April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Coto: da's idd controlfreakerig ;). ik ga gewoon uit van wat mijn manneke in totaal mag hebben per dag. Dus 6 kilo x 140 minimaal en 175/180 maximaal. En hoe dat verdeeld is per fles/dag, dat maakt mij niet zoveel uit. Want tijdens sprongetjes gelden heel andere regels ;). Vandaag hier 5 flessen, varierend tussen 100 cc en 200 cc. Puinhoop. Maar in totaal 800 cc; te weinig dus. Helaas. Andere dagen komt hij rond 950 cc uit. Kan er niet meer van maken. En zolang dit niet structureel is en hij goed groeit, vind ik het best. Al zou het fijn zijn als dat geklier met de fles weer voorbij is en hij weer normaal en rustig drinkt.

Wat betreft vitamine B. Ik slik dat al jaren in complex-vorm, misschien daarom hier geen haaruitval?

2. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Kikki gaat slapen, Kikki is moe.

Allemaal een goede nachtrust!

3. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    jaja..ik weet het...
    controlfreak ten top!
    Ga ook slapen!
    ik slik nog die zwangerschapsvitamines...zo even kijken of daar ook vit B inzit!
    welterusten!

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Even ego: wat een ontzettende rotdag!!!!!:x:x
    Voel me vreselijk opgefokt! En het hangt me allemaal zo erg de keel uit.
    Gister 2 afwijzingen gehad, dus een leuker vooruitzicht zit er ook niet in.
    Voel me vreselijk nutteloos, en nu slaapt Tim ook nog eens de hele dag, dus die afleiding heb ik ook niet.

Gister de yunio lijn gebeld, over het weglaten van de laatste fles, die muts zegt dat er maar 8 uur tussen de flessen mag zitten op deze leeftijd.
    Terwijl ze op het consultatiebureau zeiden dat ik hem gerust om half 10 de laatste fles mocht geven. :(
    Ik zei al; en met borstvoedingskindjes op verzoek dan? Ik ken gevallen die om 20.00 uur de laatste keer drinken krijgen, en slapen tot 8.00 uur.
    Toen wist ze het ook niet meer, en wordt ik vandaag gebeld door onze eigen wijkverpleegkundige.
    Maar die vrouw van de Yuniolijn zei ook dat ze een bepaald protocol moeten volgen. Dus het zal wel in het boekje staan zo.
    Eens horen wat de wijkverpleegkundige zegt.

Gatverdamme wat een klote rotdag zeg. Jeetje.

Sorry!:)

5. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    LEONIE: Mooi..je voelt je weer beter.:) Fijn hoor dat je zo goed met je mannetje kan praten.
    Scheelt heel veel..*Knuff*
    DANIELLE: Jammer dat jij je juist zo rot voelt!!:( T is nu ook een rot periode voor sollicitaties..vakantie..Ik ga heeeeeeel hard voor je duimen dat er snel iets leuks op je pad komt!!!! Enne over de voedingen..Hmm ja .. blijf bij je eigen gevoel hoor!! Sam heeft gisteravond om kwart over 9 zn laatste voeding gehad..( sliep om half 11) Hij werd vanmorgen om kwart voor 8 wakker...Dus zit er ook ruim 11 uur tussen..Hij was blij en niet verhongerd of uitgedroogd..Het CB zou dit idd niet goed vinden maar bij mij voelt het goed ...dus maak ik hem ook niet eerder wakker..
    Probeer het gewoon met die laatste fles eraf..Kijk maar wat tim er van vind..Dat weet zo'n vrouwtje niet hoor .. die kan alleen algemeen advies geven..en niet personnlijk op elk kindje ..
    *KNUF* voor jou!!!!

6. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sniffy: Leuk joh dat babyzwemmen ! Het lijkt mij wel eng hoor om die kleine onderwater te houden....
    Coto: Succes bij het CB.
    Leonie: Fijn dat je lekker met je man hebt kunnen praten joh !
    Danielle: Dat is balen zeg, ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. ( loop al vanaf december thuis ivm faillisement bedrijf waar ik toen werkte ) En je voelt je inderdaad ook nutteloos dan... ik heb maar steeds dingen gedaan waar je normaal niet aan toekomt. Kleding opruimen, kaarten inplakken etc. Hoop dat je snel positiever bericht krijgt ! En wat die laatste fles betreft, gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Ze geven het vanzelf wel aan als ze honger hebben dus je kan het gewoon proberen....

Esmee om half 9 wakker vandaag, gaat hier dus prima zonder late flesje. Ze is hartstikke druk dus ze krijgt genoeg voeding binnen. Ben erg benieuwd wat het CB gaat zeggen over het feit dat ze 4 flesjes krijgt van 180cc+6.... Ze zullen het er wel niet mee eens zijn ben ik bang.... ;)

Vies weer vandaag... Heb echt nergens zin in.... Vanavond lekker kaasfonduen, daar heb ik dan wel weer zin in ! Lekker met een glaasje bubbeltjes rose ( ligt al koud ) Even een lekker avondje met mijn mannetje er van maken.

Moet meer koffie ! Ben nog niet helemaal wakker.... ( gapende smiley )

7. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    goedemorgen!!!!!

Ik heb weer heerlijk uitgeslapen met Julian....7 uur de borst en lekker door slapen tot 10 uur!!!! Hij is weer mega vrolijk en heeft gisteren geschatter lacht!!! was lachen!!!

danielle...met de fles voeding weet ik het niet...maar julian krijgt op verzoek en heeft gisteren om half 9 zijn laatse voeding gehad en toen pas om 7 uur! en wat vervelend dat het nog niet goed gaat met de solisitaties (wat een kut woord voor een rotwerk)

coto ik slik ook nog borstvoeding oftewel zwangerschapvitamine!

Leonie wat fijn he een man waar je mee kunt praten en die je gerust kunt stellen.....bij mij is het even andersom.....ik ga ook niet opschrijven waarom....maar bij mij is het iets positiefs....waar goed!!!! Dikke knuffel voor jou en hopelijk schijnt vandaag de zon weer voor jou ook al regent het!!!

moet potverdrie dadelijk nog wat dingen op de post doen!!!

oja julian word 9 aug gedoopt!!! Ik doe hem geen doopjurk aan..ookal heb ik die vanmijn eigen nog...heb een heeeel mooi pakje!!! met gilet en pantalon ....! maar hij moet niet in een maand snel groeien want dan hebben we een probleem!!!
    Dus heb vandaag als het goed is de uitnodigingen binnen!!!

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gedoopt? ik wist helemaal niet dat jullie gelovig waren (waren jullie ook voor de kerk getrouwd dan?) 9 augustus is een mooie dag.. 9-8-9 hihi

Ik heb al test een maand helemaal vrij genomen, ook geen klusjes tussendoor of in het weekend of opsparend naar als ik weer terug zou zijn gewoon alsof ik ontslag genomen zou hebben, ik kap ook met KDV voor Dean dan een hele maand en als dat lekker gaat (ook voor Dean en Miley) dan ga ik niet meer werken, lekker moeke spelen voor mijn kindjes, ik kan nog jaren werken, ik denk dat ik het niet helemaal kan laten daarom blij ik in de avonduurtjes en slaapuurtjes nog wel websites maken en dingetjes ontwerpen enzo als hobby meer..

Voelt lekker, voel me nu al rustiger worden!

9. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    *Mist feestvierende smileys*: laatste fles 22.30 en weer gekomen om 07.00 uur. JIHOE!!!!!! Gisteravond dus lekker bij mij genomen, werkte goed en hij is dus rustig de nacht ingegaan. Hij was vanochtend wakker tot 08.15 en is weer gaan slapen en ligt nu nog te pitten :$. Zal wel bij het sprongetje horen. De voeding vanochtend was een waar gevecht (hij wilde niet meer na 60cc), maar uiteindelijk er 170cc ingekregen ;). Ik ben allang blij dat hij weer wat rustiger is. Wel saai hoor dat vele slapen; ik kan beter bij Danielle gaan zitten........

@Danielle: kom op meid, je koppie niet laten hangen (al is dat wel logisch), maar jouw baan zit er echt wel tussen! Maar, balen is het wel. Probeer lekker van Tim te genieten (maak je hem stiekem wakker ;)).

@Sushi: foei, bubbeltjes rose...... Gaan jullie samen thuis aan de fondue?

@Leonie: fijn dat je zo goed met je man hebt kunnen praten. Lekker gevoel is dat he? Blij dat je je weer wat beter voelt.

Is het bij jullie ook zo'n herfstachtig vies pokkeweer?! *Mist zonnedans-smiley*.

10. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Kikki
    ik ben 28 dus ietsje jonger als jou,maar je bent zo jong als je je zelf voelt zeggen ze toch:)
    wat fijn dat jou mannetje de nacht rustig is in gegaan en dat het geknuffel met mama goed heeft geholpen heerlijk hoor
    eb fijn dat hij nu weer zo goed slaapt
    @Leonie
    fijn dat je je weer beter voelt en dat jij en je man goed kunnen praten samen dat is echt heel belangrijk
    fijn hoor
    VOEDING
    ik kijk alleen maar dat Mitchell 1000 max op een dag mag hebben
    en dat drinkt hij dus ook elke dag minder neemt hij geen genoegen mee
    en op het buro vonden ze het goed
    @Danielle
    idd een rotdag dus
    ik denk ook idd dat het nu een lastige tijd is qua solliciteren,maar ze zeggen altijd de aanhouder wint
    er komt vast nog wel een goede en leuke baan op jou pad
    en met Tim gewoon doen waar jij je goed bij voelt als jij vind dat TIm die laatste fles niet meer nodig heeft gewoon jou gevoel volgen
    er zijn hier wel meer kindjes die langer als 8 uurtjes ertussen hebben
    dikke knuff voor jou
    @Sushi
    dat klinkt idd erg gezellig
    heerlijk hoor
    @Lynn
    heerlijk he nog even slapen
    en fijn dat er bij jou iets positiefs gaande is heerlijk van genieten hoor
    en idd een mooie datum voor de doop 9-8-9
    en nu maar hopen dat Julian niet heel hard groeit deze maand :)
    @Isademi
    heerlijk hoor
    ben benieuwd of het je gaat bevallen,want jij lijkt mij nogal een bezig bijtje
    maar we gaan het wel horen van je:D

hier een mannetje gisteren om kwart voor 10 de laatste fles gehad en ging er wel met enige moeite in,maar ben bang dat hij het anders niet volhoud
    en vanmorgen om 6 uur ging vriendlief eruit en toen was hij ietsje wakker,want hij lag bovenin zijn bedje dus maar weer terug gelegd onder zijn dekentje en hij sliep weer verder
    om 7 uur heeft vriend hem wakker gemaakt voor de fles
    om kwart over 8 weer terug naar bed en hij slaapt nu ook nog
    en mama heeft tot 10 uur geslapen en daarna lekker gedoucht
    en nu even forummen
    vannacht weer op de bank gelegen ik dacht dat het hoesten minder werd,maar helaas weer last van
    kijk het nog even aan,omdat het overdag wel beter gaat en anders volgende week eevn naar de ha

vanavond komt mijn broertje met een vriend van hem die kwam als kleine jongen altijd bij ons thuis
    wij zagen hem meer als broertje dan als vriend
    en het contact is even minder geweest,maar mijn broers gaan nu weer veel met hem om
    nu is hij vorige maand vader geworden en nou komt hij vanavond met mijn broertje mee zijn zoontje showen erg leuk
    ik ben benieuwd naar zijn zoontje
    en weer zo n kleintje leuk

ik ga even een kopje thee pakken

11. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    hier is het idd ok herfstweer bah zeg dat is echt niks aan,maar ja wat doe je eraan he
    lekker thuis blijven in je oude kloffie heerlijk

12. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Isademi: Lekker hoor, je hebt groot gelijk !
    Kikki: Gaan inderdaad lekker thuis aan de fondue, gezellig kaarsjes aan, glaasje rose erbij ( of 2 ;) ) muziekje aan en lekker eten en kletsen.

Hier nog dames leuke plannen voor het weekend ? Morgen gaan we mosselen eten bij vrienden van ons, weet niet eens of ik het lust maar ik lust bijna alles dus zal wel goed komen...

13. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Egbimi: dat is ook zo, ha ha, jij woont bij mij in de buurt (was ik even vergeten :)), dus het zal bij jou idd ook wel van dit hondeweer zijn. Ik heb ook mijn ouwe kloffie aan, koffie erbij en even lekker forummen en zo. Manneke slaapt nog steeds *mist verbijsterde smiley*.

@Sushi: klinkt als een lekker avondje. Wij gaan over twee weken, als we vier jaar bij elkaar zijn, samen heerlijk uit eten in het hotel waar we in november onze huwelijksnacht hebben doorgebracht. Oma past op. Heb er nu al veel zin in.

@Isademi:
    ik kan me je keuze heel goed voorstellen. Volg lekker je gevoel en als het financieel uitkan, gewoon doen.

14. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    over het gelovig zijn....wij zijn iet in de kerk getrouwd en mijn man is iets meer geloviger ( als het kan) dan mij......hij gelooft, maar hoeft voor het geloof niet iedere zondag in de kerk te zijn! En we hadden eigenlijk besloten om Julian niet te dopen....maar toch met zijn komst ga je meer denken over het hier en nu enzo....en het trouwen in de kerk komt ook nog.....maar niet nu!

zon ik wil zon zon zon zon!!! " doet de zonne dans"

15. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    oja en isdemi lekker proberen en ik denk wel dat het gaat bevallen...of niet dan? Ik ga het hier niet hard op zeggen maar mijn toekomst ziet er ook zo uit!!!! als je begrijpt wat k bedoel :)

16. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Leuke plannen dit weekend? Ik ga morgenvroeg lekker naar mijn oude kapper (in mijn vorige woonplaats). Mijn huidige is goed hoor, maar peperduur en de laatste paar keer vond ik het wat "saai" wat ze hadden gedaan. Mijn vorige kapper is wat gedurfder. Heb ik zin in! Blonde coupe met donkere pony of zo...... Zondag nog kraamvisite (hoe lang mag dat eigenlijk doorgaan, zucht?) en verder lekker samen met manlief en manneke genieten. Ik ga vanavond verse salade maken en lekker koken. Ik kan tegenwoordig zo genieten van dat knusse huiselijke; zalig!

17. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Haaruitval hier weinig tot geen last van. Heb door zwangerschap best mooie volle bos haar gekregen en hoop dat te behouden! De kapster zegt altijd jij hebt wel fijn maar wel veel haar :D
    @Lynn, fijn te lezen dat jij weer lekker positief bent. Eerst beviel het werken je toch niet zo? Nu klinkt het allemaal veel beter!
    En wat leuk dat Julian gedoopt word, we willen dan straks wel foto zien van zijn mooie pak :)
    @Eefje, wat een leuke foto! En Sam is idd veranderd tov de bannerfoto! Noa lijkt erg veel op jou, ze is echt een mooie meid! En heb je het weer goed gemaakt met je mannetje?
    @Egbimi, volgens mij heeft Rosan vandaag een dag die Mitchell gister had.......Ze ligt er net een half uur in, ze wilde naar bed want gapen en in oogjes wrijven maar ligt nu te mekkeren. Zo even spieken wat ze heeft.
    Ooow het gemekker mindert al weer....en nu is ze stil! Hoop dat ze lekker even blijft slapen!
    Vervelend dat je nog steeds zo moet hoesten, toch maar even naar HA gaan...Heb je geen keelpijn? Hier heerst enorm de keelontsteking/oorontsteking! Mijn zus is er net van af en haar zoontje en dochterthe ook al gehad!
    Leuk dat je dat "broertje" vanavond weer eens ziet en dan lekker samen met zon klein mannetje, lekker genieten dus weer vanavond!
    @Coto/controlfreak, lekker dat Djemi zo goed drinkt! Succes op CB (daar ben je al van terug denk ik haha) en bij HA. Hoe was jouw nacht?
    @Leonie, wat goed te lezen dat je weer vrolijker bent en dat praten met man zo goed hielp!!! Dikke knuff alsng weer voor jou :D Heeft jouw meisje ook lekker geslapen vannacht?
    @Danielle, wat k*t van je sollicitaties! Maar kop op he meid, blijf de moed erin houden! Je vind vast snel weer een leuke baan die goed bij je past! En dat Tim zo goed slaapt kan natuurlijk erg vervelend zijn nu mama zo lekker met hem wil knuffelen. Wil ie niet in je armen slapen? Kun je lekker tutten met je mannetje, lekker afleiding zoeken....
    En wat betreft de flessen.....ik zou Tim gewoon de 4 flessen geven die jij in gedachten had en kijken hoe hij het er op doet!!! Als TIm dan een tevreden ventje is heb je dat waardeloze advies van de Yuniolijn (Wat is dat eigenlijk??) toch helemaal niet nodig! Mama's weten altijd wat het beste is voor hun kindje ;)
    En Sushi geeft ook 4 flesjes en Esmee doet het er ook prima op toch!
    @Sushi, Lekker dat Esmee t zo goed doet op die 4 flesjes en ze slaapt erg goed he! Rosan was ook pas om 9uur wakker vanmorgen...!
    Hier is het ook al van dat petweer, het stortregent al de hele ochtend, blegh!!! Ow lekker kaasfonduen met mannetje, gezellig hoor! En lekker roseetje erbij, proost!!!
    Hier ook al druk aan de koffie! Ben nog beetje moe en gister voor 1e keer ongi, bah heb dat helemaal niet gemist! Maandag as is trouwens 1 jr geleden dat ik voor t laatst ongesteld was.
    @Isademi....het lijkt wel alsof er een last van je schouders is gevallen nu je de beslissing hebt genomen.....Je klinkt ineens zoveel anders....veel liever....minder opgefokt (?)....!
    Vind het knap dat je die keuze hebt gemaakt en weet zeker dat je lekker zult gaan genieten thuis met je kids! En af en toe tussendoor nog even je dingetjes blijven doen zoals de website, lekker hoor!!!
    Plannen voor weekend Nou morgenavond gaan we barbequen bij mijn schoonouders.....haha. als ik hun was had ik het wel verplaatst naar volgende week of zo. Dit is toch geen weer om te bbqen!!! Ben erg benieuwd of ze het door laten gaan.....Heb er niet echt veel zin in zo! Verder komt er morgenvroeg een vriendin op de koffie die ik al een jaar niet gesproken heb. Sinds mijn verjaardag vorig jaar niks meer van haar vernomen. Ik had og wel contact gezocht maar kreeg weinig respons. Tot van de week ze ineens reageerde op een sms en ze graag wilde langskomen om bij te praten, ze had me heel veel te vertellen had veel meegemaakt het afglopen jaar. Ben erg benieuwd en hoop dat het gezellig word! Heb haar erg gemist!

Rosan heeft vanmorgen weer heerlijk uitgeslapen en mama dus ook! Net ontbijt achter de kiezen en straks maar eens poging doen t huishouden weer beetje op te pakken want daar kwam niet veel van afgelopen week. Heb al wel een begin gemaakt door alles netjes op te ruimen beneden. Nu moeten daar de poetsdoeken maar eens aan te pas komen en de stofzuiger en dweil erdoor......Heb denk ik nog wel een flinke schop nodig....Dus dames ;)

18. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    Goedemorgen!!

Hier ook rot weer, regen regen regen!!! BAH

Gisteravond laatste fles om 10 uur gegeven, ging er maar met moeite in eigenlijk. Heeft maar een halve fles leeggedronken en toen was het huilen want meneer wilde verder slapen........
    Toen kwam hij vanmorgen om 06.00 uur flesje gegeven en nu slaapt hij nog tis 11.00 uur!!!

Wie hebben nog meer de fles vervroegd?? En bij wie ging het ook niet helemaal leeg??
    Bij de fles van 11 uur dronk hij veel meer maarja dan haal je hem weer uit zijn diepe slaap.

Groetjes

19. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Waarom hoor ik 1 van de katten door de babyfoon heen miauwen...... Vrees dat de slaapkamerdeur niet goed dicht zat...... Manneke wordt er wakker van. Nou ja, werd toch tijd voor de fles. Ga even lekker knuffelen.

20. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Sushi
    wij gaan morgenavond met het hele gezin uit eten mijn moeder was nl 50 geworden best wel zin in ik vind dingen met het hele gezin altijd erg leuk
    @Kikki
    idd ik woon bij jou in de buurt dus idd hier ook hondeweer bah zeg
    maar gelukkig is er het forum haha
    hier ook nog een slapend kindje,maar die van mij zal wel ieder moment wakker worden altijd zo tegen 11 uur
    @Lynn
    wij hadden idd ook zoiets van nee hoor wij doen niet aan dopen,maar vriendlief zou het toch wel graag willen,maar wijn zijn geen lid van de kerk
    er is hier nl nooit een ouderling of iets geweest en dat stuit hem tegen het zere been zeg maar dus hij gaat er zelf niet achter aan,maar hij vind het wel jammer
    mij maakt het niet zoveel uit
    ik geloof wel,maar vind ook dat je voor je geloof niet elke zondag naar de kerk hoeft

Deel Deze Pagina