Coto, thanx kleine meisje kan ook nog niet zo heel veel hoor als sommige hier kunnen maar ze is wel echt super goed in haar hoofdje omhoog houden! En lang dat ze dat kan! Voor de rest volgt ze dingen steeds beter maar ze kijkt bijvoorbeeld meestal niet als ik aan de andere kant een geluidje maak of zo. Na ja, komt vanzelf wel. Msroxy, hier ook zo'n koetsiekoetsie schoonmoeder Kan er soms ook gek van worden maar ja ze is helemaal weg van kleine meisje dus denk er steeds maar aan dat ze het goed bedoeld. Dat helpt me echt
Hoi! Heb echt niet alles teruggelezen, zelfs met dit weer kunnen jullie nog kletsen, zeg! Rach, laat je niet gek maken hoor! Het ene kind is sneller met het een, de ander weer met iets anders. Misschien dat jouw dochtertje sneller praat! Hier draait hij al sinds 2 weken op zn buikje, maar praten doet ie nauwelijks, wel lachen, maar niet babbelen ofzo. Alleen wat euuh, ahh, ooh maar niet echt noemenswaardig. Ik blijf het een mooie foto vinden van je meis (ik wil telkens haar naam per ongeluk noemen ) Sniffy hihi ik snap nog steeds niet waar je het ziet, maar ach jij houdt het iig goed in de gaten! Cil Hoi kom gezellig meekletsen! Wat een weertje he!? zo lang naar uitgekeken en dan is het er Moet nu elke dag de jongens 's avonds in bad doen....zonnebrandcreme in combi met een zandbak en dan nog zweethandjes enzo..bleegh! Ongi RUILEN? ik zou wel willen!! K wou dat ik alweer zwanger was! hier ligt hij nog niet te pitten, maar lekker op schoot in zn naakie op zn vuistje te sabbelen...dorst!!
Djemi kan ook nog niet zoveel hoor... Geluidjes bijna niet (ja, huilen) en draaien ook nog niet..wel lief lachen...hoofdje wel als ze op mijn borst ligt. Op buik liggen vind ze niks!
Bubalica en Cil, jullie hebben helemaal gelijk hoor! Maar hoe meer mensen mee schrijven, hoe gezelliger het is, vind ik. Al is het maar eens in de zoveel tijd een berichtje. Maar lekker mee blijven lezen, hoop dat jullie iets hebben aan de tips etc. En veel geluk met jullie kids!
@Amom, in zijn nakie? Piest hij dan niet alles onder? Of heeft hij toch een luier aan? Joepie, mijn schatje is vandaag alweer 3 maanden oud! Time flies!
@Kikki: Ja saai zijn ze hè, als ze zoveel slapen? Wacht maar als ze 2 zijn!! @Indy: Senne heeft nog een paar keer gespeeld zostraks, zi vindt het echt leuk! Fijn dat je zo'n heerlijke dag hebt gehad. Mijn dagje was eigenlijk ook wel relaxed. Eenkennig: Ik weet ook niet wanneer ze eenkennig worden. Bils is dat nog nooit geweest!! (gelukkig). @wwjc: Ik werk op deli/kaas/brood. Ik werk er nu 7,5 jaar. Ik ben wel begonnen bij de kassa en heb via AH assistent drogist diploma gehaald. Na 2 jaar hebben ze me gevraagd om naar die afdeling te gaan omdat het niet zo lekker liep daar. En nu wil ik er echt niet meer weg!! Vind het echt leuk werk. Lekker met de mensen kletsen, kindjes een worstje of broodje geven, vleesjes snijden, enz.enz. @Leonie: Een doomooseat is een zitzak voor baby's en kinderen tot 35 kilo of zoiets. Wij gebruiken die i.p.v. een wipper. Op mijn hyve zie je er foto's van. Voor de baby's zit er een schijf op met veiligheidsgesp en voor de grotere een schijf met nilks haha. Bad: Senne gaat meestal rond 19:00 in bad of ze gaat mee onder de douche. Vaker gaat Henrij dan met allebei douchen om de beurt, en dan droog ik ze af. Zo ligt Nils mooi om 19:30 in bed en Senne krijgt dan de fles. Zostraks hebben we de kindjes lekker buiten in bad gedaan. Nils in z'n zwembadje en Senne in het babybadje. Ze hebben allebei genoten! Pff net weer drama met Nils om te gaan slapen. Sinds twee weken heeft hij echt moeite om 's avonds te gaan slapen. Hij slaapt in een peuterbedje (al ongeveer een jaar) en komt er nu dus steeds uit en gaat dan bij de deur staan te gillen, janken, bonken, roepen dat hij moet plassen en poepen, grrrrrrrr. Sinds eergisteren hebben we het campingbedje op zijn kamer gezet. We leggen hem dan eerst in zijn gewone bedje en als hij eruit komt moet hij in zijn campingbedje, daar kan hij niet uitklimmen en valt hij na 5 min. huilen in slaap.Anders kan hij het goed 2 uur volhouden of hij valt voor de deur in slaap zolas net dus het geval was. Dus we hebben hem net weer in z'n campingbedje gelegd en nu ligt hij lekker te slapen.
Nouw :x het lukt me maar niet foto's up te loaden als je foto's wil zien kijk maar op hyves (hoezo lekker makkelijk en geen zin om te prutsen ) Leonie, neeh wel met luiertje heb geen zin in een natte broek.
Inge, wat vervelend dat Nils niet wil slapen in zijn bedje. Slim dat jullie aan campingbedje hebben gedacht om hem daar in te leggen, hij heeft toch zijn rust nodig. En achter de deur is uiteraard geen goede slaapplaats.
Hier net ook kinderopvangtoeslag aangevraagd, je krijgt best veel terug! Weer mijn ouders aan de tel over de oppasserij, dat we nooit over creche gesproken hebben bla bla bla. Grrrr! En of we nu al datums weten, snap best dat ze ze wil hebben maar wij hebben heel even geen zekerheid, en dat ook al 100x verteld (snap heus dat ze zekerheid willen hoor). Ik wordt er een beetje moe van. En mama wil nu max. 1 dag per week oppassen (had ik wel verwacht) anders toch teveel? Waar dat ineens vandaan komt....nou ja goed....eerst was het anders hoor....Ga morgen KDV bellen, heb bij de toeslagaanvraag ingevuld 36 uur per maand, dus dat nog ff doorgeven. Heb ooit weleens verteld dat ik samen met 2 vriendinnen zwanger was, we kennen elkaar van mijn vorige werk. 1 van ons werkt er nog. We waren in april, mei en juni uitgerekend van 1e 2e en 3e kindje. En onze namen beginnen alledrie met een J. Nu is de laatst van ons zondag bevallen: resultaat: 1 jongen en 2 meisjes allemaal gezond! Badje: senne vanmiddag in het babybadje buiten gedaan. Boodschappen vraag: Hoe doen jullie grote boodschappen? Als manlief thuis is en dan samen? Want zit natuurlijk met de maxi cosie, die gaat in de winkelwagen en dan past er niet heel veel bij....(waar en mens al niet over nadenkt haha) Leonie fijn dat de arbo-arts je serieus nam. September is nog een heel eind weg gelukkig, dus lekker kalm aan! Kiki wat drinkt je ventje goed zeg, Senne nog steeds gemiddeld 135 cc per fles..Nou ja hij is er niet minder vrolijk om. Nu eerst snel planten buiten water geven, opruimen, laatste fles enz enz enz. Vriend zit me achter mijn broek aan te jagen *zucht* heb nooit rust! Misschien tot zo en anders lekker slapen en tot morgen!
Wwjc – ik zong dat lied ook vaak met tranen in m’n ogen, onder de douche en dan m’n handen op m’n buik…..bah, krijg nu acuut weer tranen in m’n ogen…. Hoe zeer ik het zwanger zijn soms vervloekt heb, als ik er nu aan terug denk dat die kleine man in m’n buik heeft gezeten, dan wil ik dat nog een keer meemaken! Thanx voor de uitleg rondom de belastingdienst J We hebben nu nog niets aangevraagd, kan toch ook achteraf (neem ik aan??) ? Zo te horen heb je een leuke dag gehad, fijn! leonie – goed de tijd nemen voor je herstel! Lekker vooruitzicht zo of niet? En fijn dat het met de kat beter gaat! Een van onze katten is in januari overleden….nou, met die zwangerschapshormonen in m’n lijf heb ik echt staan brullen van verdriet. Hihi, samen GTST kijken J Coto500 – jij dus ook al de wipstoel in de box…hihi….ik doe hier van allerlei tips op rach – wij doen deze week nu ook elke dag ’s avonds even in bad, zodat ie leert dat het bedtijd is J enne dat draaien gebeurt hier ook nog niet hoor, ja soms per ongeluk ’s avonds in bed bij de voeding, als ik hem dan neerleg op ons bed, is hij zo druk op z’n handjes aan sabbelen dat ie pardoes zo van z’n zij op z’n buik rolt J maar overdag gewoon lekker lui op de rug, wel heel druk met beentjes trappelen, dat dan weer wel Je klinkt echt gelukkig, leuk om te horen! kikki – ik denk dat wij volgend jaar alles in één keer doen met de aangifte dan. M’n vriend is net voor zichzelf begonnen, daarom hebben we de VT ook al stopgezet, omdat hij BTW af moet dragen en we anders risico lopen dat we de VT weer terug moeten betalen. De boekhouder moet ons maar weer helpen met al die toeslagen/kortingen etc J Zal in ieder geval onthouden dat ze er zijn! Duim voor je dat mannetje gewoon komende nacht braaf doorslaapt, ondanks al zijn slapen van vandaag J amom – hahaha zonnebrandcrème in combi met zandbak, suc6! J inge1983 – ‘of hij valt voor de deur in slaap’ hahaha, moet even lachen….misschien niet grappig voor jullie, maar het klinkt wel grappig…sorry J De avond van het testen van de tips is begonnen! Mannetje heeft hazeslaapje gedaan rond 6 uur, daarna lekker bij ons in de kinderwagen gelegen toen wij buiten zaten te eten, daarna bij mama op schoot, want “dan kan ik lekker alles zien mama” J. Om half 8 één borst, om 20:15 in badje gedaan en daarna liggend op bed (zo doe ik ook altijd de late voeding en ochtendvoeding) de andere borst…mannetje viel praktisch op de schouder in slaap, dus in de wieg gelegd om 20:50 en het is nog steeds stil boven! En nu maar hopen dat ie komende nacht ook gewoon braaf slaapt (oh, oh wat een wensen..hihi) dames die borstvoeding geven – ik heb het idee dat mijn borsten lang niet meer zo vol aanvoelen als eerder tijdens de borstvoeding, herkennen jullie dit? En ik doe in principe borstvoeding op verzoek…ik zeg ‘in principe’ omdat ik het idee heb dat het mannetje bijna niet uit zichzelf komt….dus ik voed om de 4 uur, omdat ik ‘bang’ ben dat hij anders niet genoeg binnen krijgt en groeit. Ik zit nu dus op 5 voedingen per dag, is fijn hoor, begrijp me niet verkeerd…maar vraag me de laatste dagen echt af of hij wel genoeg binnenkrijgt en groeit…en ja hij heeft voldoende plasluiers en poepluiers (dus Indy, waar maak je je dan druk om? Nou eeh…gewoon een gevoel wat ik heb J)
jodie - meestal doet mn vriend de boodschappen alleen (op zaterdag) terwijl ik dan thuis blijf met de kleine. Of soms doen we het samen en dan nemen we het onderstel mee van de kinderwagen, maxicosi erop en daar rijd ik dan mee rond en vriend stuurt de winkelwagen, of andersom enne vriend achter je broek aan te jagen? laat ie een geweer kopen, kan ie nog beter jagen
@jodie: Wij doen meestal ook de grote boodschappen samen. we nemen dan 2 karren, 1 voor de maxi cosi en 1 voor Nils en de boodschappen. Of Nils krijgt een klein karretje en we nemen dan een aparte maxi-cosi winkelwagen. Daar staat de maxi-cosi dan bovenop en heb je nog net zoveel ruimte voor je boodschappen. En tussendoor doe ik te voet de boodschappen, Senne in de wandelwagen en Nils te voet. In de winkel doet Nils dan 'op Senne passen'. Hij blijft dan de wagen vasthouden, zo lief, en mama kan dan inladen hahaha. En als we tussendoor samen boodschappen doen nemen we de wandelwagen mee.
haha Indy wij moeten er zelf ook wel om lachen hoor! Henrij wilde hem nog een kwartiertje zo laten liggen zodat hij dan vaster sliep, maar ik vond het zielig. Dus ik heb een paar pogingen gedaan om hem wakker te maken, maar dat lukte niet, kun je nagaan als hij daar nog een kwartier had gelegen. We hebben echt heel voorzichtig tegen de deur moeten duwen zodat hij steeds een stukje opzij ging. Uiteindelijk werd hij toch wakker haha.
Zo, ff wat bijgelezen van vandaag, maar reageren op iedereen gaat niet lukken, want heb me echt voorgenomen zo naar bed te gaan.... Bed+badtijd: hier ook juist s'avonds als onderdeel van avondritueel. Voor die tijd krijgt hij altijd een paar slokken drinken (om idd te voorkomen dat het brullen wordt in bad omdat hij honger heeft) en na het badderen voed ik standaard lekker relaxed op bed. Daarna gaat ie slapen als een roosje en dat is dan idd ergens tussen zeven en acht uur. Meelezers....tja dat krijg je op een open forum. Toen ik de oudste kreeg las ik ook mee met de mama's die in dezelfde tijd bevallen waren. Vond ik erg leuk, maar ik had niet zo'n behoefte om zelf te posten omdat het dan al zo'n vaste groep is en ik me daar dan niet meer in wilde mengen zeg maar.....(misschien onzin, maar ach....) Inge en Amom, slim om de foto's via hyves te laten kijken. Ik heb ook nooit foto's hier online geplaatst, maar voor degene die mijn twee mannetjes wil zien kan dat idd via hyves doen! Leuk! Oh en Inge, leuk, werken in de supermarkt. Ik heb dat eerst als bijbaan gedaan en ben toen blijven plakken omdat ik niet wist wat ik wilde qua werk. Uiteindelijk 6 jaar gewerkt en ik heb het zo gezellig en leuk gevonden! Maar als je iemand vertelt in een supermarkt te werken denken ze standaard dat je maar een dombo bent, ken je dat?. Hoe vaak ik wel niet moest horen dat ik wel iets 'beters' kon doen. Vast wel ja, maar ik vind plezier erg belangrijk. Nu doe ik heel wat anders, maar ik kijk er met een heel leuk gevoel op terug! Nu ga ik echt naar bed. Tot morgen!
inge1983 - hihi nu moet ik nog meer lachen Ik zie het helemaal voor me, mannetje ligt lekker te slapen voor de deur en papa en mama maar duwen tegen de deur doet me denken aan mn eigen kindertijd....we waren op vakantie en ik wilde persé bovenin het stapelbed slapen....toen ben ik al slapend eruit gevallen en tegen de deur aan gewoon verder gaan slapen (met mn kussen zelfs nog achter mn hoofd! hoe krijg je het voor elkaar?!) Mijn vader en moeder schrokken zich rot, die werden wakker van een luide bons en konden vervolgens mijn slaapkamer niet binnen komen
Hihihi Indy!!!!! (*had de neiging de tuinslang op hem te richten*) Badje: ook meestal 's avonds, kan nu prima half uurtje voor de voeding, in het begin lukte dat nooit. Inge fijn dat het campingbedje dan wel werkt, misschien vind hij het "grote" bed nog wel eng? Ja Indy zo doen wij het ook meestal, maar nu is alles dus op en wou ik morgen gaan, maar dat kan helemaal niet hahaha. Kiki ja het campingbedje in de tuin is heel leuk hoor, gebruik hem zeg maar als box, de lange middagslaap gaat hij wel naar boven. Maar in de namiddag doet hij alleen af en toe een kort slaapje dus dat kan prima in het campingbedje! Even tromgeroffel: Senne slaapt al 3 dagen met zijn armpjes uit de puckababy, ik heb nu de grotere versie en daar zitten ritsjes in bij de armpjes, zo kun je afbouwen. Knap he!!!! Gebruik hem dus als slaapzakje *trots* Rach idd niet druk maken over wat ze wel en niet kan en vooral niet kindjes vergelijken. Zo kijken veel kindjes al naar hun handjes, Senne nog niet echt, komt allemaal wel! Amom: wat voor weer is het in Engeland? Iemand zei tegen mij nog van dat ik voor de 3e keer ongesteld ben alweer....ik heb een hele regelmatige cyclus, voor de zw.schap ook en nu dus weer. Ben deze cyclus weer met anti-concpetie begonnen..... Indy wat wij nu doen als Senne 's avonds steeds wakker wordt (sliep nooit tussen de 2 avondflessen, nu wel vaak):als hij huilt even wachten tot hij misschien stil wordt. Anders naar boven, speen geven en even bij hem zitten, aai weleens over zijn neusje, of leg mijn hand op zijn hoofdje. Haal hem er niet uit, want 9 van de 10x is hij dan meteen stil.....dit herhalen we steeds, en vaak werkt het ook nog. Soms ook niet, maar dat merk je dan wel, je ziet wel of hij moe is of echt verdrietig, dan halen we hem er even uit. Zodra hij dan in slaap dreigt te vallen, of half slaapt leggen we hem weer in zijn bedje.
@Indy, ik heb dat gevoel ook dat borsten minder vol zijn, ze voelen zachter aan. Als kleine meisje dan druk is met drinken denk ik ook steeds oh, ze krijgt niet genoeg eruit. Wat nu? Maar ze is helemaal niet onrustig of zo voor de rest en heeft net als bij jou ook gewoon goede plas- en poepluiers, dus probeer het dan weer naast me neer te leggen. Maar ik vind het wel "fijn" om te lezen dat jij ook voor je gevoel minder volle borsten hebt, dacht dat het aan mij lag. Vrijdag weer wegen en kijken hoeveel ze gegroeit is, dan vind ik altijd wel fijn om weer te weten. @Jodie, voor kleine boodschappen loop ik naar de winkel. De weekbooschappen doen we samen. Eentje achter de maxi cosi op onderstel en eenthe achter de winkelwagen. En slaap lekker!
Haha Indy wacht maar over 2 jaar!!! Je hebt dan wel een zachte landing gehad als je je kussen hebt meegenomen of niet? @Minius: Ik zou ook nooit meer weg willen daar. En idd van sommige krijg je weleens zo'n reactie, maarja daar geef ik echt niks om, ik vind het leuk en dat is het belangrijkste toch? @Jodie: Nils slaapt al bijna een jaar in een peuterbedje en van begin af aan zonder problemen. Ik denk dat het echt een fase is. Hij is nu sinds 3 weken zindelijk wat natuurlijk al erg vroeg is en zeker voor een jongen, dan heeft hij er ook nog een zusje bij, het warme weer, peuteren, alles bij elkaar toch een hoop om te verwerken voor hem. Ik denk dat hij in het campingbedje een wat beschermder gevoel heeft. Als ik hem blijf knuffelen krijg ik hem ook in slaap, maar hoe graag ik ook met hem knuffel en hoe zielig hem ook vind op dat moment, daar kan ik echt niet aan beginnen. Dalijk wil hij alleen nog maar door mama in slaap geknuffeld worden. We moeten er gewoon even doorheen denk ik, hopelijk is het snel weer over.
Leonie, fijn dat je straks lekker rustig aan mag beginnen. Het is allemaal niet niks geweest en kan me voorstellen dat je zowel lichamelijk als ook geestelijk nog bij moet komen van alles. Coto, me is jaloers.... Meisje lekker slapen tussen 10 en 10. Lijkt me heerlijk! En ook wel leuk dat ze wakker is in de avond lijkt me. Zou mijn man wel leuk vinden als Wybe dat ook was.... Kikki, die kun je idd ook volgend jaar pas aanvragen. Helaas doordat ik minder ga werken kan ik het geld op dit moment goed gebruiken. Heb het net dus toch maar even aangevraagd. En idd bij die ouderschapsverlofkorting komt veel kijken. Je moet nl dan ook je inkomen voor dit jaar weten en aangezien ik minder ga werken, weet ik niet wat ik dan bruto minder ga verdienen. (Zal vast te berekenen zijn, maar ik weet niet........) Dat van die ks heb ik trouwens ook. Heel vreemd, vandaag heb ik zelfs steeds steken aan de linkerkant van de wond. Heel irritant! Ik voel ook mijn buikspieren bij het minste of geringste als erge spierpijn. Vooral als ik bv op mijn buik lig en me dan met alleen de armen omhoog hijs. Zo te horen kan je mannetje trouwens ook goed slapen! Ow, weet je wat Wybe heeft? Als je hem op schoot zet of vasthoud, dat hij dan steevast naar links of naar rechts kijkt. (Zijn hele hoofd draait) Bijna nooit rechtvooruit. Is dat raar? Doen die van jullie dat ook? Inge, leuk! Heb ik ook gedaan. (Ik vond kassa leuker, maar goed ) Het contact met de mensen is zo leuk in zo'n winkel hè? Klinkt erg vermoeiend trouwens die periode die Nils heeft.... gelukkig komt daar ook wel weer een einde aan. Jodie, fijn dat jullie allemaal gezonde kindjes hebben! En lijkt me geweldig, met 3 vriendinnen bijna tegelijk bevallen. Nu hebben jullie nog meer met elkaar gemeen. Indy, ja, dat kan ook achteraf. Wanneer je vriend eigen bedrijf heeft dan moet hij zelf inkomstenbelasting betalen (ipv dat het ingehouden wordt bij een werkgever) en kan het zelfs zijn dat hij een voorlopige aanslag krijg ipv voorlopige teruggaaf. Maar is nu idd heel ingewikkeld rekenen en kun je dan beter achteraf doen. Ik had zoveel tranen omdat ik een mk en bbz heb gehad. Die waren beide rond de 6wk, dus ik heb nooit hartje horen kloppen. Dat had ik bij Wybe dus wel. Dat was voor mij reden om zoo blij te zijn. En emotioneel. (zie stukje uit het lied: Ik heb een signaal van jou gekregen En luister hoe je hartje klopt Ik voel je zo nu en dan bewegen Wanneer je naar het leven schopt) Hoop ook dat mannetje van je goed slaapt vannacht! Ik heb ook het idee dat mijn borsten niet meer zo vol zitten, maar dat komt oa omdat ik 2 borsten per keer geef. Maar ik merk het wel als Wybe 5u niet gedronken heeft, want dan gaan mijn borsten zeer doen. Niet echt stuwing als in het begin, maar wel pijn. (En vooral mijn linkerborst is daar erg gevoelig voor) En als je het niet vertrouwd, kun je toch altijd keer naar het CB om hem te laten wegen en meten? Als jou dat wat meer zelfvertrouwen geeft? Ik zie hem hier gewoon groeien, dus ik neem ook maar aan dat hij genoeg binnen krijgt, ondanks dat ik het idee heb dat hij niet veel drinkt. Maar mij is ook verteld dat ze soms eenzelfde hoeveelheid in 5min naar binnen krijgen als soms in 20min. MiniUs, Wybe een paar slokken geven zou hier niet helpen. Hihi, hij begint dan te krijsen om meer en houd niet op tot zijn buikje vol is. Ook als ik hem tussendoor laat boeren en van borst verwissel dan huilt hij omdat hij zo ongeduldig is en nog niet vol genoeg zit. Zo, nu nog even man ervan overtuigen hoe graag ik een Nintendo ds lite wil en dat ik die mag kopen van hem. Dan ga ik leker slapen... morgen weer een dag.... Wybe prikjes (10.10u)