ja ik duim mee hoor eenwondertje, echt waar liever heel de nacht op met krampen als de situatie waar jij je in bevind want lijkt me echt vreselijk (ook al weet je rationeel dat er niets HOEFT te zijn) ik zou dat op dat moment ook niet kunnen, goed dat je afleiding zoekt toch fijn als je paps en mams bij je zijn dan he? @Spekkie hoe jij het volhoud echt super mama ben jij hoor, echt petje af! keiknap! @Jodie ja ik heb wekenlang ijzertabletten geslikt maar deden niets een weekje floradix en voila alles is bijna goed haha SUPERSPUL! ik blijf voorlopig effe lekker nemen.. Ik heb net pas Miley aangemeld bij de verzekering (was ik effe helemaal vergeten haha)
@ een wondertje: Wat een domper zeg. Moet je nog een dag langer wachten en dat ook nog voor zo'n achterlijke reden... Die mensen snappen toch dat je zo snel mogelijk de uitslag wil hebben? Wat een meedenkende instanties in nederland weer inderdaad.. @ Sylvie: Bij jou zit het ook niet mee he? Eerst die spruw en nu misschien een abces.. Je meisje is mooi gegroeid hoor! Mooie naam heeft ze trouwens ook! Dianthe is inderdaad heel blij met haar broertje . Ze vindt hem nog steeds erg interessant en lief. Ze blijft maar aaien en kusjes geven en alles is voor de baby, hihi @ MSroxy: Wat zielig voor je meisje.. Voor jou lijkt het me ook erg moeilijk, als ze niet willen eten voel je je zo machteloos.. Wat spugen betreft, (misschien een klein beetje een schrale troost) het lijkt wel gauw meer dan dat het in werkelijkheid is, qua cc's. Maar als ze niet groeit is het niet goed natuurlijk. Ik hoop dat je gauw gebeld wordt! @ Spekkie: Wat knap dat je je jongens zelf voedt! Het lijkt me best een uitdaging, bv aan een tweeling. Ik vind nu al dat ik af en toe lang bezig ben... Maar fijn dat het zo goed gaat! @ Jodie: Hopen dat de osteopaat helpt. Fijn dat je weet wat waarschijnlijk het probleem is (geweest) Ik heb donderdag een afspraak bij een osteopaat voor Raph. Ben erg benieuwd. @ Leonie: Ik gebruik de inflacol voor elke voeding inderdaad. Ik weet niet hoe lang ik ermee door wil gaan eigenlijk... Gebruik het nu drie dagen en vind het best wel wat helpen. Misschien dat ik over twee dagen weer stop, kijken hoe het dan gaat. Er stond wel op de verpakking dat het een aantal dagen kon duren voordat het echt ging werken toch? Vinden jullie kindjes de inflacol ook zo vies? Raphaël ligt elke keer echt te griezelen ervan, zo zielig! Maar beter dan steeds die buikpijn natuurlijk! Wat een heerlijk weer nog steeds he? Ik ga zo lekker een softijsje eten met mijn meisje en mijn hubbie. Raphje krijgt hem indirect over een paar uurtjes wel, haha! We hebben gisteren voor het eerst een flesje afgekolfde voeding geprobeerd. Ging echt super! Die zoon van ons is echt een vreetzakje, je zag hem denken: Melk is melk, maakt mij niet uit waar het vandaan komt hoor!
Ik ga straks even de tijd zien te vinden om alles terug te lezen, want ineens is er een hoop gepost.. Maar even dit alvast @Jodie.. wat goed dat er 'iets' bleek te zijn.. Hopen dat hij er baat bij heeft.. Enne.. kun je trots op jezelf zijn dus; je hebt eerst naar jezelf geluisterd en richting osteopaat gegaan, ipv kinderarts.. Fijn dat het opgelost kan worden, en inderdaad, een pittig mannetje en darmkrampjes zijn dingen die 'normaal' zijn, maar als je dan verder de ongemakken weg kunt halen.. @eenwondertje.. Fijn weer, dat je er nog achteraan kunt gaan ook.. Hopelijk morgen meer duidelijkheid (en positief alsjeblieft natuurlijk). Logisch dat je zo labiel als een ik weet niet wat bent.. Sterkte.. @msroxy.. hoop dat het CB goede tips heeft.. niet eten kan ook door misselijkheid komen.. van maagzuur wordt je misselijk.. misschien is het wel wat anders, maar ik herken dit soort dingen wel heel erg! En anders een beetje johannesbroodpitmeel in de voeding, maakt het wat dikker, en dan loopt het niet zo snel terug. Maar ja, dan moet het dus wel reflux zijn.. @Lynn.. fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad.. heerlijk! Zo.. ff voeden
*** Even inbreken en Eenwondertje laten weten dat ik aan je denk en een kaarsje voor jullie opsteek! Dikke knuff en sterkte, Wendy ***
Net ontdekt dat we ook hier alweer aan het schrijven zijn. Jesse is dan wel geboren op 30 maart, maar voel me nog steeds april mama. @ Jodie: Wie heeft bij jou je HB geprikt? Voel me inmiddels wel stuk beter, dus HB zal wel stuk hoger zijn.Was na bevalling 5.7 kan inmiddels mijn normale klding weer aan en dan voel je je meteen ook stuk beter.[attachment=1:1w1s58vs]Jesse Marijn2.jpg[/attachment:1w1s58vs][attachment=0:1w1s58vs]Jesse Marijn3.jpg[/attachment:1w1s58vs]
Zeker gepast hier op forum, een echte april baby. Wat een schatje zeg, Ze vindt badderen ook erg fijn geloof ik.
ALLEEN in het grote bad een babybadje hoeft ze niet zoveel van te hebben.. lekker manneke heb je Marijke, zo lekker wijs al.. =D> Nou mijn buik word met de dag erger (je zou denken andersom) maar omdat ik mijn zwangerbuikje kwijtraak blijft er vel over das nog minder mooi, pffff nou ja over een paar maanden eens opnieuw goed bekijken :x ik pas wel weer alles maar merendeels is te groot, ik weeg nu 99 kilo (mijn eerste doel ONDER de 100 is dus al bereikt) volgende doel 95 kilo (wat ik woog toen ik Martin leerde kennen) maar doe er niet zoveel voor behalve normaal eten enzo..
Jodie, klinkt goed je bezoek aan ostepaat. Fijn dat Senne al meteen wat rustiger dronk en sneller in slaap valt. Hoop dat het resultaat van vandaag ook blijft. Wanneer gaan jullie nu weer? Brenda, gezellig dat je hier ook weer mee komt kletsen. Ons cluppie wordt weer steeds meer compleet! Eenwondertje, dat meen je niet zeg dat je morgen pas de uitslag krijgt! Wat slopend zeg voor jullie! Hele,hele dikke knuffel! Msroxy, jullie blijven ook maar zoekende met jullie kleine meid he. Wat vervelend zeg! Daar heb je dan echt heel veel zorgen om. Hoop dat cb jullie goed kan helpen. Jeetje sylvie, jou zit het ook echt niet mee hoor! Nu waarschijnlijk weer abces bij je knip, je krijgt echt alles. Fijn dat de pijn in je borsten wel wat minder wordt, heb echt mega veel respect voor je hoor hoe je het allemaal doet! =D> Spekkie, knap hoor hoe je het doet met 3 kereltjes en dan aan 2 borstvoeding geven. Komt de voeding toch echt bij jou terecht. Kan me voorstellen dat je af en toe echt dip hebt. IMD, fijn dat Miley nu in ieder geval wel slaapt. Idd het maar even goed van nemen. Jodie, ik neem ook floradix. Samen met mijn ijzertabletten. HB helaas nog steeds laag 5,0. Vandaar dat ik ook nog steeds zoveel oorsuizen heb en moe ben. Magickwings, ons meisje vindt de infacol juist heel erg lekker. Ze zuigt dat pippetje eigenlijk zelf helemaal leeg, hoef niet eens in haar mondje te spuiten Gezellig samen ijsje eten! Had nog wel vraagjes: Hebben jullie kindjes ook ineens zo'n droog huidje? Ons meisje heeft sinds een dag of 2 ineens een hele droge huid, heb er lotion opgedaan maar dat helpt helaas tot nu toe niet. Iemand tips? En voor diegene die bv geven, loopt het bij jullie er tijdens het voeden bij de andere borst ook weleens zo uit? had vanochtend gedouched en daarna gevoed zonder bh aan en toen liep het er ook gewoon uit bij de borst waar ze niet aanlag. Vroeg me af of anderen dat ook hebben. Ons meisje nu even niet zo tevreden, veel huilen/krijsen. Vind dat zo zielig en zo lastig dat je dan niet weet wat je moet doen om haar te helpen. Man heeft haar nu in zijn armen, lijkt wel beetje te helpen. Hoop dat ze zo toch weer in slaap valt.
Ik lees veel over darmkrampjes e.d. Gelukkig hebben wij daar geen last van (schrale troost). Nu heb ik gelezen in het boekje van Daphne Deckers over het volgende middel wat mogelijk echt zou kunnen helpen (i.i.g. wel bij haar en bij andere baby's): ABC Dophilus, een homeopathisch poedertje uit een reformzaak en het zou darmflorabacterieen bevatten die de rijping van het maag-darmkanaal zouden versnellen (a la Yakult). Ze gaf haar kind voor iedere voeding een mespuntje hiervan, vermengd met een theelepeltje water en gaf hem dat met de pink. Binnen twee weken had zij een ander (vrolijk) kind...... Misschien hebben jullie hier iets aan? *Ga ik ondertussen door met wachten, wachten en nog eens wachten*
Zo, ik heb echt een wereldkind! Mijn man is vandaag weer voor het eerst begonnen met werken voor halve dagen. Dus ik acht als dat maar goed gaat met die nachtvoedingen. Maar ze kwam heel zachtjes om 4 uur dus zonder krijsen kon ik voeden en verschonen. En daarna om 7:30 zodat mijn man precies op tijd gewekt werd. Daarna hebben Djemi en ik nog heerlijk tot 11 uur geslapen waaaaahhh blijft dit zo? Dat wil ik wel. Daarna lag ze weer heerlijk tevreden in de box. O en ik zag dat ik haar op haar rug had gelegd en dat ze gewoon zelf op haar zij draait!!! Ik had al wel het idee dat ze graag op haar zij ligt heel apart! Vanmiddag met zn 3-en boodschappen gedaan en zelfs op een terrasje gezeten! @Magicwings : Jee na 6 weken nog steeds erge krampen? Had je iets van kool of pittig gegeten? @Lynn : Tja een ander ritme opdringen lijkt me heel moeilijk! Vooral heel rustig met hem gaan liggen na 4 uur en niet spelen lijkt me? Verder geen goeie raad helaas @Mirjanne ook al zielige krampjes .en tja je dochter moet haar plekje weer zien te vinden zeker. Ik zou zeggen zorg ook voor quality time met haar. @BV : Ik geeft ook zo om de 3 uur. Maar ik geef altijd beide borsten met een verschoning tussendoor. Ze komt dan bijna niet voor een tussendoortje. s Avonds soms om de 2.5 uur en dan s nachts om de 4 uur @Sylvie : Jee sterkte met je borsten en hopelijk slaan de medicijnen snel aan! O en nou ook weer een abces ? Het zit je niet mee he? Sterkte daar weer mee! @Jodie : Langzaam opbouwen en goed naar je lichaam luisteren hoor! Hier ook niet elke dag dezelfde energie! @Imd : Bij jou ook krampjes? Ja de kraamhulp zei bij ons dat ze daar zelf doorheen moeten, maar daar heb je wat aan om 2 uur s nachts! @Esmeralda : Welkom! @Shopaholic : Welkom! Je bevalling klinkt als een droombevalling! Jammer dat de placenta even duurde! Ik kreeg daar een prikje voor en daarna kwam die dr gelijk uit, de VK trok maar heel zachtjes! @Mienime : Nee, in het begin heb je daar ook echt geen tijd/interesse voor. Maar dat komt wel weer! Alles verder goed? @Jodie : Ik merk wel dat ik soms heeeeel diep slaap maar toch wakker wordt bij het eerste kreuntje maar wel helemaal slaapdronken ben .Als ik dan eenmaal zit te voeden hoop ik wel dat de tijd snel gaat maar ik weet dat ze minimaal 10 min per borst moet. Eigenlijk 15 min anders komt ze heel snel toch weer geduld is een schone zaak .Hee klinkt goed dat bezoek aan de osteopaat! Hopelijk kan hij inderdaad iets doen @Spekkie : Ik dacht al, waar is ze? @Kipkip : He daar ben jij ook! Die bevalling klinkt toch wel heftig! 3 uur persen? Sjee ik was met 16 minuten klaar, vond dat al lang! @IMD Poepluier : Hier gewoon elke keer een flinke poepluier maar als ik verschoon dat plast ze altijd in de openlucht (dus heel erg opletten dat het niet overal heen gaat. Ze heeft me ook al 3 keer getrakteerd op spuitpoep en dat zat echt 1 meter verder op de klamboe en in het bedje (heeel fijn) Gaaf die fotos! @WannaBmum : Ik hoop dat het snel beter gaat met je mannetje! @BrendaGill : Gefeliciteerd! Fijn dat je je even komt melden! @Een wondertje : Balen zeg dat je die uitslag pas morgen krijgt! Sterkte ermee! @MSroxy : Jee dat is schrikken zeg! Hopelijk kan het CB je verder helpen? @Marijke : Wat een schatje! Echt een knulletje ook! @Leonie : Hier ook een droog huidje vanaf het begin. Smeer bodylotion van zwitsal en voor zeer droge plekjes speciaal van zwitsal voor droog huidje crème .lijkt wel te helpen
leonie...dat is je toeschietreflex...zo kan ik voelen/zien of julian goed drinkt na het aanleggen....dat is heel normaal.....dat hebben ze ook in het zkh gezegt... de krampjes kunnen tot 6 weken het ergst worden en daarna nemen ze tot de 12 weken langszaam af.....heb ik me laten vertellen door het cb.. coto...jeetje jij kan typen...en dat ritme van djemi dat heeft julian ook vandaag.....en hoop dat ie dat morgen enz ook nog heeft...hihi ik ben trouwens na elke voeding aan he kolve...heb morgen een bruiloft en wil daar niet voeden...het gaat eigenlijk best goed..ik haal elke voeding 40cc uit...dus na 3 x kolve heb ik genoeg....!!! eenwondertje...ik denk aan je..... imd goed dat je al zoveel bent afgevallen.....!!! *pluim* voor jou!!!!
thanks lynn Wat betreft droge huidjes; hier komt het ook nu pas dat het wat droger is maar Miley had heel veel vernix nog bij de geboorte dus misschien dat het daardoor wat langer duurde?? OJA Miley heeft zichzelf geloof ik beetje moe gemaakt want ze slaapt nu al vanaf 12 uur non stop (alleen eten tussendoor) of ze is energie aan het sparen voor strakjes maar goed ik heb nog een ander driftkikkertje hier lopen hij is weer naar het KDV geweest en soms komt ie daar zo driftig vandaan... pffff net in bad gedaan en zometeen lekker eten, als het goed is komt Martin rond 19 uur thuis dus nog even volhouden [-o<
Eenwondertje pfff alsof het niet slopend genoeg is zo killing dat afwachten. Me2 ik weet niet of die infacol wel helpt. Ze boert wel wat meer, maar niet altijd dus en met moeite. Geef die infacol ook niet elke voeding, op de één of andere manier ben ik dan toch bang dat het niet goed is voor zo'n kleintje... Ze heeft dus nog wel last van krampjes. Leonie ja dat is normaal, dat je andere boob ook gaat spuiten, bij mij is dat altijd gebleven de hele bv periode. Elize heeft ook een heel erg droog huidje, ik gebruik Balneum extra vettende badolie, die is echt supergoed. Jodie hopelijk blijft Senne zo lekker rustig vanaf nu. Het zal vast stukken beter gaan, je bent iig niet voor niks naar de osteopaat geweest. Msroxy en ben je terug gebeld door het CB?
Nou, we zijn naar de huisarts geweest en het is óf een griepje, óf koemelkallergie óf reflux of een vernauwing ergens ofzoiets. We mogen nu alleen water met een héél klein beetje melkpoeder geven en morgenmiddag weer terug. Hij was blij dat ik ben geweest, want zulke kleintjes kunnen nog niet zo heel veel hebben natuurlijk he? Ik hoop dat het snel weer beter gaat.. over droog huidje: Ik heb van die proeftubes van zwitsal voor droog huidje met vernix en dat helpt heel goed! eenwondertje: Wij doen Nienke iedere 2/3 dagen in bad of tummytub en de andere dagen met een washandje hoofdje en billen.
Droog huidje: hangt er vanaf in welke mate, maar ik doe er meestal niks aan. Hier hebben ze allebei een schilferig koppie, maar ook babyacne en zodra dat over is hebben ze meestal ook weer een gaaf huidje. Als het hele lijfje droog is, doe ik gewoon extra veel badmelk in het badje en naderhand een lekkere massage met babyolie. Ze worden er heerlijk rustig van en zo heb je eigenlijk ook nauwelijks droog vel. Over borsten en lekken aan de andere kant, weinig last van. Meestal hangt daar ook een baby aan Nee, niet helemaal waar, 's nachts voed ik ze wel eens een voor een en dan wil de andere borst ook wel eens meedruppelen, maar niet echt vaak hoor. Kan per persoon verschillen, maar het is vrij normaal als het meelekt. Kwa bad: om de dag. Anders raakt dat velletje veel te snel uitgedroogd IMD, zo jij bent idd veel kwijt lees ik! Goed hoor! Ik vind je avatar ook erg leuk, je staat er mooi op. Worden jullie er soms ook zo tureluurs van, al dat geloer in de kinderwagen? Man man, ik heb te maken met heuse kamikazefiguren, die zich al kwelend voor de wagen werpen terwijl ze 'mag ik even kijken???' kraaien. Ik vind zo een paar keer echt niet erg, als ze het rustig en beleefd vragen, maar als ze al van een halve kilometer afstand beginnen te bleren over babies ben ik geneigd om heel hard weg te sprinten. Of in de Kruidvat, waar ik toch al niet overal door kan met die brede wagen, en dan de weg versperren met een hoop nonsense over placenta onderzoeken om te ontdekken of ze 1 of 2 eiig zijn. Mens, wat boeit mij dat nou? Ik wil gewoon shampoo kopen en daarvoor moet ik via de pampergang, mag ik effe? Vandaag ook weer zo'n intelligente: is het een tweeling? Nee, die andere ligt er voor de hobby bij (dat zeg ik dan ook gerust, met een dikke vette knipoog natuurlijk). Ach, ze bedoelde het lief
om en om dus de ene dag washandje en de andere dag badje.. ligt er ook wel eens aan hoe ze die dag zijn als ze niet lekker zijn ga ik ze niet in badje doen wacht ik een dagje extra.. Ik temp vaak voor het badje of als ik twijfel in principe zit ze altijd tussen de 37 en 37.2 dus heel stabiel en als dat eenmaal is hoef je niet meer te tempen (je tempt jezelf ook niet steeds toch?) je kan redelijk aan het nekkie voelen, vaak als je voor het badje doet dan weet je meteen of je een beetje op moet passen ja of nee zeg maar. @Spekkkie die opmerkingen haha ik zie je al lopen (compleet geirriteerd!) bij mijn vriendin vroegen ze ook de meest ongepaste dingen zoals of het natuurlijk was of IVF ofzo en 1 of 2 eiig e.d. ze heeft toen wel eens shirtjes laten drukken voor de twins, het scheelt zij was al eind 30, begin 40 dus dan vragen heel veel mensen of het wel op de natuurlijke manier is gegaan, echt waar zo aso eigenlijk dat je dat durft te vragen MAR GOED een tweeling is wel bijzonder natuurlijk dus altijd even spieken
Ik ben trouwens op zoek naar een boek dat de ontwikkeling van een baby aangeeft. Ik had zo'n weekboek tijdens de zwangerschap en zou het leuk vinden om nu een boek te hebben wat aangeeft wat ze wanneer ongeveer kan. Dan heb ik het ook over hoever ze kan kijken etc. Iemand een leuke/goede suggestie?
@Leonie.. misschien is "oei ik groei" wat voor jou? Over het algemeen herkennen heel veel ouders hun kinderen en hun gedrag daarin.. (Mijn dochter hield zich er uiteraard niet aan, dus ik heb het boek alvast weer verkocht). maar het is een erg leuk boek, dat, als je kind zich eraan houdt, je ook helpt je kindje te begrijpen.. @MSroxy.. hoe is het tot nu toe gegaan? Ben benieuwd hoe het verder loopt.. Sterkte daar @IMD.. was ik nog even vergeten te zeggen.. GEWELDIGE FOTO's.. wat een plaatje!! @Kilo's.. voor de zwangerschap die resulteerde in een miskraam, waarna ik binnen 2 weken weer zwanger was van Quinten, woog ik 56 kilo. Toen ik aan Quinten begon had ik al wat reserves gekweekt, en zat ik op 62 kilo.. Einde zwangerschap 70 kilo.. en gisteravond 61,4 .. gaat hier ook lekker dus. Hoef niet terug naar de 56, werd wel erg magertjes. Maar ja, ik heb wel een erg fijne spijkerbroek uit die 56-kilo periode.. hihi.. @Droog huidje.. Quinten kwam eruit met de vellen aan zijn lijfje.. Extreem droog dus, en al aan het vervallen. Zag eruit of ie 4 weken te lang had gezeten.. Hij gaat (samen met zijn zus) nu 1x in de 2 a 3 dagen in bad, met Balneum extra vettend, en verder smeer ik hem de andere dag in met een beetje olie.. Maar goed, het vervellen hoort erbij, merk wel dat zijn huidje steeds zachter wordt.. Temperaturen doe ik alleen als ik vermoed dat de temp niet goed is, op dit moment hoef je ook niet meer persé te meten.. Lekker nachtje gehad hier . Van 8 tot 10 krampjes, daarna gevoed, toen weggelegd, kwam om half 3 en net weer om half 7.. ik ga me zo even douchen en dan dochterlief naar het KDV brengen...ben ik precies weer op tijd terug voor de voeding van half tien..
hallo dames, daar ben ik weer, kom weer meekletsen, ik wist niet dat jullie verhuisd waren van topic maar gevonden, gezellie! ik zie dat veel kleintjes last hebben van krampjes hier ook, lorena deed eerst best veel spugen in combi met moeilijk poepe, veel winden laten en geregeld last van krampjes. 8 van de 10 keer moet ik haar helpen met hermometer of haar beentjes omhoog drukken, en dan nog komt er niet zoveel, ben met voeding veranderd omneo heb ik nu spugen is minder maar nog steeds niet kunnen poepen fanstoenlijk, ben erover aan t denken met haar naar huisarts of cb te gaan, wie kan ik het best bellen? ove kilo's hier 59 kilo voor dat ik zwanger was, totaal 20 kilo aangkomen, en in 3,5 week 17 kilo afgevallen dus nog 62 kilo, was van het weekend 61 kilo, maar ben een kilo aangekomen, ben benieuwd als ik nog wat afval of nu bij ga komen weer. oude kleren krijg ik niet aan wel bij mijn benen maar niet dicht buik zit in de weg, maar ja niet te klagen eigenlijk is pas 3,5 week geleden.