April 2009 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam0110, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    sterkte morgen !!!

2. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Kan dat wat zachter, ssttttt...Rosan slaapt!!! :)

3. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Isademi heel veel sterkte morgen. En wat fijn dat ze je even geholpen heeft haha.

Kan me wel voorstellen als jullie zoveel contact hebben dat het nu wel erg stil is.

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Hihi Lynn, moest zo lachen om jou berichtje!
    Volgende keer slap ik hem expres over! :p:$!

Cil + Inge, ik dacht dat ik het nog op tijd had gewijzigd maar dat was dus niet zo, stelletje detectives 8) :D

Inge, oh ja dat is dan idd wel even schrikken zeg! Hoop dat de echte leidster je snel terug belt met goed nieuws!

Isademi, wat misschien ook zou kunnen is je hele huis vol hangen met woorden/plaatjes wat iets is. Dus op de deur het woordje deur en een plaatje van een deur erbij. En dan een aantal keer op een dag met Dean een aantal dingen benoemen, kun jij eerst doen en dan hij. Maak er een soort spelletje van, hij moet dan praten en tegelijk is het ook goed voor zijn woordenschat.
    Je huis ziet er wel anders uit maar ik merk op school dat het werkt.
    Andere tips: - lees hem verhaaltje voor en kijk of hij het na kan vertellen.
    - Kijk tv en vraag hem wat hij heeft gezien.
    Je zou er dan een simpel beloningssysteem tegenover kunnen zetten, dat als hij het heeft geprobeerd/ heeft gezegd dat hij dan een sticker krijgt.
    - heel veel tegen hem praten, dat werkt ook uitnodigend.
    - Praten met een vertelbeer. Bijvoorbeeld als je hem naar bed brengt, lees jij het verhaaltje voor met de vertelbeet bij je. Daarna krijgt hij de beer en mag hij iets vertellen over de dag.
    Dit kun je ook afwisselen met de luisterbeer. Die geeft hij jou dan als jij naar hem moet luisteren als hij iets wil vertellen.

Misschien heb je hier iets aan, zijn dingen die wij op school gebruiken als kinderen nog minder praten. Als je nog meer tips wilt dan laat het maar weten, denk ik nog ff door.
    Haha, ik heb 2 weken geleden een rood jurkje voor mijn meisje gekocht, deed ik het haar net aan is het heel kort geworden! veel gekrompen dus in de was! Heb haar er maar een broekje onder aan getrokken. Staat ook leuk hoor maar hebben dus een jurkje minder!

5. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Aan het werk jij....hup.....SCHOP....

6. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    nou dan zal ik heel zachtjes praten en julian slaapt nu ook!!! Hij heeft gewoon 1 uur zichzelf vermaakt op het speelkleed.....! ik heb gewoon een super kind

Kiki wat een schatje!!!! hij is wel een stuk jonger dan julian zie ik! maar hij lacht al zo wijs

7. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Kikki, wat een schatje! Ik vind die foto waarbij hij naar Nijntje kijkt ook zo leuk!

isademi, sterkte morgen!

8. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    hmmm kikki als ik je link aanklik van je foto-album dan zegt die link ongeldig??? Hoe kan dat nou weer?

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Hij zegt een paar woordjes (even uit mijn hoofd dus misschien vergeet ik er een paar)

auto (zegt ie wel 100 keer op een dag)
    appetje (appeltje) (naar alle soorten fruit)
    koeke (koekje) (naar snoepjes, koek e.d.)
    koetje (naar alles op 4 benen haha)
    dinken (drinken) spreekt voor zich zegt ie ook heel vaak maar ook als ie al bv 3 flessen!! leeg heeft gedronken!
    au (das weer nieuw en dus word overal bij gezegd ook al raakt niemand hem aan haha)
    heel soms voetjes
    zusje (ipv miley)
    sinds vorige week kan hij ook "nijn" wat betekend MIJN (als ik bv een speeltje pak en hij het wil hebben e.d.)
    mama / papa
    vorige keer was ie opeens WOW aan het roepen
    en nog een nieuw woordje koekoe en dan wijst ie naar de lucht en hij deed het steeds als er een vliegtuig voorbij kwam dus wij denken dat ie dat bedoeld?!

Hij is nu 22 maanden, wij benoemen echt al vanaf dat ie baby is alles (rondlopen in huis op mijn arm enzo) en als ie bv dinken zegt dan vraag ik aan hem, Wil je Drinken Dean? en lees boekjes en we hebben ook boekjes met plaatjes maar zodra ie iets ziet wat ie kan blijft ie daarbij hangen zoals auto, koetje, drinken vooral auto kan ie echt obsessief zeggen als ie bv een time out krijgt vanwege het gillen en dan blijft ie dat ook maar eindeloos zeggen..

Het rare is hij begrijpt me wel compleet als ik zeg Dean gooi de pamper eens in de vuilnisbak of dean leg de tandenborstel eens terug dan doet ie dat precies.. en pas bv met een koekje delen (hij wil hem graag delen met de hond van mijn zusje) en pas zei mijn zusje van hey tante wil ook graag een stukje, dus hij deelt hem in meer stukjes en begint te delen, het lijkt soms wel of ie "gevangen" is op een manier hij begrijpt alles maar het komt er niet uit ofzo??

10. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Coto, wanneer vertrekken jullie naar France?

11. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Isabel heel veel sterkte morgen!
    Ik ben blij te lezen dat je oma nu de rust heeft die ze zo graag wilde.

12. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Lynn, manneke is ook een maand jonger dan Julian. En de foto's met de groene kleertjes zijn van 2 weken geleden. Die met de witte kleertjes en het trainingsjasje zijn van (eer)gisteren.

13. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Isademi
    heel veel sterkte morgen
    en fijn dat het later wel goed ging met de cd branden
    @Coto
    fijn dat jou meisje ook zo goed groeit en dat ze verder (nog)geen last van de prikjes heeft
    @Lynn
    gaaf he die grote letters en idd iedereen heeft het vast wel gezien:D:D:D
    @Kikki
    fijn dat jou mannetje nu ook weer slaapt
    en ga zo even de foto s bekijken van jou mannetje
    @Jessie
    ik dacht ook idd dat je beneden wilde doen,maar ach dan heb je die badkamer ook maar mooi gedaan
    en fijn dat je blij met de schoppen bent normaal mag ik niet schoppen nl;):D
    dus ik doe het met plezier

en jeetje wat typen jullie nu zacht :D

hier heb ik mannetje om half 2 ook weer naar bed gelegd ben benieuwd hoe laat hij nu weer komt
    normaal tegen half 3 /3 uur
    ik ben nu weer aan het snoepen
    had een zak snoep bij jamin gekocht zo lekker,maar ik wil afvallen en dit gaat zo niet samen he ;)

14. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Isademi: Zat Dean al bij de peuters op het kdv of nog bij de baby's?

Toen Nils die leeftijd had, praatte hij ongeveer hetzelfde als Dean als ik dat zo lees, alleen was alles met 4 poten een poes haha.
    Maar toen hij 2 werd en naar de volgende groep ging. . . nou toen ging het ineens zo snel! Dus ik zou me nu nog geen zorgen maken hoor.

15. Kikki

Kikki Bekend lid

15 aug 2008
    875
    0
    0
    Zucht, hij is weer wakker. Jengelt al 15 minuten. Geluid wordt steeds harder...... Haal hem maar uit bed.

@Inge: misschien ongeldig omdat ik nog 2 foto's extra aan het plaatsen was?

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    thanks for the tips Leonie dat zijn wel dingen waar ik iets mee kan sommige dingen doen we al maar niet zo uitgebreid als jij zegt dus zeker het proberen waard.. ik wil hem ook niet "gek" maken of teveel pushen vind het erg lastig, hij is qua motoriek zo snugger en ook alles nadoen wat wij doen.

Ik moet als ik straks fulltime wil/ga thuisblijven nog wel dingen regelen zoals belasting teruggave voor kinderopvang stopzetten, ik heb dit jaar al teveel verdiend geloof ik maar vanaf volgend jaar kan ik geloof ik ook belasting terugkrijgen (heffingskorting heet dat geloof ik)

17. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    @Kikki
    wat heeft jou mannetje een liev uitstraling zeg
    mooi manneke hoor en vooral die waarop hij lacht zo leuk
    en da grijze jasje heeft Mitchell ook (en in Blauw)alleen hij past ze niet meer zo jammer

18. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Jessie schopt de zak snoep uit de handen van Bianca en gaat weer aan de poets :D

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ze hebben daar alleen gemengde groepen dus iets van 6-8 kindjes van 0-4 ofzo is maar een hele kleine opvang.
    Ach hij hoeft mij ook niet perse snel te praten maar zou het zo rot vinden als hij hierdoor niet lekker in zijn vel zit..

Dankjewel voor de steun voor morgen, komt vast goed ik heb echt de meest vreselijke outfit, helemaal geen zin om te winkelen en moest perse mee nadat ze allemaal winkels ingingen waar ze mijn maat geeneens hadden heb ik gezegd of ze aub gewoon iets konden pakken wat HUn leuk vonden ik zou het wel dragen, zo gezegd zo gedaan... ik zie er niet uit en het word ritueel verbrand morgenmiddag, mijn man had gewoon meelij met mij hij zegt meis ik vind je zo'n mooie vrouw maar dit is echt niets, als we nu voor een derde kindje zouden gaan zou je je nieuwe positiejurk al hebben (zei hij met een knipoog) kortom jullie weten wel hoe erg het is aan die woorden haha maarja ik ben niet belangrijk morgen en het is maar een paar uur dat ik het aanmoet..

20. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Hihi wat een schoppen weer allemaal!

Isademi, fijn dat je er iets aan hebt! En idd niet teveel pushen want dan gaat het hem echt tegen staan. Komt vast vanzelf, maar beetje extra stimuleren kan nooit kwaad!

Oh ja, Coto, fijn trouwens dat Djemi weer goed gegroeid was en weinig last heeft van de prikjes. Echt fijn!

En ik wilde nog iets typen maar weet het niet meer!

Deel Deze Pagina