April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ow en manlief vertelde net dat hij di vrij is! Dat betekend dat Wybe niet naar het "vervelende" kdv hoeft! Hihi, mama happy. :)
    Nu hoop ik helemaal dat ik di eerder naar huis kan. Maar zal wel weer niet. :(
    Ben ook heeel benieuwd hoe papa het een hele dag met Wybe gaat doen. (Tot nu toe is hij max een uur of 3 met hem alleen geweest.)
    Ik denk trouwens dat Peter niet zo'n babypapa is. Denk dat hij straks een "betere" papa is als de kleine wat ouder is. Dat hij zich dan meer op zijn gemak voelt met zijn zoon denk ik. Meer een kleuterpapa zeg maar.
    Hebben jullie mannen dat ook? (Ik heb wel wat babypapa's voorbij zien komen. :) )

2. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Indy, ik ga straks kolven. Ik hoef maar 2,5dg per week te werken en ik wil proberen om straks mijn vakantie in de vorm van losse dagen op te nemen. Ik heb nog 6wk staan, waarvan ik 4 niet mee kan nemen en dan wil ik dan bv een tijdje elke di vrij nemen of zoiets. Maar ik ga dus gewoon door met bv geven.
    Ga jij het aandurven hem op zijn eigen kamertje te leggen? Ik ben er nog niet aan toe. :) Ik zeg steeds tegen mijn man dat ik dat pas doe als hij geen nachtvoeding meer hoeft. :)
    Slaapzakje weet ik helaas niet... alleen dat je moet zorgen dat de openingen niet te groot zijn, dat ze er niet in verdwijnen. (Maar 50/56 zit misschien wel krap bij nek en armen, lijkt me ook niets.) Denk dat je het dan toch moet passen bij hem.
    En ga jij in dat huisje nou maar gewoon van je man en kind genieten ipv hier op het forum te hangen. ;) :p

3. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    wwjc - jij dus ook kolven! Wat goed van ons he? :D Fijn dat man dinsdag vrij is! En dat van die nachtvoeding gebruikte ik ook als 'excuus', maar ja....hij krijgt nu geen nachtvoeding meer...nu gebruik ik het excuus dat ik dan 's nachts elke keer naar zijn kamer kan voor de speen en dat het zo veel makkelijker is ;)
    maar goed, hij past bijna niet meer in de wieg (snik) dus ik zal er toch binnenkort aan moeten geloven....ik ga het gewoon binnenkort maar eens proberen...zodra hij nu begint te woelen, spring ik nl automatisch al uit bed om de speen erin te doen...wie weet, is dat niet eens nodig...maar nu word ik meteen wakker van dat gewoel....zucht...weer een stapje verder!

oh trouwens, hij heeft vanmiddag dat uurtje ook vast in zijn ledikantje geslapen (mama bijna met tranen in de ogen door een kiertje staan gluren vanaf de gang...zo'n klein mannetje in zo'n groot bed en niet meer in de wieg...;))

hihi...ik beloof je dat ik ga genieten volgende week hoor! ;)
    Als ik een week niet forum, praat jij me dan bij? :p

4. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Zo geslapen van half 11 tot half 7!!!

Ik las iets over bang zijn voor flauwvallen: Dat ken ik wel...;)..Ik heb 3 en een half jaar terug paniek aanvallen gahad .. dit is nu weg maar soms heb ik nog wel van die flauwte aanvallen...dit duurt overigens maar kort..en ben nog nooit flauwgevallen..maar toch soms bang..

LYNN: Jippie:( ongesteld!! Bleegh..Ik ben het nu 1 keer geweest...niks aan...met dit weer al helemaal niet..
    Leuk pakje trouwens..

We gaan straks naar de kerk dus ikke moet nu even iedereen aankleden en eten geven..

lees vanmiddag/vanavond wel weer bij!!

5. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    #3725 est, 5 jul 2009
    Laatst bewerkt: 5 jul 2009
    wwjc: dank je wel!
    pap aanmaken doen je dan ook met BV ja, dus dat wordt kolven.. Denk ook dat je het langzaam moet introduceren. Van de site:
    Luiers op voorraad kan nooit kwaad ;)

Ouders missen: ik woon deze zomer 10 jaar samen, dus het is echt heel lang geleden. Daarnaast zijn mijn ouders 3 jaar geleden gescheiden, dus het is nu toch anders. Vind het wel erg gezellig als ze er zijn (kan gelukkig ook nog tegelijkertijd)

Muggen: hier zijn we alle drie een lekkere maaltijd voor ze..

Indy: Tjeerd begint het op de buik nu ook steeds langer vol te houden. Denk dat het huilen daarvoor bij hem meer uit frustratie was dan doordat hij het niet leuk vond.
    Ben ook heel trots op Tjeerd dat hij dat zelf zo goed gedaan heeft en zo snel ook gezien het feit dat hij zo klein en te vroeg was..
    Fijne vakantie!

Slaapzak: wij hebben het een tijd terug geprobeerd. Hadden een maat 56 van de H&M, maar daarvan waren de armsgaten veel te groot. Maat 70 van de prenatal zat veel beter, dus hij heeft daarin geslapen.. Zolang het maar goed aansluit bij de armpjes en het nekje kan het geen kwaad, dan kan hij er ook niet in wegzakken.

babypapa: zolang Tjeerd niet huilt is er niets aan de hand ;) nee hoor, ook dan kan Leon het aan, maar ik weet wel dat hij nu al meer van hem geniet dan toen hij echt net geboren was. Denk dat veel papa's dat hebben. Die hebben toch niet dat moederlijke instinct en als je dat mist zijn baby's gewoon saai (vond ik al, en ik heb toch echt dat instinct)... super lief, maar saai..

Eefje: lekker lang geslapen dus? Lekker hoor.

Slapen op eigen kamer: Tjeerd slaapt hier vanaf het begin op zijn eigen kamer. Ik wou hem ook bij ons, maar doordat hij zijn 7 dagen in het ziekenhuis heeft geleden was ik al gewend aan het niet bij elkaar slapen. 't Heeft ook z'n voordelen hoor, maar ja, je moet er idd klaar voor zijn (jij of je kindje, en als je kindje er eerder klaar voor is dan moet je jezelf er ook toe dwingen denk ik..)

Tjeerd heeft gisteren om 21.45 zijn laatste fles gehad. Vanochtend om 6.15 werd hij wakker, even opnieuw ingebakerd en speen gegeven en hij slaapt nu nog :$!!!
    Op de nutricia site staat trouwens ook dit:
    De dikgedrukte stukjes herken ik wel..

6. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Wybe vannacht weer zo super gedaan! Om half 11 gehad, toen pas weer om 5 u en net om 10 voor 9 wakker! Zo ga ik nog wennen aan uitslapen. ;) !!!

En gister heeft hij ook maar 6 voedingen gehad en lijkt nu na 4u ook nog niet superhonger te hebben. Gaat goed zo... En hij ligt nu zo lief in zijn poohpakje in de box te spelen..... *zwijmel*

Indy, ja, super van ons! Hoeveel ging jij weer werken?
    Haha, het klinkt zo ontzettend bekend! Elk zuchtje en mama hangt al boven de wieg. ;) Alleen heb ik nu de speen weggelaten. Hij heeft hem idd niet nodig. Wel grappig, want overdag lijkt hij alleen te slapen MET speen, maar 's nachts gebruikt hij hem helemaal niet.
    Wij hebben trouwens een grote wieg, dus ik kan het nog lang volhouden. ;) Hihi.
    Laat even weten hoe het je mentaal gegaan is als je hem in het grote bed legt, dan kan ik me er vast op voorbereiden dat ik me zo ga voelen....
    Ik vond trouwens ook dat ik zo'n grote verandering niet mocht doen rond de tijd dat we weekendje weg gingen omdat dat al zo anders is. (Misschien goed excuus voor jou? ;) )
    Maar ik moet zeggen, op het kdv heeft hij in het grote bed geslapen en op het weekend weg heeft hij in de Deryan ook gewoon geslapen. Denk dus echt dat het probleem bij mij ligt en niet bij hem.
    *Zucht* en we hebben ook zo'n mooi kamertje, dus eigenlijk zonde om niet te gebruiken.

Haha, ik zal wel een samenvatting voor je bijhouden. ;)

Eefje, gelukkig dat het nu zoveel minder is. Is dat dan ook nog van paniek of van iets anders dat je zo'n flauwte-aanval krijgt?
    Ik viel vroeger elke maand flauw. Toevallig elke eerste dag van de menstruatie. :( Daarom ben ik aan de pil gegaan. Maar flauwvallen is bij mij erg gevoelig. (Oftewel, ik val best snel flauw) Gelukkig voel ik het eigenlijk altijd aankomen.

Est, kolven moet ik voor mijn werk ook al, dus ik ga dan gewoon door. ;) En ik wilde eigenlijk alle melk het eerste jaar proberen bv te doen. Lijkt me lekker gezond en goedkoop. :)
    Bedankt voor de info trouwens!
    Ik vond het al zo'n hele ommezwaai dat menu. Schrok er beetje van dat dat met 4 mnd al zo mag.....
    Maar ik ga het gewoon rustig en 1 voor 1 introduceren. Komt vast wel goed. (hoop ik.)
    10 jaar is idd wel lang om het te missen. Ik ook wel al 6 jaar, maar ik had gister echt een nostalgisch gevoel. (En vond het heerlijk ;) )
    Heb je wel wat tegen de muggen gedaan? (Klamboe of smeren of zo'n ding in het stopcontact ofzo?)
    Wat heerlijk trouwens dat Tjeerd zoveel geslapen heeft! :)
    Maar dat sabbelen, hadden ze nu toch allemaal (of iig veel) al? En dat was al met 2 mnd.
    Wilde je Tjeerd trouwens niet na die 7 dagen juist heel erg bij je op de kamer? (En waarom kon dat toen niet?) Ik zou hem nl juist dan heel dicht bij me willen hebben.
    Ik heb ook nog een beetje het gevoel dat mij de eerste weken ivm die "depressie" het genieten me is afgenomen en dat haal ik nu wel beetje in, oa door hem zo dicht bij me te hebben liggen.

7. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Zo heb m'n best gedaan om bij te lezen maar jeetje wat gaan jullie snel!!!!!

@indy1973: ise heeft ook een slaapzak omdat ze de dekens al vanaf het begin aftrapt ;).. Heb nu een maatje 70 en ze heeft kleding maat 62/68 en het zit goed!!! ook wel weer zonde als die over 3 weken alweer strak gaat zitten.
    @jessie81: Hier ook weer iemand die na 9 maanden toch weer toegeven heeft aan een verslaving... Moet er wel bij zeggen dat ik niet meer gewoon rook maar alleen bij een wijntje... Dan smaakt ie ook het lekkerst.. maar gek he dat je na 9 maanden toch weer begint!!??
    @danielle: En is is het uiteindelijk goed gegaan met slapen gisteravond???? ik vind het altijd lastig ,ben genijgd ise bijna slapend in bed te leggen maar dat raden ze juist weer af... "ze moet wakker maar moe zelf in slaap zien het vallen"
    @kipkip: Hier doen we rond 16:00 een fles dan rond 16:30 in d'r bedje.. dan slaapt ze tot 19:30 dan maak ik een kleiner flesje klaar voor haar (ipv 200ml dan 135ml) Dan is ze wakker totdat marc om 21:30/22:00 met ise gaat douché en laatse fles geef ik dan rond 22:15 leg haar dan in bedje... Dat douché doen we elke avond, het is voor haar al een riueeltje geworden... maar ik vond het ook lastig hoe je die laatste fles moest indelen in je voedingsschema omdat ze zoveel slapen (vooral sávonds)
    @est:hier ook behoorlijke voorkeurshouding!!!! Heb een boekje mee gekregen van het cb met tips erin om te proberen die voorkeur eruit te halen.... Ben er 3 weken geleden mee begonnen en moet zeggen dat het al een heel stuk beter gaat!!! ze draait nuook naar de andere kant om te slapen, spelen en gewoon kijken!!! Heb je die tips ook al gehad????
    @wwjc: En wybe deze nacht ook weer doorgeslapen?????
    @lynn: Jeetje ook al maatje 68!! Hier ook bijna.. ze past 62 nog wel maar 68 gaat ook steeds beter zitten!!! Zo hier ook luiers maatje 3!!!! maar ik vind het wel leuk een maat groter want ik heb bijna geen 68 gehad dus mag eindelijk echt zelf gaan shoppen voor haar!!!!!
    @lynnmvjulian: Wat een schatig boxpakje.. heb er ook 1 voor ise!!! staat zo leuk en zit volgens mij heerlijk!!!!

Las ook nog iets over bijvoeding.. hier ook vorige week begonnen met een schepje rijstenbloem in de laatste avond voeding erbij... ze vindt het lekker en doet het er prima op!!!!
    Ise sliep al vanaf 5 weken door maar ging merken dat ze ineens weer vroeger wakker ging worden.. volgens cb kwam dat toch waarschijnlijk door hongergevoel!!! dus iets zwaardere voeding en voila ze slaapt weer door!!!!!

Verder heb ik deze week ook m'n eerste werkweek weer gehad.. wat was het weer gewoon om daar te zijn!!!
    Bijna gek zo normaal het was terwijl mijn leven wel 180 graden veranderd was ten opzichten van de laatste keer dat ik er was!!!!!
    maar werken ging lekker en met de meiden was weer super gezellig.. maar wat stond ik te stuiteren toen het 17:30 was en weer naarise kon!!!
    Gisteravond hier een stroomstoring in de buurt... lekker lastig om dat een fles te maken om 22:45 terwijl ik bijna niets kon zien.. waterkoker deed het natuurlijk ook niet dus met een steelpannetje water dan maar.... gaat het gas natuurlijk ook niet aan want die ontsteking is ook electrisch... haha nou lang leven de ouderwetse lucifers!!!!!

Zo nu gaat ik stoppen.. meisje wordt iets onrustig in de wipper dus tijd om aan te kleden en lekker te gaan wandelen!!!!!
    Fijne zondag allemaal

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik zag weer mooie kindjes langskomen!

@laatste voeding; ik pluk Fenna om 23.00u uit haar bed. Dan drinkt ze rond de 100 cc. want ze stort op een gegeven moment helemaal in. Dan leg ik haar in bed en wordt ze rond 5.00u weer wakker.

Ze heeft vannacht trouwens echt doorgeslapen. Ze lag er om 12.00u in en werd vanmorgen om 7.15u wakker :) .

@Fruithapje: ik geef Fenna dit wanneer ze er aan toe is. (ik hoop zo snel mogelijk ;) )

@dikke baby's : ik noem haar altijd Spekbaby :D . (ik zou willen dat ik nog van die slanke billen en heupen had )

9. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Indy, we zijn naar Midsland aan zee geweest. Hadden een huisje vlakbij zee. Klein Essestein heet het huisje. Inrichting was wat gedateerd, maar de eigenaaresse is ook in de 80, dus wat wil je. Was wel grappig, net of je de deur naar het verleden open deed zeg maar hahaha. Waar ga jij naartoe? Ik was er nog nooit geweest, maar vind het echt een super eiland! Ook omdat je er met de boot naartoe gaat is het net alsof je ver naar het buitenland op vakantie gaat. Oh, ga je ook een koffiesorbet bij de koffiemolen eten? Heerlijk zijn die. Maargoed dat ik die hier niet kan eten, want zo gaat er natuurlijk nooit wat vanaf. Vanaf vandaag ga ik drastisch letten op wat ik eet, want die zwangerschapskilo's willen niet echt vertrekken zeg maar....

WWJC fijn dat Wybe begint door te slapen! Tis toch echt weer heerlijk als je zelf ook weer behoorlijk wat uurtjes kunt pakken.

Wat is het warm he? Gisteravond alles tegenover elkaar open gezet toen Daan zijn fles kreeg en toen hij naar bed ging weer dicht. Binnen 5 minuten leek het alweer net zo warm als voordat ik alles open zette... Toch heeft hij wel goed geslapen. Kwam vanochtend om 8 uur en ligt nu weer te knorren boven.

Nou, ik ga even genieten van het mooie weer! Fijne dag allemaal!

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @wwjc: pb je adres even voor die bonnen. Ennuh die schoonmaak bonnen hoef ik niet hoor. Wil je me aan het werk hebben :p

@Bang zijn: ik ben vaak bang dat ik Fenna laat vallen met haar hoofd op de plavuizen of dat ik haar met de deurklink tegen het fontanelletje stoot.

hihi mijn laptop herkend fontanelletje niet. Hij geeft als optie frikadelletje, fietstunnel en fondsbrilletje :D .

@Goed/niet goed; ik vind het goed dat ik Fenna steeds beter begrijp en echt van haar kan genieten. Minder goed vind ik dat ik me soms kan irriteren aan het feit dat ze tijdens een sprongetje bij mij niet wil drinken maar wel zo het flesje pakt. De kleine boef. Gelukkig doet ze dit alleen tijdens een sprongetje.

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Er zit weer een wasje in en de ander is opgehangen.

Vanmiddag BBQ-en bij vrienden. Lekker een rosétje drinken. Dat is wel fijn dat ik na 20.00u geen bv meer geef.

@Lynn: balen dat je ongesteld bent geworden. Ik dacht ook dat dat uitbleef tijdens bv. Ik had trouwens gisteren een stekend gevoel links onderin. Ik hou dan toch maar even de komende 2 weken in de gaten.

Ik moet trouwens echt de pil gaan halen.

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan. Toen gaf hij aan dat ik 3 kilo was afgevallen. Ik helemaal blij.

hij gaf daarna alleen ERROR aan :( . Kl*te ding!

13. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    #3733 wwjc19, 5 jul 2009
    Zooo, Wybe gevoed en kind ligt alweer te slapen. :)
    Hij heeft toen een week geleden echt een sprongetje gehad dat hij zo lang wakker was tussen de voedingen, want nu houdt hij het nog maar een uur vol.

Ynnel, (+anderen die roken/rookten) vinden jullie die 9 maanden niet roken niet een goed begin om helemaal te stoppen? (Misschien stomme vraag van iemand die nooit gerookt heeft, maar niet alleen tijdens de zwangerschap is het slecht voor je natuurlijk....) Wat was nu de trigger om die eerste wel op te steken? Hoop dat deze vraag niet verkeerd overkomt!
    Wybe dus vannacht ook zo goed geslapen. :)
    Hihi, hoop voor je dat ze snel 68 heeft dat je lekker kunt shoppen. En anders is de uitverkoop misschien wel goede reden om vast wat kleertjes maat 68 in huis te halen? ;)
    Lijkt me idd raar straks op mijn werk, dat alles daar gewoon nog hetzelfde is, terwijl het thuis idd 180 graden gedraaid is.... Wel fijn dat je het weer als gezellig ervaren heb. Hoop dat ik dat ook zo ga ervaren.
    Lekker gewandeld?

Hier trouwens ook last van de zwangerschap trouwens. Althans, het gewicht heeft zich rond mijn heupen en onderbuik verzameld. Is allemaal wat uitgezakt. :( Denk dat ik echt moet gaan sporten wil ik het weer een beetje in vorm krijgen. :( (Maar waar haal ik de tijd en zin/energie/geld vandaan?)

Sniffy, heb je mijn adres gemaild, bij voorbaat dank!
    Hihi, ja ik wil je aan de schoonmaak hebben, maar werkt dus blijkbaar niet? :p ;)
    Andere bonnen mag trouwens ook hoor. Alleen niet die van pampers. ;) :p
    Wel fijn trouwens om te weten dat Fenna sprongetje heeft als ze niet bij jou wil drinken. Dan herken je het tenminste. Ik heb hier geen idee wanneer hij springt. ;)
    Bbq, lekker.. Ik wil ook weer eens lekker thuis bbqen.....
    Nieuwe batterijen in de weegschaal doen? Of doet hij het weer? Is wel super als die 3 kilo eraf zijn toch?!!!
    Ik moet ook de pil maar gaan halen, want ik begin al zin te krijgen. ;)

Dames met ks, hoe was de eerste keer zo na de ks? Ik ben steeds bang voor die samentrekkingen en dan de combinatie met de wond van binnen....

Hihi, Sniffy, er zijn nog niet veel mensen online, je zit lekker in jezelf te praten. ;) (3 berichtjes achter elkaar.)
    Oei, nu val ik je in de reden........ :p

14. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    #3734 Kikki, 5 jul 2009
    Grappig om te lezen dat ook jullie weer bezig zijn met je figuur. Ik was hier ook al aan het mopperen. Na de bevalling was ik enorm afgevallen en woog ik zelf 3 kilo minder dan voor de zwangerschap. Dit was van korte duur. De kilo's vliegen er nu weer aan 8) en ik hang tussen twee maten in (ok, luxe, tussen maat 34 en 36). Het is alleen wel allemaal veel slapper geworden, vooral mijn buik (bovenbuik) en mijn conditie is NUL. Ik heb al spierpijn van 2 minuten fietsen :). Ik heb me voorgenomen half augustus te gaan shoppen. Dan is mijn gewicht misschien wat stabieler en hangt de nieuwe herfstcollectie er. Kan ik me weer in het net steken voor mijn werk. En vanaf half september ga ik weer stijldansen, lijkt me hard nodig (en is de enige sport die ik leuk vind).

@WWJC: s*x na de ks: voor ons was het afgelopen week voor het eerst na een heel lange periode van onthouding door de lastige zwangerschap en het was :D. Nergens last van. Na die tijd iets spierpijn rondom/onder de wond, maar dat had ik er graag voor over ;).

@Indy: ja, hij ging wonderbaarlijk genoeg direct slapen rond 19.45 uur........ Verbaasde mij ook, maar het was toch echt zo.

@Terschelling: heerlijk eiland! Vaak geweest en hopelijk komend jaar weer. Vind zelf West-Terschelling heerlijk, maar ook Oosterend heeft echt zijn charmes. En de Koffiemolen :p.

Ik heb ook een vraagje aan jullie/advies nodig. Ik hoop dat jullie het kunnen volgen, namelijk:

Mijn manneke krijgt maandag 13 juli zijn tweede prikjes. Omdat hij de vorige keer hier nogal heftig op reageerde (2 dagen ziek en 1 dag onrustig), zit ik in mijn maag met het plannen van de datum voor de 3e prikjes. De datum hiervoor zou ongeveer 5 weken na 13 juli moeten zijn = maandag 17 augustus (tussen prikjes 1 en 2 zaten ook 5 weken). Maar........

Wij zijn met vakantie van 7 t/m 14 augustus. Doen we de prikjes voor de vakantie, dan heeft er maar 3 weken en 2 dagen tussen gezeten en lopen we het risico een ziek/slapend kind mee te nemen. Doen we de prikjes die maandag de 17e (als we net terug zijn), dan hebben we het probleem dat hij dinsdag de 18e en woensdag de 19e voor het eerst hele dagen naar het KDV gaat. En omdat hij vorige keer echt ziek van de prikjes was, is dat geen goed idee. Dan zouden we het donderdag de 20e kunnen doen (er wordt bij ons alleen op maandag en donderdag geprikt), maar ik ben bang dat hij dan al ontregeld is van 1 week vakantie en 2 dagen KDV dat dit ook niet handig is....... Wat is wijsheid? Eigenlijk vallen alle maandagen af, omdat hij dinsdag en woensdag naar het KDV moet. Misschien donderdag de 27e augustus, maar dan heeft er ruim 6 weken tussen gezeten t.o.v. de prikjes op 13 juli. Zou dat kunnen? En wat zouden jullie doen? Ik neig zelf toch naar donderdag de 20e augustus, maar fijn vind ik het niet.

Zo en nu ga ik douchen....... Vanmiddag gezellig op pad met manlief en zoon; koopzondag :D.

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Kikki, ik was zelfs 10 kilo lichter dan voor ik zwanger was! Maar ben er ook alweer 2 aangekomen. :):(
    Ik ga er ook voor om me in het net te steken voor oa mijn werk. Maar ik ga voor de uitverkoop nu. ;)
    Fijn om te weten dat de s*x goed ging. Nu durf ik het ook weer aan. En wat spierpijn heb ik er idd wel voor over. ;)
    (Hier trouwens ook onthouding door bekkeninstabiliteit.)

Ik zou toch ook die do doen. Is het niet mogelijk dat 1 van jullie 2 nog die 2 dg vrij neemt dat hij eigenlijk eerste keer naar kdv zou gaan?
    Wij hadden ook dat hij eigenlijk prikjes moest hebben net voor wij weggingen. Uiteindelijk heeft hij ze een week later gehad. Volgens mij kan dat niet heel erg veel kwaad. Maar anders morgen maar eens aan het cb vragen of dat erg is?

Shop ze nog vandaag! :p

16. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @WWJC: ik ben zelf donderdag en vrijdag thuis (weer het een en ander gewijzigd op mijn werk, maar ik werk vanaf half augustus op ma, di en wo), dus is donderdags prikken het handigste. Ik zou wel evt. dinsdag de 18e vrij kunnen nemen en dan die donderdag werken, maar dan moet oma donderdags oppassen en dan heb ik woensdag nog niet opgelost en dan moeten manlief en ik echt allebei werken. Kun je het nog volgen? Oh ja, manlief heeft geen vrije dagen meer doordat hij erg veel vrij heeft gehad na de bevalling en ik werk in het onderwijs, dus ik kan ook niet zomaar vrij nemen........

Ik denk dat ik ga voor donderdag de 27e en als er dan te lang tussenzit, dan maar de 20e. En ik ga vragen of ik evt. vrijdags de 21e zou mogen prikken in een ander CB hier in de buurt. En het allerliefste prik ik maandag voor de vakantie, maar dan zit er maar 3 weken tussen....... En ik kan hier niet over bellen, de afspraak wordt gemaakt bij het 2e prikje (lekker systeem he?).

EDIT: je hebt me wel op een idee gebracht. Mijn 1e werkweek is toch een rommelweek op mijn werk. En ze hadden al gevraagd of ik die donderdag de 20e niet wilde werken. Misschien dat maar doen en ruilen met die dinsdag de 18e. Kan manlief maandag met hem de prikjes gaan halen (hij heeft vanaf dan op maandag ouderschapsverlof), dan ben ik dinsdag thuis en als het woensdag nog niet gaat, trommel ik de andere oma op. En misschien dat hij voor 1 keer wel op donderdag naar het KDV kan (en anders de andere oma weer.....).

17. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Oeps!! Herkenbaar, ik heb dat ook gehad....bij mij stond de sterilisator er nog in met alle inhoud, waaronder de enige fles waar mijn oudste toendertijd dronk en mijn kolf. Gebeurde net rond vijf uur en ik moest de volgende dag werken en had dus hard mijn kolf nodig. Mijn vriend is als een bezetene naar de winkel gescheurd en we moesten dus alles nieuw kopen. Leuk duur geintje....

Kikki, een dilemma met die prikjes.....ik zou het even op Cb overleggen maar ik zou ook neigen naar donderdag de 21 ste. Iets langer ertussen lijkt me niet zo ramp? Als hij ziek zou zijn verschuiven ze het ook?

Wwjc, gaat lekker met Wybe,die nachten!

Gewicht: tja, ik wil ook nog wat kwijt en dan met name die zwabberbuik. Na mijn eerste kon ik heel snel mijn oude kleren weer aan, maar nu dus niet.....en ik ben bang dat het idd sporten wordt om het eraf te krijgen. Maar ik haat sporten.....dilemma....

Ik ben moe! Gatver de gatver, ik heb wallen tot op mijn hielen. Op zich vreemd want het slapen snachts gaat best goed met Lukas.
    Eergister meldde ik nog dat ie zo vrolijk was, gister had ie echter niet zo'n beste dag. Veel spugen en onrustig (hoe zou het toch komen dat ie de ene dag zoveel spuugt en de andere niet?). We hadden een bbq, waar hij ook niet zoveel zin in had. En voor het eerst was het slapen gisteravond ook een drama. Hij sliep pas rond tien uur en dat is voor hem echt mega laat. En ik was zelf ook zo moe.....ik voelde me even heel machteloos en kl*te. Vreindlief ging met hem aan het lopen en legde hem op een gegeven moment weer wakker terug. Lukas ging kompleet overstuur en krijste het uit zoals ik het nog nooit gehoord had. En hij liet 'm gewoon liggen.....ik kon wel janken en ben hem gaan halen. Zo valt ie echt niet in slaap als hij zo overstuur is. Vriend vond dat we dat even zo moesten proberen, maar zo werkt dat dus echt niet. Niet als hij zo overstuur gaat! Bovendien slaapt hij gewoon niet in als hij op zijn rug ligt, op zijn buik meestal wel (waarom legt hij hem dan op zijn rug? grrrrr) Ik heb hem dus terwijl vriend boven zijn bedje stond om hem proberen te sussen voor zijn neus uit bed geplukt. Niet aardig, maar ik snapte de zet even niet...Ik heb hem bij me laten drinken en hij lag echt nog een kwartier na te snikken...Ik heb even meegesnikt, voor het eerst ....
    Zo, dat ben ik even kwijt!

Ik ga zo even de rest bijlezen, heb hier en daar wat berichten gelezen, maar nog niet alles....

18. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Kikki, en do de 20ste? Dan zit er niet zo lang tussen en misschien is hij wel ontregelt, maar dan heeft hij daarna wel alles gehad. Klinkt misschien stom, maar anders heeft hij het eerst druk, mag dan fijn bijkomen en krijgt het dan weer moeilijk door de prikjes. Misschien dan toch maar beter 1 ruk achter elkaar?
    En denk dat verschil tussen de 20ste en 21ste niet zo groot is.
    Maar ik zou iig wel de do doen als je geen kans hebt om vrij te nemen. Ik zou dan zelf ook het liefst bij hem willen zijn als hij er zo'n last van heeft....
    Maar bellen bedoel ik gewoon algemeen bellen of het kwaad kan als er zoveel tijd tussen zit...

MiniUs, das idd duur als je de kolf erin hebt zitten. :( Ik heb hoop dat mij zoiets nooit gaat overkomen... :)
    Ik zou ook wel willen weten waarom Wybe de ene keer zoveel spuugt en de andere dag eigenlijk niet. (Dus als iemand idee heeft!)
    Vervelend dat je vriend er anders over dacht dan jij. Ik zou er ook niet tegen kunnen. Heb je het wel nog met hem uitgepraat? (Dat hij misschien zowieso eerst met jou overlegd voor hij dat soort fratsen uit gaat halen?) Zij denken het vaak ook goed te doen, maar werkt helaas ook niet altijd.

Dikke knuff voor je. Hoop dat je vanmiddag ergens nog kan rusten?

Joepie, Wybe is weer wakker! Hihi Ga me lekker met hem bezig houden.

19. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @WWJC: De weegschaal gaf daarna helaas het goede gewicht aan :( maar wel iets minder.
    Mijn weegschaal geeft 'gelukkig' wel teveel aan, zo'n 2-3 kilo. Want bij de VK en in het ziekenhuis woog ik met kleren aan, evenveel als thuis zonder kleren :).

ik praat graag tegen mezelf :p

@s*x: ik heb totaal geen last van de wond. De 'eerste' keer voelde het wel wat strak aan van binnen ;) . Maar ik moet echt de pil gaan halen want de rubbers zijn op :D

@Sporten, ik sport nu weer zo'n 3-4 weken. Het is echt heerlijk. Mijn conditie is er niet veel op achteruit gegaan.

20. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Ben je bij vk en zh vaak gewogen? Ik nl maar 1x. (Toen ik van ene gyn naar andere ging)
    Gelukkig wel iets eraf! (mist juich-emoticon...)

Lol, jammer dat bij die bonnen er geen bij zit voor rubbers. ;)
    Ik heb nog wel met smaakje liggen. :p

Wat krijg je trouwens van felicitas echt gratis? (Dus welke kortingsbonnen of cadeautjes?) Is dat wel leuk? Interessanter dan die doos van Prenatal?

Deel Deze Pagina