April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    @Est, ik geef ook bv maar werd 5 weken na bevaling alweer ongesteld. Had ook verwacht dat het langer zou duren maar dat was helaas niet. Ben dus zelfs nog wel jaloers op Lynn. Zij pas na 4 maanden.
    Goed van je dat jij aan speentje dacht en dat Tjeerd daarna lekker de fles verder leeg kon drinken. Zo leuk dat we steeds meer weten J
    @Wwjc, ik ben zo bang dat als ik een borstkolf via marktplaats besteld dat ik dan daarna spruw of zo krijg. Ze zeggen dat dat ook in het motortje komt dus ben daar bang voor. Maar huren is idd ook duur.

Leuk dat je zo’n leuke middag/begin van avond met je ouders hebt gehad.
    Leuk zo’n zwembadje en het wordt vast snel weer mooi weer, dan kun je hem gebruiken.
    @Indy, ja als ze kunnen showen dat doen ze ineens het hoofdje heel goed omhoog. Deed mijn kleine meisje ook ineens super goed bij cb.
    Als ik de voeding van 23.15 uur oversla dan heeft ze er maar 4 op een dag en dat is te weinig dus ga die proberen te vervroegen.
    En ja ze is dan tot 10 uur wel wakker, soms wil ze even vast gehouden worden maar kan ik zich ook gedeeltelijk zelf vermaken.
    Misschien is het voor jou ook iets om de tijden dat hij slaapt op te gaan schrijven, misschien kun je dan toch iets van regelmaat vinden.
    Zou gezellig zijn als je op vakantie ook nog ff kunt forummen maar als dat niet het geval is: heel veel plezier en geniet ze!
    @Wwjc, hier echt vanaf het begin een babypapa, hij is zo schattig ermee. Doet echt zo gek en leuk met haar! Maar heb idd wel vaker gehoord dat papa’s de kindjes “leuker” gaan vinden als ze wat groter zijn en meer kunnen. Was bij mijn eigen vader blijkbaar ook het geval.
    @Eefje, wat heeft Sam goed geslapen! Fijn!
    @Est, wow wat heeft Tjeerd lekker lang geslapen. Heerlijk!
    @BV, tot hoelang hebben jullie in je hoofd bv te blijven geven als alles goed gaat? Ik denk dat ik rond een de 6 maanden wil stoppen. Dan komen er ook steeds meer andere dingen bij zoals papfles en zo. Dat vind ik, denk ik nu, een mooi/goed punt om te stoppen.
    @Wwjc, joepie Wybe doet het echt goed! Fijn kun jij ’s ochtends ook net ff wat langer slapen.
    @Ynel, fijn dat Ise nu weer doorslaapt met beetje rijstebloem bij de laatste voeding. Voor haar maar ook voor jullie erg fijn!
    Fijn dat je eerste werkweek er weer op zit en dat het zo goed is gegaan!
    @Sniffy, Fenna ook al zo’n goede nacht, lekker!
    @MO, haha de deur naar het verleden op doen. Grappig zoals je dat verwoord, na ja weet je weer hoe dat dat er uitzag!
    @Sniffy, leuke opties voor fontanelletje maar dat zoeken we niet helemaal, hihi!
    He bah van weegschaal maar misschien was het toch goede meting en ging hij daarna op error?! IK hoop het voor je!
    @Kikki, slim om dan weer te gaan shoppen! Ga je de herfst lekker fris in, misschien ook een idee voor mij.
    Ik ga trouwens vanaf begin augustus weer beginnen met sporten, dan mag ik eindelijk weer J
    Ik denk dat ik dan ook, als dat mag, voor donderdag de 20ste zou gaan.
    Maar misschien beetje hoopgevend voor jou: mijn dochtertje reageerde ook best heftig op de eerste prikjes maar op de 2e prikjes was stuk minder. Wel wat verhoging maar dat was het eigenlijk wel. Hoop dat dat bij jouw mannetje ook zo zal zijn.
    @Minius, wat vervelend dat vriend Lukas terug legde, dat Lukas toen heel hard ging huilen en dat hij hem toen liet liggen. Goed dat je hem eruit hebt geplukt misschien niet even tactisch ten opzichte van vriend maar ik kan dat ook niet hoor!
    Mijn man kan ook beter tegen het huilen van meisje dan ik. Haal haar er steeds veel eerder uit dan dat hij zou doen.
    @Sniffy, lees dat je toch wat minder bent afgevallen dan je had gehoopt na eerste weegschaalavontuur. Jammer!
    @Pil, afgelopen vrijdag ook de minipil maar gehaald, ik haat rubbers! Ondingen!
    @felicitas, paar tijdschrijften, 2 luiers active fit, paar kortingsbonnen (ook weer voor luiers J), papmelk, ligadoosje +liga erin, fruithapje, lepeltje van nuby om mee te laten eten en nog paar dingen. Vond het wel een leuke doos.

Nou, ik ben vandaag echt hartstikke lam. Ademhalen vind ik zelfs nog veel moeite doen, haha! Maar ja, blijf het maar wel doen, zit niets anders op.
    Tot laters!

2. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    kiki....julian heeft ook erg gereageerd op de 1ste keer prikken...maar op de 2e en 3e keer bijna niet of niets.....dus ik zou me niet al te druk maken...de 2e keer sliep hij alleen maar meer en de 3e keer merkte we helemaal niets!!!!

ik MOET ook echt afvallen!!! Mijn bmi is 30 en dat is teveel.....maar ik zit zo in mijn maag met die verekte bv....dus vind het moeilijk....maar wie weet gaat de bv nog een keer zijn werk doen....want ik heb hier geen last van eetbuien ofzo...eet gewoon normaal.....en een vriend van mij zei dat ik misschien te weinig eet waardoor mijn lichaam in spaarstand staat...dus ik moet elke morgen een lauwglas water met citroensap dirnken......want ik kom niets aan maar val ook geen bal af....

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik ben iedere controle bij de VK gewogen en toen ik de laatste 5 weken bij de gyn. liep ben ik 3 x gewogen.

Ik heb niks van felicitas aangevraagd. Die doos van Prenatal stelde weinig voor. Maar ja je mag een gegeven paard niet terug geven :D:p

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Lynn: ieuwwww lauw water, dat vind ik echt smerig. Succes ermee!

@Leonie: ik wil zeker 6 maanden BV geven, dat is echt mijn doel. Dan wil ik denk ik ook gaan afbouwen.

@lijnen: ik ga zo snel mogelijk weer aan de weighcare repen. Die werken echt goed bij mij.

5. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    wwjc, ik hoop ook dat het jou nooit overkomt met een kolf ;) Zooo zonde van het geld.
    Wybe gezellig vandaag? En hij spuugt dus ook de ene dag wel en de andere dag bijna niet? Bizar he? Ik merk dat Lukas ook echt lekkerder in zijn vel zit als ie aan 'ik-spuug-vandaag-niet-zoveel-dag 'heeft
    Wegen: ik ben nooit gewogen. Vk deed dat nooit.

Leonie, was je na 5 wkn alweer ongesteld? Jeetje, das jammer! Hier gelukkig nog niks. Ik hoop dat het net zolang wegblijft als bij de eerste (9mnd).
    En qua borstvoeding: ik weet nog niet hoe lang ik het wil geven. Mijn oudste heeft het ruim een jaar gehad terwijl ik dat absoluut niet van plan was! Met een tweede lijkt het me toch lastiger, want ik heb me toen thuis suf gekolft (op het werk wilde ik liever niet kolven en daar lukte het gewoon ook heel slecht, dus ik kolfde voordat ik naar het werk ging (om half zes zat ik dan te kolven, n denk ik: ik was gek!)en als ik thuiskwam en s'avonds laat nog een keer. Ik zat hele tijden te kolven en dat ga ik nu echt niet meer doen. Dat red ik niet eens met nog een peuter erbij). 6 mnd vind ik wel een mooi streven, dus dat wil ik eigenlijk sowieso wel!

6. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    wwjc: volgens mij is het voor de mama's bijna altijd moeilijker om de overstap te maken.. Baby is er vaak eerder aan toe dan mama..
    Tjeerd slaapt onder een hemeltje, dat houdt de meeste muggen wel tegen.
    Het sabbelen doen ze idd allemaal wel, maar vandaag maakte hij ook smak geluidjes, zo schattig..
    Tjeerd heeft op de couveuse afdeling geleden, daarom konden we niet bij elkaar liggen. Toen we thuis waren had ik zoiets van "we zijn er nu aan gewend om hem niet bij ons te hebben, als we hem dan nu bij ons nemen moeten we dat later weer afwennen". We hebben gewoon heel veel gekroeld, ook in het grote bed..

Lenny: heb die tips nog niet gehad, zal er eens om vragen, dank je voor die tip!
    Gelukkig heb je wel een gasstel en geen elektrisch kookplaat.. Dat had heel vervelend geweest!

Sniffy: veel plezier met je BBQ. Wij gaan zo straks ook met vrienden BBQ-en.

Kikki: da's idd luxe, tussen maat 34 en 36.. Bij mij is het eerder tussen 42 en 44 voor broeken en 38/40 voor shirts (ik ben een beetje buiten proporties...)

7. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Zo, weer een goede nacht achter de rug! Onze kleine meid meldde zich vanmorgen om 8uur, mannetje uit bed "geschopt" en zelf lekker verder gaan slapen :D Om 11uur was ze weer wakker en is toen tot kwart voor 1 wakker geweest! Echt een record voor Rosan. Ze was ook zo lekker wakker en vrolijk, echt genieten!!!!
    @All......ik merk zelf dat ik nu erg veel tijd doorbreng met Rosan. Als ze wakker word neem ik echt lekker uitgebreid de tijd voor haar! Ze is ons 1e kindje. Ik vraag me wel eens af hoe dat zal zijn met een 2e......neem je dan nog zoveel de tijd voor je baby? Of gaat dat dan niet omdat je er nog een 2e kindje bij hebt die ook aandacht wil??
    ==Hoorde mijn schoonzus laatst zeggen over haar zus dat die de 2e bijv. veel langer en vaker liet huilen dan de 1e. Tja die had daar echt geen tijd voor??? Er liep er tenslotte nog 1 rond die aandacht nodig had???

@Indy. Rosan is 56,5 cm en gebruik een slaapzakje van de Hema 50/62 en 1 van de V&D one size. Ze zitten bij de armgaten en hoofd goed, niet te ruim. Volgens mij zijn de gaten idd belangrijker dan de lengte van het zakje. Gewoon eens kijken wat goed past!
    En dat je mannetje ineens andere slaaptijden hanteert, zou het niet komen door de warmte? Dat het later op de dag wat koeler is? Spannend he zon klein mannetje in zon groot bed! Hoop dat hij er goed in wil slapen!!!
    Ohhhh lekker maandag er even tussen uit :D En wat WWJC al zegt, lekker gaan genieten van je vakantie en niet teveel aan het forum denken, we praten je wel bij als je er weer bent ;)
    @WWJC,lekker dat manlief di vrij is en lekker bij Wybe kan zijn! En spannend dat hij niet eerder een hele dag met hem alleen geweest is. Mijn man vond het gister heerlijk even quality time met zijn dochter te hebben toen ik er niet was! Hij had er echt van genoten zei hij! Maar hij vind peuters ook hartstikke leuk hoor, hij gaat ook zo leuk met dochtertje van zijn zusje om, die is nu 2.
    Goed te lezen dat je nu zo lekker kunt genieten van Wybe!!! Dat merk ik ook echt in je stukjes die je schrijft, je bent lekker positief en ik kan er echt in lezen dat je geniet! (las ik in je reactie op Est)
    @Eefje, neem je Sam dan ook mee naar de kerk?
    @Est, jouw ouders ook gescheiden? Heeft 1 van beide al een nieuwe partner? Mijn ouders zijn ook gescheiden. Had er in begin best moeilijk mee! Nu kan ik er beter mee omgaan, maar toch blijf ik het missen om een "ouderlijk huis" te hebben....
    @Ynnel/WWJC.....Roken....TJa waarom ben ik weer begonnen? Schreef het al eerder, het is volgens mij puur verveling. Het vele thuiszitten (ik ga niet veel met Rosan op pad ---> Rust en regelmaat......) doet er denk ik ook geen goeds aan. Ik weet echt wel dat het superslecht is het roken WWJC en vind het heus niet vervelend dat je er naar vraagt/ons er op wijst. Ik ben ook dom dat ik weer ben begonnen.....zou eigenlijk voorgoed de sigaretten gedag moeten zwaaien!
    Maar idd Ynnel, het is zo lekker met een lekker koud glas wijn erbij....en het is zo gezellig????
    @Sniffy (noem je liever Snuffie, met je gespeur naar nieuwe lezers haha) goed dat Fenna lekker doorsliep! Dus je kijkt al uit naar moment van 1e fruithapje? Ik eigenlijk niet......dan zijn ze alweer een stap groter....ze mag nog wel lekker even baby blijven van mij hihi.
    En wat betreft dat stoten met hoofdje tegen deurklink, ik ben ook best bang om haar hoofdje te stoten. Blijf er altijd wel alert op dat ik niet te dicht langs deuren en muren loop met haar!
    En lekker hoor BBQen, veel plezier en eet smakelijk (denk wel aan je weegschaal he ;) ) ! En geniet van de rosé!
    @Mo, hier is het boven ook zo warm. Ik kan ook alles tegen elkaar loszetten, het blijft te warm boven (volgens temp.meter op babyfoon). Maar Rosan slaapt er niet minder goed om, ze is echt een goede slaper wat dat betreft!
    @WWJC, dus toen Wbe in sprongejte zat was ie langer wakker? Dat heeft Rosan deze week ook! Vanmorgen was ze zelfs anderhalf uur wakker! Had haar nog lekker even in de schommelstoel gelegd (Manlief was jaloers, die wilde ook zo lekker schommelen met zon muziekje erbij, ben alleen bang dat hij wel zwaarder is da 9kg en die pret niet doorgaat ;) ) en toen was ze ook wel heel erg moe, heb haar in bed gelegd en niet weer gehoord!
    Sex na ks.....het viel mij niet tegen. Had geen last van wond of zo. Eerder dat ik best weer moest wennen......best lang niks aan s.. gedaan eigenlijk. Gisteravond ook nog even "iets" gedaan......best lekker maar toch.....Volgens mij ben ik er nog niet helemaal klaar voor?
    En wat betreft je figuur....heupen en buik...Valt mij ook erg tegen hoe het er nu uitziet. Ben niet eens veel aangekomen tijdens zwschap maar achteraf blijft er veel zitten. Toch maar eens actiever gaan wandelen en lekker gaan fietsen savonds of zo....Sportschool heb ik nog even geen zin in. Wat ik ook heerlijk vind is zwmmen, misschien met zus weer gaan baantjes zwemmen, heerlijk!
    @Kikki: wat betreft de prikjes....Ik vind het moeilijk dat voor je te bepalen. Ik zou doen wat jouw hart jou ingeeft! Moedergevoel is toch de beste?? :D
    @Mini-us wat vervelend dat je kleine mannetje zo van slag is en dat vriendlief zo anders handelt dan jij gedaan zou hebben. Ik vind het ook altijd lastig er wat van te zeggen als ik het er niet mee eens ben, maar goed dat je hem lekker even bij je hebt genomen! Wilde hij daarna wel lekker slapen?

=====Lekker in leven? Dat lees ik hier steeds? Over bonnen en zo? Was dah??? Ik wil weten!!! :D====

@Leonie: Wel blijven ademhalen hoor! ;)
    @Lynn, wat vervelend dat je niet afvalt. Kan me wel voorstellen dat als je te weinig eet en je geeft BV dat je lichaam idd in soort van spaarstand gaat? Je moet natuurlijk ook nog niet teveel eisen van je lichaam? Ben je bij een dietiste geweest voor het afvallen, misschien kan zij je van goede adviezen voorzien? Imd had je ook nog wat goede adviezen gegeven las ik toen?

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    ik moet binnenkort naar de dieetiste....

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Jessie: ze groeien idd wel snel maar als ik haar aan een appel of een banaan laat likken zit ze echt te genieten.

Ze blijft bij mij nog wel baby omdat ze BV krijgt ;)

10. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Fruithapje: Van mij mag het fruithapje ook nog wel even wachten. Maar ik heb wel het idee dat Senne langzaam over moet naar 4 flessen. We moeten haar nu al 2 dagen voor iedere fles wakker maken en dan drinkt ze 1 fles helemaal leeg. Bij de fles van 11 uur liet ze zostrals de helft staan!!

@Sniffy: Hier ook weer aan de pil sinds 2 dagen ,ons voorraadje was ook op, dus moest nu wel haha.

Geïrriteerde huid: Ik smeer er zodra ik zie dat ze zo'n plekje krijgt wat zinkzalf op (geen sudocréme of zo, maar echte zinkzalf) en dit werkt perfect!

@kipkip: Wat fijn dat de eerste werkweek zo goed bevallen is! Dan ga je met een veel finer gevoel werken als je weet dat alles goed gaat.

@egbimi: Echt kanp van je ventje, nog steeds zonder p a b. Hihi Senne ligt ook af en toe als een bezetene op haar handjes te sabbelen.
    O ja en die zieze vliegen bahbah. We hebben hier een vliegenlamp staan. Een ware straf voor de hond maarja. Iedere keer als dat ding knetterd vliegt Max (de hond) de bench in haha. Hebben wij ook weer even rust, hij is een beagle en doet zijn ras eer aan wat betreft eigenwijs zijn en niet luisteren haha, maar verder is het wel een scheetje hoor.

@Jessie: Onze wagen is van december 2006. Hij bevalt ons ook prim verder, baal er ook echt van. Hopelijk hebben we hem weer snel terug. We konden wel een leenonderstel krijgen, maar er waren er geen beschikbaar, maar hij raade het af om de wagen nog te gebruiken, dus ja , wat moet je dan?

@Mo: Fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie! Senne was deze week ook voor het eerst wezen wennen en alles is goed gegaan op het kdv. Wijmoeten dinsdag ook weer naar het cb en Senne draagt nu ook 62 hihi.

@lynn: tjonge jij hebt een pechdagje gehad gisteren dus haha. Mijn ongi is bijna voorbij gelukkig!

@Leonie: haha das altijd fijn als je man ook vindt dat je er goed uit ziet haha. Leuk hè als je met een paar mama's over de kindjes kunt kletsen en dan ook over andere dingen eromheen.
    Ik vind ook dat ik even op zoveel moet reageren hier, maar het is idd een hele opgave, dus af en toe sla ik wel wat blz over, sorry dames!!

@wwjc: zo jij hebt lekeer vorrdelig luiers in kunnen slaan dan, dat scheelt dan lekker veel!
    Wel fijn dat gevoel dat je bij je ouders hebt, van missen en zo. Ik heb dat eigenlijk niet, maar dat heeft ook weer z'n redenen.

@Indy: nou nou je maatje had echt een ontregelde dag dan gisteren. Hoe gaat het vandaag?
    O ja de slaapzakjes die je zei van maat 70, houdt in dat ze zijn 70 cm zijn (maat 70 bestaat niet). Sommige winkels werken met kledingmaten, andere met cm. Ik heb er van de hema (56/62 en van de prenatal (70 cm) die van de prenatal zijn volgens mij net iets groter. Maar kan wel hoor!

@wwjc: Henrij maakt het niet uit, baby of kleuter. Moet zeggen dat ik echt van hem sta te kijken af en toe hihihi. Wat fijn dat Wybe het zo goed doet.

@Sniffy: haha wat grappig die opties voor fontanelletje hahahaha. hihi en die weegschaal, tjonge jonge eerst 3 kilo afgevallen en daarna error, dat gebeurt toch vaak als die niet meer kan wegen hahahahaha,nee geintje meid!!

@wwjc: Bij Nils was eigenlijk niet bang voor de eerste keer na de ks. Alleen merkte ik wel dat mijn buik behoorlijk slap was zeg maar, ik bewoog niet echt lekker mee hahaha.
    Nu na de gewone bevalling was ik wel bang, om dat de hechtoingen daar natuurlijk hadden gezeten. Maar je kunt het toch voorzichtig proberen en als het niet gaat, heeft je mannetje gewoon nog even pech haha.

@Kikki: wel ja joh maak me een beetje jaloers met je maatje 34/36!!! Ik zit gvd op 42 grrrrrr. Ik wil wel gaan afvallen maar moet mezelf wat dat betreft ff een flinke trap onder mijn dikke reet geven haha.
    O doe jij aan stijldansen? Leuk!! Ik heb dit ook heel lang gedaan en heb ook wedstrijden gedanst. Alleen nu met 2 kleintjes zoek ik het echt niet meer om te gaan trainen.

@Minius: Hè wat vervelend dat je je zo kl*te voelde. Even lekker huilen is dan vaak wel fijn, toch? Hewoon laten gaan, niemand die het ziet!

@Jessie: Ik merk nu bij de tweede dat je zelf veel makkelijker bent dan bij de eerste, ook qua tijdstippen van de voedingen. Bij Nils was 4 uur ook echt 4 uur en niet een kwartiertje later. Nu wordt het soms wel eens een half uur of meer later en ;s morgens wel eens 1,5 uur (zolang ze zelf niet moppert dan hè?). Maar ik kan niet zeggen dat ik er geen tijd voor heb, dat vind ik ook wel raar dat ze dat zegt??? Dan moet je maar tijd maken vind ik!! Je kunt toch ook dan samen met de oudere de kleinste aandacht geven? Zo doe ik het vaak met Nils. Die komt dan ook even lekker vertellen met Senne en praat mij dan na, maar een paar min. dan heeft hij het wel weer gezien haha.

Zo hèhè, ik ben er doorheen.

Nu mijn verhaal haha.

Ik ben gisteren voor mezelf nog naar de HAP geweest om 19:30. Ik had al vanaf 16:30 krampen en stekende pijn links op mijn borst. Ik begon echt aan mijn hart te denken (nooit iets aan gehad hoor maar het deed zo'n pijn). Nu blijkt dat ik het syndroom van Tietze heb (haha toepasselijk, want het zit achter mijn linkertiet). Dit is een irritatie in het kraakbeen wat tussen je rib en borstbeen zit. Heb nu ontstekingsremmers, maar heb nog steeds veel last. Voorla met ademen, lachen, lopen, zitten, alles wat intensief is zeg maar. Dus hier even geen s*x hahaha.
    Gelukkig was mijn moeder hier gisteren die kon even bij de kindjes blijven.

Gisteren lekker druk dagje gehad met visite van broer met vrouw en kind en mijn moeder met haar vriend.

Mijn schoonzus heeft mijn nagels weer lekker gedaan (acryl) dus dat ziet er weer netjes uit.

O Nils is wakker en Henrij ligt te slapen op de bank dus ga er weer even vandoor.

Tot strakjes

11. Indy1973

Indy1973 Actief lid

22 aug 2008
    369
    0
    0
    Zo, ben ik nog even op de valreep J

Afgelopen nacht ging redelijk….hij heeft doorgeslapen, maar wel weer met behulp van de speen die mama er een aantal keren in heeft gedaan…maar verder, hij gooit het schema wat we eindelijk een beetje hadden, totaal op z’n kop, de boef!
    Normaal gesproken slaapt hij ’s ochtends tot een uur of 11, dan mee naar beneden voor voeden en spelen en meestal rond 13:00 weer naar bed en slaapt hij weer twee uurtjes…dan rond 17:00 meestal een hazeslaapje….maar vandaag..?? Na de voeding van 06:45 heeft ie ‘maar’ geslapen tot half 10, wel lekker bij ons in bed gelegen…spelen en knuffelen. Na de voeding van 11:00 uur viel ie weer in slaap, niet wakker te krijgen! Dus maar in bedje gelegd, na een klein uur alweer wakker en wilde niet meer slapen! Beneden met hem gespeeld en om half 3 weer gevoed…meneer was toen al behoorlijk moe, dus na deze voeding ook meteen weer bed in. Na wat jengelen viel ie toch in slaap, maar na 10 minuten krijsen!! Dus eruit gehaald, op zijn kamertje in de stoel gaan zitten met hem, nog nasnikken en viel na 10 minuten weer in slaap…dus weer teruggelegd en nu is het nog stil boven….eeehhh nee toch niet…(manlief gaat ‘em eruit halen nu) ben weer benieuwd wat komende nacht gaat worden!
    Dit klinkt behoorlijk als een sprongetje of niet? (zo kan ik dat huilen tenminste een beetje ‘tolereren’ ;))

est- ga morgen toch nog maar even slaapzakje maat 70 halen en dan dat maar eens proberen!
    wwjc- Wybe alweer zo goed geslapen, fijn! Ook niet onrustig geweest, zodat mama boven de wieg hing?
    J
    Ik ga 3 dagen werken. Enne…ik hou je aan de beloofde samenvatting hoor! ;)
    ynnel – klinkt als zelfde maten als ons mannetje, dus ga morgenochtend nog snel slaapzakje maat 70 halen! Fijn dat je zo’n lekkere werkweek hebt gehad!
    mo1977 – wij gaan naar West op Terschelling (eigenlijk altijd). Vind het een geweldig eiland! Mijn vriend gaat er al jaaaaren heen en heeft mij 5 jaar geleden ook besmet met het Skylge-virus
    J
    Vooral de Walvis en paal 8 zijn favoriet bij ons
    sniffy – veel plezier op de BBQ en met de rosé ;) Trouwens, wil hier ook proberen BV tot 6 maanden vol te houden…. Kunnen we elkaar steunen!
    kikki- hier ook slappere buik en conditie van NUL! Ik wil er nog 4 kilo afhebben en dan ben ik weer helemaal blij! Volgens anderen moet ik dat nu al zijn, maar ja….
    Hoe ziet het schema qua slapen er nu uit met jouw zoontje (overdag)?
    ik zou trouwens voor donderdag de 20ste gaan voor de prikjes, dan heeft ie alles maar in één keer achter elkaar gehad…toch? Oh lees al dat je er uit bent wat je gaat doen
    J
    minius – denk dat alle mama’s eerder geneigd zijn om de kleine eruit te halen dan de papa’s. Ik heb net vriendlief ook vriendelijk gevraagd of hij de kleine er nu uit wilde halen… en ik ben ook moe! Zou het miss aan het weer liggen? Een jaar volgehouden met BV? Knap hoor! Had je dan wel voldoende met die ‘paar’ keer kolven per dag (bedoel het niet lullig hoor, mocht het wel zo overkomen!) of kreeg hij dan FV erbij?
    leonie – zoals je hierboven hebt gelezen, zit er momenteel helemaal geen schema meer in met slapen…dus noteren heeft nu niet zoveel zin… Jij ook al lam vandaag? Hier dus net zo!
    jessie81 - ik vraag me hetzelfde al over 2de kindje! Ik breng nu ook veel tijd door met ons ventje, het spelen met hem vind ik ook superleuk. Geen idee wat dat slapen is…of het nu aan het weer ligt of een sprongetje is…
    inge1983 – ohhh….70 cm? Ik dacht al ‘wat een rare maat? Dat bestaat toch helemaal niet?!’ hihi ik ben blond…is dat voldoende excuus? Sydroom van Tietze?? Nog nooooit van gehoord! Vervelend zeg, hoop dat je er snel vanaf bent!

Meneer is intussen weer beneden, zit in de wipstoel te mekkeren….normaal gesproken vindt ie dat geweldig…zucht….als ie aandacht krijgt is het goed, maar volgens vriendlief ‘zijn we geen kermisbedrijf’
    J

Nou dames….denk niet dat ik vanavond nog weer ga forummen (maar je weet maar nooit…hihi…’t is ook zo leuk hier!
    Iedereen een fijne week met hopelijk veel nachtrust en wwjc en jessie, ik hou jullie aan het bijpraten! J

12. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Komen we in de stad...... geen koopzondag :$! Omdat het zomer is. Dus, maar gezellig bij zwager en schoonzus in de tuin gezeten; ook leuk en kost minder geld!

@Inge: hmmmm, klinkt best eng die ziekte! Ik zou ook even geen s*x hebben in jouw geval. En ik moet zeggen, het was heerlijk afgelopen week, maar het is nu niet zo dat ik alweer regelmatig zin heb, zeg maar ;) Het is de weg der geleidelijkheid.......

@Indy: de Walvis is ook mijn favoriet. Oh, zo heerlijk daar op het terras buiten zitten, gezicht in de zon en naar de zee :p. Heerlijk. Hoe doen jullie dat eigenlijk met de auto? Neem je die mee? En alvast een fijne vakantie! Ik hoop dat je dit nog leest voor je vertrekt, want je vroeg naar ons slaap- en voedingsschema. Ik hou dit al vanaf het begin bij en zag twee weken terug dat hij tussen twee schema’s inhing (soort overgang leek het wel). Nu niet meer. Het gaat ongeveer zo:

Voeding: 06.30/10.00/tussen 13.30-15.30/18.30/22.30. Het zijn allemaal ongeveer-tijden, maar zo komt het meestal uit. De middagvoeding varieert en hangt af van zijn slaapje.

Hij wordt meestal rond 06.15 wakker, dan voeden om 06.30, dan weer een uurtje slapen rond 08.00 uur. Dan wakker tot fles van 10.00 uur en dan weer slapen rond 11.00. Hij slaapt dan of een blok van 3 uurtjes of hij slaapt een uurtje en wordt “vervelend” wakker rond 12.00. Ik wil hem dan nog wel eens een klein flesje geven (en die trek ik af van de fles rond 15.30). Hij zit namelijk al op de maximumvoeding van 5x200. Hij slaapt dan weer een uurtje of 2 in. Hij krijgt weer een fles rond 15.00 uur, slaapt weer rond 16.30 een uurtje en krijgt rond 18.30 de fles. Dat tijdstip houd ik vrij strak aan, zodat hij moe en goed gevoed rond 19.45 naar bed kan. Ik let er ook altijd op dat hij van ca. 17.30 tot bedtijd wakker is, zodat hij lekker moe in slaap kan vallen. En rond 22.30 maak ik hem wakker voor de laatste fles, waarna hij als een blok verder slaapt. Doordat ik al heel lang zijn slaapschema bijhoud, weet ik dat hij gemiddeld 14 a 15 uur per etmaal slaapt (sprongetjes daargelaten) en dat hij tussen 07.00 en17.30 ca. 5 a 6 uur moet slapen, zodat hij ’s avonds en ’s nachts goed slaapt. En die 5 a 6 uurtjes zijn dus opgeknipt in ’s ochtends een uurtje, lange middagslaap van ca. 3 uurtjes en een uurtje aan het einde van de middag. En soms is dus de middagslaap opgeknipt in 2 slaapjes. Kun je het nog volgen :(? Het zijn wel richttijden, want zoals vandaag ligt hij nu te slapen in de box (hoort niet!), maar hij heeft vanmiddag te weinig gepit. Als hij blijft slapen, til ik hem naar boven en slaapt hij hopelijk zo de avond en nacht in........ En soms is hij een dag onrustig en slaapt hij minder, maar dan slaapt hij de volgende dag wel bij. In principe let ik toch wel vrij goed op zijn regelmaat en ritme, maar kijk ik ook naar wat hij zelf aangeeft. Een beetje een mix dus.

En ik ga toch donderdag de 20e of de 27e prikken. Daarna lekker vrijdag+weekend thuis, kan ik zelf voor hem zorgen.

13. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ben ik weer! Eerst ff een egoberichtje, ga daarna alles lezen!
    Vannacht ging super! Heb hem om 22.00 uur naar bed gedaan, 21.30 uur de fles gegeven.
    En hij heeft geslapen tot 7.00 uur! Dus wellicht voor herhaling vatbaar, al was het gisteren even noodzaak zo, omdat hij zo moe was van de middag.
    Dus weet nog niet zeker of ik het vandaag weer zo ga doen, even kijken hoe het uitkomt. Als hij nu wakker blijft tot ongeveer half 10, doen we het weer zo.

Hebben jullie dat ook, dat je ineens op een dag iets ziet wat hij nog niet eerder deed?
    Tim kan nu grijpen en vasthouden! Hij pakt het goed vast, en brengt het daarna vrijwel direct naar de mond, om het uitgebreid te gaan proeven.
    Ik heb het idee dat Tim in bepaalde dingen achterloopt, maar in dit soort dingen loopt hij echt voor volgens mij?
    Ook kan hij prima zelf nu "spelen" in de bos. Hij is dan heel druk tegen de boxspiraal aan het slaan, en trappelt er enorm druk op los!
    Zo leuk!! En bellenblazen en kwijlen is ook wat nieuws...

Zo grappig hé, en wat gaat het snel allemaal zeg....
    Mannetje doet ook pogingen om om te draaien, maar kan nog niet helemaal doordraaien.....

14. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Intiem vraagje; bij wie is sex ook nog steeds zo gevoelig?
    Bij mij voelt het nog steeds niet lekker, en dan word ik natuurlijk wat gespannen, en wordt het de volgende keer nog minder leuk...
    Baal er wel van.
    Vriend voelt ook dat het anders voelt, niet meer zo glad zeg maar....
    Bij jullie ook? *schaam* ;)

15. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    WWJC: Mijn mannetje vind het erg leuk hoor de baby-tijd..Maaaaaar hij laat het liefst toch alles aan mij over..Hij is ook 'beter' met wat grotere kinderen..Geeft niks ..ik vind het heerlijk..;)
    Weet eigenlijk niet precies wat het is van die flauwte...maar t lijkt soms of ik een hele lichte apneu heb..onbewust sla ik wel eens 3 ademhalingen of iets over..:( dus daar zal t wel aan liggen..door die stop voel ik me dan wat flauwig en soms licht paniekerig..maar omdat ik nu weet waar het aan ligt 'praat' ik mezelf er weer uit!
    @Figuur: pfff praat me er niet van...ik zag mezelf gister zittend in de spiegel:$ man o man wat een billen..haha..dan zakt t ook nog allemaal zo lekker uit he als je zit..maarre gewoon door eten nog even en dan een beetje overal op letten en sporten...is me eerder gelukt...was toen ook 63 en ben weer naar 56 gegaan ..nu ga ik voor de 59 kilo...(wil net onder de 60...:))
    moet even naar Sam....

16. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @over mijn figuur; heel eerlijk gezegd vind ik dat het al best wel weer netjes in vorm is.
    Het is allemaal wat "zachter" dan voorheen, maar dat vind ik niet erg. Hoort wel bij een mama vind ik.
    Nee, 2 kilo's eraf, en dan ben ik wel tevreden.
    Mijn buikje mag nog iets strakker, maar zolang ik nog chips eet mag ik ook niet zeuren vind ik... hihihi

Even spammen met ons lachebekje.
    Dan kan het nog zo'n gezeur zijn op het werk, maar als ik dit dan zie, ben ik op slag alles vergeten.... ;)
    Bekijk bijlage 2719

17. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    danielle kan tim al zelf spelen in het bos????? :p ik zat te lezen en d8 he?

18. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    :)Hallo ben ik ook weer eens...

Veel meegelezen, maar gewoon geen tijd gehad om te reageren...mooi weer ook geweest dus eigenlijk heel veel weggeweest met de kleine man! Ik zal reageren op wat ik nog weet :)

Baby-papa: Papa is heel leuk met Tycho. Hij vindt het heerlijk om met hem te spelen...merk ook wel dat hij het nu idd steeds leuker gaat vinden dan in het begin.

Figuur: Net als Kikki eigenlijk ook een luxe. Zit ook tussen 34-36 in. Ben iets voller dan voorheen, maar dat vind ik wel beter. Woog altijd 57 bij een lengte van 1.77 dat is iets te licht en nu weeg ik 62 en daar ben ik super blij mee

@Danielle: Wat betreft s*x...Het is niet echt gevoelig meer bij mij, maar ik merk wel dat als we het aantal dagen achter elkaar gedaan hebben hihi:) dat het wel een beetje trekt de volgende dagh, als ik dan ook op mijn hurken zit of iets...hoop dat het bij jou sneller minder gevoelig is!

Nu over Tycho...
    Eerste prikjes alweer gehad...eigenlijk heeft hij er totaal geen lasdt van gehad, 1 beentje deed 's avonds alleen een beetje pijn. Bij het eerste prikje huilde hij niet eens, tweede prikje een beetje..terwijl ik echt de nacht niet had geslapen omdat ik het zo zielig vond. :D

De nachten doet hij ook erg goed...laatste voeding zo tussen 22.00 en 23.00 en dan slaapt hij lekker tot eem uur of 6.00 a 7.00 dan weer even drinken bij mama en een schone luier en lekker slapen tot 10.00 Dan weer eten, badderen en dan baby tv. Rond een uur of 11.00/11.30 wordt hij moe en gaat hij lekker naar bed en slaapt tot 12.30/13.00 daarna gaan we meestal lekker weg naar buiten. Dan is hij wel even wakker in de wandelwagen lekker rondkijken en daarna weer slapen. Rond 19.00/19.30 gaat hij lekker naar bed toe en slaapt hij tot zijn laatste voeding. Gaat super. Hij zit tussen de a 6 voedingen nu.

Sinds vrijdag kan hij zich ook van rug naar buik draaien. Hij heeft het helemaal ontdekt, want wil dat nu elke keer doen als ik hem aan het verschonen ben...;)

Wat betreft werk...ik zou morgen weer moeten werken, maar ik hoef niet meer terug te komen...erg fijn. Is lang verhaal, maar ik ben echt niet blij!! En dat hebben ze mij niet gemeld of iets...Ik heb ww aangevraagd en me bij CWI ingeschreven! Heb ook een sollicitatie lopen bij Min. v. Justitie dus ben benieuwd.

En als ik ga werken dan ga ik ook kolven op het werk! Wil ook minimaal 6 maanden borstvoeding geven.

19. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    hahaha
    Zet hem in de wipstoel in het bos, gaat prima... :p

Nee, box bedoel ik.... hahaha

20. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    oooh Brenda, ook al zo'n fijne werkgever als bij mij...
    Sterkte. Klotezooi is het he!!

Deel Deze Pagina