April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

@coto; volgens mij heeft ze het zelf niet in de gaten dat er wat aan de hand is. volgens mij kan ze ook niet genieten, want ze deed hem ook niet vaak in bad, en schone kleertjes hoefde ook niet altijd... vind het zelf ook wat bizar allemaal, ze is een buurvrouw van mij dus ga denk ik zo nu en dan maar even kijken hoe het is. maar wil ook niet te bemoeierig zijn..
    Leuk he die lachjes! Naomi is ook zo'n lachenbakje en teutje. lekker brabbelen. alleen ze wordt ook wat te moederig. als ik haar in de box leg big smile, loop ik weg dan zet ze het op een krijsen.

@danielle; heb je hiervoor dat vloeibare spul gehad, dat schijnt namelijk dan te werken in combinatie met die gel, vandaar dat het toen zo snel weg was. ik deed het ook na de fles. klein beetje, was zo benauwd dat ze erin zou stikken. ik vond het een wonder middeltje!

2. Jantsjuh

twee nieuwe pics in album :)

3. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @Jantsjuh : Bizar he? Wat hormonen met je kunnen doen? Ze kunnen een mens helemaal veranderen. En die eerste tijd komt nooit meer terug. Wel goed van je dat je je er me "bemoeit". Kan je ook niet met haar man praten? Of even polsen of hij beseft wat er gebeurt? Je nou ga ik me er al mee bemoeien...

Ik geloof ook dat ik vanmorgen "erin" getrapt ben....ben 3 x de speen erin gaan doen...lachen als ik haar kamertje binnen kwam, en huilen als ze doorhad dat ik weg was...
    Toen zei mijn man, haal haar er maar even uit...toen was het goed...
    Maar daarna en nu ook weer is ze lief gaan slapen....ach, zei mijn man, af en toe mag ze haar zin wel hebben....haha...hoezo zwak voor haar...hihi

Ik ga de keuken uitsoppen..als ze me laat...

4. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    #3024 Kikki, 24 jun 2009
    Laatst bewerkt: 24 jun 2009
    Nou, ik voel me alweer wat beter. Ik heb het echt geweldig kunnen regelen met het KDV en een compromis met mijn werkgever gesloten. Voordeel van de hele situatie: ik blijf 3 dagen werken en ben nu vrijdags vrij! Ha ha, dat wilde ik toch al het liefst. Op donderdag was geen plek, maar dat is nu de woensdag geworden. Iedereen tevreden, ik ook, want straks ben ik op vrijdag vrij en manlief op maandag; beide lang weekend met ons manneke.

Maar, de manier waarop was en is zeker niet leuk en bevestigt voor mij wel het een en ander. Maar, zoals Danielle al schreef, je weet nooit wie er mee leest, dus laat ik het hier maar bij houden ;).

Over je baby knijpen :$. Nee dus. Ik denk dat het goed is Jantsuh dat je een vinger aan de pols houdt! Ik voelde me net al zo vreselijk schuldig. Ik had hem lekker in badje gedaan, fles gegeven en in bed gelegd. Hij was zo lekker lief en rustig (nadat ik zijn gezicht had ingesmeerd met Zwitsal, vindt hij heerlijk), dat ik ook zijn nageltjes voorzichtig wilde knippen (hij heeft van die krabjes in zijn gezicht). Knip ik per ongeluk in zijn duimvelletje. Krijsen :$ en een beetje bloeden en ik dus boos op mezelf :x. Ooooooohhhhhh en mama voelde zich k*t. Dus, nee knijpen en zo doen we maar niet.........

5. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ga zo bijlezen hoor, eerst ff vertellen over de HA gister. (had trouwens een hele reactie in word gemaakt en als ik die hier wil plakken geeft hij foutmelding aan...zucht...)

Nou na een rotavond eergister (hebben Senne zelfs paracetamol gegeven) waren we het beu en heb ik de volgende ochtend de huisarts gebeld.
    Half10 kon ik terecht. Tja.....en dan he....zo knap om te zeggen dat hij geen spruw heeft terwijl Senne de mond dicht had..... Verder zei hij ja hij ziet er wel gezond uit, is ook zo maar hij heeft wel last ergens van.
    Niks met het buikje aan de hand dus een voedingsprobleem. Hij heeft overlegd met de KA en die dacht niet aan KMA omdat hij wel goed groeit. Ze zei dat ik wel op standaard voeding kon dat HA niet zoveel uitmaakte (??????). Lekker tegenstrijdig. Nou goed ik ben gestopt met de jbpm en blijf lekker bij de HA voeding, anders moet hij weer aan een andere voeding wennen en krijgt hij daar weer last van. Bij de nutrilon lijn en het CB vonden ze het ook wat vreemd. Gisteravond en vandaag gaat aardig goed weer, dus ga er maar vanuit dat hij ongeloofelijk last van zijn darmpjes heeft gehad......

Verder hadden we het zo mooi geregeld met vrije dagen van vriend als ik moet werken, maar nu blijkt dat de eerste 2 weken veel vak. hebben en het afwachten is of hij vrij kan....Dus ik meteen weer in de stress.....nou ja afwachten maar.

Verder alles oke hier, met mij ook, ik heb steeds vaker goede periodes!

Zo nu ga ik bijlezen.

6. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Wwjc
    wat naar dat je moeder niet komt
    als Wybe ze nog heeft zou ik de ha gewoon even bellen
    en dat kletsen deed Mitchell eerst ook weinig hoor en zo ineens hoor je veel meer geluidjes en klanken zo leuk
    dus het komt nog wel en fijn dta Wybe gisteravond toch zo lekker heeft geslapen
    @Kikki
    jeetje wat jammer zeg dat je niet op gesprek hoeft te komen
    en als de papieren al zijn getekend voor 3 dagen dan kunnen ze je nu niet vverplichten om 4 dagen te gan werken
    ik hoop dat ze op het kdv de donderdag nog vrij hebben
    ik lees net dat het geregeld is heerljk hoor toch goed opgelost zo
    en MItchell gaat na de fles van 7 uur om 8uur naar bed en komt dan pas weer om 11 uur en na die fles gaat hij om half 1 naar bed en slaapt dan tot half 3/3 uur en na die fles slaapt hij pas tegen 5 uur weer en komt dan tegen 6/6.30 en dan gaat hij tegen 20.00 uur weer naar bed en slaapt dan tot 22.00(maken wij hem wakker voor de laatste fles dan gaat hij tegen 22.30 weer naar bed en slaapt dan tot 07.00 uur s morgens
    dus hij komt ook wel aan zo n 15/16 uur per dag
    dikke knuffel voor jou
    @Jessie
    heerlijke nacht zeg
    goed van Rosan en idd gelijk maar even complimenteren misschien doet ze het dan nu wel elke nacht
    en ok dat is wel een leuke match Rosan en MItchell:D
    @Danielle
    ik hoop maar dat Tim snel van zijn spruw af is en je die kl*te gel niet meer hoeft te gebruiken
    en het babyzwemmen is echt super leuk
    het kan zijn dat Tim het eerst niks vind maar niet gelijk stoppen hoor ze moeten er ook even aan wennen,maar ik denk dat jullie het ook wel heel leuk vinden is Tim ook gek op zijn badje???
    @Jantsjuh
    jeetje dat is niet leuk zeg
    ik zal MItchell ook nooit knijpen of slaan of wat ook,maar toen Mitchell in de 3e week zo huilde (alleen maar huilde)heb ik hem wel een x iets harder uit zijn bedje gepakt als normaal (niet heel erg hoor)en daarna gelijk zitten janken van spijt,maar ik kan me wel een beetje voorstellen dat ze er soms gek van word,maar om je kind te knijpen nee dat is niet goed
    fijn dat je het aangeboden hebt en idd misschien is polsen bij die man van haar je moet er toch niet aan denken dat dat kindje iets overkomt zeg
    @Coto
    zo Djemi ook weer een goede nacht en papa en mama dus ook heerlijk hoor
    en mooi is dat he als ze tussen je in ligt dat vind ik ook altijd zo fijn
    doen we nog weleens op zaterdag of zondag ochtend
    en ik heb het op het cb gevraagd en die had het ook over een aft dus dat zal het wel zijn gelukkig maar
    en idd hoezo een zwak voor zijn meisje :)
    @Jodie
    fijn dat het nu iets beter gaat met Senne
    en idd knap van de ha om zo te zien dat het geen spruw is ze zijn soms zo makkelijk he
    fijn dat het met jou ook steeds iets beter gaat heerlijk genieten van je mannetjes

7. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    nou we zijn dus op het cb geweest nou verschrikkelijk zeg
    Mitchell was al huilerig toen we daar binnen stapte
    ik moest hem natuurlijk wakker maken
    en we konden tegen kwart over 10 naar binnen,maar Mitchell wilde zijn flesje dus de hele tijd een beetje huilen
    die mevr een beetje geirriteerd eraan dat zag je aan die smoel vaan haar wel
    nou gaat ze een beetje naar hem kijken en toen moest hij op zijn buikje nou dat was goed allemaal
    nou gaan we nog even vriendelijk doen zegt ze tegen MItchell die alleen maar harder begon te huilen
    nou ja dan doe ik gelijk de spuitjes maar,want hij huilt nu toch al
    ze drukt zo die spuitjes erin en Mitchell krijsde het uit
    stom wijf zeg de vorige die zei hou MItchell maar tegen je aan zo voelt hij zich veilig zo bij mama ,maar deze tuthola nee hoor die ramt ze er zo in kon haar wel een klap geven
    nou ga maar gauw met hem naar huis
    ehhh hallo moeten we niet vragen over zijn ontwikkeling enz nee hoor ga maar stom mens bah zeg
    nou zo zielig ik heb wel een traantje gelaten hoor mijn kleine ventje zo overstuur
    even goed geknuffeld en snel weer naar huis
    in de auto is MItchell in slaap gevallen en heb hem maar even laten liggen,maar hij werd al snel weer wakker met een vrolijke lach voor mama en om 11 uur zijn flesje gegeven
    en nu ligt hij in de box te spelen en te kletsen
    hij gaat n al wel de hele box door ik kijk net even ligt hij ineens een
    een kwartslag gedraaid en nu net alweer
    heerlijk ventje is het toch ook :D
    hij weegt nu 5770 gram en is 61 cm en hoofdje is nu 39.9
    met alles precies op de gemiddelde lijn netjes dus

8. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Pfff, Danielle, 4x p.d? Ik vind die vitamine D en K 1x p.d al vervelend... ;) Nou ja, als het dan helpt....
    Ik wil ook gaan babyzwemmen, maar hier is oa een wachtlijst daarvoor. :(

Jodie, vervelend dat je na bezoek aan ha nu eigenlijk nog niets wijzer geworden bent.

Egbimi, wat een rotmens zeg. Hoop dat je die nooit meer tegenkomt!

Jantsjuh, ik ben idd al nagegaan wat ik de dag ervoor gegeten heb, maar dat was niets speciaals. Overdag broodje met vlees en avondeten was bruine bonen en aardappel anders.
    Waar je op kraamvisite bent geweest zou ik zeker wel in de gaten houden hoor! Ik had er ook last van, maar gelukkig niet dat ik Wybe wat aan kon doen, maar eerder mezelf, zodat ik overal vanaf was.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik op dit moment (letterlijk NU) gek wordt van Wybe. Hij huilt steeds.... Ik ben dat niet gewend. (Begin nu zelf ook weer te huilen...) Voel me zo machteloos. Hij is al in bad geweest, heeft net lekker geslapen. Heeft wel maar 1 borst gehad, bij rechts (en dat is al 2de keer) verslikte hij zich en begon alleen maar te huilen. Hij kan zich ook niet in de box meer vermaken of gezellig met mij kletsen. Ik heb hem net als Egbimi ook al en paar keer wat harder vastgepakt dan normaal, maar ik voel me zo machteloos. En ook nu zo slecht dat ik hem laat huilen. :( :( :(

Ik zou trouwens ook willen dat hij eens lekker wakker werd. En daar bedoel ik mee dat hij niet meteen huilt als hij wakker wordt, maar gewoon lekker wakker om zich heen kan kijken of lekker speelt. Dat deed hij eerst wel, maar nu eigenlijk al een week niet meer.

Sorry, zit echt even niet lekker in mijn vel geloof ik. :(

9. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    @Kikki: Goed te horen dat het probleem met je werk is opgelost naar ieders tevredenheid!
    Knijpen:Hier wordt NIET geknepen of geslagen. Bij een baby is dat echt not done vind ik. Goed van je Jantsjuh dat je er aandacht aan schenkt! Ik vind overigens je kindje niet iedere dag in bad doen of schone kleertjes aandoen geen mishandeling.
    Rosan gaat ook niet iedere dag in bed vanwege droge huidje. Meestal om de dag of om de 2 dagen. Huidje word gelukkig wel steeds zachter en dat vind ik prettig omdat ik merk dat met dit warme weer iedere dag een badje geen overdreven luxe is. Lekker fris!

Rosan slaapt nog steeds. Ben nu even aan het lunchen en dan pluk ik haar eruit,anders komt ze nooit aan de 5 flessen vandaag!
    Zojuist even de administratie bijgewerkt, alle papieren weer netjes in mappen gedaan. Ook kinderopvangtoeslag aangevraagd. Valt me nog mee wat we nog krijgen aan toeslag. (hoop dat ik de inkomens goed heb ingevuld ;))

10. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Wwjc
    jeetje meid wat naar dat je je zo voelt
    en dat is geen fijn gevoel ik weet het ik heb dat ook wel snel als Mitchell de hele dag huilt
    maar kan het niet zijn dat Wybe iets te weinig voeding krijgt???
    want misschien dat hij daarom zo huilt
    er was hier toch nog iemand bij wie de kleine op een gegeven moment meer wilde en die geeft nu een flesje erbij en nu gaat het beter volgens mij Thalina ?????(correct me if i am wrong )
    en kun je niet iemand na je toe laten komen die misschien voor een uurtje even op Wybe let???,want denk wel om jezelf het ging net zo lekker met je
    als ik in je buurt woonde dan wilde ik best even naar je toe komen,maar volgens mij woon ik erg uit jou buurt

dikke knuffel
    Liefs Bianca

11. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    WWJC, sluit me bij Bianca aan! Denk aan jezelf en hopelijk kun je iemand even de zorg voor Wybe over laten nemen zodat je even tot rust kunt komen. Dikke knuffel voor jou!

12. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    @Bianca, wat ben jij trouwens een lieve meid! Je reageert altijd zo uitgebreid op iedereen en weet altijd de juiste woorden te vinden :D Dikke knuf voor jou!!!

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

hoe leggen jullie altijd je kindje te slapen? Ik begin wanhopig te worden. Die van ons ligt altijd op zijn rug met afwisseling van hoofdje. Maar sinds deze week weigert meneer (bij het slapen) op links te liggen. Als ik dan zijn hoofdje wil draaien als hij slaapt wordt hij wakker :( dat schiet ook niet op want hij slaapt al zo weinig grrrrr.

Hebben jullie tips?

kikki: fijn dat je eruit bent gekomen met je werkgever
    wwjc: hier nu 2 dagen een ontroostbaar mannetje. Net was hij ook totaal overstuur toen fles gegeven (eerder) en hij had toch honger. Misschien heeft Wybe ook nog honger? Ik snap hoe machteloos je je voelt. Sterkte meid ik wou dat ik iets voor je kon doen.

14. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Jessie; sluit mij bij jouw woorden aan, ben het helemaal met je eens! Bianca; ook (had het al eerder gezegd) hier mijn complimenten!!

@Vruchtje; ik moest van de fysio Tim's hele lijfje (voornamelijk de onderkant) naar de linkerkant toe draaien.
    Want alleen zijn hoofdje helpt niet, hij moet leren dat hij links ook een lijf heeft zeg maar.
    Je moet hem zo "draaien" dat hij in een soort C ligt. (heel extreem gezegd hoor!)
    Wat bij Tim ook erg geholpen heeft is het bedje andersom opmaken.
    Hij ligt nu (naar mijn idee) evenveel op links dan op rechts.
    De fysio was ook erg tevreden.
    En anders moet je hem op zijn zij leggen met een rol erachter en voor.
    Dit doe ik trouwens alleen als hij beneden in de reiswieg ligt!

Succes!

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Vruchtje en WWJC; Knuffels voor jullie!!
    En idd wat de andere meiden ook zeggen; wellicht lekker om hem eventjes uit handen te geven. Krijg je zelf weer even lucht, kun je er weer even tegen....
    En weet; hier komt een einde aan! Waarschijnlijk zitten ze vast in een sprongetje ofzo?.... Dat moet toch haast wel als ze verder alles in orde hebben en niet ziek zijn denk ik altijd maar.

16. Jantsjuh

ik hou de buurvrouw inderdaad in de gaten. niet in badje doen vind ik ook geen mishandeling, ik heb alleen het idee dat ze er niet van kan genieten. ze weet in ieder geval dat ik er voor haar ben, ik zei ook tegen derrick dan weet ze dat ze ergens terecht kan mocht ze een paniek aanval krijgen.

@wendy; he meid, ik kan mij best voorstellen dat je op een gegeven moment ook niet meer weet wat je moet doen. vind wybe het ook fijn om wat rechter op te zitten in de wipstoel bijvoorbeeld? Naomi wil altijd graag om haar heen kijken. je kunt de wipper altijd even in de box zetten. ik sluit mij ook bij de andere meiden aan, ga eens lekker even een moment wat voor jezelf doen, dan kun je er ook even afstand van nemen. dikke knuf meid!

@Vruchtje; ik leg haar niet meer om en om. haar hoofdje is al erg rond. s'nachts leg ik haar gewoon op de rug, ze zoekt zelf de gemakkelijkste houding en overdag leg ik haar wel eens gewoon op de zij. je kunt je kleine man eventueel gewoon op de linker zij leggen met een steun achter de rug?

17. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ach Bianca; wat naar trouwens dat het zo rot eraan toe ging bij het CB.
    Je kunt ze wel wat aandoen dan hé, je bent net een tijger nou...;)
    Hoop dat jouw mannetje ook lekker ervan gaat slapen.
    Tim slaapt dan altijd heerlijk een heel aantal uren. Succes!!
    En wat is hij lekker gegroeid dan hé! fijn gevoel is dat.

18. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Nou,
    1 kastje gedaan…meisje wakker…lekker in bad gedaan en aangekleed en een flesje gegeven…Ze was echt nog slaperig…dus weer terug in bed gelegd en beetje gerommeld boven…Nu slaapt ze weer…
    Ik moet eten, dus maar even gelijktijdig forummen..
    @kiki : Zo, dat heb je snel en goed geregeld! Maar inderdaad dat je een dubbel gevoel hebt kan ik me wel voorstellen…toch maar een beetje om je heen kijken?
    @jodie : Raar verhaal hoor van die HA. Ik snap wel dat ze niet van binnen kunnen kijken, maar in zijn mondje toch wel? Misschien inderdaad de JBPM even laten staan…sterkte meid!
    @egbimi : Wat een verhaal zeg bij dat CB. Wel vervelend dat je geen goed gevoel hebt daar! En een aft is niet besmettelijk geloof ik…Je kan er ook wel spul voor halen en poetsen met Zendium is goed…
    @wwjc : Jou kleine man is nu ongeveer 7 weken toch? Het lijkt er heel erg op dat hij in het 8 weken sprongetje zit nl. Dat is inderdaad veel huilen en beetje zichzelf in de weg zitten…
    Wat bij mij helpt is knieen optrekken en Djemi daarop zetten en wiegen als ze huilt….
    Ik hoop dat het snel overgaat…sterkte meid!
    O, en die lach als ze wakker wordt doet Djemi ook pas sinds enkele dagen hoor (dus 10-11 weken)….echt het wordt weer beter na dit sprongetje!
    @Egbimi : Dat was bij mij!!! Maar dat was bij 4-5 weken al. Ik heb gewoon niet genoeg voeding. Ze was toen helemaal niet gegroeid in 1.5 weken….ik had toen uiteindelijk na 2 uur voeden nog een flesje gegeven en toen dronk ze nog eens 100ml, tja ze had honger! WWJC : Je gaat morgen toch naar het CB? Laat hem gelijk wegen dan weet je oftie goed groeit.
    @vruchtje : Meisje ligt op haar rug, maar hoofdje wisselt ze zelf af…misschien wachten tot ze dieper slaapt?

OK, ik ga nu de koelkast maar doen...

19. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Kikki; Goed gedaan meid!!! Superfijn voor je!!!

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ga jullie tips proberen op te volgen. Hij heeft nu nog een mooi hoofdje. Het probleem is vooral met slapen gaan. Als ik hem gewoon in bed leg en ik ga even later kijken hoe hij ligt, dan ligt hij 9 van de 10 keer op RECHTS. Hij kan wel zijn hoofdje zelf draaien maar de vraag is doet hij dat ook?

Danielle: ik ga wel proberen hem iets meer met de onderkant naar links te leggen. Bedje heb ik ook inderdaad anders opgemaakt zodat raam/licht aan de linkerkant is voor hem. Hij ligt nu boven te slapen en heb hem net weer teruggedraaid en hij sliep godzijdank door. Maar vindt het zielig als hij zo lief lekker slaapt om aan hem te rommelen.

Deel Deze Pagina