April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    Jippie!!! Mn Sesamstraat pakket is net bezorgd :) :)
    En… een envelop van Nutricia met een boekje met allerlei tips, maar nu de hamvraag… HOE weten zij de naam van mijn zoontje???? Die hebben ze nl vermeld in de begeleidende brief… ook via Felicitas oid toevallig???

Oh en Wwjc, hier staan ook tips in tegen spugen:
    * Leg je baby na de voeding niet direct in zn bedje of box maar houd hem nog een half uurtje rechtop
    * Voeding iets meer gespreid over de dag geven
    * Komt ie :D : hoofdeinde van het bedje iets omhoog zetten
    Lees zo weer ff bij, heb net mn lunch op nl. Eerst ff Sesamstraat pakket bekijken :D

2. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    @Sniffy: Wat heeft je meisje mooie ogen!! Grote blauwe kijkers,
    haha. Ohh en wat houdt ze haar hoofdje al goed omhoog.

@Minius: Ik wil ook altijd dat ze er leuk uitzien. Nils doe ik nou naar het kdv echt speelkleren aan, want anders houd ik geen kleren meer over denk ik. Dan maakt het me ook echt niet uit hoe hij eruit ziet en doet het voor mijn gevoel niet zo'n pijn als er weer een vlek in een shirtje zit of een gat in een broek haha.

@Tizzy: Ja ik vind dat idd stom, dat ik met 10 kilo meer in mijn oude kleren pas, maarja hahaha.
    Poeh 5 en nog een speen?? Nils was er met 2 gelukkig vanaf. Hij beet hem steeds kapot en toen heb ik net gedaan alsof we er geen meer hadden (had er nog wel 1 in de kast liggen) en dat is meteen goed gegaan eigenlijk. Ben wel blij, dat scheelt weer een hoop gezeur pfff.
    Oh dat is gelukkig al snel die echo. Pff vind je ht niet spannend?
    Vanavond je mannetje weer lekker thuis, heb wel ff gemist dat hij weg was. Ik ben blij dat Henrij nooit weg hoeft voor zijn werk, ja ooit een dagje maar dn is hij 's avonds weer gewoon thuis. Ik ben niet zo'n held als ik 's avonds alleen thuis ben hahaha.

@Leonie: Nils is van baby af aan zo'n makkelijk kind geweest. Nu nog wel op het slapen na dan haha. Toen Senne geboren was en hij in het ziekenhuis kwam kijken moest hij er niks van hebben, als hij kon kroop hij in opa want die hield hem vast. Eenmaal thuis ging het steeds beter, hij wou steeds meer ff kijken en na 2 dagen was hij zo superlief voor haar!!! Hij is echt geen moment jaloers geweest. Haha ik kan hier wel 10 blz. vol schrijven over hem en dan alleen maar positief hahaha. Mar ik laat het hier weer even bij.

@coto: Gaat snel hè? het verlof. Als ik dan terugdenk aan de laatste weken zwangerschap haha die duurde zoooooooooo lang en nu vliegt de tijd gewoon voorbij. Een dag zou volgens mij min. 50 uur moeten hebben haha.
    Leuke foto's hihi dat mondje ja! En als ik ooit in schiedam ben dan weet ik dat naar armen moet kijken haha.

@wwjc: succes op het cb. Kan me voorstellen dat dit behoorlijk slopend is zo.

@egbimi: Fijn dat het met jou weer beter gaat. Kun je tenminste weer lekker samen in bed liggen, ipv jij op de bank en hij in bed haha.

@kikki: Klinkt idd als een gezellig drukke dag gisteren, leuk!! Minder leuke thuiskomst wel ja. Ach vond je man het niet erg dat hij hem niet rustig kreeg? Vind het best wel zielig eigenlijk haha.

@Brandagill: even een dikke knuffel voor jou!!!

@Pientje: Veel succes met alles!

@egbimi: nou flink j best gedaan in huis!! Hmm alweer een stap verder. . . wiegje weg. Gaat zo snel allemaal hè?
    Senne dronk dus geeneen fles meer leeg, dus heb gisteren gewoon zelf laten komen en toen kwamen we op 4 flessen uit. Vandaag zit ze ongeveer op hetzelfde schema als gisteren.
    En als je overdag langer tussen de voedingen laat zitten, of redt hij dat dan niet?

@thalina: dat lijkt idd heel erg op een sprong. . . succes ermee.

Zo ik reageer straks verder ga nu ff was vouwen.

3. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Zo dames, na veel wikken en wegen en lezen, heb ik besloten dat we de laatste fles eraf gaan doen.
    Ik ga Tim 4 flessen van 210/7 geven morgen.
    En dan kijk ik wanneer hij morgenavond moe wordt, en hij mag dan lekker naar bedje.
    Het is toch te gek dat ik hem steeds dan wakker moet maken 's avonds als hij zelf aangeeft (waarschijnlijk) door te willen slapen?

4. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Zo net terug van CB!!
    Advies luidt: Laatste fles niet om 23.00 uur geven (moet hem altijd wakker maken) Maar een uur eerder dan heb je kans dat hij nog niet in zijn diepe slaap ligt. Als je hem om 23.00 uur wakker moet maken en hij zit in zijn diepe slaap dan slaapt hij daarna veel lichter en komt eerder voor voeding! Voor hier misschien ook een handig tip!
    En omdat meneer hier nu 2 x per nacht komt geef ik de laatste fles voor hongerige baby's en 2 scheppen rijstebloem. Dit ga ik vanavond voor het eerst proberen.

CB zei ook je kan proberen naar 4 flessen te gaan maar dan zou de laatste fles 19.oo uur worden en dan ben ik bang dat hij om een uur of 4 gaat komen. Wie heeft al geprobeerd naar 4 flessen te gaan of in ieder geval de kleine niet meer wakker te maken voor de laatste fles????

Groetjes Cil

5. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    @kikki; lastig hoor van die andere baan! Misschien in je brief aangeven dat je graag wilt dat je sollicitatie discreet behandeld word? Bij ons worden alle sollicitaties vertrouwelijk en discreet behandeld, maar goed, daarvoor zit ik op pz; is er bij dat bedrijf ook een pz toevallig? Dat maakt t wel makkelijker denk ik. Ik zou t wel proberen!
    @sushi (en jessie); is niet te hopen dat onze beebjes al snel willen gaan lopen, want net wat iedereen zegt, t gaat al zo snel :) Grappig dat Esmee en Rosan ook willen staan en willen afzetten.
    Enne… je bent niet de enige die nog niets nuttigs heeft gedaan hoor :D Hier nog zo 1, hang nog steeds op de bank, kat naast me, mannetje boven in bedje, relaxed!!! :D
    Oh lees dat je je al nuttig hebt gemaakt! Nu ik nog… :(
    @Jessie; wij hebben de sensormat Babysense II, heb ik toen besteld bij www.alcatronic.nl kostte 96,29 incl BTW, was op dat moment daar het goedkoopst. Weet niet bij welke verzekering je bent, maar bij Groene Land kun je m huren (vertelde mn collega)
    Enne.. wat je zegt, heerlijk dat de beebjes zo lekker uitslapen maar t gooit idd nu wel mn schema door de war, heb m vanmiddag om 12 uur maar wakker gemaakt voor de voeding, daarna heeft ie ruim een half uur wakker (maar wel stil) in bed gelegen en nu slaapt ie kennelijk weer :)
    @inge; tja hoe verzin je het he 5 jr en nog steeds een speen, hij word echt hysterisch als je m afpakt.. hij doet zn naam geen eer aan 8) (zal m hier niet noemen ivm privacy, maar tis net zo’n aparte naam a la Bikkel)
    Echo vind ik niet zo spannend, mss als ik er straks lig wel, maar vertrouw mn gyn. Voor 300% dus als zij zegt dat t geen kwaad kan dan geloof ik haar op haar woord… maar we zullen zien… (ben mss wel te nuchter? ;))
    Jaaaahhh, vriendlief vanaaf weer thuis! Zul je zien, isie thuis, vertrekt ie meteen naar bed… :( haha. Dat is wel jammer dat je niet zo’n held bent alleen thuis, ik heb jaren alleen gewoond in niet zulke lekkere wijken, en dan went t snel.
    @cil; handige tip! Hier moeten we mannetje ook altijd om 23 uur wakker maken voor zn laatste voeding. Mn vriend zei vorige week al dat we langzaam moeten beginnen met de laatste voeding een uur eerder te geven. Vanaf maandag dan maar proberen.

Zow, en nu ga ik ECHT het Sesamstraat pakket openmaken... hahaha

6. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    Wie weet hier trouwens een goed en betaalbaar hotel voor 1 nacht in Scheveningen? En evt een restaurant waar je lekker kunt eten? Ben nu aan t kijken en evt boeken ivm verjaardag vriend in combi met Najib Amhali.

7. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Heeft Rosan geen gaaf shirtje gekregen van mijn moeder?
    8)

8. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik ga het morgen proberen. Ik moet hem ook steeds wakker maken en vind het superzielig.
    Ook al geven we hem om 21.30, dan nog is meneer al aan het slapen, en vind het gewoon zielig.
    Ga morgen 4x 210/7 geven. Ben benieuwd.... Laatste fles (4e fles dan) probeer ik dan wel zo laat mogelijk te geven.
    Zal wel zo'n 20.00 uur worden denk ik!

9. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Danielle: Valt toch te proberen om de laatste fles er af te halen? Je merkt het snel genoeg als het niet kan....

Leonie: Hoop dat alles goed met je gaat? *knuf*

Wwjc lastig he zulke nachten, heb ze nu ook en het is dodelijk vermoeiend.....Ik hoop dat er snel een oplossing voor je is.

Inge wat een lekkere nacht! Je kan de fysio wellicht even laten kijken, misschien heeft ze nog een paar goede adviezen?

Kiki; Ook al zo'n gezellige boel bij jullie.....pfff lastig dat weinig drinken, huilen en springen. Wel fijn dat je een leuke avond hebt gehad, lief dat je man het zelf op wou lossen.
    Mijn ouders komen straks een half uurtje/3 kwartier oppassen. Ik moet kwart voor 5 weg en vriend komt 17.15/17.30 thuis. Heb er geen zin want heb nog niet met haar gesproken na dat creche gedoe. Hoop niet dat ze er weer over gaan beginnen, want dan gaan ze maar weer en breng ik Senne bij mijn vriendin.
    Hoe reageerden je ouders toen je boos werd?

Merkkleding: Vriend wil ook niet naar de wibra, zeeman enz.....Mij maakt het niet zoveel aan. Heb meestal name it, H&M, hema, noppies veel van mijn ouders gekregen maar kan beter nu niet meer ivm strak zitten.

Brendagill hou je het nog een beetje vol op je werk? Echt niet leuk dat je je daar niet prettig voelt. Ik hoop dat je snel iets vind, wat beter bij je past.

Tizzy hiihih wat gek wakker worden! Wat voor keuringen hebben jullie? Ik rij ook paard, nou ja voor de zw.schap dan. Ik heb er nu nog niet zoveel tijd en energie voor. Hielp altijd mee om te scheren, wassen enz, voor de keuringen (friese paarden).

Sushi ook al zo'n lekkere nacht!
    Heb je zin in je nieuwe baan?

Thalina ook al zo fijn met drinken en regelmaat....pfff, heftig he!

Cil ook al een nachtbraker, bah ik ben zoooooooooooooooooooo moe!

Kiki ik zou gewoon solliciteren. Je ligt toch niet in conflict met je huidige baas? Misschien werkt het wel in je voordeel? Nee heb je ja kun je krijgen....

Cil best een goede tip van het CB!

Hier nog steeds k*t nachten....man o man wat slopend zeg, mijn ogen zijn nog open maar voel me net een zombie. Senne lacht gelukkig wel veel, dronk hij maar net zo goed als dat hij kon lachen! Ik zal hem uit zijn bedje halen, hij is wakker, heeft geslapen van 12.00 tot 14.35 (2x wakker)......

10. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Weer ff verder vorrdat de kindjes weer wakker zijn. ..

@tizzy: Wat een lekker stoer lachebekje, geweldige foto!

@kikki: waarom zou het link zijn als de bazen elkaar kennen? Of heb ik iets gemist?

@danielle: dat vonden wij met senne ook. Het bureau vond het nog te vroeg, omdat ze die voedingen wel nog nodig had. Maar over een dag gezien gooide ik bijna een heel flesje door de gootsteen zeg maar. En nu meldt ze zich gewoon zelf en dat gaat echt goed.

Zo even verder met stofzuigen, heb de banken al gedaan (moet hier iedere dag dankzij de hond en de 2 katten). Strakjes nog even strijken en vanavond op 'feest' bij het kdv, Humanitas bestaat dit jaar 12,5 jaar en daarom is er vanavond feest van 1700-1900.

Nou dat warme weer hoeft van mij trouwens ook niet maar dit is toch ook 3 keer niks??? Tjonge jonge hoe worden onze kindjes ziek? Nou zo dus haha.

*gaat kijken of ze op de stofzuiger kan vliegen na tip van. . . weet ik niet meer*

11. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Danielle- Ben heel benieuwdof het gaat lukken en inderdaad 20.00 uur de laatste is beter dan 19.00 uur.
    Jij gaat ook gelijk naar meer voeding per fles, misschien hier ook maar eens proberen. Maar eerst vanavond proberen hongerige baby en 2 scheppen rijstebloem.
    Wat een gedoe met die voedingen he....pffffff

12. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Jodie, hou het nog wel vol...nog uurtje ga ik richting huis :D:D

Heb trouwens net gehoord wanneer ik op gesprek mag komen bij justitie...eerst zei ze maandag nee werk ik, woensdag om half 11 nee werkt vriend en moet ik bij kleine blijven, dus het is donderdag om 9.30 geworden...ga me heel goed voorbereiden...zodat ik hopelijk tussen de andere 9 uitspring ;)

13. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hihi leuk shirtje Jessie!!

14. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    brandagill hel veel succes met je sollicitatie! Ik zal voor je duimen

15. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Cil ik heb Senne gisteren dus zelf aan laten geven wanneer ze wou eten. De eerste was om 8:00 en de laatste om 22:00. In totaal 4 flessen.

Moet je hem overdag ook wakker maken of vraagt hij dan echt om de flessen? Anders zou je overdag misschien hetzelfde kunnen proberen als bij Senne: 8:00 - 12:00/12:30 - 17:00 21:30/22:00. Senne krijgt 180 cc per fles en die drinkt ze nu leeg.

16. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Cil, geef je nu "gewone" voeding? Pas dan wel op dat de voedig voor hongerige baby's wel krampjes kan veroorzaken als je dan in een keer overgaat. Misschien eerst wat vermengen met elkaar?

17. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    @jodie; Ga je wel weer beginnen met rijden dan? Ik heb het echt zo gemist die 4 maanden niet rijden, zat echt 6 weken en 1 dag na de ks weer op t paard :D Merk echt dat ik daar juist weer energie van krijg. Reed je zelf alleen op Friezen dan of ook op KWPN'ers?
    De merrie die ik rijd moest op voor de merriekeuring dressuurgefokt, en vorige week moest de New Forest pony (met veulen) op voor de merriekeuring springgericht, heb het veulentje ook keurig ingevlochten :D Stond zoooo schetig!
    @Jessie, gaaf shirtje!!!
    @brenda; ga nu alvast heel hard voor je duimen voor je solli!

Heb het Sesamstraat pakket uitgepakt (jaja eindelijk), echt leuk! Het “boe boe” boekje ga ik zo maar ff uitproberen bij de kleine, die is gek op elke keer dezelfde geluidjes.
    Zal m trouwens zo ff wakker maken, waarschijnlijk ligt ie al wakker aangezien ik voorzichtige geluidjes hoor (als t m te lang duurt dan hoor je keihard: neej neej door de babyfoon :D)

18. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Nog half uurtje mag ik naar mijn kindje!!!
    Tizzy is dat dat pakket van felicitas?

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Cil: Wij zijn af dat het late flesje, we geven om 8.00-12.00-16.00-20.30 flesjes nu van 180 cc met 6 schepjes en ze wordt pas wakker om 8 uur 's morgens. We hebben het gewoon geprobeerd omdat ik het ook zo zielig vond om haar wakker te maken om 23.00 en ze dan echt diep lag te slapen.... Ben nu nog vrij dus mocht ze 's nacht komen maakt het niet zoveel uit maar dat doet ze dus niet. Gaat nu al 3 nachten goed dus denk dat ze het wel prima vind zo. Succes met proberen vanavond !
    Tizzy: En heb je je ook nog nuttig gemaakt ? Heb niet heel veel gedaan hoor, geen zin in vandaag :) En kijk even op hotelspecials.nl daar hebben ze vaak leuke aanbiedingen. Leuk joh Naijb Amhali, ben ook een keer bij hem geweest en ik vind hem geweldig !
    Jessie: Wat een stoer t-shirt !
    Jodie: Ja ik heb heel veel zin in mijn nieuwe baan maar ga de dagen met Esmee wel missen hoor, wil ook echt op mijn vrije dag lekker met haar bezig zijn dus we gaan kijken voor een schoonmaakster zodat ik niet op mijn vrije dag het hele huishouden moet gaan doen.
    BrendaGill: Goed zeg ! Ik ga ontzettend hard voor je duimen donderdag !!! ( even een tip: vraag aan het einde van het gesprek wat zij van het gesprek vonden, scoor je punten mee ! Ik heb bij een werving en selectie bureau gewerkt en wij gaven dit altijd mee aan onze kandidaten en neem pen en papier mee zodat je vragen kan opschrijven )

Net bij de Etos geweest voor luiers, in de maat die ik nodig heb weer op dankzij die actie....grrrr moet ik vanavond maar even bij de Appie Happie kijken of ze nog hebben... Wel gratis doekjes omdat ik het spaarboekje van de babyzegels vol had, altijd leuk !

Komt zo een vriendinnetje lekker op de thee dus misschien tot vanavond !

20. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    @Brenda, nog maar 23 minuutjes dan kun je alweer naar huis, wiehoeeeeee Viel het je mee achteraf gezien?
    @Sushi, weet jij vanaf wanneer je "officieel" naar 4 flessen mag? Ik merk namelijk dat Rosan naar mijn idee soms niet meer genoeg heeft aan 150+5 (normaal ligt ze na de fles heel tevreden rond te kijken maar nu steeds meer even afkeurend mekkeren en armen zwaaien na de fles). En omdat ze redelijk goed slaapt zou ik het haast met 4 flessen afkunnen........Ze is nog wel jong, maar ik denk altijd maar zo geen 1 kind is hetzelfde??
    Veel plezier met theeleuten!

Deel Deze Pagina