Ik wil toch ook even op de borstvoeding reageren. Ik heb bij allebei de kindjes fv gegeven, omdat ik het niet in mijn hoofd kon krijgen dat het dan normaal is dat je kind aan je borst ligt te zuigen (maar dit komt door dingen die in mijn jeugd gebeurd zijn). Dat neemt niet weg dat ik enorm veel respect heb voor de mama's die juist wel borstvoeding geven en hierdoor toch wel een heel speciale band met hun kindje krijgen denk ik. En ik denk dat je als moeder zijnde ook heel trots bent als dat goed lukt. En wat betreft voor- en nadelen, dat hebben allebei de soorten voedingen. Bij fv heb je weer de kans dat ze er niet op goed reageren en voordat je dat hebt uitgezocht ben je al weer een tijdje verder. Tja en bij bv weet je idd niet wat je kindje binnenkrijgt. Maar om nou te zeggen dat bv altijd veel meer werk is en veel meer tijd kost. . . tja dan kun je dan ook zeggen als je geen tijd in je kind wil steken. . . hetzelfde als er nu gezegd wordt als je geen 10 euro kan missen dan. . . Zo dat wilde ik even kwijt.
@Wwjc wat naar dat Wybe zo vaak wakker was vannacht ik hoop dat je je ogen los kan houden op het werk heel veel succes vandaag (de halve dag zit er nu alweer op) dikke knuff @Thalina gaat goed zo ik hoop voor je dat MJ het zo volhoud lekker hoor het gaat goed he heerlijk hoor @Eefje ik geloof ook hoor dat elk kindje anders is en de 1 heeft eerder behoefte aan meer voeding dan een ander en ja jij zal best wel druk zijn met 3 kindjes,maar het is denk ik ook heel leuk idd alledrie zijn ze een eigen persoonlijkheidje leuk hoor nee dat heb ik nog niet geroken bij Mitchell @Sushi echt goed van Esmee dat ze zo goed slaapt en ze zal er idd wel geen behoefte aan hebben ieder kind is anders @Kikki fijn dat het vannacht weer iets beter ging en idd kinderen voelen echt alles heel goed aan ik hoop voor je dat het eenmalig was @Leonie ook een heerlijke nacht dus gehad en je meisje slaapt goed zeg @Inge Senne goed gegroeid dus heerlijk he als ze het zo goed doen en fijn dat ze geen last van haar prikjes verder heeft ik hoop dat het vandaag verder goed gaat en ze er geen last van krijgt @Lynn hier ook een jongentje dat steeds vaker zich vroeger meld s morgens maar goed de speen doet wonderen ik hoop dat de fysio jou kan helpen en je er snel vanaf bent en hier ook meerdere poepluiers gehad met het warme weer en ook iets dunner @Rach en Amom jammer dat jullie hier niet meer komen schrijven,maar goed dat is ieder zijn eigen keuze ik wens jullie veel geluk en succes toen in de toekomst en ik hoop dat voor jou en je man het grote wonder nog een x mag gebeuren succes met alles @Mo Daan groeit ook goed he en wat zielig dat hij zo moest krijsen maar gelukkig slaapt hij wel goed nu en ook een heerlijke nacht dus hier gaat het redelijk met mams nog steeds verkouden en ik voel me grieperig lig al oor de 4e nacht beneden op de bank erg vervelend,maar ja anders slaapt vriendlief ook niet en die moet toch werken he Mitchell is weer naar het kdv en vandaag is hij een hele dag vriendlief vind dat hij toch maar eens een heel dag moet wennen en dat is ook wel zo dus hem gebracht en ik ben weer naar bed gegaan met 2 pcm en ik heb geslapen tot 11 uur en toen ben ik hier gaan lezen dus ik ben al een poos bezig maar goed ik voel me wel redelijk nu loop nog wel in mijn pyama om half 4 ga ik mijn mannetje weer ophalen ik heb net gebeld en het ging goed hij sliep en had zijn flesje helemaal leeg gemaakt gelukkig maar met Mitchell gaat het slapen weer iets minder hij doet nu weer kortere slaapjes en valt weer moeilijker in slaap nu al 2 nachten dat hij weer tegen 3 uur wakker word en met de speen was het de 1e nacht nog wel te doen,maar vannacht 6 x opnieuw de speen erin en toen maar in de puck a baby en hij sliep weer en we moesten hem om 7 uur weer zelf wakker maken dus ik denk dat hij weer met zijn volgende sprong bezig is tenminste er staat dat ze die bij 14 weken voelen aankomen en dus weer hangerig enz worden en dat klopt hier wel weer dus we doen hem s nachts maar weer in de puck a baby en dan gaat het goed bij mijn moeder was het gisteren ook erg gezellig,maar wel heel druk Mitchell kon niet slapen dus we zijn om half 8 maar naar huis gegaan en hem hier in bed gelegd en hij sliep zo dus we gaan s avonds niet meer met hem op pad dat deden we al niet ivm het ritme voor de avond,maar nu dus helemaal niet meer allemaal bedankt voor jullie lieve reacties op mijn wond gebeuren zal ik maar zeggen ben wel blij dat ze me seriesu nemen en ze het toch even willen zien ik hoop wel dat het tegen die tijd beter gaat hoor nu ga ik even proberen iets te eten en op de bank liggen ben best wel gammel en ik kan niet wachten om mijn ventje weer op te halen,maar dat duurt nog even vind zo n hele dag toch best wel moeilijk hoor,maar ja het hoort er wel bij he
Rach en Amom: Jammer dat jullie niet meer mee willen schrijven, maar ik begrijp het aan de ene kant wel hoor. Ieder heeft zijn mening en zijn manier van opvoeden en dat past ( gelukkig ) niet altijd in ieders straatje. ( ben alleen wel benieuwd eigenlijk waar jullie je niet in kunnen vinden maar goed... ) Heel veel geluk met jullie kleintjes in ieder geval. Egbimi: Je bent er maar altijd druk mee, zo lief dat je altijd op iedereen reageert. Goed hoor ! ( mis weer de applaus smiley ) Mo: Zo Daan is weer lekker gegroeit ? Hoop dat ie geen last krijgt van zijn prikjes ! Er was nog iemand naar het CB geweest... weet niet meer wie sorry maar ook lekker gegroeit zag ik! Nou meiden, broodje is weer op ga nu aan de strijk en bed lekker verschonen !
Egbimi: Beterschap meis ! Hoop dat je snel weer opknapt ! En nog maar een paar uurtjes en je kan je mannetje weer lekker ophalen
@Sushi dank je ik probeer jullie allemaal bij te houden en soms is dat wel een heel karwei,maar ik vind het heel leuk om de verschillende dingen tussen de kindjes te zien en toch ook wel de vergelijkingen echt super,maar jullie reageren ook allemaal op iedereen dus voor jullie ook een applaus (en mis ook die emoticon) nog even spammen met mijn mannen
@egbimi spannend zeg je mannetje de hele dag weg.. weet je nu wel wat je met je tijd wil doen ooo lees dat je verkouden bent.. nou ja lekker uitzieken dan maar he en ik plaats zeker een foto van zijn oorbel (knopje) vind het ook super van je dat je zo uitgebreid op iedereen reageerd.. al is het alleen maar om te zeggen van wat heeft ie het goed gedaan of zo ooo dat mannetje (kleine) van je wat heeft die lekkere hamsterwangen haha meneer moet nu niet gaan overdrijven hahaha hij gaat echt van het ene uiterste naar het anderen hij slaapt nog... zo nu en dan hoor ik wel de babyfoon maar geen geluid.. misschien wel hoesten.. heb alles schoon beneden.. aardappels zijn geschild.. te veel gerookt het regent buiten dus met de hondjes even spelen buiten word het hem ook niet.. die liggen nu echt lui te zijn op de bank vanmiddag krijg ik een vriendin op bezoek.. haar ken ik al vanaf mijn 8ste maar woont een dik uur hier vandaan. heb haar ooit ontmoet op vakantie toen kreeg ze verkering met mijn broer en na dat het uit gegaan was hebben wij altijd contact gehouden. we zien elkaar niet zo vaak dus wel leuk dat ze vanmiddag komt
@Rach en Amom; erg jammer, hoe meer zielen hoe meer vreugd!! Ik wens jullie ook heel veel succes en liefde toe met jullie gezinnetje, en al het geluk voor de toekomst gewenst. Tevens ben ook ik (net zoals Sushi) erg benieuwd waarom jullie je niet kunnen vinden in ons. Ik vind "ons groepje" ook vrij doorsnee, geen "rare" (in hoeverre iets raar kan zijn) opvattingen in elk geval. Daar ben ik wel benieuwd naar, maar uiteraard zijn jullie vrij om hier niet op in te gaan! Nogmaals veel geluk en succes!!!!! Hier gister mannetje weer om 21.30 uur naar bed, joepie!! Erg lekker om de avond weer samen met je mannetje te hebben, en ben gister heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel luxe om 22.00 uur al naar bed gegaan! Heerlijk! Er zei ook iemand hier dat ze vond dat ik weer wat vrolijker klink, dat is geloof ik ook wel zo. Het heeft me goed gedaan om het uit handen te geven. Maar maak me nog best wel zorgen over de toekomst... Hoop dat ik zo een reactie krijg op mijn brieven....
Ik ben het niet eens met je dat als je geen 10 euro per week uit wilt geven aan je kind dat je dan niet aan kinderen zou moeten beginnen. Lynn bedoelt volgens mij ook dat het heel mooi meegenomen is dat bv gratis is en dat scheelt ons natuurlijk geld. Het is dan niet zo dat we het niet aan onze kids uit zouden willen geven. Dat jij weer eerder bent gaan werken is natuurlijk ook een persoonlijke keuze, het immers nu ook zo geregeld dat vrouwen met een eigen zaak zwangerschapsverlof krijgen. En tijdens de zwangerschap heb je helaas eerder moeten stoppen maar als je een langer herstel nadien had gehad had je ook niet zo snel kunnen beginnen, en hadden ze het ook zonder jou moeten redden. En tja, hele dag met kind aan de borst dat hoeft uiteraard niet. Je kunt al meteen met bv op schema beginnen, net zoals je bij fv doet. Dus dat is ook een persoonlijke keuze van de bvmama's die dat gedaan hebben. En wat voor problemen hebben de fvmama's ook niet gehad, laten we die ook absoluut niet vergeten. Heel wat spugen, zorgen omdat bepaald aantal cc niet gehaald was etc. Je hebt met bv soms dezelfde en soms weer heel andere problemen als met fv, allebei heeft voor- en nadelen. Ik vind het fijn om te lezen dat je wel respect hebt voor de bv mama's maar ik vind je redenatie niet helemaal kloppen. Maar iedereen mag uiteraard vinden wat zij vindt!
Ik ben het met je eens Leonie& Lynn, voor wat betreft de BV. Ik wil niet als een BV goeroe overkomen, maar ik denk ook dat het heel erg uitmaakt of je het wel wilt geven ja of nee. Dan maak je er namelijk tijd voor. Ik denk dat veel van ons het ook druk hebben en toch BV geven, het is dan maar net waar je tijd voor vrijmaakt en waar je prioriteiten liggen. Ik vind het dan weer grappig dat mensen 'bewondering' hebben voor iemand die daar wel tijd en energie in steekt. Rach&Amom, jammer! Maar het is idd jullie goed recht En ik ben het helemaal met jullie eens dat je je (spaarzame) tijd op een manier moet besteden die bij je past. Het moet geen 'moetje' worden hier. Wel jammer hoor, met wie moet ik nu mijn BV gedrag vergelijken Er geven er meer BV maar er zijn volgens mij niet meer van die grote lurkers.... Succes en het beste met jullie kids!
@Inge, wat fijn dat Senne zo is gegroeid en ze weinig last van de prikjes had. Ik hoop dat dat zo blijft! @Lieve Rach en Amom, ik vind het echt ontzettend jammer dat jullie niet meer mee gaan schrijven bij dit topic! Echt heel jammer. Rach, Ik had toch niet het idee dat onze (mijn) manier van opvoeden ver van die van jou vandaan ligt. Oké er zijn altijd verschillen maar mede daardoor wordt ook ieder kindje anders en dat maakt hem/haar juist uniek. Amom, ja sommige dingen van onze manieren van opvoeden liggen wel wat verder uit elkaar. Maar ik vind het reuze interessant om te lezen waarom je het op een bepaalde manier doet en daardoor ga ik ook zelf weer nadenken hoe ik door wil gaan en dat vind ik hartstikke fijn. Het houdt me alert! Nogmaals ik vind het heel jammer dat jullie allebei stoppen met meeschrijven, ik heb veel aan jullie gehad. Maar doe vooral waar jij/jullie je goed bij voelt (voelen), dat is het belangrijkste! Heel veel geluk, liefde en gezondheid wens ik jullie toe ! Ik hoop dat jullie toch nog wat later horen zo nu en dan en anders via pb. Ik zou het jammer vinden om jullie uit het oog te verliezen. @Thalina, Hihi je hebt een slaapkop op eens! Fijn, kun je heel je huishouden even bijwerken. Ik moet ook nog maar kleine meisje is heel de tijd wakker. Vind ik ook wel gezellig! @Schop onder mijn kont, nog bedankt voor de dames die het hebben gedaan. Voelde zelfs nog een paar schoppen toen ik al aan het strijken was, werkte motiverend @Mo, Daan is dus ook goed gegroeid zeg! Zielig dan he als ze zo liggen te krijsen tijdens/ net na de prikjes. Hoop dat hij vanmiddag lekker veel slaapt en voor de rest weinig last van de prikjes heeft. Hoe zijn jullie er eigenlijk achter gekomen dat hij een koemelkallergie heeft? Wat leuk hoe je dat doet met praten met Daan. Kleine meisje hier vindt voor de spiegel ook zo leuk, echt lachen dan! @Bianca, Mitchell niet doorgeslapen vannacht? Jammer! Gelukkig was er nog wel de pab! Had hij misschien toch net wat meer rust nodig. Wat vervelend dat je nog steeds niet lekker bent. Je hebt nu wel even lekker tijd voor jezelf nu Mitchell naar KDV is, dat is ook wel lekker omdat je niet helemaal lekker bent. Fijn dat hij het weer goed doet! @BV/FV, het gaat mij erom dat mijn kindje gelukkig is en goed groeit. Ik wilde graag bv geven en dat is gelukt maar als dat niet was gelukt was ik fv gaan geven. Die is tegenwoordig ook zo goed! Ik heb respect voor ons allemaal omdat we allemaal zo veel als mogelijk doen om onze kindjes gelukkig te maken en te laten groeien. En of dat laatste nu met fv of bv is, zal me niks interesseren! @Bianca, wat een onwijs lieve foto van Mitchell met zijn papa! @Thalina, veel plezier met bezoek van vriendin! @danielle, wat fijn dat Tim weer zo lekker om 21.30 uur ging slapen, dan kun je idd ook zelf op tijd naar bed. En brieven, nieuwe sollicitatiebrieven of brieven voor behouden werk? @Rach en Amom, ik ben ook wel erg benieuwd waar jullie dan in verschillen en een goede discussie vind ik niet verkeerd. Daar leer ik van. Maar nogmaals doe waar je je goed bij voelt. Ik zal jullie in ieder geval missen. @Minius, nee hier geen grote lurker! Hihi! Een heel beschaafd drinkend meisje om de paar uur J Maar blijf maar komen met je verhalen! Nou, meisje ligt weer op 1 oor. Kan ik zo maar eens aan het huishouden gaan beginnen. Bah, niet leuk en geen zin in! Iemand die me weer een schop wil geven? Je bent welkom!
en ik wil ook niet overkomen als bvmaffia....absoluut niet...en over dat geld...ja ik bespaar nu 10 euro maar heb ook een borstkolf aangeschaft van 300 euro en die moet ik wel terug verdienen ik vind het heerlijk om borstvoeding te geven en ik weet precies wat ik heb gegeten dus wat hij krijgt en in flesvoeding niet en dat moeten jullie absoluut niet verkeerd opvatten maar wat er inchina is gebeurt is ook niet niets ( en ja ik weet dat hij dadelijk ook gewoon melk moet gaan drinken...en dan weet ik het ook niet)!!! En ook al zou ik er hele dagen mee bezig zijn dan zou ik het ook hebben gedaan!!! Maar zoals ik al eerder zei ik snap best dat je het niet wilt geven....ieder zijn ding.....en met flesvoeding worden ze ook groot net zoals flesvoeding...... imd en amom..jammer datjullie weggaan! Ik vind het altijd wel verijkend als er mensen zijn met andere ideeen....en ik denk altijd erover na hoe ik daarbij zou denken....zoals biologisch eten of hydrofileluiers gebruiken enzo....! en zo ook bijvoeding of volledig bv!!!!!
SCHOP ! Bij deze dan weer leonie ! Danielle: Wat heerlijk voor je zeg ! Super dat je je wat beter voelt en fijn dat je kleintje zo lekker slaapt ! En ik hoop ook voor je dat je reacties op je ( soll.brieven neem ik aan... ) krijgt 1 Thalina: Lekker he als ze even slapen zodat je je lekker je huisje schoon kan maken ?! Veel plezier met je vriendin vanmiddag ! BV/FV: In deze discussie ga ik me niet weer mengen, nogmaals ieder zijn mening en manier van opvoeding etc. Hahaha kom ik net boven is Esmee haar hele ledikant door gehupst en ligt helemaal boven in haar bedje, scheef met haar hoofd tegen een knuffel
Goeiemiddag! Nou, hier heeft mannetje lekker geslapen! Van 24 uur tot 07:15 uur, ff gevoed en toen weer lekker verder geslapen tot 10:45 uur, heel grappig maar de kleine en ik worden ongeveer tegelijk wakker Nu ligt ie ook nog heerlijk te slapen. Hij slaapt nog niet zolang als bv Esmee van Sushi, maar als ik straks moet werken dan zal hij toch al om 06:15 / 06:30 uur wakker gemaakt moeten worden. @Eefje; wat bedoel je met testosteron geur? Ohw, ik lees t al! Nee, hier nog niet geroken hahaha @bv; ik geef fv, en ben ca. 20 minuten bezig per keer; heb 1 week bv gegeven (met HELE slechte begeleiding in t zkh helaas (heel verhaal), en kreeg toen borstontsteking en de kleine viel continu in slaap aan de borst en voelde me net Clara Koe met kolven continu en de kleine continu aan te moeten leggen (was ik net klaar kwam ie weer ), werd er echt sjaggo en depri van; toen besloten te stoppen. Vind t nog steeds jammer maar goed, heb t geprobeerd. (en riep in mn zwangerschap al dat ik mezelf nog niet met klots-tieten op t paard zag zitten hahaha, dat hoeft dus ook niet meer ) Mochten we nog voor een 2e gaan dan ga ik het zeker weer proberen! Respect voor alle mamas die nu nog steeds bv geven (af en toe ben ik toch wel jaloers op jullie!) @Rach en Amom; schrijf ik net mee melden jullie je af! Nee hoor, jullie moeten doen wat jullie goed lijkt. Heb ook altijd meegelezen en pikte de dingen eruit die ik nuttig vond, ook dingen die jullie aangaven heb ik veel aan gehad! Heel veel suc6 met jullie kleintjes en wie weet tot ziens! @Ria Blom; dat principe houden wij ook al vanaf t begin aan en bevalt erg goed. @Mo1977; voor de spiegel stoppen doe ik ook steeds met de kleine, sinds gister heeft ie echt zoiets van: Huh? Wie is dat dan??? En begint ie te lachen! @Egbimi; Dirkje Boy ken ik niet, maar wie weet Google wel Zal straks eens ff gaan zoeken. Wij gaan nl met kerst een week met mn schoonzus+zwager (+3 kids van 6, 2 en 6 weken) en schoonmoeder (+hond; tja ..) naar Sauerland. Gaan we o.a. lekker zwemmen met de kleintjes, dus .. zwembroekje gewenst En gaat Mitchell nog steeds naar het kdv om te wennen? Of is het nu echt? Mijn kleintje moet 21 juli voor het eerst een ochtend om te wennen (kan moeders mooi ff de stad in, kleding kopen en naar de kapper hahaha) En beterschap trouwens! Wat een mooie foto van Mitchell met je man! Nou, hoop toch echt dat t nog een paar uurtjes droog blijft!!! Moet toch echt boodschappen doen, en doe dat altijd lopend met de kinderwagen, vind t zon gedoe om de kleine in de maxicosi mee te nemen in de auto, dan in een winkelwagentjes etc etc Misschien komt mn schoonmoeder nog wel ff langs om te kijken hoe t hier gaat zo home alone die blijft dan altijd wel ff oppassen zodat ik naar de winkel kan. Ik ga ff lunchen!
Hoe heet trouwens de hyve van de april mama's? Ik wil me daar ook wel aanmelden als t mag? Staan ook meer foto's van mn kleine (en zn naam) op mn Hyves en zo kan ik ook ff de kleintjes van anderen bekijken.