April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    MSROXY- Wij gaan dit jaar 2 keer op vakantie met de kleine.
    Eerst een weekje naar Duitsland in een bungalow en in augustus nog 2 weken naar de Veluwe ook in een bungalow.
    Dus dit jaar nog ff dicht bij huis maar volgend jaar echt naar het buitenland. Dan zijn ze ook weer wat ouder en misschien wat makkelijker...hihi

2. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Cil, wij vandaag dus naar de huisarts. Vaseline kan ik idd ook wel doen. Die gebruik ik nu ook als luierzalf. Wybe heeft het idd ook in zijn nek, op zijn romp, knieholte en binnenkant elleboog ook heel erg. Soms op zijn kin, maar gelukkig niet in zijn gezichtje.
    Wij doen hem al maar max om de dag in bad. Maar afgelopen 2x is hij met papa onder de douche geweest, dus zullen we maar even niet meer doen. :(

Egbimi, 400 maar? :$ Hihi, volgens mij moet ik er ondertussen wel bijna 800 hebben. 8) Vandaag heb ik er ook weer een stuk of 10 zeker gemaakt.
    Vanaf 4cm zal idd wel schelen. Zou ik na moeten kijken. Man heeft foto gemaakt in het ziekenhuis van wat ze daar op de computer hadden gezet. Ik heb zelf geen idee wanneer ik 4cm had.
    :) lijkt me idd leuk om te zien als hij zich wil omdraaien, maar niet kan. :)

Jessie, ahhh wat zielig! Nu wel wat beter?

MsRoxy, wij gaan ook niet weg. Tenminste, staat niet in de planning. Misschien gaan we in sept wel weer een weekendje naar een hotel aan zee. Deden we wel vaker en zie niet in waarom we dat niet met Wybe kunnen doen. ;)
    En we zijn dus net terug van een weekend huisje in de Ardennen met vrienden.

3. mamacelesje

mamacelesje Actief lid

23 jun 2008
    134
    0
    0
    voorburg
    Bedankt iedereen!

net een mijlpaal!!! mevrouw draait op der buik en weer terug....
    ik geloofde het eerst niet maar ze deed het daarna nog 2 keer
    en nu is ze moe....

4. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Wat leuk! Hihi! Kost veel kracht, geen wonder dat ze moe is. ;)

5. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Helaas ik heb niet de gouden tip, blijf dus meelezen of de andere meiden er 1 hebben :D

En arme jij, geen koffie! RAMP! Hier gaan er ook liters koffie door de afgelopen weken. manlief vroeg zich al af hoe het kon dat ik ineens met zo weinig slaap afkon ;)

6. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    heb niet alles bijgelezen, maar wel aantal dingen:

luiers - hier al tijdje maatje 3, maar ja...ons kereltje is ook al 6200 gram! Gebruik momenteel alleen de babydry eigenlijk

vakantie - wij gaan komende maandag een midweekje naar de kust, Noord-Holland! We hebben er allebei echt zin in, gewoon lekker tot rust komen en even lekker genieten van elke dag met z'n drietjes zijn. In september gaan we met vrienden (hebben ook een zoontje, van bijna 1 jaar) een weekje naar Terschelling

regen - hier hoost het momenteel! lekker straks de boel open zetten!

fruithapje - ik lees iets over al een fruithapje? ik dacht dat dat pas vanaf 6 mnd ongeveer mocht?? of zit er verschil tussen BV en FV?

nieuwelingen - welkom, leuk dat jullie mee gaan kletsen! Ik ben Indy, moeder van ons eerste zoontje van 12 weken oud (morgen), ben 36 jaar en woon samen, geef BV, werkte fulltime en ga in augustus weer beginnen voor 3 dagen per week.

Heb ik verder nog iets belangrijks gemist? :)

Ben trouwens gisteravond niet wezen shoppen, ik was zooooo loom en had geen zin om dingen te gaan passen met dat plakkerige weer (en hoefde ik ook niet moeilijk te doen met kolven etc...hihi)

7. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    TUurlijk, gezellig dat je weer mee komt kletsen!
    Inmiddels de draai een beetje gevonden met de kleine? EN gaat het goed met je studie (wat studeer je?)

8. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    precies, daarom heb ik die koffie ook zo hard nodig! :p

Ik hoop komende nacht echt op een betere nacht....m'n ouders waren hier vandaag en m'n moeder opperde om hem toch maar op z'n eigen kamertje te gaan leggen, in z'n ledikantje...wieg misschien wel te warm/te benauwd (hij past er ook nog maar net in..) en dan word ik misschien ook niet meer wakker van elk zuchtje etc....
    slik....weet niet of ik daar aan toe ben.....:( maar wellicht het proberen waard?

9. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Wij gaan een midweek naar Sauerland met zusje van mijn man. Gezellig met 4 volwassenen, 2 kids (Rosan en hun dochtertje van 2) en 2 honden. Ik denk dat we voornamelijk zullen zwemmen, wandelen, relaxen, bbqen....Hihi. 8)

10. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel

11. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Ik weet het zeker: die lui van Felicitas lezen mee 8). Vorige keer meldde ik dat ik nog niets van ze had gehoord, toen prompt diezelfde dag de telefoon ging.... Felicitas wilde een afspraak maken. En gisteren vroeg ik naar wanneer jullie die pakketten hadden gekregen. Kom ik net thuis, wat is er vandaag bezorgd: het sesamstraat-pakket :$. Echt, Big Brother Felicitas is watching us!

@Indy: ik zou inderdaad het eigen kamertje/ledikantje gaan proberen. Ik heb dat opgebouwd (eerst lag hij daar alleen overdag) en sinds een paar weken ook 's nachts en hij vindt dat nu ook echt zijn plekje. Als hij onrustig is en ik breng hem naar boven en leg hem in het ledikantje, dan wordt hij vanzelf rustig. Mama moest wel even slikken, maar nu bevalt het prima! Ik heb de babyfoon naast mijn bed staan en zijn kamertje is tegenover onze kamer en de deuren staan open (ook wegens de warmte), zodat ik hem in de gaten kan houden :). En het grappige is, de wieg vindt hij niets meer aan :(. Wordt echt boos als ik hem daarin leg........

Zo, het dondert en het regent hier! Lekker!

En het werken viel best wel weer mee vandaag. Gelukkig. Maar, ooooh wat is het fijn om dan weer bij mijn kereltje thuis te komen :p:D:p:D.

12. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    hihi en sniffy heeft dat niet eens doorgehad?? foei! :D

zucht...Kikki...je hebt wel gelijk....had net vriendlief aan de telefoon en die stelde voor om het na de vakantie te gaan doen (gaan as maandag weg), dan is hij toch aan een ander bed gewend (hopelijk!). Misschien morgen en overmorgen maar vast proberen om 's middags in ledikantje te leggen...zucht....weer een nieuwe fase...oh, wat gaat het snel allemaal!
    Fijn dat het werken leuk was vandaag! Hoop dat ik over 4 weken ook zo enthousiast ben :p En je bent best lekker op tijd thuis of niet?

13. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    *Indy is uit moeheid, verveling en lusteloosheid begonnen aan drop, chips en een glas melk :D*

14. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Indy, dat is een uitzondering dat ik vroeg thuis ben. Maar vandaag kwam het zo uit, dus maak ik er graag gebruik van :D. Hier een banaan, borrelnootjes en cola. Manlief is pas rond 20.00 uur thuis en dan pas eten. Zucht.

15. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Houd je vast hier komt mijn reactie, was 2 kantjes op word :$

@Thalina, hoop dat jullie een leuke dag hebben en het droog hebben gehouden want zag op het nieuws dat er echt flinke regenbuien zijn gevallen of aan het vallen zijn.
    @Ynnel, mijn dochtertje kan er ook wat van met kwijlen. Maar zag gisteravond ook al een klein puntje achter in haar mondje.
    @Kikki, ga maar eens lekker shoppen voor jezelf, is ook heel erg leuk J
    @Bianca, goed zo Mitchell lang geslapen zonder PAB. Heeft hij nu wel een slaapzakje aan of ligt hij helemaal los zal ik maar zeggen.
    @Est, dat is altijd leuk als een broek ineens weer past! Joepie! En zie dat Tjeerd vandaag precies 3 maanden is, gefeliciteerd!
    @Thalina, misschien is een draagzak iets voor jullie? Dan is hij dicht bij je in de buurt en slaapt hij misschien wel. Je bent dan natuurlijk nog net zo mobiel als wanneer hij in zijn eigen bedje zou slapen maar misschien geeft het je toch wat meer bewegingsvrijheid.
    @Wwjc, die bultjes kunnen ook van de warmte zijn. Maar Wybe is vast al mee geweest naar de dokter, dus weet je al precies wat het is.
    @Rach, ze heeft nu nog maatje 2 aan overdag, ’s nachts maatje 3. Daar kan dan wat meer in want ’s nachts plast ze vaak nogal veel. Ik verschoon dus ’s nachts niets. Rond 12 uur krijgt ze laatste voeding en verschoning en dan rond 7-8 uur ’s ochtends weer.
    En haar raam zet ik alleen open als ze niet in de kamer is.
    Hoe doe jij het zelf?
    @Pientje, deze week heb ik haar voor het eerst alleen in badje gedaan voorheen deed ik dat altijd samen met man. Maar hij was soms laat thuis dat het dan niet op schoot om dan nog in badje te doen. Dus voortaan vaak alleen, is geen probleem denk ik. Niet te veel over nadenken, anders kun je in veel dingen ineens iets gevaarlijks zien.
    En van ambulance, weet ik niet. Ik was al in ziekenhuis J
    @Indy, kan denk ik goed door de warmte komen dat hij slechter sliep. Kleine meisje hier nu overdag ook slechter.
    En bah koffiezetapparaat kapot, niet goed voor jou L
    @babydoos Prenatal, niets van gehoord.
    @Pientje, wat zielig dat Elize verkouden is. Ik had trouwens tijdens jouw zwangerschap verwacht dat jullie een naam met de j zouden doen, omdat je andere 2 kids ook met een j zijn. Beetje loze info van mij maar dat weet je het toch maar J
    @ Danielle, hele hele dikke knuffel voor jou! Kan me voorstellen dat je echt beetje in de put raakt met de hele situatie. Echt zo vervelend!
    En je bent geen zeikwijf! Gebruik ons maar om je hart te luchten!
    @Msroxy, tjee dat is wel erg spannend zeg. Of een hele grote schuld of geld krijgen. Spannend en helemaal niet leuk. Hoe kan het dat ze iets toezeggen en dat het dan niet klopt?
    @Wwjcm wat schattig hoe Wybe op zijn zij ligt. Mijn kleine meisje ligt eigenlijk alleen nog maar op haar ruggetje.
    @Lynn, fijn dat prikjes zo goed zijn gegaan en hij is weer lekker gegroeid. Laatst zin snap ik alleen niet helemaal: mag beginnen me 5 en ½ maand om te proeven. Wat bedoel je daarmee?
    @Coto, heel veel plezier en bedankt voor de officiële afmelding, hoeven we je niet te gaan zoeken. Hihi! Have fun! Ben echt benieuwd hoe het gaat!
    @Bianca, nieuwe fotocamera gekocht, leuk! Wij vandaag ook!Ook 10.2 megapixels.
    Vervelend dat je verkouden bent, hoop dat het snel wegtrekt!
    @Sniffy, heb je een luierbroekje met ruches (schrijf je dat zo?) achterop gekocht? Die heb ik namelijk ook J
    Lekker toch dat hij zo snel tegels kan zetten, hoe sneller is ook hoe eerder je kunt gaan genieten van het eindresultaat.
    @Sushi, lekker regen, hier geen drup gevallen. Zon begint zelfs alweer te schijnen.
    @kikki, wat fijn dat het oppassen van de oma’s bij jullie zo goed gaat. Ik hoop straks bij ons ook!
    En die bultjes zijn denk ik warmtebultjes.
    @mamacelesje, ja weet nog goed wie je bent! Welcome back en gezellig weer mee kletsen. Nu je draai wel weer gevonden? Hoop het!
    @Pientje, wat zielig dat Jason zijn vinger had verbrand!
    @Cil, wat vervelend dat de nachten niet goed gaan. Slaapt Mike in een slaapzakje of zo? Misschien geeft hem dat wat geborgenheid.
    En fruithapje, leuk!
    @Wwjc, ah de bultjes zijn eczeem. Hoop dat ze snel weg zijn.
    @Bianca, wat leuk dat Mitchell zich al probeert te draaien naar zijn buik. Wel een volhoudertje als hij het steeds weer probeert J Goed van hem!
    @jessie, ah zielig dat Rosan zo’n harde poep had. Drinkt ze dan wel genoeg, misschien anders beetje water tussendoor geven.
    @Msroxy, wij blijven waarschijnlijk thuis, het jaar was al zo duur: geen geld meer voor vakantie!
    @Cil, heerlijk 2x op vakantie!
    @Mamacelesje, knap van Vienna!
    @Indy, ja dat zal idd een hele stap zijn om hem voortaan in eigen kamertje te leggen. Pas doen wanneer je eraan toe bent hoor!
    @kikki, haha , ja weet nog dat Felicitas vorige keer belde en nu meteen pakker bezorgen hihi! Nou hup Felicitas, ga Wwjc eens bellen!
    @ Regen, ik wil ook!

Zo, heb 8 blz. bij moeten lezen kletskousen! Gezellig hoor!
    Vandaag dus naar cb geweest, mijn kleine propje (zo noem ik haar vaker hihi) is weer flink gegroeid. Ze weegt nu 6100 gram en is 60 cm lang.
    Begon schoonmoeder meteen te zeggen toen we thuis waren en haar belde: het moet geen dikkertje worden he, daar moeten jullie wel op letten. GRRRRR!
    Tja, natuurlijker dan moedermelk kan niet en fijn toch dat ze zo goed groeit!
    Prikjes gingen ook heel goed, na eerste prikje was ze al even stil en toen ze 2e prikje had gehad en ik pakte haar op was ze ook meteen stil. Vorige keer was ze echt aan het krijsen. Zegt mijn man, ja dat zal wel komen omdat ik erbij bij, straal goeds uit. Ja,dat zal het zijn!ahum!
    Oh en hb is weer geprikt is nu 5.8 dus is aan het stijgen. Joepie! Gaat goede kant op, ben zo blij!

16. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Kikki, wat een combi: Banaan en borrelnootjes hihi

17. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Leonie- Ja die kleine slaapt in een slaapzakje maar ook dan ligt hij midden in de nacht schuin in zijn bed. Ik weet niet wat ik daaraan moet doen hoor, en als ik hem dan weer recht neerleg dan gaat hij huilen omdat hij honger heeft. Alle nachten hiervoor gingen echt super. 19.30 naar bed, 23.00 uur wakker maken voor de fles en luier en doorslapen tot 7 / half 8 en de laatste week sliep hij zelfs door tot 08.15.
    Maarja zal wel aan het weer liggen denk ik, meer honger enzo.

Enne dat over dikkertje wordt hier ook gezegd, maar ze rennen dat er straks allemaal vanaf!!
    Is ook wel leuk een beetje babyvet ;)

groetjes

18. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    kikki - lekkere uitzondering dus vandaag! en idd wat een combi...banaan, borrelnootjes en cola :D

leonie - wat goed dat je nog overal op gereageerd hebt zeg! Ik kon de puf niet opbrengen ;) En wat fijn dat ze zo goed groeit! Hihi...wel grappig, ons mannetje was bij CB vorige week 6210 gram en 60 cm...ongeveer zelfde als bij jou en jouw dochtertje is ouder dan ons ventje! Oh en hier dezelfde opmerking van schoonmoeder hoor "groeit hij niet te veel nu??" grrrrr....'t is ook nooit goed!

19. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Manlief komt eerder thuis. Borrelnootjes aan de kant; we gaan scooter eten! Oftewel: ik ga kebab bestellen en laten bezorgen :D.
    *geen zin om te koken*

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Koffie, jakkes, ik lust geen koffie. Waarop leef ik dan met zo weinig slaap? ;) :p

Indy, er is wel een klein verschil met bv en fv. Bij fv kunnen ze (als de kids er aan toe zijn) adviseren om bij 4 maanden al met fruit te beginnen. Bij bv willen ze die 6 maanden alleen maar bv aanhouden.
    Goed dat je jezelf kent dat je aangeeft dat JIJ er misschien niet aan toe bent om hem in ledikantje te leggen. Ik moet eerlijk bekennen dat IK er ook nog niet aan toe ben. Ondanks dat ik dan misschien ook beter zou slapen. (Hij kan nl 's nachts veel moeilijk liggen doen en dan ben ik vaak en lang wakker.)

Jessie, gelukkig.

Kikki, hihi, moet felicitas mij nog ff bellen vandaag. ;)
    Lekker hè, dat je naar iets uit kunt kijken om thuis te komen? :)

Hier ben ik maar aan het koken geslagen. ;)

Leonie, hij heeft die bultjes al een tijdje, maar idd met de warmte wordt het veel erger.
    Laat je schoonmoeder maar praten, idd, natuurlijker dan bv is er niet. En bovendien is het bekend dat kindjes die bv krijgen eerst wat boven de curve zitten, maar na een tijd er weer onder gaan. (Is mij bij bv-cursus tenmiste verteld.)
    Fijn trouwens dat je hb hoger is. Voel je het ook?

Wybe slaapt trouwens heel goed met dit weer! (Of zou het nog van de prikjes komen?)

Hier ook een trotse mama zo rechtop! (en lang!), zie foto:
    Ow en het filmpje staat hier: Wendy - Hyves.net - Always in touch with your friends
    (Sorry, ben wel spammerig vandaag hè? :):):))

Deel Deze Pagina