hoi hoi wat leuk dat dit topic open is ik kom hier ook gezellig met jullie mee kletsen Mitchell doet het ook erg goed hij maakt zijn flesjes netjes op en elke x als we een stapje omhoog gaan dan denken we gaat hij dat redden ja hoor met gemak drinkt mr zijn flesjes leeg hij heeft hier soms wel dat hij eerder komt,maar dat is niet de bedoeling dus misschien moet hij over naar voeding voor hongerige baby s,maar dat moeten we dinsdag met de wijkverpleging bespreken hij zit ondertussen al weer op zijn geboortegewicht hij was 90 gram afgevallen in totaal en hij woog 3040 en nu 3050 dus hij doet het goed we zijn al lekker naar buiten geweest met hem heerlijk zeg we hebben geluk met dit mooie weer Lynn fijn zeg dat alles goed gaat met Julian en idd te hopen dat de echo dan ook goed is en hij groeit ook erg goed zo te lezen super hoor Sam wat naar dat Yasmine geen ontlasting heeft ik hoop dat het vandaag wel zo is jij geeft dus ook flesvoeding ? geniet van jullie wondertjes en het mooie weer Gr,Tup
Ja ik geef nan pro 1. Ik heb het ziekenhuis gebeld en ze zeiden dat ze toch een 3 a 4 dagen zonder ontlasting kan. Toen ik haar deze morgen aan het wassen was begon ze plots kaka te doen Maar het zijn echt harde bolletjes, ocharme. Nu hebben ze me aangeraden misschien eens Spa te proberen... Vandaag ligt ze alweer lekker de hele dag te slapen. Het is net alsof hier geen baby in huis is
nou mag me hier eindelijk melden... Vannacht echt heerlijk nachtje laatste flesje om half 11 en heb haar om 7 uur wakker gemaakt omdat het anders te lang ging duren.. nu weer flesje gegeven en voila ze slaapt weer lekker door.. MOet zelf nog beetje rustig doen dus lig lekker in bed met laptoppie ze moeten nog mijn HB prikken maar was van te voren 5,2 en met bijna een liter bloedverlies zal die wel gekelderd zijn. Trouwens ik ben al bijna 9 kilo kwijt (en dat in nog geen 48 uur haha) dus bijna onder de 100 kilo weer FEWWWW....... wat een fijn gevoel! Ik heb 2 kraamverzorgsters trouwens dus mijn huis die straalt en blinkt en word heel goed verzorgd en laat ze dat ook maar lekker doen (heb eraan toegegeven alhoewel het soms wel wat druk is) ik heb zoiets als ik NU rust voel ik me sneller weer beter want heb wel last van spierpijn, heb geloof ik ook een mega aambei want jeminee pijn joh! verder heb ik nergens last van qua pijn, bij Dean kon ik nog geeneens rechtop zitten de eerste 3 dagen moest ik met bed en al naar dean gereden worden. Ik heb nu een bevalling from hell en eentje uit de hemel gevallen (letterlijk) Zal zo even mijn bevallingsverhaal opnieuw neerzetten want er waren zoveel berichten weg! Ik had hem juist zo leuk gemaakt (in de stijl van "een dagje bevallen met isabel" ) hij staat al; op mijn hyves, ga nu effe checken of de foto's van Miley er nog instaan of ik die even overnieuw moet doen..
Nouuuuu gister een heel verhaal getypt en weg...alles weg....nou ja shit happens kan gebeuren haha. IMD fijn dat je een goede nacht hebt gehad! En dat het met jezelf ook goed gaat. Had het in het andere topic ook al gezegd maar die berichten zijn dus ook weg, maar met de BV had ik exact hetzelfde, bloeddende zeer pijnlijke tepels, met een kloof brrrrrr. Dat was voor mij ook de reden niet door te zetten, had ik me energieker gevoeld dan was het een ander verhaal, maar had de kracht er niet meer voor. Jij vind het flesje ook fijn he? Nog even ivm het zootje in voedingen en slapen hier. Een aantal die hier meeschreven herinneren zich de eerdere berichten wel denk ik. In elk geval, er zat geen lijn in. Gaf hem op een gegeven moment wel 10x de fles, brullen dat ie deed....Ik zat op 8 voedingen p.d.met elke keer wisselend aantal cc's. Verder slaapt Senne vanaf dag1 overdag prima, nachts niet. Het CB is gister geweest en ik gaf Senne teveel voeding waardoor hij meer krampjes kreeg. Ik kan de honger huiltjes en de kramp huiltjes nog niet goed onderscheiden dus dacht al snel dat hij honger had, wat weet ik er ook van als nieuwe mama Nu krijgt hij om de 4 uren 100cc, dus 6 flessen per dag. Ook volgen we nu een strak ritme, elke keer hetzelfde terugkerende patroon....... Senne wordt wakker: verschonen, voeden, knuffelen, als hij nog wakker is even in de box (alleen overdag), inbakeren en op bed (eigen bedje). We bakeren hem in in de puckababy piep (www.puckababy.com) . Het zal even wat energie en tijd kosten, maar het is voor een goed doel! Overdag gister ging goed, vanacht weer minder. Wat ook wel lastig is dat hij nachts tussen de laatste fles en de nachtfles door steeds poept, dus moet hij er weer uit. Maar goed, ben allang blij dat hij poept . Wie weet met dit ritme veranderd dat ook veranderd? Het doel is dat Senne leert aan de hand van het terugkerende patroon/ritueel wanneer hij moet slapen en dat hij het ook beter snapt betreft het voeden. Overdag gaat dus heel goed, nu de nachten nog. Ik denk dat ik hem de laatste fles 120 ga geven, want hij lijkt voor de nacht wat meer nodig te hebben. Dinsdag komt het buro weer om te kijken hoe het gaat. Anders krijgt hij eventueel johannesbrood pitmeel (schrijf ik het zo goed?) door de laatste fles zodat hij een meer verzadigd gevoel heeft. Hij overstrekt ook erg door de krampjes, blijft dit langen aanhouden dan komt de kinderfysio om naar het nekje en zo te kijken.....Dus goede dingen allemaal en ik ga het allemaal weer positief tegemoet.
Jodie, fijn dat het in ieder geval gister overdag goed is gegaan. Nu hopen dat de nacht ook snel beter gaat. Misschien idd een goed idee om die fles qua cc te veranderen. Zou erg fijn zijn als dat ook beter gaat. Goede nachtrust is voor hem maar voor jullie ook heel erg belangrijk! Heel fijn dat cb zo goed meedenkt/werkt. Daar heb je echt wat aan. IMD, jeetje wat heeft Miley meteen doorgeslapen zeg! Hoefde je haar 's nachts dan niet wakker te maken. Ik moest ons meisje namelijk de eerste 5 dagen iedere 3 uur wakker maken voor een voeding. Anders zou ze te kort komen zeiden ze.
Balen zeg, al die berichten weg... Imd Leuk bevallingsverhaal op je hyves Leuke foto's! Jodie Nou dat klinkt allemaal een stuk positiever, nu hopen dat de nachten dan ook beter gaan, maar dat zal haast wel! Leonie Hier krijgt ze 1 borst per keer, bij 2 gaat ze spugen en ze drinkt ook nog maar 10 minuten ofzo en niet netjes om de 3 uur Drinkt zij al vanaf het begin 20 minuten bij je? Nou eindelijk een beetje tijd voor het forum, Elize was echt superonrustig de afgelopen dagen, veel huilen, vaak drinken. De nacht hiervoor was ze pas om half 5 stil, dus ik was gister gebroken en hebben de kraamtranen rijkelijk gevloeid Vannacht heeft ze het super gedaan en ging ze gewoon rustig slapen en vandaag overdag ook. Denk dat ze misschien beetje misselijk was van de bevalling, door het poep in het vruchtwater, hoge hartslag en snelle geboorte (2 minuten, als het niet korter was) Dus ik hoop vanaf nu dat het beter gaat. Heb gister wel meteen een babyschommel besteld hihi. Voor de BV mama's; doet het bij jullie ook nog zeer, het aanleggen? Men moet echt even kiezen opelkaar. Was bij Jennifer en Jason ook zo, maar kan me niet meer herinneren wanneer die pijn weg ging. Zit trouwens alweer (op halve kilo na) op mijn oude gewicht gaat snel!
He hallo dames, ik mag me hier nu ook melden! Ik zag dat alle berichten sinds de vernieuwing verdwenen zijn? Maar goed, Hier vinden we steeds meer ons ritme....het is heerlijk, maar ook best zwaar soms. Vooral als die kleine 2 uur lang krijst van de krampjes, zo zielig. Maar gelukkig gisteravond van 10:30 tot 12:30 en toen was het ineens over. Nog 2 voedingen 'snachts gegeven om 2 uur en 5 uur. Nog wel gelachen want ik ging om 5 uur tempen en net toen ik de meter eruit haalde : POEP! en natuurlijk niet handig van mij ook op haar rompertje! Geen reserve in de buurt natuurlijk dus voorzichtig uitdoen, nieuwe luier, samen naar de kast, nieuwe romper met 1 hand. Natuurlijk heel onhandig 1 met lange mouwen! Toen vond ze het allemaal niet meer leuk! Gelukkig viel ze na haar voeding daarna in slaap tot 8:45!!! Hihi we werden wakker van de deurbel van de kraamverzorgster! BV gaat ook steeds beter, hoewel ze soms wel voor de 2e komt en soms niet. Het is alleen een strijd om haar aan te leggen. Ze wil gewoon heel graag direct resultaat, dus gelijk melk. Maar ja dat werkt zo niet, dus steeds loslaten en huilen en weer happen etc. Soms 2 keer, soms een kwartier lang strijd....Daarom gebruik ik tepelhoedjes IDEAAL! Dus geen kloven etc! Alleen even pijnlijk net na aanleggen, zeg maar de start... Nou dit was de update weer.....Geniet ze!
het grote voordeel van een grote beeb he, daarbij hoeft snachts geen voeding meer.. en al helemaal niet met flesvoeding (bv hoef je snachts bij dat gewicht ook niet perse te geven als ze niet wakker worden) @Jodie; ja ik moet eerlijk bekennen vandaag een volle dag met fles ben ik weer helemaal rustig en helemaal uitgerust enzo dus misschien ben ik zoiezo wel relaxed nu.. Ze was trouwens al wel 300 gram afgevallen door het hele gedoe .. en dat zo snel al, op de 4e dag mogen ze maximaal 400 gram zijn afgevallen maar nu de voedingen goed gaan zal dat geen probleem meer zijn.. Ze slaapt nu al de HELE DAG!! dus zal vannacht wel drama worden hahaha (mijn straf voor de vorige nacht hihi) maar is niet erg hoor, hoort erbij he..
waar zijn al onze berichten heen van de afgelopen dagen ?? hier vandaag een hele fijne dag gehad, het was prachtig weer en zijn een dagje met ons gezinnetje naar de dierentuin geweest. was echt heel fijn, Rhune vond het geweldig en Laure heeft bijna de hele tijd geslapen, alleen wakker om te eten! nu is de pijn weer terug in mijn borst echt heel erg! vreselijke steken en het voelt hard op de plaats waar het pijn doet. ik de huisarts gebeld vanavond en die zei zolang het niet rood zag, warm aanvoelde of ik me koortsig voelde gewoon moest afwachten dus ik zie het even niet meer zitten, heb zelfs zin om te stoppen met de borstvoeding door de pijn en dat terwijl het zo goed ging. ook lijkt het alsof ik tegen de avond niet meer voldoende melk heb want s"avonds is ze altijd heel onrustig en wil constant drinken maar volgens mij zijn mijn borsten gewoon leeg! krijg ook maar heel weinig melk afgekolfd. imd wat een luxe dat ze dadelijk doorslaapt
*** inbraak *** Jeetje, alweer een topic voor de april mama's van 2009. Wil jullie van harte feliciteren met jullie beebs! Geniet er lekker van, het gaat idd hartstikke snel. Mijn meisje wordt deze maand alweer 1! Groeten van een trotse april mama van 2008! *** uitbraak *** PS had al eerder hier gepost, maar ook dat berichtje was helaas verdwenen... dus nog maar een keertje!
Heey meiden!! Zooo daar ben ik!! pff ik ben nog maar zo weinig hier! Hier gaat het heel erg goed! Hij doet het super! en groeit zo snel!! pff.. VAndaag al weer 5 weken oud! @ imd: Wat super dat het zo goed gaat.. en die nacht.. OMG dat wil ik ook haha!! Hier komt meneer netjes om de 3 uur! ook de nacht. ff showen hoor!! beetje onduidelijk foto maarja.. Liefs
wat een mooi mannetje leeuw !!! en al zo flink ! hoe doe je dat die foto hier zo plaatsen ? wil ons meisje ook wel even showen
Wat een dotje zeg, ik heb al mijn foto's in ons album staan, maar das het voordeel van je album nu daar staat de code al bij (voor als je het eerst niet kon word het nu wel erg makkelijk)
oops hij ging dubbel. Als je plaatjes wilt plaatsen is dat erg makkelijk want je zet het in je album en als je op het plaatje klikt krijg je automatisch de code die je in je berichtje kan plakken voorbeeld code : Code: [img]http://www.zwangerschapspagina.nl/files/phgal/20148_1239390978_828.jpg[/img] dan krijg je een plaatje te staan als je dat intoets (verschilt natuurlijk per plaatje die code)
half 12, over een half uur is het elf april. Op die datum was ik uitgerekend. Ik ben bevallen half januari van een zoontje. Veel te vroeg (elf weken) natuurlijk. Wel een raar idee dat ik eigenlijk nu pas zou bevallen. Dat had zoveel zorgen gescheeld. Gelukkig is het goed afgelopen, zoals het nu lijkt is het een gewoon gezond kindje. Succes mamas van april die nog moeten bevallen, veel geluk allemaal
Pientje, ze drinkt vanaf het begin 15-20 minuten aan 1 borst. Gaat echt super goed. Alleen sinds gister spuugt ze ineens na 10 minuten veel, denk wel halve voeding terug. Erg zielig voor haar en maak me er ook wel zorgen om. Volgens mij heb ik juist heel veel melk, te veel melk. Hoor het haar steeds weg klokken. Loopt er vandaag ook gewoon met straaltje uit, lang leve de compressen! Sylvie, toen ik wat hardere plekken had in mijn borsten heb ik ze onder de douche gemasseerd. Ik heb toen van boven naar de tepel toe gewreven, hierdoor gingen de harde schijven wat weg. Misschien heb je er wat aan. Vervelend dat het zo'n pijn doet! Kleintje, gelukkig dat het uiteindelijk wel goed is gekomen met je kindje. Maar wat een zorgen zullen jullie inderdaad gehad hebben. Geniet ze verder! Wat een mooie baby's zag ik trouwens langs komen, echt even spamtijd! Nou, er begint iemand hier weer te pruttelen dus ga even klaar maken voor voeding. Tot morgen, X
HA dames, ben nog in ziekenhuis maar gaat redelijk de goede kant op. Herstel na een keizersnee is gewoon wat langer maar we komen er wel. Borstvoeding loopt echter nog niet goed....bij mijn zoontje geen minuut problemen gehad nu door die ^%* keizersnee komt het nog niet zo lekker op gang....ik heb gewoon nog niet genoeg.....ik vind dit zo frustrerend... Ga nu maar bijkolven, hopelijk komt het zo beter op gang.... Ons meisje doet het verder prima. Is zeer tevreden en we genieten erg!
Hier lijkt het ritme met vaste patronen te gaan werken! Senne komt netjes om de 4 uren voor 100c voeding, soms een kwartiertje eerder en 1 x een half uur, maar dat vond ik niet erg want de voedingstijden zijn nu wat gunstiger hahaha! En ga ook echt niet uit van exact 4 uur, maar hij doet dat dus uit zichzelf! De laatste voeding van 23.00 hebben we 120 cc gegeven en dat werkte. Hij kwam om 3 uur. Toen moeilijk in slaap komen, 3.30 poepluier (elke nacht raak). Duurde nog ff voordat hij in slaap viel. Maar we werden pas om 7.30 wakker van hem!!! Dat wou ik even met jullie delen! O ja gister zijn we toch even weggeweest. Mij vader is de vrijdag na zijn geboorte opgenomen in het ziekenhuis met een hernia. Hij heeft Senne alleen vlak na de geboorte 5 minuten gezien en de dag er na even. Achteraf heeft hij dat zelfs ampers meegekregen door de pijn die hij had. Nu is hij woensdag eindelijk geopereerd en donderdag thuisgekomen. Als verassing zijn we even bij mijn ouders geweest. Papa helemaal emo, mooi! Ik zeg wel eerlijk als de situatie normaal was geweest hadden we er nog even mee gewacht aangezien we net met dit nieuwe ritme met vaste patronen zijn begonnen en we ons er echt even goed aan willen houden. Senne was na de tijd wel van slag, maar goed dat was het dan wel even waard. Ik vond het ook wel heftig de eerste keer weg haha. Was kapot. Binnenkort gaan we ook gewoon lekker er op uit hoor, maar eerst de rust er even goed in krijgen en er voor 100% voor gaan. Senne reageert er tot nu toe zo goed op *trots*. Wandelen doen we trouwens wel, leuk is dat joh hoe mensen dan reageren op de inbakerzak want die heeft hij overdag op de slaapmomenten ook gewoon aan. O ja en gister is het ons gelukt om hem te laten huilen en nu herken ik dat "ik ben zo moe ik wil slapen" huiltje dus ook! Hij viel als een blok in slaap. Wel even moeilijk maar we houden in ons achterhoofd dat als we hem oppakken en troosten dat dan straks het einde zoek is en hij niet zonder ons in slaap kan vallen. Het is wat met die moedergevoelens als je beebje huilt xxx