kwart voor 8 weer op bed gelegd en hij slaapt nog
    hij word wel verkouden zo te horen aan hem
    mogen ze dan wel de spuitjes hebben ????,want die krijgt hij woensdag

3. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Imd
    nou met 1 kindje snap ik het ook wel
    als je normaal gewoon even je ding doet en je moet nu 24 uur per dag voor je kindje zorgen is het wel eens fijn om even de zorg aan je partner te laten en dan even je eigen ding doen
    je hebt er wel over nagedacht idd,maar je bent toch wel ineens moeder en moet je wel jezelf even wegcijferen
    en ik ga overdag bijna nooit weg ivm rust en regelmaat dus je bent al verplicht de hele dagt thuis te zitten terwijl je eerder toch wel weg ging en het gewoon kon
    en dan is het fijn als papa s avonds zorgt en mama even wat voor zichzelf doet
    ik snap wel dat als je 3 kids hebt je echt veel minder tijd voor jezelf hebt dan met 1 kindje
    maar iedere moeder wil weer eens even gewoon vrouw/vriendin zijn dan alleen maar moeder
    maar goed dat is voor iedereen persoonlijk

fijn dat je al gewend bent aan de auto ik denk ook wel dat het snel went
    en dat file parkeren vind ik eigenlijk wel makkelijker met een station
    wat je ziet is wat je hebt zeg maar
    en wat naar zeg dat Dean soms gilt als een meisje
    ik denk ook dat ik zou (proberen )te negeren en te vragen of hij het ook normaal kan zeggen
    en jij hebt je er goed van afgepraat van die felicitas vrouw8)
    ik moet zeggen die ik hier had was wel aardig wel een beetje op het slijmerige af ,maar ach zo zijn ze he verkopers aan de deur

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    #2824 Isademi, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
    ik blijf OJA zeggen hier; maareh ik had vandaag weer een soort mijlpaal ik weeg nu 94,8 kilo dus ONDER de 95 kilo op naar de 90!! (das mijn volgende mijlpaal) dan moet ik nieuwe sportkleren kopen want ze zakken van mijn (strakke) kont af hahahahaha (en heb belooft dat ik dan mee ga tennissen een keertje dus met afzakkende broeken enzo lijkt me dat niet handig)

Ik vind het wel grappig ik ben gewoon een deel persoon kwijt...

5. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    IMD, het stoort me wel vaker, en nu weer, dat je het zo op jezelf betrekt, en jezelf vergelijkt met een ander.
    Niet iedereen is hetzelfde en denkt hetzelfde, en kan het zelfde aan.

Ja, ik vind het pittig. Ook al heb ik nog maar 1 babytje.
    So what??

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je zult straks als je meerdere kids hebt wel begrijpen wat ik bedoel denk ik dan zal je terugkijken en denken jemig wat had ik het toen toch eigenlijk nog makkelijk. (ik had dat TIJDENS dean ook niet door hoor) maar als je terugkijkt zie je pas hoeveel tijd je wel nog overhad zeg maar.

Maar daarnaast je hebt straks je werk weer (normaliter gesproken) dan zal je al weer zien dat je meer ik-tijd hebt dan nu net na de bevalling. EN de meeste van jullie hebben ook nog mannen die er in de avond zijn om mee te helpen das toch ook lekker en heb je die tijd toch ook lekker voor jezelf? Je moet alleen wat meer leren genieten van die korte periodes (en dus kleinere dingen) als wat je voorheen gewend was, dat dat even wennen is snap ik wel....

7. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Zo ff uitgebreid reageren, Elize doet een tukkie, daarna maar eens Mount Laundry wegstrijken ;)

Danielle nou balen hoor, hebben ze ooit wel eens eerder gezegd dat je functioneren niet goed genoeg was? Zou het idd maar eens goed uitzoeken! En dan ook nog eens zo kort voordat je zou beginnen aangeven, niet normaal! Ow lees dat Kikki al het één en ander heeft uitgelegd, nou succes! Als jij behoefte hebt aan wat tijd voor jezelf, gewoon doen hoor! Dat is goed voor je en krijg je nieuwe energie van! Dat is juist niet egoistisch, hoef je ook niet schuldig om te voelen!

Eefje gelukkig is je dochter mooi opgedroogd maar dat is idd niet zo'n mooie foto hihi, zij had dus ook al zo donker haar. Het is dus nog ff spannend met die onderzoeken. Wel leuk dat ze het zo naar der zin heeft bij der tante :)
    Haha een 4e? Gaat idd wel heel erg snel, soms vind ik dat echt moeilijk dat ik al die dingetjes nooit meer mee zal maken snif snif!
    Foto van Bumba? Pff nou ik ben juist blij dat ik niet werk, moet er niet aan denken :p heb dus niet echt behoefte aan iets voormezelf, maar als dat wel zo is, dan is dat echt niet egoistisch hoor!

Lynn vandaag de uitslag, ben benieuwd hoor! Weet je al hoelaat je het krijgt?

Sylvie jammer dat je gaat, wel fijn dat het met de kids goed gaat :)

Amom wow wat een snelle jelle is die van jou zeg ;) bevalt je nieuwe huisje nog? Al helemaal gesetteld? Ow lees nu dat je dit waarschijnlijk niet leest omdat je een weekje weg bent, veel plezier ookal lees je het niet haha dus eigenlijk heeft het geen zin om door te typen en toch doe ik het :p

Kikki (grappig nieuwe naam, andere niet goed? ah lees het al) volgens mij heb ik dat ook weleens gehad dat bijna zwarte bloed, wel normaal geloof ik? Spannend die nieuwe functie, maar ga je er financieel niet zwaar op achteruit? Wel ideaal dichter bij huis (nu moest je toch een eind rijden?) Zal wel veel meer rust brengen denk ik, een heel hoop waard! Ga zo je nieuwe foto's bekijken, ben benieuwd! Wow goed nieuws met 12 weken slapen van 19.00-07.00 al geloof ik er niks van dat Elize dat volgende week gaat doen haha

Imd iew krijg meteen jeuk van je vlooien verhaal, vind dat ook zo ranzig, maarja ik vind alles wat daarop lijkt ranzig, bah bah!

Est zo wat een lieve opa heeft Tjeerd :D Zeker heel gek op zijn kleinzoon :D

Msroxy dat is toch een andere mimi? Want "onze" mimi is toch op 1 april bevallen? Wat vond papa van het naambordje? :D Dus jij DS'st nu heel veel? ;)

Jodie mooi vaderdagcadeau zeg!

Egbimi wat heerlijk dat de paccodoek goed werkt en hij lekker doorslaapt nu *jaloers* hahaha Wat een leuke foto voor bij de afdruk, supermooi! Wat vond ie ervan?

Indy ach balen dat je niet die dagen ouderschapsverlof mag opnemen, ook wel stom nadat het mondeling is toegezegd! En nu?

Coto haha sorry moet heel erg lachen om die foto van ik wil NU eten, schatje! Wel een kale knar zeg hihi dat had Jason ook, vond het wel schattig :) hoe gaat het afbouwen?

Wendy pfff dat was dus echt een dag van niks! Zo zonde van je tijd zeg!

Zo de laatste pagina's heb ik ff vluchtig doorgelezen hoor :) Elize werd wat onrustig maar slaapt weer verder.

Ze is zooooo lief!
    Gister ging ik haar badderen en ze bleef maar schaterlachen, moest er bijna van huilen hihi so cute!
    Vooral kiekeboe vond ze erg leuk, zucht wat is mama zijn toch leuk :D Lekker wijffie!
    Ze is vrijdag en zaterdag mee geweest naar een conferentie en heeft zich voorbeeldig gedragen! Ook nog naar een verjaardag geweest en ze bleef gewoon lief en niet extra jengelig door de drukte, dat is wel lekker hoor dat ze gewoon rustig overal mee naar toe kan, dat scheelt denk ik ook waarom ik niet zo behoefte heb aan dingen voor mezelf omdat we sowieso nog een druk sociaal leven hebben.

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    ik reageer ff snel....

Ik heb gelukkig geen trage schildklier....maar wat ik dan heb is nog de vraag....heb WEER bloed moeten laten prikken...nu zit hij te denken aan een melkallergie of parasieten iek......en heb een afspraak bij de dieettisten.....16 juli pas....maar goed ik wil gezond afvallen....!

En wat lief van je Pientje dat je het nog weet....was helemaal in zenuwen daar....maar gelukkig was dat alles goed...knuf voor jou!!!!

imd: even over 2 kids enzo.....ik heb genoeg tijd voormijzelf....alleen wel minder tijd als eerst en dat is wennen.....ook geef ik borstvoeding dus ik kan niet zomaar even iemand anders alles over laten nemen....gelukkig heb ik genoeg slaap anders had ik over alles wel anders gedacht...ik voed om de 3 uur driekwatier dus blijft er opzich nog zo'n 2 uur over....dus ik zelf heb genoeg tijd..maar ik weet natuurlijk niet hoe het is om een baby te hebben die veel huilt en die zichzelf niet kan vermaken buiten het slapen.....! Maar er zullen hier ook dames zijn die het allemaal zwaar valt en die erg moeten wennen aan hun nieuwe leven...en dat is niet erg...alles op zijn tijd...en klagen mag!!! en wat goed dat het zo goed gaat met je gewicht.....die van mijn gaat er ook aan nu......!!!

hebben jullie ook zo'n last van haar uitval??

Nou ik moet vandaag weer werken...gelukkkig blijft man vanmiddag thuis..........hehe.....ik ga ff verder bijlezen!!!

9. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    @leonie27: vandaag horen we wanneer ze geopereerd word, de dokter hoopte op 30 juni maar dat was nog niet zeker.
    nog een beetje geslapen vannacht??

@wwjc zoo lekker slaap dagje gister!!!
    ik wist ook niet dat het zo snel zou terug lopen.. aan de ene kant denk ik wel jammer:( maar ik weet als ik borst blijf geven dat ik alleen maar gestrest word..
    alleen vannochtend vond ik het even vervelend moest naar beneden om een flesje te maken haha
    ddat moren doet maarten-jacob ook.. dan word zijn hoofd vaak ook rood en uitrekken erbij.. dat hoort er volgens mij soms bij als ze wakker aan het worden zijn..

@IMD heerlijke bitchy actie:p dat kan ik echt niet he.. ben ik veel te verlegen voor:)
    wat goed zeg dat je zo goed afvalt!!

@pientje ooo schaterlachen ik zie er nu al naar uit dat ie dat gaat doen.. lijkt me zo leuk he!!!

vannacht heerlijk geslapen toen ie wakker begon te worden om 6 uur ben ik naar beneden gegaan om een klein flesje te maken..
    eerste de borst gegeven en daarna het flesje en hij is gewoon gaan slapen daarna en ook niet na 1 1/2 uur wakker
    9:15 was het... pfff de arme hondjes

ik heb het gevoel dat meneer overdag niet langer dan een half uur kan/wil slapen...

10. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Pientje
    wat fijn dat Elize het zo goed doet
    dat is idd wel fijn hoor als je kindje wat makkelijker is
    heerlijk gewoon
    ja vriendlief vond hem echt heel mooi hij is er trots op:Dgelukkig maar

@Imd
    gaat goed zo met je gewicht heerlijk hoor
    op naar de 90
    ik ben al begonnen aan de shake s en ik ga zodra ik kan en mag weer lopen wiien er moet nog veeeeel van af

@Lynn
    o heerlijk zeg dat het niet je schildklier is
    wel even schrikken idd dat het misschien parasieten zijn
    daar heb ik nog nooit van gehoord
    ik hoop dat de dieetiste je kan helpen en je je snel weer goed voelt
    en succes met werken vanmiddag spannend hoor zo weer de 1e x zonder je mannetje
    wel fijn dat je man thuis is

11. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Egbimi: Ja, die 5 flessen gaat nog net. Hij krijgt dan om 9 uur, 1 uur, 5 uur, 8 uur en half elf of 23.00 uur. Maar ik zat daar dus inderdaad ook mee. Wilde de fles al eerder aan geven zodat hij weer eerder wakker wordt. Ook straks voor het KDV, maarja, hoe kom je dan aan 5 flessen. Maar CB zei dat ik hem wakker moet maken. Babietjes zo jong mogen niet langer als 8 a 9 uur achter elkaar slapen zei ze... Mijn schoonmoeder zei dat dat vroeger helemaal geen probleem was en dat mijn man al na 6 dagen hele nachten door sliep.. Maarja, kijk het nog maar even aan. Vanochtend kwam hij om half acht.. Dus weer geen 9 uur meer... Zou hij helemaal uit dat ritme zijn na die paar dagen?
    Overigens slaapt hij overdag echt nog maar heel weinig. Mag in mijn handen knijpen als hij langer als een uur slaapt. Soms is hij zelfs van fles tot fles wakker en gaapt dan ook niet of wat dan ook. Probleem is dan wel dat hij van fles tot fles ge-entertaint wil worden, dus huishouden zit er dan even niet in. Vorige keer maar gestreken met hem in zijn wipper op het bed erbij. Speen erin, speen eruit, speen erin, speen eruit. Dat is zijn favo spelletje.

WWJC goed weer wat van je te lezen! Fijn dat het beter met je gaat.

12. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    @Wwjc, de aanbieding bij macro is bij afname van 2 megapakken per pak incl. btw 8.28 euro per pak. Het gaat om de baby dry, active fit, New baby mini/midi en easy up.
    Wat fijn dat wybe weer langer heeft geslapen! Oh, ik ben benieuwd hoe hij het doet bij het KDV en hoe jij het vindt dat hij daar is!
    @IMD, fijn dat je al gewend bent aan nieuwe auto. Ik ben ook zo’n parkeerster, hihi J
    Knap hoor onder 95 kilo, gaat goed!
    @ Druk, ik kan me wel voorstellen dat je druk bent met 1 kindje, je moet je leven toch anders inplannen. Je kindje vraagt nu om van alles. Tuurlijk slaapt hij/zij nog geregeld maar in die tijd moet je dan het huishouden doen etc. En ook weggaan is toch anders of je kindje gaat mee of je moet zorgen dat er iemand is die op wil passen. Het is gewoon meer geregel. En zeker als je graag dingen van tevoren geregeld ziet, geeft een kindje wat meer druk. Je kunt tenslotte nooit helemaal alles van tevoren regelen met een kindje. Voor hetzelfde geldt wil hij/zij het op dat moment anders dan dat jij gepland had.
    Met 2 kinderen of meer heb je het uiteraard nog veel drukker, maar van niets naar 1 is ook een hele verandering van je leven en kun je dus denk ik echt wel als veel drukker ervaren.
    @Bianca, fijn dat Mitchell weer zo lekker heeft geslapen en hem nu zelfs wakker moeten maken hihi! Wanneer gaat hij nu weer naar KDV?
    Mijn kleine meisje was vorige keer ook een beetje verkouden, dat maakte niet uit zeiden ze toen maar je kunt het altijd ff navragen als je twijfelt.
    @Pientje, Mount laundry weg strijken hihi! Leuk benoemd!
    Wat fijn dat Elize het zo goed doet, echt een schatje zeg!
    @Lynn, fijn geen traagwerkende schildklier alleen nu er achter zien te komen wat het dan is. Hoop dat er iets uit het bloedonderzoek komt.
    Je mag toch niet afvallen als je bv geeft? Ik hoop dat de diëtist je kan helpen met afvallen (als het tenminste mag J )
    En dat haaruitval komt omdat je tijdens ze zwangerschap extra veel haar had, op de een of andere manier heb je dan meer haar.
    Succes met werken!

Ik voel me vandaag echt belabberd. Vannacht weer migraine, kon me weer eens niet bewegen. Mannetje moest toen maar naar kleine meisje want die was flink aan het huilen. Gelukkig hoefde ze niet aan de borst want ik weet niet hoe dat dat had gemoeten aangezien ik me rechts niet kon bewegen. We hadden er vast wel iets op gevonden maar na een beetje troosten van papa ging ze weer lekker verder slapen. Denk vervelend gedroomd of zo.
    Nu weer/nog steeds knallende hoofdpijn, bah! En voel me nog steeds doodmoe. Weet niet of dit nu nasleep is van die bloedingen of niet. Had huisarts vandaag al gebeld maar die zijn vandaag niet aanwezig, morgen nog maar een keertje proberen en vragen of ze mijn hb nog een keertje willen checken.

13. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Mo, hier ook eentje die speen erin, speen eruit een erg leuk spelletje vindt!:) Mama vindt het weleens minder leuk :p

Vanochtend ging man kleine meisje even kusje geven toen hij naar werk ging en toen lag ze gewoon te duimen! Heb meteen videocamera gepakt en het gefilmd, ze lag echt te genieten.
    Papa en mama kunnen die speen wel willen maar ons meisje denkt volgens mij echt zoiets van als ik geen speentje in mijn mond kan hebben dan maar duim, ik wil iets in mijn mond als ik slaap/ net wakker wordt! hihi :D
    Oh, ze begint wakker te worden, ga dus maar voeden. Ze wil blijkbaar nu weer iets anders in haar mond dan duim of speentje. iets waar echt voedsel uitkomt ;):)

14. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    leonie: ja ik weet dat je niet mag lijnen als je bv geeft...maar als ik een uitgebalenceerd dieet krijg en beweeg en dan afval dan mag het wel.....je mag alleen niet lijnen.....ben echt geen reet meer afgevallen sinds 1 maand na de bevalling...en ik loop elke dag een half uurtje met julian en ik weet mijn ontbijt lunch en avond eten...2stuks fruit enzo.....ik weet niet hoe het kan...maar goed dat moet ik maar uit gaan zoeken met de dieetiste....

15. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    jeejtje leonie wat vervelend....lijkt me erg pijnlijk ook!!! goed dat je de dokter gaat bellen,...

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ipv 3 keer per dag eten, 5 keer per dag wat kleins eten proberen? en veel afwisseling (ik eet echt elke dag ander broodtype, dus de ene dag volkoren, dan waldkorn, dan knackebrod, dan beschuit (volkoren) en cracottes (volkoren) e.d. en veel afwisselen savonds en maar 1 keer per week pasta (en dan volkoren e.d.) en dan 2 keer per week roerbakgroentes, rundvlees (of kip) met zilvervliesrijst enzo allemaal kleine keuzes die veel schelen ook voor je stoelgang want je had toch ook zo'n last van je buik?)

en maar 1 glas fruitsap per dag en de rest alleen maar water of water met slimpie of light dranken e.d.

mager vlees is ook iets wat je makkelijk kan doen zonder echt te lijnen.

Mijn beste vriendin is dietist dus heb ook met haar regelmatig overlegd wat het beste te eten enzo, alleen met mijn medicatie viel ik niets af met haar tips en nu wel, dus je lichaam moet wel okay zijn, het kan trouwens gewoon 9 maanden duren voordat je lichaam weer zoals vanouds "werkt" en dus je eigen hormonen kunnen afvallen nog tegenhouden..neem dat wel mee in je verhaal (maar dat zal de dietist je ook wel vertellen) is op zich best goed om eens je eten onder de loep te nemen, ik zou een eetdagboekje bijhouden calo's tellen voor een weekje dan ben je je meer bewust van wat je eet en dat zal je dietiste ook meteen vragen (dan ben je haar een stapje voor en scheelt je weer een sessie)

17. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Leonie wat naar dat je je zo voelt. En eng dat je je dan niet kunt bewegen zeg! Hoe vaak moet je nu B12 spuiten. Dat je nu moet bent kan betekenen dat je bijna aan een nieuwe shot toe bent...

Danielle neem lekker de tijd om tot jezelf te komen hoor. Ik vind het zo klote voor je.

Over tijd voor jezelf, ik denk dat dat heel persoonlijk is. De een ervaart het sus en de ander zo. Het is maar net wat voor behoeftes jezelf hebt. Zoals jij Pientje hebt er niet zoveel behoefte aan, nou prima toch? Ik merk ook dat je nu niet zomaar even weg kan. Bovendien moet ik ook erg denken om overmatige prikkels, dus altijd goed plannen. En per dag bekijken hoe het gaat en wanneer Senne wakker is.
    Ik heb geen behoefte aan mijn leventje van "vroeger" (feestjes, zuipen, lanterfanten) Ik vind het goed zo. Wel ben ik laatst naar een feestje geweest en 1 avond naar de dorpsfeesten hier. Maar nu ben ik er voor de komende tijd wel klaar mee.
    Als ik ga winkelen vind ik het gezellig als Senne mee is. Als je met hem loopt is hij wel rustig, dus geen last van een huilende baby. Denk dat dat wel anders wordt als hij ouder is, dus geniet er nu maar even van hihihi.

IMD supergoed van je kilos!

Lynn fijn dat het je schildklier niet is, maar aan de andere kant weet je nu nog niks.....

Eefje wat een schatjes heb je toch! En goed idee om je aan te melden bij de sportschool.

Jeeeee dat is ook niet duur die pampers bij de macro....volgens mij heeft mijn zus een pasje, eens even bellen straks.

Bianca denk dat het idd goed is Mitchell om 7 uur wakker te maken, voor zijn ritme...

Mo jij vroeg dacht ik hoe je dat dan doet met 5 flesjes op een dag.
    Hier meestal 7.00/11.00/15.00/19.00/23.00 maar ook wel allemaal een uur eerder....of een half uur...Eerste fles meestal tussen 6-7 dan 10-11 dan 14-15 enz enz.

Weet je....ik weet dat Senne goed gegroeid is de laatste keer he.....maar toch....de laatste dagen drinkt hij 5x125 en ik snap niet waarom....Hij was 1,5 week terug 6250 gram....

Pientje wat schattig dat schaterlachen! En strijken sucks!

18. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Lynn ik ben alleen meteen na de bevalling 8 kilo afgevallen en daarna helemaal niets meer....gek he?
    Dan ben ik echt niet dik hoor, maar ineens sinds gister begin ik heimwee naar mijn mooie oude broeken te krijgen (die ik denk ik nooit meer ga passen haha)
    Ik ben 1.79 en 75 kilo, voor de bevalling 65....dat was wat te licht, ik zou graag 70 kilo willen wegen.

19. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    imd....bedankt voor je tip over het bij houden van het dagboekje....en weet je wat het mooiste is....ik drink alleen maar water en eet magervlees....dus ik snap het juist niet....maar misschien kom ik erachter met een dagboekje....!!!!

20. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Zo, goeiemorgen..
    Tja het wordt saai, meisje sliep weer tot 0930…papa’s wekker gaat om 0730 en snoozed 3x maar daar wordt ze niet wakker van…ook niet als hij in de badkamer bezig is (Wij hebben een klein overloopje waarop alle deuren uitkomen van de slaapkamers/badkamer en die deuren staan open….dus in principe is ze een meter of 6 van ons vandaag…J
    Maar toen papa om 0815 de deur uitging sliep zij dus nog door, en ik ook nog een uurtje! Weer een grote glimlach toen ik na wat geluidjes naar haar kamer ging en ik kon rustig haar luier verschonen…naar beneden, tja toen wel huilen om eten…140cc BV erin…spelen in de box….en toen naar bed….meestal liet ik haar in de box, maar dan blijft ze steeds meer wakker en vechten tegen de slaap..maar in bed ook vechten en als ik dan even kwam kijken (heb me ook gelijk aangekleed) armpjes omhoog, alsof ze zegt…”pak me”? Speen erin, aaien over hoofd…dan zie je haar wegvallen maar toch weer vechten…maar goed na 4x leek het rustig, ik ben beneden met babyfoon…
    @Thalina : flesje 100-140 zo’n 15-20 min meestal…
    @leonie : Ja, het is altijd leuk als je kind zich leuk gedraagt met visite! Stom misschien, maar ik was blij dat ze in bed lag toen mijn moeder kwam…zo van, goed he? Ze ligt in haar bedje! Mijn moeder kan soms van die opmerkingen maken (oude stempel) dat je je lullig voelt, maar er net niks van kan zeggen….als Djemi bv in slaap valt op je schoot, kan ze zo heel vriendelijk zeggen : Leg dat kind nou toch in bed joh…glimlach….ze heeft slaap! En dan voel je je dus al een slechte moeder….kan ook aan mij liggen hoor!
    Wat onwijs vervelend dat je zo’n hoofdpijn hebt! Had je dat al vaker of is dat van de laatste tijd?
    @wwjc : Ja, raar he. Als ze dan weer veel slapen, is het ook weer niet goed. Ik hoorde dat ze dan groeien! Spannend KDV!
    Wel lekker dat hij goed geslapen heeft. Djemi viel ook altijd heel moeilijk in slaap, precies zoals jij het beschrijft…maar ik heb het idee sinds we infacol gebruiken tegen de krampjes dat dat helemaal over is!
    Ik hoop dat je nu slaapt…en wybe ook!
    @imd : |Gelukkig kan jij het goed combineren, 2 kids en werk…en dat het als een medicijn werkt voor je. Ik denk dat hier vooral wordt bedoeld dat je leven zo verandert met je eerste kindje, en als je dat niet voldoende hebt gerealiseerd, is het wel even aanpassen…ik vind het zelf ook heel heftig, terwijl ik me zeker gerealiseerd had, dat je “niks” meer kan. Hoewel ik dat zeker mee vind vallen want dat ligt wel aan jezelf…maar het heftige is dat er echt zo’n klein wezentje afhankelijk van je is…
    @egbimi : Zo, mitchel dus lekker geslapen vannacht…jij nu ook? Ik geloof niet dat ze die spuitjes mogen hebben als ze ziek worden hoor!
    @Pientje : He, dimmen he? Kale knar!! Hihi..Ja ze heeft weinig haar, en wat ze heeft is rod/blond! Maar dat komt goed toch? Afbouwen gaat goed. Ik kolf nu nog 3x pd en heb ongeveer 300-350 ml per dag. Dus 2 a 3 flesjes nog…
    Lekker he als ze gewoon lief zijn als je ze meeneemt?
    @Lynn : Nou, gelukkig maar dat je schildklier goed werkt…maar ook weer jammer dat je dus nu niet weet wat er wel is….hoeveel ben je dan nu nog te zwaar?
    Mo : Hier ook minder slapen overdag, vooral ’s middags…ach lekker spelen dan!

O, ze is wakker…ik ga haar in bad doen!

Deel Deze Pagina