Ik heb nu ook goed TL's. Ze hebben veel voor me gedaan. Als je je bedenkt dat ik er zwanger binnen kwam in sep. In nov. halve dagen ging werken, en na kerst er volledig uitraakte door de premature weeën.....Ondanks dat is in maart mijn contract omgezet in onbepaalde tijd....en heeft ze me de eerste week voor halve dagen ingepland. Niks te klagen dus. 's Nachts werken heb ik een hekel aan, maar ja hoort er bij he. Ik schijt altijd in mijn broek dan ahhaha. Heb heel veel geleerd in het vph trouwens.
nou we zagen helaas niets op de echo, wel nog een extra digitale test gedaan en die gaf aan zwanger en 2-3 weken bevrucht dus dat betekend 4-5 weken zwanger (dus kan zijn dat het nog te klein is) ze heeft net de VK gebeld en nu mag ze pas over 3 weken terugkomen voor een nieuwe echo.. maar goed voorlopig maar wachten dan.. ze zagen wel een verdikking maar verder nog niets. Ze heeft afgelopen november dus een abortus laten plegen en toen ze 21 was een miskraam gekregen met 15-16 weken.. (heel erg laat dus) dus ik vind een beetje extra controle wel op zijn plek maarja we moeten gewoon wachten, het enige wat ik kan doen is een andere VK bellen (die van mij is nu niet bepaald meewerkend hahaha, dat wisten we al van mijn zwangerschap)
IMD jeetje wat spannend voor haar zo zeg! En idd een beetje extra controle is wel op zijn plaats in haar situatie. Misschien heb ik het gemist hoor, maar hoe is de band met haar ouders en familie? Zo zielig he als mensen nergens terecht kunnen....
ja niet bestaand ze heeft haar vader en moeder al jaren niet gezien en dat zal ook niet meer gaan gebeuren ze heeft wel contact met haar broer maar die doet verder niet zoveel dus heb je ook niets aan. Ik heb vandaag een sollicitatiebrief geschreven samen met haar en dinsdag gaat ze met mijn zusje naar het CWI in de hoop daar wat wijzer te worden..
En die ex werkt dus bij jullie en kom je steeds tegen? Die zou je dan ook dagelijk een schop verkopen zeg...
@Jodie: grappig, ik vroeg van de week op dit forum ook naar het slaappatroon (overdag) van de andere kleintjes. Gemiddeld genomen slaapt een baby nl. 14 a 15 uur per etmaal en als mijn mannetje in zijn gewone ritme zit, dan klopt dit. Maar, hij slaapt ook dagen echt minder en ook dagen echt meer (meestal slaapt hij meer na een mindere dag ). En natuurlijk slaapt de ene baby meer dan de andere baby...... Hier slaapt hij in zijn normale ritme (en wat het goede ritme is): van ca. 23.30 - 06.30 (los van nachtelijke speentjes) van ca. 08.00 - 09.30 van ca. 11.30 - 14.30 van ca. 17.00 - 18.00 van ca. 20.00 - 22.30 (als we geluk hebben) Voedingsschema: 07.00/11.00/15.00/19.00/23.00 met een half uurtje tot een uurtje speling. Maar, zoals vandaag gaat het weer even mis. Hij werd om 12.00 alweer wakker (honger??) en sliep pas weer om 13.30 (ik heb hem toen ook gevoed), maar dan laat ik hem ook rustig liggen tot ca. 17.00; ik pas het voedingsschema dan wel weer aan (en zorg dat hij op ca. 900 cc per dag komt). Ik laat hem 's middags maximaal 4 uur slapen, meestal slaapt hij dan zo'n 2,5 a 3 uur. Dat heeft hij ook echt nodig. Ik laat hem niet langer dan 4 uur slapen, anders ben ik bang dat hij dag en nacht gaat omdraaien....... En als hij 's nachts wordt gevoed (rond 04.30, wat we dus niet meer willen), dan slaapt hij tot ca. 08.30 uur en zitten we in een 6 flesjes schema en slaapt hij ook op iets andere tijden (23.30-04.30/05.30-08.30/10.00-11.30/13.00-16.00/20.00-22.30); dus altijd wel met een lange middagslaap. Maar het nadeel hier is dat hij altijd lang wakker is tussen 16.00 en 20.00 en soms zelfs van 16.00 tot de laatste fles . Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms het schema van de nachtvoeding prettiger vind (kan ik ook 's ochtends langer slapen), maar die nachtvoedingen moeten er toch echt uit en dat andere schema is beter ingesteld op ons werkritme straks. Daarbij is van het 2e schema het nadeel dat hij vaak 's avonds veel te lang wakker en jengelig is........ (en dat is zo fijn van het 1e schema, dan slaapt hij ook 's avonds ). Het lastige is dat ons manneke duidelijk in 2 schema's zit en daarin ook varieert. Ik laat het hem ook zelf een beetje bepalen, maar stuur langzaamaan wel aan op schema 1. Als hij maar wel aan zijn benodigde slaap en voeding komt! Hoe ziet jouw slaapschema met Senne eruit?
Nou hier dus momenteel ff geen schema. Ook mijn fout hoor, Senne slaapt na de eerste fles niet zo veel, dus bv 6.30 fles, dan slaapt hij nog tot 8.00 en heb hem 2 dgn bij me genomen en dan slaapt hij wel tot 10.00 met af en toe even wakker. Dat doe ik dus niet meer dom dom dom. Ik haal hem er dan gewoon 8 uur uit en laat hem lekker spelen. Vervolgens doet hij dan nog af en toe een hazeslaapje, ik leg hem dan in de kinderwagen en ga wandelen ofzo of schoonmaken zelf eten. Dan 10.30 fles en op bed als hij moe wordt. Meestal een uur er na. En dan hopen dat hij slaapt (deed hij de laatste week ook amper, steeds krijsend wakker worden) nu ben ik er 2x geweest om de speen en even bij hem zitten en hij slaapt nu al vanaf 13.15, met dus 2x wakker worden.Ik wil proberen dat hij de middagslaap lang slaapt en ochtend en namiddag is hij toch veel wakker. Nu zat ik dus ook vandaag op een raar schema omdat hij om 5uur echt honger had...dronk 150 cc....terwijl hij dus steeds zo weinig dronk. Zit normaal op dezelfde voedingstijden als jou, alleen het slapen is even in de war. Maar vandaag gaat dus weer wat beter yeuh! Ga hem zo maar eens wakker maken 6.30 fles is voor ons ook "handig" omdat ik 7.10 wegga naar het werk en vriend 7.30. Is het stom dat ik zo enthousiast ben dat Senne toch een dag naar het KDV gaat? Niet omdat ik hem graag wil missen hoor...hou hem het liefst bij me natuurlijk.
En ach, soms gaat het vanzelf. Want ik hoor alweer smakgeluiden door de babyfoon. Da's niet goed, want de flesjes staan nog in de vaatwasser en moeten daarna nog worden uitgekookt. Ik deed de flesjes e.d. eigenlijk nooit in de vaatwasser, maar het schijnt juist goed te zijn (en daarna uitkoken). Jodie, jij hebt toch ook de Dr. Brown? Wist jij dat je de ventieltjes niet mag uitkoken? Heb ik altijd wel gedaan...... Het schijnt dat de flessen daar van gaan lekken ?
Nee hoor, dat is juist een goed teken! Dan voelt het dus goed en daar gaat het om! Ik zou ook het liefst thuis blijven, maar dat kan financieel niet en eerlijk gezegd denk ik dat het ook goed is voor zijn ontwikkeling om ook met andere kindjes om te gaan. Maar, spannend vind ik het wel! Ik was hier eerst naar een ander KDV geweest en dat voelde voor mij helemaal niet goed (verticale groep van 0-4 met 16 kinderen en 3 leidsters in een best wel kleine ruimte en met gebruik van dekbedjes ). Gelukkig stond ik al heel lang ingeschreven voor het KDV waar hij nu heen gaat en daar voelde het echt beter (op dat gezeur over die Maxi Cosi na dan). Dit is een groep van 0-2 met 10 kindjes en 2 leidsters. Zijn er echter veel baby's, dan 3 leidsters. En ze hebben ook een kleine babygroep met 5 baby's van 0-1; dat is voor de baby's die niet goed tegen prikkels kunnen. In de loop der tijd wordt gewoon gekeken wat het beste is voor ons kereltje.
@Jodie: dat heb ik ook hoor, dat ik hem 's ochtends nog wel eens lekker bij me in bed neem (zo lief en gezellig). Gevolg is dus vaak dat hij idd in een ander schema terechtkomt. Dus, nu pak ik hem vooral bij me als hij op de gewenste tijden slecht in slaap valt. Oh oh, hij heeft nu echt HONGER.
Coto: is Nijntje nog mishandeld door Djemi? Hoe is het nu Kikki? Jessie: ik heb gewoon een simpele babygym van de prenatal. Was in de aanbieding, 15 euro. Zit 1 muziekje op (hoop dat Tjeerd m niet ontdekt want het ding is onwijs schel) en super kleurrijk. Misschien niet heel mooi, maar wel effectief.. Indy: moeilijk hoor, zo'n beslissing. Maar zo'n drukke opvangdag zou ik denk ik niet willen.. Is wel heel druk en je weet niet hoeveel tijd ze dan voor je mannetje hebben.. Dat bezitterige heb ik ook. Geef Tjeerd echt niet snel uit handen. En idd, even jengelen kan wel even, huilen misschien, maar zodra ze gaan krijsen moet je er toch echt heen. De oude stempel denkt er nog anders over, maar ik vind het ook sneu.. Volgens mij mogen ze na de prikjes gewoon in bad hoor. Tjeerd is de dag erna gegaan. Zou niet weten waarom niet eigenlijk Imd: Dean en Miley lijken echt veel op elkaar. En wat een haar!! Ach, dat arme meisje. Wat lief van jullie dat jullie haar zo helpen. Veel plezier in Spanje! Jodie: ik vind de kledingkeus nu ook heel lastig. Ze zeggen altijd: wat jij zou dragen plus 1 laagje. Maar ja, ik draag nu bijvoorbeeld een lange broek, maar mijn man een korte.. Tjeerd ligt nu in een rompertje in zijn bakerzak en als hij wakker is krijgt hij alleen een broekje aan. Als we naar buiten gaan nog een shirtje over zijn romper. Kan me voorstellen dat je moest lachen van die scheet. Heb ik ook regelmatig.. (dat Tjeerd een scheet laat en ik moet lachen..) Dat volgen herken ik trouwens ook. Tjeerd blijft idd naar me kijken, leuk toch?! MsRoxy: wat jammer dat je momentje met Nienke verpest werd.. Lynn: geweldige foto, dat ene verbaasde oogje, ik moet er stiekem een beetje van lachen.. Wat een schat. Blij dat het werken is meegevallen. WWJC: je bent al weg, maar ik hoop dat je een heel leuk weekend hebt! Bianca: dat had ik vanochtend ook. Tjeerd werd wakker, geen honger, maar hij wou er gewoon uit. Thalina: zo, wat gaat MJ ineens snel met zijn voeding! (schoon)ouders: mijn moeder woont redelijk ver weg en ziet hem niet zo vaak, dus als ze er is krijgt ze veel knuffeltijd. Mijn vader is helemaal weg van hem en houdt hem ook vaak even vast. Mijn schoonvader vindt hem nog te klein en houdt hem pas vast "als hij een kilo of 10 is" en schoonma is met dat soort dingen verbazingwekkend oke; zij vindt dat er niet te veel met kleintjes gesjouwd moet worden en houdt hem alleen vast als wij hem aangeven, ze zal hem nooit zomaar pakken. Helaas heeft ze dan wel vaak weer van die irritant, goed bedoelde, stomme adviezen.. tot blz 315 gelezen en toen was ik moe Tjeerd was vanochtend weer heel moeilijk. Maar ik denk dat ik weet waardoor het komt. Denk dat hij overprikkeld was. Hij heeft nl gisterenavond en vanochtend onder de babygym gelegen en daarna was hij ontroostbaar. Denk dat ik er een tijdslimiet van 5 minuten op moet zetten.. Hij heeft trouwens iets nieuws: hij huilt niet als hij een poepluier heeft.. Dus ik heb hem maar verteld dat dat niet handig is, omdat hij dan een schrale bips krijgt..
Jodie het bezoek was er om half 3 al, is nu net weg kan nu beginnen met eten koken J Heb het gevoel dat ik vandaag geen fl..ker heb gedaan, herken je dat? J Wat slapen betreft: ons mannetje wordt s ochtends rond 7 uur wakker, dan voed ik hem in bed en valt hij daarna vrij snel weer in slaap, meestal tot een uur of half 11, dan ga ik hem wassen, schone luier, aankleden, mee naar beneden, voeden, spelen en zodra hij dan tekenen van moeheid vertoont (meestal rond half 1, 1 uur) gaat hij weer naar bed. Dan slaapt hij vaak tot ca 3 uur, verschonen, voeden, spelen en dan ligt het eraan..zoals nu was hij weer moe en doet hij even een hazeslaapje in de kinderwagen beneden, maar soms zit hij dan ook rustig in de wipstoel terwijl ik aan koken ben. s Avonds is hij vrij veel wakker en rond 9 uur wordt ie jengelig, doet uiteindelijk nog een slaapje van een klein uurtje beneden in de kinderwagen en dan rond half 11 gaan we met hem naar boven, laatste voeding in bed en dan de wieg in. Maar goed, ieder kind is daar anders in natuurlijk.. Als Senne wakker is, is hij dan goed wakker en vrolijk? Est nee, die donderdag lijkt mij ook te druk .ben dan zo bang dat hij gewoon niet de aandacht krijgt die hij verdient .dus ik neig nu naar ma, di, wo .al is mn werkgever daar geen voorstander van, die heeft liever ma, wo, do ja jammer dan! Hihi en fijn dat jij ook dat bezitterige hebt J Tsja het is voor ons tenslotte ook allemaal nieuw, toch?! En bad doen wij vanavond ook gewoon weer, hebben we van de week geprobeerd tijdens zijn normale jengeluurtje, ging prima en meneer viel daarna direct in slaap J Hij is trouwens voor t eerst samen met mama in het grote bad geweest, leuk joh! Kledingkeus vind ik trouwens ook lastig! Ik ben zelf nl een koukleum en vriend is juist warmbloedig dus tsja ..als je hem dan aan moet kleden zoals jezelf, zou het bij ons dus afhangen van WIE hem aankleedt meestal doen we t beetje in overleg J Ik heb hem ook nog geen korte broek aangedaan, jijdan? Hoop dat Tjeerd luistert naar het verhaal van de schrale bips
Ha dames, daar ben ik weer, terug uit het zonnige Scheveningen. Het was echt reuze gezellig en lekker kunnen genieten van het zonnetje. Kleine meisje heeft het ook super gedaan en ben weer helemaal bij gekletst met beste vriendinnetje. Was alweer tijdje geleden dat we echt konden kletsen en dat hebben we nu dubbel en dwars ingehaald. Mannetje zou vandaag ook weer thuis komen maar die belde net dat hij morgen pas thuis is of misschien zondag pas. Ik hoop morgen. Heb 3 blz. terug gelezen; @Kikki, wat lekker gezellig dat papa en mama de avond goed hebben benut om gezellig tv te kijken. Ik lees dat je kleine mannetje 24 uur (!) wakker is geweest, jeetje zeg! Gelukkig dat hij daar goed en lang is gaan slapen. @Thalina, lees dat je weer wanneer je moeder geopereerd wordt, zal zo eens zoeken wanneer het is. Fijn dat jullie daar nu in ieder geval duidelijkheid over hebben. Oh, volgende berichtje schrijf je zelf datum erin. Ja, inderdaad dag dat je broer trouwt kan uiteraard niet. Dan maar iets later. @Sniffy, ja doorslapen lijkt er inderdaad aan te komen, erg fijn! @Lynn, ergens om lachen .zo even terug lezen. En ben inderdaad een bofkont paar daagjes cadeau gekregen in Scheveningen. @Indy, druk begin van je dag dus. Ben je zo gehaast dan meteen he als er dan mensen te vroeg voor de deur staan. Hoop dat het bezoek van s middags gezellig was. @IMD, Spanje heerlijk! Meisje opvangen?..... zo toch echt even terug lezen heb te veel gemist. @Slaapschema, Kleine meisje slaapt ongeveer als volgt: 9.00-11.30 13.30 15.00 18.00 19.30 22.15 23.15 00.00 7.00/ 7.30 @Jodie, is helemaal niet gek dat je enthousiast bent dat Senne 1 dag naar KDV gaat. Dan voelt het KDV goed en vertrouwt aan, dat is toch heel erg fijn! @Est, jammer dat Tjeerd vanochtend moeilijk deed, misschien idd teveel prikkels van babygym. Idd even tijd aanpassen, hoop dat het helpt.
@Est: op Fenna d'r kamer is het 27 graden. Kan er helaas weinig aan doen we hebben nl. plat dak . Maar ja ze slaapt gewoon dus ik denk dat ze er weing last van heeft. Ze heeft nu alleen een rompertje aan. Ennuh Fenna geeft het ook niet aan hoor als ze vieze billen heeft. 'Gelukkig' heeft ze maar 1 x in de 2 / 3 dagen ontlasting en ook nog eens tijdens het verschonen dus ze zal niet snel schrale billen krijgen.
ik was vanmiddag begonnen met een verhaal over hoe mn ochtend verlopen was...werd uiteindelijk te lang voor mn gevoel, dus niet geplaatst...maar vriend leest het net, moest er wel om lachen en volgens hem moest ik het juist wel plaatsen, dus voor wie zin heeft om een lang verslag van mn ochtend te lezen... KOFFIEEEEEEEE! Pfff wat een ochtend . 5:15 mannetje wordt wakker, speen erin, mama bed weer in, speen er weer uit, mama bed weer uit, speen erin gaat paar keer zo door uiteindelijk valt ie weer verder in slaap, maar mama is klaar wakker! Om 7:15 uur is mannetje ook echt wakker en kijkt me met een grote glimlach aan als ik boven zn wieg sta .schone luier, lekker in bed gevoed, drinkt maar één borst terwijl de ander ook op springen staat, valt weer in slaap, dus de wieg weer in. Mama draait zich nog even om, wordt ruw wakker gestoord door de deurbel om 8:45 kreun nee hè? Ze zouden pas om 10 uur komen!! snel bed uit, shirt en broek aan en snel de trap naar beneden als de bel voor de 2de keer gaat . Werkvolk aan de deur voor een nieuwe ruit en nog wat andere dingen in huis. Zien mn slaperige hoofd en verontschuldigen zich. Gaan aan de slag terwijl ik er boven één wakker hoor worden nee, niet nu al?! Ligt met een grote lach op zn gezicht om zich heen te kijken, aai over zn bol en even weer strak instoppen en maar hopen dat ie verder slaapt. Intussen met werkvolk mee lopen en kijken hoe alles opgelost wordt. 10 uur zijn ze de deur weer uit. Borst staat echt op springen, dus dan maar kolven zucht intussen forum even bij lezen .na 5 minuten nog steeds geen druppel in het flesje .kolf stond verkeerd op de borst grrr .telefoon gaat kolf eraf .KPN bel ik gelegen? NEE!. Chagrijnig van het kolven, dus geen zin meer om verder te gaan. Maar snel douchen voordat mannetje wakker wordt . Daarna de was verzamelen en mee naar beneden allemaal zand op de trap van werkvolk, straks maar schoonmaken Oh, er wordt er een wakker .snel naar boven, weer een grote lach, verschonen en mee naar beneden. Aan de borst drinken, rechtop voor een boertje .enorme pruttel in zn broek nee hè? Ja hoor, hele romper begint al bruin te kleuren op de rug. Beneden op de tafel verschonen oh, ik ga ook nog even spugen mama, spuug wegvegen (waar is dat klotedoekje??!), ah, kan ik mooi intussen gaan plassen nu ik toch bloot lig mannetje onder de plas .droog maken, intussen weer spugen .en maar lachen mannetje op de buik leggen om rug schoon te maken, dikke boer en weer een dikke slok melk eruit mannetje weer omdraaien, handdoek helemaal vies, snel een andere pakken om hem op te leggen .kleren weer aan en weer verder met voeden .drinkt rustig verder, even weer rechtop voor een boer, wil niet dus even weer neerleggen, ja hoor ..weer een dikke golf melk eruit, over de broek mama zucht eens diep . Uiteindelijk even in de box gelegd, zodat ik snel de romper en de handdoek in de week kan zetten. Kom weer terug in de kamer .weer dik gepruttel in zn broek en oh ja, ik ga ook nog beetje spugen fijn hè mama? J Mama begint moe te worden, weer een schone luier en daarna mee naar boven, de wieg in Shit, das waar ook, moest nog verschoond worden lakentje is helemaal vies van de spuug mannetje op ons bed leggen en snel de wieg verschonen. Kereltje erin nee wil ik niet mama .aai over de bol, kus op zn voorhoofd en rustig vertellen dat ie toch echt even gaat slapen. Mama snel haar droog föhnen, want er komt nog bezoek vanmiddag. Daarna alle was verzamelen en mee naar beneden .oh ja, nog zand op de trap moet straks ook nog...was uitzoeken en vast een draai aanzetten. Daarna met een nat doekje naar boven en de rommel schoonmaken die werklui gemaakt hebben. Weer naar beneden en daar boel beetje opruimen, nog even weer boven kijken gelukkig, mannetje slaapt weer naar beneden en dan KOFFIE! (om 1:15!)
hihi Indy, je hebt het dus lekker druk gehad. Ach dat houd je bezig Maar wel balen dat die lui eerder kwamen. Fenna heeft een keer 3 x achter elkaar over d'r buik gespuugd, .... toen ze net uit bad was en steeds weer was afgedroogd.
Adoptiekids volgens mij zijn ze 8, 7 en 5 jaar oud. En het zijn zusjes van elkaar. Ja echt ineens een hele verandering en verantwoordelijkheid. Kikki oh lekker dat hij zo lang heeft geslapen, enig idee wat het nou heeft kunnen zijn? hier ook afwisselend drukke en rustige dagen.Lekker zeg een airco, 28 graden, poeh ja das te warm. (edit: lees nu idd dat je dat wel weet hihi) En de mc, nou heb hem er toch ook wel langer dan 20 minuten in hoor Sniffy Denk het ook niet, van Michael Jackson, ging al zoveel minder, zal me niks verbazen als ze wat hadden verzwijgt! Hihi ik moet wel om jou lachen hoor, met "de gasten". IMD he bah zeg, zit ze ook nog met die onzekerheid. En dan ook nog zo laat een miskraam gehad zou dan toch ff bij een andere vk proberen Leonie, lekker zeg, een dagje aan het strand jammer dat je man niet thuis komt, vind je dat lastig? Indy hahahahaha oh wat leuk dat stukje het leven van een moeder! hier lekker de stad in geweest te winkelen, meneer heeft al die tijd geslapen M'n oudste heeft een zandbak gekregen....erg fijn alles zat onder het zand. niet echt mama-vriendelijk, die dingen
Hihihihi Indy... Ik dacht ik doe Senne lekker in bad, want hij had zo gezweet vandaag.....daarna lekker flesje....en ja hoor rood aanlopen, gek bekkie en prrrrrrrrrrrr de broek vol, why???? dat denk ik dan hahaha. Ben nog steeds home alone, vriend had een BBQ op het werk...Senne ligt lekker beneden in de wagen te slapen, hier is het koeler dan boven, boven alles tegen elkaar opengezet op door te waaien. Trouwens sinds een paar dagen ligt het zoontje van een vriendin (2 jaar) in het ziekenhuis. Hij had alweer een longontsteking (4 weken terug ook al), ook wil hij bijna niks eten de laatste tijd, oke dat hebben de meeste peuters wel een periode.... Hij bleek nog maar een zuurstofgehalte van 85% in zijn bloed te hebben en kreeg 13 liter zuurstof (dat is veel). Als hij de volgende dag niet gegeten had moest hij een sonde, daar hij ondervoed was. Die heeft hij de volgende dag gekregen...Nu 2 dagen later is de sonde er uit en hopen ze dat hij weer zelf wat meer gaat eten....Heel misschien mocht hij vanavond of morgen naar huis..Zuurstofgehalte is nu weer goed en longen klinken schoner. Zielig hoor!
Het verbaast me dat jullie al zo'n duidelijk schema van slapen en wakker zijn hebben van jullie kindjes... Toch maar eens vanaf morgen bij gaan houden, ben benieuwd of hij eigenlijk ook al een beetje vast slaaptijden heeft... Want volgens mij doet hij "telkens maar wat.."
Hier ook niet hoor Danielle, ben ook druk zoekende....Maar ben er nu wel meer mee bezig...weet wel dat hij ochtends en na-middag wat meer wakker is....