April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @tup; ik ben helemaal pro even laten huilen maar je ziet zelf het beste wanneer je kindje ECHT huilt (en dus overstuur ervan raakt) of dat het jengelt of moe is (en soms kan een kind even huilen nodig hebben om wat prikkels enzo te verwerken) er zit veel verschil in , vaak (ik zeg niet altijd want elk kindje is anders, maar in elk geval hier thuis) werkt het zo;

Jengelen is vaak een ander toontje en begint, neem dan weer iets af, je hoort ze vaak even huilen en lijkt wel of ze even luisteren of er iemand reageerd.. das niet erg want hier raken ze niet van overstuur en kunnen ze idd gewoon daarna van in slaap vallen..

Huilen is echt als het steeds een tand hoger gaat en idd rood gezicht, echte tranen, en daar vind ik dan onze beebs (ondanks dat ik een echte laat maar effe huilen moeder ben) ze nog wat te jong voor op zich is het ook wel goed om (in een later stadium) ze even te laten huilen maar in dit stadium is er vaak echt nog wat aan de hand en ondanks ze WEL kunnen gewennen is het nog niet zo dat ze je echt gaan "bewerken" haha

Het is een kwestie van aanvoelen dat vind ik met voeding net zo eigenlijk.. ik weet dat Miley momenteel teveel krijgt en das niet goed maar die komt ook steeds sneller (en moet nu ook al steeds uitrekken want NOG goed lukt gelukkig) omdat ze anders aan de 8 voedingen zit en probeer 7 aan te houden (7 x 110 cc voeding krijgt ze, dus 100 cc water met 3 scheppen, dus krijgt ze 770 cc al binnen wat eigenlijk TEVEEL is.. maar omdat haar darmen toch al van slag af waren en ik juist effe wat rust wil brengen doe ik heel even niets.. als haar darmen rustiger waren geweest had ik wat meer kunnen proberen.. maar wil dat even niet doen eigenlijk...

je m oet het CB wel als leidraad zien maar ook (vooral!!) je eigen gevoel hierin volgen JIJ moet met je kindje samen leven (lekker makkelijk lullen voor hun natuurlijk hun zitten geen nachten erbij op) en ga er maar vast van uit dat ze ALTIJD wat te zeiken hebben (het is of te weinig, teveel, te dik, te dun, te snel, te sloom noem maar op) hoevaak ik daar geen discussies heb gehad over Dean terwijl het een keigezonde en goed functionerende knul is als het aan hun had gelegen had ie altijd te weinig voeding gehad, had ik hem neer moeten binden op de grond omdat ie te snel ontwikkelde kortom BULLSHIT dus..

2. Spekkie

Spekkie Actief lid

7 apr 2008
    407
    0
    0
    Tup, ik sta echt te kijken van het 'advies' wat je mee hebt gekregen! En 6 weken voor een 'slechte' gewoonte af is geleerd? Sjongejonge... Vaak zie je na een vast patroon van 3 dagen al heel wat verbetering, kindjes ontwikkelen zich zo snel dat je volgens mij geen richtlijn van weken kunt geven. En laten huilen, je moet doet wat voor jezelf goed voelt. Ik kan je wel aanraden om goed naar je kindje te kijken als hij huilt. Niet zozeer gelijk inspringen om te sussen, maar eerst eens even kijken wat hij allemaal doet. Je gaat dan heel snel zien of het een huil om honger is, of van pijn, of krampjes (wat veel op honger kan lijken) of gewoon even jengelen omdat het te druk is geweest.
    Echt een uur laten huilen zonder ingrijpen zou ik zelf iig niet kunnen... Ik bereik er meer mee door m'n kindjes in rust aan het zelf slapen te laten wennen, dan ze een uur te laten krijsen om weet ik wat voor reden.

3. Nance83

Nance83 Actief lid

10 apr 2008
    190
    0
    0
    dank je imd voor je antwoord, ja met zeur bedoelde ik eigenlijk dat ik contin lig te zeuren over wat hij niet doet etc, zou graag willen dat hij wat meer doet, ik vindt iedere keer weer wat anders ind we hebben het nodig. eerst was alles perfect konden goed praten etc en nu lijkt het wel dat we uit elkaar aan t groeien zijn, en niet meer met elkaar kunnen praten zonder dat er een bom barst.en vraag ik me af zijn mijn verwachtingen te hoog of laat hij zich achter en kan hij me ind meer helpen, en til ik overal te zwaar aan, ik kan best lastig zijn soms hoor en veel verwachten wat soms niet haalbaar is zoals deze week en hij moet zoveel werken.

en ja ik wil graag sex, we doen wel aan pubersex zeg maar maar wil zo graag weer eens echte goeie sex haha, kan daardoor ook wel eens shaggie worden als dat te weinig is.
    en ja ik vind zelf ook dat we te weinig tijd voor elkaar hebben, we waren zo close met elkaar en het wordt steeds iets minder, maak me best zorgen hierover en ben bang dat onze relatie steeds slechter wordt, pfff terwijl dit zo'n mooi moment is, we delen wel samen mooie momenten met ons meissie samen knuffelen etc, ach ja komt wel weer goed.
    hij zegt in elk geval vaak genoeg dat hij trots op me is en bedankt me voor alles, en dat hij me mooi vint etc. dus het zit er wel alleen ja er is van alles veranderd he ook voor hem.

tup: je moet ind gewoon doen hoe jij denkt dat het goed is, ik ben ook gewoon veranderd van voeding zonder te overleggen, zal maandag wel van het cb over mijn klote krijgen dat ik dat errst moest doen, maar ze doet het goed en je merkt toch zelf hoe je kind zich voelt, ik laat mijn kind echt niet met honger zitten hoor als zij vinden dat teveel is, zoals imd zegt jij zit er de hele dag mee, ik zou mijn eigen gevoel volgen, ik heb nu een heel ander kind met die andere voeding.en ben blij dat ik het gedaan heb.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het is wel erg herkenbaar hoor Nance dat van dat ontgroeien enzo wij hadden dat heel even met dean toen en toen keken we elkaar aan en zeiden waar zijn we nu mee bezig en allebei een beetje water bij de wijn gedaan (en meer van elkaar geslikt bv als ie de beeb verkeerd vasthield keek ik eens de andere kant uit want gaf hem TEveel commentaar en daar werd hij erg onzeker van) het gebeurde ook heel even bij Miley de eerste 2 dagen ofzo (vooral snachts haha lekker ongeduldig met elkaar) en nu is het weer rock solid, gewoon even ervoor gaan zitten en praten maar vooral een beetje meer geduld met elkaar hebben en soms even iemand aan laten klooien op zijn manier (ook al zou jij het heel anders doen bv) of dat nu is met luiers verschonen of stofzuigen (en je ziet nog overal vuil erna liggen) SOMS is je mond even houden en iemand zijn waarde geven wat verstandiger (heb daar zelf soms veel moeite mee omdat ik vind dat ik alles beter doe haha dan vooral het huishouden e..d maar ik ben er gewoon m eer gedreven in en hij doet die dingen nooit.. mannen moet je zoiezo meer vragen ipv dat ze zelf die dingen zien (je hebt uitzonderingen natuurlijk) maar effe in het algemeen..

en wat betreft seks ja ik dacht check het even je ziet vaak een soort van druk bij vrouwen voor hun man... maar das dus niet bij jou het geval.. :)

5. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Tup: Wat spekkie zegt je ziet al vaak verbetering na 3 dgn. En ik ben ook pro laten huilen hoe moeilijk ik het ook vind. Mits als hij superoverstuur is, dat is een ander verhaal.
    Ik denk dat je hetzelfde boekje bedoeld met de methode die ik en Mirjanne gebruiken. Hier werkt het heel goed, maar je moet je er ook niet super super streng aan houden. Wat hier vooral helpt zijn de steeds terugkerende patronen en de rust. Slapen in eigen bedje enz....inbakenen...
    Ik denk dat ze met die 6 weken bedoeld: dan ben je er zelf in thuis en wordt het normaal, zo heb ik het begrepen.
    Het werkt alleen mits je er zelf wel achter staat! Rust en regelmaat is nooit verkeerd denk ik dan maar....Sommige kindjes hebben het gewoon nodig.
    Hier is het vanmorgen ook steeds brullen. Heb nu fles gegeven, poepluier verschoont, gespeeld/knuffeld op schoot en in de box. Heb hem ingebakerd nog even geknuffeld, is nu even stil....en is even kut maar heb heel even de babyfoon uit anders wordt ik gek als hij weer lang huilt. Als hij hard huilt hoor ik hem zo ook wel haha.Ik moet toch wat proberen, kan niet 24 uur per dag met hem rondlopen....Soms zijn ze zo moe dat ze niet meer kunnen slapen....
    Moeilijk he Tup, het is zo zoeken! En kan soms zo frustrerend zijn, dan heb je zo'n onrustige week en kan ik me voorstellen dat je verdrietig wordt en met je handen in het haar zit.

Senne kreeg ook teveel voeding........die drinkt gewoon door. Hij weegt nu 4500 gram en krijgt 5x 120 en 1x 135 + johannesbroodpitmeel er door om het dikker te maken, anders heeft hij na 5 minuten de fles leeg, en hij krijgt het zodat hij een meer verzadigd gevoel heeft. Dit gaat best heel goed. Nu even een misse ochtend maar dat mag hoor, het is een baby. Vanacht 4 uur en 3 kwartier tussen de laatste voeding en de nachtvoeding gelaten. Ik kan nog iets ophogen tot ik op 750 uitkom. Senne schrokt gewoon rustig door als ik er niks in doe, als ik hem 200 aanbied dan drinkt hij het alsnog op denk ik haha.
    Ik heb dus 120water+4 schepjes dat is 135 totaal en geef 120. Maar als ik eens op 135 uitkom prima hoor, maar met dat pitmeel houd hij op bij 120.

IMD maak jij met extra water aan?Of heb je andere voeding? Ik heb nutrilon. Daar is het 30, 60, 90, 120 enz water +1 schepje op 30 ml. Hoe gaat het vandaag met Miley, en met jezelf??? Oe en dat geiirriteerde nachts...en dat commentaar op manlief dat kan ik ook...Hou me nu gewoon in want hij is een enorme hulp en steun.

Sex: Tja ik heb wel weer behoefte aan intimiteit. Sex durf ik nog niet, gezien de knip...die nog gevoelig is....Wel voorzichtig doen hoor, er is veel gebeurd daar binnen. Niet te snel willen....
    En duh logsich dat je meer "zeurt"je bent moe, hormonaal van slag, herstellende....je kan toch niet zomaar de persoon zijn die je voor de zw.schap was?

Spekkie wat heerlijk maar "1" voeding nachts. Komen ze dan rond dezelfde tijd dat jullie beide 1 voeden? Of zit er tijd tussen? Ik hoop dat je snel de rust weer een beetje vind.

6. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Pubersex hihihihihi ik moet even zo lachen aan je benaming haha! Lach je niet uit hoor.

7. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo,
    Hier ineens weer een ander ritme geprobeerd door mevrouw : 2 uur en 6 uur. Niet handig dus omdat mannetje er om 7:45 uitmoet en ik dan weer wakker ben…Hoewel vannacht heeft hij in het andere bed geslapen. Hij lag zo te hoesten dat hij mij en Djemi wakker hield! Dus hij heeft volgens mij heel goed geslapen uiteindelijk….ach ook wel goed voor hem…

Nee ze zijn niet wit. Ik zie ook geen witte aanslag trouwens. Ik denk dat het met het aanleggen te maken heeft…Ik moet goed opletten dat ze op haar zij ligt. En misschien toch ook met het tepelhoedje? Maar ze wil niet meer gewoon aan de borst….De pijn lijkt wel iets minder te worden als ik maar goed aanleg….

@Nance : Oei dat lijkt me pijnlijk! Nee hier nog geen echte s*x gehad. Ik wil toch wat minder vloeien dan. Wel elkaar geplaagd en de zin is er zeker wel!!!! Hihi
    @egbimi : Jee wat een ingewikkeld verhaal zeg! Hier laten we haar ook in onze armen in slaap vallen hoor en leggen haar dan snel in het wiegje, dat gaat goed. Misschien moet je gewoon naar je gevoel luisteren in plaats van naar die stomme richtlijnen soms. Die veranderen ook per half jaar dus daar heb je ook niks aan soms…
    @Imd : GOEDE RAAD hoor voor Nance ben het er helemaal mee eens!

8. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Oe Coto dat hadden wij ook. Vriend moet er ook om kwart voor 7 uit en dan kwam hij half 2 en half 6, niet handy maar ja het is een baby en die kun je niet programmeren denk ik dan maar, ook al baal ik dan wel voor mijn vriend.
    Wanneer kun je bij de HA terecht????

Sylvie hoe gaat het met je?

En nu ga ik eens wat minder lange verhalen maken ahha.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik maak nu met iets meer water aan maar doe op gevoel iets poeder erbij... (voor 10 cc zeg maar..)

oooh en dat jullie alweer daarmee bezig zijn seks enzo bedoel ik... ik ben met hele andere dingen bezig eigenlijk haha ik vind JUIST momenteel intiemer en sterker dan ooit omdat we even geen seks hebben maar op andere vlakken extreem hecht zijn nu.. zoiezo geen tijd of energie voor, ik zie mijn man al uitgeteld liggen haha (4 uur op, minimaal 18-19 uur thuis, een kleintje EN seksen, neee ik wil hem graag nog even zonder hartproblemen houden..hihi) maar zoiezo daarnaast vind ik lichamelijk niet echt wijs voor mezelf (ook al heb ik geen last deze keer ergens van) mentaal zijn we op een heel ander vlak bezig..

10. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ik denk dat ik in slaap val als ik aan sex begin hahahahahhaahha!

11. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Sylvie, fijn dat het toch geen abces is en de pijn wat minder wordt. Gelukkig!
    Spekkie, nu nog maar 1 voeding heerlijk!
    Mirjanne, heerlijk ja die TSR. Heb er ook zo'n last van!
    nance, geen sorry zeggen! gezellig dat je nu tijd hebt op een reactie te plaatsen.
    Hier nog geen sex gehad, vind het wel heel spannend hoe dat aan gaat voelen.
    Vervelend dat het bij jou zo pijnlijk aanvoelde, het is natuurlijk nog allemaal broos daarbinnen, we hebben heel wat mee gemaakt! :(
    Jeetje egbimi (Tup schrijft wel lekkerder :D ), wat een week zeg! En dat ze dan van cb zo'n advies langs elkaar heen geven daar wordt je ook echt niet blij van. Ik kan je helaas niet helpen met betrekking tot FV, geef zelf BV en heb geen verstand van FV.
    Hier doet ons meisje ook moeilijker overdag in haar bedje. Meestal gaat het de eerste na de voeding nog wel (nu dus) maar straks gaat ze ook alleen maar huilen. Ik kan dat ook niet hoor om je kindje zo lang te laten huilen en doe het ook niet. Na 15-20 min ga ik even bij haar kijken, geef er aai over haar bolletje, fopspeentje terug in mondje en ga dan weer weg. Dan is ze even stil maar meestal begint dan het huilen weer. En na tijdje herhaal ik het weer. Na 2/3x valt ze dan uiteindelijk toch in slaap en slaapt dan nog zo'n 1 1/2 tot 2 uur. Het is zo ook wel wat werk en vast niet goed vanuit cb maar ik kan haar ook echt niet zo lang laten huilen.
    Doe vooral wat je hart je ingeeft, cb is goed om raad te plegen en ze kunnen echt goede tips geven maar jij leeft continu met je kindje en voelt aan wat wel of niet goed voelt.
    Dikke knuffel!
    IMD, hier houdt meisje speentje lang in. Kan er ook beetje aan trekken maar krijg hem dan echt er niet uit zo stevig zuigt ze erop. Als ze slaapt spuigt ze hem wel vrij snel uit. Vind ik prima zo, na een voeding geeft het haar zo toch rust en kan ze voldoen aan haar zuigbehoefte. Voor de rest van de dag heeft ze hem niet in. Het is dus wel functioneel bij haar.

Meisje ligt hier op bed maar maakt zoveel geluidjes. Ze slaapt wel maar kan soms ineens een gil in haar slaap geven. Herkennen jullie dit?

12. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Ja Leonie dat herken ik wel! Ik denk dan maar dat hij droomt.
    Ineens 1 huil en dat was het dan haha.

Ik heb even een nuchtere kijk nodig! Een zweverig persoon die gelooft in dat straling slecht is (doet nachts alle stroom er af) heeft mij eens gezegd: als je de wieg maar niet recht boven de meterkast zet, want ik lees steeds meer over straling en wiegedood. Laat nu net mijn wieg daar staan....
    Waarom moet ik me nu zo hormonaal in de war voelen en durf ik hem niet op zijn kamertje te laten slapen? Dit wil ik namelijk wel graag.....Ik weet dat het achterlijk praat is....maar toch....

CB, kraam en verlosk. moesten er hard om lachen en hadden hier nog nooit van gehoord!

13. lien ik herken me wel in jou verhaal. ik ben ook zo druk opeens. troosten, voeden, krampjes, huilen, poepbroek, de hik, etc! heb nu wel wat handigs :D ze lig tegen me aan en ik heb mijn vest eromheen geknoopt, heb ik even mijn handen vrij om te typen haha.
    Inbakeren, doe ik ook niet, maar sla soms wel een doek stevig om haar heen als ze echt ontroostbaar is. het is gewoon zoeken en ontdekken wat je kindje fijn vind en waar het rustig van word.
    speentjes ook niet. geef borstvoeding ook om te troosten en anders een pinkje.

Ik ga elke dag even met haar naar buiten. klein blokje om lopen, heerlijk! net was ik even in de winkel (voor de eerste keer alleen, met baby) en begon ze me toch te huilen :confused: en er stond ook een rij voor de kassa. wist niet of ik me moest verontschuldigen of dat dit normaal is (geen idee of ik voorheen iets vond van huilende baby's?)

we hebben wel geluk he, met dit lekkere weer!

oh, eergisteren kwam er kraamvisitiete (vriend van mijn man). bekijkt hij me en zegt: je hebt nog steeds een buikje zie ik!
    :(
    wat is dat nou weer voor stomme opmerking.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    najaa wat een lullo zeg Rach! je had moeten zeggen ja jij ook maar daar zie je mij toch ook niets van zeggen :p (ik heb tenminste nog een reden) dat heb ik ooit gezegd tegen iemand met een klein bierbuikje die dat tegen mij zei..

Ja dat vond ik toen ook opeens raar de eerste keer in de winkel met een huilende baby nu vinden meeste mensen het zielig en niet irritant wat ze WEL irritant vinden (ik ook trouwens) is een gillend / krijsend kind omdat ie zijn zin niet krijgt maar OOK DAAR leer je schijt aan hebben want je kan je kind niet altijd zijn zin geven dus ik zit soms in de super met een krijzend kind wat zichzelf laat vallen terwijl als ik zijn zin zou geven zou ie schattig gedrag vertonen maar ik weiger dat.. als ze me aankijken zeg ik altijd; ja er moet toch ergens opgevoed worden he... ik ga hem niet zijn zin geven voor u/jou.. en vaak krijg ik juist complimenten dat ik het toch probeer en niet toegeef (dus mensen reageren toch wel eens anders als je verwacht!)

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik moet wel een beetje lachen (ik weet das niet lief) maar mijn man zou echt dromen van dit soort tijden hij geint altijd dat dat uitslapen is (is maar net wat je gewend bent dan he?)

Hier hebben we zoals vannacht om 1 uur flesje daarna om 4 uur en mijn man moest om 5 uur vanochtend op terwijl we tot 11 uur ergens met haar op de arm hebben gezeten vanwege krampjes / huilen.. dus in totaal denk ik nog geen 5 uur echte slaap gehad. (ik ben echt verwend want ik kan nog 1 ronde van 3-4 uur terug).. ik hoop voor hem dat ie vroeg thuis is, er moest vandaag iets af en gaat het goed (en alles word goed geleverd) is ie rond 3-4 uur thuis en anders pas na 20 uur vanavond.. gelukkig is het dan weer weekend...

Mijn man is echt een gekkie hoor zo graag wil ie alles goed doen, gingen ze gisteren samen (miley en hij) in bad zegt ie opeens; dit kan toch wel he Isabel, ik heb haar toch niet op een "verkeerde" plek vast ofzo.. ik zei tegen hem "doe normaal man idioot alsof ik ooit zou denken dat je op DIE manier met een van onze kids zou bezig zijn... anders doen we wel zwembroeken aan als we samen in bad gaan (miley en hij) het is echt een gekkie hoor... wel heel erg schattig.. zo aandoenlijk.. ook hoe hij haar vastpakt als ie haar verschoont je kan toch helemaal opnieuw verliefd worden op je man/partner als je ze zo bezig ziet met jullie vlees en bloed?

16. Imd, ik vind het juist altijd knap als ik een krjisend kind in de super zie en de ouders geven niet toe!

laatst toen was ik ergens en een meisje was kijhard aan het krijsen om een ijsje. mama zei de hele tijd 'nee' . en uiteindelijk zag ik dat meisje heel lief en stil voorbijlopen met een ijsje. daar irriteer ik me pas aan ;)

Ik had idd een opmerking terug moeten maken over zijn buikje. maar ik was echt met stomheid geslagen dat iemand echt zo'n opmerking durft te maken (ik werd volgens mij nog knalrood ook :| )

17. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Rach, weet jij eigenlijk hoe het met amom gaat?

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat verwacht je toch ook niet zo'n opmerking zo snel na je bevalling.. ik ben al zo trots nu (terwijl ik vergeleken met andere net mama's nog best wel een buikje heb maar voor MIJN doen is ie heel klein)

Ja ik bedoel ook dat ik mij DAARAAN irriteer krijsende kids die UITEINDELIJK hun zijn krijgen en dus bezig blijven nu moet ik wel zeggen dat ik als ik kijk naar mijn eigen kind dat krijzen/drammen het meest irritants van allemaal vind dus vind het heeeeel moeilijk soms, zeker als je moe bent en je zit op je breakingspoint ben je sneller geneigd om even zijn zin te geven maar dan is het hek van de dam.. dus probeer het toch niet te doen alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat soms ik dan hem misschien wel afleid met iets waar ik normaal gesproken heel erg zuinig mee ben (koekje ofzo) maar goed dat moeten we dus nu weer beetje afbouwen...hahaha

19. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    @Nance: misschien een rare opmerking van mij, maar als ik jouw verhaal zo lees, vraag ik mij af in hoeverre je echt behoefte hebt aan pubersex (leuke omschrijving trouwens), of dat je juist behoefte hebt aan intimiteit en dat je dat via sex probeert te krijgen? Want ik sluit me erg aan bij IMD..... Je moet samen een nieuwe balans vinden, elkaar in de waarde laten, als vrouw dingen leren loslaten (zucht, vind ik ook lastig, ik vind soms echt dat ik handiger ben met de baby en sneller en .....), maar als ik manlief steeds commentaar geef, wordt hij onzeker en raakt hij geirriteerd. En hij doet het niet slechter, maar gewoon anders...... En hij moet snappen dat er zoveel met jou is gebeurd, 1 grote hormonenkermis, dat is niet zomaar over! Praat met elkaar, knuffel en bouw intimiteit op. By the way, ik heb makkelijk praten, want ik moet in de verste verte nog niet aan sex denken, maar dat komt misschien ook door mijn bloedbad daar beneden :oops: en het feit dat ik nog zo ontzettend moe ben.

Ik ben trouwens woensdagavond aan de wee-opwekkers begonnen om de achtergebleven placenta los te weken. Donderdagochtend geconstateerd dat ik niets heb gemerkt :( , dus z'huis maar weer gebeld. Blijkt de apotheek de dosis te laag te hebben voorgeschreven (1 i.p.v. 2 tabletten). Zucht. Dus, ik moest gisterochtend om 11.00 uur opnieuw beginnen. Nou, mooi even niet! Ik wilde zo graag eerst wat leuks doen met manlief en onze boy (nadat gedoe met de hielprik), dat we eerst met zijn 3-en naar de Prenatal zijn gegaan. Ons eerste familie-uitje; raar, maar wel leuk! Onze boy heeft de hele tijd geslapen in de Prenatal . Hij gaf geen kik :confused: . Toen we thuiskwamen was ik kapot (het was ook mijn eerste uitje in 3 weken of zo), maar het was wel nodig! Om 13.00 uur ben ik aan de opwekkers begonnen. Ik merk er eigenlijk weinig van, heb het alleen veel koud, continue menstruatie-gevoel en ik ben heftig aan de diarree #-o . Ik krijg het vermoeden dat dit weinig uithaalt en dat ik alsnog volgende week onder het mes moet :evil: .

Manlief is overigens wel boos op het z'huis en de arts die bij mij de keizersnede heeft uitgevoerd. Zo is de snee scheef gezet, hebben ze bij het opensnijden van mijn buik in het oortje van de baby gesneden (per ongeluk, maar toch) en nu dus achtergebleven placenta. En vooropgesteld; manlief is echt niet snel boos, juist het tegenovergestelde. Hij is erg rustig en gemakkelijk, maar dit was voor hem de limit, omdat hij ziet en voelt hoe het met mij gaat. Er komt hierover nog wel een gesprek met het z'huis, want er zijn wel meer dingen gebeurd (onvolledig dossier, groeicurves baby niet goed bijgehouden e.d.). Ik maak er geen zaak van of zo, maar ik wil wel wat dingen gezegd hebben. Maar, da's van later zorg. Nu gewoon hopen dat de wee-opwekkers hun werk doen. Kom maar op...... =D> .

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zou toch een officiele klacht indienen wanneer je hier aan toe bent meid nu lees ik weer van je zoons oortje!! en WEER zit ik met open mond ... echt aso!!! en ben best wat onkunde gewend..eeneh gelijk heb je dat je even weg bent gegaan en wat leuks hebt ondernomen!! ik heb zo met je te doen het komt allemaal maar op je dak... dikke knuf en nog even volhouden meid...

Deel Deze Pagina