April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Kikki heeft ernstig het gevoel alleen samen met Jessie de laatste paar pagina's vol te schrijven. Lijkt wel chatten, hi hi. Waar is iedereen????

2. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Als hij nog langer blijft slapen, ga ik denk ik verder in de nieuwe Karin Slaughter. Zo'n heerlijk boek. Meerdere liefhebbers?

3. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Jammer dat ook jij afscheid neemt omdat je te weinig mee kunt kletsen. Is dat je eigen gevoel of denk je dat je MOET reageren op alles en iedereen? Van mij mag je mee blijven lezen hoor en lekker reageren als je tijd hebt of alleen dingen blijven vragen en zo.... :D
    En denk dat als de meeste meiden straks na de vakantie weer aan het werk moeten de bladzijden niet zo snel gevuld blijven als nu.....:)
    Maar, bedankt voor de gezellige tijd en ik hoop je naam nog vaak onderaan te blijven zien :p

4. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Ja idd! Altijd als ik tijd heb is hier "niemand" en als ik druk ben en daarna het forum opstart hebben ze weer 100 pagina's volgepend 8)
    Karin Slaughter.....heb eens 2 boeken van haar voor mijn verjaardag gekregen van mijn zussen. Maar ik kan er geen begin in krijgen....niet echt mijn ding dus.

5. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Zo, ik en (stief)zoon en dochter hebben lekker samen geshopt! Gezellig hoor…zelfs kleren voor hem gekocht:$! En waterschoentjes voor de vakantie….en natuurlijk nog wat broekjes voor dochterlief:D….
    @Jessie : Zo, jij hebt lekker geslapen nog vanmorgen! Je zal het wel nodig gehad hebben toch? O, en wel een heel gaaf shirt zeg! O, en met die voeding…ik denk dat jij dat het beste weet als moeder!
    @Tizzy : Ja, vast wel die naam…volgens mij “verkopen” ze die gegevens:(…en ja, bij mij ook het hoteldebotel pakket binnen!
    @Inge : Wel heel fijn dat Nils zo goed reageert op zijn zusje! Dat hoor je wel eens anders…volgens mij is het echt een schatje!
    @Danielle : Ik denk heel handig hoor! Is gewoon jammer als je hem moet wakker maken…als hij echt honger heeft komt hij wel…als hij dus midden in de nacht komt weet je weer waarom je hem wakker maakte:D…haha
    @Jodie : Jee, nog steeds zo’n onrustige eter en slaper…wat dat betreft heb ik het wel getroffen….ze eet dan wel raar zonder schema maar slaapt fantastisch ’s nachts!
    @Brenda : Alvast heel veel succes met solliciteren meid! Gewoon interessant lullen maar niet liegen is de remedie!
    @kiki : GEEN slechte moeder hoor! Ik denk dat dat af en toe wel goed is om het zo te doen…hebben wij vorige week ook gedaan…ze had alles eten, luier etc en maar huilen…dus binnen in de box laten huilen en wij eten buiten…helaas werd ze niet stil:$…maar zo af en toe moeten ze toch onderhand een beetje leren dat ze soms geduld moeten hebben?
    En zie je wel dat het goed komt met dat hoofdje? Leuk he die glimlach dan? Ja, en aankleden vind mijn dame meestal ook echt niet leuk…ik maak altijd hele rare geluiden als ik weer een armpje ergens doorheen moet wrikken:p!
    @Cil : Waarom heb jij geen banner?
    @MsRoxy : Wel jammer hoor, maar meelezen en af en toe meeschrijven mag altijd natuurlijk!

:xALERT : Ik ging dus vanmorgen douchen….waaah ik word echt kaal als het zo door gaat! Ik verlies zoveel haar op het moment echt hele plukken! Hoelang gaat dit duren???? Meer meiden last van?

6. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Wat een leegloop ineens, jammer hoor!
    Ga iedereen die niet meer meeschrijft wel missen hoor!
    Maar hoop dat jullie toch af en toe berichtje zullen plaatsen!

Ik baal echt ontzettend en loop al de hele dag te huilen dus gaat idd niet zo goed.
    Kan er helaas niets over schrijven hier omdat ik dan misschien wel door iemand wordt herkend (vandaar ook nooit naam kindje hier) en dan heb ik alleen nog maar meer gezeik aan mijn broek.
    K*tzooi!

Sorry van egobericht, wil wel reageren maar het lukt me gewoon even niet. Lees wel even mee denk ik, misschien dat dat mijn gedachten even af kan leiden.

7. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Hi hi, heb ik ook vaak. Log ik in, moet ik eerst 15 bladzijden bijlezen 8). Heb ik tijd.......

De boeken van Karin Slaughter zijn psychologische thrillers (a la Nicci French), maar die van Slaughter zijn veel luguberder. Over het bloederige lees ik graag "heen". Maar, ik vind de verhaallijnen geweldig. En ik ben begonnen bij haar 1e boek en niet middenin de serie en dat scheelt. Dus, de hoofdrolspelers hebben door de boeken heen ook hun ontwikkeling doorgemaakt en dat maakt het nog completer.

@Coto: geen idee wat je kunt doen. Misschien iets homeopatisch of qua vitaminepreparaten gaan proberen? Kan soms best goed helpen.

Manneke slaapt nog steeds. Het is echt een sprongetje. Of slapen of klieren met eten of jengelen of krijsen. En af en toe iets "nieuws" doen :), zodat mama vertederd naar hem kan kijken.

8. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Misschien is het een idee, als je je hart wilt luchten, om je verhaal van je af te schrijven op onze beschermde hyves? Of op je eigen beschermde hyves? Of om het van je af te schrijven en het niet te posten, maar dan ben je het wel kwijt? *Dikke knuffel*.

9. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Kikki kan natuurlijk ook vast gaan koken. Manlief schrikt zich dan een hoedje als hij thuiskomt. Het eten al klaar......?!

10. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    ha, hier ben ik ook weer eens. Ik heb afgelopen dagen geprobeerd de pagina'sbij te lezen... wat een werkje !! ;)... Ben twee weken op vak. geweest dus heb niet geprobeerd alles terug te lezen, dat is niet te doen. Maar zag wel voorbij komen dat een aantal mensen zijn afgehaakt (erg jammer!!!!), een aantal mensen weer aan het werk zijn gegaan en wat leuke discussies... ga ik mij ook maar niet meer in mengen...

ok 1 ding wil ik wel zeggen: het is niet altijd zo dat BV veel langer duurt, ik geef namelijk soms ook afgekolfd flesje en dat gaat er veeeeel langzamer in dan borst. Borst is vaak al binnen 5 a 10 min. klaar. Kleine drinkt zo ongelofelijk efficient en gulzig aan de borst, maar wel heerlijk makkelijk voor mij. Ook komt ze meestal pas om de 4 uur, dus moet echt zorgen dat ze de 5 voedingen per dag haalt (vooral omdat de ochtendvoeding vaak best laat is, vanochtend pas om half 10!!! dan moet ik haar gewoon wakkermaken...) Vind dat wel een beetje apart. Daar tegenover staat dat ze wel s avonds te wakker is en vaak jengelig. Duideljk geen ochtendmens (van wie zou ze dat hebben... )

Gisteren voor het eerst KDV... vond het wel heel spannend maar ging wel goed verder...

Leonie - veel sterkte ermee.... hoop dat je je snel weer wat beter voelt!!

11. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Cb kon alleen dat jbpm aanraden, want zolang hij goed op gewicht blijft enzo doen zij er niets aan. Ze gaf ook als tip om hem wat langer rechtop in een wipstoeltje ofzo te houden. Ze zei wel dat het misschien kon zijn dat ik teveel had. (Omdat hij niet vaker om voedingen komt overdag bv. Hij zit op 6 voedingen per dag en dat is minder dan de afgelopen weken.)

Ik ga jullie tips ook meenemen. Vanaaf ff wiegje omhoog zetten en dus jbpm door het laatste flesje. (Mag papa vanavond dan geven.) Of misschien op lepeltje, dan kan ik zelf bv geven....
    Moet wel nog even naar de winkel daarvoor, maar vond dat ik nu genoeg met Wybe gesjouwd had. Laat hem maar lekker rustig thuis.
    Kan hij van dat jbpm ook krampjes krijgen?

Cil, wat heb jij voor advies gekregen? Ah, ik lees het al. Hoop dat het gaat werken. Klinkt iig logisch. :)

Leonie, knufffffffffff.............
    Als je wilt mag je ook je verhaal aan me pb'en hoor. Dan ben je het in ieder geval kwijt. Morgen moet ik overdag werken, maar vanavond lees ik nog wel een keer (hoewel ik echt op tijd naar bed wil!) en anders morgenavond.
    Hou je taai meid!

Tizzy, bedankt voor al je info!
    Mag ik vragen wat het sesamstraatpakket kost? Het koffertje heb ik al op de beurs gekocht, maar de rest lijkt me ook wel leuk.

Hoe moet ik het meer gespreid op een dag geven? Ik laat hem nl zelf aangeven wat genoeg is en als ik hem eerder ervanaf haal dan zet hij het op een huilen. :(

BrendaGill, fijn dat het kolven goed ging! Scheelt al veel hè? :)

MiniUs, overdag krijgt hij ook zoveel hij vraagt. Alleen omdat hij 's nachts anders steeds alles onderspuugt wilde ik hem vannacht niet zo snel iets geven.
    Hoe weet ik of de toeschietreflex te erg is? In het begin drinkt hij nl wel lekker rustig. En het is niet zo dat het mijn borsten uitloopt als ik hem moet voeden.
    Ik vind je niet bemoeizuchtig hoor. Ik ben ontzettend blij dat jullie mee willen denken!

Jessie, hij hoeft ook niet door te slapen hoor. Als hij 2x op een nacht komt en verder goed slaapt, vind ik het ook goed. Alleen had hij dus nu net om half 12 gehad en kwam om 1u weer. (En weet dus niet of het om voeding is of andere reden.) Zelfde als de andere tijdstippen. Alhoewel ik idd om 3u wel de neiging had om hem toen al te voeden.
    Leuk shirtje trouwens....heeft Wybe ook. ;)

Met mijn hart gaat het ook niet veel beter, voelt echt vervelend aan. Voel het dus nu ook nog steeds. Mijn moeder denkt dat het een combi is van me te druk maken en het te weinig slapen.

Danielle, goed dat je die fles eraf haalt. Idd, als hij aangeeft door te willen slapen zou ik het gewoon eens proberen. Je kunt altijd weer er een fles bijgeven.

Jodie, voor jou ook een oplossing gevonden voor die gebroken nachten? Ow, afspraak bij kinderarts, ben benieuwd. Hoop idd dat je niet met Senne hoeft te gaan rotzooien...

MsRoxy, ook al er vandoor. :(

12. bubalica

bubalica Lid

2 nov 2008
    41
    0
    6
    @ Coto500: Hier precies hetzelfde. Zei vanmorgen ook tegen mijn man dat als het zo doorgaat, ik me wel zorgen maak of er nog wat haar over zal blijven :$
    @ Leonie: sterkte ermee!

13. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Coto500- Hhaha leuk dat je het vraagt over die banner! Heb geen idee hoe dat allemaal werkt, foto's lukken me ook al niet want dan had ik ff me mannetje kunnen showen.
    Elke keer als ik een foto upload dan zegt tie MISLUKT.

14. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Loeka: fijne vakantie gehad? Waar zijn jullie geweest? En ging dat goed met de kleine?

@WWJC: volgens mij kunnen ze een beetje krampjes van JBPM krijgen, maar als baby's ouder zijn dan 8 weken, nemen de krampjes sowieso wat af. Dus, ik zou het gewoon proberen. Misschien anders eerder op de avond proberen, zodat je niet 's nachts met gespook zit, mocht Wybe krampjes krijgen?

15. wwjc19

wwjc19 Fanatiek lid

3 jul 2007
    3.202
    1
    0
    Call Center Medewerker
    Eindhoven
    Kikki, ik probeer het wel gewoon als hij de avond komt. De ene keer komt hij om half 10, de andere keer half 12.. Is beetje lastig. :)

Oh dames, dat gevoel van mijn hart is echt niet fijn. Ik ga ff op de bank liggen. En nee, het lijkt niet op een hartaanval (dan zou ik er ook niet hele dag last van hebben), paniekaanval om zelfde reden niet. Maar wat dan wel? Geen idee. Maar het voelt NIET fijn. (Bloeddruk is wel weer hoog, maar daar kun je niet dat drukkende gevoel van krijgen. :()

16. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Er staat wel een maximale afmeting voor de foto's bij, misschien te grote foto's en moet je eerst verkleinen? Ben erg benieuwd naar foto ;)

17. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    @WWJC, snap je vragen wel qua doorslapen en zo hoor. Misschien idd als je hem om 1uur dan voed dat ie de rest van de nacht lekker doorslaapt (zei Danielle geloof ik ook al eerder hiero ik val in herhaling ;) ) En die JBP kun je idd ook proberen, ben erg benieuwd hoe dat uitpakt. Hopelijk heb je dan een goede nachtrust en kun je lekker slapen.
    Als je het gevoel bij je hart houd misschien toch even hulp zoeken meis. Misschien iemand die even een keer de zorg voor Wybe over kan nemen zodat jij lekker even kunt relaxen en tijd voor jezelf kan nemen?

18. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    @Loeka, ow heerlijk 2 weken op vakantie geweest! Waar ben je geweest en had je goed weer? Hoe ging dat met de kleine erbij?
    Moet je deze week al weer werken? 1e keer KDV lijkt mij ook erg spannend, Rosan moet eerst nog een keer naartoe om te wennen. En volgens mij komen ze hier ook nog voor een gesprek hoe alles daa in zijn werk gaat.
    Idd jammer dat er veel afhaken.....we hebben echt een leuk cluppie hier.
    En het gegoochel met de 5 voedingen dus heel herkenbaar, Rosan is ook zon langslaper!

19. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Jessie: Volgens het lijstje wat ik van het CB heb gekregen mag het pas tussen de 4 en 6 maanden en op de verpakking van Nutrilon staat vanaf 6 kilo... En dat is ze bijna dus ik luister gewoon naar wat Esmee aangeeft en inderdaad wat jij ook zeg geen kind is hetzelfde en zolang ze lekker groeien en lekker druk zijn kan het geen kwaad neem ik aan... Ik ben het ook met je eens hoor, ze hoeft van mij niet perse nu al door te slapen en 4 flesjes maar ja ze doet het zelf. Kan er wel 5 in willen proppen maar als ze niet meer wil... dan hoor je mij natuurlijk niet klagen.... :)
    Kikki: Lekkere snoeperd ! Moeten we ongesteld worden ? hahaha ik heb soms ook wel eens zo'n bui hoor, dan ga ik van stroopwafels naar augurk en kaas en dan weer chipjes LEKKER !!!!
    Cil: Als ze eerder wil eten dan krijgt ze gewoon eerder het flesje en zie ik het wel, ze mag van mij ook om half 7 wakker worden het is dat ze zelf lekker blijft slapen tot 8 uur dus we hebben wat speling in principe. En jij ook gefeliciteerd met je mannetje !!!!
    Msroxy: Heel veel geluk en succes en kom nog af en toe maar even gezellig mee kletsen !
    Coto: Jeetje joh, dat lijkt me zeker geen pretje als je haar verliest !
    Leonie: Jammer dat je je verhaal niet even kwijt kan joh, heel veel sterkte met het gene waar je mee zit in ieder geval ! Dikke knuffel !
    Wwjc: Volgens mij kunnen ze van JPBM inderdaad wat meer krampjes krijgen maar Esmee had daar niet zo'n last van... En doe rustig aan meid, en anders even naar de dokter hoor ! Klinkt wel beetje eng vind ik...

Heerlijk gekletst met vriendin en Esmee heeft door hoe ze omdraait, ongelovelijk ze lag ineens op haar buik :$ dus weer terug gelegt op haar rug 2 tellen later weer op haar buik ! Alleen vind ze het op haar buik liggen niet zo leuk dus begint ze te mopperen, hahaha je zou zeggen draai je dan niet om maar ja dat snapt ze natuurlijk niet :D

20. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    @Inge; wat ben je druk geweest zeg in huis! Ik heb eigenlijk helemaal niets gedaan in huis gedaan vandaag, oops ;)! En strijken gebeurd hier sporadisch :D
    @brendagill; is idd het Sesamstraat pakket, heb jij die ook? Nou, hij vond t Boe Boe boekje niets aan, de tv was interessanter hahaha
    @sushi; ben zooooooooo druk geweest vandaag…. Met niets doen whahaha 8), oh nee heb net boodschappen gedaan pfff
    Hotelspecials ga ik zo ff op koekeloeren! Thanks!
    @jodie; oh dan kan ik me wel voorstellen dat je helemaal munt bent en geen energie hebt om paard te gaan rijden. Ik ben nog niet aan t werk, denk dat ik straks ook wel anders praat :D
    @jessie; heerlijk ongesteld! Bah! Ik werd t vorige week voor t eerst en ook nog dwars door de pil heen :(
    @kikki; is juist goed denk ik als je de kleine ff laat jengelen en zelf eerst ff gaat eten, ik doe dat al vanaf dag 1, en schijnt dat je het dan als mama goed doet hahaha, je laat dan je leven niet bepalen door de kleine. Als mannetje hier jengelt dan leg ik m in zn schommelstoel en zo rekken we t weer een half uur :)
    Die sensormat, tja, heb er dus ook heel lang over getwijfeld, maar op zn kamer is toch anders dan in de box of kdv (denk ik hoor), daar letten ze toch meer op de beebs denk ik? (mijn schoonzus werkt op het kdv waar mannetje straks naartoe gaat dus die kijkt denk ik heeeeeuuuuul vaak :D), en na dat verhaal over die baby die niet ademde was ik overtuigd. Maar is heel persoonlijk of je het wilt of niet.
    Foei Kikki, borrelnootjes en drop eten :$, word je ook wel misselijk van haha, wat een combi :D Oeh ook nog winegums???
    @coto; hier (nog) geen haarverlies gelukkig! Maar kan nog komen (hoop van niet uiteraard!)
    @leonie; sterkte meis!!!
    @wwjc; het Sesamstraat pakket kost totaal, schrik niet 210 euro… (schrok ervan… maar betaal maandelijks…)
    Van jbpm krijgt mannetje hier wel iets krampjes (ga dan fietsen met zn beentjes en tegen de klok in wrijven over zn buikje), mss tip om naast jbpm Sab Simplex te gebruiken? (volgens mij heeft Jessie dat ook al ergens gezegd lang geleden, dat helpt echt tegen krampjes!)
    Enne… sterkte met je hartklachten, lijkt me niet prettig!

Oja, heb nog wel heeeel iets gedaan thuis, heb de keukentafel opgeruimd, en vond 2 Snapfish gratis foto’s aanbiedingen; vreemde is dat de bon van Felicitas “slechts” 40 gratisafdrukken geeft en een andere bon (van bvbaby oid??? Never heard of…) 50 gratis afdrukken, nepperij!!! Maar goed, ga nu eerst 50 afdrukken bestellen en dan de volgende keer 40 ghehehehe

Grrrr, mannetje ligt naast me op de bank, en zit vreselijk tegen mn been te trappen… tijd voor de schommelstoel! :D
    Moeders gaat eten maken voor haarzelf! :)

Deel Deze Pagina