Ga me omkleden en klaar maken om gezellig met een paar vriendinnen te gaan eten. Lekker er even uit, mannetje blijft alleen met kleine meisje.Hebben zij ook lekker tijd samen! Tot morgen!
Egbimi; wat een lieve reactie. Ik ben ook een beetje bang dat ik ervan overspannen ga raken, voel me zó moe en opgejaagd tegelijk. Vind mijzelf op dit moment behoorlijk nutteloos omdat je telkens maar thuis zit. De wereld wordt zo klein nu. @MXRoxy; idd een leuke gadget, super! Zal het wellicht ook nog vaak bekijken?... En jeetje, wat een verhaal van jou... Hopen dat het goed komt, want dat is niet niks!! @Dood neervallen (wat een gepraat toch hier, hihihi) ben ik ook wel eens bang voor. Tim kan wel een dag zonder drinken zal hij niet dood aan gaan, maar dan moet hij de hele dag huilen... @Luiermaat; nu maat 3 van pampers, had nog wat liggen van een pampertaart. De zwemluier was hem trouwens nog wat te groot van Kruidvat, heb er toen een gewone luier maar onder gedaan. Ook de speen zijn we nu een maat groter gegaan, gaat weer als een trein! Met 10 minuten heeft meneer 190cc weggeslobbert! Wanneer zullen we weer mogen ophogen eigenlijk? @WWJC; wat hebben jullie toch een knap ventje! En wat heeft hij nog veel haar zeg!! Hier een foto van ons ventje die lekker beteutert kijkt... Bekijk bijlage 2517
@Andere dames; jullie natuurlijk ook bedankt voor de lieve reactie's!! Die van Egbimi viel mij op, omdat zij beschrijft hoe ik me nu voel zeg maar....
@Leonie; dat zei mijn eigen oma over onze kleine man: wat heeft hij toch een dikke kop, is dat wel goed? Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr was echt een beetje pissig, je kunt niets hebben als ze wat negatiefs over de kleine zeggen hé! Maar jouw meisje heeft ongeveer dezelfde "maten" als Tim, dus ze ziet er vast gewoon lekker gezond uit!! En daarbij; moet ze anders aan de lijn ofzo??
@MSroxy; wij gaan een midweekje naar een landal greenparks huisje! Lekker gemakkelijk in Nederland, lijkt me wel erg leuk!!
Leonie, hoop dat je fijne avond hebt gehad! Danielle, echt vervelend dat je je zo voelt. Trek je wel op tijd aan de bel als het niet gaat? Gelukkig heb je de kleine nog. En krijg je veel steun van je man? Nogmaals een dikke knuf! Wybe heeft idd nog steeds veel haar. Verwacht elke keer dat het uitvalt, maar valt mee. Weet iemand binnen hoeveel tijd dit gebeurt? Je mannetje kijkt daar net of hij net wakker is. Lief! En zeg, we gaan niet de kinderen nu al aan de lijn laten doen hè! Doe mij maar een lekker mollig babytje.
Tim had daar net de fles op, dus miss daarom? Met het haar uitvallen ging bij Tim ineens heel snel. In badje, in zijn bedje, overal lagen de haartjes. Nu is hij bijna al zijn nesthaar kwijt, alleen in zijn nek zit nog een rand. Gelukkig groeit het bovenop heel snel aan, dus hij zal niet kaal worden... Verder heb ik vraagje; wat vinden jullie dat je heel goed doet als moeder zijnde, en wat vind je minder van jezelf? Ik vind dat ik aardig goed weet wanneer ik Tim lekker in zijn bedje moet leggen, ik denk dat hij zich erg fijn voelt, en daardoor zo lekker rustig is. Wat ik minder vind van mij; ik heb het idee dat ik soms te weinig met hem doe, te weinig stimuleer om te ontwikkelen. Ook ben ik soms heel geïrriteerd als hij huilt, dan heb ik er geen zin in... *schaam*
Wanneer zijn die haren toen uit gaan vallen? Wat ik goed vind van mezelf is dat ik nog steeds bv geef. En net als wat jij zegt, dat als Wybe huilt ik vaak WEL weet wat ik moet doen om hem stil te krijgen. Wat ik minder vind is dat ik het heel irritant vind dat hij soms huilt als hij even op iets moet wachten. (word ik altijd ten onrechte boos)
@WWJC: hier helaas sinds een paar dagen ook haaruitval aan de zijkanten van het hoofd. Bovenop was al uitgevallen en is ook alweer terug gekomen, maar nu verdwijnen de zijkanten . Vraagje: mijn manneke heeft volgens mij niet echt een voorkeurshouding (en ook geen afgeplat hoofdje aan 1 kant). Hij ligt op zijn rug in bed zowel naar links als naar rechts (eigenlijk meer naar links dan naar rechts). Maar..... als hij in de wipstoel zit, is hij duidelijk meer naar rechts georienteerd en al doe ik zijn hoofd naar links, hij zakt zo weer terug naar rechts. En als hij op zijn buik ligt en zijn hoofd omhoog doet, dan gaat dit hoofd altijd naar rechts. Doe ik het dan naar links, dan wordt het krijsen, alsof het pijn doet . Het rare is dus dat met slapen op zijn rug hij meer naar links ligt. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Vraagje 2: dat inzetbadje waar jullie het over hadden, zijn dat die plastic badjes die je voor zo'n 15 euro bij de Prenatal kunt kopen? En is dat echt prettig? Wij hebben die namelijk ook en tot nu toe geen succes ?
@Cil, is een Safe-T-Sleep niets voor jou en voor de andere baby's die zo beweeglijk zijn in bed? Die dingen zijn te koop bij de Prenatal (50 euro) en die leg je in het ledikantje. Dan doe je de baby hierin/op, waardoor hij op zijn rug moet blijven liggen en niet kan draaien en zo. En dit gaat op een prettige manier (het is geen inbakeren of zo). Ik kreeg dit advies van diverse vriendinnen van me en wij hebben hem ook vast liggen voor als het nodig wordt.....
Danielle, geen idee. Kiki, helaas weet ik het antwoord op jouw eerste vraag ook niet. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Tweede, ik vind dat inzetbadje superfijn, want als ik Wybe vast moest houden dan kreeg ik het heel erg in mijn rug. Vond het ook erg glad en had maar 1 hand vrij. Nu dus geen last meer van. En je kunt ze ook 2de hands op marktplaats kopen.
@Laatste avondfles: ik las net iets over de fles vervroegen van 23.00 naar 22.00 naar 21.00. En dan? Want je moet toch 5 flessen per dag geven? Hoe komt het schema er dan uit te zien? En verder vervroegen kan toch niet, want dan bots je met de fles van 18.00/19.00? Wij vinden het juist zo fijn als hij slaapt van 20.00 tot laatste fles. Als de laatste fles wordt vervroegd, dan verstoor je volgens mij het hele avondritme? Dan slaapt hij net een uurtje, moet je hem weer wakker maken........ *net blij dat hij 's nachts al bijna 8 uur tussen 2 voedingen kan laten, meer uurtjes trekt hij nog niet*.
Kikki; op den duur gaat de laatste avondfles eraf. De baby moet dan overdag de restant van de avondfles verdeeld krijgen. Tim begint ook steeds vroeger aan zijn diepe nachtslaap. Wij zijn dus ook aan het nadenken om hem als avondfles steeds wat vroeger te geven, en dan op een geven moment de resthoeveelheid te verdelen over de rest van de dag.
Haha, ik was net aan het bijlezen, open ondertussen het filmpje van wwjc en ga naar de wc. Kom ik terug: ik denk: wat hoor ik nou toch. Ik snapte er niks van. Was dus het filmpje van wwjc, die afspeelde. Duh. Wwjc, wat kan jouw ventje zijn hoofd al goed rechtop houden. Ik oefen dat hier dus eigenlijk nooit (schaam me diep), maar slapen kan hij wel op zijn buik Heeft ie verder nog veel last van zijn prikjes gehad? Lukas mag maandag..... Verder een welkom aan de meiden die toch meeschrijven, naast het meelezen. Wees welkom. Sniffy kunnen we beter Snuffy gaan noemen met dr gesnuf naar meelezers En over mollige baby's: als er 1 een dikkop is, dan is het Lukas wel ben ik bang....ik ben heel benieuwd wat ie maandag weegt, de vorige was hij al over de 6 kg en ik denk dat alleen zijn onderkin en wangen dat nu al wel wegen..... Uitvallen van haartjes: volgens mij komt er idd bij iedere baby 'nieuw' haar? Hier begint het ook uit te vallen, al een tijdje. Zijn haargrens verschuift al behoorlijk. Mijn oudste was volgens mij met een mnd of 3 zo kaal als een knikker en is dat heel lang gebleven. Daar is ook echt spierwit haar voor terug gekomen trouwens, terwijl hij eerst wat donkerblond was. Danielle, ik vind het zo naar voor je. Sterkte ermee.... Kikki, geen idee wat het kan zijn, maar het kan natuurlijk prima zijn dat het ergens pijn doet? Maar dan zou je wel weer meer een voorkeurshouding verwachten denk ik? Over hier: mannetje is de laatste paar dagen zo vrolijk en tevreden! Darmkrampjes lijken ook verleden tijd (ik las dat hier ook bij iemand, na 8 wkn gata het ineens een stuk beter?) en snachts laat ie me nu ook redelijk slapen. Afgelopen 3 nachten heeft ie tussen 7 en 8 gedronken en kwam dan pas tussen kwart over 3 en kwart voor 4. Supernetjes toch!? Maargoed, ik juich nog niet....het kan zo weer over zijn....
@Danielle: de avondfles verdelen over de andere voedingen? Hmmmm, dan wordt dat dus 4x250 cc. Dat mag toch niet (je mag toch max. 200 cc per keer geven)? En het fruithapje komt binnenkort ook al om de hoek kijken...... Ben benieuwd wat het CB adviseert (al hecht ik daar niet veel waarde aan, maar tips zijn altijd welkom). En gezellig dat je weer meekletst! @MiniUs: wil je me niet zo laten lachen over mollige baby's . Hier ook een dikkopje hoor. Over ruim een week gaan we weer meten en wegen, maar ik heb een baby-weegschaal en weet dat hij nu ca. 5600 weegt en ik schat zo'n 57 cm. Hmmm, leuke verhouding 8).