@coto: ik lek ook nog steeds uit min borsten, pff duurt wel erg lang deze keer en dan geef ik nog niet eens bv! Het is vooral als we het gezellig hebben gehad zeg maar haha. Haha ik lijn toch liever op een andere manier, ook al gaat het wat sneller als je diarree hebt. @kikki: dat hij maar snel springt dan haha. Hopelijk duurt het niet meer lang. Nils sliep juist heel veel tijdens de sprongen en Senne volgens mij ook, want ze heeft af en toe dagen dat ze meer slaapt, zoals nu. . al vanaf zaterdag moet ik haar voor iedere fles wakker maken. Zostraks om 11:00 kwam ze weer voor de eerste keer zelf. @jodie: dat was fijn als het druk is. Dan is de tijd zo voorbij. @Cil: en als je hem een klein flesje tussendoor geeft om de tijd te overbruggen? Mss dat hij dan weer op zijn oude tijd uitkomt. @Tizzy: ik vind dat ook altijd moeilijk om dingen weg te doen. Ik heb kleren in me kast liggen die ik al ik weet niet hoe lang niet meer aan heb gehad, maar kan ze nog steeds niet weg doen haha. Als ik alles weg zou doen wat ik niet meer draag, blijft er volgens mij een behoorlijk lege kast over haha. Nou het is hier toch rustig in huis!! Senne ligt al vanaf 11:30 te slapen!! Nils was op de bank in slaap gevallen voor dat hij een boterham op had. Hij werd waker doordat hij een ongelukje had, hij had geplast. Ach ja is niet erg kan gebeuren. Daarna bammetje gegeten en hij ligt nog steeds lekker te slapen. Zijn er hier trouwens meer die fysio hebben voor de kleine? En zo ja. . . hebben jullie er iets aan gehad? Ik ben al met het avondeten bezig, we eten vandaag goulash. Lekker nog 1,5 stoven en dan kan ik het afmaken. Als de kindjes dalijk wakker zijn, ga ik ook maar even verder met de was blehhh.
Inge-Hier heeft Mike Fysio, maar moet zeggen dat manuele therapie veel beter helpt. Ligt er natuurlijk ook aan waarvoor die kleine naar de fysio moet.. Hier een behoorlijke voorkeurshouding en dan helpt fysio niet echt. Groetjes Cil
Cil: Ze heeft niet echt een voorkeurshouding, maar is als ze wakker is heel erg met rechts bezig. Ze kijkt naar haar rechterhandje, niet naar de linker, als je haartegen je aan hebt draait ze haar hoofd altijd naar rechts ook als ze op de buik ligt. Als ze slaapt leg ik haar meestal op haar linkerzij. Ze kijkt wel naar links als je haar via die kant benaderd. Daarvoor dus de fysio. Wat doet manuele therapie dan anders dan de fysiotherapie?
Als Tim dit deed, probeerde ik te kijken wat hij zelf deed. Wat ik ook wel eens deed was dan 's morgens om de 3 uur geven, en dan wat minder, en dan 's middags om de 4 uur. Dan kwamen we geloof ik wel weer aardit uit. Of misschien kun je hem 's morgens een helft van de fles geven, en dan 7.00 uur weer een halve fles aanbieden? Tim trapte daar niet in , maar jouw mannetje misschien wel?
@Inge; ik heb fysio voor Tim ivm een voorkeurshouding. Gaat erg goed, alleen neigt hij nu weer teveel naar links voor mijn gevoel, hahahaha Maar we hebben zeker tips gehad waar we wat aan hebben, maar je kunt zelf al heeeeeel veel bereiken door alles aan de niet-voorkeurshouding te hangen/doen. Bedje andersom opmaken, speeldingentjes aan de niet voorkeurshouding, aankleedkussen andersom. Hier gaat het super goed nu moet ik zeggen, zijn schedel trekt al erg goed bij. En je kunt het ook zien aan de kale plekken op zijn achterhoofdje hoe hij het meest ligt!
@Danielle: Egbimi bracht mij ook op het idee om een zwemband te kopen. Alleen kan je er geen bij prenatal kopen. Zij verkopen heb niet meer i.v.m veiligheidsredenen. De verkoopster bracht een heel l*lverhaal dat je je kindje niet snel genoeg er uit zou kunnen halen. Je tilt die band zo op dussss.... Ik heb hem bij babyplanet gehaald maar blokker verkoopt ze ook. Wij gaan morgen zwemmen.
Bedankt voor de tips!! Ga het gewoon proberen... Manuele therapie is meer bezig met de nekwervels. Hij probeert ze iets losser te maken, zodat die beperking minder gaat worden en hij het ook fijner vind om op de andere kant te liggen.Die kleine ligt met zijn hoofdje naar rechts helemaal plat en naar links lukt dat niet. Moet zeggen dat het een stuk beter gaat en hij heeft maar 3 behandelingen nodig. Groetjes
Janco zit nu een spel te spelen op de PS3. Het heet pain, je moet dan zoveel en hard mogelijk ergens tegen aan gaan en troep en pijn veroorzaken. echt een grappig spel.
@Cil; de vrouw van de fysio had idd eerst geprobeerd of hij het wel kon. Ja dus. Maar kan me voorstellen dat als hij zijn nekwervels vast heeft zitten, heel die therapie geen zin heeft. Gelukkig was dat bij hem niet het geval, maar heeft het wel te maken met de vacuumpompbevalling. @Sniffy; ik bedoelde die lieveheersbeestjesband eigenlijk?.. Weet niet of je die zelf ook bedoeld? Maar er kan toch niets gebeuren, je bent er zelf bij toch?
nee ik bedoelde die gele die ze in het binnenzwembad gebruikte. Ik vond het ook een slap verhaal. Je blijft toch bij je kind.
Hihi het is ook nooit goed, maar vind dit ook echt supersaai! Net ventje een kwartiertje uit bed gehad, begint weer te jammeren, en ligt nu weer in bed te slapen... Jeetje snap er niets van? Maar hij slaapt ook telkens maar een half uurtje, wordt weer wakker, en valt weer in slaap, zo de hele dag door.. Herkenbaar?
Zo paar uur over gedaan om bij te lezen, de kleine meid liet het niet toe en moest bijlezen vanaf vrijdag!!. (even kijken wat ik nog heb onthouden, vergeet vast mensen, sorry alvast) @wwjc: veel succes met werken vandaag!! @inge: Fijn dat Senne zo goed groeit! @imd: nog gecondoleerd @Rach/amom: jammer dat jullie weggaan maar ieder haar eigen keus! @mo:Fijn dat ze ventje zo goed groeid, wel zielig als ze even gaan huilen bij de prikjes. @egbimi:Vervelend de griep, even lekker proberen uittezieken. @Thalina:Veel plezier vandaag met die vriendin. @Danielle: Lekker hoor dat je gister zo vroeg kon slapen, En mijn meisje heeft ook hazeslaapjes hoor (vandaar dat het zoveel uur duurde tot ik hier wat kon typen hihi) @Kikki: hoop dat die snel door het sprongetje heen is. @Sniffy: Lekker hoor gaan zwemmen morgen! @ BV: ik ben nog steeds blij dat ik BV geef, vindt het intiem en het gaat steeds sneller eerst 25 min nu 10 á 15 min en nergens last van (borstontstekingen of kloven) zo ga nog even verder lezen!!!8)8)
@voorkeurshouding; wij doen hier net als Danielle van alles om het te voorkomen, bedje word ook regelmatig tegen een andere muur gezet. Kale plek op zn acherhoofd zit ook mooi in t midden. Kregen we vorige week op het cb te horen dat hij heeeeeel iets voorkeurshouding heeft, kon ze zien aan zn hoofdje… vond t zelf wel lichtelijk overdreven eigenlijk aangezien m vriend hier hel erg druk mee is om dit te voorkomen, en hij toch uit zichzelf wel naar links en rechts draait met zn koppie terwijl ie slaapt… Wat de kleine heel irri vind is op zn buik liggen en zn nekspieren trainen, moest ik toch vaker met m oefenen… las overal dat wanneer je de kleine op je buik hebt liggen en hij kijkt omhoog dit ook goed is, nou volgens mijn cb niet, dat was te makkelijk… nb. Heb m 5 minuten geleden op zn buik gelegd en hij begint nu alweer te jengelen… vind ie niets aan! Iemand tips of trucs?
Pfff leg hem nu maar beneden in de reiswieg. Want dat heen en weer gesleep naar boven en beneden schiet ook niet echt op...
Ja, trek je niet zoveel aan van het CB . Mijn manneke vindt de buik ook niets. Is gewoon niet zo fysiek ingesteld. Gaat ook huilen na 2 minuten op de buik. Wat ik wel doe: bijna iedere ochtend bij het in bed nemen, leg ik hem op de buik. Dan is 'ie lekker wakker en houdt hij het langer dan 2 minuten vol (3 minuten ). Zodra hij gaat huilen, stop ik ermee, want anders gaat hij echt een hekel aan de buik krijgen. Dochtertje van mijn vriendin lag nooit op de buik en kon gewoon op tijd kruipen, lopen enz. Baby ontwikkelt zich in zijn eigen tempo en met zijn eigen unieke dingen. Natuurlijk kun je hem wat helpen daarmee, maar meer ook niet. CB kan van alles willen, maar jouw baby bepaalt....... Mijn huisarts zei trouwens: iedere baby en ieder mens heeft een voorkeurshouding. Zodra het te erg wordt (ontwikkeling belemmert, afgeplat hoofdje), dan moet je ingrijpen, maar verder kun je alleen maar de niet-voorkeurskant stimuleren en dan nog zal er een voorkeurshouding blijven.... En hij wil niet slapen, niet, niet, niet, niet. Neeeeeeee, mama, ik wil niet slapen. Ik wil wakker blijven, bij jou blijven. Neeeeeeeee, mama, niet stiekem ondertussen forummen, werken of wat huishouden doen. Ik wil je onverdeelde aandacht. Ah toeeeeeeeeeeeee
ja lijkt mij ook een beetje bull verhaal.. alhoewel er wel verschil in zit die van nijntje vind ik peroonlijk niet fijn (daar zakte dean vaak schuin in weg) ik heb een oranje van een of andere veiligheidswinkel die is erg fijn (wel heel groot) maar daardoor ook heel stabiel en veiliger.. Nou net bij het CB geweest en ze weegt 6160 maar wel 63 cm lang, hoofdje was ook goed gegroeid maar houden ze nog steeds wel extra in de gaten (vanwege haar kleine fontanel) Omdat ze goed genoeg groeit, happy is en genoeg plast en poept mag ik gewoon 4 flessen blijven geven het is wel wat te weinig maar blijkbaar heeft ze het niet nodig.. Wel moet ik volgende maand extra onder de controle van de kinderarts omdat ze nog niet goed genoeg haar hoofdje optilt, ze zegt dat het waarschijnlijk gewoon "eigenwijzigheid" is want we keken even niet en toen deed ze het wel haha dus blijkbaar KAN ze het wel maar wil ze gewoon niet, we kunnen ook niet vaak op de buik leggen omdat ze na 1-2 uur nog steeds haar voedingen eruit gooit en last krijgt van haar maagje we oefenen we op andere manieren om haar nekje te sterken.. Weer niet gehuild wel even een flink rood gezichtje na de tweede spuit ze vond hem duidelijk niet leuk, ze krijgt nu de fles en dan gaat ze lekker naar bedje toe..