April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Gisteravond lekker met vriendin op terras gezeten, heeeeerlijk. Dat was lang geleden zeg en erg leuk. Ik was wel kapot toen ik thuiskwam tegen 00.00, maar dat was niet erg.

Met ons kereltje gaat het gelukkig weer wat beter. Het valt me wel op dat hij idd 's ochtends minder lang slaapt (hazenslaapje) en 's middags juist veel (als hij eindelijk in slaap is gevallen). Gisteravond de fout gemaakt door hem pas om 00.00 uur te voeden. Hij was zo moe (sliep sinds 21.00), dat hij maar 140cc dronk (zonder voeding voor hongerige baby's; was papa vergeten). Gevolg: hij kwam weer om 05.00 en dat was niet goed te rekken met een speen. Dus, om 06.00 165 cc gegeven en toen sliep hij lekker verder tot 08.30 en wij ook :D.

Vervolgens was dus wel het schema in de war. Op zich is dat niet erg, maar wij wilden graag met zijn 3-en de stad in en als hij in dit schema zit, slaapt hij zo van 13.00-17.00. Niet handig! Dus, heb ik hem om 12.00 uur in badje gedaan, flesje van 100 cc gegeven en nu hoop ik dat hij rond 15.00 uur weer komt. Dat gaat hij weer het goede schema in en kunnen wij de stad nog even in.

Vanaf vandaag ga ik trouwens wat strenger worden met het ritme van de dagvoeding (ook ivm het nachtritme wat maar moeilijk op gang komt, het werken straks, het KDV en zo). Als we namelijk overdag er niet goed op letten, dan slaapt hij dus van 13.00-17.00 en lopen we 's avonds (en vaak ook 's nachts) klem. Dus, vandaag maar een extra klein flesje rond 12.30 tussendoor en dan maar hopen dat hij weer rond 15.00 uur komt en anders maak ik hem dan wakker (hij viel als een blok in slaap na het badje en de fles :p). En dan weer om 19.00 en 23.00. Dat is echt het beste, ook voor hem. Dan leert hij ook 's avonds slapen......

Maar, wat een gepuzzel he? Ik zie het ook al bij Eefje en Coto...... wachten op het wakker worden en dan even gezellig op pad. En die van mij heeft nu al 3 voedingen gehad :) (de veelvraat).

MSRoxy, weet je al wat meer?????

2. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    En soms is er geen logica; hij is alweer wakker :$. Weer een hazenslaapje dus. Nou, dan maar de stad in ;); ook niet echt erg.......

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Leonie: ik heb van Fenna gewonnen, niet van Naomi ;) .

@Jessie: het afplakken is bijna gedaan, moest nu eerst even een broodje eten.
    Op mijn babyfoon staat wel de temperatuur en hij 'zegt' dat het te warm is. Goh dat wist ik niet ;) .
    Hij kan daarvoor ook nog een signaal geven als het boven de 25 graden is. Dat heb ik maar uitgezet anders word ik er gek van.

@Coto: het 3e wasje zit er al weer in. ik zweet me alleen wel een tosti ( en ik heb al een hemdje en een korte broek aan)

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Haha, waren alle papa's op stap gister?
    Hier ook, vriend was om 3.00 thuis, hahaha, had al mooi wat praatjes.

Sinds vandaag hou ik de slaap en waaktijden bij.
    Het lijkt erop of hij telkens 3 kwartier wakker is, en dan weer 3 kwartier slaapt.
    Maar goed, zijn nog maar een morgen bezig geweest, dus zal het volgende week wel wat beter weten.
    Weet wel dat de echte 4 uur achter elkaar slapen overdag voorbij zijn.
    Het is hoogstens 2 uur achter elkaar.

Ik ga lekker vanavond met de meiden stappen, heerlijk heb er erg veel zin in.
    Merk ook aan mijzelf dat ik er weer behoefte aan heb nu, ff eruit.
    Zeker na de hectische week.
    Vriend vind dat ik meer voor mijzelf alleen wil doen, maar dat wil ik zelf geloof ik niet echt, gewoon 1 x per 2 weken even leuk met de meiden wat doen is al prima geloof ik.

Nou, fijne middag nog!
    Deze dame gaat zich optutten, gaan zo al weg namelijk!
    Gaan we lekker uit eten, terrasje pakken, en dan naar de kroeg.

Tot de volgende keer!

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Danielle: gezellig hoor, geniet ervan! Even wat tijd voor jezelf is ook belangrijk.

6. leonie, klinkt als een héérlijke nacht!
    Hier gaat het ook steeds beter, maar nog wel elke nacht een nachtvoeding.

Zo schattig, steeds als ze huilt komt ze erachter dat zíj die geluiden maakt. en dan brabbelt ze weer, totdat ze denkt; ohja, ik was aan het huilen:D

7. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Ik ben nog even mijn plasje aan het rekken en dan ga ik weer een testje wagen. Gisteren is het er niet van gekomen en nu heb ik ook meer zekerheid, want nu ben ik al bijna een week aan het testen en dan zou hij zéker duidelijk genoeg moeten zijn.

Hier is mannetje gisteravond ook op stap geweest en vanavond ben ik aan de beurt. Vandaar ook die test voor de zekerheid, want anders kan ik niet drinken en ik houd wel van een wijntje!

Nienke is ook een beetje uit haar hum. Ze lacht bijna niet en wil niet veel drinken. Zal wel door de warmte komen of door de prikjes eergisteren. Ze ligt al bijna de hele dag te slapen.... saai hoor.

8. Amom22

Amom22 Niet meer actief

oh msroxy spannend :D wat hoop je zelf? (of heb ik dat nou gemist?) Nou ik blijf ZP ff in de gaten houden ;) zit nu lekker in het zonnetje...bah moet zo al weer koken ;) hoe verleidelijk om dat niet te doen...

9. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    @kikki, leuk met vriendinnetje op terrasje zitten. Was het ook echt het weer voor he.
    Echt lastig he die schema’s van onze kids. Ze doen lekker wat ze zelf willen :p Hoop dat jullie toch nog ff lekker de stad in zijn geweest.
    En anders slapend in mc/kinderwagenbak of wordt hij daar daarna humeurig van?
    Oh, lees dat hij al snel wakker was, dus dat jullie gezellig de stad in konden.
    @Sniffy, tja van Naomi winnen zou inderdaad wel heel erg knap zijn :D Sorry dat ik verkeerde naam gebruikte.:)
    Onze babyfoon geeft ook temp aan en het is idd warm in huis maar niet zo warm als hij aangeeft. Wij hebben de alarmtemp. Ook maar even hoger ingesteld.
    Zweten als een tosti, leuke uitspraak :)
    @Danielle, goed afgewisseld met vriend hij gister, jij vandaag!
    Veel plezier en lekker genieten van jullie meidendagje!
    @Rach, schattig is dat he als ze er achter komen dat zij zelf de geluidjes maken, ik kan daar ook zo van genieten.
    Maar je hebt nog 1 nachtvoeding? Dan gaat het in ieder geval de goede kant op, dat is fijn :)
    @Msroxy, jullie ook al lekker de avonden goed verdeeld: hij gister, jij vandaag. Veel plezier!
    Laat je nog wel even weten wat uitslag testje is?

Nou, kleine meisje ligt hier ff alleen in haar luier. Ze zweet zich echt helemaal te pletter! Had eerst rompertje aan met korte mouwen, echt binnen een uurtje helemaal nat gezweet. Daarna rompertje met spaghettibandjes aangedaan, binnen paar uurtjes ook helemaal nat. Dus ook maar weer uitgedaan, is goed voor de was JL
    Heb haar nu gewoon in luier in kinderwagenbak gelegd, volgens mij vindt ze dat wel erg lekker. Dus dan maar even zo, het is ook zo benauwd en nu het zonnetje er weer door komt is weer snel nog warmer.

10. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hallo,

Leonie....vies he dat weer....en dat is vast lekker met de blote beentjes in de kinderwagenbak!!!

amom, hier ook geen zin om te koken...dus heeft mannetje het maar gedaan...en het was heerlijk:) misschien een idee???

msroxy ben heel benieuwd! en wat lekker om met de meiden opstap te gaan!!!!

rach....lief is dat he? hier ook eentje die vaak om zijn eigen geluidjes moet lachen....maar tegenwoordig is het meer gillen!!! wij liggen hier soms echt in een deuk.....hoe gaat het met de bv..?

Danielle, Jij ook opstap....leuk hoor!!! zal wel lekker plakken? of gaan jullie dan lekker op een terasje zitten indrinken??? hihi

kiki succes met je ritme....! ik merk dat Julian daar helemaal van afwijkt omdat het zo warm is....hij drinkt volgens mij minder bij me maar komt veel vaker.....

zo...poeh poeh wat is het warm....ik ben niet zo van het warme weer!! alleen op vakantie dan!!! hahaha...en julian houd erook niet van!!!! dus hebben we hier de airco aan staan!!! we zitten nu lekker boven...man is serie aan het kijken en julian is lekker tussen ons in aan het brabbelen!!! heerlijk hoor....en ik ga dadelijk lekker in bad!!!!

11. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Sniffy
    ik hoop ook hoor dat het over een tijdje ook goed gaat zonder ,maar nu nog maar even niet anders weet hij het straks ook niet meer ben ik bang;)
    ja hij heeft echt hele stoere kleertjes gehad
    en ok jij hebt het afgeplakt en mag de rommel weer opruimen;)
    is het je man gelukt ???zal vast wel he
    @Leonie
    meisje doet het ook goed snachts zeg
    heerlijk hoor
    en ook jammer dat je man er nog niet weer is,maar ja morgen is hij er weer,maar moet hij dan maandag ook werken of heeft hij dan vrij???en warm he Mitchell heeft er ook veel last van
    maar gaat goed met de was zo:)
    @Coto
    heerlijk hoor die nachten echt genieten dan he
    en ze drinkt goed dus
    @Jessie
    Rosan ook weer zo n goede nacht
    en heerlijk zeg vanavond even met zn 2en weg en lekker dat je moeder dan blijft slapen dan hoef je idd niet de hele tijd op de klok te letten
    en ben je nog wezen shoppen???
    @Kikki
    wat fijn dat het met je mannetje weer goed gaat
    heerlijk he
    en het schema gaat hier ook wel eens in de war,maar op de 1 of andere manier maakt Mitchell dat gedurende de dag weer goed,maar wij halen hem er altijd om 22.00 uur uit als er maar minimaal 3 uur tussen de voedingen zit en zo blijft het schem ahier wel aardig goed
    maar ik zie dat je dat vanaf vandaag ook gaat doen en idd dan weet hij precies wanneer hij moet slapen

WINKELEN/WEGGAAN : wij gaan ook altijd weg als Mitchell zijn flesje heeft gehad dan valt hij vaak in de auto in slaap en slaapt dan vaak tot aan de volgende voeding in de maxicosi en wij hebben altijd een klein thermosflesje bij ons met heet water en een flesje met koud water mocht hij eerder komen tijdens het shoppen dan kunnen we hem wel zijn flesje geven tussendoor ideaal

@Danielle
    Mitchell slaapt hier ook vaak 2 uurtjes achterelkaar en is dan anderhalf/2 uur wakker
    ik hoop dat je zo een beetje inzicht krijgt over Tim zijn schema
    en heerlijk even weg vanavond met de meiden geniet er van
    en ach je vriend gaat toch ook wel eens weg
    @Rach
    grappig he dat ze dan ineens gaat brabbelen en dan weer huilen
    fijn dat het met de voeding steeds beter gaat
    @Msroxy
    en en en en en en en en weet je al meer??????
    en jij vanavond ook een hele gezellige avond

zo wij hebben weer heerlijk geshopt
    en elke x zeggen we we kopen nu geen kleertjes meer hij heeft al zoveel
    en ja hoor waar komen we mee thuis 6 broekjes en 5 shirtjes/hemdjes en een truitje;)
    en nog een babyzwembadje in de vorm van een lieveheersbeestje zo leuk
    dus nu doen we het echt niet meer8)
    zijn kast hangt al zo vol nu het past niet meer
    de foto s van de reportage zijn zo mooi geworden we hebben ze vandaag opgehaald zo gaaf
    zal straks even een foto plaatsen

12. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    deze foto hebben wij in de kamer hangen tussen een babyfoto van mij en van mijn vriend
    en deze hebben we ook voor mijn moeder en mijn schoonvader voor de verjaardag in een mooi lijstje maat 20x 30

13. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    en deze hebben wij ook voor in de kamer 30 x40

14. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Hij is negatief! Zonder twijfel deze keer. Zo eentje van 2 voor 5 euro van de kruidvat. Ik had het ook zeker niet meer verwacht hoor, dus geen teleurstelling. Ik denk dat we het over een paar maandjes weer gaan proberen. Als Nienke een half jaartje is ofzo. Vanavond lekker stappen!

egbimi, leuke foto's!

15. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    @Lynn, gezellig met zijn 3tjes op bed. En geniet ze van je bad!
    @Bianca, man komt morgen terug maar moet helaas maandag dan wel weer aan de slag, dus dit keer ook geen weekend samen. Echt niet leuk maar ja niets aan te doen.
    En moeilijk he om niet te shoppen! Maar het zijn vast weer hele leuke dingen! Dat zwembadje had ik ook gezien, zo schattig!
    Wat een mooie foto's. Die ene waarin hij van dichtbij de camera in kijkt vind ik het mooiste.
    Leuk idee om tussen jullie foto's in te hangen.
    @Jessie, veel plezier vanavond!
    @ danielle, veel plezier vanavond!
    @ msroxy, veel plezier vanavond en geniet van je wijntje :)

16. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    Sniffy: lekker druk dagje gehad dus.. Heerlijk dat Fenna zo lang heeft geslapen!

Bianca: ja, de gym werkt, maar dus niet te lang.. Wat lekker dat Mitchell zo doorslaapt zeg! En fijn dat je ouders nu ook een lieve, slapende Mitchell hebben gezien..
    Mooie foto's van je ventje!!

Leonie: Tjeerd was vandaag weer een stuk vrolijker hoor, gelukkig.. Lekker hoor dat kleine meisje zo lang heeft geslapen, ook al vonden je borsten 't minder leuk ;)

Coto: 9.45?! Wow!! Lekker zeg. Tjeerd had zich naar boven gewurmd terwijl hij ingebakerd lag. Zet zich gewoon af met zijn beentje.. Slaapzakje zal dan ook niet werken denk ik..

Jessie: ik heb het idee dat Tjeerd wel last heeft van de sprongetjes.. De afgelopen dagen was hij best lastig en nu doet hij toch weer iets meer. Hij tilt nu z'n kont op en steekt z'n beentjes in de lucht als hij dat doet en het geluid dat hij maakt is iets gevarieerder. Hij kraait tegenw00rdig ook wat als hij in bed ligt..
    Wat lekker dat je moeder blijft slapen en jullie lekker weg kunnen..
    Wat leuk dat Rosan zo vrolijk om zich heen kan kijken.

Kikki: succes met het ritme! Hier is er eindelijk vanzelf een ritme ontstaan..
    eerste fles rond 6 uur (om 5 uur speen)
    2e rond 9.30
    3e rond 13/13.30
    4e tussen 17 en 18
    5e rond 21.30

Danielle: hier was papa gisteren thuis, maar vandaag weg. En nu ook heel moe, dus daar hebben we vandaag niets meer aan ;)
    Heel veel plezier vanavond!!!

Ach Rach, dat klinkt echt schattig, van het brabbelen/huilen..

MsRoxy: he, eindelijk duidelijkheid. Veel plezier vanavond!!

Poepluier: nou, hij heeft geluisterd, vandaag heeft hij weer liggen huilen toen hij een vieze luier had ;)

Zo typisch: ik was nog steeds niet ongesteld geworden maa wil toch echt dat spiraaltje laten plaatsen. Dus ik dacht: bestel wat zwangerschapstesten online en dan bel ik maandag de arts wel om hem eerder te laten plaatsen.. Vandaag nog niet binnen, maar wel ongesteld geworden.

17. amom, nog gekookt?

Lynn, bv gaat goed, dank je! alleen maakt de ene borst meer melk dan de andere, beetje vreemd:D

egbimi, ach heerlijk toch, lekker shoppen!

msroxy, geniet van je avond.

blegh ik houd echt niet van dit plakkerige weer! heb gelijk weer zin in de winter. lekker schaatsen:D:p

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Zow mag weer 7 pagina's bijlezen :p ff kijken of ik dan nog puf heb om te reageren (gister pas om 3 uur naar bed, dus beetje moe :p )
    Nou ga een poging wagen

19. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    kijk eens wat een lekker menneke het is!!!!

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Sniffy leuke foto van neef en nicht, grappig dat ze maar 3 dagen schelen, hier schelen neef en nicht 3 weken, kunnen ze later lekker met elkaar spelen :D

Coto haarverlies begint hier steeds meer te worden, vind ze ook steeds vaker terug in het eten haha zow irritant. Bij Jennifer was het zelfs zoveel dat ik echt dacht dat ik kaal werd.
    hmm ja bikini, ik heb ook niet the perfect body, maarja jammer dan, badpak vind ik sowieso niks.

Kikki ik heb bij Jason de rainforest schommelstoel gehad en nu ook zo'n soort maar dan een nieuwer model met als thema sterrenhemel.
    Nieuw kostten ze toen €180 maar had em nieuw via ebay gekocht uit duitsland voor €115 en op MP verkocht voor €100 dan valt de prijs wel mee. hoelang ze erin kunnen ligt ook aan het kindje, zodra die teveel erin beweegt dat het onveilig wordt, dan mag het dus niet meer en tot ongeveer 10kg. En als Elize er een dutje in doet, laat ik haar er gewoon in slapen.

Jessie hmm misschien een idee van die medaille want Elize vond het daarna niet meer nodig om 7 uur of langer te gaan slapen :p Vanavond weer een kans.
    Al las ik gisteren in Kinderen dat theoretisch kinderen al doorslapen als ze langer dan 5 uur slapen, dus in dat opzicht slaapt Elize al een tijdje door, maar daar ben ik het niet mee eens :p
    Wat!?!?! 70% korting op kleertjes.com...zeker al het leuke spul al foetsie?

Imd Geinig die pasfoto's, ook grappig dat bij Dean de achtergrond blauw is en bij Miley roze.
    Fijne "vakantie"!

Jodie fontanelletje masseren? Ieks durf die plek niet eens aan te raken :$ soms zie je het helemaal kloppen, brr krijg daar al de kriebels van.

Danielle ach zielig gestoken door een bij, zou niet eens het verschil weten tussen een wespen angel en die van een bij?
    Moest hij erg huilen?

Lynn ach die foto met z'n zielige oog, als je em snel ziet, lijkt het net of ie maar 1 oog heeft. Die je net hebt geplaatst is erg mooi! Mister big eye ;)

Egbimi ah jij ook al de badkamer laatst geboend? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het van de week voor het eerst heb gedaan sinds de bevalling, ernstig hè :)
    Leuke foto's van de fotograaf zeg!

Ow gaap, nee ik ga het niet afmaken, te moe! Kan niet meer geconcentreerd lezen. dusss ik ga slapen en Elize gaat ff lekker de nacht doorslapen tot 08.00 's ochtends ofzo, langer mag ;)

Deel Deze Pagina