April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Egbimi, ik ben daar te soft voor. ;)
    Hij heeft na de voeding om half 12 ook nog flink gespuugd. (Niet meer door zijn neusgaten) Heb het toen maar bij 1 borst gelaten en dan krijg hij zo de ander. (Eigenlijk eerder, maar ik ben in slaap gevallen en heb ruim een uur liggen pitten. ;) )
    Balen van je broek! Wel leuk die eerlijkheid idd. :)
    Moment van ontsluiting, maar hoeveel dan? Naar ik mij herinner kon je met 1-3cm nog meer dan een week rondlopen...
    Volgens mij krijg je die bonnen en boekje als je 1 van de dozen hebt aangevraagd, want ik kreeg ze vandaag ook ineens in de bus. En ik geloof niet dat mijn inschrijving van gister(avond?) daarmee te maken heeft..
    Beterschap trouwens!

Sniffy, denk dus idd dat die bonnen(boekje) van een doos zijn.
    Wybe draagt maatje 2 en dat kan hij nu goed aan. Ik heb nog een bon van pampers liggen voor korting en denk dat ik nog 2 pakken 2 ga halen en 1 van 3. Luiers gaan niet meer zo hard nu hij niet elke voeding meer poept. (En niet zoveel voedingen meer heeft)
    Goed gesnift trouwens! Ik heb zo'n luierzwembroekje bij de prenatal gehaald. Was iets duurder..... 10 euro! :)

Hier trouwens geen regen. :(

2. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Even snel reageren onder het werken door (ik miste gewoon het forum :), erg he?).

@Danielle: fijn weer van je te lezen en k*t dat het minder met je gaat. Lucht gewoon lekker je hart hier; helpt vast wel een beetje!

@Coto: sterkte met inpakken; zal wel een klus zijn! Wat moet je allemaal meenemen voor Djemi 8)?

@MSRoxy: ik hoop niet dat jullie er zo'n schuld aan overhouden, echt niet fijn!

@Steriliseren: wij hebben 3 flessen en ik kook ze 's ochtends allemaal uit en vaak 's avonds ook nog :(. Misschien eens wat gaan minderen?

@WWJC: hup, DS Lite kopen jij! Heb je wel verdiend, zeker na zo'n lange bevalling! En zeker ook nadat hij wel het nodige voor zichzelf had gekocht en hij toch oud en wijs genoeg is om zelf zijn afspraken te maken?

@Egbimi: beroerd he verkouden met dit weer? Ik heb het er net op zitten, gelukkig. Beterschap! Tip; als je hoest, hoest dan onder je armen (minder kans om Mitchell aan te steken) en veel je handen wassen (ook minder kans op aansteken). Wij zijn allebei verkouden geweest en de kleine niet (ik dacht eerst van wel, maar gelukkig toch niet).

@Ramen open: hier zet ik zijn raampje 's nachts op een kiertje en het roostertje er boven zet ik ook open. Ik zet ook zijn deur tegenover onze slaapkamer open (wel net zo handig met 's nachts checken wat ik altijd doe als ik naar de wc moet).

Nog even over (schoon)moeders die oppassen; ik moet zeggen dat gaat hier boven verwachting goed. Vanaf half augustus heb ik KDV en deze 2/3 weken dat ik werk niet. Dus, de oma's ingeschakeld. De ene oma woont om de hoek en de ander moet een behoorlijk stukje rijden en ik was bang voor bemoeizucht e.d. Maar, juist helemaal niet. Mijn schoonmoeder respecteert echt hoe wij het doen (had ik niet verwacht) en mijn moeder is behoorlijk handig met ons manneke en na een gesprekje met haar (in het begin sloeg ze nl. wat door in haar enthousiasme), respecteert ze ook duidelijk hoe wij het doen. Ik ben erg blij met hoe de oma's het doen. Echt heel leuk en lief.

Vraagje: mijn kereltje heeft heel kleine bultjes (niet echt rood) op zijn arm, vooral daar waar hij veel sabbelt. Herkenbaar?

*Kikki geeft zichzelf een schop onder de kont en gaat weer aan het werk*.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @WWJC: ze lijken zo klein, maatje 2. Ik gebruik voor Fenna maat 3 (ze weegt over de 4.5 kilo). Bij haar zit de luier meer op haar rug. Mocht ze nl. een keer flink poepen dat is niet gelijk haar romper vies. Ze heeft nl. 1 x in de 2/3 dagen ontlasting.
    En ja wie wat bewaard, die heeft wat :D

Ik ga volgende week van de bonnen 2 x maat 3 newbaby kopen en 1 baby dry voor de nachten.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Pientje: Als je ziekenhuiskosten maakt moet je de eerste 155 euro zelf betalen. Dus bloedprikken en al die ongein, eerst zelf betalen en na de 155 euro wordt het vergoed. Stelletje laaielichters!

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @WWJC: ik heb ook dat luierzwembroekje van Prenatal. En nog een luierbroekje voor onder een jurkje (i.v.m. de modepolitie :D )

6. mamacelesje

mamacelesje Actief lid

23 jun 2008
    134
    0
    0
    voorburg
    #3606 mamacelesje, 3 jul 2009
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
    Hallo allemaal,

Weet niet of jullie nog weten wie ik ben, maar ik heb een hele lange tijd niet meegeschreven (schaam me diep):(
    Kon me draai nog niet vinden met de kleine,
    en heb me studie weer opgepakt dus elk vrij momentje
    ging naar de kleine/studie/ of huishouden.
    nu ik weer wat meer tijd heb, wil ik me graag toch weer bij jullie voegen, mee lezen tips uit wisselen enz...:)
    hoop dat jullie dit niet erg vinden?!:(

7. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    egbimi: ik was rond 5 april uitgeteld en was bevallen op 4 maart...hij gaat steeds meer inlopen naar het gemiddelde maar daar is de corectie van 4 weken niet af....dan zou hij mooi gemiddeld lopen zei de kinderarts....

luiers...ik vind het nogal schelen of die maatje mini 2 of die 12 urs dingen daar moet ik echt 3 van hebben....maar ikmaak eerst 2 op.....! en julian doet ook wel met een luier van 9 uur s avonds tot half 8 smorgens en ik hoor hem niet mopperen...alleen als hij gepoept heeft maar dan krijgt hij natuurlijk een schone!

hoi mamacelesje tuurlijk mag je weer gezellig mee kletsen! top hoor van je studie wat doe je?

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    welcome back mamacelesje!

@verschonen : ik verschoon Fenna ook niet na iedere voeding hoor. Als er geen ontlasting in zit kan er best nog een plasje bij.

9. mamacelesje

mamacelesje Actief lid

23 jun 2008
    134
    0
    0
    voorburg
    Dankje sniffy & Lynnmvjulian ik doe nu opleiding onderwijsassistente.

@verschonen me kleine meisje zit aan new baby luiser maatje 3 en daar groeit ze al bijna uit! gaat echt hard, en ik verschoon ook niet naar elke voeding hoor!

10. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Mamacelesje: Welcom back !
    Verschonen: doe ik wel voor elke voeding, maar ze heeft ook altijd wel een flinke plasluier. En poepen doe ze om de dag dus die verschoon ik vaak tussendoor.
    Geven jullie alweer meer voeding? Ik zit nog op 150 cc + 5 maar denk dat ze soms wel wat meer lust...

Lekkere stortbui gehad net hier zeg met hagelstenen ! Nu alles lekker tegen elkaar open en hopen dat het iets afkoelt !

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Jippie?!?!? Net op het moment dat ik de deur uitstap om naar de HA te gaan (Jason heeft zijn vinger verbrand aan strijkbout :( ) begint het toch te storten, tot op mijn onderbroek zeiknat!
    Moet echt een rijbewijs hebben!

Ben dus niet de enige die af en toe zo'n rare gedachte heeft ;) gelukkig, begon me al bijna raar te vinden hihi

Mamacelesje welkom terug!

Boodschappen ongeveer €100 per week (als het niet meer is :)), terwijl het goedkoper kan, probeer het echt elke maand, is me nog niet 1 keer gelukt!

*gaat weer verder poetsen*

12. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Hallo,

EST- Mike heeft vanaf het begin al een voorkeurshouding om dat hij met zijn hoofje scheef in mijn buik lag. Ik ben met 6 weken naar de fysio gegaan omdat je er snel bij moet zijn. (omdat de schedel nog zacht is) Mike heeft ook aan een kant een afgeplat hoofdje. Omdat hij zo sterk in zijn nekspieren is ben ik doorwerwezen naar een manuele therapeut, deze zorgt ervoor dat de nekwervels wat losser komen aan de kant waar hij moeite mee heeft. Ik moet zeggen je merkt wel resultaat en hij heeft nog 2 behandelingen nodig (totaal 3).

LEONIE- Ik geef flesvoeding. Heb wel borstvoeding geprobeerd maar het werkte niet. Prikjes zijn altijd zielig, eerst even krijsen en daarna is het weer goed. Hij heeft tot nu toe geen last gehad. Succes vandaag!!

RACH- Hier al een tijdje luier maat 3, maarja wat wil je ook met een kindje van bijna 7 kilo!! Ik verschoon hem na de laatste fles en daarna weer sóchtends.

PIENTJE- Badderen sinds ik dat badstoeltje heb of hoe noem je dat ding waar ze in kunnen liggen gaat het badderen veel makkelijker. Je hebt tenminste 2 handen vrij om hem helemaal te wassen. Anders dan glipt tie zo uit je hand met die badolie.....

SUSHI- Ik geef Mike al 6 weken 5 x 200cc. Hij dronk de flessen van 165 telkens helemaal leeg toen ben ik hem steeds 200 cc gaan aanbieden en dan dronk hij de ene keer de hele fles leeg en de andere keer niet. En nu drinkt hij die van 200 cc ook allemaal leeg. Je kan het gewoon proberen en anders eerst proberen bij de laatste fles of juist in de ochtend.

Hier is het weer 2 nachten slopend, of het ligt aan de warmte of omdat meneer weer zo'n honger heeft OF dat meneer weer helemaal schuin in zijn bedje ligt. Ik heb alweer 2 nachten een voeding gegeven. CB adviseerde om de laatste fles een uur eerder te geven, dat maar eens proberen vanavond. Dus 19.00 uur en dan 22.00 uur de laatste met hongerige babyvoeding. kijken of het werkt. Ik mag trouwens ook al beginnen met fruithapje daar kwam het CB zelf mee hahaha

Groetjes Cil

13. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Kikki, foei! (Maar wel leuk ;) )
    Ik heb de Nintendo besteld hoor! :)
    Wybe trouwens ook bultjes, maar blijkt idd eczeem te zijn. Mag alleen geen zalf smeren, maar flink olie in het badje doen. Moet vanzelf weer weggaan.

Sniffy, Wybe poept hier ook maar eens in de 3-4 dagen en flink. Maar ik heb nog niet gehad dat het er bovenuit kwam of dat het rompertje vies was.
    Van de 2 zitten er trouwens ook veel meer in zo'n verpakking, dus ik probeer er ook zo lang mogelijk mee te doen. In vergelijk kost een New Baby 3 nl 26 cent per stuk, terwijl een Baby dry 3 maar 21 cent kost. (En New baby2 is ook 21 cent) Snap je?
    Maar ik snap wel dat als je die New Baby zoveel fijner vind dat je daar liever wat meer aan uitgeeft.

Mamacelesje, hey, wat leuk weer van je te horen!
    Kan het me helemaal voorstellen dat je even geen tijd/behoefte had om hier mee te kletsen hoor! Ik ben er ook een tijd niet geweest.

Hier nog steeds geen regen = geen verkoeling :(

Cil, zo'n inzetbadje heb ik ook. Ideaal hè?!
    Al 7kg? :$ :) En mag al fruithapje hebben.... lekker.

Zoooo, pond kersen er hier alweer doorheen.... jummie! :)

14. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Sniffy
    je bent dus goed geslaagd gisteren leuk hoor en ook een lekker badje voor de kleine meid
    en lekker bij de mac geweest mmm
    @Sushi
    ja leuk he al die foto s
    ik heb op de pc nu geloof ik ook al iets van 400 foto s staan:$
    (ik moet ze nog wel een x op cd laten zetten kan dat bij een kruidvat of blokker of noem maar op ook????)
    nu worden het er nog meer:D
    hier regent het nu ook keihard en het onweert hier ook heel hard
    @Wwjc
    wat zielig voor wybe zeg hij word toch niet ziek?
    vanaf 4 cm
    ik had eerst 2 op gezet,maar dat klopt niet heb het nog eens nagekeken
    fijn zeg dat je die bonnen nu ook hebt
    @Kikki
    nou idd heel naar en zeker asl het al zo benauwd/warm is
    dat is idd wel een hele goed tip dank je
    en jij check dus ook nog wel eens s nachts8)hier ook hoor
    en fijn zeg dat het opassen door de oma s goed gaat en dat ze ook doen zoals jullie het zeggen
    @Mamcelesje
    is toch juist leuk dat je weer meeschrijft
    fijn dat het nu goed gaat met de tijd enz
    @Lynn
    nou ik dacht al wel dat je bij mij in de buurt zat met de uitgerekende datum
    en Mitchell zit met alles op het gemiddelde hij was vorige week 5770 gram en 61 cm dus dat klopt wel aardig met Julian leuk zeg
    @Pientje
    auw zeg hoe is het nu met Jason???
    @Cil
    wij geven ook altijd de laatste fles om 22.00 en dat gaat hier heel goed
    en zo al aan de fruithap ben benieuwd hoe jou mannetje het vind
    hoe oud is je zoontje???
    @Wwjc
    en nu maar wachten tot je ds komt:D

VERSCHONEN ;doe ik hier voor eke fles en de kleine boef gaat dan fijn daarna zijn pamer volpoepen:Ddus hier gemiddeld zo n 8 pampers per dag ik doe een plus minus een week met zo n pak
    BOODSCHAPPEN :hier ook vaak veel lekkers in huis en vaak ook alleen maar merk dus het kan wel minder,maar ja als je zo n merkenfreak als vriend hebt;)

Mitchell probeert de hele tijd als hij in de box ligt op zijn buik te draaien
    ik ben benieuwd wanneer het lukt het si wel grappig om te zien
    steeds op zijn zijkant en dan maar mopperen en weer terug op de rug even wachten en ja hoor nieuwe poging:Dzo leuk om te zien

15. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    WWJC- Ben van de week naar de dokter geweest omdat Mike allemaal plekken kreeg op zijn huidje en hier ook exceem. Het zit op de wangen, in zijn nek, op zijn borst en in de knieholte. Ik heb 3 tubes meegekregen met vaseline creme. Ben het nu een week aan het smeren en in zijn gezichtje wordt het minder. Maar er werd wel gezegd goed vet houden omdat de huis dan kan gaan barsten. En het kan natuurlijk erg gaan jeuken. Ik doe hem nu ook niet meer iedere dag in bad maar om de dag, want daar wordt de huis nog droger van.

Groetjes

16. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    EGBIMI- JA ben heel benieuwd hoe het gaat vanavond is ook wel een lekkere tijd 22.00 uur.
    Die vrouw van het CB zei en over een aantal weken dan gaat de fles naar 21.00 uur dat is natuurlijk ook niet verkeerd ;)
    Mike wordt a.s. zondag 14 weken.

Cil

17. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Zo, eindelijk even de tijd om rustig te forummen :)
    Ik ga zo eerst even bijlezen en daarna nog even proberen te reageren op iedereen. Maar er moet er zo eentje wakker worden, dus anders schrijf ik morgen of zondag weer mee!

Even ego:
    Rosan had gister tot een uur of 3 een hele goede dag. Daarna begon ze steeds meer te jammeren en te mekkeren. Last van warmte? Savonds gingen we even naar de buren koffiedrinken en daarna bbqen en Rosan in de wandelwagen thuis laten slapen. Babyfoon mee.....1e keer....GEEN succes! Ze heeft een uur lang gehuild, toen we haar in de wandelwagen ophaalden was ze even een goed uur stil. Daarna een fles en weer slapen....niet dus! Vanmiddag bleek waarschijnlijk wel waarom niet, keuteltjes als konijnenkeuteltjes door de ontlasting! Zielig he!

18. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    nee toch nu al weer?? :$

19. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    wie van jullie gaat in de zomervakantie weg?

Ik heb eigenlijk geen zin om de hele vakantie thuis te zitten, maar ik zou ook niet weten wat we kunnen gaan doen met Nienke erbij.

20. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    hihi...sorry moet even lachen :D

Deel Deze Pagina