April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    Leonie: ach, arm poes. Hoop dat het snel beter gaat..
    Spiraaltje gaat 5 jaar mee, daarna moet het vervangen worden.

Amom: fijn dat jullie mensen hebben gevonden met dezelfde ideeën. Als ik het zo lees, is dat vast niet makkelijk ;) Moet zeggen dat er best wel wat dingen tussen staan die ik niet zou doen, maar ik vind het wel altijd interessant om juist over die verschillen te praten..

Zo 't jongetje maar eens wakker maken zodat we morgen weer een beetje op schema zitten.
    Morgen komt er een vriendin langs. Die heeft met 5, 15, 25 en 35 weken mooie foto's gemaakt van m'n buik. Morgen gaat ze foto's maken van mij en Tjeerd. Hoop dat ze er nog is als Leon thuis komt..

2. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    @ Est ; tot nu toe gaat het goed met de brown fles.

We hebben vandaag de uitslag van de echo gekregen van Enya.
    En deze was gelukkig goed.

Als het zo warm is geven jullie dan nog iets anders tussen door van drinken aan de kleintjes of alleen de flesvoeding ??

3. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    @Est, wat leuk dat die vriendin steeds foto's van je buik heeft gemaakt en nu foto komt maken met Tjeerd er echt op. Zou idd leuk zijn als je man ook nog op tij thuis is om op de foto erbij te gaan.

@Zeppie, fijn dat je nu definitief te horen hebt gekregen dat echo goed was.

Ik geef bv, en leg haar nu vaker aan dus kan je helaas geen antwoord geven op je vraag.

4. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Jessie, Wybe krijgt do prikjes en ben benieuwd hoe groot en zwaar dat hij dan is. Hij is dan 9,5wk... Ik denk dat ik wel mee ga huilen. Heb maar gevraagd of papa kan regelen dat hij meekan. :) (Ik ook hoor. Maar liever niet alleen)

Est, nee, geen uitslag, helemaal niets. Gelukkig.

MsRoxy, wel vervelend zo'n mopperend kind na de voeding en dat ze dan niet extra mag.. :(

Indy, idd heeeeel schattig! Helaas, hoe lief ik hem instop, hij wrikt altijd zijn handen los en heeft die dan langs zijn hoofd liggen. En dus meestal alleen onder zijn oksels deken en/of laken. Zondag had ik ook voor het eerst dat hij lachte tegen mij toen hij wakker werd. Zooo lief. Af en toe krijg ik nog steeds tranen in mijn ogen als hij zo lacht en een geluidje erbij maakt!
    Ik houd trouwens gewoon 38 graden aan. Ik merk dat als ik het kouder doe, Wybe het niet leuk vind.

Coto, :) Ik heb in de auto ook geen airco! :(

Rach, wat lekker dat je zo in de ochtend nog kan slapen!
    Wybe heeft juist het tegenovergestelde, die komt nog steeds 2x per nacht en heeft er dan minder tijd tussen zitten. (hij kan nl soms wel van 7-12 's avonds slapen, maar 's nachts zit er meestal maar 3 uur tussen. (vreemd kind hè) We hebben wel tijd geprobeerd om hem dan tussen 7-12 wakker te maken en te voeden, maar dat haalde niets uit. Dus nu ik ook maar weer gewoon 2x per nacht. En nog steeds rond half 7/half 8 dat ik echt met hem op moet staan omdat hij het heeft gehad. (vanmorgen eigenlijk ook om 5u alweer :( Gelukkig kunnen rekken tot half 7)
    Helaas werkt het ook niet om hem bij me te leggen. :(
    Bovendien mag ik van papa niet in slaap vallen als Wybe bij ons in bed ligt. (wat ik flauw vind, want IK zal niet snel omdraaien in mijn slaap en ik zou hem dan in het voedingskussen leggen.)

Leonie, beterschap voor de poes!

Zeppie, fijn te horen dat de echo goed was.
    Ik geef ook bv, dus ook niets extra's.

Zo, nou ga ik weer naar bedje toe.... :)
    Hihi, misschien morgen weer even tijd om te forummen. ;)

Nog een vraagje, is er iemand die de flessen in de vaatwasser zet, of wassen jullie ze met de hand af en daarna uitkoken?

5. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik lees me suf, maar er komt geen einde aan de pagina's. Veel gelezen inmiddels, maar het is echt teveel om te reageren sorry!

Rach, fijn om wat herkenning te lezen he? ;) Lurkt jouw meisje met dit weer zo mogelijk ook nog vaker als normaal? Ik kan de boob maar beter gewoon laten bungelen de hele dag, iedere keer wegstoppen en weer tevoorschijn toveren is om gek van te worden. Maargoed , ik hou niet van bungelen dus ik pak 't maar weer netjes in....

Ik lees veel over hazeslaapjes met dit soort dagen. Hier ook, dus ik ben 'blij' dat te lezen!

En er zijn alweer wat werkenden onder ons, goodluck meiden, wat kan dat 'dubbel' voelen he? En voor een aantal komt het ook alweer dichterbij.....

Zeppie, fijn dat de echo goed was! Ik kan ook geen antwoord geven, maar ik lees wel vaker dat er extra water gegeven wordt naast FV. Hier BV en hij is erg dorstig met dit weer (en anders ook trouwens :) )

Ik ga nu echt douchen en naar bed. Eigenlijk alweer te laat, ik heb geen idee wat oudste zoonlief gaat doen vannacht. Hij had gister ineens 40 graden koorts, vanmorgen ook nog en vanmiddag leek het 'ineens' over.
    Hij had sowieso pech op vakantie: we moesten nog naar de plaatselijke huisarts omdat hij pijn had aan zijn arm. We dachten eerst dat ie zat te piemelen omdat hij eigenlijk niet mee wilde uit de speeltuin en dat ie moe was. Dus gewoon in bed gestopt en hij ging nog slapen ook. Hij werd na anderhalf uur weer huilend wakker en dat is niks voor hem. Zijn armpje deed pijn zei hij en hij liet 'm ook maar gewoon hangen. Maar er was verder niks te zien. We hadden toch het idee dat het niet klopte en toen bleek dat zijn spaakbeen uit de kom lag. Die hebben ze dus weer moeten zetten daar.....zo zielig, hij moet echt veel pijn hebben gehad. Ik voelde me wel even een slechte mama omdat we 'm eerst niet serieus namen.....:(

En nog even een vraag: zijn er meer mama's die hun kleintje steeds meer op de buik laten slapen? Ik weet dat er wat zijn die dat in de box bijvoorbeeld wel doen, maar ik laat 'm de laatste tijd ook gewoon op zijn buik in de ledikant inslapen. Hij slaapt dan meteen en slaapt ook veel rustiger. Op vakantie heeft ie veel op zijn buik geslapen omdat ik constante zicht op hem had (alles gelijkvloers). Hij vind het zo veel lekkerder op zijn buik en slaapt dan prima zelf in. Op zijn rug dus niet. Maar ik vind het wel een dilemma, op de buik slapen wordt natuurlijk afgeraden.....Hij draait zijn hoofd gewoon en tilt 'm ook op, wat kan er dan eigenlijk fout gaan?

Nou nu ga ik echt....trusten!

6. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    MiniUs, Wybe komt juist niet vaker. Dat zou ik idd wel verwachten met dit weer, maar vind het tegenvallen.

Ow, electrische kolf deed het trouwens vandaag niet. :( Kijken of ik hem morgen werkend krijg en anders maar wat regelen bij de prenatal (daar komt ie vandaan) of Philips.

Wat zielig dat hij zijn armpje uit de kom had. Ben benieuwd hoe de nacht gaat. Sterkte! En Trusten. ;)

7. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    wwjc: ik doe soms de flessen wel in de vaatwasser maar daarna ook nog in de magentronsterilisator. Gaat het al wat beter met je rug?

minius: hier slaapt ze nooit op de buik. Leg haar de laatste tijd wel eens op de buik omdat ze haar hoofd moet leren optillen maar dit vindt ze niet fijn. Hoofd optillen kan ze dus ook nog steeds niet, iemand nog tips hoe we dit kunnen stimuleren?

Ik ga die kleine meid zo naar het kdv brengen, ga zelf maar even naar de sportschool. Morgen werken en dan gaat ze de hele dag naar andere oma. Ik ben inmiddels wel wat huiveriger nadat we haar zaterdag moesten ophalen bij oma...

8. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Kipkip, blijven de flessen dan nog wel mooi als ze uit de vaatwasser komen?
    Met mijn rug gaat het trouwens iets beter, wat lief dat je er naar vraagt. Ik heb er nog wel veel last van, maar slik niet meer 4 pcm per dag ervoor. Ik ben gister weer naar de fysio geweest en mag vandaag weer. Ze heeft het los gemaakt en ik heb oefeningen en handvaten voor een andere houding meegekregen.

Wij gaan zo Wybe ook weer naar kdv brengen. Dit keer degene waar hij maar 1 (of halve) dag in de week naartoe gaat. Papa gaat hem ook mee wegbrengen. :)
    Ik heb nog niet van za gelezen, maar neem aan dat de za niet helemaal vlekkeloos verlopen is?

Heb ik gister verteld dat Wybe nog lekker op 1 plek blijft liggen, nu heeft hij zich al bijna kwartslag gedraaid hier naast me op het verschoonmatje. ;) :) En ook nog eens op zijn zij. Het is dat zijn arm in de weg ligt, anders had hij op zijn buik gelegen geloof ik. :)

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Leonie: ik denk dat het in de naam zit om te checken wie er op het forum zit ;)

Maar idd, meelezen = meeschrijven!!!

Arme kat, zeker met dit weer.

@Rach: eerst vond ik het ook zielig om Fenna om 23.00u wakker te maken. Maar daar raakt ze wel aan gewend hoor.
    mmmm spinazie op d'r been, hihi!

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Inge: nog gefeliciteerd en welkom! gezellig dat je meekletst.

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik moet straks nog gaan strijken, bleghhhh geen zin in.
    Al vind ik de kleertjes van Fenna wel leuk om te doen!

Mijn zus komt ook nog op visite vandaag. Zij moet morgen weer gaan werken.

12. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Wwjc, je hebt een avent kolf lees ik? Volgens mij hebben die ook een hele goede klantenservice dus die kan je ook nog benaderen (heb ik gelezen tenminste).
    En Wybe al lekker beweeglijk ....grappig he, daar kan je ineens zo verbaasd van zijn.
    Jullie hebben dus 2 kdv's voor Wybe? Lukte het niet om alle dagen bij 1 onder te brengen? Wel fijn dat je dan nog een alternatief hebt!

Kipkip, geen tips sorry. Mijn oudtse wilde ook nooit op zijn buik en dat deden we dus ook niet vaak. Uiteindelijk is dat helemaal goed gekomen zonder extra stimulans.

Hier een goede nacht gehad! Lukas lag er tegen zeven uur in en meldde zich pas om half drie weer! Daarna om half zeven, en voor hem is dit dus echt een record zo! Heerlijk! Ik lag er zelf te laat in, maargoed......en oudste zoontje kwam om vier uur de kamer op, snikkend. Hij is nog niet helemaal de oude, dus hij blijft lekker thuis bij ons i.p.v naar de psz en de oma. Ik hoop dat beide mannetjes me een beetje rust gunnen vandaag ;) Het wordt weer lekker warm.....

13. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Sniffy
    als je het zo gewnd was dan kan dat toch mooi zo
    ik werkte nl 40 uur dus alleen zin en tijd in het weekend voor die leuke hh klusjes;)
    @Jodie
    hier ook een mannetje die het heerlijk in de tub vind en er ook idd een heel waterballet van maakt
    we doen hem nu dus ook met de tub in de douche en niet meer op zijn kamertje:D
    en ach arme Senne koppie onder hier is het ook gebeurt een x en o wat voelde ik mij schuldig
    ik was ook heel bang dat Mitchell nu bang voor water was,maar gelukkig niet
    en Mitchell komt hier nu s ochtend sook vaker tegen 6 uur half 7
    denk wel dat het met het warme weer te maken heeft ,want hij is dan toch best nog wel moe
    @Est
    ik heb ook die knuffel je speen en ik vind het echt een onding
    dat ding is best wel zwaar dus als Mitchell zijn hoofd draait blijft dat ding +speen liggen dus dan kan ik er nog heen lopen;)
    misschien als hij dat ding zelf goed vast kan pakken
    en dat lijkt me ook apart een spiraaltje idd om een zwangerschap te voorkomen terwijl je toen zoveel moeite moest doen
    @Msroxy
    nou dat vroeg mijn vriend zich gisteren dus ook al af
    wat als Mitchell niet meer genoeg heeft aan zijn flessen:(,want hier zit hij ook aan de max
    ik geloof dat ze daarom dan met 4 maanden fruithapje erbij krijgen:(,maar ja niet ieder kindje is hetzelfde en zal netjes tot die 4 maanden wachten ik ga het wel eens navragen tegen die tijd dat hij niet genoeg heeft
    @Indy
    zo een eindje gelopen dus en dat met dit weer
    ja grappig he met die handjes
    en MItchell had gistermiddag ook zoiets van slapen huh wat is dat ook weer dat heb ik niet nodig
    dus hij is van 2 tot 19.00 wakker geweest,maar niet vervelend hoor gewoon rondkijken en kletsen enz,maar toen hij dus naar bed ging was hij zo moe dat het wel een half uur heeft geduurd voordat hij sliep
    en hier ook altijd strak onder een laken in de puck a baby,maar hij woelt nu zo het hele bed door dat ik geen lakentje meer gebruik ben zo bang dat hij eronder komt
    @coto
    fijn dat jullie toch weer iets gerust gesteld zijn
    en dat je man donderdag al kan komen
    ik hoop dat de kuur aanslaat
    en leuk he dat Djemi haar eigen stem hoorde lijkt me wel een grappig gezicht
    @Rach
    wat heerlijk dat je dochtertje nu ook zo goed slaapt s nachts
    en idd wel zo gezellig overdag
    en wie had dat nog gedacht dat je als kersverse moeder nog eens zou zeggen dat je je verveelt ;)
    @Minius
    ook een heerlijke weekje weg gehad dus
    en fijn hoor dat jullie mooi weer hadden
    @Eefje
    idd goed gegroeid lekker he dat hij het zo goed doet
    en jeetje jij zal hte ook warm gehad hebben met dat lopen pff
    @Inge
    leuk dat je weer mee komt schrijven
    en zo he al na 5 nacht doorslepan heerlijk hoor
    en zo te lezen groeit ze goed
    grappig we hebben nu dus een jongen die Senne heet en een meisje
    @Amom
    fijn zeg dat die nieuwe vrienden net zo denken en doen als jullie
    en ik vind het wel knap hoe je dat doet (zoals je het schrijft)ik denk er dan ook weer anders over,maar idd wel leuk dat er hier verschillen zijn
    @leonie
    idd hij heeft ook gelijk met zijn draaiende diertjes:D
    en wat sneu voor je poes zeg
    hoe gaat het daar nu mee????
    @Est
    vandaag dus leuke foto s maken ik ben benieuwd
    @Zeppie
    fijn dat de echo goed was
    en ik geef MItchell tussendoor wel iets water
    @Wwjc
    fijn dat je man meegaat als Wybe zijn spuitjes krijgt

zo even stoppen moet even naar de dr
    kom later wel terug om verder te reageren
    tot later

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Egbimi: dat vind ik het grote voordeel van onregelmatig werken. Je hebt veel meer vrije tijd, zeker doordeweeks.

15. Wwjc, hier slaapt dochter ook van 7 tot 12, maar snachts komt ze ook vaker. Raar he? haha. zal vast wel een keer goed komen ;)

Whahahaha!
    Tja hier hetzelfde 'probleem'.:p Ze wilt de hele tijd drinken, ik ben er maar druk mee. komt vast door het warme weer!
    Maar lees dat je een hele goede nacht hebt gehad! wow!
    Hier melde ze zich om 12 uur, toen om 3 uur, en toen om 5 uur.. dus niet zo'n goede nacht.

Dochter heeft trouwens de hele nacht zonder dekens geslapen, doe jullie dat ook? maar zelfs haar beentjes en voetjes zijn nog steeds helemaal warm.

16. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ja Rach, we zijn er maar druk mee~!Zit wel redelijk aan huis gekluisterd zo, maargoed.....
    Ik had verwacht dat ie vannacht ook wel veel zou komen, maar dat viel dus mee! De tijden die jij noemt zijn hier idd ook heel 'normaal'. Ooit neemt het af ;)
    En hier ook blote beentjes en voetjes vannacht hoor! Alleen rompertje met korte mouwen aangehad.

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hier ook wel een goede nacht voor Elize's doen, 21.15 laatste en toen 04.15 weer, daarna om 06.45 en daarna heb ik me verslapen haha!

Coto gestopt met BV, mis je het al of prima zo? 12 weken is ook helemaal super! Foto van de laatste keer kolven of aan de borst drinken?

Amom leuk hoor dat jullie vrienden hebben gevonden die hetzelfde denken. hoop dat jullie veel leuke tijden met elkaar zullen hebben :)

Zeppie super dat de uitslag goed was!

MiniUs haha bungelen, waarom niet joh? Heel normaal, doen ze in Afrika ook ;)
    Ach zielig van de oudste met z'n armpie :(

Rach ow lekker hoor dat ze zo goed slaapt :)
    Hier heeft ze vannacht geslapen met romper en slaapzakje, ze heeft 's nachts wel koude armpjes dan. Maar bij ons is het niet superwarm in huis.

Ow Elize roept, ga zo verder ;)

18. MiniUs, ja dat aan huis gekluisterd zitten vind ik ook wel een nadeel. ik voed wel eens in een parkje (als het moet) maar vind het toch niet echt prettig. ;)

Hoe doen andere mama's dat?

Dochter slaapt nog steeds trouwens:$ haha

Onze ketel is kapot. Er komt vanmiddag pas iemand kijken. Ondertussen kan ik niet douchen met dit warme weer8)

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Rach: lekker een koude douche nemen :D .

Fenna heeft overdag een rompertje aan en 's nachts doe ik haar ook een slaapzak aan, zonder mouwen. Ze voelt 's ochtends goed aan en heeft het niet te warm volgens mij.

Als wij weg gaan neem ik melk mee, uit de vriezer. Maar heb ik niks bij en heeft ze honger, dan krijgt ze gewoon hoor. jammer dan maar als ze honger heeft en het duurt te lang zet ze het echt op een krijsen.

20. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Minius
    wat zielig voor je zoon zeg,maar gelukkig is het weer goed
    ik hoop dat hij zich vandaag beter voelt
    fijne nacht zeg heerlijk hoor
    @Kipkip
    ik kan me wel indenken dat je er tegenop ziet om haar dan weer naar oma te brengen,maar het komt vast wel goed
    @Wwjc
    leuk zeg dat papa ook mee gaat Wybe weg brengen
    @Sniffy
    ik moet zo ook nog strijken
    heb gisteren alles wel opgevouwen en weg gewassen,maar ja het strijken he ik vind die kleine kleertjes wel leuk,maar die grote dingen bah
    en idd dat is dan zeker een voordeel
    ik vind het straks ook wel fijn dat ik doordeweeks meer kan doen en het weekend leuke dingen met ons 3tjes kan doen
    @Pientje
    je hebt je verslapen terwijl Elize dus op tijd wakker was:D
    om 6.45
    @Rach
    wat naar dat je ketel het niet doet
    ik hoop voor je dat die snel gemaakt is en dat je dan lekker kan douchen

zo ben er weer van de dr ,maar die wond moet zelf genezen niks aan doen dus
    terwijl er toch troep uitkomt,maar ja hun zullen het wel weten toch:(

Mitchell heb ik gisteravond ook zonder romper in de puck a baby en vanmorgen voelde hij nog heel warm aan
    hij komt nu ook tegen 6 uur half 7 ,maar hij was nog zo moe tijdens de fles viel hij alweer in slaap
    ik heb hem vanmorgen weer naar het kdv gebracht
    hij is daar vandaag tot na de fles van 2 uur en dan haal ik hem weer op
    ik vind dat al best lang,maar hij hoeft gelukkig niet tot half 6
    dus kan niet wachten tot ik hem weer kan halen
    ga zo maar strijken dan heb ik dat weer gehad en is er zo weer een uur verder

Deel Deze Pagina