April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Zo goeiemorgen!
    Ben om 1100 uit bed! Meisje sliep tot 0845 en na eten (180ml!) en spelen op bed zijn we weer gaan slapen…
    Ik ben gewoon moe!
    En wat ook zo raar is, dat er nu ineens spontaan melk uit mijn borsten komt! Dus ik heb natte plekjes in mijn shirt overdag en net in bed ook een hele natte plek! Terwijl ik al een dikke week gestopt ben met kolven!
    En van de ongi is niks meer vernomen na woensdag een paar druppels oud bruin bloed! Raar hoor allemaal:(…
    @Inge : Het lijkt me allemaal heel pijnlijk! Ik hoop maar dat de medicijnen helpen!
    O, dat vond ik ook het voordeel van SB! Gewoon recepten erbij en het boodschappenlijstje was zo gemaakt! En iedereen kan heel makkelijk mee-eten…die eet gewoon meer en dat vlees deed ik wel met boter!
    Hoop inderdaad dat jij of je kinderen niet aangestoken worden (is wel goed voor de lijn..:Dhihi)
    @Tizzy : Ja, soms kan je dat ineens hebben toch? Dat je baalt van je lijf! Volgens mijn man zit het tussen mijn oren! Volgens mij toch echt op mijn buik en heupen:D!
    @Thalina : Ja, ik heb avent flessen…maar speen 3 gaat net nog te hard! Ze gaat dan steeds sneller en sneller drinken en dan zie ik die ogen groot worden en dan stikt ze er bijna in…maar ze wil gewoon echt niet drinken dan! Maar goed ze heeft de nacht weer doorgeslapen dus honger heeft ze niet.
    Ja, ze zijn echt hard gegroeid en veranderd he? O, en fijne middag!
    @Leonie : Ja, dat stiefzoon het geweldig vind ben ik ook zo blij mee! Het werd ook nog op het familieweekend gezegd dat het zo opviel dat hij er zo trots op is! Vanavond gaan mijn man en ik trouwens naar zijn musical-avond (groep 8). Mijn vader en moeder komen op Djemi passen….voor het eerst! Hij wilde zo graag dat ik ook zou komen! Zijn moeder met haar nieuwe vriend en zijn zoontje komen ook. Ik vind het raar en eng (is de eerste keer dat het zo gaat) maar voor hem doe ik het wel:)….
    @IMD : Ja, dat heb ik dus andersom…ik geef inderdaad ook gewoon op verzoek en vaak zijn dat er 5 a 6…..hoewel ik nu zelf het idee heb dat ze vanzelf naar 5 gaat…vanmorgen 0845 dus 180+6scheppen gemaakt en ze liet maar een beetje staan….Nu is het al 1200 en ze ligt in de box te spelen en heeft nog geen honger! Ze ligt trouwens op haar zij! Zelf gedraaid en zal ze naar haar buik gaan?????
    Jee, weer aangekomen waar je zo hard voor gewerkt hebt! Nou gewoon doorgaan inderdaad!
    @wwjc : O jee, een slechte nacht! Ja het lijkt wel of ze dat dan voelen!!! Succes met werken!
    Zo, 1215 flesje gegeven en naar boven…op ons bed gelegd en ik heb gestofzogen en gesopt en zij heeft gekeken…erg saai blijkbaar want nu ligt ze in haar eigen bedje te slapen…kan ik mooi beneden doen….het stortregent hier trouwens!
    @kiki : Ja, ik denk dat ze dat wel merken hoor! Hier gister een slaap dagje want het weekend was best indrukwekkend geloof ik!
    @Eefje : Sorry heb een meisje…maar HOE ruikt dat??? Oww…dat ruikt naar hhuuuuhh???
    @lynn : chronische hyperventilatie? Verklaart wel een aantal symptomen maar niet alle toch? Ik bedoel daar heeft je gewicht toch niks mee te maken?
    Poepluiers ja Djemi had er 4 donderdag!
    @amom en Rach : Nou dag dan…..ik hoop dat jullie allebei een fijn leven hebben met je kind(jes)
    @Mo : Lekker gegroeid die Daan! Goed hoor! Fruithapje toch pas met 4 maanden?
    @egbimi : Jee, nog steeds grieperig…niet te lang mee doorlopen hoor…gewoon de dokter bellen anders! Komt nu wel aardig uit dat Mitchel naar KDV is…Klinkt inderdaad als een sprongetje!
    @BV/FV : Mijn ervaring is dat FV veel makkelijker is dan BV…gelukkig want inderdaad hebben veel mama’s lopen zoeken naar de juiste voeding en hoeveelheid en samenstelling. Maar BV vond ik veel specialer en intiemer. Ik vind het nog steeds jammer dat ik dat niet kom geven…je schijnt trouwens een hormoon aan te maken als je borstvoeding geeft die je rustig maakt en rustig laat zitten….Maar als je niet op je gemak zit en andere dingen aan je hoofd hebt dan wordt het wel moeilijker inderdaad…

Ik heb dus 2 uur over dit bericht gedaan...met even een tussenpauze...

Zo, nu de benedenboel….

2. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    En weer een schop voor Leonie! :p

Daan ligt weer lekker te knorren. Tijdens zijn flesje was hij al aan het gapen, dus daarna gelijk op bed gelegd en hij sliep.

Leonie: Daan had heel veel last van krampjes. Eerst hebben we Omneo geprobeerd, maar dat hielp niets. Toen adviseerde de huisarts Pepti. Dat moesten we 3 weken gebruiken en dan een dag terug schakelen op de standaard voeding. Dat hebben we gedaan en gelijk al na 1 fles standaard voeding begon meneer weer te krijsen tijdens zijn fles van de krampen. Zo zielig. Nu blijven we Pepti gebruiken. Koemelkallergie kan na een jaar ongeveer vanzelf weer weg gaan.
    Pepti is trouwens wel megaduur, maar we kwamen erachter dat we het vergoed krijgen van het ziekenfonds, dus dat scheelt dan weer.

Borst en flesvoeding: Tja, iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. Ik wilde heel graag borstvoeding geven, maar door mijn medicijnen ( voor mijn hart ) mocht dat niet. Die vertragen mijn hartslag en dat zou dan ook effect hebben op de hartslag van Daan. Ik denk wel dat sommige van ons net zoveel tijd kwijt zijn aan het geven van een fles en misschien soms nog wel langer. Wij hebben wel eens gehad dat we een uur met Daan zaten. BV is ook wel handig. Altijd op voorraad en altijd op de goede temperatuur. Maar nu wij de fles verplicht moeten geven vind ik dit ook wel prettig. Mijn man kan dat ook doen. Ach, het heeft allebei zijn voor en nadelen en ik denk dat we elkaar gewoon in haar waarde moeten laten. Heeft toch ook helemaal geen zin om hier een discussie van te maken? ;)

Nou Leonie, geef mij ook maar een schop terug, want ik heb ook nog een mandje met wasgoed staan die zichzelf niet opvouwt of strijkt....:(

3. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Wow, 14 leden en 2 gasten die dit nu aan het bekijken zijn!
    Lees straks wat jullie allemaal geschreven hebben want schop van Sushi begint toch beetje door te werken.
    Tot later!

Edit: denk dat schop van mo het laatste zetje was! :)

4. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    He stom, wilde een leuke smiley plakken maar dat gaat dus niet :x

5. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Moet nog steeds alles bijlezen :), maar manneke gooit op liefdevolle manier steeds roet in het eten. Zo ontspannen als hij vanochtend even was (en vanmiddag ook een kwartiertje), zo a-relaxed is hij de rest van de dag. Slapen is blijkbaar niet meer aan hem besteed, krijsen om de fles wel :(. Geef ik de fles, drinkt hij maar de helft op. Haal ik de fles weg, weer huilen. Hij wil gewoon "lurken". Hij wil alleen maar bij mama liggen, in haar armen rondlopen, entertaint worden (en dan hard lachen ;)) en op de meest vreemde tijden kleine flesjes krijgen. Hij slaapt nu voor het eerst sinds vanochtend 08.00 uur een kwartiertje :$. Dus: SPRONGETJE....... Coto, alvast sterkte met Djemi, want zij zal ook wel vandaag of morgen beginnen (meestal zo, toch?). Oh ja, mijn manneke had ook eerst dit weekend in het "voren geslapen".........

Ga nu eerst huishouden doen en dan wat bijlezen; als dat mag van zoonlief ;).

6. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik ben er weer........Pfffff wat was het druk. Het achterlaten van Senne viel erg mee, dat komt omdat vriend thuis was dus dat maakte het al wel wat makkelijker.
    Verder was het te druk om te piekeren of na te denken pffffff.
    Was een zieke, dus stond met 1 minder, meteen de volle eindverantwoordelijkheid....
    Ga nu ff eten en bankhangen en wachten tot senne wakker wordt!

7. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    SCHOP ! hahaha zo ook eentje voor MO ! :D

Ga nu zelf ook weer even wat doen :p

8. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Hihi lig echt in een deuk met al die schoppen! :D:D:p:D

SCHOP, voor iedereen die hem kan gebruiken!

Nu echt weg!

9. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Veel huishouplezier dames! Ik ben al klaar en voelt heeeerlijk! Dat gevoel is echt aan te raden....

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    goedemiddag,

ben nu alles al weer vergeten :(

@Rach en Amom: jammer dat jullie weggaan maar doe waar je je goed bij voelt. Veel succes en geluk verder!

@BV: ik vind het contact tijdens het voeden fijn. En het idee dat ze op mijn melk groeit.

@Tizzy jammer dat het niet gelukt is om BV te geven. Hopelijk gaat het bij een volgend kindje wel goed.

@WWJC: volgens mij waren het de doekjes van pampers die ik had gezien.

11. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Hallo,

Ik heb jullie advies/tip nodig want het hele schema ligt hier op zijn gat.
    Vanmorgen kwam meneer om 5 uur en had echt honger, dus kon niet rekken met de speen of wat dan ook. toen om 9 uur en om 12 uur gegeven. Maar als ik zo doortel dan komt de laatste fles al om 21.00 uur. Nou dan weet ik zeker dat ik er weer vanacht uit kan.
    Hoe doen jullie dat als de kleine eerder komt in de ochtend??
    En wat voor schema qua tijden hebben jullie??

Groetjes Cil

12. mo1977

mo1977 Actief lid

13 aug 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Auw, mijn kont doet zeer door die schop van Sushi...

Cil, doe wat minder in de laatste flessen. Hoeveel geef je er op een dag? Als Daan wat eerder kwam gaf ik altijd 6 flessen ipv 5.

13. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    imd ja sorry....dat bedoelde ik....ik wil je niet weg hebben :)

jeetje beetje zinloosgweld hier met al die dames die elkaar aan het schoppen zijn....

hier ligt de kleine man te slapen in de wandelwagen!!!

JEETJE wat praten jullie veel!!!!!!!!

14. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    @coto; hier had ik ruim 1,5 week na het stoppen met de bv en kolven ook nog natte plekken en melk uit mn borsten; was volgens de kraamverzorgster heel normaal.
    Hahaha, die opmerking van jou dat het niet tussen je oren zit maar op je buik en heupen :D
    Hier ook hoor, vind mn broeken van voor de zwangerschap wel erg klein nu, krijg ze (de meeste en uiteraard de mooiste broeken) niet over mn heupen :( , maar ach, gelukkig zie ik m buik nu wel slinken (mn moeder was al bang dat ik zo’n dikke buik zou blijven houden), nu idd mn heupen nog!
    @kikki; leuk he die sprongetjes! Had dat laatst ook, wist niet wat ik met aanmoest, hij bleef maar huilen en wilde alleen maar bij mij liggen; sms’t mn vriend: kijk eens in het Oei ik groei boek!!! Volgens mij is dit zn sprongetje! En ja hoor!
    @cil; ik zou hem gewoon geven waar hij behoefte aan heeft, waarschijnlijk zit hij dan morgen weer op zn gewone schema; zo hebben wij t in t begin ook gedaan en nu geen problemen meer mee. En als hij nu vervelend is en we denken dat ie honger heeft dan geven we m 1 schepje met 60cc water, die drinkt ie dan niet eens op. En misschien slaapt ie vanmiddag wel langer zodat je schema alsnog goed uitkomt?

Het is nu 14:15 uur en mannetje slaapt nog steeds! Toch straks maar ff wakker maken anders kom ik straks nog niet aan boodschappen doen toe :D
    En de regenbui is nu voorbij, het zonnetje breekt heeeeeeel voorzichtig door!

15. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Heb ondertussen het meeste bijgelezen en het huishouden heerlijk laten liggen. Ga mezelf ook straks een schop verkopen :D. Eens kijken wat ik nog weet (vast niet veel op dit langzaamaan chronische slaaptekort).

@IMD: gedondoleerd met het verlies van je oma! Wat naar dat dit net is gebeurd toen jullie in Spanje zaten. Maar, soms gaan mensen juist heen als ze voelen dat de meest dierbaren er niet zijn; dat leed willen ze hen (on)bewust besparen. Sterkte!

@Coto: wat een leuk weekend heb je zo gehad zeg! Lekker trots zijn op Djemi en jezelf. En die musical gaat ook vast goed. Gewoon vertrouwen hebben in jezelf, je man en Djemi! Geluk straal je uit!

@Egbimi: hmmmmm, maar eens een dokter bellen? Lijkt me toch wel verstandig. En goed uitzieken!

@???: ik las iets over een soort van tumoren?? Bah. Ik hoop inderdaad dat het niet zo ernstig is als je schetst. Ik vind het toch altijd een beetje eng.

@Sushi: roseetje, whiskey en af en toe een sigaretje (ja, ook ik heb die slechte gewoonte weer opgepakt). Gelukkig rookte ik altijd alleen maar met uitgaan, uit eten gaan of met vrienden thuis (buiten). Ik rook niet meer dan ca. 5 sigaretten per maand, vaak bij een wijntje op een zomerse avond in de tuin met vrienden. Ik heb geen behoefte om meer te roken (gelukkig), maar ook niet om te stoppen. Ik vind die paar sigaretten per maand niet zo'n ramp en het voordeel is dat manlief niet rookt! Natuurlijk is stoppen beter, maar ja.......

@WWJC: hoe was het werken vandaag? Ik denk echt dat Wybe het heeft voorvoeld.....

@Rach&Amom: jammer dat jullie ermee stoppen. Ik vond het juist leuk om jullie (andere) mening ook te lezen, zeker die van Amom, omdat zij er altijd zo dudielijk voor uitkwam. Ik wens jullie alle goeds en liefde!

@FV/BV: echt een persoonlijke keuze (of gewdongen door omstandigheden). Ik heb BV geprobeerd, maar eigenlijk niet van harte. Ik ben gewoon een FV-type (net als IMD), maar ben wel jaloers op het intieme van BV. Maar, het past gewoon niet bij mij. En wat ik juist zo leuk vind aan dit forum; iedere vrouw doet wat het beste bij haar past en we wisselen over en weer ervaringen en tips uit. Mooi toch?

Even ego: ik merk echt dat de korte nachten me gaan opbreken, zeker nu ik ook weer werk. Heel af en toe slaapt ons manneke 7 uur per nacht, maar meestal niet meer dan 6 uur. Hij slaapt overdag wel goed (sprongetjes daargelaten), maar oh, die korte nachten. Ik ga maandag eens overleggen met het CB, eens kijken of ik aan pap met rijstebloem (?) of zo kan beginnen voor het slapen gaan. Hij zit ook al op 950-1000 cc per dag. Ik heb hem gisteren gewogen en gemeten en hij weegt 5800 gram en is 57 cm. Dik Trom. Kijk, het is nu erger door het sprongetje, maar ook op andere dagen, slaapt hij 's nachts dus niet echt lang. En dat is best vermoeiend :(.

OOOOOHHHHHHH. ZUCHT. Hij is weer wakker. Leve de sprongetjes. Iemand nog een rol behang over, met oordopjes en zo?

16. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Even snel: CIL, ik reken uit wat mijn manneke per dag maximaal mag hebben (aantal kilo's x 175 cc) en splits dat normaal op over 5 flessen. Bij onregelmatige dagen, geef ik rustig 6 of 7 flessen, maar dan met minder cc per fles. En desnoods vul ik de fles met speciale voeding voor hongerige baby's :D. Want mijn manneke moet ook echt rond 23.00 uur nog een fles hebben!

17. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    @kikki; ik ben diegene van de tumoren... wat ik irri vind is dat ik nog steeds geen dtm thuis heb wanneer de echo gemaakt kan worden... Moest in elk geval in augustus want dan was ik ontzwangerd... zo lang t maar niet op een werkdag van mij is want dan kan ik er alsnog achteraan...
    Enne... mijn boy is ook Dik Trom haha, komt aardig overeen qua gewicht en lengte! (en mijne is zelfs nog bijna 3 wkn jonger... oops!)
    Vervelend dat de nachten je gaan opbreken! Hoop dat je met de rijstebloem mag beginnen!

Huh? Volgens mij onweert t hier nu... :(

18. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Speen erin en hij tukt nog even al mopperend door :p.

@Tizzy: l*llig he, dat je nog steeds geen datum weet! Dan weet je tenminste wanneer je aan de beurt bent en kun je dingen erom heen gaan regelen. Balen. Mijn manneke was veel te licht geboren (2700 gram en 45 cm.) en heeft dus aardig de schade ingehaald ;). Het is best een makkelijk kind, maar kom niet aan zijn fles! Dan kan 'ie krijsen, niet normaal meer zeg. Verder krijst hij eigenlijk nooit. Ja, jengelen als hij vervelend wordt (sprongetjes), maar anders niet.

Hm, speen is er weer uit. Mama mag weer voor clown gaan spelen. Dag huishouden, dat wordt echt niets meer!

19. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    Dag zon.... welkom regen en onweer! :(

Ga maar eens verder met mn kast uitruimen en weer inruimen (is mn vriend ook weer blij als ie terugkomt :D), kan toch wel aardig wat kleding weg zo onderhand (kan zoooo moeilijk afstand doen van dingen hahaha), in een vuilniszak en wachten tot er weer zo'n zak van een goed doel komt.

20. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hahahah Leonie; luie donder! ;)

Ik heb gister alles al keurig netjes gedaan, dus mag nu de hele week de hele dag forummen.. hahaha
    Slapen jullie kindjes nu ook zo veel? Tim lijkt alle korte slaapjes van afgelopen week in te halen...
    Ook lijkt het tijd te worden voor de rijstbloempap? Hij komt nu telkens een half uur eerder, en drinkt zijn flesje in wel 5 (!!!) minuten leeg.
    Daarna is hij nog aan het huilen, maar dat zal wel komen doordat de zuigbehoefte er nog is.
    Geef hem dan maar even de fles.
    Ga morgen naar het CB denk ik, eens horen of hij aan de volgende stap mag beginnen.
    Hij gaat echt hard! Hoe mini hij eerst was, des te groter hij nu wordt en hoe sneller! jeetje.

@Lynn; ik snap wat je bedoeld... Voeding is gewoon harstikke duur, 11,99. En wij doen er anderhalf week mee geloof ik.
    En mamamelk blijft het beste, en het goedkoopste...
    Al die 12 euro's per maand, telt toch behoorlijk aan per jaar.

@Egbimi; wat een supermooie foto van jouw man en je kleine ventje! super!
    Je hebt ons trouwens op het idee gebracht met die zwemband, wij gaan er nu ook 1 kopen! Echt super leuk!!
    Veel beterschap gewenst....

@BV-FV; heb ik ook een heel simpel antwoord, wat jou en je kindje happy maakt!
    Mij maakt de fles happy, en Tim erbij, dus niets aan het handje. Hij groeit ook als kool.
    Maar als de BV goed liep, had hij miss nou nog wel bv gehad.
    Gaat erom of je jezelf er lekker bij voelt toch?
    Al vind ik het idd ook superknap dat vrouwen zolang BV geven!!

Deel Deze Pagina