Danielle, omdat hij 1,5u van tevoren ook gehad heeft. En hij spuugt nu zoveel dat als er niet 3u tussen zit, hij alleen nog maar meer spuugt. En hij heeft maar 2 nachten gehad dat hij maar 1x kwam ipv 2x. Maar ik had zelf ook bedacht om hem maar wat vaker aan te leggen dat hij overdag wat meer krijgt. Of in ieder geval de avond. (vòòr 11-12 u) Nu had ik hem ook aangelegd, valt hij bij de eerste borst al in slaap. Probeer hem in de kinderwagen te leggen, maar wordt wakker en begint te huilen. Ik wilde hem weer verder laten drinken, maar hij spuugt alweer (lijkt) alles uit wat hij binnen heeft gehad. Dus nu toch maar zo in de wandelwagen gelegd met speen. Hij is nu stil, lijkt te slapen. Ik weet het echt niet meer! (Ik ga nu iig op de bank kijken of ik nog een dutje kan doen. Zal wel niet, want het is voor manlief tijd om op te staan..) Egbimi, wat fijn dat je nu beter slaapt en dat die hoest minder is. Gaat de goede kant op. Eigenlijk zou ik idd liever niet kolven. Zeker niet de avond. Vind dat nou net het rustpunt voor ons beide en voor hem teken dat hij moet gaan slapen. Maar ja, ik zie zelf ook wel in dat dit niet gaat werken. Dat Johannesbrood spul, waar kun je dat halen? En dat kon ook gewoon met bv toch? Het lijkt trouwens niet meer dat hij onrustig slaapt, tenminste niet met zijn handen druk bezig is wat hij eerst idd was. Maar nu lijkt hij gewoon geen slaap te hebben. (Of misschien dan honger?)
Ah ok WWJC, ik hoop dat ze bij het CB een goede richtlijn hebben, waar je weer even op vooruit kan. Want dit hou je idd niet lang vol.... Succes!!!
Goeiemorgen, Senne heeft gisteren om 22:00 laatste flesje gehad (ze was weer in slaap gevallen om 21:15) en vanmorgen om 8:00 begon ze wakker te worden!! Dus ze geeft zelf aan dat ze aan 4 flessen genoeg heeft, dan vind ik het prima. Nog even over de fysio. . . Ik weet eigenlijk niet wat ik ermee aan moet. Sinds gisteren kijkt ze ook ineens naar haar linkerhandje en nu ligt ze onder de babygym te spelen met links en dan weer met rechts, dus ze wisselt nu zelf af. Zal ik dan toch nog maar even wachten??
GOEIEMORGEN! En het is officieel: mijn manneke springt er wat af dezer dagen! Ik had gisteren een leuke en drukke dag gehad, eindigend met een paar oud-collega's op het terras (koud en nat), dus eindigend aan de bar. Was erg gezellig. Ik had al weken van te voren oppas geregeld (mijn ouders) en later manlief. Ik kon dus met een gerust hart op pad....... Rond 22.30 uur ben ik weer naar huis gegaan (we waren al om 17.00 uur begonnen), kwam ik thuis: krijsend kind en wanhopige papa . Manneke was gistermiddag al errug onrustig voor zijn doen en hij heeft gisteravond dus grotendeels de hele avond gekrijst. Ik voelde me toen wel erg l*llig, maar ja, manlief had mij ook niet gebeld. Hij vond dat ik dit uitje wel had verdiend en vond dat hij het zelf moest kunnen oplossen. Nou, oplossen kun je dit niet, knuffelen wel . Dus, heb ik zoonlief in slaap gewiegd, toen de late fles pas gegeven om 00.30 en toen heeft hij geslapen tot 07.00. Gelukkig. Maar, hij wilde net maar 100 cc drinken, i.p.v. 200, en gaat vrij snel weer huilen na de voeding. Hij wil ook niet op de buik liggen, hij wil alleen maar "entertaint" worden, kliert met de voeding enz. Wordt vast een leuke dag....... Vooral dat krijsen vind ik lastig, want hij krijst nooit echt. Nu dus wel. Volume op 10, knalrood gezicht en traantjes 8). Ik heb geprobeerd wat bij te lezen, paar dingen die me zijn bijgebleven: @Coto: jeetje wat kan Djemi ineens veel. Hier nog geen sprake van. Leuk hoor, dat het zo snel gaat ineens! @Indy1973: ik heb weer wat gemist? Waarom weggaan? Blijven!!! @WWJC: oh meid, die slopende nachten he? Bah. Ik hoop dat je antwoorden krijgt bij het CB. @TV: hier ook niet veel. Ik was gisteren ook wel boos op mijn ouders, omdat zij gistermiddag toen zij oppasten de tv knetterhard aan hadden staan (tour) en dan ook nog met veel volume tegen elkaar praten. Ik weet gewoon dat mijn kereltje bij veel herrie "zich afsluit". Nu dus ook; hij lag te slapen in de box bij al die geluiden, maar hij krijgt ze wel mee! Ik denk ook dat hij daarom gisteravond zo extreem onrustig was. Gebeurt dus niet meer. Ik kan zelf ook slecht tegen harde geluiden (en manlief ook),; dus hij zal dat wel van ons hebben. Ik voed ook nooit met de tv of radio aan. Gewoon, lekker in de stilte. Heel af en toe kijk ik tv met hem (baby tv), maar da's 1x per week of zo...... Ik keek overigens voor de bevalling zelf heel veel tv, maar kom er nu niet echt aan toe en mis het ook niet. @Merkkleding: ik koop wat ik leuk vind, maar ik heb geen merkentic. Ik koop voor hem vooral bij de Prenatal, Hema en zo. Lief past hem niet zo goed (verhoudingen kloppen niet voor hem) en H&M is er bijna niet in zijn maat. Mexx, Mc Gregor e.d. heb ik niet zoveel mee en past hem ook niet zo goed. Esprit gaat wel heel goed. Manlief en ik zijn zelf meer van G-Star, H&M, Steps e.d. Ik hoop dat manneke snel groter wordt, dan kan ik ook H&M-men voor hem . En helaas geef ik hier veeeeeel te veeeeeeel aan uit per maand. Maar, wordt nu wel minder, nu ik merk hoe snel hij eruit groeit!
Dames...ik ben op mijn werk en vind het niet leuk...echt domme werkzaamheden, voel me er echt te slim voor sorry. Hoop echt dat ik wordt aagenomen bij justitie... Vond het ook vreselijk mijn kindje achter te laten, tranen hebben al rijkelijk gevloeid...
Hey Meiden, Bij deze neem ik afscheid, ik kan het niet bij houden, gaat zo hard hier. Heb er ook eigenlijk geen tijd voor, bijlezen zit al een hoop tijd in en op reageren ook. En omdat ik steeds op ZP zit, doe ik te weinig aan het huishouden 8) En Jen heeft nu vakantie, dus druk druk! En ik wil meer tijd in mijn geloof steken, heb een hele stapel christelijke boeken die ik graag wil lezen, maar gewoon niet aan toe kom. Mijn verlangen is dat God geen enkele rol speelt in mijn leven, maar de Regiseur is! Voor mijn gevoel gaat dat alleen als ik me helemaal overgeef en niet laat afleiden door dit forum, want ik zat meer hier dan dat ik met Hem bezig was. Klinkt misschien saai en oudbollig, maar hoe dichter ik bij Jezus leef, hoe leuker mijn leven wordt, dan maak je echt gave bijzondere dingen mee. Dus ik ga binnenkort mijn account hier op laten heffen en site uit favorieten halen, want blijft trekken hè Vond het wel gezellig hoor, zo aftellen naar de bevalling, wat spannend was dat hè. En nu hebben we allemaal een mooi, lief kindje, wat een wondertjes hè. Zo genieten! Daar heb ik straks ook meer tijd voor Nou wens jullie allemaal heel veel geluk met jullie schatjes, blijf ervan genieten, want gaat echt zo hard 26 jaar en al 3 kids waarvan de oudste richting 8 jaar gaat, waar ow waar is de tijd gebleven... Misschien tot hyves!
even reageren... wwjc...balen zo een nacht, maar idd wat danielle zegt, misschien toch om 1 uur dan wat voeding geven?? TV: Ooh mijn kleintje kijkt wel tv hoor. Elke dag een half uurtje tot een uurtje, lekker baby tv, speciaal voor de baby's vindt hij echt geweldig. De wipstoel gaat dan heel hard op en neer en hoor alleen maar gebrabbel en leuke geluidjes. Tot op een gegeven moment hij gaat jengelen en moe wordt, dan krijgt breng ik hem lekker naar bed en gaat hij lief slapen. Merkkleding...heb wel wat merkkleding liggen, maar vind het erg duur voor baby's en ze dragen het maar zo kort..straks als hij wat ouder is en iets langer aan kan zal er wel wat meer merkkleding kopen, kwalitatief gewoon beter!
Pientje...jammer dat je weggaat, maar kan het me voorstellen. Veel geluk in de toekomst met je kinderen!
Coto: Geweldige foto zeg ! Wwjc: Heftig nachtje zo meid, pff kan me voorstellen dat je dit niet gaat volhouden. Helaas heb ik geen tips voor je dus hoop ik dat het CB je kan helpen ! En doe je wel rustig aan... vreemd dat gevoel bij je hart... misschien iets te druk gemaakt ? Johannesbrood spul haal je gewoon bij de Etos of Kruidvat, je kan het ook bij BV gebruiken inderdaad. Het is een oranje doosje van Nutrilon, hier werkt het super ! Egbimi: Fijn dat het zo lekker gaat met slapen zonder pab ! Hopen dat ie het volhoudt ! Pientje: Heel veel geluk en jammer dat je weg gaat ! Brendagill: Ik hoop het ook voor je joh, weet je al wanneer je op gesprek mag komen ? Verder weet ik het niet meer.... Esmee heeft weer keurig van 21.00 tot 8.30 geslapen. En nu ligt ze druk in haar box te brabbelen, en ze wil zo graag draaien... ze wordt ook driftig als het niet lukt hahaha zo schattig... En als ze dan op haar buik is gedraaid wordt ze weer boos, want ze vind het niet veel aan op haar buik en terug draaien lukt nog niet.... Zo nu tijd voor nog een bakkie !
Goeiemorgen! ff ego: Schrok me rot hier vanochtend!!! Werd tegen 7 uur half wakker en was in de veronderstelling dat ik met de kleine naar een keuring moest , maar had geen idee waar dat was enzo hahaha, ben maar weer gaan slapen... Dit komt waarschijnlijk doordat er momenteel keuringen zijn voor de paarden 8) (en paard / baby lijkt blijkbaar op elkaar als ik slaap ) Toen werd ik wakker om half 9 en vond t errrrgggg stil in de kamer van de kleine! Sliep ie nog!!! Het is maar goed dat ik een sensormat in zn bed heb liggen want anders was ik lichtelijk in paniek geraakt! Maar zo laat mag ie elk weekend wel wakker worden! Ideaal! (was trouwens voor t eerst dat de poep letterlijk uit zn luier kwam haha) Ga ff bijlezen, tot zo!
@wwjc; heb je zn bedje al schuin staan? Gebruik je jbpm? Oohh… je geeft bv? Euhhh… verder weet ik zo ook niets… wel heel vervelend zeg! Hier werd er tot een week geleden ook veel gespuugd en ineens lijkt t wel 90% minder te zijn. @kikki; ook al zo’n springerige baby! Wat doet ie precies als ie kliert met de voeding dan? Hier wil mannetje de fles niet goed pakken en gaat ouwehoeren met de speen, doen alsof ie m niet kan pakken enzo…pffff…. Mn vriend zei gister al aan de foon dat er weer een sprongetje aan komt haha, maar ff weer in Oei ik groei kijken! @Brendagill; hou vol meid! Hoop echt dat je snel een leukere baan hebt!!! @pientje; heel veel suc6 met je kindjes in de toekomst!
Ga straks ff verder reageren, moet nodig mij haren gaan föhnen en als ik dat niet doe ben ik dadelijk miss pluizebol! Ik wil even zeggen tegen Pientje dat ik het erg jammer vind dat je weg gaat! Ik las altijd met plezier je verhalen en adviezen....Maar ik begrijp je keuze, ik hoop dat in de toekomst alles goed blijft gaan met jou en je gezinnetje en dat je vind waar je naar op zoek bent. *hoopt stiekum toch nog weleens wat van je te horen* (hyves hou je wel?)
@Wwjc volgens mij koop je dat gewoon bij de drogist ja dat kan ook met bv het heeft verder geen toegevoegde waarde het maakt het alleen maar iets dikker wat naar zeg dat het nu even slechter gaat met Wybe q ua voeding fijn dat hij niet onrustig slaapt verder dan moet je daar niet aan beginnen en idd heb je zijn bedje als schuin staan of een handdoek onder zijn matrasje dat deed ik bij Mitchell ook altijd en misschien moet je toch eens proberen om Wybe in een schema te krijgen het ene kindje heeft regelmaat in voeding nodig en het andere kindje doet heel goed op verzoek het zijn maar ideetjes hoor succes bij het cb ik hoop dat ze je verder kunnen helpen @Inge netjes van Senne zeg 4 flessen ik durf het hier nog niet aan hij maakt de laatste fles ook helemaal leeg wel met enige moeite en de fles ervoor is al om half 6/6 uur dus dat is te vroeg om hem te laten liggen ik zou dan idd ook maar even wachten met fysio @Kikki wat naar dat je mannetje niet goed gemutst was gistern wel lief van je vriend dat hij je niet heeft gebeld en je deze avond gunde gelukkig heeft de kleine man de nacht goed geslapen heerlijk he ik hoop voor je op een betere dag vandaag @Brenda wat naar dat je geen plezier hebt op je werk ik denk dat je dan alleen maar meer aan je mannetje denkt ik hoop dat je aangenomen wordt bij die andere baan en die tranen dat kan ik me wel indenken het is ook niet leuk de 1e x ja mannetje "achter"te moeten laten @Pientje jammer dat je weggaat,maar ik snap je wel en je moet doen waar jij je goed bij voelt idd ik hou je hyves wel in de gaten hoor @Sushi zo Esmee ook al zo goed geslapen die slaapt echt al lekker lang zeg krijgt zij nou 4 of 5 flessen en hoe laat geef jij de laatste ??? @Tizzy zo ook goed geslapen dus en een keuring voor baby s grappig hoe druk je met zulke dingen kunt zijn in je slaap he en waarom heb jij zo n senosrmat heb je daar een speciale reden voor of alleen maar voor je gevoel??? zo ik heb de boven verdieping weer helemaal schoon de was hangt en de ander zit in de machine ik heb het wiegje uit elkaar gehaald en weg gezet bah dat geeft toch een apart gevoel ze worden echt groot he die kleintjes van ons zo heb weer even bij gelezen en gereageerd en gedronken en ga nu beneden aan de gang dan is mijn huisje weer lekker schoon als ik de kleine man straks weer ga halen
goedenmorgen dames zooo jullie hebben de afgelopen dagen wat afgekletst discussies.. mensen die vertrekken.. heb wel alles gelezen hoor.. maar op dit moment (beetje druk) geen tijd om op alles te reageren... sorry mijn mannetje is een beetje raar..dit zal nu wel eens een sprongetje zijn hij drinkt minder maar komt nu ook vaker eergister dronk ie: 150/200/150/100/80/65 gister: 120/100/80/100/150/60 (te weinig) hij slaapt nu wel vaker op bed (mega dans smiley) gister ochtend 2 x een uurtje 's middags half uur/3 kwartier.. toen wou ie niet echt toen ik hem naar beneden nam heeft ie anderhalf uur bij mij geslapen heb hem om 9 uur neergelegd en om 12 uur wakker gemaakt (mijn schematje is nu ook helemaal in de war) toen dronk ie maar 60 vanochtend om een uur of 4 begon ie al.. heb het kunnen rekken tot 6:15 ook toen heeft ie maar 60 gedronken heb hem weer neergelegd en hij ging binnen 5 min weer slapen en mijn man was ook wakker.. dus we hebben 's morgens vroeg even wat plezier gehad8) om 9 uur lekker in bad gedaan en daarna gevoed.. en hij laat weer 60 staan dus 100 gedronken zat ik lekker op 5 flessen is ie nu weer terug naar 6 en drinkt ie ook nog te weinig.. zal wel hetzelfde sprongtje als die van coto zitten kleertjes: voor maatje 50/56 had ik wel allemaal zeeman pakjes en zo.. maar nu heb te veel dure gekocht in 62... heb wel een aantal van 68.. maar zag een leuke uitverkoop op kleertjes.com dus denk dat ik daar wat van bestel aangezien dit mijn laatste week is van mijn normale loon... en ik daarna dus minder krijg
Meiden bedankt voor de lieve woorden..ik hou het ook wel vol, gelukkig heb ik leuke collega's en kan ik op werk op het forum @Sushi, ik weet nog niet wanneer ik op gesprek kan komen. Ze gingn eeerst even kandidaten bellen om te kijken wanneer ze op vakantie gingen en daarna zou ze een brief sturen of bellen, wanneer het gesprek plaats vindt. @Thalina, ik denk ook inderdaad een sprongetje. Tycho heeft ook zijn 12 weken sprong wel gehad geloof ik. Minder drinken, jengelig etc..gaat nu wel weer goed gelukkig. Kolven op werk ging trouwens goed...*juichende smiley*
Hallo Meiden, WWJC- Hier ook vandaag langs het CB meneertje komt hier ook ineens om een uur of 2 en een uur of 5. Dat heeft hij nooit eerder gedaan. Dan zijn de nachten echt slopend, weet precies hoe je je voelt. Ik denk dat ik er ook over ga beginnen met bijvoeden of de laatste fles een papfles ofzo. Ik ben benieuwd wat ze vanmiddag gaan zeggen. Laat jij het ook even weten?? Groetjes Cil
Egbimi: Esmee krijgt nu 4 flesjes van 180 cc water met 6 schepjes en 2,5 schepje JBPM. Haar laatste flesje krijgt ze tussen half 9/9 uur... En ze slaapt tot 8 uur dus in principe kan dat laatste flesje straks eerder omdat ze om half 7 straks haar bedje uit moet omdat ik weer ga werken. Je bent alweer lekker druk geweest, ik ga ook zo aan de poets... eerst nog maar even koffie hahaha schiet niet echt op vandaag... BrendaGill: Fijn dat kolven goed gind ! En spannend joh, hoop dat je snel op gesprek mag in ieder geval. Leuk jij bij justitie ik bij defensie ! Wij zorgen wel dat Nederland veilig blijft Thalina en Cil: Lang leve de sprongetjes.... Hoop dat ze snel hun ritme weer oppakken ! Wwjc: Die tip van Tizzy is ook zeker goed, Esmee haar bedje heeft ook 2 maanden scheef gestaan en heeft erg goed geholpen ! Wat gaat de tijd toch snel, Esmee is alweer 3 maanden.... nog even en ze kunnen lopen hahaha LOL
@Egbimi; ja waar je allemaal al niet over kunt dromen he pffff, en t was net echt! Werd wakker en dacht huh??? Waar heb ik dan over gedroomd??? Voor hetzelfde geld was ik uit bed gestapt, had mannetje aangekleed en was in auto gestapt, maar dan waarheen? Dat wist ik dus niet hahaha Die sensormat heb ik voor mn eigen geruststelling, moet wel bekennen dat ie er pas sinds 1,5 week onder ligt, daarvoor lag ie te verstoffen onder de kast , en daar was ie toch te duur voor. Mn schoonzus gebruikt m al 1,5 jr bij haar kleine, alleen bij haar wil ie nog wel eens afgaan door voorbij denderende treinen Reden dat ik m er toch onder heb gelegd is omdat mn vriend laatst vertelde dat een collega van hem de dag ervoor nog een baby had moeten redden die plotseling niet meer ademde Schrok toen echt, en eigenlijk meteen de mat eronder gelegd. Goed bezig geweest zeg met de schoonmaak! Ik zit al sinds ik wakker ben op de bank te niksen haha. @Thalina; haha, veel dure kleertjes besteld vanwege je laatste normale loon, hier dus ook Denk idd dat MJ in een sprongetje zit! (zoals zovelen nu )
@bedje schuin; deze tip vond mn vriend toen op internet; en het werkt echt! Het spugen is daardoor een heel stuk minder geworden. Bedje staat trouwens nog steeds schuin. @sushi; over lopen gesproken; ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn mannetje wel eens heel snel zou kunnen gaan lopen... hij wil nu ook steeds staan, houd zn voetjes dan ook goed en zakt door de knieen (bewust) en jumpt dan omhoog... dat word wat straks hahaha Mijn laptop doet erggg vreemd.... maar snel ff dingen op de externe harde schijf zetten voordat ie weer crasht zo!