April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    O Coto ik ben ook ongesteld blehh.

Maarja beter voor jou om het nu te zin ja. Maar waarom zou je geen tampons mogen gebruiken?

2. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    halloei

Julian ligt hier heerlijk te spelen op een kleed in zijn luier!!!! hij is mega vrolijk ook al heeft hij sinds vanmorgen half 10 niet meer geslapen.....hij is alleen op nijntje aan het rammen met zijn handen en voeten.....en afentoe krijgt ie ook een lachje...zal zo wel een foto maken!!! moet wel zeggen dat Julian de borst niet maar heel even wilde....misschien het warme weer maar heb ff 50 cc afgekolvde melk bij gegeven...met moeite erin....en daarna heb ik hem water laten proeven....dat vind hij dus nog niet lekker hij moest er van kokken!!!!

ongi ik nog steeds niet.....ben nu bijna al een jaar intotaal niet geweest...!!!maar dat zal wel komen als ik dadelijk stop met borst voeding!

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @inge: wat een lachebek zeg en grote broer is ook trots zo te zien

4. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hihi ja Sniffie, ze heeft een superlieve en trotse grote broer haha.

Hij heeft ook alles zo goed opgepakt, *zit te glunderen als ze eraan denkt* haha.

5. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    zo is ie lekker aan het spelen!!!

6. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    en zo ligt hij nog geen 3 min later te slapen :)

7. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    GROM. Lap tekst getypt, verkeerde knop ingedrukt op de laptop, tekst weg :x.

Probeer het later nog wel een keer, ga nu lekker naar buiten.

8. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik ben even naar binnen gevlucht, ging bijna dood buiten haha!

Toen Senne net geboren was er een kudde schapen hier achter huis, ecologisch grasmaaien. Zo leuk, en dan vooral als ze naar een ander stukje gras moesten hoe dan die hond ze opjaagt. Nu staan ze er weer en heb ze even van water voorzien, dus met gieter en emmer heen en weer lopen sjouwen en nu zweet ik me de rambam.

Inge heb je toegevoegd. Ja heel jammer de reactie, nou goed ik laat het maar zo en maak er maar niet teveel mijn probleem van.

Senne heeft het zo warm. ik heb toch de ventilator even aangezet richting hem, het waait net bij hem langs, hij slaapt er lekker door. Hoor nu wat geluidjes, even kijken of hij echt wakker gaat worden, ligt alweer een 2uur en kwartier dus heel knap!

Kiki shit is dat als je een verhaal typt en weg....grrr!

9. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Jodie en Sniffie ik heb jullie geaccepteerd!!
    Bij jullie ook hele leuke foto's!!

Senne ligt nu langs me op de grond in haar doomooseat te slapen, had haar eigenlijk erin gelegd om wakker te worden, missie mislukt hahaha.

Oh irritant Kikki, al dat werk voor niks haha.

Ze mag nog een halfuurtje hooguit slapen en dan krijgt ze toch echt de fles.

Pfff heb net ff de hond uitgelaten, is toch ook geen weer voor die beesten. Hij ligt nu weer voor pampus in z'n mand. Maarja af en toe is hij ook nog stom om buiten recht in de zon te gaan liggen.

10. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    En weer flink wat pagina’s bij te lezen J Niet alles onthouden, maar komt ie:
    Coto500 – fijn dat jullie weer gerustgesteld zijn met je man!
    est – ja ik doe dat soms idd al ‘streng’ toespreken. En het hielp ook nog deze week J Vanochtend je spiraaltje dus geplaatst? Viel het mee?
    rach84 – hoe doe je dat? Je dochter rond 7/8 uur naar bed? J Bij ons wil die kleine man dat echt nog niet. Vind het knap van je dat je weer besloten hebt om het volledig op verzoek te doen! Hoe doe je dat straks als je weer moet werken? Oh lees net dat je thuisblijfmama bent, fijn! Heeft ze ’s nachts trouwens echt honger of is het meer zuigbehoefte?
    Ik zong toen ik zwanger was altijd het nummer ‘slaap maar’ van Marco Borsato…de tekst is nu niet echt meer van toepassing, maar soms wordt ie er rustig van ;) Welke liedjes zong jij altijd?
    wat een schattige foto zeg van jullie meisje! Koppelen aan onze zoon? J
    Leonie – hoe is het met jullie kat nu?
    pientje – elize ook al zo’n lachebekkie? Die van ons ook! Lekker en leuk is dat hè? Kan er nog steeds zo intens van genieten als ik hem ‘s ochtends wakker hoor worden en dan boven z’n wieg sta en dan een smile van oor tot oor krijg J Wat ogen betreft….bij ons mannetje worden ze wel ietsje lichter, maar nog steeds oogverblindend blauw J
    kipkip – je verlof zit er dus al weer op, bleeeh! Hoop dat de eerste dag meeviel voor je!
    wwjc – wat een leuke foto van Wybe die wakker wordt!
    msroxy – hahahaha hoe je dat omschrijft van je schoonmoeder J Hoe was het bezoek?
    minius – ik vind het inderdaad ook steeds leuker worden! Vanmiddag heerlijk met hem gespeeld, hoe hij dan lacht en kraait, geweldig!
    inge – welkom! Ja het gaat hier snel, ik kan het ook amper bijhouden…maar ’t is wel gezellig!
    Borstvoeding in openbaar – heb ik nog niet gedaan…we proberen altijd tussen de voedingen door ergens heen te gaan J (zit 4 uur tussen de voedingen, dus kan prima) en bij mijn schoonouders ga ik altijd in een rustig hoekje zitten, eigen ouders maakt me niet uit…familie en vrienden eigenlijk ook niet, maar probeer altijd wel beetje rustig en discreet te gaan zitten.
    ongesteld – nog steeds niet, jippie! Straks alweer een jaar geleden dat ik het voor het laatst was!

Ik zit nog een beetje te worstelen met de avond…de afgelopen dagen kreeg mannetje rond 19:00 voeding en dan deden we hem rond 20:30 in bad/tummytub om dan vervolgens rond 21:00 in de wieg te leggen, maar het is dan altijd echt brullen geblazen….na ca 10 minuten wordt hij wel rustiger en slaapt hij in en vervolgens moeten we hem dan om 23:00 wakker maken voor de laatste voeding (vind ik altijd wel zielig….maar hij drinkt bijna met z’n ogen dicht en slaapt zo weer door). Nu wil ik proberen om eerst in bad te doen en daarna te voeden, ik heb het idee dat hij dan makkelijker inslaapt (heb ik bedacht, weet nog niet of meneer dezelfde mening is toegedaan J)….maar ik weet niet goed hoe ik dat voor elkaar moet krijgen in het schema van 19:00 en 23:00 voeden..
    Als ik hem voor de voeding van 19:00 in bad moet doen, zitten we met het eten en pas rond 22:00 in bad te doen vind ik veel te laat! Hoe doen jullie dat?

En ander vraagje:
    Ik merk dat ons mannetje zich maar even vermaakt alleen in de box, het lijkt wel alsof hij het liggen niet leuk meer vindt, in de wipstoel vindt ie geweldig, rustig om zich heen te kijken en rechtop op schoot zitten vindt ie ook het einde….maar kan hem toch moeilijk de hele tijd bij mij op schoot houden of in de wipstoel? Herkenbaar bij anderen en iemand nog tips?

11. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    indy.....zo doen wij het bij julian: en die krijgt ook op verzoek de bv....maar Julian komt overdag om de 3 uur en slaapt snacht door...

hij krijgt bv om 17:00 uur de fles en dan komt hij meestal als ik thuis kom om 19:30 uur nog een keer..soms doen wij hem vantevoren in bad maar hij krijgt altijd na het badje de borst..of dat hij nu 2 uur geleden gegeten heeft of niet...en daarom vind hij het badje altijd zo leuk!!! maar meestal krijgt hij om 19:00 uur half 8 de borst en daarna doen wij hem rond 21:00 uur in badje dan krijgt hij hem nog een keer......en daarna gaat hij slapen en word de volgende morgen tussen 7 en 8 uur wakker.....wij maken julian niet wakker voor die van 23:00 uur die wil hij gewoon niet meer dan....

ik hoop dat je mijn verhaaltje begrijpt!!

12. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    oja en over het zitten...julian vind zijn schommel helemaal geweldig de box vind hij niet zo leuk dus heb ik het boxkleed op de grond en zet daarboven de babygym.....dan is het wel goed!

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Indy: Ik doe Fenna tussendoor in bad. Dus als ze rond 19.00u voeding krijgt, dan hou ik haar een kwartiertje recht op. Daarna gaat ze in bad en drinkt vervolgens nog 10 minuten aan de ander borst. Ze is dan lekker ontspannen en houd het veel langer vol in bad.

Als ik haar voor het voeden in bad doe wordt ze boos omdat ze honger heeft.

Fenna kan zich zo'n 10-15 vermaken in de box, dan is ze het ook zat.

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hallo Margot!

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Indy hier ook op verzoek, ik maak 's avonds niet meer wakker, want dan komt ze 's nachts juist vaker.
    Hier krijgt ze na het badje/douchen altijd ff een slokje, of het etenstijd is of niet. Meestal komt het wel goed uit.
    In de box liggen vindt ze hier wel leuk,beetje draaien enzo.
    Misschien iets boven z'n hoofd zetten om naar te kijken, mee te spelen?
    Elize heeft ook een periode gehad dat ze de box minder vond, nu ze zichzelf wat beter vermaakt, vindt ze het wel leuk, dus het komt vanzelf wel, gewoon blijven proberen.

Lynn leuke foto's!

Elize ligt nu op de tuintafel lekker te pitten, dus moet erbij blijven, wat een straf :p
    Goed excuus om niet te strijken hè :D

16. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    sniffy: Ja ik zit me nu te bedenken dat het logischer zou zijn als julian jengelig zou worden en ongeduldig....maar dat is hij dan helemaal niet....hij is dan allemaal aan het lachen en aan het "zwemmen"met zijn beentjes....en het maakt niet uit of ik hem eruit haal hij blijft vrolijk.....hij maakt dan wel smak geluidjes....dat hij honger heeft maar meer niet....raar kind!!!!

17. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    whahaha pientje..op de tuintafel....wat een ding!!!!

drinken jullie kindjes nu ook korter met dit weer????? en wie heeft al geprobeert een beetje water te geven????

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    baby's zijn raar! ;) . In het begin deed ik Fenna in bad voor de voeding. Maar dan 2 min. werd ze al woest.

Nu kan ik zeker en kwartier met haar in bad gaan zitten, vindt ze geweldig.

even ego:
    Fenna draait van haar buik naar haar rug :)

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hallo Cil!

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ELize dronk al kort, heb wel het idee dat ze nu meer spuugt met die warmte?
    Nog geen water geprobeerd, hmm over water gesproken, moet zelf weer eens wat drinken, schiet er soms nogal bij in.
    Ja ideaal op de tuintafel, onder de party tent, op een kleedje.
    Dan zit ik ook lekker op goede hoogte. Zo ligt ze ook als we 's avonds buiten eten :D gezellig erbij

Deel Deze Pagina